Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Hearts of Iron 2 Doomsday - Pogessor Mod

A Hearts of Iron és különböző verzióihoz készített magyar mod fóruma.

pogessor.pcdome.hu

Hearts of Iron 3

Hearts of Iron 3
A legutóbbi Hearts of Iron 3 cikkek, hírek
1187 levél
Válasz 10.11.30. 21:03 #3170
Baracklekvár
Hinnye. Valóban. Ötletem sincs, hogy miért. Még nézelődök, hátha találok valami erőltetett magyarázatot.
pogessor.pcdome.hu
1187 levél
Válasz 10.11.30. 20:59 #3169
Baracklekvár
Meg sem említettem, mert ez magától értetődő...
pogessor.pcdome.hu
780 levél
Válasz 10.11.30. 20:31 #3168
Quetzalcoatl
Ne legyél szerény, angolul sem tudtunk.
http://pogessor.pcdome.hu/
301 levél
Válasz 10.11.30. 20:29 #3167
hehe64
Chrome alatt a PC Dome HOI weboldal hibásan jelenik meg.
Érdekes
301 levél
Válasz 10.11.30. 20:21 #3166
hehe64
Ilyen mennyiségű fordítási munka mellett, az a csoda, hogy csak ennyi hiba csúszott be. Egy átlagos magyar szépirodalmi mű kiadásában is jóval több van, pedig azt fizetett emberkék serege ellenőrzi.

A németek atomfegyvereiről szóló legenda szép, de nem hihető. Dokumentumokat csak a sejtetés, és a "szemtanúk" szintjén lehet találni.

Ami tény. Az amerikaiak által lefolytatott ha jól emlékszem "Gemkapocs" fedőnevű hadművelet során, megtalálták a németek egyetlen kísérleti reaktorát. A reaktor alkalmatlannak bizonyult a láncreakció fenntartására, a hibásan kiszámolt kritikus tömeg miatt.
A vizsgálók szándékosságra gyanakodtak, a felépítő tudósok soha nem ismerték ezt be.
Nem találtak fegyverhez szüksége mennyiségben, és tisztaságban hasadóanyagot, ha pedig mégis lett volna ilyen, az a fentebb írt hibás számítások miatt, igen látványos, és zajos eredményt idézett volna elő.
1187 levél
Válasz 10.11.30. 19:41 #3165
Baracklekvár
Az atombombák félrefordításain már én is tűnődtem, csak lusta voltam. Szerintem felét én fordítottam félre, felét úgy ollóztam be máshonnan - valóban javítani kéne.
Mentségemre szóljon, hogy akkor rengeteget fordítottunk (könnyebben hibáztunk) és akkor még nem voltam a mai szinten sem tisztában az atombomba és a hidrogénbomba működési elvével, hasonlóságokkal és különbségekkel.

Ugyanehhez a témához: szemtanúk és leírások szerint és állítólag a német birodalom 2 atomrobbantáshoz hasonló eseményt idézett elő '44 ősze és '45 tavasza között, a leírások szerint nagyjából a piszkos bomba és a fél-hasadó bomba szintjéig, prototípusáig jutottak el. Van valakinek erről valami részletes összefoglaló dokumentuma?
pogessor.pcdome.hu
301 levél
Válasz 10.11.30. 19:40 #3164
hehe64
Önként, igen.
De a felnőttek kötelessége hogy vigyázzanak rájuk.
Aki pedig ilyen önkénteseket vesz igénybe, annak ne legyen nyugovása soha ezen a világon.
1187 levél
Válasz 10.11.30. 19:34 #3163
Baracklekvár
Szerintem nagy igazság, hogy a 14-20 év közötti korosztály önként ragad fegyvert, ha eszmék rabságába esik... Önkéntesekről pedig nehéz lemondani, amikor minden egyes fegyverfogóra szükség van...
pogessor.pcdome.hu
301 levél
Válasz 10.11.30. 18:50 #3162
hehe64
Hm. Elolvastam.
A visszaemlékezők szerint fegyverrel járt kelt, mégis azt tartják fontosnak megemlíteni, hogy vöröskeresztesként érte a halál.
Talán fontosabb lenne, hogy sem akkor, sem sohasem szabadott volna gyerekeket fegyverrel utcára, és a halálba küldeni.
301 levél
Válasz 10.11.30. 18:42 #3161
hehe64
A -szerintem félrefordítások első adagja.

Titkos fegyverek

Bombasor

Piszkos bomba

Fél hasadó bomba (fissziós = hasadó)

Atombomba

Miniatürizált atombomba

Fúziós bomba


V1
Módosított iránytartó = módosított vezérsík


Félvezetők

Dióda erősítés = Diódás erősítők

Sandwich tranzisztorok = rétegtranzisztorok

Point contact tranzisztorok = tűs tranzisztorok


Páncélosok

"Reaktív páncéllemezek" nem léteznek, ellenben reaktív páncélzat igen

Motorizált gyalogság

"Hátrasiklásos rakétavető" nem létezik, paradoxék összevontak két fegyvertípust, a hátrasiklás nélküli löveget, és a rakétavetőt.
A két fegyvertípus hasonlít, de az egyik szabvány tüzérségi gránátokkal tüzel, a másik rakétákkal.
Itt talán a hátrasiklás nélküli löveg lenne jó.

Ha tervezitek a nem lefordított eszközök fordítását, abból is van néhány.
1187 levél
Válasz 10.11.30. 16:54 #3160
Baracklekvár
Akik már évek óta követik a weboldalamat, már megszokhatták, hogy október vége felé mindig ugyanaz a nyitóképernyőn a kép - fiatal, de komoly lány egy csigatáras géppisztollyal a vészjósló Budapesten.

Ezzel kapcsolatban hívnám fel a figyelmet egy linkre és egy cikkre, ha valakit érdekel, olvassa el:

http://hirszerzo.hu/belfold/20101130_erika_tortenete_zaroakkord#rss
pogessor.pcdome.hu
264 levél
Válasz 10.11.30. 11:17 #3159
Attila148
De az a vicc hogy nem csak a németek a szovjetek is hasonló cipőben járnak.
Nekik is elfogy az emberanyaguk és nem tudnak megfelelő méretű hadsereget felállítani. A manpower probléma szerintem az idősödés miatt(a meglévő emberanyag x %-a levonódik) van amit nem kompenzáltak.
"Különös nép a magyar, de nekem nagyon tetszik." Bismarck
145 levél
Válasz 10.11.29. 23:31 #3158
Turulbirodalom
Eredendően szerintem energiahordozókra gondolhattak a fejlesztők, csak ez a magyarban túl hosszú.
301 levél
Válasz 10.11.29. 23:31 #3157
hehe64
Hát igen.
A jelenlegi játékomban a gép irányítja a németeket, és 41 végére teljesen kivérzett az emberanyag. Nem tudja feltölteni a hadosztályokat, és újakat sem tud felállítani.
Még mindig a francia offenzívával kínlódik, kb.100 hadosztállyal.
264 levél
Válasz 10.11.29. 21:23 #3156
Attila148
Hát igen az hogy a németek akkorra érték el a termelési maximumukat ez teljesen igaz. Másrészt azért mutatkozott nyersanyaghiány a fémek tekintetében pl wolfram. De ez közelsem jelentett akkora gondot mint a játékban. A az jutott eszembe hogy egységesen a difficult filében lehetne módosítani a nyersanyag módosítót és ezáltal nem lenne ekkora nyersanyaghiány. Ezt a manpowerrel is meg lehetne tenni, mert az is kevés és kb 41-42-re gyakorlatilag nincs emberanyag a nagyhatalmaknak.
"Különös nép a magyar, de nekem nagyon tetszik." Bismarck
301 levél
Válasz 10.11.29. 21:10 #3155
hehe64
Jelezni fogom.

Azt hogy az energia mint nyersanyag igen nagy butaság, fenntartom.
301 levél
Válasz 10.11.29. 21:08 #3154
hehe64
A játékban megpróbálták ezeket összevonni, de az hogy a játékosnak semmilyen befolyása nincs a kitermelésre, az elég hülyén jön ki. Ugyan infrastruktúra fejlesztéssel elvileg lehetne növelni a kitermelést, de a nyersanyag/energia szükséglet magasabb, mint a növekmény.
780 levél
Válasz 10.11.29. 21:07 #3153
Quetzalcoatl
Megnézem.
További jelentkezésemig pedig:
Törvényen kívüliség: hozzá nem nyúltunk, ez van, ezt kell szeretni, kell neked az a fene nagy demokrácia.
Bánát: és tényleg. Pedig már javítottam egyszer (illetve kétszer, sőt ez lesz a harmadik). Úgy tűnik, nemcsak az elkárhozott lelkek, hanem a programhibák is hazajárnak.
Képek: majd kipróbálom.
Képek2: majd kipróbálom.
Képek3 (önjáró tüzérség): nem a mi sarunk, az AODban mindenféle modellhez van gyárilag mindenféle kép, konkrétan a magyar önjáró tüzérséghez raktak rossz képet. Ha nagyon zavar, kézzel töröld a gfx/interface/models mappából az ill_bri_hun_2_1.bmp képet.
Ejtőernyősök: érdekes fícsör, sosem láttam ilyet, sőt nem is piszkáltam az ejtőernyősök animációit.
AI: ez van.
Szintetikus üzemek: a céljuk, hogy egy nyersanyagot be tudj váltani egy másikra, nem pedig az, hogy új nyersanyagforrásaid legyenek.
Félrefordítás: jelezd bátran.
http://pogessor.pcdome.hu/
301 levél
Válasz 10.11.29. 21:05 #3152
hehe64
Éppen az a legnagyobb baj, hogy a játékban abszolút el vannak tolva a nyersanyagok. Minden országnak kevés, kivétel nélkül. 42-43 táján, az összes nagyhatalom ipara felülről korlátos lesz.
Gyakorlatilag a háborúban nyersanyag, vagy energiahiány egyetlen nagyhatalomnál sem korlátozta a termelést.
A németek pl. 44 nyarán érték el a maximális hadiipari kapacitásukat.

Az energiatermelő helyeket szerintem is jól látod.
264 levél
Válasz 10.11.29. 20:51 #3151
Attila148
Hát saját észrevételem szerint a játékban is ott vannak nagy energiatermelő helyek ahol a valóságban nagy szénlelőhelyek(ruhr vidék, donyec medence, angliában is a megfelelő helyeken).
Persze lehet ,hogy nem nem megfelelő a földrajz tudásom e téren.
"Különös nép a magyar, de nekem nagyon tetszik." Bismarck
1187 levél
Válasz 10.11.29. 20:49 #3150
Baracklekvár
Gondolom, egy dolog a nyersanyagkészlet mértéke és egészen másik a kitermelési és feldolgozási kapacitás és hatékonyság.
pogessor.pcdome.hu
301 levél
Válasz 10.11.29. 20:48 #3149
hehe64
Ha a kommunistákat tiltom be, akkor is többször kell betiltani.
301 levél
Válasz 10.11.29. 20:47 #3148
hehe64
Akkor viszont az európai országoknak korlátlan energiával kellene rendelkezniük, hiszen mindegyiknek hatalmas szénkészletei vannak.
264 levél
Válasz 10.11.29. 20:46 #3147
Attila148
Hát azért nem áll fenn nekem mer nem szokott demokrata kormányom lenni világos
"Különös nép a magyar, de nekem nagyon tetszik." Bismarck
301 levél
Válasz 10.11.29. 20:44 #3146
hehe64
Oké de egymás után többször betiltani mondjuk a fasisztákat... hmm.
1187 levél
Válasz 10.11.29. 20:31 #3145
Baracklekvár
A törvényen kívül témekörhöz, hagyományos hoi példával:



#########################################################################
# Outlaw the Communist Parties
#########################################################################
event = {
id = 1016
random = yes
trigger = {
government = democratic
}
name = "EVT_1016R_NAME"
desc = "EVT_1016R_DESC"
picture = "outlaw_communist_party"
style = 0

action_a = {
name = "ACTIONNAME1016A"
command = { type = domestic which = political_left value = 1 }
}
action_b = {
name = "ACTIONNAME1016B"
command = { type = domestic which = political_left value = -1 }
}
}

Ebből a lényeg a random. Tehát vagy sűrűn megtörténik, vagy nem. Olyan, mint a parlamentáris botrány, vagy a híres művész, esetleg a privát szektor nacionalizálása (heh, milyen aktuális...)

Szóval, az, hogy neked sűrűn megjelenik, nem bug, hanem feature.
pogessor.pcdome.hu
264 levél
Válasz 10.11.29. 20:24 #3144
Attila148
Szerintem az energiás dolog egész egyszerű elgondolás alapján van megoldva ,hogy szenet bányásznak és ebből állítják elő az energiát. És ezek után érthetővé válik az ,hogy szén megy be az erőműbe és olaj jön ki.

A "Tövényen kívül a kommunistákat/fasisztákat" esemény többször egymás után megtörténik, kb. éves időközökben, függetlenül attól, hogy mit választottam.
Nekem ez még nem állt fenn soha sem.
"Különös nép a magyar, de nekem nagyon tetszik." Bismarck
301 levél
Válasz 10.11.29. 20:16 #3143
hehe64
Hát éppen ez a marhaság.
1187 levél
Válasz 10.11.29. 20:09 #3142
Baracklekvár
Mindazonáltal szerintem a játékban ez úgy van modellezve, hogy nyersanyagként energia megy be és termékként olaj jelenik meg - illetve az energia-olaj konverzió hatékonyságát növeli az alap hoiban...
pogessor.pcdome.hu
301 levél
Válasz 10.11.29. 19:51 #3141
hehe64
Nem.
A szintetikus olaj üzem, szén felhasználásával, katalitikus krakkolással olajtermékeket állít elő jelentős szennyezőanyag kibocsátás, és hőenergia felesleg mellett.
1187 levél
Válasz 10.11.29. 19:38 #3140
Baracklekvár
Remélem fejlesztőtársam idetéved...
Szintetikus olajüzemnél nem az a lényeg, hogy az üzem energiát felhasználva szintetikus olajat állít elő?
pogessor.pcdome.hu
301 levél
Válasz 10.11.29. 18:11 #3139
hehe64
AOD. 1.5 javítással, pogessor mod-dal Magyarországgal játszva.

A "Tövényen kívül a kommunistákat/fasisztákat" esemény többször egymás után megtörténik, kb. éves időközökben, függetlenül attól, hogy mit választottam.

Bánát létrehozásakor a program "Ai nem nyitható meg" üzenettel elszáll.

A magyar, és csak a magyar harckocsik ikonjai nem változnak a fejlesztések után.

A gépesített gyalogság ikonja helyett sima gyalogság ikonja jelenik meg.

A magyar, és csak a magyar önjáró tüzérség képei helyett, vontatott tüzérség képe jelenik meg, az alap önjáró tüzérségtől felfelé.

Ha ejtőernyős egységet bombáznak, bombák helyett ejtőernyők hullanak az égből.

Az AI.(agresszív beállítással) olyan szinten akar több irányból támadni, hogy amikor erre nincs lehetősége, akár évekig csak álldogál még többszörös túlerővel is.

Egy kérdés. Nem lehetne kijavítani a moddal a programozók azon mar haságát, hogy az energiát nem termelni, hanem bányászni kell?
És azt a másik okosságot, hogy a szintetikus olaj üzemek nem termelik, hanem felhasználják az energiát?

Van a technológia fában egy csomó félrefordítás, ezeket a fordítási javaslataimmal együtt feltenném ide, ha lehet.
1187 levél
Válasz 10.11.29. 14:12 #3138
Baracklekvár
Na ez tényleg elég meglepő, mert a 45 előtti kampányokban a GER - tehát a harmadik birodalom - a tengely normális körülmények között elidegeníthetetlen vezetője, akit a tengely alkotta szövetségből kizárni sem lehet...
pogessor.pcdome.hu
6 levél
Válasz 10.11.29. 14:06 #3137
Bergkamp
Az milyen már, hogy egyszer csak kapok egy üzenetet 1941. augusztusában, hogy Nagy-Britannia megdöntötte a kormányunkat, megnéztem, 1943. dec.31-ig az összes szövetségessel békét kötöttem, az ország kereskedelmi liberális lett és a tengely megmaradt, de Németország nélkül
301 levél
Válasz 10.11.25. 09:38 #3136
hehe64
Német csoportosítás hivatalosan sohasem operált finn területről.
Más kérdés, hogy valójában igen.
Ilyen a politika.
A közelmúltból példa, hogy kis hazánk sohasem exportált fegyvert a harmadik világba, aztán mégis AMD65 mintájú gépkarabéllyal vannak felszerelve palesztin, iraki, és afganisztáni csapatok.
31 levél
Válasz 10.11.24. 10:53 #3135
Wanq
Egy sima magyarítással is beérném Iron Cross-hoz. Nem okoz problémát angolul sem, de azért kényelmesebb, ha van róla hír érdekelne.
6 levél
Válasz 10.11.24. 09:02 #3134
Bergkamp
Bocs, hogy egy régi vitát felelevenítek, de ezen megakadt a szemem.

"Működtek vegyes alakulatok, de kizárólag "önkéntes" alapon, ami nálam azt jelenti, hogy német csoportosítás nem operálhatott finn területről. "

Egy teljes német hadtest állomásozott a petsamoi finn vasércbányák védelmében észak-Finnországban. Egy hegyivadász hadtest pedig Murmanszk felé támadott, finn területről a Barbarossa keretében. Más kérdés, hogy -43 fokban út nélkül esélyük nem volt elérni a kikötőt. Van olyan fénykép, amin német hegyivadászok útban Murmanszk felé még a krétai harcok alatt viselt egyenruhájukban vannak.....

(Amúgy a tegnap felvetett hiba megoldódott
6 levél
Válasz 10.11.23. 10:52 #3133
Bergkamp
Sziasztok. Korábban is írtam már ide más régen, meg elég sokat játszottam régebben a játékkal. Újra kellett húzni a gépet és a következő a problémám. Leszedtem a sima pogessor módot, felraktam az Armageddonra az 1.2 patchet, ezzel még nem is volt gond, változott a verziószám is, meg játszható is a játék. Aztán megpróbáltam felrakni az 1.3béta patchet, fel is ajánlja a fájlok cseréjét, jóvá is hagyom, de semmi változás nem történik, ugyanakkora méretű fájlokat cserél ki, mint ami az 1.2 patchben volt és a verzió sem frissül. Pedig a játék könyvtárába másoltam be, és rákérdezett a felülírásra. Szóval kicsit olyan, mintha az 1.2 patchben meg az 1.3 bétában ugyanazok a fájlok lennének. Mi lehet a hiba?

264 levél
Válasz 10.11.21. 01:03 #3132
Attila148
Nem tudom észlelte-e már valaki azt a problémát ,hogy Németországnak illetve a szovjeteknek sincs manpowere már 41-ben. Ez eléggé furcsa dolog.

Nekem sikerült a szovjetekkel megfognom a németeket de ez a gépnek sosem sikeredik valahogy, lehet az előbb említett manpower gond miatt.
"Különös nép a magyar, de nekem nagyon tetszik." Bismarck
144 levél
Válasz 10.11.21. 00:43 #3131
Vardar
Az IC, már nagyjából meg van, nem tudom, hogy mit kezdenek a fejlesztő srácok az ötletekkel illetve a moddal.
114 levél
Válasz 10.11.19. 17:05 #3130
NuCL3aR
Írtam neked privát üzenetet.
780 levél
Válasz 10.11.16. 21:36 #3129
Quetzalcoatl
Románia: igen, az AIt kellene átírni, bár sokat az sem biztos, hogy segítene, mert a gép túlerő ellen általában kerüli a kockázatot - márpedig a hegyifranciák igencsak számbeli fölényben vannak.

IronCross: valóban Vardar foglalkozik ezzel, vele tudod ezt megbeszélni.
http://pogessor.pcdome.hu/
114 levél
Válasz 10.11.15. 13:12 #3128
NuCL3aR
Egyébként csinál valaki az Iron Cross-hoz Pogessor Mod-ot? Olvastam Quetzalcoatl hozzászólásában hogy ő ezzel nem foglalkozik, de írta egy másik hsz.-ben hogy Vardar ezzel foglalkozik (lehet rosszul értelmeztem valamit). Ha kell segítség, én szívesen segítek.
114 levél
Válasz 10.11.15. 13:05 #3127
NuCL3aR
Szerintem az AI-t kell átírni, hogy sokkal agresszívabbak legyenek a magyarok.
250 levél
Válasz 10.11.13. 13:25 #3126
Dave88
Hogyan lehet megcsinálni, hogy Magyarország pl agresszívebb legyen, és pl ha hadbakerül Romániával, akkor rohanja le, ne csak védekezzen, szval az AI agresszivitást, hogyan lehet megnövelni?
Mosolyogj! Ez a mosoly kora!
250 levél
Válasz 10.11.13. 10:54 #3125
Dave88
Már megoldottam, a Program kompabilitás(vagy mi) varázsló konfigurálta, és már nekem is fut.
Mosolyogj! Ez a mosoly kora!
49 levél
Válasz 10.11.13. 02:08 #3124
Mart
Szerintem tanulj meg a txt-ben eventet írni, nem olyan bonyolult, hamar kiismeri az ember. Engem az editor már zavar speciel, túl körülményes. Amúgy nekem is win 7 van de fut az editor, szóval nem tudom neked miért szórakozik
"Szörnyű történelmi kockázat és öngyilkos könnyelműség csatlakozni a nemzetiszocialisták ideológiai alapú antibolsevista vallásháborújához”/Bajcsy-Zsilinszky Endre/
250 levél
Válasz 10.11.13. 00:46 #3123
Dave88
Segítséget szeretnék kérni. Két megoldás között őrlődök. a felvezetés, pár hete annyi vírus volt a gépemen, hogy újra kellett tegyem a rendszert, és úgy voltam vele, miért is ne tegyem fel a jó öreg xp helyett a windows 7-et...-.-" Ami így magában szép és jó, csakhogy: Jó rendszer meg minden, DE a fifa akad rajta, az XP-n nem akadt, a Napoleon Total Warnak 4 giga ram kell, XP-n csak 2, ez nem tom mért van, és ami a legégetőbb az egészben, ami a kérdés feltevéséig vezetett: A HOI 2 EVENT EDITOR NEM FUT! Nem indítja el, namost három lehetőségem van:
-Visszateszem az XP-t, ami macerás, unalmas, hosszú folyamat.
-Megtanulok szövegesen eventet írni:hosszú, bonyolult, nem biztos, h eredményes.
-Valaki segíteni tud abban, h az event editor vhogy netán mégis elmenjen ezen a sz*ron...

Mosolyogj! Ez a mosoly kora!
250 levél
Válasz 10.11.11. 15:20 #3122
Dave88
Természetesen nem teljes IC átvételle játszok, de ha hozzávesszük azokat a plusszokat amiket ad az aod, ott alul van az a 3 bónusz, amit megválaszthatsz, és ott is ilyenek vannak, h +15% IC meg hasonlók. A szovjeteknek meg ugye még az infrastruktúra miatti büntetést is felrója... szerintem igencsak egyenlőtlen. Mikor előszőr AoD-oztam, akkor valóban nehéz volt, de mostmár sima liba, nincs kihívás a németekkel, ellenük meg esélytelen. A HoIba 50-50 százalék legalább, csak az a baj, h ott meg utána a németek megállnak, és nincs partraszállás se afrikába, se Britanniába, nem hogy Amerikába...:S Ott meg kicsi az AI, itt meg nem tudom, a HoI 3ba ott áll nagyon jó, de nekem ott maga a játék túlbonyolított, és a grafika is sztem felesleges
Mosolyogj! Ez a mosoly kora!
264 levél
Válasz 10.11.10. 23:46 #3121
Attila148
Hát még a gép is könnyedén elbánik az oroszokkal. Ezért kezdtem egyet a szovjetekkel hogy kiderítsem én mire vagyok képes a németek ellen. Kíváncsi leszek az eredményre, csak mostanság nem elég az időm hogy sokat toljam, de egyszer csak eljutok a német támadásig
"Különös nép a magyar, de nekem nagyon tetszik." Bismarck

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.