Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Szobastratégák Hadtörténelmi Klubja

12857 levél
Válasz 09.12.03. 09:13 #1011
konrad
Ismerve vakmerőségedet, nehogy úgy járj majd a nagymacskáiddal, mint az alábbi képeken látható dögök! 1945 tavaszán készültek a fotók itt Fehérvár környékén:

1. macska

2. macska

A harcok befejeztével a ruszkik számokat festettek a kilőtt technikákra, így véve "lajstromot" a német páncélos veszteségekről!

Mazsolázni amúgy ezen a ruszki szájton lehet!
3973 levél
Válasz 09.12.03. 09:02 #1010
Petyo
Tyű egy éjszakai műszakra teszem ki a lábam és már alig győzöm visszaolvasni.

Nagyon jó dolgokat írtál Pras, és ha lesz energiád ezt mondjuk három fórumban levezetni, akkor le a kalappal.
Ha jól értettem két probléma vetődött fel a főparancsnok személyével kapcsolatban: hogy a mezei pk-ok teljesen önállóan adják ki a fórumban az utasításaikat vagy azt a főpk mindig hagyja jóvá, és ő közli összesítve az utasításokat a forumon. Szvsz legyen az első.
Egységeket minenképpen a főpk ossza le az alparancsnokok között az elgondolása szerint (de lehet vita tárgya ám a végső szó ebben a főpk-é), így lehet súlyképzést csinálni.
Jó ötlet, hogy a nehézfegyvereket is a főpk alá rendeljük és ő utalja majd ki azokat, mert ha már úgyis kb. zlj. szinten játszunk ez megfelel mondjuk az ezred v ho. közvetleneknek ill a zlj.-ban a nehézfegyverszázadnak, amit a "mezei" szd pk szemszögéből fölülről küldenek neki ideiglenesen alárendelve ám azt bármikor el is vehetik. Ugyanígy a tartalékokkal, de akár a századból is elvonhatnak egy-egy szakaszt. ez így érthető volt?

Ha lesz összekötő tiszt akkor mindenképpen érdemes a német és magyar oldalnak külön külön topicot nyitni.

Végül én bármely oldallal szívesen játszok bármilyen beosztásban.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
12857 levél
Válasz 09.12.03. 08:46 #1009
konrad
Áhá, most így már világos, úgy látszik kellett a séma-rajz, hogy a kocka agyam megértse! Akkor még egy apró kérdés: a zpk. (maradjunk akkor most már zászlóalj-szinten!) miután kiutalta a saját zalj-közvetlenjeit az marad-e az alegységpk-nál vagy pedig a hadműveleti helyzet alakulásának függvényében "visszaveheti-e", átpasszolva másik terepszakaszra, másik alegységpk-nak?

Hát szerintem ha ez megvalósul, mármint a kampány, baromira fogjuk élvezni!

Csirkee: Játszunk Mo-on, naaaaaaaa.... léccilécci! (Egyébként a Zámoly környéki csatákban is voltak Királytigrisek, az 506. "Felherrnhalle" nehézpáncélos osztály személyében! Osztották is a ruszkikat rendesen...)
10960 levél
Válasz 09.12.03. 08:00 #1008
Lacko
Annyi König Tiger összesen nem volt, hogy mindenkire jusson egy.
16989 levél
Válasz 09.12.02. 20:36 #1007
KisCsirkee
Tyűű, asszem van a CMBB-ben egy bécsi pálya, amin csak King Tigerek és IS-2-ök vannak. Az megteszi...
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
5240 levél
Válasz 09.12.02. 20:31 #1006
Pras
A fő gondom az, hogy a valósághűbb parancsnoki láncolatot (mondjuk a zászlóaljparancsnok a századparancsnokok működési körletét és főbb feladatát határozza meg, a századparancsnok a szakaszokat igazítja el, míg a szakaszok a rajokat igazgatják a legaktuálisabb harcászati helyzetnek épp megfelelően) ennyi játékossal nincs értelme létrehozni. Ha mondjuk huszonegy játékosunk lenne, én szíves örömest leosztanám a paklit zászlóaljtól szakasszintig. (Ha iszonyatosan tömve lennénk játékossal, akkor egyfelől ezredszintig merném felvinni a dolgot, mert annyit talán még elbírna a gép úgy, hogy fél óráig számol egy kört, másfelől egy körváltás egy hónapomba telne. ) De így ezt a "hibrid-megoldást" választottam, amit persze módosíthattok!
Megpróbálom ismét, egyszerűen, ahogy tudom (nem tudom. El fogom bonyolítani. )

Kérdésedre válaszolva, én nagyjából a terepen összesen kábé két-három, páncélosokkal és minden szirszarral megtáplált, de gyalogokat tekintve zászlóalj nagyságú erőt tudnék elképzelni maximálisan.

- Ebben egyszerűen kétféle "szintet" különböztettem meg, ami még kisebb játékosszám mellett (mondjuk, oldalanként minimum három) is nem önmaga paródiájakéne működhet. Ez simán egy főparancsnok, és az alegységek parancsnokai. Ez azért fasza dolog így, mert így a játékosok, akik majd osztoznak, nincsenek kötelezve arra, hogy azonos méretű századszintű erőket formáljanak. Az én számomra legalábbis érdekesebb és tanulságosabb volna a játék, ha már magukról az erők elosztásáról is csaknem teljeskörűen a játékosok döntenének. Tehát a hagyományos szervezeti felépítés ilyen szinten egyátalán nem jelenik meg, mert olyan lenne akkor kicsit, mint a mai MH: egy bakára egy tábornok jutna...

Rajzoltam egy képet, amiből megint nem fog sok minden kiderülni, de hátha. ÍME.
Gyakorlatilag a főparancsnok egy közönséges parancsnok "speciális feladatkörrel és erőkkel", pár fontosabb eltéréssel:
- Az általános erők (gyalogság, páncélosok) célszerűen nem nála vannak
- Ellenben rendelkezik a tüzérséggel és a nehézfegyverzettel
- Ő irányítja, vagy adhatja át másnak a tartalékot
- Egyszer módosíthatja bármely játékos parancsát, illetve ha a játékosok valami egyszer ellőhető okosságot megbeszélnek (mint pölö a lenti "hírszerzős" agyrém ), akkor azt is célszerű tőle elfogadnom.

A "közönséges" játékosok és a főPK között tehát gyakorlatilag nincsen alá-fölé rendeltség (így játszható marad a dolog), tehát nem pofázhat bele közvetlenül az alegységparancsnokok irányításába (csak egyetlen egyszer), de a szabályok miatt mégis a főPK-nak a helyzet egészére van komolyabb befolyása. Mivel ő adja az elég komoly zászlóaljközvetlen cuccokat. Valahogy így képzeltem el.

Ismét veszek egy példát!
Tegyük fel, hogy Te, konrad őrnagy vagy a főpéká! (nem lesz nehéz feltenni, századosból így is csak egy előlépés szükséges. ) Alattad van két tüzérségi üteg, meg mondjuk egy gépesített szakasz. Magad elsősorban nem elsővonalas harcoló alakulatot jelenítesz meg, így nem is olyan lesz azért, mint a Don-kanyarnál, ahol ha nálad volt a tüzérség, akkor magadnak alkalmaztad, hanem ezúttal jönni fog több parancsnok, amikor szüksége lesz valamire. Te pedig mind ezzel, mind a tartalékkal, mind a koordinációval, egy körre szóló parancsnoki jog-átvétellel, végső esetben ténylegesen komoly harcbalépéssel is segítheted a csapatokat. Ez a többi parancsnok szemszögéből szinte semmi változást nem jelent, csak amíg eddig mondjuk tüzérségért és némi erősítésért a többi játékoshoz fordult, addig most ahhoz, akit "főparancsnoknak" nevezünk oszt csókolom. Ahogy az eddigi tapasztalatok alapján, ha az elején döcög is a dolog, menet közben már tiszta lesz szerintem. Ha most lenne CM-em, rendes screenshottal is tudnám szemléltetni De majd csak hétvége után.

Rajta kívül meg van az összekötő ugye (csapatonként egy), aki egyszerűen írhat a szövetséges fórumba. Amit akar, ahogy akar, akinek a parancsára, vagy a saját szakállára akar. Célszerű lenne ugye, ha egy-egy csapat a megbeszélései után a másik csapatnak a főPK parancsára üzenne az összekötővel, de ez már azt hiszem, fölösleges túlbonyolítás, ez úgyis magától adódik. Szovjet félnél ez sincsen.

Bonyolultnak hangzik, és még félsiker is, mivel nem is valósághű, de talán mégis egy lépés a Don-kanyar után, ami miatt "technikailag" is érdekes lehet ezt is lejátszani.

(@LM: Hopp, jogos észrevétel! A körváltás infója semmiképpen nem lehet persze a "kikémlelt" dolgok között.)


Kérdéseim:
- MELYIK PÁLYA LEGYEN? (Ha ez megvan, akkor mennyire tudjuk belőni játszható és valósághű közé az egységeket? )
- MILYEN FELOSZTÁSBAN JÁTSSZUNK? (Értem ezalatt, hogy olyan kevesen vagyunk, hogy szovjet vs. magyarban úgy, hogy a szovjetek AI-ra, vagy egy emberre vannak bízva; vagy akár úgy, hogy szovjet vs. magyarésnémet, ahol mindhárom oldalnak megvan a külön parancsnoksága és pk-i? )
- Ki milyen zászló alatt kíván küzdeni? Ha jól számoltam, kábé kilencen(?) jelentkeztetek, az előző kérdés függvényében kábé egyenlően osszuk el.
- Meg ha kihagytam valamit.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
12857 levél
Válasz 09.12.02. 18:47 #1005
konrad
Pras! Az oké hogy van főpk, meg alegység pk stb.

Kérdés, hogy milyen hadrendi szervezettel játszunk: hadtest/hadosztály/dandár/ezred/zászlóalj/század? (Az elosztható "alárendeltek szempontjából és a főpk. döntési mozgásteréből kiindulva ez nem mindegy!)

Továbbá: nem lenne célszerű egyértelműsíteni a dolgokat? "Példabeszéd János Evangéliumából 13:1": LM - gyalogság, vortób - könnyűpáncélosok, Petyo - tüzérség, Csirkee - pc. elhárító üteg, Drak - műszaki stb., század, z.alj, dandár, hadosztály/hadtest parancsnok mondjuk Lacko! Nos, ezek szerint, a fent említett bajtik határoznak egymás között az egységek bevetéséről vagy mint Lacko főpk., aki mindenre "böfög" egyet, hogy mehet/nem mehet, lehet átcsoportosítani vagy nem lehet stb.? És persze ezt lehet "sokszorosítani", lévén német-magyar átjárhatóság" van az összekötő tisztek részéről!

Ki dönt véglegesen? A manőverekről, taktikáról, egységek oda-vissza áthelyezéséről? Lacko, mint főpk? Vagy az alegység pk-k?

Lehet, nem látom át még mindig az elképzeléseidet, de a könnyebb érthetőség kedvéért értekezzünk róla! Iszonyat jó az ötleted, felcsigázott, pedig én vagyok a Koszovót meglátott veterán százados!
12314 levél
Válasz 09.12.02. 18:27 #1004
vortób
Most inkább nem már, végefele már erre sem tudtam sok időt áldozni. De azért kösz, hogy beírtál.
Lackonak köszönöm a játékot, nagyon jó volt, de nincs erőm hosszabb összegzést írni. De kedvet kaptam egy, hogy kipróbáljam a játékot, ez talán mindent elmond.
,,Happiness is only real when shared."
201 levél
Válasz 09.12.02. 17:53 #1003
Solyom2
Pras ez aztán kemény lesz
27766 levél
Válasz 09.12.02. 17:49 #1002
LordMatteo
Ismerd be, élvezted leírni ezt a baromi hosszú példát.

Másikra: Legyen öt db bejegyzés, de a körök beszámolói ne tartozzanak ebbe bele
A kibaszás társas játék, sose feledd.
5240 levél
Válasz 09.12.02. 16:17 #1001
Pras
Banyek, hát nem eszembejutott megint valami? De ez már tényleg "határeset", erősen kérem a véleményeteket:

"Hírszerzés?" Hm? Egyszer kérhető oldalanként (tehát vagy magyar, vagy német kéri, ketten nem, így igazságos az orosz féllel szemben); egyszerűen a kérésre bemásolom az ellenoldal fórumának legfelső öt bejegyzését, mindegy, mi az.

Ez a különfórum tiszta móka. ^^
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
5240 levél
Válasz 09.12.02. 15:48 #1000
Pras
Tehát, az EDDIGI ötleteim alapján a szabályok módosulása:

Külön parancsnokság német, magyar és szovjet oldalról, mind nagyfokú önállósággal. Fórumonként a beosztások:

„Közönséges” csapattiszt – teljesen ugyanazt csinálja, mint eddig bármelyik játékunkban. Egységei vannak, konzultál a többi parancsnokkal és közösen kisütött, vagy attól totál eltérő egyéni akciókra ad parancsot. Ha az egységeiről van szó, kizárólagosan az ő szava szent. …egy esetet kivéve, lásd alant.

Főparancsnok – Ha a kezdetekkor a játékosok neki is adnak csapatokat (a kötelezőn felül), ő is tökugyanúgy játszik, mint egy csapattiszt. DE:
- ezen felül nála lesz a nehézfegyverzet jó része, amiknek végig ő parancsol, de célszerűen ezekkel a játékostársait segíti. (tüzérségi megfigyelő pölö mindenképp az övé lesz)
- nála lesz a tartalék, ami azonban nem "kötelezően az övé", hanem bármely körben - ha akarja - lepasszolhatja belátása szerint kiválasztott parancsnok(ok)nak, tetszés szerinti felosztásban. Vagy nyomulhat vele ő maga. Attól kezdve ugyanakkor nem veheti vissza!
- Bármelyik körben, egy játékosnak egyetlen egyszer joga van felülbírálnia a parancsát. Tehát egyetlen egyszer, de azt bármelyik körben egy játékos csapatait úgy irányíthatja, mintha a sajátja volna.

Összekötő – Tökugyanaz, mint a „közönséges”, ugyanúgy harcol, egységei vannak, de számára látogatható a szövetséges parancsnokság fóruma, és bepofázhat oda. Hogy ezt mire használja, vagy használják a csapatok, az meg az ő dolguk. =)

Ennyi. Természetesen minden parancsnok „személyével” is kint lesz a fronton, de mint a Donnál, itt is csak „szerepjátéki” szerepe van a figurának, azaz, hogy kilövik-e vagy sem a játék során. A parancsnoklás ettől független.


Most nekieresztettem az agyam, és csak egy példát írnék le a német főparancsnokság / fórum szemszögéből. Az első pár kör.

A csoport kijelöli, hogy az egyszerűség kedvéért „A” lesz a főparancsnok. Őalá azonnal bemegy két darab, tehergépkocsi vontatta páncéltörő ágyú és a térképen kívüli tüzérség, négy 81mm-es vetőcsőből álló aknavetőüteg valamint három nehézgéppuska; sőt, mondjuk négy tehergépkocsi és egy tartalék szakasz, melyet szintén kiutalhat valakinek bármikor (de az onnantól kezdve ki van utalva és slussz! – tehát nem olyan, mint az állandóan az ő parancsnoksága alatt álló nehézfegyverzet), addig önmaga rendelkezhet vele. (Az ötletet a magyar hadsereg általam a Donnal kapcsolatban megismert szerveződése adta, ahol mondjuk a géppuska, gépágyú stb., zászlóaljszintről ment le a századokhoz, ha kérték, vagy ha parancsba adtak egy vállalkozást, akkor ahhoz küldték a segítséget, mondjuk, két Toldit. Mármint, leírták, hogy küldeni fognak, pontosabban… ) Ezt magam azért tartom kipróbálandó elgondolásnak, mert a játékosok így több kommunikációt kénytelenek folytatni egymással. Franc, nem ez a téma, példakör… tehát, marad mondjuk három puskás szakasz, egy utászszakasz lángszórókkal, egy géppisztolyos szakasz, egy rakás könnyűgéppuska három páncéltörő puska, mondjuk, egyetlen darab „szabadon elosztható” nehézgéppuska, négy Panther, két rohamlöveg, meg egy PSW 222, valamint egy zacskó tej. A német csapat kitalálja, hogy a gyalogságot egyenlően osztják el egymás között, de lesz egy játékos, mondjuk B, aki egy helyett két szakaszt kap (egyik a géppisztolyos), és megkapja mindkét rohamlöveget. Lényegében tehát támadófeladatot fog ellátni. C nem kap gyalogságot, de övé az összes Panther. ’D’ kapja az utászrajt a lángszórókkal és a könnyűgéppuskák zömét. ’E’-é pedig minden maradék, ő és ’D’ felel a szárnyak biztosításáért. Ezen kívül, kinevezik összekötőnek C-t, mondván, ha már a rohadék rohangál a páncélosokkal, legalább papírmunkázzon is egy kicsit.

Belemegyünk a buliba. A fő szerepet eleinte ’B’ viszi, aki a rohamlövegekkel és két századnyi gyalogságával szépen tör előre, különösen, hogy ’A’ az aknavetőivel folyamatosan támogatja. (Eközben a szovjet fórumban a parancsnokok mondjuk szép, rugalmas védelemet jelöltek meg doktrínaként, ezért megy olyan könnyen a támadás. ) Egyszer csak azonban a szovjet erők izommal támadnak a német szárnyon. (hogy ez jól működjön, ahhoz hasznos a szép nagy térkép, sok „bújtatóval”) ’A’ (a főparancsnok) szól az összekötőjének, ’C’-nek, hogy gebasz van, a tüzérséget üresre lőttük, szükség lenne magyar támogatásra. ’C’ átmegy a magyar főparancsnokságra, ahol kikel magából ( ), hogy az általa belinkelt térképen megjelölt pontra a magyarok azonnal utasítsanak térképen kívüli tüzérséget, valamint lépjenek kapcsolatba itt és itt (lásd térkép) ’C’ hauptsommelierführer Panthereivel a páncélosai biztosításáért egy gyalogszakasszal. A magyarok tanácskoznak, végül a magyar főPK (mivel ott is ő rendelkezik a tkp.k. tüzérséggel) közli, hogy lókolbászt a seggetekbe, a tüzérségre a jobboldalt előretörő gyalogságuknak szüksége van, tehát se gyalog, se ágyú. De a Pantherekkel nagyon szívesen segíthettek. ’C’ visszamegy, és közli, hogy a magyarok beintettek. ’A’ főPK erre bepöccen, de nincs mit tenni, harcbaveti a tartalékot. A szakaszt felülteti a négy tehergépkocsira és VAGY saját maga harcbavezeti, mint csapattiszt, VAGY mondjuk ’C’ alá utalja, hogy a Panthereit saját gyalogsággal biztosíthassa. Fontos, hogy ne legyen vita, hogy ettől kezdve az a cucc ’C’-é. (Erre azért van szükség, hogy ne legyen olyan, hogy „átadom a harckocsimat, de a veszteség amúgy az enyém, ha a másik elcseszi”. A kérésnek természetesen eleget lehet tenni, de akkor is a saját parancsnok utasítását teljesíteném, tehát azt, amit a parancsnok saját hozzászólásban megfogalmaz! )’C’ erre állatmód nekiáll tűzni a Pantherei után a frissen segge alá rakott szakasszal. ’D’ ezt látva, kéri ’C’-t, hogy segítsen már neki, mert a támadásba lendült szovjet játékosok épp apró darabokra lövik a védekezésbe kényszerült csapatait. ’C’ persze sz*rik ebbe bele, hiszen nagy támadásban van – játékvezetőként kizárólag az ő parancsait vagyok köteles maradéktalanul teljesíteni, tehát ’D’ vinnyog, amit akar. Ekkor viszont ’A’, a főparancsnok, úgy döntve, hogy ’D’-nek márpedig azonnali segítség kell, élve jogával, közli, hogy kihasználja a játékosonkénti egyszeri belepofázási lehetőségét. Azaz ezt jelzi, majd utasítja a Panthereket, hogy tűzzenek ’C’-hez, segíteni.

Például. Nyilván mozgásban ez nem fog azért ilyen szépen működni, de ha valami ilyesmi kialakul, akkor már fasza a dolog. =)
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
12857 levél
Válasz 09.12.02. 15:05 #999
konrad
Ahhh, ha a te fejedben tiszta, akkor minden OKÉ! Én most egy kicsit összezavarodtam, mint új buzi a gőzfürdőben... De majd lecseng, nagyjából értem, miről lenne szó!

Ez tök "élethű" lenne, mármint a kuncsorgás: a valóságban is voltak/lehettek ilyenek a különböző fegyvernemek között, amikor az (alegység)parancsnokok és/vagy a szárazföld-légierő egymást basztatták ezértazért...
5240 levél
Válasz 09.12.02. 14:45 #998
Pras
Nos, ennek baromira semmi jelentése nincs. Még általánosban egy 120 kiló feletti, enyhén idióta (a szó pszichológiai értelmében véve!) osztálytársam adott mindenkinek efféle beceneveket - ez amúgy a vezetéknevemből (Pasics) jön. Tetszett a dolog, mert addig nemigen volt szellemes becenevem, és még én jártam a legjobban. (Egy Dánielből Dini lett. )

LM, az ötlet fasza, de akkor én inkább SG-fórumra alkotnám meg a dolgot. Egyszerűen azért, mert az olyan, hogy mindegy, ki a parancsnok, vagy mennyire haver a többiekkel, nem kell hozzá se e-mail, se MSN, semmi, csak fellép egy URL-re, amikor akar, és ír, amikor akar - az ottmarad. Ráadásul a buli végén megadnám minden oldalnak mindenki más URL-jét is, és lehet majd röhögni egymáson, vagy kideríteni, hogy kinek a harckocsija gázolt le. No meg nem keverem el a parancsokat, egyszerű azonnal minden csapattiszt számára hozzáférhetővé tenni a képeket, miegymást...

Ja!
Az is eszembejutott közben ötletként, hogy a főPK privilégiumának tenném meg a csapatbeosztást is. Azaz: A játék elején az oldalak nem kész harccsoportokat kapnának, hanem egy valag egységet. A főPK kötelezően megkapja a nehézfegyverzetet azonnal (mivel tőle kell majd igényelni (Vétózni, ha nem tetszik!)), minden másban azonban osztozhatnak a játékosok. Aztán a főPK ad nekem egy amolyan "létszámlistát", és attól kezdve azok az egységek csak attól a parancsnoktól fogadnak el parancsot, akinek a neve a fejük fölé odakerült. Ez azért "jó"(?), mert így nem én porciózgatom az egységeket, hanem az oldalak külön-külön eldönthetik, hogy mondjuk, mittomén, a harckocsikat mind összevonják, és odaadják A-nak, így ütős éket kapnak, de ettől kezdve B-nek és C-nek kuncsorognia kell a páncélosokért (elsőre bonyolult, de eszembe jutott, hogy erre is jó és működik a "főparancsnok egyszeri beleszólási joga"), vagy mondjuk "egyenlően" szétosztják az erőket vegyes csoportokba. ...hacsak nem leszek olyan g*ci, hogy eleve nem lehet egyenlően szétosztani őket.

Kezd bonyolódni a dolog, úgyhogy hamarosan összeszedem az ötleteket, és rendszerbe rakom, úgy könnyű lesz átlátni. Maga a játékmenet alig fog változni, csak ezek az újítások így elsőre zavarosnak tűnnek. A fejemben tiszta a dolog, meg lehet nyugodni!
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
12857 levél
Válasz 09.12.02. 14:44 #997
konrad
Hát bakker, ez kurva nagy ötlet! Szerintem meg senki nem nézne bele a másik topikjába, ennyire már ismerjük a csapatot, hogy ne basszuk át egymást!

Lacko kérdésére válaszolva: én továbbra is fenntartom "a muszka féllel való levést", bár Pras írta, hogy az még kérdéses! Jelenleg akkor három dologról kellene - egyelőre - dönteni:

1. A játék technikai kivitelezése (Pras forgatókönyve alapján);
2. Helyszín;
3. Játékosok és azok elosztása a különböző nemzetek között;
10960 levél
Válasz 09.12.02. 14:44 #996
Lacko
Azt nem lehet!!! Nem láthatja egy orosz, hogy mi történt a német/magyar oldallal! És fordítva! Muszáj mindnek külön leírás a körökről.
27766 levél
Válasz 09.12.02. 14:31 #995
LordMatteo
Ez egy topik lenne a Domeon, ahol Pras leírná, hogy mi történt a körben, hol merre-milyen látható csapatmozgások történtek - eközben a két fél kijelölt parancsnokának is elküldené az adott oldal teljes jelentését is. A két csapat pedig a maga módján megbeszéli a dolgokat, majd küldik a parancsaikat, Pras lejátssza a kört, és ez megy végig...Nem tudom mennyire érthető mire gondolok.

Persze ez irdatlan nagy meló, amit nem kérhetünk Prastól.

Bazzeg, ha sokszor ismételgetem hogy "Pras", rá kell kérdeznem, ennek mi a jelentése?
A kibaszás társas játék, sose feledd.
10960 levél
Válasz 09.12.02. 14:27 #994
Lacko
Azért kell egy fórum, ahol Pras megírja nekik, hogy mi történt? Nem?
10960 levél
Válasz 09.12.02. 14:26 #993
Lacko
ZSENIÁLIS!!! De azért belegondoltál, hogy ez háromszoros meló is?

Amúgy muszkának jelentkezett már valaki?
27766 levél
Válasz 09.12.02. 14:26 #992
LordMatteo
Senkit nem akarok megkérdőjelezni, de a kisördög mindannyiunkban ott lakik, én még mindig azt mondom, hogy bízzuk a csapatokra, hogyan oldják meg a kommunikációt egymás között Saját fórum, msn, chat, PM itt, e-mail, skype-konferencia, stb....

Én vállalom az orosz félt szívesen

Bevetném magam, mint népességszámláló:

- konrad
- Lacko
- Petyo
- Solyom
- KisCsirkee (ha néha SZalaminak hívom, az Bf2-es ártalom...)
- vortób gondolom jönne ismét
- LM

Pras, Téged sajnos nem tudlak beleszámolni a játékosok közé
A kibaszás társas játék, sose feledd.
5240 levél
Válasz 09.12.02. 14:22 #991
Pras
Pontosan! Az az ötletem, hogy külön topic a német, és a magyar vezetésnek, és egyetlen játékos lenne kijelölve, mint összekötő, akinek "joga" mindkét fórumba benézni és tájékoztassa egyiket a másik fejleményeiről, és összehangolhassák egymás mozgásait. Én magam pedig mindkét fórumba csak az illető fél által "önerőből" megszerzett infókat írom be. Ez persze akkor érdekes csak, ha mondjuk bizonyos német-magyar csapatok egymást nem is látva ténykednek. Ezen a csókán keresztül egymásnak akár utasításokat is (próbálhatnak...) adni.

A harmadik fórum pedig a szovjet fórum volna, de az még erős kérdőjeles, azért ehhez a fentihez úgy minimálisan úgy umgefähr kilenc játékos volna fasza. Kevesebből is megoldható mindez, persze, csak úgy kicsit "varázsát veszti" talán a sok futkározás a topicok között.

Ez persze csupán egy ötlet, kíváncsi vagyok, mit mondtok rá, esetleg mik a Ti ötleteitek!


Ó, és pontosan - a játékosok böcsületességére építek.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
27766 levél
Válasz 09.12.02. 14:19 #990
LordMatteo
Lacko!

Tudunk zárt fórumokat csinálni, igaz, nem a Pc Dome keretein belül...

...

...

...

SG.hu-nál vannak lehetőségek zárt fórumok létrehozására, ahova belépéshez regelést is lehet kérni stb, de...

Szerintem a jelentkező fórumozókat két csapatra lehetne bontani, majd a csapattagokra bízni a taktikai megbeszélés módját - a kitétel csak annyi, hogy adott időre továbbítsák a parancsokat Prasnak, aki esetleg még végig is vezet egy újabb "esettanulmányt" a játékról.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
10960 levél
Válasz 09.12.02. 14:10 #989
Lacko
Wháááá! Ez azt jelenti, hogy elvileg három külön topik van. És megbízol a játékosokban, hogy nem néznek bele a másikba, hogyan is állnak az ellenfelek? Mondjuk az ötlet zseniális. Nagyon tetszik! Szerintem elszarja magának a játékélményt, aki csal. Meg ha ezt megosztja, akkor a többiek is kiutálják. De nagyon jól szimulálja a szövetséges (német-magyar) konfliktusokat is.

Persze lehet, hogy félreértettem, amit írtál...
5240 levél
Válasz 09.12.02. 14:02 #988
Pras
Tököm a képfeltöltéspontorgba... én persze voltam olyan naiv, hogy a gépről letöröltem. A kép csak annyi ötletemet tartalmazta, hogy:

A.) NÉMET FÓRUM --- Főparancsnok
↑ |__Csapattiszt
Összekötő tiszt |__Csapattiszt

B.) MAGYAR FÓRUM --- Főparancsnok
|__Csapattiszt
|__Csapattiszt

C.) SZOVJET PARANCSNOKSÁG
AI, Személy esetleg fórum

Szé'ccsuszo'ddeérthető.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
16989 levél
Válasz 09.12.02. 10:02 #987
KisCsirkee
Nem létkritérium azért, hogy legyenek német egységek, ez csak az én mániám itt. Csak hát valahogy úgy érzem egy német szakasznak nagyobb a túlélési képessége és harcértéke, mint a lelkes, bár alig felszerelt magyaroknak!

Na meg ha komolyabb szovjet páncéloserők is vannak mint ellenfér, a magyar páncélelhárítás (mint a Don-kanyaros játékban láttuk) nem sokat ér...
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
3973 levél
Válasz 09.12.02. 09:58 #986
Petyo
hali!

Megnézem itthon milyen hazai pályám van még, de attól tartok ide megfelelő csak Szentes. Abban viszont nincsenek német egységek és német technika is csak néhány beásott (eredetileg mozgásképtelen) StuGIII ,magyar rohamtüzérekkel.
Nekem Zámoly is tökre megfelel és talán a térképet is lehet bővíteni és ott van német, magyar, szovjet. (Bevallom csak a nagy nyílt terepektől félek egy kicsit, mert CMBB-ben gyalogsággal ott mozogni ellenséges tűzben gyakorlatilag lehetetlen. De ki kell próbálni. )

PrasCo épét sajnos nem tudom megnyitni. Azt írja, oldalbetöltési hiba.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
12857 levél
Válasz 09.12.01. 22:07 #985
konrad
De fasza gyerek vagy Pras, hogy rám is gondoltál, mert tudod a kutatásaim révén szívügyem a zámolyi történet, a maga Konrad 2-3 hadműveleteivel! Nyilván nem szeretnélek Téged, sem a bajtikat befolyásolni, ezért javallottam szavazásra a dolgot! Ha esetleg Petyo segedelmével meg lehetne növelni az Szfvár-Zámoly közötti terepszakaszt, akkor ott is jó küzdelmek lehetnének!

DE! Felőlem lehet más hadszíntér is, ám jó lenne itthon, "Magyarországon küzdeni", ezért írtam, hogy pld. a szentesi hídfő is jó lenne v. egy debreceni páncélos csata, ez utóbbiban is talán tudok segíteni: térképek, csapattestek, események stb. De igazán Zámoly "van a kisujjamban"!

Még egyszer hangsúlyozom Nektek, mint öreg veterán CMBB-seknek -Lacko, Te, Petyo -, hogy dugjátok össze a buksitokat: milyen map-ek vannak és dobjátok ide fel szavazásra! Aztán minden jelentkező elmondja a véleményét, óhaját és kezdődhetnek a hadműveleti előkészületek, majd a csata, amely tavaszig biztosan kitart! Aztán március 23-án vagy pezsgőt bontunk, hogy a ruszkiknak nem sikerült a "bécsi offenzíva" első szakasza vagy fejveszetten menekülünk a vörös horda elől!:-;

Egyébként tényleg, az ábráddal kapcsolatban: én akár a ruszki féllel is szívesen lennék, hogy ne az AI-nak kelljen dönteni... Ez is szándék kérdése! No, akkor hajrá!
5240 levél
Válasz 09.12.01. 21:49 #984
Pras
Szépestét!

No, agyaltam egy pár szekundumot, aztán rajzoltam egy félórát ( ), kérem, véleményezzék EZT az urak. Nekem annyi volna frankó, hogy:
- mindenképpen nagyon erős magyar vonatkozással bírjon, és történelmileg hű legyen a helyszín, másodsorban a játszhatóság miatt megvariált, de arányaiban történelmileg hű a csapatösszeállítás.
- az első próbajátékban nagyon "puhán" is jó volt a német-magyar együttműködés, így itt is közös küldetést kéne keresni
- Sok csapat legyen, de azért ne TÚL sok... nagyjából egy Don-kanyar méretű küldetést még be tudok vállalni, kicsit azt is túlléphetjük, de három zászlóaljjal ne nagyon rohangáljunk, mert akkor a második hónapban lehet, hogy annyi lesz a helyzetjelentésem, hogy "Nagyjából itt vagy, és nagyjából szétlőtték a segged", és bekarikázom a térkép felét. Viccet félretéve, a terep mérete mindegy véglis, az nem gebaszos.
- Támadó, vagy támadó/védő szerepkörben szerepelhessenek a játékosok.
- ...a fentiek révén élvezhető legyen a játékosoknak.

Ennyi szempont azért sok kiváló magyar pályát is kiszór, így "elsőre" nekem Zámoly fekszik a legjobban. ...nemutolsósorban azért is, mert Konradnak ezt én már régebben is "ígértem". Ettől függetlenül persze én azt tolom le, ami tereppel a végén megdobtok.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
201 levél
Válasz 09.12.01. 18:09 #983
Solyom2
A szentesi pálya szerintem remek volt és egyben nehéz is sok egységgel.Megfelelő lenne egy játékhoz.
16989 levél
Válasz 09.12.01. 17:01 #982
KisCsirkee
Én olyat szeretnék, ha lehet, ahol van német törzs is a magyar csapatok mellett, és van rendelkezésre álló német technika is szép számmal!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
27766 levél
Válasz 09.12.01. 16:55 #981
LordMatteo
A pályakészítő Urak akár felsorolhatnák egy közösségi játékra alkalmasnak tartott pályáikat, egy-két soros ismertetőkkel kiegészítve, majd ezek alapján szavaznánk...szerintem.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
12857 levél
Válasz 09.12.01. 16:32 #980
konrad
Játsszunk akkor Szentesen, itthon! Sztem! De bocsássuk szavazásra! Csak akkor Te is és Lacko is sorolja fel a pályákat és néhány alakulatot!
3973 levél
Válasz 09.12.01. 16:00 #979
Petyo
Ha nagy pálya kell, akkor játszuk az én Nowij Oszkol-omat. Akkora, hogy egyben meg sem jeleníti a játék és kb egy ezred van fenn (de lehet, hogy több), igaz annak egy jelentős része lőszer nélkül, mert ők menekülnek a városból az egy szem hídon át. Ja meg operation is.
Amúgy szerintem a Zámoly mérete még nem a határ, de most fejből nem emlékszem, mekkora. Asszem 3*3 km-t jelenít meg a játék.

Sajátjaim közül ismét tudom még ajánlani a Szentesi hídfőt. Az is nagy, sok egységgel és egyszerre támadni is kell és két helyen védekezni.

De a játékmester még nem szólt.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
10960 levél
Válasz 09.12.01. 12:05 #978
Lacko
Ja én ezt nem Zámoly ellen mondtam, csak mint tapasztalat.


Amúgy Csirke, hogy lehet, hogy a repteresnél elakadtál? Az egy tök könnyű pálya... A Scud-os és az Ambush-os pálya, na az rohadt nehéz. Én most az ambush-oson szívok. A scudost megcsináltam, de hihetetlen emberáldozatok árán. Mondjuk hülye is voltam. Mert a vegyiüzem az egy húsdaráló, de a falu az lószar, nekem meg két rajomat is a faluban felezte el egy rohadt kicsi, irreguláris törülköző fejű egység.
12857 levél
Válasz 09.12.01. 11:37 #977
konrad
Oké srácok, én csak javalltam a zámolyi pályát! Mondjuk tényleg kicsi...nagyobbra meg nem lehet, ha jól emlékszem a pályaszerkesztőből! Ugyanakkor a majorok és a falu elfoglalása viszont összetetté tehetné... no mindegy, majd eldöntjük!
10960 levél
Válasz 09.12.01. 11:29 #976
Lacko
Szerintem is fontos, hogy az új pálya nagy (sok egységes) és lehetőleg dinamikus (támadás) legyen. A Hims-et is így választottam ki. Amikor magam játszom CM-et (mindegy, hogy CMBB vagy CMSF) nem szeretem a nagy térképeket, sok egységgel, de az ilyen közösségi játékhoz mindenképpen az kell, hogy az egyes játékosoknak azért legyen valami szabadsága. Egyrészt hely miatt (legyen tér taktikázni) másrészt egységekben is (egy egység elvesztése ne jelentse az ő műveleteinek a végét). Ebből a tekintetből, pont PrasCo szívta meg (választotta), mivel ő a játék első felében nagyon kevés, kis harcértékű egységekkel rendelkezett.
Tény azonban, hogy ezt a pályát én nem erre a célra készítettem. Ha így lett volna, akkor lehet, hogy minden egységet ráteszek az elején. és akkor a térkép is nagyobb lett volna. (és lehet, hogy oldalba is kaptatok volna szíreket... ).
Amúgy a gyors megadással, kimaradtatok egy poénból (meg én is): egy idő után megérkezett volna egy másik (a tiétektől független) amcsi magasabb egység oldalról, Strykerekkel. Őket én irányítottam volna.
Ebből is látszik, hogy játékosként én sokkal lassabban haladtam mint ti, mert nekem mindig megérkeztek a Strykerek és használtam is őket a katlan megtisztításához.
3973 levél
Válasz 09.11.29. 18:28 #975
Petyo
Szerintem is. Bár szvsz ez kissebb, mint a Hims-es. Meg nem is annyira összetett.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
12857 levél
Válasz 09.11.28. 12:51 #974
konrad
Ja tényleg, te finomítottad véglegesre! Ez a map nem lenne rossz...
3973 levél
Válasz 09.11.28. 12:32 #973
Petyo
Szia!

A pálya eredetije tőled származik, de a képen látható végső verziót már én követtem el a te helyismereted alapján.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
12857 levél
Válasz 09.11.28. 11:59 #972
konrad
Hello Petyo!

De, de, ez lesz az! Ezt te csináltad vagy én? Már nem emlékszem rá!
3973 levél
Válasz 09.11.28. 11:09 #971
Petyo
Sziasztok!

Én is szeretnék jelentkezni a következő játékra és remélem, hogy a munka mellett is tudok majd mindig ide írni.
Pras! Magyar csapatokban tudok segíteni. A CM nem teljesen szabályosan adja őket. 4 rajos szakasz, stb. Pályáim is vannak, de Mo-on játszódó kevés. (Szentesi hídfő esetleg?)

konrad! Ez a terület asszem megvan nekem is. Nem ez az?
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
201 levél
Válasz 09.11.28. 09:41 #970
Solyom2
Jelentkezek Pras játékára.Mindenképpen szóljatok!
12857 levél
Válasz 09.11.27. 21:22 #969
konrad
Oké Pras! Szóljál a következő "derbi" előtt, mint ahogy írtam volt régebben, egy zámolyi páncélos/gyalogos ütközetet lemeccselhetnénk! Abszolút hitelesen, ahogy a forrásokban és a valóságban megtörtént! Ehhez térképeket, haditechnikát, hadinapló jelentéseket meg tudok adni, ha kell! Csak szóljatok!

Néhány térkép a "Konrad 2" hadművelet (1945. 1.9 - 1.12.) zámolyi eseményeiről a hadijelentések alapján:

Map 1

Map 2

Map 3

Map 4

Map 5

ON!
16989 levél
Válasz 09.11.27. 20:28 #968
KisCsirkee
Én német csapatokat kérek, és minimum egy szakasznyi Panther G-t...
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
558 levél
Válasz 09.11.27. 20:09 #967
Drukala
Mindenképpen jelentkezem a következő játékra!

És részemről maradok az "Adj egy puskát és mondd mire lőjek" taktikámnál. Egész jól bejött itt
"I guess I have a soft spot for pretty faces"
27766 levél
Válasz 09.11.27. 19:59 #966
LordMatteo
Én vállalnám az Őrnagyot!
A kibaszás társas játék, sose feledd.
5240 levél
Válasz 09.11.27. 19:46 #965
Pras
Üdv!

Én is beállnék a sorba, és köszönöm magam is, Lacko, a játékot! Tudom, hogy hiába nagyon hálás a feladat, nehéz állandóan, színvonalas és alapos jelentéseket írni úgy, hogy közben a játékosokat is támogatni kell, de nem is szabad helyettük dönteni, mindezt úgy, hogy a játék vége messzebbinek tűnik, mint a Világvége. Ez egy játékosnak sosem baj, hiszen kötetlen szórakozás és érdekes játék/"játék", de a fűrernek helyenként bizony okozhat fejfájást, hogy "Tököm, kupacban áll a munka, nekem meg kört kéne váltanom tisztességel, mert a topic lassan beporosodik" Hát még ezt több, mint fél évig csinálni!
Köszönöm tehát mégegyszer.

A magam részéről korrektnek értékelem a játékomat egészen a felfejlődésig. Megfelelőképpen óvatos voltam, leszámítva a Bradley-k áttolását a másik oldalra az autópályán, melyet meg lehetett volna támogatni köddel, de mázlim volt. Jól tettem, hogy a tüzérséget lenyúltam, de a másik oldalon talán nagyobb szükség lett volna rá. Azt ezzel ellentétben nem tettem jól, hogy az előrenyomulás előtt nem kerültem tisztába a tüzérségi támogatás foglaltságával, és elvi szinten "jelölgettem meg" célpontot. Komolyan elcsesztem, hogy az utasításaim nem voltak egyértelműek helyenként, ahogy az sem volt egészséges, hogy sűrűn utólag fűztem hozzá ötleteket a már kiadott parancsomhoz. Az előrenyomulásnál éreztem, hogy ez még nem megfelelő idő, de valamilyen akciót csinálni akartam már, mert égett a fejem, hogy egész végig szép nyugodtan sétáltam a front után, már mindenki öldökölt erején felül, én pedig ott ücsörögtem a teljesértékű szakaszomon. Ezt roppant érdekes volt megtapasztalni, azt hiszem, erre mondják, hogy a "forrófejű parancsnok" is bizony káros tud lenni. A Spotter Bradley előrevitele jó ötlet lett volna, ha időben érkezik és még megvalósításra kerül, mert akkor Csirkével időben észrevesszük a Himsben előttünk lévő egységeket (meg akkor nem csak "elgondolkodtam" volna, hanem izomból ráébresztett volna a dolog, hogy azok a barna vonalak a térképen, azok árkok ), és nyilván egy három-öt perces célzott tüzérségi előkészítésre időt szánva, ez idő alatt az Abramsek is dolgozhattak volna, sőt, a kukacbombázókat is lett volna mire ráküldeni, így talán töredék veszteséggel valósíthattam volna meg az átruccanást a sörgyárba - legalábbis, tovább jutottam volna -; bár még így sem tudom, milyen lett volna a megfelelő taktika, ezt az áttépést eredetileg úgy fejlesztettem ki, hogy saját tüzérséggel fossá lőttem CMBB-ben foszforgránátokkal az útvonal nyílt terepét (vagy, ha gócponti volt az ellenállás, akkor pontosan azt), és áttéptem Sd.Kfz.251-esekkel, ezt meg már csak azért, hogy reménytelenül hosszú legyen a barokkos körmondat. Szóval, az RPG-k kétszázas lőtávja meg AGSz-ek szokatlan dolgok azért.

Érdekes volt megtapasztalni a másik oldalt. Én úgy gondolom, parancsnoktársaim (engem kivéve ) kitűnő összhangban, felelősen vezették a csapatokat, a bal szárnyunk remek felgöngyölítő munkát végzett, LM teknősével megtámogatva Csirke lényegében egyedül lerendezte a jobbszárnyat, remek volt! Gratula mindenkinek!

Ja, és jut eszembe, a CMBB-vel még nem raktam arcon a notebookot, de amint ez megtörténik, és Lackoval, konraddal és Petyoval konzultálok, szívesen vállalom a következő játékot, amire szívesen látok természetesen mindenkit és még azon túlmenően is bárkit, ^^ a tervem egy offenzív, vegyes-gépesített csapatokkal végrehajtott támadás (tehát hasonlóan a Hims Beltway-hez), magyar-német csapatokkal, Magyarország területén. Addig pedig bele próbálok vinni további újításokat, ötleteket. Az egyik rögtön az lenne, hogy kijelölnék egy főparancsnokot is. Ő minimum egy Battalion HQ szerepében lenne a pályán (megszólítása szigorúan Őrnagy Úr ), és jogában állna felülbírálni bármely játékos döntését a játék során játékosonként egyszer. Tehát és egyszerűsítve, egyetlen kör erejéig bármely játékos helyett ő parancsolhat. Ezen felül, a többi játékos tőle kell, hogy elkérje a tüzérség "jogait", a tüzérségi megfigyelők tehát már zászlóaljközvetlenek lesznek. Korhű módon még talán a nehézfegyverzet egy jó részét is rá osztanám, és ő utalhatná ki a csapatoknak, szállítóeszközökkel ellátva. Ehhez egy olyan játékos kell, aki "mer beleszólni" a dolgokba, de az alegységPK-k nem érzik kiszolgáltatva magukat neki - ezért kell a "max. egyszer" szabály. A másik ötlet a Ti ötletetek, azaz, hogy a szovjet oldalt is játékosokkal irányíthatóvá tenném, de ehhez azért minimum egy hat játékos lenne egészséges, hiszen hülyén festene, amint mondjuk oldalanként egy őrnagy és egy százados rohangál két négyzetkilométeren. Ezek persze még csak amolyan "skiccek", de várom mindenki ötletét, kívánságát, elgondolásait. Azt is, ami nagyon jó volt az előző játékokban, és azt is, ami nem volt jó, esetleg unalmas volt, vagy céltalan, értelmetlen. Bármit.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
10960 levél
Válasz 09.11.27. 09:03 #964
Lacko
Szerintem pedig igenis sokat tettél. Bár az elején véres áldozattal, de segítettél a többieknek a kezdeti szír páncélostámadás megállításában. És aztán pedig gyakorlatilag egyedül te álltad a katlanból folyamatosan áramló ellentámadás súlyát.

Simán tudom küldeni neked önállóan is ezt a küldit. De ha már elkezdted a kampányt, lehet, hogy érdemesebb azon belül (a sztori mentén) megcsinálnod. Na én azért behozom és kirakom, te meg majd eldöntöd.
16989 levél
Válasz 09.11.26. 17:49 #963
KisCsirkee
Ha vége...

A dolog az, hogy szépen beleraktad a küldit a TF Narwick kampányba, amiben még csak a reptér elfoglalásának kellős közepén tartok, de igyekszem megcsinálni.

Amúgy érdekes, Én, LM, Pras, Martina az elején, Konrád és Drukala játszott, és elég sok taktikai agyalást és erőfeszítést kellett kifejteni, hogy így 5-en (Martin kiszállt) győzni tudjunk, ami sejtet valamit a küldiről, mégpedig, hogy piszkosul nehéz!

Ha belinkeled a Hims küldit külön is, én nekiugrok egyedül, és leírom majd milyen eredménnyel!

Ami számomra volt megdöbbentő, az a sajátos helyzetemből is adódott, de a taktikai tehetetlenségem volt. Végülis hál' istennek, jó sokat tököltem az árkoknál - ami végül kapóra is jött , de a lövészárokpucoláson, és a hősies, ám kicsit értelmetlen lovas rohamomon, és némi tűzkordináláson kívül nem csináltam semmit.
A lovas roham pedig az Abramsek dolga lett volna, ezt végig tudtam, de szerintem a többiek, mivel nem ismerik annyira a CMSF-et, fogalmuk sem volt mi történne, ha. Amúgy bevallom, nem számítottam rá, hogy ilyen csúfos végük lesz. Arra számítottam, hogy azon az első 10 méteren nem találkozok semmivel, és az autópálya széleire húzódva, a töltésről lövöm a gyalogságot. Fogalmam sem volt ilyen páncéloserők létezéséről, mint amit a szír oldal bevetett. Itt megjegyzem, nagyon szépen működött LM autópályás tankja, azért Urban környezetben tankcsatát vívni egyáltalán nem könnyű.

A veszteségeinkről: Hatalmasak. Tényleg, 40 fő ilyen technikával, egy Abrams, és 12 Bradley, miből 6 az enyém, nagyon csúnya! De az ember jóformán nem is hinné, hogy egy mezei RPG néhány jó találattal végez vele, holott józan parasztival belegondolva, a reaktív páncél csak egyszer véd! (Csak ugye arra alapoz, hogy kétszer ugyanoda nem találnak be.
Az eltűnt: Szerintem még nagyon a kör elején elvesztettem egy Javelniest. Nem hiszem, hogy meghalt, de nem talált vissza az egységéhez, lehet hogy a hátul kikerültek lőtték le. De volt még egy kuporgó Brad személyzetem valahol, aki egymagában kuporgott, lehet hogy ő volt.

Összességében jó játék volt, és ha nekem néha nem is túl mozgalmas, mégis élveztem!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
10960 levél
Válasz 09.11.26. 15:01 #962
Lacko
Tényleg, Csirke!
Te mintha mondtad volna, hogyha vége, akkor neki ugrasz egyedül is ennek a küldinek. Megcsináltad?

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.