Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Dragon Age 2

Dragon Age II

Dragon Age II
A legutóbbi Dragon Age II cikkek, hírek
12565 levél
Válasz 11.10.22. 13:47 #698
McCl@ne
Nagyon úgy érzem, hogy majd csak fillérekért fogom ezt a játékot megvenni, nincs különösebben ínyemre, hogy ennyire le lettek szűkítve a lehetőségek -.- Az első rész azért mocskosul összetett tudott lenni, még ha terelgették is az embert rendesen, egy-egy szituációt szinte Witcher módra tudtunk markánsan a magunk képére formálni...
Ahogy olvastam, a folytatásra ez abszolút nem igaz.
Respect is not given. It's taken.
1556 levél
Válasz 11.10.22. 13:39 #697
Aribeth
A másodikban istenigazából két nagyon jó dolog van: 1. szarkasztikus/g*ci Hawke, 2. a csapattársak beszólásai. (Mostanában kezdek átcsúszni a sötét oldalra. Ahhoz továbbra sincs szívem, hogy az árvákat elküldjem egy fitying nélkül, egyébként viszont egyre többször választom a bunkó beszólásokat: és egek, hogy ezek és a rájuk adott reakciók mennyire megédesítették a DA, DA2 és ME2 újrajátszásokat!)

A küldetéses DLC-kből még csak az Exiled Prince-hez volt szerencsém (ez az, amit a Signature Editionhöz hozzácsaptak), és ahogy a másik kettőt elnézegettem a youtube-on, legalább arra jók, hogy az ember kimozdulhasson abból a négy vagy öt átokverte állandó helyszínből. Meg a túlságosan is szűk tárgykészletet is bővítik valamennyire. (Plusz Felicia Dayt szeressük.)
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
12565 levél
Válasz 11.10.22. 12:01 #696
McCl@ne
Oké, köszi, akkor egyelőre csak az első részre harapok rá, ez a második amúgy sem vonz különösebben, én már az elsőt is túl egyszerűnek találtam itt-ott (de azért egy kitűnő játék, tulajdonképpen az évtized RPGje egyértelműen)
Respect is not given. It's taken.
1556 levél
Válasz 11.10.22. 11:27 #695
Aribeth
Szerintem amíg nem jelentik be, hogy "utolsó DLC", addig lesz még.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
3079 levél
Válasz 11.10.21. 18:01 #694
Sucee
Ja igen, még annyi, hogy DA Origins és Mass Effect 2 esetében is bejelentették, amikor lezáró DLC következett. (Witch Hunt és Arrival)
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
3079 levél
Válasz 11.10.21. 17:53 #693
Sucee
Szerintem elég valószínű, nem sok DLC jött eddig ki, főleg ha az Originshez viszonyítunk.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
18839 levél
Válasz 11.10.21. 16:50 #692
Peace
Sajna bugos a vége. Nem repül le a wyvern az oszlopról, így nem tudom támadni. Konkrétan farkasszemet nézek a főellenséggel. Ő tud lőni, én nem tudom támadni se őt, se a pet-jét. 4-szer töltöttem újra, mindig ugyanaz a végeredmény.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12565 levél
Válasz 11.10.21. 14:12 #691
McCl@ne
Akik játszanak vele, biztos jobban tudják: a BioWare-nek vajon szándékában áll kiadni még kiegészítőket, DLC-ket a Dragon Age 2-höz?
Csak azért, mert ha nem, akkor a karácsonyi akcióban biztos lesz DA csomag Steam-en, benne minden létező plusz tartalommal, kiegészítővel, fegyverrel/páncéllal, amit valaha kiadtak és akkor arra lecsapok!

(mindkét részre, mert az elsőből is csak az alap volt meg)
Respect is not given. It's taken.
18839 levél
Válasz 11.10.21. 13:41 #690
Peace
Csupán annyi volt a gond, hogy el kellett menni a világ másik végére, ott felvenni egy quest-et, és máris legyőzhetővé vált a banda az oltárnál. Egyébként baromi jó ez a kiegészítő, legalábbis sokkal jobban tetszik az előzőnél.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18839 levél
Válasz 11.10.20. 22:59 #689
Peace
Nem tudom, hogy én vagyok-e béna vagy a csapatom túl gyenge, de én olyan szinten halok meg a MArk of the Assassin küldetésnél az elátkozott oltárnál, hogy öröm nézni.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
2129 levél
Válasz 11.10.14. 21:42 #688
Balanses
Nem tudom, hogy kit mennyire érdekel a dolog (ha jól emlékszek J.I.B. várja még a magyarítás de talán van még más is). Lényeg, hogy jó hírt közölhetek, jelenleg jól halad a fordítás. A csapat 14 tagból áll és ha jól tudom mindenkinek van munkája és mindenki dolgozik. Időpontot viszont nem tudok mondani, hogy mikor lesz kész.
2129 levél
Válasz 11.10.09. 15:22 #687
Balanses
Hali! Egy fontos kérdésem lenne!

Új Dragon Age 2 fordítócsapat indult és érdekelne, hogy lenne-e esetleg valaki aki szívesen segítene a fordításban. Aki részt venne a projektben az küldje el nekem PM-ben az e-mail címét, vagy írjon ide és én küldöm el a csapat vezető e-mail címét ahol feltudja vele venni a kapcsolatot és a továbbiakat megtudjátok vele beszélni.

Előre is köszönöm!
85 levél
Válasz 11.08.12. 00:49 #686
Alnior
Jaja, ugyanúgy ő írja.
A szabadság értékes dolog, Vernon - egyike azoknaka dolgoknak, amiket csak akkor értékelsz igazán, ha már elveszítetted. [geralt of rivia]
3079 levél
Válasz 11.08.06. 19:49 #685
Sucee
Nekem abban a beszólások tetszettek, szarkasztikus Hawke még mindig WIN.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
18839 levél
Válasz 11.08.06. 19:41 #684
Peace
Nagyba tolom a Legacy-t, de eddig nem olyan rossz. Nem eget rengető a story, de jó érzés újra DA2-zni az agyontápolt karaktereimmel.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
2129 levél
Válasz 11.08.03. 10:44 #683
Balanses
4065 levél
Válasz 11.08.03. 07:18 #682
xeLaR
Tekintve, hogy az előző két könyv se volt nagy valami, ez nem igazán csigáz fel. Ezt is ugyanúgy David Gaider írja?
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
31904 levél
Válasz 11.08.02. 22:02 #681
Creativ3Form
Nem gond, értettem. Kár, pedig a játék legeleje óta azt várom, hogy meglegyenek azok a cuccok. A páncél megérkezett, csak a pengék nem.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
18839 levél
Válasz 11.08.02. 21:59 #680
Peace
Ezt jól megfogalmaztam. Lehet lassan aludnom kellene egy keveset...
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18839 levél
Válasz 11.08.02. 21:54 #679
Peace
Ha jól emlékszem, akkor nekem csak 1 darab hasonló külsejűbe botlottam bele a játék vége felé, de az is csak hasonlított.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
31904 levél
Válasz 11.08.02. 21:50 #678
Creativ3Form
Árulja már el nekem valaki, hogy a Rogue kasztjának hol található az a dupla pengéje, amivel a játék legelején nyomulunk? AMikor még nem a testreszabot karaktert irányítjuk, hanem a sablon Hawket. A páncél az már megvan, de azt a két pengét nem tudtam beszerezni, illetve nem botlottam bele sehol.
Erről a két pengéről beszélek.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
85 levél
Válasz 11.07.27. 01:28 #677
Alnior
Lesz új Dragon Age könyv, Asunder címmel. ^^ Ha minden igaz, idén fog megjelenni angolul. Az alaptörténet arról szól, hogy tör ki a Kör, a Chantry elnyomása alól. Azidőtájt fog játszódni, amikor Cassandra elrabolja Varric-ot, hogy kihallgassa. *_* Lesz benne Wynne, és Pala is! ^^

Vagy ez a hír csak engem dob fel?
A szabadság értékes dolog, Vernon - egyike azoknaka dolgoknak, amiket csak akkor értékelsz igazán, ha már elveszítetted. [geralt of rivia]
1556 levél
Válasz 11.07.19. 13:06 #676
Aribeth
Wow. Ez nagyon jól hangzik. Sok-sok évvel ezelőtt találtam egy összefoglalót a BG2-s csapattársak egymás közötti szövegeiről, akkor azt hittem, hogy a készítő szépen kipróbálta az összes elágazást, majd szorgalmasan lekörmölte a mondatokat. Viszont akkor valószínűbb, hogy a szerkesztőprogramból másolta ki nagy részét. Élvezet volt olvasni, mert voltak olyan csapatvariációk, amiket én ritkán próbáltam ki, és így a beszólásokról is lemaradtam.

És ezek szerint ennek a programnak köszönhető, hogy a magyarítás egész gyorsan elkészült, még úgy is, hogy öt bibliányi szöveg volt a játékban.

Azt tudom, hogy a Toolsetnek köszönhetően időnként a DAO-ból előkerülnek rejtett-kivágott dumák (hanggal együtt), és a DA2-höz is készült egy hasonló elven működő szerkesztő. De kérdés, hogy ezekkel fel lehet-e térképezni a dialógusfákat.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
4133 levél
Válasz 11.07.19. 10:49 #675
gothmog
Baldur's Gate (és valamennyi Inifinity Engine-t használó játék) szövegét könnyű fordítani (technikailag), mert van rá nagyon jó editor.
Ennek köszönhetően minden egyes párbeszédnél látható a "faszerkezet", minden egyes elágazással stb-vel. Magyarán mindig láthatod, hogy milyen megjegyzésre milyen válaszok adhatók/kérdések tehetők fel, láthatod, hogy melyik szöveg kihez tartozik stb.
És ugyanígy láthatod tárgyakra is, varázslatokra is és még sorolhatnám.
Endure. In enduring, grow strong.
1556 levél
Válasz 11.07.19. 10:39 #674
Aribeth
Erről valamiért eszembe jutnak azok a Diablo-rajongó fiúk, akik noha nem tudtak angolul, mégis profin felsorolták és megkülönböztették a fegyvernemeket és a páncélokat. Vagy emlékszem, amikor az általános iskolai angolos bénázást követően leültem az Indiana Jones and the Fate of Atlantis című klasszikus elé, és orrba-szájba szótáraztam. Jók ezek a játékok, szerintem lassan, de biztosan ragad az emberre a nyelv.

Sajnálom, hogy behalt a projekt, de talán még életre kelhet, elvégre az anyag egy része készen van.*

Régebben nézegettem a Baldur's Gate és a Neverwinter Nights dialog fájljait, és nekem úgy tűnt, hogy ömlesztve van bennük a szöveg. Valószínűleg egyszerűbb lenne a fordítás, ha úgy menne, hogy az első felvonás a tiétek, a második a miénk, a harmadik az övék, a kódexet meg ti csináljátok. Vagy enyém x szereplő összes szövege, Hawke fordítója meg szív.

* És erről az egészről ismét a Kotor 2 Restoration Project ugrik be, évekig dolgoztak rajta, a fórumon folyton az volt a válasz a kérdésekre, hogy "elkészül, amikor elkészül", aztán amikor olyan négy év után kiszivárgott egy béta patch, a kezdő csapat megsértődött. Végül az utolsó hír talán az volt, hogy a projekt vezetője becsajozott, és nem ér rá ezzel foglalkozni. Mindegy, nekem a béta is megfelelt, egy rakás olyan dolgot előhozott, amit az alapjátékból kivágtak.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
2129 levél
Válasz 11.07.18. 01:01 #673
Balanses
Én csak néha ismerek fel 1-2 kifejezést ami így a játékok és filmek során rám ragadtak. Van amit elolvasva ismerek fel és van amit hallás után, ilyenkor mindig eltölt a büszkeség, hogy "úúúú bázeee, tudok angolul", dehát mindig kiderül, hogy mégsem

------------------------------------------------------------------------

Más: A magyarításnál egyre rosszabb a helyzet, derülnek ki a dolgok, hanyagolva van az oldal, semmi új hír, a csapatvezető hírét se hallatja magáról (habár most megtudom érteni, hogy miért kussol, gondolom behúzza fülét-farkát és nem mer nyilatkozni), engem eddig az aggasztott a legjobban, hogy alig haladt a fordítás. Viszont most már abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán halad valamit. Legalább is az eddigiekből ez tűnik ki. Ahogy az egyik user fogalmazta: előbb lesz DA3, mint DA2 honosítás.
3079 levél
Válasz 11.07.11. 19:52 #672
Sucee
Valószínűleg a BW célja is ez volt, amikor kitalálták ezt a népet
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
1556 levél
Válasz 11.07.11. 19:45 #671
Aribeth
Úgy érzem, hogy tűrhetően megy a nyelv, de az Arishok meg a többi qunari nyolcoldalas monológjainál én is csak néztem, hogy oké, a szöveget önmagában értem, de mégis mi a búbánatos francot akar ez a csürhe? Csak a másodszori végigjátszásnál állt össze a kép.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
1556 levél
Válasz 11.07.11. 19:38 #670
Aribeth
Ez így tényleg nagy szívás.

Erről a Kotor 2 Restoration Project jutott eszembe, az is rajongói projektként indult. A csapat eleinte nagyon lelkes volt, igyekeztek gondosan kitérni minden problémára, de végül szétaprózódtak, megunták, sokat piszok arrogánsak lettek, majd öt év után az egész meghalt.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
3079 levél
Válasz 11.07.11. 17:04 #669
Sucee
Egen, az nem szerencsés.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
2129 levél
Válasz 11.07.11. 16:49 #668
Balanses
Próbáltam már. Néha sikerült is kiragadni a lényeget, de a hosszabb monológoknál feladtam . Az meg olyan lehangoló ha nem érted a játék történetét pedig a történet miatt játszol vele.
3079 levél
Válasz 11.07.11. 16:42 #667
Sucee
Egy próbát esetleg tehetsz eredeti nyelven. Szerintem minimális angol tudással is meg lehetne érteni a játék nagy részét.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
2129 levél
Válasz 11.07.11. 15:40 #666
Balanses
Köszke.

Utána néztem a többi nyelvnek, konkrétan a cseh fordításról találtam infót, ők már megcsinálták a fordítást, igaz azt írták, hogy apróbb hibák már készen vannak de legalább megcsinálták, és még telepítőt is csinálták hozzá.
Ezzel szemben a magyarítás hol tart? Sehol se, a párbeszédeknek egy nagyon kevés része (tényleg kurva kevés) van csak lefordítva, és az is tele van hibákkal,legalapvetőbb nyelvtani helytelenségekkel, magyartalan mondatokkal. Meg van olyan amikor egy mondatban benne egy hagytak egy angol szót, de úgy, hogy még csak rá se lehet fogni, hogy figyelmetlenség vagy valami. A kódexben is csak 1-2 rész van lefordítva, de csak az ami szerepelt az első részben és simán átcopyzták. A fórumok tele vannak az elégedetlenkedőkkel akiket a projektvezető le se szart, meg sem próbálta elfogadni a felajánlott segítségeket.

Tudom, hogy nem teljesen ideillő téma, de annak ellenére, hogy mindenki lehúzza a játékot meg minden, mégiscsak ezt várom már hónapok óta....áh nagy csalódás ez így nekem.
1556 levél
Válasz 11.07.10. 22:45 #665
Aribeth
Németül és franciául adták még ki, ahogy a Mass Effectet is. A francia adódhat abból, hogy a Bioware kanadai cég, a németen viszont meglepődtem, aztán felhomályosítottak, hogy nagy játékfogyasztók a sógorok.
Azt sajnálom nagyon, hogy spanyolul csak feliratot szoktak készíteni.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
2129 levél
Válasz 11.07.10. 17:12 #664
Balanses
Hivatalosan milyen nyelveken lett kiadva a DA2? Csak angol vagy más nyelven is kiadta az EA Games?
3079 levél
Válasz 11.07.08. 18:25 #663
Sucee
Legacy
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
1556 levél
Válasz 11.06.10. 14:28 #662
Aribeth
Szerintem is egyetértünk, valóban nem kellene a klasszikus RPG-k csatáit csitt-csatt dirr-durr klikk-klikk-klikk szintre redukálni.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
4133 levél
Válasz 11.06.10. 13:54 #661
gothmog
Ja, én papír alapúbb megközelítésnél nem elsősorban a nehézségre gondoltam, hanem olyasmire, hogy hagyományosnak mondott rpg-nél ne a klikkelőizmokon és a reflexeken múljon a siker, hogy a karakterek normálisan irányíthatók legyenek, ne legyenek az égből potyogó és a semmiből odateleportálódó ellenfelek, vagy éppen a csatatér átlátható legyen (és a karakterek maguktól ne rohangáljanak rajta össze-vissza random/kaotikus jelleggel), és pl. a Baldur's Gate sorozathoz hasonlóan, az ellenséges harcosnak legalább körülbelülre akkora életereje (skilljei és sebzése stb-je) legyen, ami nagyjából elvárható a szintje alapján, s ne azt lássam, amit a DA2-ben tapasztaltam. Tudniillik, hogy például esetenként az ellenséges ember boss-ok is 5-10 ezer pontnyi hp-val rohangálnak, miközben ennek a tizede is túlzás lenne, ha reálisan gondolkodunk. (Persze ahol 6-7 ezer pontot be tud ütni az ember röhögve egy assassinate-tel, ott valahol érthető ez, csak ilyenkor az alapkoncepció hibádzik valahol szerintem.)
Magyarán, ne akciójátékos szemlélet uralkodjon, ami úgy néz ki, hogy a harcok rendszerint könnyen, gondolkodás nélkül irtható, nagy számú mobok leveréséből állnak, majd jön az irreálisan felerősített főellenfél (boss fight!), ahol az "felerősítés" a sebzésére, sebzésvédelmére és az életerejére vonatkozik.
Érdekes, hogy a BG sorozatban, de nagyrészt még a DAO-ban is milyen jól meg tudták ezt oldani (utóbbinál hard nehézségen egy sima mob fight is könnyen szívássá változhatott, ha DA2-es mentalitással rohant neki az ember, bár a boss fight-ok már ott is a DA2-őt idézték néha, mondhatni előfutárai voltak, de ott még azért valahogy mégis jobban, "hitelesebben" oldották meg őket).

Persze ez szigorúan csak a magánvéleményem (És nem is vitának szántam, mivel alapból szerintem egyetértünk)
Endure. In enduring, grow strong.
1556 levél
Válasz 11.06.10. 11:31 #660
Aribeth
Istenigazából jó olvasni, hogy mennyire élvezitek a csatákon agyalást, és látszik, hogy teljesen kimaradtam a papír alapú, hús-vér emberekkel játszott RPG-korszakból. Mivel a BG-sorozattal kezdtem a műfajt (a Diablót inkább nem sorolom ide), úgymond beleültem a jóba. Vannak olyan játékok, amelyeket kifejezetten a harc és a fejlesztés miatt viszek végig újra és újra (Diablók, a régi X-Comok), de ezek a szerepjátékok annyira összetettek, hogy az én szememben a csaták jelentősége eleinte eltörpül a fántásztik forgatókönyv mellett.

Az első két alkalommal szóba sem jöhet a túlzott taktikázás, inkább feljebb tolom az életerőmet, de nem fogok félórán keresztül futni az Arishok elől, és nem fogom magam egy bizonyos csapathoz kötni csak azért, mert A az egyetlen gyógyító, B tudja csak kinyitni a ládákat, C a tank és D-nek vannak csak ütős tömegirtó varázslatai. Az elején jobb szeretek mindenkit mindenkivel összeereszteni, mert a csapattársak spontán beszélgetései aranyat érnek. A fejlesztésre odafigyelek, de csak azért, hogy ne húsz percig kelljen gyepálnom az ellenséget, hanem csak nyolcig. A DAO esetében még így is minimum tíz órán át keringek Orzammarban.

Aztán amikor eljutok arra a pontra, hogy már kívülről tudom a sztorit, már minden beszélgetést hallottam, de a világ annyira tetszik, hogy szeretnék még kószálni benne, akkor (és csak akkor) szépen lejjebb veszem azt az toronymagas életerőt, és indulhat az agymunka. Ilyenkor magam is rákapok a stratégia ízére, élvezem, hogy annyi képesség és fejlesztési irány közül választhatok, már háromszor meggondolom, kiket vigyek magammal, megvan, hogy ki mit fog csinálni, és nem rohanok eszetlenül a csatába. Úgyhogy szeretem, ha megvan a lehetőségem az átgondoltabb játékra, még ha nem is élek vele túl gyakran, és én is zokon veszem, ha túlságosan lebutítják a rendszert. A DA2-nél úgy érzem, hogy a képességfa még rendben van, parancsokat is lehet szépen osztogatni, itt inkább ez a hullámosdi nyírja ki az élményt.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
4133 levél
Válasz 11.06.10. 09:34 #659
gothmog
Teljesen egyetértek Veled.

Annyi a különbség közöttünk, hogy noha nálam is a karakterek, a világ, a történet a legfontosabb, de azért én kifejezetten szeretem a taktikusabb megközelítésű harcokat, illetve nem is tudom, ez nem teljesen jó megfogalmazás, így inkább úgy mondanám, hogy nálam a számítógépes szerepjátékokhoz szervesen hozzátartozik érzésvilágban (ahhoz, hogy igazán rpg-nek érezzem a játékot) a hagyományos pen and paper rpg-ket minél jobban megidéző harcrendszer. Gondolok itt például a Baldur's Gate sorozatra, de még inkább a Greyhawk: Temple of Elemental Evil-re, mely utóbbi játék, noha a története savanyú és nulla, de szerintem a számítógépre vitt valaha legtökéletesebb, "legpapírszerepjátékosabb" harcrendszert tartalmazza. Én pont emiatt (csakis emiatt) időről-időre végig is viszem újra meg újra. Egyszerűen teljesen olyan, mintha megint 14-16 éves lennék (ekkoriban elég sokat játszottam rendes szerepjátékokkal), és a haverjaimmal a dohos kazamatákban kalandoznánk (csak ezúttal mindenkit én irányítok), és irtanánk a szörnyeket. Igaz, akkoriban AD&D volt, ez meg már a D&D 3.5 kiadás, de akkor is. Totál az az érzés Nosztalgia, na!
Endure. In enduring, grow strong.
1556 levél
Válasz 11.06.10. 00:15 #658
Aribeth
A sietség látszik rajta nagyon, hangulatos, helyenként mély és csodálatos, de a minősége látványosan, percről percre hullámzik. Ráfért volna még minimum fél év (de inkább nyolc-tíz hónap) fejlesztés.

* Rettenetesen hiányzik a játékból még legalább egy nagyobb összetett helyszín, mert így brutálisan eltolódtak az arányok: van egy darab kétségkívül látványos, és sok-sok kerületre tagozódó város (amiből még így is hiányzik az élet), meg néhány három perc alatt bejárható vidéki helyszín, nulla és egy közötti mennyiségű érdekes NPC-vel. Elviseltem volna még egy falut boltokkal, katakombákkal meg saját problémákkal.

* A helyszínekhez kapcsolódik még a barlangok és egyéb csatára szakosodott házak és raktárak egyhangúsága. A legfőbb ok, amiért örültem az Exiled Prince DLC-nek az, hogy Sebastian küldetése egy egyedi helyszínen zajlott. (Egyébként nem a szívem csücske a kis szentfazék.)

* Ez a negyven hullámban érkezős, semmiből előbukkanós, tetőről kommandósként leereszkedős harcrendszer nagyon nem kóser. Viszont a mozdulatok gyorsasága és rajzfilmszerűsége nem zavart túlságosan. (Számomra a szerepjátékokban az első két-három végigjátszásnál a harc az a szükséges rossz, amin túl kell esni ahhoz, hogy a történet egyik elemétől a másikig eljussunk, és nem az az életcélom, hogy stratégiai játékokba illő hadműveleteket vezényeljek le. Ha gondosan fejlesztem a karaktereket, azt azért teszem, hogy minél hamarabb és minél kisebb veszteségekkel essek túl a kötelező körökön. Azonban a DA2-ben nincs sok értelme a gyorsaságnak, ha utána kiszámíthatatlanul jönnek az újabb és újabb ellenfelek, és így tényleg kinyírják még azt a minimális stratégiai elképzeléseimet is.)

* Loot és inventory. Gáz. Nem annyira, mint a Mass Effect 2-ben, de az a "junk" kategória nagyon szúrta a szemem. Hiányoznak a saját történettel rendelkező egyedi tárgyak.

* Bár az, ahogy a csapattársakat kezeli a játék, sok szempontból tetszett (például az, hogy van önálló életük), lehetett volna még csiszolni a dialógusokon. Nekem hiányoztak az első rész "Mesélj nekem az otthonod vizeiről, Muad'Dib", akarom mondani "mesélj Orlais-ről/a wardenekről/Flemethről/a népedről/a kalandjaidról, Leliana/Alistair/Morrigan/Sten/Zevran", stb. típusú kis csevegések.

* A románcokat elsiették, mindegyik úgy zajlott, hogy 1. hellósziaszevasz, van egy kis problémám, megoldanád? jajj, köszi, édes vagy. 2. Hali, megint bajban vagyok, na, lécci... köszi, köszi, köszi. 3. Imádlak. Dugjunk. 4. Bár három éve együtt vagyunk, még mindig bizonytalan vagyok, ja, és megint van egy problémám, amit szeretnék rádlőcsölni.

* A történet következetlenségeit szintén ki lehetett volna gyomlálni, ha még egy kicsit kotlanak a forgatókönyvön. Ó, és valaki igazán szemmel tarthatta volna Anders írónőjét, mert különös kegyetlenséggel elkövetett kiherélés bűntettét követte el.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
4133 levél
Válasz 11.06.09. 23:24 #657
gothmog
Izé... akarom mondani, az első adag a legjobb (de a többi sem rossz)
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 11.06.09. 23:23 #656
gothmog

Az adag a legjobb!
Endure. In enduring, grow strong.
1556 levél
Válasz 11.06.09. 23:16 #655
Aribeth
Sajnos ezt a "döntéseink visszaköszönnek" dolgot sem vitték túlzásba, itt-ott olvasom, hogy nem egy esetben tök mindegy volt, mit választott az ember az első évben, ugyanaz volt az eredménye a tizedikben.

Illusztrációk:
Spoileres mind, úgyhogy csak a végjáték ismeretében érdemes megnézni őket. De legalább viccesek.

Hawke agybajt kap attól, hogy a döntéseinek nincs következménye.
http://polymorphicgirl.deviantart.com/art/DA2-Madness-202432819?offset=20

Hawke rühelli, hogy a társaira nincs egy fikarcnyi befolyása sem.
http://abadir.deviantart.com/art/DA2-SPOILER-Important-Choices-202417142

SPOILER
A Warden önfeláldozása meg sem történt.
az első részből
http://yamisnuffles.deviantart.com/art/DA2-Ending-SPOILERS-202022954
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
3079 levél
Válasz 11.06.09. 21:47 #654
Sucee
Az a baj, hogy elég bugos is, valószínűleg ezért is kaptad meg a Zevranos küldetést.
Amúgy egyetértek, én szeretem a játékot, csak nem úgy, mint az Origins "leszármazottját". Harcoknál engem az idegesített, hogy hiába akarok taktikázni, úgyis leugrál még vagy 50 ellenfél a fejemre, és mindenképp átmegy vagdalkozásba az egész.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
4133 levél
Válasz 11.06.09. 21:38 #653
gothmog
Azért király, hogy át lehet vinni a mentést a DAO-ból, s ebből a DA2 elvileg figyelembe vesz minden fontosabb dolgot, erre nem belefutok egy olyan karakterbe: SPOILER
ratyi elf bérgyilkos
barátunkba, akit az alapjátékban élből megöltem...?

Különben a DAO után számomra kissé csalódás szagú ez a játék. Pl. a primitív, "játéktermi hangulatot árasztó", akciójátékos harcok nekem baromira nem jönnek be. Hiába hasonló a "mechanika", mint a DAO-ban, mégis ég és föld a különbség, s nem csupán a sebesség miatt. A küldetések jó része is holt egyszerű (azért vannak nagyon-nagyon jó quest-ek is), és a nevesített főhős és a körülötte/családja körül forgó történések ellenére sokkal kevésbé érzem személyesebbnek, mint az első részt.

Amúgy, mindezen sirámaim ellenére önmagában megállja a helyét, s a kezdeti erős ellenszenvem (az első 4-5 órában kifejezetten szar, sótlan és buta játéknak tűnt) végeredményben tetszésbe ment át, sőt, van néhány kifejezetten jó és erős pillanata, jó ötlet ez az "évek ahogy múlnak a régi dolgok/cselekedeteink eredménye/fejleménye visszaköszönget", és némelyik karakter (pl Varric vagy Isabela) nagyon jó, sőt, sziporkázóan jó... Csak éppen ezt a játékot szerintem hiba volt Dragon Age 2-nek elnevezni, s Bioware mércével mérve, összességében, néhány pillanatot/rövidebb epizódot leszámítva pedig nem üti meg a szintet.
Endure. In enduring, grow strong.
116 levél
Válasz 11.05.08. 11:53 #652
milan77
Köszi a választ.
Akkor nem szarakszom vele tovább.
3079 levél
Válasz 11.05.07. 14:46 #651
Sucee
Bugos küldetés.
1.02 patch állítólag megoldja, de nekem úgy sem sikerült. A csaj már ott volt, viszont hiába beszéltem vele, semmi update nem lett a küldetésnél.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
116 levél
Válasz 11.05.07. 14:30 #650
milan77
Hali !
Aki ismeri a játék minden csínját bínyját meg tudná mondani, hogy a side questke közül a who needs rescuingot miféleképpen lehet teljesíeni?
Az írja hogy banditáktól kéne megmenteni valakit a wounded couaston, de végig öltem már mindent a térképen, de sehol nem találtam. Ötlet?
18839 levél
Válasz 11.04.13. 18:19 #649
Peace
Ez harmadszorra is baromira jó volt!!! Végre visszatért Izabella, és a kúnári vezérrel is megküzdhettem 1 vs 1, és vagy fél tucat olyan küldetésem volt, ami az első két végigjátszásra nem jött elő! Nem tudom még hányféleképpen lehetne végigvinni, de gyanítom akad még variáció. Iszonyatosan várom a 3. részt, vagy pedig egy vaskosabb kiegészítőt, ami az alaptörténetet ott folytatja, ahol abbamaradt.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.