Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2010

14264 levél
Válasz 10.05.17. 10:39 #610
balays82
Lehet elfogultsággal vádolni, de szerintem a szabálykönyv alapján sincs igaza Alonsonak. Az FIA sportszabályzatának 40.13-as bekezdése alapján, "ha a verseny úgy fejeződik be, hogy a biztonsági autót pályára küldték, az az utolsó körben be fog menni a boxba, a versenyautók pedig normál módon mennek a kockás zászlóig, előzés nélkül."

Értelmezésem szerint ez annyit jelent, hogy a verseny leintéséig fennáll az a körülmény, ami miatt beküldték a biztonsági autót, ezért, bár az utolsó körben elhagyja a pályát, hogy ne mögötte érjenek célba az autók, de a pálya minden részén kint marad a "SC" jelzés és a sárga zászló. Ez nem elméleti fejtegetés, volt már rá példa a gyakorlatban, a tavalyi Ausztrál Nagydíjon, ahol tisztán látszik, hogy néz ki egy biztonsági autós befutó. Safety car sehol, csak "SC" tábla, meg sárga zászló. Ez az az eset, amire a 40.13 vonatkozik. Tegnap viszont nem ez történt, kihívták a biztonsági autót a pályáról, zöld jelzést adtak a pilótáknak, vagyis a verseny nem úgy fejeződött, be hogy a biztonsági autó a pályán volt. Ez az amit Ross Brawn is próbált bizonygatni, de a versenybíróságot nem érdekelte. Gondolom, jöttek a "szabály az szabály" szöveggel, más érvük nem nagyon lehetett.

Schumacher, Alonso és a Rascasse kanyar viszonyából a jelek szerint Schumi csak rosszul tud kijönni, mégis mekkora különbség van a 2006-os és a mostani eset között.
4956 levél
Válasz 10.05.17. 10:16 #609
bodajoci
Meg tényleg, ha nem lehetett volna ott előzni, akk mi a ráknak lépett mindenki oda a gáznak, mint állat???Mert zöld volt minden, még talán az ég is eheheeh Na ennyit erről. Ha zöld akk zöld, vagy ha úgytetszik GREEEN, amit az indyben is ordibálni szoktak, tehát onnantól szabad a gazda.Ennyi!
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
4956 levél
Válasz 10.05.17. 10:12 #608
bodajoci
Ez megint az f1-re jellemzőKitalálnak egy új szabályt, nevezetesen, h a safety car vonaltól lehet előzni, de elfelejtik megváltoztatni az uccsó körös safety car szabályt...szánalom. Végülis mind2 félnek igaza van, vagy egyiknek sincs
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
20761 levél
Válasz 10.05.17. 00:23 #607
Eric
Nagyjából pont (illetve többek között) azért vannak a jelzések a pályán, hogy a versenyzőknek ne kelljen a szabályzat összes cikkelyét kívülről nyomniuk, adott esetben a másodperc tört része alatt.
Itt pontosan arról van szó, hogy a Charlie papa balf@szsága miatt egy versenyző szenved.
No már most, ha beismerik, hogy az öreg elqrta, akkor mi van Alonsoval?
Mert Alonsonak is lehet igaza adott esetben a szabálykönyvre hivatkozva.

Én továbbra azt mondom, hogy versenyszituációban egy versenyzőnek elsődlegesen a pályabírók jelzéseire kell hagyatkoznia.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
31927 levél
Válasz 10.05.17. 00:10 #606
szbszig
Ja, Ross Brawn is biztos már a kora miatt nem érti a helyzetet, és azért magyarázza a lenti videón, hogy Schuminak volt igaza...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
14264 levél
Válasz 10.05.16. 23:55 #605
balays82
Az jó, ha neked egyértelmű a szabály, kár, hogy pl. Charlie Whiting szerint nem az. Pedig, ha neki is ilyen egyértelmű lett volna, akkor nem adnak zöld jelzést, ami alapesetben azt jelenti, hogy lehet előzni, és nem hozzák kellemetlen helyzetbe a Mercedes csapatát, akik jóhiszeműen azt feltételezték, hogy csinálhatják, azt a pályán, amire feljogosították őket. A szabálykönyv egy homályos pontja áll szembe a pályán megjelenő zöld jelzéssel. Az lehet, hogy Alonso fejében ott van az egész szabálykönyv, ezért rögtön tudta, hogy mi a helyzet, de gondolni kellett volna a kevésbé tájékozott, meg az olyan öreg, már könnyen felejtő pilótákra is, mint Schumacher, akik azt hitték, hogy amit a pályán látnak, annak hinni is lehet.
Egyébként a Mercedes fellebbezett, bár úgysem fog megváltozni a döntés.
11784 levél
Válasz 10.05.16. 23:47 #604
Ghoost
Ez egy verseny, jól hitted, a formula 1, ahol az a szabály, hogy vannak szabályok.

"a szabályzat 40.13-as cikkelye kimondja, hogy a pilóták nem előzhetnek, ha a biztonsági autó az utolsó körben a pályán volt..."

Szerintem is baromság, de ha van ilyen szabály akkor azt mindenkinek be kell tartani, akárhányszoros világbajnok. Sok ember igazságérzetét bántja most ez, joggal, de nem lehet mit tenni, szerencsétlen szituáció, eleve baromság volt elengedi őket arra a 2 kanyarra.
4187 levél
Válasz 10.05.16. 23:40 #603
Madrac
Szoval zold lampanal nem szabad elozni? En meg azt hittem ez 1 verseny volt...
Quoth the raven, `Nevermore.'
4178 levél
Válasz 10.05.16. 23:40 #602
U.R.H.
Igen. És Hamiltont miért nem büntettük meg soha? Jó persze, azok nem olyan egyedi esetek. Meg ott a legkisebb amit ki lehet rá róni az a figyelmeztetés. De azok is szabályáthágások voltak.

Ráadásul itt minden jelzés arra utalt, hogy a verseny elkezdődött. Nem érzem én ezt teljesen igazságosnak.

Áhh, mindegy. Bár igazából tök mindegy. a Vb álláson úgyse változtatott. Hagy örüljenek az anti schumacheresek.
11784 levél
Válasz 10.05.16. 23:28 #601
Ghoost
A szabály teljesen egyértelmű, amit megszegett, az már kevésbé, hogy miért van rá szükség, de létezik, és mivel itt egyértelműen pozícióváltozást történt a szabálytalanság miatt, büntetni kellett, annak pedig ez a legenyhébb módja.
4178 levél
Válasz 10.05.16. 23:22 #600
U.R.H.
Pfff, basszáatok meg! Most értesültem erről, hogy +20 mp-es büntit kapott schumi. Ez valami kurva vicc.

Eleve zöld jelzés volt +, ha zöld jelzésen belül is a sárga jelzés szabályai érvényesek, mi a búbánatos szarért, taposott mindenki a gázba és a mi a halálért ment ki a safety car?!

Alonso is minek nyilatkozik utána ilyet, hogy ő hagyta halál nyugodtan elhajtani schumit, mert tudta, hogy úgyis megbüntetik. Hát nem tudom, lehet én néztem félre valamit, de nekem nagy úgy tűnt az a jelenet, mintha Alonso csak úgy hagyta volna, a 7szeres világbajnokot előzni. Persze nagoyn mit csinálni nem tudott.


Alonsot én nagyon nem szerettem régen, most kezdtem kicsit megkedvelni az idén, de a multkori boxutcás bejáratnál való előzése, meg ez a mostani nyilatkozat után, ugyanúgy odasorolom Hamilton mellé.


Amit még nagyon szeretek, hogy Hamilton ilyen alapvető szabályokat szeg meg és folyton csak figyelmeztetőket kap. Schumacher átlép valami elég értelmetlen és kb teljesen nem egyértelmű szabályt és rögtön megbasszák 20mp-re.


Áhh! Ezen most nagyon felbasztam az agyam. Számomra akkoris parádés és igazi Schumacheres előzés/manőver volt.
31927 levél
Válasz 10.05.16. 19:44 #599
szbszig
Röhej.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
14264 levél
Válasz 10.05.16. 19:37 #598
balays82
Na igen. Nekem egyébként az is furcsa, hogy elvileg mindenkinek tudnia kellett, mi a szabály ebben az esetben (kivéve a Mercedest, mivel ott nyilván tök hülyék dolgoznak), mégis a safety car távozása után Webbertől kezdve mindenki látványosan rálépett a gázpedálra, pedig akár be is gurulhattak volna sétatempóba. Alonso volt a legjobban értesült, ennek ellenére sikerült kipörgetnie a kerekeit, amitől megcsúszott, de nyilván nem azért, mert ő is gyorsított.
Egyre inkább kezd visszatérni az a Schumacher, aki három éve visszavonult, de sajnos úgy néz ki, hogy az ilyen balhék is hozzá vannak ragadva. Érdekes, hogy eddig nagyon engedékeny volt a versenybíróság, minden boxutcai és pályán elkövetett veszélyes manővert megúsztak a résztvevők egy egyszerű figyelmeztetéssel, de most keményen büntetni kellett. Fő a következetesség.
16989 levél
Válasz 10.05.16. 19:30 #597
KisCsirkee
Naneeeee....

Charlie bácsi most nagyon elkúrta ezt a döntést, mivel teljesen jogtalan, és remélem a Mercedes megóvja! Ugyanazt mondta, amit mi is elmondtunk itt, az RC lehívta az SC-t, a zöld zászló pedig lengett... Teljesen, 100%-ig szabályos manőver volt, Alonso bealudt. Ez a döntés igazából teljesen szánalmas, hisz nem is kérdéses, mi volt jogos. Kíváncsi vagyok, ha nem Alonso és nem a Ferrari lett volna a sértett, akkor is így döntöttek volna-e...
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
2883 levél
Válasz 10.05.16. 18:56 #596
Nayrobi
18316 levél
Válasz 10.05.16. 18:55 #595
LiT
Rohadt csaló gecik! Zöld volt a lámpa. Szabályos előzés volt.
Akkor miért kapott büntetést???

Szánalom ez a Forma-1 már.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
20761 levél
Válasz 10.05.16. 18:55 #594
Eric
Röhej...
Kíváncsi lennék az indoklásra, ui. a versenyzőknek elsősorban a pályabírók utasításait, jelzéseit kell követniük. A képeken pedig egyértelműen látszott a zöld "zászló".
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
3310 levél
Válasz 10.05.16. 18:54 #593
Kemloth
31873 levél
Válasz 10.05.16. 18:54 #592
Creativ3Form
Pont most akartam írni, a kurva anyjukat!
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 10.05.16. 18:47 #591
balays82
Schumacher végül büntetést kapott az előzés miatt, 20 másodpercet hozzáírtak az idejéhez, vagyis így pontot sem szerzett. Azok büntetnek, akik hibáztak, gratulálok nekik a döntéshez!
2883 levél
Válasz 10.05.16. 16:52 #590
Nayrobi
Miért nem lepődök meg ezen...
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 10.05.16. 16:50 #589
balays82
Így van. Semmi értelme nem volt kimennie a biztonsági autónak, ha ugyanolyan szabályok lettek volna érvényben, mint amikor bent van. A felelősség egyértelműen a versenybíróságé.

Schumacher: "A csapat azt az információt kapta a versenybíróságtól, hogy szabad a pálya, és a szabály szerint a boxutca bejáratánál található biztonsági autós vonal után szabad az előzés. A baleseti helyszín tiszta volt, így nem tudom, hogy mi nem lett volna szabályos ebben. Nem baj, így legalább vitatkoznak egy kicsit, és így izgalmas lesz." (forrás: www. motorsportal.hu)

Egyébként meg adják vissza Alonsónak a 6. helyet, kit érdekel. Az előzés akkor is gyönyörű volt.
16989 levél
Válasz 10.05.16. 16:42 #588
KisCsirkee
Mint az előbb is írtam, szerintem a Race Control rendelte le a Safety Car-t, így teljesen szabályos volt a manőver. Ha nem rendelik le, valószínűleg nem írják ki, és ahogy te is mondod, sárga zászló alatt fejezik be a futamot, természetesen előzés nélkül.
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
14264 levél
Válasz 10.05.16. 16:39 #587
balays82
Sajnos az. Egyébként itt egy kép, ami egyértelműen Schumacher mellett szól. Zöld a jelzés, vagyis lehet előzni. Lehet, hogy nem így szól a szabály, de akkor nem Schumi hibázott.
16989 levél
Válasz 10.05.16. 16:37 #586
KisCsirkee
Tipikus...
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
14264 levél
Válasz 10.05.16. 16:35 #585
balays82
"Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting elmondta, hogy mivel a szabályok nem fogalmaznak egyértelműen, a versenybíróság dönt ebben a kérdésben."
(forrás: www.motorsportal.hu)

Akkor itt van. A versenybíróság, tagjai között Damon Hill. Pikáns.
16989 levél
Válasz 10.05.16. 16:33 #584
KisCsirkee
Szerintem nem éppen egy F1-es karbonszálas kormány jelenti ezekre az autókra a legnagyobb veszélyt...
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
2883 levél
Válasz 10.05.16. 16:33 #583
Nayrobi
Naigen, meglátjuk h mi lesz ebből. Viszont mindenkit felakasztanék, ha kijön egy olyan nyilatkozat az FIA-tól, hogy "nem egyértelműek a szabályok". Jellemző lenne rájuk.
PSN: nayrobi11
5453 levél
Válasz 10.05.16. 16:31 #582
Dino
szbszig: ugyanezen gondolkodtam én is végig, hogy kit érdekel a kormány ára, aki ráhajtott, simán nekicsapódhatott volna miatta a falnak is akár pl. egy defekttel vagy bármi. Ennek ellenére a szokás szerint "remek" kommentátorok a 45 millió forinton rágódtak.
3310 levél
Válasz 10.05.16. 16:28 #581
Kemloth
Schumi!! Ez fasza volt.

Viszont: mi van Vettellel? Mmint Webberhez képest. Vagy csak az ausztrál kattant be annyir,a hogy úgy veri most Vettelt, mint Barcelona előtt Vettel őt?...
16989 levél
Válasz 10.05.16. 16:24 #580
KisCsirkee
De tulajdonképpen az SC-t lerendelte a Race Control, hisz kiírták, hogy bejön még abban a körben, így technikailag nem mögötte értek célba.
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
2883 levél
Válasz 10.05.16. 16:20 #579
Nayrobi
"If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."

szopi
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 10.05.16. 16:16 #578
balays82
Nem sok mindent lehet elmondani a futamról, de Schumacher megcsinálta az év előzését. Alonso arckifejezése érdeket volna.
16989 levél
Válasz 10.05.16. 16:15 #577
KisCsirkee
De 2 futam alatt...

Viszont Schumit a végén, illetve Barichello és a kormány esetét megkönnyeztem...
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
2883 levél
Válasz 10.05.16. 16:13 #576
Nayrobi
Soha többet nem nézek F1-et, ha a Red Bull világbajnokot csinál Webberből.
PSN: nayrobi11
15992 levél
Válasz 10.05.16. 16:02 #575
ufodani
Alfonsó meg mi az álmosságot csinált itt.Megcsinálja a lényeget,erre elhajint belőle pontot.Ehhez azért kellett az Öreg rutinja és helyzetfelismerő képe. Nagyon ment a Rönó most is.
Gyula ejakuálása itt a végén..áá
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
763 levél
Válasz 10.05.16. 15:59 #574
Falusi
Na ez is egy jó futam volt. Gratula Webbernek, amit meg Alonso művelt...rég volt már, hogy ennyire élveztem volna az egy autóra való koncentrálást.
31873 levél
Válasz 10.05.16. 15:56 #573
Creativ3Form
Ejjjhehehehehehehhááááá SCHUMI! Ravasz volt az öreg Gratula Webbernek, Kubica elbaszta a rajtot, ahogy múlthéten is. De ez semmit nem von le Webber teljesítményéből, szép volt.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
31927 levél
Válasz 10.05.16. 15:55 #572
szbszig
Gyula mindjárt elélvez Schumi előzését látva...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
5086 levél
Válasz 10.05.16. 15:54 #571
Toki
Na azért Sumi odavágott egyet.
2984 levél
Válasz 10.05.16. 15:54 #570
Steveyboy
Nekem is csak odáig volt, de azt a kurva... Alonso
"War does not determine who is right - only who is left." - Bertrand Russell
29145 levél
Válasz 10.05.16. 15:46 #569
Germinator
És a végére még egy poén
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
29145 levél
Válasz 10.05.16. 15:44 #568
Germinator
Neked már nem foglalom össze!
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
2984 levél
Válasz 10.05.16. 15:43 #567
Steveyboy
Nálatok is?
"War does not determine who is right - only who is left." - Bertrand Russell
31927 levél
Válasz 10.05.16. 15:10 #566
szbszig
Egyébként nem értem, miért attól vannak annyira oda, hogy egy 45 milliós kormányt amortizált le egyetlen mozdulattal. Szerintem az a csapat magánügye, hogy mekkora kárt okoznak saját maguknak. Azt viszont nem csodálnám, ha a versenybírók utólag megbüntetnék, mert veszélyt okozott azzal, hogy kihajította egy másik kocsi elé.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
4187 levél
Válasz 10.05.16. 15:04 #565
Madrac
Nekem is kell 1 olyan kormany, eladnam most Barinak olcsobban.
Quoth the raven, `Nevermore.'
1133 levél
Válasz 10.05.16. 14:57 #564
Laccy93
"Lassan elérkezünk a féktáv..ööö..féltávhoz" Nem tom mér de ez vicces volt most nekem
Az utóbbi időben csak nagyon ritkán fejezem be, amit elk
29145 levél
Válasz 10.05.16. 14:56 #563
Germinator
Nem fogják megdícsérni
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
31927 levél
Válasz 10.05.16. 14:55 #562
szbszig
Barrichello nagyon laza...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
29145 levél
Válasz 10.05.16. 14:49 #561
Germinator
Hát hullanak az emberek.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.