Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Baldur's Gate II

Baldur's Gate II: Shadows of Amn

Baldur's Gate II: Shadows of Amn
A legutóbbi Baldur's Gate II: Shadows of Amn cikkek, hírek
4133 levél
Válasz 09.12.30. 20:32 #286
gothmog
Igazából az IWD-k a legszebbek
Különben nálam a BG1 >>> BG2 (valahogy a hangulata sokkalta jobban bejött az első résznek, de a második darab is igazi klasszikus, felejthetetlen, örök darab, és ha objektív akarok lenni, hát sokkalta professzionálisabb, mint az első rész. Csak hát a hangulat..., az az elsőben volt az igazi). Emlékszem, '99 januárjában vettem meg a BG1-et, és rögtön vizsgát is halasztottam miatta (fizikai kémia vizsga volt), mert egyszerűen képtelen voltam a tanulásra összpontosítani, míg végig nem vittem. Igaz, a vizsga jeles lett aztán, így nem ért kár Mindenesetre, mire kijött a februári PcGuru-ban az ismertető, addigra már, a vizsgaidőszakot is letudva, a második végigjátszásnál tartottam
Endure. In enduring, grow strong.
3214 levél
Válasz 09.12.30. 19:57 #285
Raistlin666
Vagy örökbefogadhatná Boo-t...
10256 levél
Válasz 09.12.30. 19:37 #284
MattMatthew
De Viconia legalább nem nyafog.
Nahát, és lesznek Aerie babájának szárnyai?
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
7034 levél
Válasz 09.12.30. 19:09 #283
Aruns
A románcok elég érdekesek (Viconia nagyon "kedves" dolgokat vág a fejedhez, az kétségtelen). Meglepő eredmény is lehet. Aerie a végén egy kisbabát is cipel majd a tarisznyájában, ha nem vigyázol

Egyébként a BG1 festett grafikája szerintem is sokkal szebb a 2. résznél. De én már öreg vagyok, vagy mi
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
4133 levél
Válasz 09.12.30. 09:42 #282
gothmog
Hehh, nálam is paladinos végigjátszásnál lett meg a Viconia románc! Bent hagytam a csapatban, mondván, egy ilyen gonoszságra hajlamos lény, bár rosszat nem tett, így megmentettük a megégetéstől ugyebár, de ne mászkáljon már úgy magában, tartsuk "felügyelet alatt"... aztán mi sült ki a végén belőle?
Endure. In enduring, grow strong.
10256 levél
Válasz 09.12.30. 09:26 #281
MattMatthew
Lehet, hogy nálam is ez lesz... valahogy annak ellenére, hogy Caothic Evil, ő a legszimpibb.

Viszont most ezek a Helmék felidegesítettek. Szereztem nekik Illithiumot (vmi ilyesmi, fém ami kellett Sir Sarlesnek a szoborhoz) és azzal a pénzzel amit fizettek épphogy 0-ra jöttek ki a költségeim. Mert 1000-et kaptam de ugyanennyit el is költöttem a Kereskedőnél az információkért. (Arról nem is beszélve, hogy a csatánál pár lötyit is elhasználtam.)
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
3214 levél
Válasz 09.12.30. 08:14 #280
Raistlin666
Nekem is nagyon tetszettek a társak a BG2-ben. Egyik legnagyobb élményem volt, amikor a 2. vagy 3. végigjátszásomnál bent hagytam Viconiát és a játék végére összejött a paladin főkarimmal. Addig volt minden mint egy rossz lányregényben!
10256 levél
Válasz 09.12.29. 20:31 #279
MattMatthew
Egyszerűen annyi a quest, hogy még a várost elhagyni sem volt időm. A City Gates-nél illetve a Greveyard Districtben még nem is voltam.
Viszont elég vicces, hogy kb minden nagyobb harc után Viconia, Jaheira és Aerie közül valaki(k) elkezd(enek) nyafogni vmi miatt. Ki a szárnyát siratja, ki a halott férjét ki meg engem szidalmaz.
Legalább Yoshimo és Minsc csöndben marad.

Egy töltőképernyő szövege:
While your character does not eat, remember that YOU do. We don't want to lose any dedicated players.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
10256 levél
Válasz 09.12.27. 12:14 #278
MattMatthew
Ez nagyon furcsa, elkezdeni egy kicsit nehezemre esik mindig de aztán meg nem tudom abbahagyni a játékot.
Mennyi quest van itt, az egyiket csinálom és közben kettő másikat kapok sétálgatás közben.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
3214 levél
Válasz 09.12.27. 11:09 #277
Raistlin666
Ezért nem értem, hogy miért nem a Planescape Tornament grafikai megoldását vitték tovább. Ott pont a nagy karakterek miatt volt élvezet játszani. Szerintem az a legszebb amit kihoztak a motorból...
10256 levél
Válasz 09.12.26. 23:33 #276
MattMatthew
Na igen, amikor felraktam a felbontást 1024x768-ra akkor nagyon pici lett mindenki... szóval az így nem nagyon működött.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 09.12.26. 11:47 #275
gothmog
Aláírom. Magából a grafikai stílusból következik ("rajzolt", izometrikus), hogy megfelelő felbontáspatch-csel (csak a szereplők válnak miniatűrré ), bármikor, bármilyen gépen, grafikailag is abszolút élvezhető módon játszható végig. Állítom, még 20 év múlva is. Ezt pedig egyetlen 3D-s program sem tudja utánacsinálni.
Endure. In enduring, grow strong.
1653 levél
Válasz 09.12.26. 10:49 #274
AstorAnt
A Baldur's Gate grafikája szerintem gyönyörűÉn imádtam mindig az ilyen előre megfestett helyszíneket, bármikor örömmel visszatérnék a 3D-ről erre a stílusra
"Everyone who run, is a VC, everyone who stand still, is a well disciplined VC"
3214 levél
Válasz 09.12.26. 10:34 #273
Raistlin666
Na igen a BG1 és Fallout 1-2 élvezetéhez kell egy kicsi nosztalgia faktor. Én is mutattam fiatalabb ismerősömnek őket, és azt mondta egyszerűen túl randa neki.
Igaz én elvagyok jó 15-20 éves SNES játékokkal is, pedig a maguk idején nem toltam őket. Embere válogatja...
10256 levél
Válasz 09.12.26. 07:49 #272
MattMatthew
Ezt nekem írtad? Bár kizárásos alapon gondolom igen.
Az a baj, hogy én már egy későbbi generáció szülöttje vagyok és a jó grafika már függővé tett kicsit. Tehát örülök ha a 2-at végigjátszom.
...és pont az nem szeretem ha bárki ki tud nyírni, nyilván életszerűbb de akkor is pocsék érzés, nem? De lehet, hogy csak a KotOR v. NWN2 miatt szoktam meg azt, hogy HVCS-vel játszom.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
7034 levél
Válasz 09.12.26. 07:42 #271
Aruns
Azért ha teheted, az első résszel kezdj és ha azt végigvitted, akkor nyergelj át a másodikra (az első rész elején egyébként akár az első mezei farkas agyonharap két kör alatt )
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
10256 levél
Válasz 09.11.30. 23:13 #270
MattMatthew
Igen, majd most rá kell szoknom a csapdakeresésre, eddig városban voltam, most tervezek elmenni, csak előbb Jaheiráról le kell szedni az átkot...
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 09.11.30. 23:10 #269
gothmog
Ha csapdakeresés aktív, automatikusan megtalálja a tolvaj a titkos ajtókat. Különben százalékos esély van rá, ami kaszttól és fajtól függ többek között.

Time stop-ot lőtt el a lich, ha minden igaz Hát igen, kemény tud lenni arrafelé az élet
Endure. In enduring, grow strong.
10256 levél
Válasz 09.11.30. 22:52 #268
MattMatthew
Volt egy hely egy kocsmában ahol találtam titkosajtót (... nem tudom, hogy ki szúrja ki, megennél mire megy a dobás). Úgy voltam vele, hogy nézzük meg itt mivan... egy lich aki 1 kör után vmi olyan spellt nyomott be amitől semmit nem tudtam tenni, elszürkült a képernyő, majd a következő két körben vmi égből jövő lávával kicsinálta az egész partit.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 09.11.30. 22:48 #267
gothmog
Majd belerázódsz. Második nekifutásra már minden olajozottan fog menni.
Az elején, tapasztalatlanoknál még könnyedén előfordulhat, hogy a lich-ek és egyéb mágikusan is "szenyózó" ellenfelek szívatnak, de jön még kutyára...
Endure. In enduring, grow strong.
10256 levél
Válasz 09.11.30. 22:45 #266
MattMatthew
Csatlakozom a BG2-es logojúak társaságához.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
10256 levél
Válasz 09.11.30. 21:23 #265
MattMatthew
Váááá... Eleredt az eső!!! Eszméletlen milyen hangulata lett, egyszerűen éreztem, hogy most fedél kéne. Gyönyörű.
Egyedül azzal nem vagyok kiegyezve, hogy még kis bénácska vagyok és sok hely van ahova ha beszagolok akkor lecsapnak mint egy legyet.
Az NWN2-es stílus jobban bejött, ahol nem úgy volt nehéz, hogy újra kellett kezdeni...
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
10984 levél
Válasz 09.11.28. 11:37 #264
VodevilX
Miért lenne szenvedős?
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
4133 levél
Válasz 09.11.27. 12:27 #263
gothmog
Ja, utána eszembe jutott, hogy talán nem jól írtam a nevét.
Mondjuk nekem bejött a kopasz drow karaktere, főleg azokban a könyvekben, ahol együtt kalandozott Entrerivel.

Ha meg igazi antihősöket akarsz, nem Drizzt féle sztereotíp jófiúkat, akkor Erevis Cale trilógia és Árnyékháború trilógia (utóbbinak eddig csak az első két kötete jelent meg magyarul). Erevis Cale, Drasek Riven vagy a tiefling pszionikus/vándor Maggadon Crest... na nekem ők a kedvenceim. Ráadásul a "legyőzendő gonoszak" is nem csupán "szimpla" gonoszak azokban a regényekben, hanem nagyon jól ki vannak dolgozva. És nagyon cool figurák
Endure. In enduring, grow strong.
2088 levél
Válasz 09.11.27. 11:51 #262
Shadowguard
Ez nekem fel sem tűnt anno Mondjuk hibákból én arra emlékszek mikor egyszer lökött ismerősöm majdnem kiakasztotta a gépet egy kis buggal: a temetőben valamelyik sírkamrába ha bemész és fosztogatsz, akkor a sírból kijön 3 csontváz. Na utána ki a csapattal a szabadba, ahogy az első utánad jön vissza. És ezt eljátszotta vagy 50-szer. A végén ugyan hősi csatában elpusztult, de kb. 200 csonti grasszált a képernyőn. A gép meg ennek nem örült.
Másfelől az Jarlaxle. Őt nem szerettem. Akkor már inkább Entreri, de még mielőtt olyan lett volna ő is, mint a Drizzit
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
4133 levél
Válasz 09.11.27. 11:46 #261
gothmog
Nálam meg az első rész a kedvenc, sokkal jobban szeretem, mint a másodikat.
Amúgy, ha Swashbuckler és Drizzt sorozat: Jarlaxe az igazi swashbuckler

(Amúgy a swashbuckler kicsit bugos BG2-ben, mert ugyan két pontot rakhat a fegyverekre (specializálódhat magyarán), de nem kapja meg az ebből eredő +1/2 tám/kört).
Endure. In enduring, grow strong.
2088 levél
Válasz 09.11.27. 11:33 #260
Shadowguard
Köszi, tudtam, hogy valami K-betűs lesz.
Én a swashbuckler kittel tolvajoztam és nálam inkább volt egy kétkezes harcos, aki ért ehhez-ahhoz, mint ténylegesen vett tolvaj. Ugye az sb-nél nincs hátbaszúrás, de több pontot tehet kétfegyveres harcra. A csapdahatástalanítás/zárnyitás meg az e mellé járó bónusz volt (igen, akkoriban még sláger volt nekem a Drizzt sorozat is, onnan jött az ötlet ).
Lehet elő kellene szedni nekem is, csak nekem túl szenvedős az első rész. Nem véletlen, hogy csak egyszer sikerült kijátszanom.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
4133 levél
Válasz 09.11.27. 11:27 #259
gothmog
Keldorn

És amúgy Jan Jansen elég jó volt tolvajnak is (nálam csapdahatástalanításra, zárnyitásra és alkalmanként illúziósemlegesítésben való "ingyen" besegítésre kellett tolvaj. Ezekre tökéletesen megfelelt)

Különben jövőre talán előveszem én is. (Bár én szigorúan BG1-től játszom mindig, szépen végig, sorban)
Endure. In enduring, grow strong.
2088 levél
Válasz 09.11.27. 11:20 #258
Shadowguard
Érdekes, nekem sosem volt bajom a csapattagokkal, pedig elég vegyesvágott társasággal kalandoztam: félelf tolvaj főkarakter(akárki akarmit mond, nem volt jó tolvaj a játékban)-Aerie-Anomen(vagy Viconia)-Korgan-Cernd(vagy Jaheira)-meg a paladin a csatornákból, most nem jut eszembe a neve. A trükk annyi, hogy minden karakternek van egy alsó vagy felső reputáció értéke, aminél otthagyja a csapatot. Illetve ezen kívül még néhány eseménynél lehetnek problémák vele, amikor a csapat ellen fordul. Ez elég hasznos összeállítás volt, több végigjátszást is megért, akkor voltak a zárójeles karakterek kipróbálásai. Lehet elő kellene szedni újra
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
4133 levél
Válasz 09.11.27. 10:57 #257
gothmog
BG2 Tweak Pack-ban van az NG-re állítható Jaheira.
Endure. In enduring, grow strong.
7034 levél
Válasz 09.11.27. 09:57 #256
Aruns
Azt hiszem, BG2-höz van patch, ami az alapból semleges Jaheirát Good-ra állítja (elég sokat nyavalyog good partyban, én sem szeretem azt).

A komoly konfliktus hamar azzal járhat, hogy lelép a delikvens és esetleg meg sem találod utána, nem tudod újra felvenni.
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
10256 levél
Válasz 09.11.27. 08:25 #255
MattMatthew
Akkor a legviccesebb ha konfliktus van a csapaton belül. Most nem tudom, hogy mi lesz a partimban Viconiával a jók közt (Minsc, Jaheira, Aerie, Yoshimo). Aerie már panaszkodott... dehát olyan karaktert alakítok aki a főnök és azokat veszi be a csapatba akit jólesik.
... valahogy NWN2-ből sikerült átörökítenem a karakterjellemet. Ott NG-ként eléggé nagyképűen viselkedtem állandóan.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
7034 levél
Válasz 09.11.27. 08:17 #254
Aruns
Amúgy a kit-mit veszel fel dologhoz még annyit, hogy érdemes hasonló beállítottságú karikból összerakni a partyt (good-evil) A BG1-ben már a kezdeteknél nagyon jó evil partyt lehet csinálni, ha azt a két hülyét (Montaron, Xzar) felveszed a város előtt, a szövegeik sokszor csaltak mosolyt az arcomra (no és hamar felpattinthatod hozzájuk Edwint és Viconiát is és a jó harcos Kagaint). Így tolvaj, fighter, varázsló, pap, minden lesz. Keverni evil és good tagokat nem jó, mert fújnak egymásra, siránkoznak (goodies, goodies make me sick meg hasonlók Montarontól pl )Egy idő után meg jöhet akár a töréspont is (lelép, harc a csapaton belül, ilyesmi)
BG1-ben ha semleges patyt csinálsz, akkor annak van csak akieggel együtt 2 varázslóköpenye (evil és good csak egy-egy van, semlegesből a második a Talesben van), lehet szerelmi háromszöget is csinálni és még sok minden mást.
Evilben a rossz reputáció miatti büntikkel, magasabb árakkal nehezebb játszani, de épp ez benne a jó
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
4133 levél
Válasz 09.11.24. 17:31 #253
gothmog
Ja, közben jutott eszembe, hogy talán félreérthető voltam kicsit: alap BG1-be beletartozhat a Tales kieg is. Az alapot a modolás nélkülire értettem.
Endure. In enduring, grow strong.
10984 levél
Válasz 09.11.24. 15:40 #252
VodevilX
Remek, kösz. Azt vágom, hogy mikén működik az import, már teszteltem, de még kis szintűek vagyunk még 3, 4 és így igazán még nem tudtam kideríteni. Egyébként a mentés megismerte mindkettőnk hősét
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
4133 levél
Válasz 09.11.24. 15:32 #251
gothmog
Importálhatsz mentést vagy karaktert. Lesz majd final save, illetve van egy olyan opció a karakterlapon, hogy "export" (ha jól emlékszem a nevére), azzal kimentheted a karaktered pillanatnyi állapotát bármikor. Én az utóbbit is ajánlom elvégezni az utolsó csata előtt, mert nem biztos, hogy a haverod karakterét vissza tudjátok kotorni a final save-ből, lehet, hogy az csak a főkarira működik (ezt nem tudom). Viszont az "export" az univerzális, úgy minden játékos karit le lehet "menteni" külön, és újrahasználni akár BG1-ben, akár átvinni a következő részbe.

Elvileg mindent megjegyez a program, a tárgyakat is, de ha nem akarsz csalni, akkor a tárgyak nem lényegesek, mert a következő részt úgyis "csupaszon" kezded majd.

Ha alap BG1-gyel játszotok, akkor kiteket és skilleket majd választanod kell az importálás során, de gyakorlatilag ugyanazt a karaktert tudod vinni (tulajdonságok, XP mennyiség, életerő stb.), szóval ne aggódj. Csak annyi, hogy BG2-ben többfelé vannak osztva a fegyveres skillek, így újra eloszthatod azokat a pontokat.
Endure. In enduring, grow strong.
10984 levél
Válasz 09.11.24. 15:21 #250
VodevilX
Ja és még egy kérdés, tulajdonképpen azért toljuk most az elsőt, hogy aztán tudjuk a fasza hőseinket importálni a 2be. Csak azt nem tudom pontosan, hogy ez mit takar. Kíváncsi lennék pontosan mi is marad meg a folytatásban importálás után? Itemek gondolom igen, mert van egy gatya amit megszereztünk és kell majd valami full metal valamihez a második részben, de szint, skillek ilyesmik?

Ami viszont kegyetlen nagy volt, kalandozunk, megyünk a jóidőben, egyszer csak jött a vihar, elkezd esni, és belecsapott a villám a paladinunkba
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
10984 levél
Válasz 09.11.23. 23:33 #249
VodevilX
Igazából nem vagyok tolvaj, csak szeretek lopni
Dúnedain Rangernek mondom magam, még Aragorn portrét és hang packot is szereztem
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
10256 levél
Válasz 09.11.23. 22:10 #248
MattMatthew
Remek, köszi.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 09.11.23. 21:51 #247
gothmog
A felveendő karakterek valamelyest igazodnak a szintedhez, de ez csak az első csapatba vételre igaz. Tehát ha belefutsz XY-ba, 10. szintű karakterként, és mondjuk ő is 10. szintű (de lehet, 8. vagy 12. is, nem kell feltétlenül a tieddel egyezőnek lennie, ez nem egy KotOR), felveszed, de egyből kirakod, akkor 15. szintűként visszatérve hozzá, ő még mindig ugyanazon a szinten lesz.
Ellenben az "igazodás" miatt, nyugodtan cserélhetsz új figurákra, igazi hátrány nem fog érni, hiszen hozzád hasonló szinten fognak beszállni alapból. Kivéve a fenti kitételt (kirakod, majd később visszaveszed)
De ugye a fejlődés is olyan, hogy egyre több XP kell a magasabb szintekhez, így idővel az esetlegesen "gyíkabb" karakterek is behoznak szintben, ha elég sokáig bent tartod őket a partiban.
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 09.11.23. 21:48 #246
gothmog
Mondjuk a pick pocket skillt fejleszted, és akkor "el sem kell tűnnöd", észrevétlenül lophatsz
Endure. In enduring, grow strong.
10256 levél
Válasz 09.11.23. 21:45 #245
MattMatthew
És az általuk összegyűjtött XP-vel mi lesz?
Ezért problémás ez így... de nem baj, elleszek ezzel.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
10984 levél
Válasz 09.11.23. 21:33 #244
VodevilX
Mit lehet tenni, ha lopni akarok, de látnak? Próbáltam eltünni, de lock picknél elmúlik, és észrevesznek.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
4133 levél
Válasz 09.11.23. 21:24 #243
gothmog
Ha nem jó, majd úgyis cserélsz. Nem akarok beleszólni, szerintem úgy a legjobb, ha magának fedezi fel az ember a dolgokat.
Endure. In enduring, grow strong.
10256 levél
Válasz 09.11.23. 20:11 #242
MattMatthew
Alig tudom eldönteni, hogy mihez kezdjek. Annyi felé mehetek, annyi csapattag közül választhatok...
Azt hiszem a következő lesz a felállás: fighter, Minsc, Jaheira, Joshimo, Aerie, Viconia... meglátjuk, hogy ez így elég jó lesz-e.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
10256 levél
Válasz 09.11.21. 23:31 #241
MattMatthew
Persze-perze!
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
10984 levél
Válasz 09.11.21. 23:27 #240
VodevilX
Hé én az egyet tolom, és azt is csak coopban, plusz ez véletlen egybeesés mivel tervben volt amúgy is
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
10256 levél
Válasz 09.11.21. 23:24 #239
MattMatthew
Nahát, elkezdek játszani a BG2-vel és máris hogy fellelkesül mindenki. Remek!
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 09.11.21. 23:06 #238
gothmog
222-es hozzászólás jó kiindulópont, ha modozni akarsz.

Különben tutu bg2 kezelőfelületet rak fel alapból (azt tudod visszaváltoztatni az eredetire, ha akarod egy másik mod segítségével)
Ha pedig minden hatalmas, akkor a config-ban magasabbra húzod a felbontást, vagy esetleg használod a wide screen mod-ot, ha szükséges.
Endure. In enduring, grow strong.
63 levél
Válasz 09.11.21. 22:58 #237
salvadorlynx
Na én is kedvet kaptam a bg-hez. Régen játszottam vele de még kölök voltam.
Feltettem a tutu-t, de a bg1 kezelőfelületét nem változtatta meg és a menüben is minden hatalmas. Nem jou

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.