Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Risen demo (Hírek)

Risen

Risen
A legutóbbi Risen cikkek, hírek
  • 2009.11.27. | Cikk » Ismertető/teszt
    Risen
  • 2009.10.02. | Hírek » Játék
    Risen demo
12560 levél
Válasz 09.10.14. 18:47 #29
McCl@ne
Én azon túl, hogy teljesen egyetértek az itt általad leírtakkal, még szeretnék hangot adni azon véleményemnek, miszerint totál felesleges már foglalkozni ezzel a gyerekkel, tisztán kivehető, hogy megalapozatlan félmondatok kötik a szerepjátékok világához.
Respect is not given. It's taken.
1653 levél
Válasz 09.10.14. 18:41 #28
AstorAnt
Én végignyomtam a GW-t is(már ha kampányokat végig vitelét annak vesszük) és a Risen-t is.Szerintem a Risenben egyáltalán nem kell bolyongani, mert a térkép vagy egyértelműen rámutat hova kell menni, vagy a szövegből egyértelműen kiderül ha keresni kell, hogy merre is kellene lennie.Csupán azért mert a harcrendszere, szabad harcrendszer(mint pl. a DDO), attól még semmi gond nincs vele, sőt az egyik legjobban megvalósított ilyen típusú rendszer, amit valaha láttam.Könnyen kezelhető és hamar megtanulható.Bár valóban a játék kicsit nehezebb mint a mai RPG-k legnagyobb része, de nem is a casual RPG playereknek készültek a Gothic játékok, mint ahogy ez sem.Itt jobban meg kell küzdeni a sikerért, ez egy ilyen játék.És bármennyire meglepő, azért mert szereti valaki az ilyesmit, még normális élete van, és jut ideje mindenre, csak legfeljebb ritkábban váltja a játékait.
"Everyone who run, is a VC, everyone who stand still, is a well disciplined VC"
10589 levél
Válasz 09.10.14. 14:12 #27
Dark Archon
Há' én nyomtam a gombot, de attól még nem védett ki semmit. Eldobja a fáklyát, ha kardra váltok. Másik keze hol van? Valamint a fáklyával miért nem lehet harcolni/távol tartani az állatokat?
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
12560 levél
Válasz 09.10.14. 14:03 #26
McCl@ne

"ninjareflexek"


kész, eldőltem... te szerencsétlen: a jobb gomb folyamatos lenyomásával védekezhetsz a támadások nagy része ellen, ha pedig már pajzsod is van (nagyon hamar lehet találni), akkor az kb. a 95%-ukat felfogja. ebből az állapotból kell kitámadni a megfelelő időpontban, esetleg ehhez kell némi reflex, de semmiképp sem egy ninjáé.. ezeket a támadásokat tudod egyre többféleképpen kivitelezni, ahogy léped a szinteket, de az alap is megteszi egy ideig bőven.

de te idáig nem jutottál el, nemhogy térképet találj... amúgy az első darabját a mocsárban adják, ha jól emlékszem, az bőségesen elég. már olyan embernek persze, akinek van némi fogalma a dolgokról, plusz angoltudása.
Respect is not given. It's taken.
10589 levél
Válasz 09.10.14. 13:58 #25
Dark Archon
Leszámítva, hogy ninjareflexek kellenek kivédeni valamit? Semmi.

szerk.: se a world, se a region térképen semmi nem volt. De meglehet, odáig már nem jutottam el a játékban, miután volt szíves a "you are leaving the area of this demo" szöveg után elölről kezdeni az egészet.
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
12560 levél
Válasz 09.10.14. 13:58 #24
McCl@ne
?
nem értelek, de mindegy. amúgy a játék kezdeti szakaszában megkapod a térképet, amin -sajnos- jelölve lesznek a questekhez tartozó NPC-k is, mint valami istenverte GPS-en.
pont a magadfajta nyomorok kedvéért belevitt egyszerűsítés, mégis pont te nem tudod használni. ez már a szánalom csúcsa.
Respect is not given. It's taken.
10589 levél
Válasz 09.10.14. 13:56 #23
Dark Archon
Játszottál volna egyszer is GW-t, nem mondanád, hogy egyszerű. De a WoW-ra sem tudnám ráfogni. Vagy akkor lesz nem egyszerű, ha nem tudod, hol vagy? Nyilván hajótöröttként ez hozzátartozik a sztorihoz, de nem hinném, hogy az lenne a megoldás, hogy papírra rajzolom le a térképet - mint jópár ősi játék esetében.
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
12560 levél
Válasz 09.10.14. 13:55 #22
McCl@ne
Mi a baj a harcrendszerrel?
Respect is not given. It's taken.
10589 levél
Válasz 09.10.14. 13:49 #21
Dark Archon
Maga a szerepjáték egy többszereplős játék. Szerintem. Hogy a többi szereplő NPC vagy élő személy, végülis tényleg - majdnem - mindegy. Sokat nem játszottam amúgy kártyás szerepjátékot, meg baromi régen volt. CRPG, az első, amire emlékszem, az a Lands of Lore volt.

Én a Blackthorne, Flashback stílusú játékokat hiányolom, de persze Abe-eket is végigtoltam. Mai technikával gyönyörű játékokat lehetne készíteni, ld. Trine. De ez sajnos csak egy.

ON
Risen sem lenne rossz játék, de a harcrendszer hazavágja az egészet. Szerintem. Hogy szeretném tudni, merre megyek, valószínűleg abból adódik, hogy rühellem a labirintusokat.
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
4133 levél
Válasz 09.10.14. 13:23 #20
gothmog
Igen, de azért kérdeztem, mert azt írtad, hogy az RPG többjátékos kártyajátékokból indult ki. A Shadowrun meg egy sokadik generációs RPG. És tudtommal nem kellettek hozzá kártyák, (bár én inkább Earthdawn-oztam még anno a 90-es évek közepén, ha már FASA terméket hozunk szóba). Szóval, finoman arra akartam utalni, hogy tévedésben vagy ez ügyben De mindegy, végül is nem ez a központ kérdés.

Platformjátékok nem jelentették a szívem csücskét, de Abe első kalandja megvan otthon eredetiben, és azt kifejezetten szerettem. Amúgy bármelyik játékstílus eltűnése sajnálatos, mert szürkíti a palettát. De idővel fel fog támadni, ugyanúgy, mint a kalandjátékok, rpg-k stb. Közhely, de tényleg ciklusokban működik itt is minden.

Az "okolásom" meg nem vádló akart lenni, egyszerűen én viszonylag régi motoros vagyok ebben a stílusban (90-es évek elejéig visszamenőleg ismerem az CRPG-s címek többségét, vagy legalábbis elég nagy részét), és bár tudom, hogy a CRPG-k jelenkori változása egy természetes trend része, amely során nagyobb vásárlóréteget akarnak elérni ezekkel az egyszerűsítésekkel, de örvendetesnek akkor sem tartom a dolgot, és ha még valaki ráadásul úgy is próbálja meg beállítani ezeket az új játékokat, hogy azok az "etalonok", és a hagyományos papír alapú (vagy körbeülős) RPG-k világát ilyen-olyan szempontból (pl. összetettség, szabad választás, intuíció!) jobban megidéző régi vagy új játékokat meg lehurrogják, akkor talán érthető és elfogadható, hogy szót emelek.
Endure. In enduring, grow strong.
12560 levél
Válasz 09.10.14. 13:21 #19
McCl@ne
Amúgy ez az igazi röhej, gothmog le is írta. Állítólag odavagy ezekért az élő szerepjátékokért. Ugyanakkor pont azokkal nem bírsz játszani gépen, amik ehhez annyira közel állnak, és azokat isteníted, amik az egyszerűségükkel pont az ellenkező irányba tolják (kiirtják) a műfajt.

WoW-ra meg egy szóval sem mondtam, hogy büszke vagyok. Bár kitűnő játék, de nem erről volt szó. Sehol nincsenek az MMO-k a single player RPG-khez képest, pláne az általad hiányolt sztoriban.
És ha már ez ilyen fontos neked: jössz itt ilyen Fable-ökkel, ugyanakkor nem érdekel a Baldur's Gate. Gondolom itt is a sztori volt a döntő szempont, igaz?
Respect is not given. It's taken.
10589 levél
Válasz 09.10.14. 13:11 #18
Dark Archon
Pl. Shadowrun. Kártya, spéci dobókocka, emberkék az asztal körül és egy mesélő. Nem véletlen van a Shadowrun-nak csak és kizárólag multi-online verziója, más kérdés, hogy nem lett kasszasiker.

Én pl. mindig szerettem a platform játékokat, szinte kihalt, de attól még nem okolok senkit. Az említett játékok bármelyikében meg szvsz figyelmen kívül lehet hagyni a térképet, nyilat és csak a szövegre koncentrálni, ha valakinek az tetszik (s nem utolsósorban nem nevezek azért senkit nyomoréknak vagy hulladéknak, mert így szeret játszani).

McCl@ne: WoW-ra vagy büszke? Én a trial 14 napja után meguntam. Fejleszted magad a semmiért, órákat bolyongsz, hogy növeld a Blizzard bevételét, sztori 0. Egészségedre.
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
4133 levél
Válasz 09.10.14. 12:47 #17
gothmog
Ööö, milyen kártyajátékra gondolsz?

Különben meg a pen&paper RPG-k számítógépesítése nagyon sokáig egyet jelentett a "single player" játékélménnyel (aminek persze részben technikai okai voltak.)
De maradjunk annyiban, hogy egy Fallout 1 vagy 2, noha csak single player része van, még mindig ezerszer közelebb áll a valódi p&p RPG-k szellemiségéhez, mint bármelyik MMORPG.
Endure. In enduring, grow strong.
12560 levél
Válasz 09.10.14. 12:43 #16
McCl@ne
Na jó, hát ez már kommentálhatatlan.
Többjátékosozhatsz, te szerencsétlen, ha az MMO-k nem szólnak másról, mint a tápolásról. WoW-oztam másfél évig, tudom jól, pedig az még különb is, mint a GW. Ha már ennyire fanatikus lennél, akkor Neverwinter-rel tolnád co-opban, saját mesélővel, stb.
De természetesen közöd nincs az egészhez.
Respect is not given. It's taken.
10589 levél
Válasz 09.10.14. 12:38 #15
Dark Archon
Hát az RPG eleve többjátékos dolog, szóval hiába okoskodsz itt single RPG-k alapján, valójában többjátékos kártyajátékból indult ki az egész. Nem véletlen, hogy a Shadowrun ill. Might & Magic vonalat nem kommentáltad, mert fogalmad sincs, mi az. Ilyeneket meg óvodás koromban rajzolgattam utoljára... büszke lehetsz magadra
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
4133 levél
Válasz 09.10.14. 12:37 #14
gothmog
Már meg ne haragudj, de (az üzleti és profitorinetált oldalát most kihagyva) miattad és a hozzád hasonló - sajnos meglehetősen népes "casual" - réteg miatt "primitívesedtek" el az utóbbi jó néhány évben a szerepjátékok. Ezért van, hogy a küldetések a végigolvasásuk nélkül is teljesíthetők (olyan mértékben dolgozik alád a játék és csinál meg szinte mindent helyetted), ezért van az, hogy nem halhatnak meg a csapattagok, csak ha a történet úgy kívánja, ezért van az, hogy rendszerint röhejesen könnyű csatákat kell megvívni jelentősen leegyszerűsített, és persze real-time-osított harcrendszerben (nehogy unalmassá váljon a lassú, körökre osztottság és taktikázás, vagy egy kicsit is komolyabb nehézség miatt feladja a tisztelt játékos).
Az utóbbi néhány év rpg címeinek a többségét, még a különben igazán jókét is, ezek a tulajdonságok jellemzik... Persze nem is csoda, ha a többségnek túl bonyolult egy igazi rpg, és instant sikerélményt akar, meg azt, hogy a segge alá toljanak mindent, semmiért se kelljen megküzdenie, semmire se magától, sokszor csalódottságokon keresztül kelljen rájönnie. És ugye ez a többség adja a vásárlóerő nagy részét. Ezért ma már sajnos tűvel kell keresni az "igazi" számítógépes szerepjátékokat, és nagyon kevesen vállalják be, hogy ilyet készítsenek. Már az is nagy szó, hogy egy olyan nagy fejlesztő, mint a Bioware pl. a Dragon Age-dzsel legalább egy kis lépést meg mert tenni visszafelé, a hagyományosabb rpg-k irányába.

Szóval tudom, sok mindenki a Fable/KotOR/Mass Effect vonalat szokta meg és húzzák az orrukat, ha egy Risen jellegű, sok szempontból hagyományosabb, nem rossz értelemben véve régimódibb játék feltűnik.

Mindegy, én nem akarok parttalan vitákba/egymás mocskolásába belemenni; maradjunk annyiban, hogy ha nem tetszik, akkor ne játssz velük! Írd le nyugodtan, hogy ezért és ezért nem tetszik, ehhez megvan minden jogod, de ha kérhetem, ne próbáld már meg megmagyarázni, hogy "milyennek kell lennie a cRPG-nek" olyan embereknek, akik mondjuk nem a Fable-lel ismerték meg ezt a stílust...

Az MMORPG-k pedig totál más kategória, mint a "rendes" CRPG-k, így talán nem kellene állandóan azokhoz hasonlítgatnod.
Endure. In enduring, grow strong.
12560 levél
Válasz 09.10.14. 12:28 #13
McCl@ne
Na, hát ez lett a válaszod. Nem csak hihetetlenül nevetséges vagy, de vitaképtelen is. Minden alkalommal szénné égeted magad, amikor nekiállsz okoskodni... egy idő után baromi szar lehet.

de hogy lásd, veled is törődik valaki
Respect is not given. It's taken.
10589 levél
Válasz 09.10.14. 12:25 #12
Dark Archon
Te meg a legokosabb vagy ezen a fórumon Komoly morális és erkölcsi dolgokban tuti, hogy 1000% tapasztaltabb vagy, mint én, a politikai dolgokat meg még nagyobb ívben sz*rom le.
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
12560 levél
Válasz 09.10.14. 11:47 #11
McCl@ne
Te tényleg nem vagy normális
Morrowindet és Baldur's Gate-et hasonlítgatod Barbie programokhoz és közben arra vágysz, hogy színes nyilak vigyenek a következő küldetéshez... agyhalott.
Kár írnom is, te vagy a fórum legbutább játékosa, de azért gépelek még:
A szörnyek szintje a Baldur's Gate-ben nem igazodik, hanem van. Te pedig próbálkozol: ha elég erős vagy, legyőzöd, ha nem, még gyúrsz. Ennek ez a lényege. Az, hogy a te szánalmas érdeklődésedet egy MMO küldetései váltják ki a -maradjunk a Baldur's Gate-nél, de említhetném a Fallout-okat, vagy az Arcanumot, de akár a Risent is- komoly RPG-k összetett, komoly morális és erkölcsi, néha politikai jellegű kérdéseit feszegető, többféle megoldással bíró kalandok helyett, az már megint kinek a szegénységi bizonyítványa?

Oké, hülye vagy hozzá, nem érdekel, nincs rá időd, de akkor miért fikázod? Szar a játék, mert nem érsz rá? Az igen, logika a köbön.
Respect is not given. It's taken.
10589 levél
Válasz 09.10.14. 11:39 #10
Dark Archon
Én biztos, szemmel láthatólag te nem vagy képes feldolgozni, hogy nem mindenkinek jön be az órákig tartó bolyongás valami erőltetett, az érdeklődést a legcsekélyebb mértékben sem kiváltó "küldetés" miatt.

Morrowind-et, Baldur's Gate-t se sokáig bírtam, valahogy az sem köt le, hogy állandóan új páncélokat kelljen vásárolnom, kiszíneznem, stb., arra vannak remek Barbie programok (az új páncélokhoz persze igazodnak a szörnyek szintje is, tehát kb. semmi értelme).

Guild Wars-t még mindig ajánlom mazochista figyelmedbe, mert a több, mint 200 játékóra alatt a világ felét fedeztem fel kb., kikapcsolod a quest track-et, nem használod a map travelt, aztán bolyonghatsz a játékban életed végéig, akkora a bejárható terület. S nem utolsósorban az "időhúzásos" küldetések megcsinálása teljes mértékben szabadon választott.
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
12560 levél
Válasz 09.10.14. 11:13 #9
McCl@ne
A Risen egy jó játék, egyáltalán nem azért hordtam le, mert nem mutatta nyilakkal, hogy merre kell menni, mintha fogyatékos lennék. Sőt, pont ellenkezőleg: ha értelmezted volna a leírt szöveget, láttad volna, hogy pont a bejárható terep méretét találtam kicsinek, azaz pont az elveszettség, magamra utaltság érzése hiányzott.
És nem, egyáltalán nem kell céltalanul bolyongani sehol. Én legalábbis olyan szerepjátékkal még nem találkoztam, ahol valami útmutatás ne lett volna. Az nem az én hibám -és főleg nem a játéké-, hogy te képtelen vagy legalább az égtájakat lefordítani (mert általában ennyiből áll megtalálni valamit/valakit).
A Witcher meg aztán végképp nem tudom, hogy jön ide: szép lett volna, ha egy lineáris és zárt világú RPG-ben el lehetne tévedni. Ott, ahol van 3 utca, meg 6-7 NPC egy adott térképen, tényleg elég nehéz... Open-world, sandbox jellegű RPG-kről beszélek, amilyen a Risen, a Gothic, a Morrowind, Oblivion, vagy éppen a Baldur's Gate.
Képes vagy ezt feldolgozni?
Respect is not given. It's taken.
10589 levél
Válasz 09.10.14. 11:08 #8
Dark Archon
Szóval szerinted csak az az RPG, ahol céltalanul kell bolyongani. Lehet, hogy neked erre van időd - tudjuk, miért - de nekem nincs. Mellesleg hiába feszíted itt magad, hiszen te is lehordtad a Risen-t a Dragon Age topicban. A lehetőséged adott a bolyongásra, aztán, hogy szerinted hulladékok, akik szeretnek célirányosan menni egy játékban, hát azt ki nem szarja le... de biztosan a Witcher-re is azért verted a nyálad annyira, mert olyan rossz volt, hogy mutatta, merre kell menni vagy kivel kell beszélni.
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
12560 levél
Válasz 09.10.14. 10:58 #7
McCl@ne
Nem vagyok pedofil.
Te viszont egy nyomorék vagy: iránymutatás? Térképen bejelölve minden? Szerinted miről szól egy szerepjáték? Felfedezésről, nyomozásról, beleélésről... arra ösztönöz, hogy kizárva a külvilágot, a főhős szerepébe képzeld magad, meghozd a döntéseit, önállóan rájöjj összefüggésekre, felderítsd a téged körülvevő világot.
A műfajt a leegyszerűsítés, a folyamatos mankók, villogó feliratok, szájbarágós táblák és egyéb kisegítő hülyeségek fogják végképp megölni, pont azok, amiket ezek szerint a hulladék fajtádnak tesznek bele a játékokba...
Respect is not given. It's taken.
10589 levél
Válasz 09.10.14. 10:52 #6
Dark Archon
Mer'hogy? Mellesleg nehogymár egy tetves pedofil nyomorékozzon le.
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
12560 levél
Válasz 09.10.14. 10:51 #5
McCl@ne

és te osztogatsz tanácsokat RPG ügyben? istenverte nyomorék.
Respect is not given. It's taken.
10589 levél
Válasz 09.10.14. 10:48 #4
Dark Archon
Én is kipróbáltam, osztom mucius véleményét... amit még megmenthetett volna egy jó harcrendszer. De ez nem az. Mondjuk én nem szeretek keresgélni, ha kapok egy küldetést, mutasson oda valami. Térképet se nagyon találtam a demóban, az a típusú quest, hogy "keress egy normális fegyvert", semmi iránymutatás, ellenben 3 felé ágazik az út, nem bejövős...
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
4133 levél
Válasz 09.10.02. 18:54 #3
gothmog
Kövezzetek meg, de nekem bejövős. Hozza a Gothic 2 feeling-et, és nálam ez már elviszi a játékot. A kissé valóban érezhető "póriasságára" meg teszek magasról Persze én extrémhardkór dobókockás rpg fan vagyok
Endure. In enduring, grow strong.
10106 levél
Válasz 09.10.02. 18:17 #2
mucius
háááát. németek inkább maradjanak a sörfőzésnél. ebből a pár percből - amit kibírtam belőle - sütött a fapadosság, gagyiság. extrémhardkór dobókockás rpgfannak kell lennie annak, akinek ez bejön.
Nem a korrupció a gond, hanem, hogy engem nem akar lefizetni senki. :)
164 levél
Válasz 09.10.02. 16:29 #1
creedszl
Hát,botrányos ez a demo.Grafika épp hogy elmegy, karaktermozgások gyengék és a hab a tortán?10 perc játék után sikerült máris kisétálnom a pályáról a nagy semmibe...csak zuhant a csoka a háttér felé...no de ilyet 2009 végén...
766 levél
Válasz 09.10.02. 16:29
PC Dome
Ez a téma az alábbi cikkhez kapcsolódó hozzászólásokat tartalmazza:
Risen demo (Hírek)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.