Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» F1 2010/2011

3023 levél
Válasz 11.09.26. 19:59 #419
joccc
Kössz szépen. Nézegettem a racedepartmanteseket,de nem találtam ennyire jót.
-
3023 levél
Válasz 11.09.26. 19:53 #418
joccc
Majd légyszives,aki kipróbálta dobjon már fel róla 1 rövid kis értékelést. Állítólag rendkívül lecsökkenti a féktávokat,már csak ezzel több másodpercet lehet hozni önmagában.
-
3023 levél
Válasz 11.09.26. 19:44 #417
joccc
Inkább most odaadom próbáljátok ki,de felelősséget érte nem vállalok!
Wings:9-10
Brakes: 48-52 High-Large
Anti roll: 1-11
Ride height: 1-1
Springs: 11-10
Gears: 1:128 2:154 3:177 4:202 5:229 6:263 7:309
Camber: -3.5 -1.4
Toe: 0.11 0.32
-
3023 levél
Válasz 11.09.26. 19:30 #416
joccc
1 enyhén szólva irreális dolog van az F1-be,amit azt hiszem ilyen köridők után nem hiába nevezhetek bugnak, az a springs(rugók) beállítása 11-11-re,amit korábban is írtam. Ennek köszönheti a 70%-át a köreinek,másik 30% az meg a vezetési tudásából van,ami neki tényleg van,mert durván veszi a kanyarokat a srác. 1ébként magyar ő is,nem tudom,h figyeltétek-e.

Ghoost:Találtam 1 beállítását,de az másik pályára van. De sztem az én beállításomat próbálom majd ki 11-11-es springset beállítva.

Ui.: Nah most válaszolt a srác. Csütörtökön kipróbálom,h tényleg hiteles-e,s amint meggyőződök róla már tolom is fel ide.
-
14264 levél
Válasz 11.09.26. 18:08 #415
balays82
Nem is tudom, szerintem az, hogy bizonyos beállításokkal 6-7 másodperccel lehet megdöntetni a pályán valóságban futott hivatalos körrekordokat, az finoman fogalmazva is komolytalanná teszi a játékot. Szerintem ez durva hiba a Codemasters részéről, innentől reális fizikai modellről kár is beszélni.
1447 levél
Válasz 11.09.26. 17:40 #414
Donnie
http://www.racedepartment.com ide már kezdik felrakni a 2011 es setupokat, tavalyiakhoz is van egy csomó, fórum részlegben asszem
11784 levél
Válasz 11.09.26. 17:37 #413
Ghoost
Azt a videót én is láttam, nagyon komoly, de nézd meg, tett fel más pályákról is, hasonló eredménnyel... Ha megtudsz valamit a beállításokról majd én is kíváncsi lennék rájuk
3023 levél
Válasz 11.09.26. 16:36 #412
joccc
Most kerestem meg,h a srác 11-11-es rugó beállítással nyomja,de úgyis csak 1-2 másodpercet hozhat,de találtam 1 beállítását,amit közzétett,majd letesztelem.


1 kérdés:Red Bullhoz jó lehet a Mclaren beállítása ? A rendszerek ugyanúgy megvannak,csak nem tudom,h ilyen téren mennyire csinálták meg a gépeket a fejlesztők ?
-
3023 levél
Válasz 11.09.26. 13:35 #411
joccc
Uhh néztem 1 videót youtubeon Melbourneről,ahol 1 gyerek 1.17-es időt ment Time Trialon a Mclarennel. Azért az elég durva. Ahogy elnéztem majdnem ugyanúgy ment,mint én talán kanyarok jobb bevételén hozott 2 másodpercet hozzám képest (1.25.503.),de 1ébként meg a kocsija olyan szinten vákumozott a betonhoz,h az brutális. Átlagosan minden kanyart 1 sebességgel feljebb vett,mint én.

Nem tud vki Red Bullhoz jó setupot adni vmi oldalról ? Mert a mostani sem rossz,de azt akarom,h hasonlóan jó időket tudjak futni. Mert elértem,h a beállításaimmal 1.25-öt fussak,de az alá nem tudok menni. Ezek szerint nem lehetetlen. Viszont most Alonso rámvert 1.25.405-el. Az a gond,h hiába olvasom el szépen türelmesen az autó beállításánál,h mi mit csinál, a végén minden olyan katyvasz,miután már beállítottam. Viszont érdekes,mert működik,mert jó időt autóztam vele. (pedig olvastam az f1game.hu-n a cikket erről,azonban az mintha "hatálytalan" lenne a 2011-hez,mert néhol más-más kifejezéseket használ,mint ami a játékba van,s az kicsit megtéveszt)

Mostanára megszoktam már a féktáv lerövidülését,meg a kocsi kezelését,ami változás a 2010-hez képest történt. Az új rendszereket is (Kers,Drs). Azonban még a kanyarodás nem 100%-os. A sráchoz képest,amit mondtam is, 1-2 másodperc nekem a kanyarokra való szélesebb ívből történő ráfordulásánál vész el,mert akad,h még lenne 20-30 cm,ahová ki lehetne menni,de vhogy annyira még nem vagyok biztos benne,h ezekkel játszak. Viszont hétvégén mindenféleképpen ráállok erre. Megnéztem Schumi futotta Melbournebe a körrekordot 1:24. valamennyivel.
-
3023 levél
Válasz 11.09.25. 22:29 #410
joccc
Jah én is csak 1x váltottam gyorsabban a versenyen,s 1ből meglett az "eredménye".


Ha valakinek vmi infója van 1 esetleges patchről, azt szívesen fogadnám!
-
14264 levél
Válasz 11.09.25. 22:04 #409
balays82
Oké, ez végül is logikus, csak az a furcsa, hogy ennek semmi előjele, és mindig ugyanott történik meg. Majd kipróbálom úgy is, hogy a váltásra kifejezetten odafigyelek a kritikus részen, meglátjuk, mi lesz.
3023 levél
Válasz 11.09.25. 21:43 #408
joccc
Jah a KERS az tuti vmi hiba.

Viszont,ha rosszul váltasz vissza sokszor,túl magas fordulatszámmal,akkor felhevül a motor sőt,ha még idő előtt váltasz vissza sokszor,akkor előbb-utóbb nem tudja kezelni a fordulatszám lecsökkentést a motor,s felrobban. Mert alapesetbe,ha 1szer véletlen rosszul váltasz vissza,túl hamar,akkor kicsit túlpörög a motor,s jobb esetbe semmi gáz,de ezt többször eljátszani már nem tesz jót a motornak,s csak idő kérdése a bekrepálása.
-
14264 levél
Válasz 11.09.25. 20:56 #407
balays82
Soha nem tettem vissza egyesbe, hetes sebességi fokozatból csak negyedikbe váltottam vissza. Az tény, hogy gyorsan, de olyan máshol is volt, viszont mindig a pálya egy bizonyos pontján történik meg a hiba. Egyébként nem hiszem, hogy a gyors lefelé váltásnak a motor felrobbanását kellene okoznia, főleg nem ilyen gyakorisággal. Amikor egyesig visszaváltottam, az már csak kísérletezés volt, a motorhiba pedig egyenes szakaszon gurulva jött elő, szóval bármit csináltam, a végeredmény ugyanaz lett. Ha azonban ez mégsem hiba, hanem szándékos, akkor erre nagyon oda kell figyelnem, mert így nagy gondjaim lesznek.

A KERS "eltűnése" is érdekes, csak nem romlik el mindig a versenyre, mint a Red Bullnak az év elején.
3023 levél
Válasz 11.09.25. 20:27 #406
joccc
Jah még annyi,h FPS ingadozásra -a Benchmark FPS-éhez viszonyítva- sokan panaszkodtak, sok helyen. Sztem mindenféleképpen javításra fog kerülni. Én momentán 1 flashback Trainerre várok,mert 100%-os versenyt akarok menni,azonban a 4 flashback az elég kevés nekem. Kb 8-9-et használok el 100%-os versenytávon.

Miért van az 1ébként,h Melbournebe verseny közben nem lehet KERS-et használni ? Meg úgy máshol sem nagyon versenyen. Mindenhol lehet versenyig,de akkor már nem,pedig tudtommal van KERS természetesen verseny közben is.

A gumik kopása marha jól lett megoldva 1ébként.

Sok apróbb hiba van a játékba: az FPS,néhány "középszerű" versenyző meglepő idői.
-
3023 levél
Válasz 11.09.25. 20:21 #405
joccc
Sose válts vissza 1-be max talán Monacoba,ha torlódás van 1-1 kanyarnál,de Melborune-be sose. (meg hasonlóan gyors pályákon)
A motor felrobbanás nálam akkor jelentkezett,amikor 5-ből túl hamar tettem 3-ba (nagyobb sebességnél,mint amit elbír a 3-as),s ekkor robbant. Nekem összesen 1 motorhibám volt. 1200 km-t toltam már le. Megvagyok győződve arról,h amiatt történt. Azt a kegyelem 1-est az én véleményem szerint kerüld!

Nekem Melbournebe az első kanyarba szállt el 1ébként,ha ez jelent vmit. Ott gyorsan kell visszaváltani,meg jobbra rántani,s 1szer rosszul csináltam,s meg is büntetett érte a játék. Többször nem volt ilyen,mert nem is váltogatok rosszul sűrűn.

1ébként Melbournebe nagyon durva időket autóznak az ilyen versenyzők,mint pl: P. Di Resta,Alguersuari. Több másodpercre verik a Ferrarikat,Mercedeseket,Webbert is elpicsázzák jópárszor.
-
14264 levél
Válasz 11.09.25. 19:37 #404
balays82
Na jól van, az első motorhiba még poén volt, de amit most tapasztaltam, az azért már túlzás. Még mindig Melbourne és szabadedzés, de annak a 10. percéig sem sikerült eljutnom, mert egymás után három alkalommal robbant fel a motor, ugyanabban a kanyarban, ugyanúgy. Az első alkalom után direkt néztem, figyelmeztet-e a kijelző, hogy valami gond lehet, vagy túlmelegítem a motort, de semmi, egészen a robbanás pillanatáig kék színű a motor, csak a robbanáskor vált pirosra. Megpróbáltam a flashback használatával kikerülni a hibát, de egyes sebességi fokozatba visszaváltva, 60 km/h sebességnél sem élem túl a kanyart, jön a robbanás. Feltételezem, ez valami bug, vagy fogalmam sincs, de ez így értelmetlen.

A másik, hogy miközben a benchmark különböző beállítások mellett 43, vagy 37 átlag fps-t mér (a minimum 30 körül mozog) a monacói pályán, addig Melbourne esetében többször nagyon leesik az fps.
Az szintén elég furcsa, hogy DX9 módban sokkal többet tölt a játék, mint DX11-ben.

A lényeg, hogy kezdek hajlani arra, hogy az első patch kiadásáig félreteszem a játékot. Remélem, nem kell sokáig várni rá.
3023 levél
Válasz 11.09.25. 15:17 #403
joccc
Jah Melbourne-ről van szó. SityiSXT nagyon jó az f1game.hu-n a Beállítás művészete c. rovat!
-
3023 levél
Válasz 11.09.25. 12:14 #402
joccc
Újrakezdtem GP-be,s P. Di Resta 1.26.9-es idővel megnyeri a Q1-et... Ez elég érdekes...
-
4178 levél
Válasz 11.09.25. 11:58 #401
U.R.H.
Karrier módja milyen lett? Milyen újításokat tartalmaz?
1447 levél
Válasz 11.09.25. 11:53 #400
Donnie
hát nem tudom szerintem ezzel a safety car szabállyal is gondok vannak, mármint bugos. első helyen voltam, hátul gondolom vmi crash volt, bejött az sc, megyek mögötte, néha kiírta h autobraking, mert közel voltam vége a körnek, látom h elmegy még 1 körre az sc, schumi a második helyről bevág elém... persze visszaelőzni nem tudtam, mert bizonyos távolságot tart a gép.. sc kiment, schumi maradt az élen. máskérdés h utana megelőztem versenyben, de nem értem
3023 levél
Válasz 11.09.25. 11:44 #399
joccc
1 kérdés: Graind Prix-be nincs motor szabály ???? Mert elszállt a 8 motor közül az 1ikem,s nem tudom a másikakat megnézni,de persze berakott 1 jó motort alapvetően,csak kíváncsiságból nem tudom megnézni az állapotukat.
-
1447 levél
Válasz 11.09.25. 11:19 #398
Donnie
helyenként elég irreális ez a játék.. mennyi lett tegnap vettel poleos ideje? 1:44:3.. mentem szingapúrban Q2 ben 1:37:3 at és még ígyis 4 tizeddel ment jobbat 2 ember, igaz legenden, de akkor is..
3023 levél
Válasz 11.09.25. 11:13 #397
joccc
Marha jól megvan csinálva,amikor elszáll a motor. Ma nyomtam kicsit,s rosszul váltottam vissza,kicsit nagyobb sebességnél,s robbant 1et,irányíthatatlan lett az autó,s irány a kavicságy.
-
3023 levél
Válasz 11.09.24. 18:22 #396
joccc
2883 levél
Válasz 11.09.24. 18:05 #395
Nayrobi
Fejlesztések és interjú nincs, de a pontokat számolja ugyanúgy. Lehet, hogy másban is különbözik, nem próbáltam ki, de ott van az opció, a 2010-ben is ott volt.
PSN: nayrobi11
3023 levél
Válasz 11.09.24. 17:53 #394
joccc
Micsoda ? Komolyan ? Abba nem merültem nagyon el. S mivel kevesebb,mint a Karrier mód ?
-
2883 levél
Válasz 11.09.24. 17:28 #393
Nayrobi
A grand prix módban is be tudod állítani, hogy lefutod az egész szezont és folytatni is tudod, és ott ki tudod választani bármelyik autót.
PSN: nayrobi11
3023 levél
Válasz 11.09.24. 16:50 #392
joccc
Jah igen csak az nem az igazi azért.
-
1447 levél
Válasz 11.09.24. 14:57 #391
Donnie
a tavalyiban én is ráuntam, 1 évet megcsináltam aztán kész. sokkal jobb a sima grand prix, azon a pályán mész épp amelyiken akarsz, olyan autóval amivel akarsz.
3023 levél
Válasz 11.09.24. 14:45 #390
joccc
Őszintén szólva nekem nincs sok türelmem ehhez a karrier módhoz. Emlékszem tavaly is felmérgeltem magam,h miért nem lehet 1ből azt a csapatot választani,amelyik a kedvencem. Sztem az lenne a korrekt,ha opció lenne ez a "semmiből törj felfelé" mód. Bár nem rossz tényleg,csak nincs időm mind1iket végigzongorázni...
-
11784 levél
Válasz 11.09.24. 11:46 #389
Ghoost
Az a gomb megszűnt létezni szerintem, egyébkét nem tudom mi lehetett a probléma nálad.
Fú a motor felrobbanhat? Ez nagyon jól hangzik, főleg ha az AI versenyzőket is látnánk néha a pálya szélén füstölni, nagyon sokat dobna a játékmeneten.
2 levél
Válasz 11.09.24. 11:04 #388
Iceman05
A melbourne-i versenyen volt néhány szokatlan dolog,ha vki tud vmi magyarázatot,azt megköszönöm.Először is:esett az eső,intermediate gumikkal kezdtem.A verseny féltáv,29 kör.15 kör után már össze vissza csúszkált a kocsi,box.A többiek a 20. körben álltak ki,mindenki egyszerre.Ez még talán elmegy.Másodszor:korábban ki akartam menni,mert a tervezett kiállás a 16.körben lett volna,de nem találtam azt a gombot,ami a boxkiállást jelzi a csapatnak(a 2010-ben volt,ebben kihagyták?).Mindegy,kimentem a 15. körben,a csapat ott várt,minden ok.Ennek ellenére a 26. körben már alig volt irányítható az autó,a kerekek tropára mentek.Harmadszor:ami a legzavaróbb volt,h az utolsó két körben elkezdett rángatni az autó,a firdulatszám össze-vissza ugrált...ez micsoda?Bekaksizott volna a motor?Vagy üzemanyag?Figyeltem a csapatrádiót,de a mérnök nem mondott semmit.Kicsit zavaró volt,h emiatt a 3. helyről a 14-re estem vissza?Vkinek volt hasonló tapasztalata?
1447 levél
Válasz 11.09.23. 20:27 #387
Donnie
998 levél
Válasz 11.09.23. 20:16 #386
Sityi
Amikor indítod a játékot, ne entert nyomj a címképernyőn, hanem a startot a kormányodon.
1447 levél
Válasz 11.09.23. 19:52 #385
Donnie
kipróbáltam én is, jó móka ez a drs meg kers.. csak egy valami bosszant, hogy nem tudom miért vesznek el a kormány beállításaim.. érzékeli a kormányt, de amit én kiosztottam gombokat kersre meg drsre stb, az totál össze vissza van, és minden belépésnél állíthatom be újra
14264 levél
Válasz 11.09.23. 19:40 #384
balays82
Az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésének vég felé sikerült felrobbantanom a motort az autóban, ilyet sem láttam még. Egy hosszú egyenes végi féktávon hirtelen hatalmas durranást hallottam, az autó pedig irányíthatatlanul forogva állt meg a kavicságyban. A legszebb az egészben, hogy a visszajátszás során észrevettem, hogy a fehér füstöt követően rengeteg apró alkatrész (rugók, dugattyúk stb.) repült ki az autóból, nem semmi látvány volt. Szeretem, amikor ilyen apróságokra is odafigyelnek. Viszont az nem túl jó jel, hogy már a legelső szabadedzésen sikerült kinyírni egy motort a nyolcból, lehet, hogy finomítani kellene egy kicsit a vezetési stílusomon.
3023 levél
Válasz 11.09.23. 16:14 #383
joccc
Nem,mert levezetőn félrehúzódnak valamelyest. Bár lehet,h elnéztem,de nekem félrehúzódnak mindig,s akkor nem húzódtak. Bár hozzá kell tenni,h Intermediate fokozaton van az AI. Év végén lehet csak átigazolni ?
-
11784 levél
Válasz 11.09.23. 15:37 #382
Ghoost
A választható sisakok iszonyat rondák, igazán tehettek volna bele egy sisak festő lehetőséget, mindenki örülne neki szerintem, ha kicsit jobban személyre szabhatná a megjelenését.
998 levél
Válasz 11.09.23. 15:10 #381
Sityi
Nem lehet, hogy levezető körön volt?
3023 levél
Válasz 11.09.23. 15:03 #380
joccc
Befejeztem Kuala Lumpurt,s nem vagyok meggyőződve,h Quali-n nem szellemautók vanna,mert lehagytam 1 Ferrarit símán,s mégis mind2 előttem zárt.

Bár ettől elvonatkoztatva érzékelhető,h nem -annyira- szellemautós a kvalifikáció.
-
11784 levél
Válasz 11.09.23. 13:36 #379
Ghoost
A közönség a grafikai miatt tűnt el, nem gondoltam volna, hogy ennyire low-ra állít mindent a gép, miután felhúztam a legtöbb grafikai elemet az átlag fps a bechmark szerint 2őt esett (60ról t8ra) de valahogy így már mégsem olyan gördülékeny a játék, pedig a grafika látszólag nem sokat javult...
14264 levél
Válasz 11.09.23. 13:03 #378
balays82
Az az érdekes, hogy a Codemasters szerint az egyik patch után már a 2010-ben is javítva lett a hiba. Rajtuk kívül nem sokan gondolták így.
16989 levél
Válasz 11.09.23. 12:59 #377
KisCsirkee
Ne már! Nem hittem volna, hogy megmarad az F1 2010 legnagyobb problémája, a boxok! Tetszett a 2010, de az udvariaskodás néha élvezhetetlenné tette a játékot!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
14264 levél
Válasz 11.09.23. 12:55 #376
balays82
Oké, akkor ezt a csapatválasztós dolgot benéztem. Mondjuk elég értelmetlen megkötés, de így legalább egyértelmű, hogy marad a Force India.
Hibák pedig most is akadnak azért a játékban, szóval néhány patch biztosan nem fog ártani ebben az esetben sem. Azt nem értem, hogy a boxutcás dolgot miért nem lehet normálisan megoldani. Még az is jobb lenne, ha mindenki szellemautó lenne a boxban. Ez ugyan elég szánalmas megoldás lenne, de legalább nem járna indokolatlan időveszteséggel.

Nálam hibázgatott az AI a 2010-esben is, bár tényleg csak elvétve. De például nemrég a japán futamon volt egy olyan, hogy az egyik kanyar után hirtelen egy McLaren állt velem szemben az út közepén, mert az egyik Ferrari megpörgette. Elég ijesztő volt.

Azt nem tudom, hogy utólag az irreális köridőkkel lehetne-e kezdeni valamit, de nem ártana.
11784 levél
Válasz 11.09.23. 12:21 #375
Ghoost
A 3 kicsi, valamint az indiaiak és a Williams választható Én hardon kezdtem williamssel, az időmérőn 4. helyet futottam, az első kanyarban a KERSet teljesen benyomva már első is vagyok, aztán jönnek az idegesítő box utcabeli bakik. Van egy kis jelző rendszer, ami elvileg kiírja, hogy hanyadik helyre várhatod vissza magad, hogyha kiállsz, de sajnos, ha másokkal mész be egyszerre, még mindig olyan udvarias a csapat, hogy mindenkit eléd enged...
Ja meg másik furcsaság, Melbourneban nálam tök üresek voltak a lelátók végig a versenyhétvégén. Az irányítás változása nekem is nagyon tetszik, de ebben tényleg benne van, hogy így javultak az idők, talán kicsit irreálisan sokat is.
Versenytempóban erős a gép, nem nagyon hibáznak, bár egy kis koccanást láttam, ez nagyon tetszett, az f2 2010ben szerintem baromi unalmas, hogy pl szinte mindig mindenki célba ér, sosincs semmi baleset, ha csak te nem csinálsz
14264 levél
Válasz 11.09.23. 11:48 #374
balays82
Ja, egyébként fogalmam sincs, kiket lehet választani, még nem próbáltam a karrier módot. Csak azt gondoltam, ha a Williams választható, akkor a nála papíron gyengébb autók is.
3023 levél
Válasz 11.09.23. 11:46 #373
joccc
Azok is választhatóak ??? Mert akkor én tuti,h Torro Rosso-s lettem volna.
-
14264 levél
Válasz 11.09.23. 11:44 #372
balays82
Úgy látom, idén jóval kevesebb HRT, Virign és Lotus versenyző lesz, mint tavaly, a legtöbb ember minimum egy Williams vagy Force India szintű csapattal kezd. Igaz, nem is csoda, hogy a KERS hiánya, meg a többieknél egyébként is jóval gyengébb autó nem teszi túl népszerűvé a három újonc csapatot, meg úgy tudom, a 7 éves karrier sincs már benne a játékba, ahol csak őket lehet választani. Én még nem döntöttem, mivel kezdek, de a Sauber, vagy a Torro Rosso felé hajlok jelenleg, esetleg Force India.
3023 levél
Válasz 11.09.23. 10:55 #371
joccc
Tegnap én is játszottam 1,5 órát kb,s elkezdtem a karriert. Williams-hez mentem,s 100%-os versenytávot tolok. Expert nehézségi szinten,csak az AI skillje van Mediumra állítva. Még nagyon szokatlan nekem,mert nem tudok 1:30 alatti időket autózni,s 18. lettem a Q1-be.

Mondjuk ez köszönhető annak,h -Ausztráliába ugye- kb csak 2-3 egyenesbe szoktam használni a DRS-t. KERS-et elszoktam nyomni általában minden körnél szépen. Meg még a féktávokat sem érzem 100%-ra.
-
14264 levél
Válasz 11.09.23. 09:28 #370
balays82
Tegnap én is megfutottam az első köreimet, és elég nehéz is volt abbahagyni a játékot, mert nagyon jó lett, több szempontból jobb, mint a tavalyi. Sokan elmondták már, de a leginkább szembetűnő változás tényleg az, hogy az agresszív vezetési stílust jobban tolerálja a program, abban az értelemben, hogy a kerékvetőket bátrabban lehet használni, nem jelent bizonyos helyeken automatikus megforgást még alacsony sebességnél is. Ez nagyon nagy pozitívum, szokni is kellett, hogy bátrabban lehet átereszteni az autót olyan kanyarokon, ahol eddig olyan volt, mintha jégen mentünk volna.
A másik - szintén sokat hangoztatott - pozitív változás a féktávok lerövidülése, ez is sokkal életszerűbb lett. Gyorsan le is teszteltem a Monzában a célegyenes végi sikánt, ahol eddig már 200 méterrel a kanyar előtt fékezni kellett, most viszont akár egy kicsivel 150 méter alá is be lehet engedni az autót, a satufékkel viszont vigyázni kell, mert a kerekek is könnyebben blokkolnak.
A KERS és a valóságban sokat szidott DRS használata nagyon feldobja a játékmenetet, mindkettő hasznos eszköznek bizonyul, az pedig külön jó pont, hogy még a hátsó szárny nyitását kísérő hanghatásra is odafigyeltek.

Vannak azonban olyan negatívumok is, amelyek már ennyi idő után is feltűnőek voltak. Ha már szóba került a KERS és a DRS, nekem egy kicsit túlságosan hatékonynak tűnnek. Ezt arra alapozom, hogy Monzában a Parabolica utáni célegyenesben a használatukkal nagyon rövid idő alatt el lehet érni a motor maximális fordulatszámát és végsebességét (Red Bull esetében ez 342 km/h volt). Nemrég volt ugye a monzai futam, ahol a McLaren esetében többször is láthattuk, mikor történik ez meg, de még úgy is jóval később, hogy a váltó áttételezése miatt alacsonyabb végsebességre volt beállítva az autó. Nem olyan vészes probléma ez, csak egy kicsit messze van a realitástól.
A másik gondom, hogy az eddigi tapasztalataim szerint túlságosan jó időket lehet menni a valósághoz képest. Time trial módban Monza mellett Melbourne volt a másik pálya, amit kipróbáltam, majd utána mindkét esetben megnéztem a ranglistát is, ahol meglepő számok fogadtak (bár nem tudom, mennyire lehet itt kizárni a csalás lehetőségét). Melbourne esetében emlékeim szerint 1:19 körül van a rekord, ehhez képest Vettel idei Q3-as ideje 1:23.529 volt. Ez nagyon durva különbség. Monza esetében talán 1:17 körül volt a rekord, Vettel 1:22.275-el futottam meg két hete a legjobb időt. Hozzáteszem, a Red Bullt vezetve tegnap én szinte hajszálra ilyen időt futottam, pedig egyáltalán nem volt hibátlan a kör. Azt is tapasztaltam, amit ufodani említett, vagyis, hogy az F1 2010-hez képest is jobb időket lehet futni, pedig a valóságban (KERS ide, DRS oda) nem gyorsultak jelentősen az autók, sőt bizonyos esetben lassultak is. Szóval ez a téren sem túlságosan élethű a játék.
Még annyit, hogy a médiumra állított kipörgésgátló sokkal jobban megfogja az autót, mint eddig, ezért nem igazán érdemes használni. Ezt csak azért említettem meg, mert az F1 2010 esetében ez volt az egyetlen segítség, amit néha kénytelen voltam bekapcsolni, idén azonban ezt valószínűleg el kell felejteni, mert túlságosan sokat segít.

Lehet, hogy túlságosan sok negatívumot írtam, ezek azonban nem változtatnak azon, hogy tetszik a játék, aminek a time trial mód csak egy kis szelete, ezért már alig várom, hogy hétvégén az 5 éves karrierbe belekezdve kiderüljön, hogyan sikerültek azok a változások, amelyek ezt a módot érintették. Annyi látszik, hogy egy év alatt jelentős fejlődésre volt képes a Codemasters, illetve odafigyelnek a játékosok véleményére is, ami mindenképpen jó dolog, előbb utóbb pedig egy olyan Forma 1-es játékhoz vezethet, ami a nagy többség igényeit ki fogja tudni elégíteni.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.