Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» ArmA 2

ArmA 2

ArmA 2
A legutóbbi ArmA 2 cikkek, hírek
20332 levél
Válasz 10.03.28. 10:44 #673
Z-Master
10960 levél
Válasz 10.03.26. 09:34 #672
Lacko
Az én mortar scriptemben (ha azt használod) van egy változó (már nem emlékszem a nevére) de ha azt valahol a játék során (egy triggerrel) beállítod TRUE-ra, akkor abbamarad a "bombázás".
207 levél
Válasz 10.03.25. 22:59 #671
Feró Flex
Mortár kiválóan megy,köszi!
Hogyan tudom meghatározni mennyi essen az égből,illetve valami időkorlát is jól jönne,hogy mennyi ideig essenek a nyakamba?
köszi
10960 levél
Válasz 10.03.25. 08:17 #670
Lacko
Két dologról beszélünk:

1., amikor a levegőben "teremtődik" egy gránát és leesik. Ez az egyszerűbb.
2., a másik, amikor a falut lövik Podnosttal, az pedig az Artillery Module használata. ez bonyolultabb.


Az 1.,-es annyi, hogy kell egy támpont, hogy mi a csapás középpontja. Ez lehet a player aktuális poziciója, de lehet bármilyen lerakott tárgy, vagy az is lehet, hogy csak egy Game Logic-ot teszel le, mert az nem látszik a terepen, csak a szerkesztőben, de van poziciója és ezért lehet szerkesztéskor oda helyezni, ahova akarod. A Game Logic-ot valamelyik vadbarom Logikai Játéknak fordította a magyar verzióban. Ha megnézed az én küldieimet, akkor vannak ilyen nagyobb fajta kék zászlók a térképen. Na azok a GL-ek. Kicsit hasonlítanak a triggerek kéz zászlójához, de ezek nagyobbak. Én GL-t használok a teremtéshez is például.

Na és ha van egy ilyen GL-ed valahol akkor getPos-sal kiszeded a pozicióját, abból csinálsz X,Y koordinátát és aztán random hozzáadsz vagy elveszel ebből a két számból sugárnyit. Pl ha a csapás sugara 50, akkor csinálsz két random számot 0-50 között és ezt kivonod vagy hozzáadod az X-hez meg az Y-hoz. És erre a két új koordínátára teremtesz egy gránátot 80m-re a föld fölé. Az meg leesik és olyan, mintha egy könnyű aknavető lőtte volna.

Ha szétkaptad a küldieimet, akkor az elsőben (reptér) van egy ilyen kis mini-script, ami pont ezt csinálja. Ha jól emlékszem mortar.sqs a neve.
207 levél
Válasz 10.03.25. 00:51 #669
Feró Flex
Ezeknek az égből húlló gránátoknak mi a titka hogy hová csapodjanak be?Pld.reptéren a 40mm-ek vagy hogy a faluban a Padnosé?Nem jövök rá...Hogyan adom meg a terület helyét ahová pottyogjanak?
Köszi
teremtés megy nekem is
group katona0 setCombatMode "BLUE" :hibátlan köszi
207 levél
Válasz 10.03.24. 13:01 #668
Feró Flex
10960 levél
Válasz 10.03.24. 11:15 #667
Lacko
ha scriptből akarod indítani a hold fire-t, akkor az egyik katonát nevezd el mondjuk katona0-nak. A scriptbe pedig ezt írd:

group katona0 setCombatMode "BLUE"


Nincs semmi true meg mínusz jel.

A második kérdésedet úgy hívják, hogy SPAWN. Én rendszeresen használom, mivel nagy csatákat (sok embert) nehezen bír el az ArmA2, ezért alapból kevés ember van lent és később generálódnak be az újak. Csakhogy - ez nagyon fontos - a halottakat KI KELL TÖRÖLNI. Ha folyton csak generálsz új egységeket, de a régieket nem törlöd, akkor előbb-utóbb szaggatni fog a játék a túl sok egység miatt. Még akkor is ha nem látod őket, mert a sziget túloldalán vannak.

Nekem vannak erre scriptjeim: a teremtésre és a törlésre egyaránt.
Ha példából jobban tanulsz (én ilyen vagyok) akkor javaslom, hogy szedd szét (dePBO) a Prirog kampányomat és keresd az olyan scripteket benne, amik create szóval kezdődnek, illetve van egy másik, hogy funeral2.sqf. Ez a törlő scriptem a create-k meg amik teremtenek. Általában a create neve meghatározza, hogy mit: egy csapat ruszkit vagy amcsit, egy járművet legénységgel... stb. Meg kell a scriptnek adni, hogy hol teremtődjön (érdemes takarásban, ahogy te írtad a domb mögött) és utána pedig a waypointjainak a helyét.
207 levél
Válasz 10.03.24. 10:45 #666
Feró Flex
Az intro vászonmentes,hold fire parancs jól működik,köszönöm!Egy a gond scriptből még nem sikerült beindítanom csak útpontból.Esetleg leirnád a helyes script parancsot group this -setCombatMode "BLUE" true- Én ezzel is probáltam de nem aktiválodik a parancs,gondolom nem jó...így.
Riport' scriptbe akarom alkalmazmi,jön a parancs fentröl:"babla-babla" és hogy ne lőjetek és aktiválódik a riport' scriptből.Ez lenne a tökéletes.
Szeretnék még valamit,hogyan tudnék egy adott helyre generálni ellent vagy barati erőket előre meghatározott számban viselkedésben,irányban,mozgásban stb.Tehát a domb egyik felére érve(trigerbe)a domb másik felén generálodik az ellen és felém lódúl.
Köszi Laczkó.
207 levél
Válasz 10.03.23. 17:32 #665
Feró Flex
10960 levél
Válasz 10.03.23. 13:25 #664
Lacko
Megnéztem. A te sqs-ed így kezdődik:


actionshowCinemaBorder false

ez biztos rossz, mert a commandot így hívják:
showCinemaBorder false

szóval ha elé írod, hogy action akkor az hibás utasítás és nem veszi figyelembe. Először is ezt javítsd ki.
Másodszor (ha azután sem működik), akkor tedd át a showCinemaBorder false-t későbbre, miután már lekreáltad a camerát. Szóval ez után a sor után:
_camera = "camera" camcreate [0,0,0]

de ez csak ötletelés, viszont az első biztos hogy gond.
207 levél
Válasz 10.03.23. 10:33 #663
Feró Flex
10960 levél
Válasz 10.03.23. 07:35 #662
Lacko
Köszi a tesztelést!!

1., Csak a főnökre kell (vagy ha a player a főnök, akkor lehet, hogy egy másik fickóra, de a lényeg, hogy nem személyre vonatkozik, hanem group-ra): group this setCombatMode "BLUE"
BLUE helyett lehet, hogy GREEN a jó, ezt döntsd el. Az a különbség, hogy a BLUE esetében akkor se lőnek, ha a fejükre szakad egy ellenséges ejtőernyős hadosztály. GREEN esetén pedig csak nem támadnak, de ha valaki rájuk lő, akkor viszonozzák (védekeznek).

2., És is csak a showCinemaBorder false-t ismerem. Szerintem attól függ, hogy hol használod. Ha nem gond, akkor küld el levélben ezt a scriptedet és megnézem, hogy mi lehet a gond. Nem biztos, hogy megtalálom...
207 levél
Válasz 10.03.23. 00:04 #661
Feró Flex
Laczkó két kérdés:
1?mi az a parancs -this "..........."- hogy ne lőjenek az embereim és ez a parancsmenüben automatikusan ki legyen adva,egy triggeren vagy útponton keresztül.Tehát adott ponthoz érve automatikusan holdfire,persze aztán ismét ki tudom adni hogy lőjenek.
2?intronál nem szeretnék "vásznat",probáltam ezt:"showCinemaBorder false" de hol van,hol nincs fekete csík.
köszi
kampitad teszteltem hibátlan,semmi gond szépen megy végig.
4 levél
Válasz 10.03.21. 11:11 #660
Killer800
Heló Lackó!
Még egy kérdést szeretnék feltenni. A gépemet fel akarom turbózni az ajánlott rendszerkövetelményekig, tehát video kártyától kezdve minden ami ott szerepel. Kb. összesen mennyibe fájna egy ilyen felújítás?
126 levél
Válasz 10.03.19. 16:08 #659
JimmyHD
A legutóbbi segítséget köszi,de nem ez volt az utolsó


Most az lenne a kérdésem hogy hogyan tudok olyan lőteret(mozgó és statikus céltáblákkal) csinálni gyakorlás céljából, amilyen az armory-ban is van?

Az armory-val persze az a gond hogy véletlenszerűen adja a kihívásokat és előbb utóbb vége van a lövészetnek is.

De az se jönne rosszul ha elárulná valaki hogy hogyan kell koronglövő gépet(ami magától lövi ki a galambokat,és ki/be lehet kapcsolni) beállítani.
mert ha csak úgy leteszem akkor nem tudom se be/ki kapcsolni,és nem csinál semmit.
10960 levél
Válasz 10.03.19. 07:44 #658
Lacko
Nem ismerem ennyire az ACE-t, de akkor ezek szerint a PLA az OPFOR. Az orosz civilek, meg lehet, hogy azért nem lőnek, mert ők is OPFOR. Bár inkább az a valószínű, hogy az orosz civilek, azok CIVILEK és nem lőnek senkire.

Van olyan megoldás (de ez kicsit heckelés), hogy kilépsz az ArmA-ból és megnyitod a mission.sqm-et egy Notepaddel, megkeresed az adott civilt (ez úgy a legkönnyebb, ha még az ArmA-ban elnevezed az orosz civilt, mondjuk Iván Gyeprefos-nak és aztán a Notepad-ben rákeresel erre a névre) és ha megvan, akkor előtte ott lesz, hogy CIVIL (vagy valami hasonló) és azt kellene átírni WEST-re. Ezzel az a gond, hogyha megnyitod editorban és duplát klikkelsz erre a civilre (azaz megnyitod a szerkesztőjét), akkor vissza fog állni civillé, és ilyenkor újra át kell írni a filet.

A másik - a szép - megoldás, hogy a civilek vezetője egy BLUFOR egység. Ilyenkor az egész csapat BLUFOR lesz és lőnek majd az OPFOR-ra.
207 levél
Válasz 10.03.18. 18:22 #657
Feró Flex
Az Orosz civileket hogyan bírom rá hogy a PLA-ra lőjenek?
köszi
4 levél
Válasz 10.03.18. 15:01 #656
Killer800
Hát, most hogy nézem, valószínű, hogy gyenge a gépem. Mert még néhol a minimális követelmény sem egyezik az enyémmel. Az enyém egy kicsit régebbi gép. Nagy OPF rajongó vagyok, most hogy sikerült az Arma2-t megszerezni, nagyon megörültem. Azt hittem, hogy vinni fogja a gép, de úgy tűnik nem. Nem nagyon értek a gépekhez sem, mondjuk csak játszani, meg netezni szoktam, illetve gitározni, nem az én világom az informatika, de az ilyen valósághű szimulátorokat valamiért szeretem nagyon. Kösz a tippeket Lacko! Megcsinálom a dolgokat, amilyen gyorsan csak tudom, meg újítok egy két alkatrészt a gépen!
További jó gémelést!
10960 levél
Válasz 10.03.18. 09:13 #655
Lacko
Nem biztos, de lehet, hogy kicsit gyenge a géped.
Viszont elindulni akkor is kellene.

Ötleteim:
* szedd le a legújabb video drivert
* rakd fel az SP-ket az XP-dre
* rakd fel az 1.05-ös patchet az ArmA2-re
207 levél
Válasz 10.03.17. 23:33 #654
Feró Flex
TESZTELTEM.
A tankos:jó lenne a towokat tudnám használni az ellentámadással szemben jól jöhetne,kemény áttörni a vonalat és az ai tök lüke de jó parti.A repcsiket 2másodpercre láttam.
Race:csata ok,a BTR meg a GVK szépen támogat.Aztán irány a település a 265-ös dombon át,céltol 750 méterre amcsik oldalról,intro szépen megy aztán jer vissza,uazból félénk tiszt kiszáll,hozzám jön eligazít és vége.
Ja az aknavetös fiuk nem szálltak ki tehát sima lövés nekik.
Jó volt,mindig valami vátozik,valami izgalmasat.
207 levél
Válasz 10.03.17. 23:26 #653
Feró Flex
TESZTELTEM.
A tankos:jó lenne a towokat tudnám használni az ellentámadással szemben jól jöhetne,kemény áttörni a vonalat és az ai tök lüke de jó parti.A repcsiket 2másodpercre láttam.
Race:csata ok,a BTR meg a GVK szépen támogat.Aztán irány a talepülés 265-ös dombon át,céltol 750 méterre amcsik oldalról intro ok.Jer vissza,uazból félénk tiszt kiszáll hozzám jön duma vége.
Ja az aknavetös fiuk nem szálltak ki tehát sima lövés nekik.
Jó volt,mindig valami vátozik valami izgamasat.
4 levél
Válasz 10.03.17. 21:49 #652
Killer800
ÜDv! Igen, a Bohemia logói kezdenek megjelenni, majd az egész képernyő elsötétül és auto újraindul a gép. Nem értem a dolgot.
A gépem adatati:
Windows XP 2002-es
Intel(R)
Celeron(R)
2,80GHz
2,81GHZ
1,00 GB Ram
NVIDIA GeForce 7300 GS

Még mit szeretnél tudni róla? Meg volt, hogy ha a DVD-ről kezdtem el a játékot, akkor megjelent vmi szürke háttérrel a főmenü, benne a küldetések, stb... De nem engedett semmit elindítani. Valami olyasmit írt ki, hogy nem találja a start.sqs-t... Nem értem... Vagy a gépem nem elég jó, hogy tudja tolni a cuccot?
10960 levél
Válasz 10.03.17. 07:48 #651
Lacko
Kicsit részletesebben írd le, hogy mi az, hogy a bohémia "cuccai".
Úgy érted, hogy a logója?

A parancsikonon jobbklikk és Tulajdonságok. Aztán ott az egyik részben le van írva, hogy mit indít el, annak a vége az, hogy arma2.exe
Ennek a végére írd be, hogy -splash
tehát:
arma2.exe -splash
legyen a vége. Akkor nem lesznek logók, csak indul a játék.
Persze ez nem biztos, hogy megoldja a dolgokat, úgyhogy jó lenne ha lírnád pl a gépedet is, hogy mi van benne? És a windowsod micsoda és milyen videódriver van fent.
4 levél
Válasz 10.03.16. 20:50 #650
Killer800
Emberek! Most szereztem meg az Arma2-t eredetiben, és enyhén kétségbe vagyok esve. A játékot feltepelítettem, megjelent az asztalon a parancsikonja "Arma2 indítása" és amikor rákattintok, elkezdi a Bohemi cuccait bemutogatni, és aztán ennyi... A gép magától újra indul. És nem tudom miért... Már újra telepítettem, de még mindig nem tudom mi tévő legyek, mert csak ezt hajlandó csinálni. Valaki tudna segíteni nekem? Nagyon megköszönném! A választ ideküldjétek: bencesolider@citromail.hu
10960 levél
Válasz 10.03.10. 07:30 #649
Lacko
Kösz. Ez kicsit gáz...
207 levél
Válasz 10.03.09. 22:31 #648
Feró Flex
A dombon átvágva mentem és nem is láttam őket,aztám hirtelen intró...volt is meglepi
Az orosz tisztet nem is láttam csak ment a duma!
10960 levél
Válasz 10.03.09. 07:26 #647
Lacko
SPOILER!!!!

Hát csak a kisebbik fele lett az amcsiké és az is csak annyira, hogy megvédik a CDF-et a ruszkiktól. Azért a nagyobbik felét elfoglaltátok.

Igazából, ami nagyon érdekel, hogy ment a találkozás a jenkikkel?
Te merre mentél a gát felé? És ők honnan jöttek? (nekem néha hátulról jöttek). És nem lőtted le őket reflexből?

Illetve amikor visszaérsz, akkor simán ment a találka a ruszki tiszttel? Láttad, ahogy jön az UAZ az erdőből, aztán kiszáll és odajön hozzád? Vagy csak bementél a faluba és vártál és egyszercsak megjelent a tiszt?




A kamera scriptelés hogy megy? Sikerült azok alapján, amiket írtam?
207 levél
Válasz 10.03.08. 23:23 #646
Feró Flex
Jól értem hogy az amcsiké lett a Cserna.egyik fele?

Race:
Óriásí harc a falúért.Új cél,menet közben találkozás az amerikai bandával.Majd(Introban)duma,vissza,várakozás majd vége banzájnak.
Nem várt fordulat!Nagyon jó és vicces is de azért jó lenne azt az M1 picsán vágni.
Napló hibátlan,rádiózás prima.
Most majd nekiugrok egyben is tesztelní,jó kis kampi ez.
207 levél
Válasz 10.03.08. 14:54 #645
Feró Flex
Köszi akkór gyerünk
10960 levél
Válasz 10.03.08. 13:12 #644
Lacko
Hát vannak bonyolult részei, de én csak 3 utasítást használok folyton...
Az elején le kell kreálni a kamerát (azt nézd ki valahonnan).
Aztán:

1., kire nézzen a kamera? _cam setCamTarget jozsika
ahol a _cam az elején legenerált kamera, a jozsika meg egy unitnak a neve, akire nézzen a kamera.
2., honnan nézzen a kamera a józsikára? _cam setCamRelPos [0,5,2]
ahol a 0, hogy jobbra-balra nincs kitérés. 5, hogy 5m-re józsika előtt és 2, hogy 2m-rel józsika lábától felfele legyen a kamera. Magyán, 2m magasan és 5m-re a józsikával szemben lesz a kamera.
Ha pl azt írnád, hogy _cam setCamRelPos [5,0,2], akkor az azt jelenti hogy oldalról veszi józsikát a kamera (fejből nem tudom, hogy jobb vagy bal oldalról, de pont oldalról).
3., _cam camCommit 0
Ezt mindenkép ki kell adnod. ez azt jelenti, hogy hajtsa végre az előső két parancsot 0 másodperc alatt (azonnal).

Ekkora filmeden józsikát látjuk szemből.
Ha leteszel egy piroska nevű unitot is és azt szeretnéd, hogy 5 másodperc alatt forduljon át a kamera józsikáról piroskára, akkor ezt kell írnod:

_cam setCamTarget piroska
_cam camCommit 5
~5


Ennyit próbálj ki. Ha nem megy vagy kérdésed van, ide írj!
207 levél
Válasz 10.03.08. 12:45 #643
Feró Flex
Oké tesztelem.
Van Kinai beszédEz a camera script nekem magas,kéne valami leírás.Valamit nagyon elszarok szerintem
10960 levél
Válasz 10.03.08. 07:29 #642
Lacko
Raktam ki új verziót. (ugyan onnan szedhető le, mint eddig).
Benne van a 6. küldi, ami egyben az utolsó is. Jelenleg az outro videón dolgozom, úgyhogy ha szétteszteltétek, akkor lassan majd jön a végleges verzió.

Nagyon köszönöm a segítségeteket!
10960 levél
Válasz 10.03.06. 17:55 #641
Lacko
Pont amiatt nem tudtad kipróbálni a Yankie-t meg a Freya-t, mert eredetileg csak kevés addon kellett, de mindegyik elkezdett igényelni még és még. Aztán a végén egy addon káosz lett belöle. Erre nagyon vigyázz!

Az ACE tényleg azért jó, mert sokan szeretik. Erre a Pirogra is mondták már páran, hogy miért nem ACE-sra csináltam. De én egyelőre maradok az addon-mentes küldiknél.
207 levél
Válasz 10.03.06. 11:48 #640
Feró Flex
Köszi a tanácsokat,a helyzet az hogy utálom a Kinaí bandát.

sziget:http://www.armaholic.com/page.php?id=7781
Yenki stalkert na meg a Freyat nem birtam játszani negyon sajnáltam a dolgot.Operation: Code Blue - SP campaign ez is a 8.-nál kampec
Ace mod garancia lehet erre a gondra,úgy is mindenki szeretí és a legjobb.Egy jó sniper küldí:letámaszt,távolság,irányzék.
10960 levél
Válasz 10.03.06. 07:00 #639
Lacko


Klassz ötletek!

Értem én, hogy uncsik az alap (BIS) cuccok, de ha sok féle modot használsz, akkor az is el tud nyeni, a sok órás munkáddal együtt. Pl az egyik mod készítője továbbfejleszti a modját és az már igényel egy másik modot (én egyszer így jártam), akkor a játékosok utálni fognak, hogy tök nem kompatibilis semmi, semmivel.
Szóval szerintem csak egy mod-ot használj, pl az ACE2 jó lesz, de ha nincs benne valami, akkor azt old meg máshogy, ne vegyél be újabb modot, csak azért mert nincs pl kínai hajó.

Nem ismerem ezt a szigetet, amit említesz, de ha kicsi a sziget, akkor hogyan akarsz rajta több(!) nagy csatát?
Például ha az én mostani kampim Utes-en játszódna, akkor egy csatában el lehetne foglalni az egészet. A te szigeted mekkora Utes-hez képest?
Nagyon fontos, hogy legyen hely, még egy csatához is, nemhogy 5-6-hoz!

A kínaiak behozása jó ötlet - bár az Operation Flashpoint 2-nek ugyan ez a lényege, ám ott nem oroszok a sárgák ellenségei - és ez jó lenne a kampányodban. Én ebben az esetben lehet, hogy a kíniai oldalt javasolnám játszhatóvá. De csak az érdekesség miatt, hiszen még az OFP2-ben sem a kínaiaikkal vagy. Tehát ez tök új lenne mindenkinek. (a hangulatot azonban hazavágná, hogy nincs kínai hang - vagy van az ACE PLA-ban kínai duma?)

A CDF a ruszkik ellen elég esélytelen. Az kicsit olyan lenne mint a Resistance a régi OFP-ben. De persze meg lehet csinálni, csak vigyázz arra, hogy ne legyen hihetetlen: azaz mindig erősebbek legyenek a muszkák és több támogatásuk legyen, mint a CDF-nek. Ezt azért lehetne kompenzálni azzal, hogy a CDF kapna segélyt az amcsiktól és lennének amerikai fegyvereik: pl Javelin, TOW... Sőt, én nagyon szívesen látnám használatban az ACE-ból a HuntIR nevű kilőhető kamerát, amit szintén az amcsiktól kapnának és azzal deríthetnék fel az ellenséget.
207 levél
Válasz 10.03.05. 15:23 #638
Feró Flex
Ismerös a helyzet...Tiszta és egyszerű dolognak tűnik és rámegy az ember türelme teljesen.Nekem nem hiányzott semmi sem.
Csak a filmekben megy ez így de hangulat az bizony fontos.

Szeretnék csinální egy kampit(hahaha).Namlansk sziget lenne a helyszín mert hangulatos,tagolt és részletes.
A történet:Namlask az Ohotszki-tengeren van.Namlaskon gázmezők vannak és a tengerben a partoknál,Kina és Oroszország a 1982-ben már fegyveres konfliktusba
kerülnek a szigetért.A harcok pár napig tartottak de mivel az egész kapitalista világ a két komcsin röhögött ezért mind a két fél beszünteti
a harcokat és a politikaí tárcsalásokon kompromisszum születik:30 évre a sziget üresen marad.
Tehát 2012 van!Oroszoknak kell a gáz exportra,Kinának pedig az iparhoz.Kinaí komunistapárt erős az Oroszok pedig nem akarják a térségben
elveszteni az amúgy is mára már kopott tekintélyét sem.Titkosszolgálatí jelentések szerint Kina megszállja a szigetet ahogy a határidő lejár!
Orosz specnaszok a határidő lejárta elött a szigetre érkeznek,felderitik a szigetet és csendben várnak...Hirtelen ennyi a történet.
Tehát a szigetnek nincs reptere.A PLA-modban nincs hajó meg repcsi de amcsi C-130 meg az amcsi hajókat lehetne használni.Aztán meg ACE2modban vagy csak úgy alapból Bis-esen és PLA Standalone ez is kérdés.
Kommandós küldiket Én nem nagyon csipázom,hanem a "Laczkó féle vonalat" kedvelem.A sziget kicsi a harc viszont nagy és véres érte!
Persze USvsUSSR egyszerübb lenne de szerintem uncsi,viszont kinai vonal hatalmas hangulatot teremtene!

CDFvsUSSR:Chernarusiához tartozik Namlask.A szénbányászat gazdaságtalan az elavúlt berendezésekkel,a sziget gyakorlatilag 1991 óta üresen áll.Amerikai kutatók a sziget mélyén óriásí
gázmezőt találnak.Oroszország kitalálja hogy Namlask tulajdonképpen Oroszország része volt és az is lesz!Namlaskhoz érkezik Oroszország büszkesége a Kuznetsov...
Ezekre gondoltam.Szerinted Laczkó melyik story melyik oldalán lenne jó nekilátni 5-6 küldis kampinak?Részemről az elsőben Orosz a másodikban CDF oldal.
10960 levél
Válasz 10.03.05. 08:55 #637
Lacko
Tegnap sem jutott idő a 6-os tesztelésére, mert lesz benne egy nem annyira harci rész, amit eléggé ügyesen meg kellett csinálnom, hogy jól működjön. És csak ezt a részt teszteltem.

Aztán egy francia beszólt az 5-ösre, hogy nincs elég "díszlet" a harctéren. Pedig raktam be folyamatos bombázást, meg tankcsapdákat, meg égő járműveket, állatokat, civileket... Bunkereket, bázisokat. De hiányolta a légtérben a mozgást. Ebben mondjuk igaza van. Akartam is korábban betenni repcsiket, mint a Chesty Pullerben, hogy nem téged támogatnak a repcsik, hanem átrepülnek feletted és távoli frontokon bombáznak, ami azt az érzetet kelti, hogy folyik a háború a rajtad kívül is. Csakhogy a ruszki gépek nem tudnak bombázni(!!!) Beszarás. Nincs nekik lehulló (gravitációs) bombájuk, csak rakéta. Ezért aztán nem tettem be. De a csigazabáló ötlete nem hagyott nyugodni és ezért tegnap csak beleraktam az 5-ösbe, hogy ha nem is bombáz, de nézzen ki úgy, mintha az elfoglalt repterünkről folyamatosan repkednének a fő front felé a Su34-ek...De hát ez valami beszarás: a ruszki pilóták ugyan olyan ostobák, mint a felcsereik. Tök egyszerűen két pont között kellett volna repülni: a reptértől nyíl egyenesen egy másik pont felé. Ez az egyenes pont a játékos csatatere felett lett volna. De a ruszki pilóták elkezdtek kacskaringózni iszonyat nagy kerülőkkel és kurflikkal és kacsáztak és masnit rajzoltak az égre, meg szivecskét, de eszük ágában sem volt odarepülni és arra, amerre kell.
Mindegy: benne hagytam. Most a harc közben a légtérben néha át fog repülni egy ruszki gép tök random irányból... Mindenesetre ezzel elment a tegnapi napom.
1 levél
Válasz 10.03.04. 21:16 #636
armafan
Ismeri valaki a <link>www.going4.com</link> csapatát? Eléggé kemény feltételeket szabnak a csatlakozáshoz, szeretném megtudni, érdemes-e megpróbálni? Akinek van infója az dobjon ide pár sort. Előre is kösz!
207 levél
Válasz 10.03.04. 17:38 #635
Feró Flex
Jó lesz az,várom a hatodikat.
10960 levél
Válasz 10.03.04. 13:41 #634
Lacko
Tegnap neki kezdtem a 6. küldinek.
Ebben újra csak a saját raját irányítja a játékos (tehát nincs HC). Viszont a HC-ben az volt a jó, hogy ilyenkor az összekötött rajok az infókat is megosztották egymással. Tehát ha én észrevettem a ház mögött egy ellent, akkor a tök másik rajba tartozó BMP-3 megkerülte a házat és odapörkölt.

Ezt akartam valahogy visszahozni ebbe a 6. küldibe, de anélkül, hogy HC lenne. Ezért írtam - sokadszorra - egy info megosztó scriptet. Csakhát régen is az volt a baj, hogy mondjuk egy felettem elszáguldó baráti helikopter észrevett 5km-rel arrébb egy ellenséget és ezt megosztotta a mellettem lévő rajokkal, akkor ezek a rajok földhöz vágták magukat és kúsztak-másztak, pedig piszok messze volt csak az a ellen. Szóval úgy csináltam meg (nem tökéletes, de jobb híján) , hogy csak az 500m-re lévő elleneket veszem sorba és csak a 400m-es körzetben lévő haverokkal osztom meg az infot. Így is előfordulhat, hogy 900m-re lévő egységről szerez tudomást valaki. De hát ez van. Meg aztán a pálya úgy van kialakítva, hogy ez nem nagyon lehetséges. Illetve, ahogy elfoglaltuk az első feladatot (egy falut) megszüntetem ezt az info megosztást, hogy ez ne zavarjon be a továbbhaladásba és az AI rajoknak is adok egy "nyugi" parancsot.

tegnap még csak a scriptet teszteltem. A küldit még nem. Meg még nincs is kész egészen...
10960 levél
Válasz 10.03.04. 08:08 #633
Lacko
konrád, jól emlékszem, hogy neked a Chesty Puller kampányomban is gond volt a High Command (amikor nem csak egy rajt, de többet is kellett irányítani)?
Itt is lesz ilyen, de ne félj tőle! Főleg mivel te eleve is sokat menedzseled a rajodat. Elvileg a többiekkel se kel túl sokat törődni. Annyi a lényeg, hogy:
1., Válts át HC módba: Ctrl + Szóköz.
2., Nézd meg a térképet és klikkelj rá egy ott látható saját egységedre (jelöld ki). Aztán ha a térképen klikkelsz valahova, akkor le fog tenni neki egy waypointot (hasonlóan, mint az editorban) és oda fognak menni.
3., Elvileg ez elég is, hiszen így küldheted őket harcba. Ez az alap nem túl bonyolult. De lehet több WP-t is letenni neki, úgy hogy amikor teszed le a WP-ket akkor közben nyomva tartod a Shiftet (vagy a Ctrl-t, nem pontosan emlékszem). Így előre megadhatsz egy egész útvonalat és hasonló klasz kis támadási terveket készíthetsz, mint amúgy is szoktál.
4., Ha még van időt pöcsölni vele, akkor elvileg ezeknek a lerakott WP-knek megváltoztathatod a tulajdonságait: ha egy már lerakott WP-re a jobb egérrel klikkelsz (nem mindig sikerül nekem elsőre, úgyhogy többször rá szoktam klikkelni jobb gombbal). És akkor oldalt megjelenik egy menü, amivel minden olyat beállíthatsz annak a rajnak, amit a sajátodnak is: pl, hogy milyen alakzatban menjenek vagy milyen gyorsan... stb.
12857 levél
Válasz 10.03.03. 13:16 #632
konrad
"ott van egy statisztika rész"

Ó, ezt nem is figyeltem, de majd megnézem!
10960 levél
Válasz 10.03.03. 11:10 #631
Lacko
Dehogy sajnos! Tök jó dolog, hogy közösségben mozogsz!

Játék közben is meg tudod nézni a statisztikádat, nem csak a küldi teljesítésekor: válts át térképre és ahol választhatsz (bal fent), hogy napló vagy csapatok vagy térkép, ott van egy statisztika rész, ahol azt láthatod, hogy eddig hogyan állsz.


Ezt az újraszervezés dolgot nem tudom. Majd megnézem. Én felraktam egy olyan MOD-ot, ami a magyar ArmA2-met átvarázsolta angollá.
12857 levél
Válasz 10.03.03. 08:10 #630
konrad
Oké Lacko!

Sajnos tegnap este fociztam, nem volt időm folytatni, de ma már ráérek: kíváncsi leszek, be tudom-e fejezni az első küldit! Arra meg külön kíváncsi leszek, hogy a DoV küldetésben hány ellent szedtem le, mert ott az erdőben akkora katyvasz volt, hogy lőtt ott mindenki mindenkire!

Mivel a kampányod kipróbálása előtt régen arma2-őztem, rohadtul vissza kell szoknom a csapatirányítási billentyűzetre! Rohadtul idegesít a magyar menüben ez az "Újraszervezés" link! Az egyébként mi a túrót jelent?
10960 levél
Válasz 10.03.03. 07:30 #629
Lacko
Konrad, Csirke!

Tettem ki új verziót! Ebben már benne van a 5. küldi és egy pár dolgon szépítettem, javítgattam a régiek közül.
Szerintem írjátok felül a filet a campaigns könyvtárban és akkor - ha jól tudom - amelyik küldiben most vagytok, az már a régi marad, de a következő küldi, már az új verzióból lesz.
10960 levél
Válasz 10.03.03. 07:23 #628
Lacko
Elvileg csomóan készítenek küldiket meg addonokat, de ez egy új, fiatalabb generáció. Ők már nem pöcsölnek a sztorival (igazából már én se sokat - de ez is ennek az új hullámnak az oka), nem szarakodnak, hogy beállítsák a helyszínt, hogy embereket, életet telepítsenek rá. Csak leszórják a katonákat, aztán jöhet a multi. Többszáz multis küldi van fenn különböző helyeken. A Single-t már csak az OFPEC-en készítik, de ott is egyre kevesebben.

Volt OFP-re még egy zseniális kampány. Nem jut eszembe a neve, a BAS-mod-ot használta és a Tonal island-en játszódott. Nagyon hangulatos volt!
207 levél
Válasz 10.03.02. 23:48 #627
Feró Flex
Szívesen
Abandoned Army,na akkór kipróbálom.
"A régi OFP-s emberkék kellenének vissza."Pont erre gondoltam én is hogy ez az oka a teljes csendnek.
10960 levél
Válasz 10.03.02. 14:49 #626
Lacko
Feró! Nagyon köszönöm a tesztet!!!
Nagy vagy. Tegnap tesztelgettem ezt az 5-öst, de nekem a második falu piszok nehéz volt. Mindig szétkapták a tankjaimat a TOW rakéták vagy az ellenséges tankok. És engem is idegesített, hogy hiába mondtam neki, hogy ide gyere és maradj ott, mégis elkóboroltak a tankjaim bele az AT tűzbe. Külön idegesítő, hogy szerettem volna felvenni Matis rakétát a BMP-ből, de állandóan kóricált, ahelyett, hogy a seggén maradt volna.

A végén érkező helikoptert én még nem is láttam... Elvileg annyi, hogy odajön és Seek and Destroy (azaz ott kőrös, amíg minden ellenséget el nem pusztított). Viszont az egy elég völgyes terep. Simán el tudom képzelni, hogy nekicsapódik az egyik dombnak. De ezt nem hiszem, hogy ki tudom javítani. Ez a pilóta AI-ja...

A BM-21-ekre büszke is vagyok! Azok tényleg jól néznek ki és nem is gondoltam volna, hogy ránk is lőnek. Pedig szó nélkül rámlőttek és ki is irtották az egész csapatom...

Mivel a hivatalos kampány sem lett túl érdekes, ezért nem csinálnak nagyon érdekes kampányokat se. Vannak érdekes küldik, de szerintem a kampányok elég színtelenek.
A régi OFP-s emberkék kellenének vissza. Voltak olyan kampik meg küldik, hogy berosáltam. Volt egy olyan küldi, hogy Abandoned Army: egyetlen küldetés volt, de felért egy brutál kampánnyal. Zseniális volt az ötlet is és a megvalósítás is.
207 levél
Válasz 10.03.02. 11:54 #625
Feró Flex
A tankos küldi jó lett!
Elsöre sikerült,naplózás működik,feladat világos.Jók a pct.reteszállások nem lehet csak úgy nekikesní.
A CDF ellentámadás jó helyen,jó időben történik erős de nem vészes.A BM-21-ek fantasztikus ahogy eregetnek és támadnak minket is!
Végén érkező Kamovonak kampec a földbecsapódik!?
Szóval jó!A hangulat király,izgalmas és taktikus.Bár...az AI igy parancsnoki modban néha kicsit érdekesen cselekszik és ez a jármuvekre
különösen igaz.Ja a rádiózás is príma.
Szóval prima kis kampi lesz ez Lackó!
Mostanában nem nagyon csinálnak normális kampikat pedig azt hittem dúskálás lesz,szerinted ennek mi az oka?Én várom ezt az OPAH.kieget és
nagyon-nagyon kiváncsi vagyok.
Ace2-ben is karistolok egy tankosat.
10960 levél
Válasz 10.03.01. 12:35 #624
Lacko
Jah, értem!
Az elvileg ugyan oda mutat, mint a térképen a piros zászló. Szóval elvileg most majd jó lesz. Kösz, így már értem.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.