Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Mass Effect 3

Mass Effect 3

Mass Effect 3
A legutóbbi Mass Effect 3 cikkek, hírek
3082 levél
Válasz 12.12.27. 15:32 #1521
Sucee
Haha, még jószívű is voltam. CDG ME3 olcsóbb, mint az Omega DLC... (Oké, ez csak egy akció, de azért vicc.)
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
8624 levél
Válasz 12.12.26. 23:34 #1520
davkar9
Ugyanígy vagyok ezzel én is. Ráadásul indokolatlanul magas árat szabtak meg ezeknek a sztori "kiegészítéseknek" (omega 1200 pont, szokásos + 1-2 óra, ez így vicc).

És továbbra is jönnek a dlck, a legújabbhoz 8 írót is összetrombitáltak. Lesznek erőltetett "zongora van, most zokogjál" dallamok, Joker és Kaidan várhatóan benne lesz és főleg a Fellegvárban fog játszódni. Elég nagyszabásúnak tűnik, de hacsak nem a true ending dlc akkor ezt is csak yt-n nézem meg.
Simple. Eternal. Beige.
3082 levél
Válasz 12.12.26. 23:29 #1519
Sucee
Befejezés minősége nálam nem játszik szerepet (nekem már az extended cut előtt sem volt különösebb bajom a végével), csak maga a tény, hogy ez a befejezés.
Igazából egy teljes korszak lezárult, és annak nem sok értelmét látom, hogy ~2 óra majdhogynem felesleges játékért annyit fizessek, amennyiért lassan a "teljes" játék megvehető.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
1556 levél
Válasz 12.12.26. 22:00 #1518
Aribeth
Én úgy vagyok ezekkel, hogy szívesen elnézelődök még egy kicsit a ME-univerzumban, még ha ez azzal is jár, hogy a játékból pofátlanul kihagyott küldetéseket kell felvásárolnom irritálóan borsos áron.

Persze nálam nem nagyon játszott a "mivel ugyanaz a vacak marad a vége, kit érdekel, hogy milyen mellékküldetéseket pakolnak még bele" problémakör. Így azért könnyebb bedőlni az EA és a Bioware zsebből pénzt kihúzós akcióinak.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
3082 levél
Válasz 12.12.26. 21:54 #1517
Sucee
Amúgy én vagyok az egyetlen, akit teljesen hidegen hagynak már ezek a sztori DLC-k? Semmi motivációt nem éreztem soha a megvételre, tudom a játék - és egyben ugye a trilógia - végét úgyis. ME2-nél másképp volt, mivel ott tudtam, hogy lesz folytatás, de itt annyira feleslegesnek látom...
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
1556 levél
Válasz 12.12.26. 20:42 #1516
Aribeth
Valóban nem volt nagy durranás, az adjutantos-csöeken mászkálós részig maga volt a dögunalom, utána már valamelyest érdekesebbé vált.
Pozitívuma annyi, hogy jó volt viszontlátni Ariát és találkozni egy turián nőszeméllyel (na, róla legalább elhiszem, hogy tud hanyatt fekve is aludni - az egyik legjobb biznisz lehet a turián és aszári fejformákhoz igazodó párnákat gyártani). Meg az adjutantos részek egy kicsit emlékeztettek a második rész reaper hajójára, amikor minden sarokból huskok bújtak elő. Bár ott tényleg összecsinálta magát az ember első végigjátszáskor.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
31912 levél
Válasz 12.11.30. 13:31 #1515
Creativ3Form
Omega DLC kitolva.

Hát ez eléggé...kicsit pukkant. Ahogy sokaknak, úgy nekem is hiányzott már az alapjátékból ez a küldi, és örültem, amikor meghallottam, hogy legalább egy DLC formájában megkapjuk, de sajna semmi extrát nem tartalmaz. A játékmenetben nem mutat újat, az új karakterek nem akkora egyéniségek és nem olyan érdekesek, hogy lekössenek, és az egész DLC sablonos felépítéssel rendelkezik. Untam, ahogy a Leviathan DLC-t is, de az legalább történetben picit hozzátett az alapjátékhoz. Ez nem.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
31912 levél
Válasz 12.11.27. 16:17 #1514
Creativ3Form
Omega Launch Trailer
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
8624 levél
Válasz 12.11.08. 12:47 #1513
davkar9
Pár kép.

Az új ellenség valóban az adjutant, viszont a női turián eléggé vicc kategória... Olyan megoldás ez mint Tali arca. Alap turián skin kapucniban, cicikkel + női hang. 1200 bw pontért tényleg vagy 6-7 óra + játékidő kellene (és a dlckkel együtt lassan 6 számjegyűvé bővülő ems pontok végre jelentsenek is valamit).
Simple. Eternal. Beige.
8624 levél
Válasz 12.10.13. 19:02 #1512
davkar9
Nem illene, de hát szarnak bele, 1200 bw pontba kerül majd... A játék árának harmadáért (és akkor ez az 50$os ár, ejróban még nagyobb a pofátlanság) illene a tartalomnak is passzolni hozzá. Illene...

A többit a másikban.
Simple. Eternal. Beige.
1556 levél
Válasz 12.10.13. 07:06 #1511
Aribeth
Oké, visszavonok mindent, amit a játék zenéjéről írtam (miszerint a Leaving Earth és az An End... kivételével nincs rajta emlékezetes dallam). Másfél hónapja folyton ezt hallgatom, és imádom, főleg a krogan témát. Úgy látszik, csak meg kellett szoknom a számokat.

A játékot viszont a Leviathan óta nem vettem elő, újabban a Diablo 3-ba vagyok teljesen belepistulva.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
10589 levél
Válasz 12.10.12. 22:06 #1510
Dark Archon
Jó volt egy ideig a multi, de hamar megunható...
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
8624 levél
Válasz 12.10.12. 21:21 #1509
davkar9
Hullámzó az élmény, van amikor összejön a gold, van amikor 2. kör után kedvem lenne törölni a játékot. Voluhoz +1 fun, hogy nem lát ki a fedezék mögül, így pl az antennás pályán elég nagy hátrányban van.

Na de látom a multi már senkit nem mozgat (következő dlcben jobb karakterek lesznek, arra érdemes lesz odafigyelni), így hagyjuk is. November 27-én viszont jön az Omegás dlc ami az ígéretek szerint a Leviathan duplája lesz (reméljük nem csak a fájlméretre gondoltak hanem a játékidőre és élményre is). Lesz új ellenség - alighanem az adjutant - és végre valahára láthatjuk hogy néznek ki a turián nők... 15$-ért. Ez azért érdekes mert a leviathan 10 volt. BW pontos ár még nincs, de 800-nál többet ezért sem illene kérniük. Bemelegítésként ajánlom elolvasásra az Invasion képregényt, Aria ugyanis a játékban elég szűkszavúan mesél arról hogyan és miért pakolták ki otthonról.
Simple. Eternal. Beige.
8624 levél
Válasz 12.10.10. 11:32 #1508
davkar9
Továbbra sem tudok rájönni mi volt az elgondolás a nehézség emelésével (silveren 4. körben bedarálnak, ne már...). Eddig pont jó volt, akadtak agyfelbaszó gold körök, de meg lehetett csinálni. Vagy kurvanehéz nehézségi szintek-> csapatmunka? Hehe, a sok idióta még reflexből futkos összevissza mint a mérgezett egér, és így a gép seperc alatt bedarálja a csapatot. Ismerősök nélkül nagyon nehéz így végigmenni egy-egy pályán. Tegnap mondjuk összeakadtam jó arcokkal, de persze wave 8nál kaptam egy lost connectiont...

Pálya átalakítást valamennyire megértem, biztos zavarta őket hogy firebase whiteon farmol mindenki a gethekkel, ezért kellett alakítani rajtuk. Az veszélyes pályák hangulatosak, az antennáson pl homokvihar tombol (+ hatást nem tudom), a reaktorosnál meg be lehet zárni az ellenséget, ami instantkillt jelent.

Új kasztok; volu fun ahogy gurulgat, de egyébként szar. Pl engi képességei nem jók semmire, és "természetesen" fedezékbe se lehet húzódni vele. Tegnap nagy fail volt, már látszódtak a következő dlc kasztjai, geth katona, asari huntress és hasonlók. Mellesleg továbbra is hülyeségnek tartom ezeket a fix karaktereket, jobb lett volna ha ki lehet választani a fajt, kinézetet, képességeket. Úgy már mehettek volna a rögzített skillek. Pl katona nyilván nem választhatott volna biotikus képességeket.
Simple. Eternal. Beige.
8624 levél
Válasz 12.10.09. 21:27 #1507
davkar9
Hát jobb lett volna ha a single befejezésébe is ennyi energiát fektetnek... Az új ellenfelek nem lettek átgondolva. Cebreus megkapta az osotoros karaktert, geth mobil aknagépe csalásnak tűnik, a collector meg első 5 szinten nem vészes de aztán meg bedurvulnak. Atlas kapott égést a sebzéséhez, cserébe könnyebb megölni. Goldon épp annyit nehezítettek, hogy ne legyen élvezetes. Ja és a legtöbb pályát teljesen kilyuggatták, így lényegében mindent újra kell tanulni. Egyelőre ez így a sikerült elba*szniuk a multit kategória...
Simple. Eternal. Beige.
3082 levél
Válasz 12.10.09. 20:19 #1506
Sucee
I'm a biotic god!
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
8624 levél
Válasz 12.10.09. 20:16 #1505
davkar9
Sírok... Volu karakterek!
Simple. Eternal. Beige.
8624 levél
Válasz 12.10.05. 19:33 #1504
davkar9
El is felejtettem milyen ez. Kissé szar így gw után hogy a földre kerülve küzdés helyett csak eszeveszett space csapkodás van. Turreteket még mindig utálom, viszont fantom-banshee még nem húzott fel. Jó lesz ha majd ha a dlc után lesznek végre érzékeny pontjaik. Bár gondolom az instant kill ellen továbbra sem lehet majd mit tenni. Pedig csak annyi kellene mint a husk ellen.
Simple. Eternal. Beige.
8624 levél
Válasz 12.10.05. 08:24 #1503
davkar9
Megjöttek a bogarak is... Nem tudom, annyit változtatgatnak a multin (+ befejezést érintő népfelháborodás), hogy lehet érdemesebb lett volna az utolsó pályát külön ingyenes dlcben kiadni (vagy hívjuk inkább kiegészítőnek +8-10 óra játékidővel, az szebb). Jetpackes turián, asari boobmaster, vorchák, N7 szuperkatonák, hol voltak ők a single során?
Simple. Eternal. Beige.
3082 levél
Válasz 12.10.04. 20:10 #1502
Sucee
Hopp, a trailer lemaradt.
Eddigi leghangulatosabb multi DLC trailer, tényleg megjött a kedvem újra.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
3082 levél
Válasz 12.10.04. 20:03 #1501
Sucee
Új multi DLC (Retaliation)
Egész sok cucc, még én is vissza fogok nézni a multiba, több hónap után.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
1556 levél
Válasz 12.09.01. 22:58 #1500
Aribeth
Nem lesz hosszú, mert mindjárt elájulok az álmosságtól. Most fejeztem be, nekem ez közel három órás játékidő volt. Kedd óta tökölök vele, részben időhiány, részben pedig amiatt, mert nagyon nehézkesen indult be a történet.

Az utolsó helyszínig úgy voltam vele, hogy ez öléggé langyos víz (némi Shadow Brokeres nyomozás, némi csata, némi humor, némi lelkizés olyan új szereplőkkel, akikre a játékos magas ívből tojik), de a végét nagyon élveztem a lore-ostul-óceánostul.

A 800 pont túlzás érte, de a háttérsztori miatt nekem megérte.

Ja, és az egész kis kiruccanás 258 pontnyi EMS-t hozott a konyhára. Mivel egyszerre vettem meg a Leviathant a fegyveres DLC-vel, így azt meg nem tudom mondani, hogy konkrétan felszerelés terén nyújt-e valami említésre méltó újdonságot.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
31912 levél
Válasz 12.09.01. 15:30 #1499
Creativ3Form
Leviathan DLC-ről egy hosszabb értékelés? Sajna most nincs 2 ropim rá, így érdekelne egy fantól egy bővebb vélemény, hogy hogyan sikerült.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
1556 levél
Válasz 12.08.28. 19:15 #1498
Aribeth
Na, akkor ennyit a korai lefekvésről és a kipihenten történő munkába menetelről.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
8624 levél
Válasz 12.08.28. 19:11 #1497
davkar9
Lehet tölteni. Yt-n már van videó is, ezek szerint lehet, hogy reggel óta elérhető.
Simple. Eternal. Beige.
1556 levél
Válasz 12.08.26. 20:09 #1496
Aribeth
lol1
lol2
lol3
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
1556 levél
Válasz 12.08.25. 21:15 #1495
Aribeth
Bizony, hol vannak a turián nők?

Igen, gondoltam, hogy a SB ezért tetszett jobban. Nem fejeztem ki jól magam: én is elsősorban a sztori/dumák miatt szeretem a DLC-t (persze csak ha eltekintek attól, hogy eleve lehúzásszaga van annak, hogy kivágták ezt a szálat az alapjátékból), viszont magát a helyszínt és a stílust is nagyon csíptem. Engem az összes játékban meg lehet venni kilóra a jól kidolgozott nagyvárosi küldetéshalmazzal (Athkatla, Neverwinter, Imperial City, Taris, Telos, Citadel, Kirkwall - oké, az ottani keringés már túl sok volt, Denerim/Orzammar, Vizima, stb), és a második résztől kezdve sajnáltam, hogy ezek a nagyobb helyszínek megszűntek létezni, a helyüket pedig átvették a három perc alatt bejárható kisebb központok. (A hármasról meg ne is beszéljünk.) A SB legalább kibővítette az amúgy is érdekes Illiumot egy kis nyomozás és kergetőzés erejéig.

Mondjuk ha a Leviathan tényleg be akar hozni még egy társalgásra is képes/hajlandó reapert a képbe, akkor az lehet, hogy árnyalni fogja a történetet.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
8624 levél
Válasz 12.08.25. 20:55 #1494
davkar9
Igen és főleg, hogy ilyen állapotban látogattunk el ezekre a bolygókra. Palavent biztos azért nem csinálták, mert akkor kellett volna turán nőket is készíteniük.

Overlord-shadow broker hasonlatot arra értettem, hogy ez a leviathan inkább olyan lesz mint ov-s, tehát 3 percenként utazgatunk, lövöldözgetünk végén beszélünk egy nagyot. Ellenben a sb folytatta a történetet, liara, autózás, környezet felhőben robogó hajó. Ezeket valahogy jobban élveztem.
Simple. Eternal. Beige.
1556 levél
Válasz 12.08.25. 08:07 #1493
Aribeth
Így a trailer alapján egész jónak tűnik (banshee, blöehh!)... Bár egy Shadow Broker-szerű, cyberpunkos-városban kergetőzős (és esetleg egy új csapattársat behozós) cuccnak én is örülnék.

Ha már városok, azt amúgy is nagyon sajnáltam, hogy az olyan legendás helyszínekből, mint Thessia és Palaven alig láttunk valamit a játékban. Főleg Palaven volt nagyon olcsón megoldva, a szomszédos holdról nézegethettük a szétbombázott bolygót, kösz.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
8624 levél
Válasz 12.08.24. 22:24 #1492
davkar9
Leviathan trailer

SPOILER
Prometheus?


Ez alapján inkább olyan lesz, mint a 2 overlordja. Egy shadow brokeresnek jobban örültem volna.
Mibe fogadunk, hogy űrbálna lesz?
Simple. Eternal. Beige.
20333 levél
Válasz 12.08.13. 16:26 #1491
Z-Master
Egyre könnyebbek a küldetések.
8624 levél
Válasz 12.08.11. 00:16 #1490
davkar9
Én is szereztem egy ezüstöt Londonban.

A bionál is olimpiai lázban égnek, az eheti operationban a személyes feladat valamelyik nehézségen teljesíteni firebase london pályát.
Simple. Eternal. Beige.
10258 levél
Válasz 12.08.05. 22:02 #1489
MattMatthew
Nos... én sem a távcső miatt használtam. Sniperkedni nem szeretek, de egyszerűen a rifle osztály kevés sebzéssel operál, még úgy is, hogy gyors sorozatokat lehet leadni. Próbáltam geth assoult rifle-lal megfektetni ezeket a nagy dögöket, de véreset pisiltem már a végére. Szóval maradt az, hogy piont blank távolságból lőttem őket sniperrel.

Illetve az említett shoti is hasznos volt mert lenyomva tartott egérgombnál nőtt a sevzés, szóval csak fedezék mögül kellett egyet-egyet kilőni és hullottak a kisebb monszták.

Az általatok szeretett kasztokkal az a bajom, hogy nem egyeztethető az elveimmal. Azt vallom, hogy nagy mennyiségű kinetikus energiára minden érzékeny. Második részben lett elegem abból, hogy barrieres, tech páncélos ellenekre próbáltam csapattársak spelljeit elsütni de szólt, hogy ezt egyik miatt nme lehet, másikat a másik miatt. Szóval egy idő után meguntam és maradtam annál, hogy lövöm.

Mattock jó, csak kicsi a tára ahhoz képest, hogy mennyit sebez meg milyen gyorsan lő.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
1556 levél
Válasz 12.08.05. 21:51 #1488
Aribeth
Érdekes amúgy, amit a mesterlövészről írsz, a másodikban egyszer soldierrel nyomattam, és állandóan rá voltam gyógyulva ezekre a távcsöves puskákra, a hármasban viszont teljesen életképtelen voltam velük. Rannochra például én hülye csak egy snipert meg egy harminc töltényes, nagy tűzerejű, de még feljavítva is vacak pontosságú pisztolyt vittem magammal úgy, hogy nem próbáltam ki őket előtte a Citadelen. Abban a körben szinte alig adtam le lövést, és a képességekre meg a csapattársakra voltam kénytelen hagyatkozni. Utána sírva menekültem vissza a Mattockhoz és a Valkyrie-hez.

A sok fegyver elvileg hasznos, de valahogy én mindig ott lyukadok ki, hogy elég nekem egy darab assault rifle is, csak legyen jó tára és tűzereje. (Persze ez is úgy megy, mint a viccben, gyorsan dolgozunk, olcsón és jól - ezek közül kettőt választhat. A kényelmes méretű tár, a bivaly sebzés és a pontosság valahogy soha nem jártak együtt. )
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
1556 levél
Válasz 12.08.05. 21:43 #1487
Aribeth
Király.

A másodszorra olyan olajozottan ment a harc (nyilván nem insanity nehézségen), hogy már a bansheektől és a phantomoktól sem féltem... annyira. Egyszer annyira felbátorodtam, hogy megpróbáltam puszta kézzel/omnitoollal agyonverni egy aszári szörnyet. Nos. Nem kellett volna.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
10258 levél
Válasz 12.08.05. 21:39 #1486
MattMatthew
Soldier azért volt nagyon jó a második részben mert minden fegyvert tudott vinni, hvy wpnst is. Illetve pár extrával (pl Fortification amit itt gagyira lebutítottak) nagyon ütős harcos volt és bárkit leszedett bullett time-mal.
Itt a lőszer az mókás, de annyira nem buli, a fegyvermegszorítás meg sztem őt érte a legrosszabbul, többiek amúgy sem a fegyverből élnek, csak a soldier, neki meg jó lenne ha tudna snipert, rifle-t meg shotit vinni. De nem...


Szóval sztem a harmadikban pont elszúrták a harcrendszert ami a másodikban tökéletes volt. A végén az volt már a leghatékonyabb, hogy fel-alá rohangáltam a bansheek meg brute-ok között és 5-10 méterről mesterlövésszel lőttem őket. A többi nem sebzett eleget, még dps-re lebontva se sztem.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
31912 levél
Válasz 12.08.05. 21:35 #1485
Creativ3Form
Yep. Eleve van egy erős tech-páncélja, ami semmi más kasztnak nincs. Jó védelmet nyújt, plusz ha megsemmisül, akkor a robbanás hatósugara elég nagy, és jól sebez. Plusz vagy egy úgynevezett biotic gránát a tarsolyában, ami megint csak nagy kaszálásra képes. Vanguardos voltam a 2-ben, de aztán kipróbáltam a Sentinelt, és azóta csak az.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
1556 levél
Válasz 12.08.05. 21:31 #1484
Aribeth
Akkor ő lesz a következő.

Eddig összesen négyfajta kasztot próbáltam ki a három játék során:
- infiltrator
- soldier
Egyik sem tett rám túl mély benyomást, egyedül a fagyasztó/tüzes/egyéb ronda dolgokat művelő töltényeket szerettem belőlük.
- vanguard
Ez bejött, kétfajta töltény, és néhány támadó biotikus képesség.
- engineer
Overload, incinerate, cyro blast hármassal (meg James/Kaidan/Liara/Javik képességeivel) támadni az ellent, miközben a kis robot is szorgalmasan szedi lefele a népeket? Megfizethetetlen, minden másra ott a MasterCard. Na jó, de mivel telhetetlen vagyok, hiányoltam innen régi barátomat, a cyro ammót.

Most nézegetem a sentinel kínálatát, ez a tech+biotikus párosítás tényleg jónak tűnik.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
10258 levél
Válasz 12.08.05. 21:19 #1483
MattMatthew
Érdekesnek tűnik a story de ... de ahogy már vki írta tök mindegy, ha így is az lesz a vége ami.

"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
31912 levél
Válasz 12.08.05. 21:16 #1482
Creativ3Form
Ha új kaszt után nézel, ajánlom neked az én kedvencemet, a Sentinelt. A 2. részt is azzal toltam ki a legtöbbször, is itt se okozott csalódást.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
1556 levél
Válasz 12.08.05. 21:13 #1481
Aribeth
"Úgy látom az arrival kidobott koncepciórajzából dolgoztak. "

Nekem is ez volt az első gondolatom.

Kíváncsian várom, bár örülnék, ha a tengerentúli kreatívoknak nem a Leviatán meg a Kraken nevek ugranának be minden egyes "milyen nevet adjunk egy bazi nagy halszörnynek" kérdésre.

Egyébként pár napja fejeztem be a második végigjátszást. Érdekes, de annak ellenére, hogy valóban elég gyenge a mellékküldetések felhozatala, most is sikerült majdnem hatvan órát elszöszmötölnöm vele. Totál fullos me1 és me2 mentésekkel indultam neki a játéknak, az égvilágon mindent megcsináltam, a galaxis teli van kicsi kroganekkel, de így is csak 3514 EMS-em volt. Ha az EC nem vitte volna le a követelményeket 3100-ra, akkor most anyáznék egy nagyot.
Másodjára is jó volt. Nem vagyok egy nagy akciórajongó (azaz három-négy éven belül általában két történetcentrikus, sok-sok órás, mindenkivel mindent megbeszélős, minden bejegyzést elolvasós végigjátszásra vagyok hitelesítve, mielőtt unni kezdeném a témát, a csodás DAO-n is bealudtam a harmadik újrajátszás legelején), ez a játék viszont olyan kellemes harcrendszerrel rendelkezik, hogy a végén még kedvem támad kipróbálni a másik négy kasztot is. Az engineer amúgy nagyon bejött, a harci droid sok terhet levett a vállamról.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
8624 levél
Válasz 12.08.05. 20:48 #1480
davkar9
Nyár végén jön a Leviathan dlc. Single tartalom, 800 bio pontért (vagyis MS pontot írnak, gondolom a bpben is ennyi lesz) lehet majd a miénk.

Úgy látom az arrival kidobott koncepciórajzából dolgoztak.
Simple. Eternal. Beige.
111 levél
Válasz 12.07.29. 18:09 #1479
Dunedan
Talán azért nem annyira szabad, mivel nagyjából mindenhol Reaperek vannak???
Vissza mehetsz Thessiára, csak a Reaperek ott vannak, talán lelövik a Normandyt, vagy csak a csapatot, akivel kimész. Na meg minek mennél vissza oda? Értelmetlen...
És talán azért van centralizálva a Citadellára, mert ott nincsenek Reaperek.
Most így hirtelen ennyi, ami eszembe jutott erre.
Néha az, amit nem teszünk meg, többet számít, mint amit megtehetnénk.
756 levél
Válasz 12.07.29. 17:43 #1478
pb69
Az 1. részben sokkal, de sokkal több szabadságunk volt és tényleg kemény döntéseket kellett meghozni (Ash/Kaidan vagy Wrex sorsa, Tanács sorsa).
Szerintem csak a 3. rész volt ennyire kötött és lineáris. Még a 2. rész is szabadabb volt.
Az IM-es rész nekem is furcsa, simán megoldható lett volna, hogy a Cerberus szerepét a Szövetség veszi át, ha a másik oldalon állunk.
SPOILER
Mondjuk a Cerberus "jó" hírére nem annyira kellett vigyázni, hisz már az 1. részben világos, hogy egyfajta maffiáról van szó, akiknek semmi sem drága (elég durva kísérleteket nyomtak) és minden áron az emberiséget akarják központi szerepbe emelni. Nem különösebben lepődtem meg azon, hogy mindenkit eltapostak volna azért a hatalomért, hogy a reapereket irányíthassák. Persze ez csak magánvélemény.
A merénylethez: Udináról köztudott volt, hogy elég idegengyűlölő volt és (részben ezért) a Tanács tagjait se szívlelte, sőt. Ő volt a beépített ember, tehát ez is közrejátszhatott az ötletben, ráadásul erőfitogtatásnak sem volt utolsó. Azt is tudhatták, hogy Shepard majd a Fellegvár segítségére igyekszik, ami elvonja a figyelmét és időt ad a Cerberusnak.
Meg a korábbi részekből már kiderült, hogy sokszor a Cerberus látszólag logikátlanul rombol, mert vmivel kísérleteznek előkészítenek vmit, stb.. Eleve a Fellegvár irányításának átvétele nem elhanyagolható a végső siker szemszögéből.


Én is úgy gondolom, hogy zseniális a ME3 is, csak egy nagyságrenddel jobb lehetett volna ha legalább annyit fordítanak a játékmenetre, mint a ME2 esetében (a ME1-ről nem is beszélve).
10589 levél
Válasz 12.07.29. 16:56 #1477
Dark Archon
A játékot egyértelműen a sztori adta el. Durván lineáris volt, mert ha visszagondolsz egyben a 3 részre, akkor két út van csak: kék és piros. Ha próbálsz ténylegesen beleélve azt választani, ami jól esik, akkor adott pontokon bizony csúnyán megszívod, mert letiltja a választ a játék. Így marad az, hogy a ME1 elején eldöntöd, hogy kék vagy piros leszel és utána gépiesen nyomogatni az ahhoz tartozó válaszokat, ha tetszik, ha nem. Így már nem túl nagy csalódás, hogy tökmindegy az is, hogy a piros vagy a kék úton mész, ugyanazok a lehetőségek a végén.

Emellett az, hogy nem lehet normálisan kereskedni, apróság. Nincs igazán választásod, ahogy írtad, tagolva vezet a ME3 főszála.SPOILER
A legnagyobb szívfájdalmam azonban az, hogy nem lehet az Illusive Man mellé állni, hiába lehetett azt a ME2-ben azzal, hogy átadtam neki a bázist, sejtvén, hogy az irányítás lehet az egyik megoldás.
Az Illusive Man erőltetett haláláról nem is beszélve... nagyon nem tetszett. Túl azon, hogy egy rakás olyan dolgot tetettek vele, ami miatt tömeggyilkosnak is beillett és nem sok logika volt benne. Lehet, hogy nem figyeltem, de például mi a szarnak mentek a Fellegvárba leöldösni a Tanácsot?


Viszont, ha az ember nem RPG-nek, hanem elsősorban akciónak nézi, akkor kiemelkedően jó játék
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
756 levél
Válasz 12.07.29. 11:19 #1476
pb69
Ahogy korábban a ME és ME2-vel is tettem ( itt ), most is vállalkoznék arra, hogy összehasonlítsam a részeket. Nyilván most elsősorban a 3.-ra koncentrálva.

Sok szempontból a ME3 az aranyközépút az 1 és 2 közt.
Nincs olyan (már-már kezelhetetlenül) sok fegyver és páncél, ill. fejlesztés ezekhez, mint az 1-ben. Ugyanakkor azért nincs az a gyérség sem, ami a 2-ben. Újra kapunk adatokat a fegyverekről (sebzés, pontosság, stb.) és végre megint mi dönthetjük el, melyik fejlesztést válasszuk, melyik szempont fontosabb nekünk. Az engem viszont továbbra is frusztrál, hogy nem lehet normálisan kereskedni. Csak vásárolni lehet, eladni semmit, ez azért így félmegoldás.

A karakterfejlődés is a középutat célozza. Nem olyan összetett és sokrétű, mint az 1-ben, de nem is annyira rém primitív, mint a 2-ben. Külön örvendetes, hogy most már hamarabb és több elágazási lehetőség van a képességeknél. Viszont hagytak a 2. részből néhány idegesítő dolgot. Nem tartom jó ötletnek, hogy minden szint egyre több pontba kerül, ugyanis így értékes pontok maradnak kihasználatlanul (pl. 6-os szintre akarok húzni egy képességet, de csak 4 pontom van). Az 1. rész megoldása üdvözítő volt (itt nem részletezem, a linkelt leírásban benne van). A másik problémám, hogy a karakterhez kapcsolódóan nincsenek fejlesztési lehetőségek. A fegyvereket és a képességeket lehet fejleszteni, ill. egyetlen skálán a pajzsot, életerőt. Egy RPG-ben többet várna az ember.

De az eddigiekkel összességében elégedett vagyok, a 2-höz képest mindenképp előrelépés és az 1-nél kényelmesebb, könnyebben kezelhető.

Most pedig jön a feketeleves. Nem tudok szó nélkül elmenni amellett, hogy a játékmenet mennyire egysíkú és lineáris lett. Az 1. részben mindig volt legalább 4-5 aktív mellékküldetés és akár 2-3 főküldetés. A 2. részben ugyanez volt a helyzet a mellékküldetésekkel, csak ott főküldetésből is sok párhuzamos volt. Mindig a játékos választhatta ki mivel akar foglalkozni, milyen sorrendben halad, mit hagy ki, stb..
A 3-ban azzal, hogy összemosták a fő- és mellékküldetéseket, aligha fedték el ezt a hibát. Mindig egyetlen főküldetés van és max. 2-3 mellékszál. Azt most nem tekintem mellékküldetésnek, hogy a Fellegvárban hozzánk vágnak 1-2 keresetlen szót, emiatt elmehetünk egy bolygóhoz, ahol megmondják hol kell szkennelni, aztán visszamehetünk a taghoz. Ezek a "missziók" faék egyszerűségűek és engem már rohadtul idegesítettek.
Szóval a főszál tökéletesen lineáris. A mellékszálak se túl párhuzamosak és keveslem az érdemi mellékküldetéseket. Néha el lehet menni szétlőni pár cerberusos valagot, de ez nagyon csekély.
Elvártam volna, hogy én dönthessem el, hogy kiket akarok először kibékíteni, magam mellé állítani, stb.. Ehelyett tökéletesen tagolódik a főszál. Prológus-turián-krogan-szalarián-kvarián-geth-aszári-ember-végjáték vonal vezet végig.

Aztán ott vannak a helyszínek. Az 1. részben kis túlzással miénk volt a galaxis. Rengeteg bolygóra leszállhattunk, visszatérhettünk, felfedezhettünk. A 2. részben már összesen 4 bolygó volt, ahova vissza lehetett térni. A többi helyszín csak esetleges és időszakos volt. A 3-ban pedig gyakorlatilag minden a Fellegvárban koncentrálódik. Ezt leszámítva sehova nem lehet többször menni.

A minijátékok kivétele megbocsájthatatlan bűn a szememben. Minden érdemi RPG-ben vannak ilyen kis kreatív ügyességi dolgok. Az 1. részben még elég unalmasra és különállóra sikeredett, a 2. részben már nagyon jól beletaláltak a közepébe. A 3-ban meg nincs semmi, csak nézhetjük ahogy pár mp-ig szerencsétlenkedünk a mindenessel 1-1 ajtónál.

Az irányításban egyre több mindent mostak össze, emiatt nem egyszer kerültem szar helyzetbe. Lehet én vagyok a hülye, de jó párszor a fedezékbe vonulás helyett kibukfenceztem a harcmező közepére, amikor menekülni akartam, akkor az akadály átugrása helyett odakuporodtam mint fedezékhez és hasonló manőverek. Talán nem kéne 40 funkciót egy gombhoz rendelni.

Csapattársból most kezelhető mennyiség van, viszont itt is elég nagy az "erőszakolási faktor". Örülök neki, hogy Wrex kivételével az összes társ visszakerül az 1. részből, mert engem ők fogtak meg inkább, mint a 2. részbeliek. Viszont azért erős túlzásnak érzem, hogy a 2. részből senkit nem lehet felvenni (csak Garrust és Talit, de ők már az 1.-ben is voltak). Szerintem ez úgy lett volna korrekt, hogy választhattunk volna az 1 és 2 szereplői közt. Pl. Miranda és Ash nem hajlandóak egy csapatban lenni, tehát dönteni kell melyiket vigyük. Jack ás Liara összekapnak, két vezért nem tud nélkülözni az Urdnot klán, így vagy Baka vagy Wrex jöhet velünk, Jacob és James nem szívlelik egymást, két mesterlövész túlzás (Garrus vagy Thane), stb.. És lehetett volna bmikor váltani őket. Mellékküldetés pedig tartozott volna mindenkihez. Krogan meg egy ME játékban igenis KELL a csapatba.

Az sem tetszik, hogy nem lehet 1-1 helyszínre társakkal visszatérni, így azokat is fejleszteni, akiket amúgy nem szoktunk magunkkal cipelni.

A párbeszédekben kikerültek a semleges, középső válaszlehetőségek. Eldönthetjük, hogy angyalok vagy ördögök vagyunk, de ez is túl erőltetett. Nincs lehetőség kibújni egy válasz alól, középen lavírozni. Tehát itt is korlátozták a lehetőségeket.

Szóval összességében nem vagyok megelégedve a játékkal. A legnagyobb probléma a szabadság hiánya, ami pedig egy RPG esetén kulcsfontosságú. Kevés a választási lehetőségünk, a főszál lineáris, a galaxist nem fedezhetjük fel igazán, kevés a helyszín, nem válogathatjuk meg a csapatunkat, egy csomó minden ránk van kényszerítve).

Úgy érzem, hogy a készítők úgy voltak vele, hogy a fantasztikus cselekmény és sztori, illetve a visszaköszönő szereplők és korábbi döntések önmagukban annyira lenyűgözőek lesznek, hogy a játékmenettel nem is kell igazán foglalkozni.
Kiegészítve ezt a végjátékkal történt mizériával, azt kell mondjam, hogy az első 2 résszel ellentétben ezt alaposan elbaltázták a BW-nél.

Félreértés ne essék, remek játék a ME3, nagyon élveztem az egészet, de sokkal több lehetőség volt benne. Folyamatosan úgy éreztem a játék során, hogy egy kis odafigyeléssel és ráfordítással az adott részt jobban meg lehetett volna csinálni.
1556 levél
Válasz 12.07.26. 17:46 #1475
Aribeth
Pedig olyan izgalmas volt napközben a mobilon a kijelölhetetlen és ezáltal olvashatatlan spoileres hozzászólásokat nézegetni...
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
10589 levél
Válasz 12.07.26. 15:11 #1474
Dark Archon
Mindegy, én már ott válaszoltam
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
756 levél
Válasz 12.07.26. 15:05 #1473
pb69
OFF:
Elnézést, hogy itt folytattam, de nem akartam áttetetni a korábbi hozzászólásokat is mindet oda, és egymás felvetéseire reagáltunk. Meg amúgy se csak a befejezésről van szó, hanem szinte mindenről.
756 levél
Válasz 12.07.26. 15:03 #1472
pb69
SPOILER
A szintetikus-organikus ellentét miatti ciklus elmélete nekem sántít.
A prothiánoktól nem maradt fent semmi, ami arra utalna, hogy komolyabb harcot folytattak volna szintetikus létformákkal. Javik utal rá, hogy volt konfliktusuk MI-kel, de nem tűnt komolynak.
A ME idején pedig csak a gethek jelentettek problémát, ők fellázadtak a kvariánok ellen, de csak ellenük. Az, hogy háborúba keveredtek a civilizált fajokkal, az pont a reaperek miatt volt.
Annak tehát egyik esetben sem állt fenn a veszélye, hogy az organikusokat kiirtják az általuk létrehozott szintetikusok. Sőt, a reaperek érkezésekor a kipusztított faj/fajok uralkodók voltak a galaxisban, nem fenyegette őket komoly veszély.
Ez a magyarázat szerintem a befolyásolás része volt, miszerint a szintézis a legoptimálisabb megoldás, hisz az végleg megszünteti ezt a konfliktust, így a ciklust és mindenki eléri a beteljesülést. Legalábbis a reaperek szemszögéből.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.