Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Dragon Age: Origins (Ismertető)

Dragon Age: Origins

Dragon Age: Origins
A legutóbbi Dragon Age: Origins cikkek, hírek
4133 levél
Válasz 09.11.23. 10:51 #46
gothmog
Szerintem hagyjuk, mert a jelek szerint totál elbeszéltünk egymás mellett, ugyanis vszg. nem "ugyanabból a szemszögből" néztünk rá a dologra, és tartok tőle, hogy a további hozzászólásoknál is csak ez történne, és nem tudnánk közös nevezőre jutni.

A személyedhez címzett hozzászólásom sem a pontszámról szólt már különben, hanem a játékok időtállóságáról alkotott véleményemet szerettem volna kifejezni (mert, ha visszaolvasol, láthatod, hogy eredetileg azt írtad: a régi játékok akkor nem kaphatnának többet 1-2 pontnál a mai követelmények alapján, ami szvsz nem igaz. A Fallout1 és az Oblivion meg csak példaként szerepelt ott, érzékeltetés végett)

És amúgy ez már nem Neked, hanem egy kis off úgy általánosságban arról, hogy milyen érték- és arányvesztés alakult ki itt az utóbbi néhány évben: tegnap rakták fel egy másik netes oldalra a valaha megjelent legjobb és legnagyobb hatású konzolos és pc-s játékok 200-as listáját.
Ezen csak az rpg vonalnál maradva pl. a Fallout3 sokkal, de sokkal előrébb áll, mint az első rész, és az Oblivion is vagy 50 hellyel előzi meg a BG2-őt... én komolyan megdöbbentem ezen.
Endure. In enduring, grow strong.
3310 levél
Válasz 09.11.23. 07:02 #45
Kemloth
Csatlakozom!!

Dragon Age: Origins: 9,5
2087 levél
Válasz 09.11.23. 06:30 #44
Shadowguard
Na jó, ez már kezd kabarészerű méreteket ölteni. Jó, én sem értek egyet a cikk néhány részével, de most tényleg ezen kell pörögni? Meg előre is elnézést mindenkitől, de:
TÉNYLEG ENNYIRE FONTOS A PONTSZÁM?!
Valahogy sosem értettem az ilyen hozzáállást az emberektől, én már nagyon régóta nem a pontszámot nézem egy játéknál, mert az úgysem helytálló (egyik kedvenc példám a Last Remnant: nálam 90+, értékeléseken 70-80).
A cikkbeli hibák nekem is szemet szúrtak, de azt meg elég egy embernek leírni, mint ahogy az elején néhány le is van. Aki meg annyira ért hozzá az írjon saját ismertetőt(Én fogok, ha végre végzek a második végigjátszással)
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
2006 levél
Válasz 09.11.23. 00:40 #43
Corvus5
Tudom mi a szarkazmus, köszi. Régóta jóbarátok vagyunk. Talán éppen ezért tudom megkülönböztetni a sima értetlenkedéstől.
2006 levél
Válasz 09.11.23. 00:30 #42
Corvus5
Ja megértettem, h nem értetted meg a lényegét annak, amit írtam. Leegyszerűsítve: Értelmetlen egy 3 éve megjelent és akkor pontozott játék pontját felhoznod most érvül arra, h egy most megjelenő játék több pontot kapjon. Mégis, hogy akarod egy 10-es skálán lepontozni úgy az összes eddig megjelent játékot, h az ezek után megjelenők is beilleszthetőek legyenek a listába? Egyébként is felesleges már bármivel is játszanod a Fallout 1-en kívül, hiszen azt mondod az maga a megtestesült tökéletesség, minden téren hibátlan, megunhatatlan. Más nem is lehet, ha egy összesítő listán 100/100-at kapna tőled. Kiskoromban én is jól elvoltam egy 2D-s focis játékkal Nintendon, akkor az volt a kedvencem, jó érzéssel gondolok vissza rá, de mégse hasonlítgatom össze egy ma megjelenő PES-sel vagy FIFA-val. Számomra sem elsődleges szempont a grafika, de az igények észrevétlenül is megnőnek, ha az embernek lehetősége van a szebbre, a jobbra. (Nem mondom, h a DA nem érdemelne most 9.5-t, vagy 10/10-et, se azt, h rosszabb lenne az Oblivionnál)

Annak meg pláne nem látom értelmét, h az itteni hsz-ek 90%-a nem is magáról a játékról szól, hanem azon lovagol, h "Vajj miért 9 pontot kapott ez a játék 9.5 helyett" NEM MINDEGY? Most mi a lényeg? Az, h neked tetszen, nem? Akkor nem mindegy más mit gondol róla? Valaki úgyse értene egyet az értékeléssel, tökmindegy hány pontot kapna. Dino is megmondta: szubjektív értékelés. Kár ragozni.
4133 levél
Válasz 09.11.23. 00:08 #41
gothmog
A grafika fejlődik. Pont. Szerinted ettől automatikusan jobbak és élvezhetőbbek lesznek a játékok? Ezek szerint a régi játékok szarabbak és élvezhetetlenebbek voltak? Ha ezt tényleg így gondolod, azt inkább nem is kommentálnám...

Amúgy, tudod mi az a szarkazmus? Nem kell ám mindent szó szerint venni... (kis segítség: McCl@ne válaszát olvasgasd még kicsit)
Endure. In enduring, grow strong.
2006 levél
Válasz 09.11.23. 00:04 #40
Corvus5
Ühüm... mert ugye nem a számítástechnika és a játékipar, ami hétről-hétre, napról napra fejlődik? Akkor ugye a 3 éves csúcsgépem sem azért minősül ma már középkategória alattinak, mert a játékok, szebbek, jobbak, élvezhetőbbek, és ezek miatt gépigényesebbek lettek? Akkor jólvan, én meg már azt hittem.És nem, a héten, hanem az azonos órában, sőt percben megjelenő játékokkal kell összehasonlítani szerintem!

A helyedben én is beszarnék, hátha kijönne az a zabszem!
4133 levél
Válasz 09.11.22. 23:59 #39
gothmog
Akkor hadd kérdezzem meg: a lassan 13 éves Fallout 1 játszhatatlan vacak lenne? Nem, egy abszolút időtálló darab. Ma is full 100/100 pontos játék, ha az ember túllát a grafikán (amúgy felbontás moddal még mindig pofás az is ) És mintha Diabló 1-gyel (tudom, ez nem rpg) is elég sokan játszanának még mindig (1996-os játék!).

A grafika változik, és vannak trendek, de az érték, az érték marad. Vannak játékok, amik kiállják az idő próbáját. Ennyi a lényeg.
A Dragon Age ilyen lesz, s szerintem 10 év múlva is elő lehet majd venni nosztalgiázni (tegyük fel, hogy technológiailag megoldható lesz), mert az elejétől a végéig jó története van, mert hiteles és félelmetesen jól kidolgozott csapattársaid annak, mert nincs benne üresjárat. Az, hogy mondjuk grafikailag ótvar lesz addigra, az meg mellékes.
És ha már az Obliviont hoztam fel korábban, maradjunk meg annál egy kicsit. Nekem van egy olyan sanda gyanúm, hogy a TES: Obliviont viszont - bárhogy ajnározzák is, és természetesen 10 év múlva is a 2000-es évek játékai "hall of fame"-jében lesz megérdemelten, de a kutya nem fogja elővenni akkor már. Mert elszáll a grafika varázsa addigra, s nem marad más, csak egy semmitmondó, nulla történet, "szürke" karakterekkel, meg egy hatalmas nagy bejárható területtel, ahol az akkor már ótvarnak számító grafika mellett senkinek sem lesz kedve az egykaptafás dungeon-ökben kószálni úgy, hogy nagyjából a 40-50. játékóra után már újat sem fog tudni mutatni neki a program, csak a szintünkhöz igazodó ellenfelek miatt mindenhol ugyanazokat a szörnyeket fogjuk kaszabolni, és ugyanazokat a cuccokat fogjuk megtalálni.

Remélem, érthető voltam
Endure. In enduring, grow strong.
12558 levél
Válasz 09.11.22. 23:22 #38
McCl@ne
Ühüm. Mert az Oblivion 10-20 éves játék, igaz? Nem pedig 3. Tehát akkor a héten megjelent játékokhoz kell, sőt, RPG-khez kell mérni a Dragon Age-et.

Beszarok.
Amúgy gothmog kommentjében ott van minden. Ez el lett pontozva. Nem nagyon, de szembetűnően. Mert pl. a Fallout 3 9,5-öt kapott. Gerry írta a cikket és igaza is volt mindenben, az egy kiváló játék. Szerintem a DA jobb, de ez szubjektív. Viszont, hogy nem rosszabb, az sziklaszilárd tény.
Respect is not given. It's taken.
2006 levél
Válasz 09.11.22. 23:16 #37
Corvus5
Egyszer régen ki lettem okítva, h egy játékot mindig az aktuális kor lehetőségeihez és más korabeli játékokhoz kell viszonyítva kell pontozni, és ezzel egyet is értek. Máskülönben nem lenne 10/10-es játék, hiszen semmi sem tökéletes, de még 9/10 sem... és ezt így lehetne folytatni. Ezért is blődség az Oblivion pontját a most megjelenő Dragon Age-éhez hasonlítani. Ennyi erővel a Dragon Age sem érdemel 1-2 pontnál többet, hiszen pl. 10-20 év múlva tuti kijön már olyan game, amihez képest ez játszhatatlan vacak lesz.
332 levél
Válasz 09.11.22. 20:04 #36
McAnt
Az első rész ízlés kérdése: lehet, hogy az általad említett játékokban is ki lehetett szúrni, milyen útra visz majd egy-egy válasz, de sokszor a DA-ben is. Morális kérdések pedig a BioWare előző játékaiban is nagy mennyiségben felmerültek: az eddigi legjobb rendszer természetesen a DA-é, de ettől még nem kell degradálni a többit sem.
Ezt a hack and slash dolgot továbra sem értem. Ha szerinted is mindvégig kell taktikázni, mint az természetes is egy rpg-ben, akkor mégis mitől lesz ez zúzda? A negatívumokban is szerepel, hogy "Hosszú távon hack and slash-be forduló csaták". De még is mitől? Attól, hogy hordaszámra özönlik az ellenfél (amik egy Horda részét képezik )?
Ilyen alaponj minden eddigi, vérbeli Rpg hack and slash volt, és Diablo a király pusztán azért, mert az összes rpg végjátékánál iszonyatos mennyiségű szörny akar minket kinyírni. Erős fogalom, és képzavart érzek itt, már bocsánat...
A 9.5-öt az "évtized rpg"-je esetében nem hinném, hogy sokan túlértékelésnek vettek volna...
A szent tehenekből lesz a legjobb hamburger.
27765 levél
Válasz 09.11.22. 18:30 #35
LordMatteo
Bannt neki, bannt neki, más oldalakat linkelget!
A kibaszás társas játék, sose feledd.
4133 levél
Válasz 09.11.22. 15:50 #34
gothmog
Az Eurogamer-es és EDGE-s cikkírók idióták voltak Pl. az Eurogamer-nél a szöveg alapján olyan 6/10-et kellett volna adnia a fickónak a játékra, nem 8/10-et. De a konzolverzió értékelésénél már "javították magukat", arra ugyanis már csak 6/10-et adtak. Még röhejesebb volt az EDGE. Ott 5/10-et ért a konzolos verzió.
Csak mondjuk nehogy már ezek a hülyék adják a viszonyítási alapot

Különben meg a 9 pont is jó, persze, csak amikor stíluson belül egyértelműen gyengébb játékok (pl. az idővel mérhetetlen unalomba fulladó Oblivion) jobb pontszámot kapnak, akkor azért szerintem elviselhető "üzemeltetői részről" is, hogy néhányan hőbörgünk.
Endure. In enduring, grow strong.
5453 levél
Válasz 09.11.22. 15:37 #33
Dino
Hihetetlen, hogy mindig ez folyik egy-egy pontszám kapcsán. De kezdem megszokni, meg amolyan "van sapka/nincs sapka" dolognak érezni az egészet.
A CoD MW2 pontszámával való viszonyítás meg tök felesleges szerintem. Valamennyi szubjektivitás minden igyekezet ellenére marad a pontozásokban, és kizártnak érzem, hogy pl. létezik olyan ember, aki mondjuk az elmúlt 10 év összes játékával játszott, az összes játéktípusban egyaránt otthon van, és ez alapján maximálisan objektíven tudna összehasonlítást végezni és pontszámban dönteni. Persze, ha valaki pont ezt várta egész évben, és 9,5 helyett csak 9-et lát az értékelés mezőben, az fel van háborodva, mert neki személy szerint ez az év játéka (esetleg nem is érdeklik mondjuk az FPS-ek).
Ha nem lennének a jelenleg használt értékelési rendszerünkben fél pontok, akkor is 9 lett volna a játék pontszáma - vajon akkor is ugyanezek a reakciók lettek volna?

Elgondolkodtató amúgy ez az egész, azt hiszem, nem véletlen, hogy egy-egy site-on teljesen nélkülözik a pontszámok használatát...
Az meg ezek után már különösen elképesztő, hogy van olyan nagy és elismert site, ahol meg 8 pontot merészeltek adni a Dragon Age PC-s verziónak (Eurogamer.net, és nem ők az egyedüliek).
4133 levél
Válasz 09.11.22. 15:09 #32
gothmog
Egyébként durván sokáig el lehet lenni a játékkal. Nagyon az elején vagyok még különben. 20 óránál járok, és most fogok csak indulni Lotheringbe a táborhelyről. De pl. éppen az imént töltöttem el több, mint egy órát úgy, hogy "csak" Morrigan-nel és Alistair-rel beszélgetgettem mindenféléről. (Na meg párszor a mabari ebbel is, ami marha poénos tud lenni önmagában is, de ha még Alistair vagy éppen Morrigan is közreműködik, akkor meg pláne )
Ha meg-megáll az ember, hogy néha "megnézze magának" a világot, a helyeket, eldiskurál a szereplőkkel (esetleg vissza is olvassa némelyik párbeszédet), akkor durván tud szállni az idő.
Endure. In enduring, grow strong.
12558 levél
Válasz 09.11.22. 14:33 #31
McCl@ne
Amúgy extra röhej: CoD6 - a single alapján - 9,5, holott egy multijátékról van szó, ez meg a saját kategóriája királya és 9 pont...
Ébresztő.
Respect is not given. It's taken.
12558 levél
Válasz 09.11.22. 13:47 #30
McCl@ne
Valami nagyon földindulásszerű hibasorozatnak kellene előbukkannia a játék során, hogy csökkentsek ezen az értéken.

Nem lesz
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 09.11.22. 13:35 #29
gothmog
Persze, az gyönyörű valóban, ahhoz nem fér kétség (Toronyban is elvoltam vagy két órát, pont a látványvilága miatt!) Én a "múltidéző" jellegű dolgokat pl. a Korcari Wilds-ra értettem, ahol a talaj, vagy a "dombok" kissé elnagyoltak voltak. De az a durva, hogy még úgy is nagyon hangulatos volt a látványvilága, bár engem kissé túlzottan is emlékeztetett az NWN2 kezdő mocsarára

De mondom, nálam "szubjektíve" a grafika 9-10 pont körül ingadozik helyszíntől függően. Objektíve viszont sajnos bele kellene, hogy számítsam a "Korcari Wilds jellegű" dolgokat is (ezért kapna úgy 8-ast).

Amúgy meg már megelőlegeztem neki a 10 pontot a listámon Valami nagyon földindulásszerű hibasorozatnak kellene előbukkannia a játék során, hogy csökkentsek ezen az értéken. (És próbálom nem hasonlítgatni más gémekhez, mert bizony akkor a The Witcher vagy a Mass Effect visszacsúszna nálam a 9 pontos kategóriába ).
Endure. In enduring, grow strong.
31874 levél
Válasz 09.11.22. 13:19 #28
Creativ3Form
Veled vagyok Nálam amúgy:

Grafika: 9
Hangok: 10
Játszhatóság: 9
Hangulat: 10
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
12558 levél
Válasz 09.11.22. 13:18 #27
McCl@ne
A belső helyszíneket se felejtsd ki, hiszen elvileg már voltál Isthar tornyában! Egyszerűen döbbenetes a látvány, főleg a madártávlat nézetben!
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 09.11.22. 13:09 #26
gothmog
Nálam a játék "objektív" értékelésben:

Grafika: 8
Hangok: 10
Játszhatóság: 10
Hangulat: 10

Ez pedig testvérek között is 9,5-ös átlag

Szubjektív értékelésben különben én a grafikára is minimum 9-est adnék. Ugyanis hiába az itt-ott felbukkanó "múltidéző" jellegű textúrák és szögletes felületek, a látványvilág összességében ütősen hangulatosra sikeredett (pl. Ostagar akár nappal, akár a csata estéjén)!! És az én szememben ez lényegesebb sokkal, mint a poligonszám és az árnyalók tömkelege.
Endure. In enduring, grow strong.
12558 levél
Válasz 09.11.22. 12:38 #25
McCl@ne
Javaslom egy "9,5 pontot a Dragon Age-re a PC Dome-on!" petíció elindítását! Ki van velem?
Respect is not given. It's taken.
12558 levél
Válasz 09.11.22. 11:52 #24
McCl@ne
Nagyon sótlan cikk. A játék minden dicséretet megérdemel, és az említett hibák sem a valódi problémák. Vannak gondjai, de ezzel szemben annyi erénye is, ami végképp maga alá gyűri a negatívumokat.
Talán ha Dauby vagy Gerry írta volna...
Respect is not given. It's taken.
1773 levél
Válasz 09.11.21. 23:53 #23
warcat
Szerintem van valahol egy memóriakezelési hiba, az elején pár óránként kidobott,késöbb(a történetben elörehaladva) ez abbamaradt viszont érezhetöen belassultak több óra játék után a töltések( load game és a helyszinek közt is),amit egy szimpla exit game és a játék újraelinditása megoldott mindig.
Egyébként én megcsináltam minden mellékküldetést amit találtam mégis rövidnek éreztem hiába a jóból még több kell...
Igazából néhány hónap múlva lesz igazán epikus a kaland majd a sok dlcvel meg rajongók által készített helyszínekkel, biztos elöveszem még.
1653 levél
Válasz 09.11.21. 21:57 #22
AstorAnt
Lehet félreérthető volt, de a +1-el illetve az utána következő mondatommal azt akartam kifejezni, hogy teljesen egyetértek az általa leírtakkal
"Everyone who run, is a VC, everyone who stand still, is a well disciplined VC"
31874 levél
Válasz 09.11.21. 21:36 #21
Creativ3Form
Érdekes, nekem össz-vissz egyszer fagyott ki, az is a második végigjátszásnál, 21 óra játék után...
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
4133 levél
Válasz 09.11.21. 20:03 #20
gothmog
Nekem eddig ultra-stabilan fut. (Azért lekopogom gyorsan ) 17 órányi játékidő alatt 0 darab fagyást produkált. Pedig néha le is dobom tálcára egy-két percre, amikor fölnézek az EA-s accountomra, hogy most feltöltötte-e azt a screenshot-ot, vagy frissítette-e már végre az "online karakterlapomat".
Endure. In enduring, grow strong.
40 levél
Válasz 09.11.21. 19:32 #19
devotional
A bugokkal nekem is tele a törpöm. Naponta megélek 3-4 kifagyást!
40 levél
Válasz 09.11.21. 19:31 #18
devotional
Még hátra van Redcliffe és Denerim is. Szóval van még mit tenni.
200 levél
Válasz 09.11.21. 18:01 #17
EvolutioN
Imádom a Bioware játékait és sztem ez is hihetetlenül jó lett. Órákra le tud kötni egyhuzamban. Ami a grafikát illeti jól néz ki a játék, de néha párbeszéd közben, mikor közelről látszik minden bizony egy-egy tárgy igen csak alacsony textúrájú. Ami nem lett a negatívumok között megemlítve, azok a komoly bugok. Pl: a Kamarás Erődös DLC-nél egy helyen ha akkor fejlődik tovább vmelyik karakter, amikor egy meghatározott ellenséget megölsz, akkor nem beszél veled az a faszi (nem tudom már a nevét), aki veled tart és nem lehetne bemenni egy ajtón, aminek a szörny legyőzése után magától ki kéne nyílnia. Vagy amikor el kell vinni a 3 üveg éjfattyú vért Duncannek és még azelőtt visszatérsz hozzá, h a pergament elvinnéd neki, akkor végtelenszer le tudod adni a küldit és minden alkalommal megkapod érte az XP-t. Azt is hallottam, h Redcliffe-ben pedig vhol egy tárgyat végtelenszer el lehet adni. Szal akad bug bőven. Ettől függetlenül nagyon jó játék, sőt mondhatjuk, h kedvenc játékom megelőzve az eddig ezt betöltő Mass Effectet, úgyhogy megyek is vissza játszani.
The Last of Us
31874 levél
Válasz 09.11.21. 18:00 #16
Creativ3Form
Elég az 41 órának is. Legalább is én 3 mellékküldivel toltam ki 41 óra alatt. Na, de majd most.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
297 levél
Válasz 09.11.21. 17:50 #15
serious sam gold
Jó szórakozást a másik 76% teljes játékélményhez
4133 levél
Válasz 09.11.21. 17:34 #14
gothmog
Hát, "szívem csücske" a BG sorozat, tehát nem bántani akarom, de azért ebből a szempontból ott még pont, hogy nagyon gyerekcipőben járt a Bioware. Nem volt BG1-BG2-ben semmiféle "kifinomult" moralizálás, a legnagyobb dilemmát, mondjuk egy törvénytisztelő és jóságos lovagot játszva, az jelenthette maximum, hogy mocskos tovajoknak, vagy mocskos vérszívóknak segítsünk-e a második részben
Endure. In enduring, grow strong.
410 levél
Válasz 09.11.21. 17:24 #13
Bozotszály
De ha pl. Baldur's Gate-t nézzük akkor igen is helytálló a 3. pont.
"Whore" is just another way to say "I love you"!
4 levél
Válasz 09.11.21. 16:57 #12
Mr. Brown
Kedves McAnt!
A nemtetszésedet pontokban felsorolt dolgokat illetően: az első kettő apró pontosítás mellett a 3. pontban említett dologban szerintem pl. a KoToR-ban, Jade Empire-ben, vagy akár a Mass Effect-ben (amelyekből mindegyiket végigjátszottam) sem volt olyan fokú a morális döntések tárháza, mint a Dragon Age-ben, és egyből ki lehetett szúrni, melyik válasz milyen útra fog vinni. A hack and slash zúzda tényleg picit erős kifejezés volt, mert taktikázni tényleg végig kell, de a hordaszámra nyakunkra özönlő ellenfeleket akkor is tucatjával kell szétbüntetni. A játékidő változó lehet, a legalább 50 óra tényleg jobb megfogalmazás. A grafikánál pedig valóban gondolkodtam a 9 pont megadásán (high konfiggal toltam egy 4890-es Radeon-nal), de itt végül picit szigorúbban értékeltem. Ha meg 9,5 pontot adok a játéknak, akkor az más szerint túlértékelés lett volna, meg végül is a pontozás szubjektív dolog. Amúgy Gerry is fog külön véleményt írni a játékról később, melyre a játék bővebb kivesézése után nyílik lehetősége.
40 levél
Válasz 09.11.21. 16:46 #11
devotional
Én most járok a játék 24%-nál, a térkép 48%-ánál és játékidőben 44 óránál. Szóval az a kb. 50 órás játékidő csak akkor okés, ha valaki végigszalad a főküldiken.

8608 levél
Válasz 09.11.21. 16:21 #10
davkar9
Ha nem megfelelő a konfigunk és nem sikerül high beállításokkal játszani az nem a program hibája. Hach'n'slash hasonlatot se értem, az 55 órás játékidőm alatt egyszer se laposodtak el a harcok. Ha meg év RPG-je (mellesleg az év játéka is) akkor a 9.5 valóban jár neki... Nem lehetne hogy Gerry írja inkább a DA ismertetőt?
Simple. Eternal. Beige.
5453 levél
Válasz 09.11.21. 16:10 #9
Dino
A játékidőre vonatkozó észrevételeket nézve az a "körülbelül" szó valóban szerencsétlen megoldás lett, lecseréltem arra, hogy "legalább"
332 levél
Válasz 09.11.21. 16:01 #8
McAnt
Akkor egyszeri végigjátszásnál maradjunk csak a max. 70 órában kb
A szent tehenekből lesz a legjobb hamburger.
297 levél
Válasz 09.11.21. 15:53 #7
serious sam gold
4187 levél
Válasz 09.11.21. 15:43 #6
Madrac
Sot ha angolul jatszol es szotarazod az egeszet meg 300 ora is.
Quoth the raven, `Nevermore.'
297 levél
Válasz 09.11.21. 15:41 #5
serious sam gold
Pontosak legyünk játékidő szerint: 80-100 óra, mármint a hivatalos becslések, de szerintem 110, 120 óra is lehet + újrajátszás más karakterekkel + DLC
332 levél
Válasz 09.11.21. 15:26 #4
McAnt
A Mass Effect-ben azért volt leszinkronizálva még a karakterünk válasza is, mert az egy filmszerű élményre építő játék volt. Ott ez teljesen indokolt volt, hogy leszinkronizálják, de a DA esetében ennek semmi értelme nem lett volna. Fölösleges idő, energia, pénzpocsékolás.
A szent tehenekből lesz a legjobb hamburger.
1653 levél
Válasz 09.11.21. 15:22 #3
AstorAnt
+1
Én sem értem hogy lehet ezt egyáltalán felróni.
"Everyone who run, is a VC, everyone who stand still, is a well disciplined VC"
332 levél
Válasz 09.11.21. 15:09 #2
McAnt
Tudom, az olvasók sokszor morognak, ha valamit nem az általuk vélt módon írnak le (és ahány olvasó/játékos, annyi vélemény), de a cikkben helyenként bődületes nagy fogalomzavar, és tudatlanság van.

1. "A darkspawnok inváziója már egyszer felperzselte a földet, és óriási pusztítást okozott" - teljesen véletlenül csak ötezerszer mondják el, hogy Blight volt eddig: garantáltan nem csak egy.

2."sárkány formájában testet öltő fő démon" - az egyik ősi istenről van szó, nem démonról, mégha a neve ezt is sugallaná.

3. "Nem a korábbi BioWare játékokra jellemző, egyszerűen beazonosítható jó vagy gonosz cselekedetek jelennek meg a dialógusok válaszlehetőségei mögött, hanem sokszor nehezen eldönthető, morális szempontból többértelmű döntéseket kell meghoznunk, melyek hatását érezni fogjuk a későbbiekben" - Ahha. Játszott a cikk írója "korábbi BioWare" játékokkal? mert szerintem sok esetben baromira nem csak egyszerű jó és rossz cselekedetek közül választhattunk, és ezek ki is hatottak a későbbiekre.

4."A gyorsaság miatt azonban egy idő után túlságosan hack and slash zúzdává fajul a játék, főleg amikor már szupererősségű karaktereket pesztrálunk a játék vége felé." - Hack and slash zúzda? Van easy alatti fokozat is? Vagy a teszter egy zseni, vagy a nehézségi szintet nem nagyon vette fejebb...de ezt hírdetni nem kéne.

5. "A körülbelül 50 órás játékidő" Körül-belül biztos, de ha valaki rendesen megcsinálja a mellékküdletéseket, akkor garantáltan hoszabb időt vesz igénybe. Szintén nem kellett volna hírdetni, hogy a kritikus tonnányi küldetést hagyott ki.

Más: Grafika 8? A mellékelt képek valóban nem valami szépek, de saját tapasztalatból mondom, ezerszer gyönyörűbbeket lehetett volna csinálni játék közben. Helyenként valóban elnagyolt, ez igaz, de szebb rpg jelenleg nincs.

Szvsz 9.5-nél kevesebbet adni rá embriség ellenes bűntény..
A szent tehenekből lesz a legjobb hamburger.
4133 levél
Válasz 09.11.21. 14:24 #1
gothmog
Nem kötekedésképpen, de számomra érthetetlen, hogy egyesek miért róják fel folyton, hogy néma a főkarakter?
(Már leírtam itt a fórumon is egyszer, hogy) ez nem egy "Shepard parancsnok" bőrébe bújok stílusú játék (csak hogy maradjunk a Bioware-nél a példa szintjén is), hanem egy tökéletesen eredeti, egyedi hőst alkotunk meg. Amit valaki a "klasszikus" gonosz ármánykodóként, más a szintén klasszikus hősies lovagként, egy harmadik valaki pedig esetleg cinikus vagy amolyan "chaotic neutral" jellegű, kiszámíthatatlan viselkedésű szeretne játszani. (persze Shepardot is lehetett többféleképpen játszani, de remélem, érzékelhető a különbség, amit érzékeltetni akarok)

Az pedig elég kiábrándító lenne, ha mondjuk minden fajhoz és nemhez társulna mondjuk nem is egy, hanem kétféle (de minden a játékban elhangzó szöveget elregélő) választható hang, de - teszem azt - mindkettő távol állna attól, amit az adott játékos éppen elképzelt a karakterének. Ellenben ugye valamelyiket mégis hallgatnia kellene unos-untalan az egész játék alatt. Ez pedig beleélést romboló, hangulatgyilkos dolog.

Ja, és mielőtt valaki kevesellné, ez a "típusonként" választható kétféle hang is összességében 12 félét jelentene (nemek+fajok)!
Tehát én itt úgy érzem, hogy a Bioware egy egészséges kompromisszumot kötött, pontosan a végeredményben jobb játékélmény érdekében.
(Kompromisszum, mert azt azért túlzás lenne elvárni, hogy a Bioware 40-50 színésszel mondassa fel a főhős szövegeit, hogy azután jó eséllyel mindenki megtalálja az ízlésének megfelelőt)
Endure. In enduring, grow strong.
766 levél
Válasz 09.11.21. 14:24
PC Dome
Ez a téma az alábbi cikkhez kapcsolódó hozzászólásokat tartalmazza:
Dragon Age: Origins (Ismertető)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.