Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Filmek - mozi, TV, DVD

»» Filmes klisék, sablonok

7786 levél
Válasz 12.10.21. 23:07 #68
Lovi Tommy
Meg a profi zsaru meg király lövész (ld. Avengers Nick Fury ) soha nem tud célba találni ha még nincs itt az ideje neki...pedig pl. Fury pont a célzóképességéről híres
29145 levél
Válasz 12.10.21. 23:06 #67
Germinator
Persze, kivéve, ha a Casinóban szerepelsz
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
12088 levél
Válasz 12.10.21. 22:58 #66
Gobiakos
Haver mondta ma:

Ha a főhős lő egy autóra, akkor az azonnal felrobban, de ha ő ül egy kocsiban és rálőnek, akkor sosem robban fel... Nice!
6480 levél
Válasz 11.02.03. 19:34 #65
GustyX
Még régebben, mikor megnéztem az Elrabolva-t, eszembe jutott pár, de nem emlékszem csak egyre: minden filmben kínait rendelnek és mindenki tud pálcikával enni.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
18331 levél
Válasz 11.02.03. 18:54 #64
LiT
Ez a mondat meg minden második filmben szerepel: "Everything's gonna be okay."

Néha már nagyon idegesít
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
12088 levél
Válasz 11.02.03. 17:54 #63
Gobiakos
A minap kaptam egy e-mail-t ilyen filmes klisékkel teleszórva; ez volt a kedvenc:

"34. Egy nyomozó csak akkor tud megoldani egy ügyet, ha felfüggesztették."
2743 levél
Válasz 10.10.21. 00:20 #62
Aryx
(Asszem köcsög voltam... már megint... mind1... azért bocs, tényleg.)
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
2743 levél
Válasz 10.10.20. 03:28 #61
Aryx
WÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Na jól van, próbáljunk lenyugodni, csak egy eltévelyedett lélekkel van dolgunk... nem lesz baj, nem lesz baj, KJÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*sóhaj* Akkor most elárulok Neked egy titkot: hollywoodi filmek esetében a legnagyobb baromság a filmekben helyet foglaló, alant taglalt baromságokon komolyan kiakadni.

Igen, amcsi filmekben a mai napig DDD-s operációs rendszereket látsz a monitorokon, holott ma már minden obamásnak van otthon legalább 1 gépe. Miért? Faszán néz ki a moziban, oszt jól van.

És igen, amcsi filmekben minden kocsi felrobban, amikor a motorja sem jár. Kell a robbanás, a pirotechnika, a tűz, ami sokakból varázsolja elő a tébolyt és szenvedélyt, más szóval ez kell a népnek, ez is fasza, the end.

Látod, Te ilyeneken vagy képes kiakadni, és az olyanokon, hogy a filmben egy MF45667F-A-S-Z torkolattüze nem úgy néz ki, mint a valóságban, és a karakter karja sem rándul olyan erővel vissza lövéskor, mint a fegyver ereje, a kilőtt golyó ballisztikai pályájáról már ne is beszéljünk. Most őszintén, kit érdekel? És ezt nem azért írom, mert okádok minden fegyvertől, és ettől a sok militarista fegyverbuzitól, akik már valami censored magyar Keselyű látványától elélveznek, hogy fűűűűűűűűűűűűű meg fúúúúúúúúúúúúúúú. Hidd el, nehéz lesz megemészteni, de nemcsak Neked, hanem nekem, és itt körbe a sok hülyének is van valami szakterülete, amihez igazán ért, és ha ezt viszontlátja filmes megvalósításban, persze, hogy nem tetszik neki. Eleinte mindenképp, később talán hozzá lehet ehhez szokni. De ezek hol érdekesek, amikor a hollywoodi közönségfilmek 90%-a szimplán a szórakoztatásra épít, és maga a közönség javarészt zokni? Mi hasznuk származik a forgatókönyvíróknak/rendezőknek olyan filmeket asztalra tenni ebben a futószalag-iparágban, amik minden részletre kiterjednek? Törődnek ők azzal, hogy a közönségből 6 millió néző nagyokat kuncog a szaron, miközben az a szerencsétlen, egyetlen szargyógyász képtelen lesz a filmet élvezni, mert bántja, hogy egy szar nem így néz ki és nem így beszél? Másképp fogalmazva: kell-e ezeknek az alakoknak egyáltalán ilyenekkel törődniük?

Semmi bajom Veled, nem sokat beszéltünk meg anyámtyúkja, tudom jól, hogy ha kapok is vmi reakciót erre a hsz-emre a részedről, az egy ilyenkor szokásos kioktató, lenéző, leoltogató, intellektuális, kedvesnek álcázott min. 1 oldalas levélke lesz, miközben senki nem veszi észre, hogy rothad(!!!) körülöttünk a világ, avagy senki nem veszi komolyan, sokan elkárhozunk majd, és ők lerángatnak minket a mélybe... a mélybe, ahol körülvesz a Végtelen Óceán, minden lakójával együtt.#######################################>>>>>>>>>>>>>>>>> !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
10984 levél
Válasz 10.10.19. 19:04 #60
VodevilX
(Kis)gyerekeket nem ölünk.
Nagyon izgalmas pl. úgy Péntek 13-át nézni (asszem a 3. részt), hogy tele van az egész tábor ovisokkal, de értelmét veszti az egész film, mert tudod a fent említett szabályt.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
10960 levél
Válasz 10.10.19. 11:29 #59
Lacko
Ez tök így van! Gyerekként én sem vettem észre, hogy Patton.

Ettől még szokott bosszantani az is:
- hogy a hekkerek kapucniban, lámpát a monitorba irányítva, törik fel az FBI adatbázisát
- hogy a linux oprendszer a filmekben egy repülőgép szimulátorhoz hasonlít, amiben 3D-s dobozok között kell repkedni és ha eltalálod a jó dobozt, akkor kinyílik az ajtó
- és azért sejttanhoz is konyitok annyira, hogy az ilyen biotechnológiai és genetikai hülyeségektől is égnek áll a hajam


Cserébe viszont engem nem zavar, ha a telefonban nem várják meg a másik oldal hosszú beszámolóját némán...
6480 levél
Válasz 10.10.19. 11:17 #58
GustyX
Ezek a katonás a közhelyek csak a hozzáértőknek azok, mivel nem hinném, hogy 100 emberből mindenki (vagy akár 10 ember) kiszúrná, hogy "Hú vazze, a németek Patton tankokkal nyomulnak!".
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
10960 levél
Válasz 10.10.19. 08:58 #57
Lacko
OFF
Sniper: az az igazság, hogy az maga egy közhely, hogy a sniper/orvlövész egy távcsöves puskával van felfegyverezve. Az a német sniper, akit stennel lőttek le, pl MP-40-nel volt felfegyverezve. És elég jól elbújt, mivel mielött lelőtték volna kinyírt egy csomó britet.
ON

Tegnap egy kalandjátékkal játszottam, amiben a főhős elmeséli, hogy itt ez a felborult autó, ami ugye - mivel nem filmben vagyunk - nem robbant fel.
Hát és tényleg: a filmekben a felborult autók mindig felrobbannak!

A horrorfilmek "van itt valaki"-jénél talán egyetlen idegesítőbb van: a katasztrófafilmek "I love you too"-ja.
2743 levél
Válasz 10.10.19. 07:00 #56
Aryx
Kisfiú az apjának:
- Bárcsak te haltál volna meg az anyukám/testvérem/kiskutyám helyett!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
<Gyerek sírva elrohan, ajtót becsapja. Közeli nézet az apára, aki bevágja a szomorúkutya-fejet.>

(Bocsi, nemrég keltem, és ébredéskor valahogy rögtön ez jutott eszembe, ha már valaki írta, evvan & szri.)
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
1784 levél
Válasz 10.10.10. 18:26 #55
Kobest44
Az üveg nem vág...
"These are times of fast foods but slow digestion; tall man, but short character... It is a time when there is much in the window, but nothing in the room.
29145 levél
Válasz 10.10.10. 18:02 #54
Germinator
Jajaja, ez tényleg nagyon tipikus
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
2743 levél
Válasz 10.10.10. 17:54 #53
Aryx
Ha már itt tartunk: baromi zavaró, amikor egy olyan telefonbeszélgetős jelenetnek vagyok szem- és fültanúja, ahol nem hallani a másik fél hangját, és ilyenkor a szereplő felteszi a hívott félnek a kérdéseit, majd 2 másodpercen belül már érkezik is tőle a következő benyögés (mit gondolsz a gazdasági válságról?... ja-ja, igazad van.)

Ellenpéldák meg nagyon ritkák. A Brokeback Mountain-ben pl. felüdülés volt azt látni, amikor a telefonálós jelenetekben a szereplők tényleg végighallgatták a másik felet - Ang Lee úr erre is képes volt odafigyelni.
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
18331 levél
Válasz 10.10.10. 16:15 #52
LiT
Én kanadai rokonaim mindig elköszöntek, akárhányszor telefonáltak valakinek
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
2129 levél
Válasz 10.10.10. 15:43 #51
Balanses
Ezt az egy dolgot nem a filmesek találták ki. Amerikában meg kanadában nem feltétlenül szokás elköszönni telefonáláskor. 2005-ben voltunk kint kanadában rokonoknál, és ők is akárhányszor telefonáltak bárkivel, ismerőseikkel, taxit hívtak, vagy mittudom én sosem köszöntök el, megköszönték hogy Thanks vagy Thank You esetleg egy Okay és lerakták
18331 levél
Válasz 10.10.10. 08:31 #50
LiT
Erről jut eszembe. Amikor találkozót beszélnek meg, akkor nem beszélik meg pontosan, hogy mikor. Pl. "Találkozzunk holnap akkor". - "Rendben."
Mi és akkor egész nap ott fog dekkolni az egyik fél??
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
11784 levél
Válasz 10.10.10. 02:13 #49
Ghoost
Ha meg mégis beszélnek valamit, sohasem köszönnek el.
6480 levél
Válasz 10.10.10. 02:04 #48
GustyX
Amihez még jön, hogy felemeli a kagylót, fél óra mire a füléhez emeli és még egy fél óra, mire beleszól.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
29145 levél
Válasz 10.10.10. 01:45 #47
Germinator
Már egyszer leoltottak (sőt, nem is egyszer), hogy ez valójában nem is filmes sablon, mert sokan TÉNYLEG ezt csinálják, de attól még a filmekben való túlhasználata akkor is rettentően irritál:

Amikor valaki felhív valakit, amíg a hívott fél fel nem veszi, a hívó folyamatosan a "Vedd már fel! Vedd fel! Vedd már fel!" szavakat ismételgeti. Ez engem naggggggyon idegesít a filmekben
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
2401 levél
Válasz 10.10.09. 22:32 #46
Diszkósajt
Ebben sok klisé van filmekből és filmelőzetesekből
"Ha állat lennék nem tartanék embert a lakásban!"
18331 levél
Válasz 10.10.09. 18:39 #45
LiT
Hello??? Is there anyone here? Who's there?

Minden horrorfilmben elhagzik. Néha fárasztó nekem, amikor mondják.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
6480 levél
Válasz 10.10.08. 20:35 #44
GustyX
Csak az elsőt láttam, de szvsz SPOILER
abban is a jó győzött, hiszen maga a triológia egy film, 3 részre bontva.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
10984 levél
Válasz 10.10.08. 20:23 #43
VodevilX
Amúgy érdekes, hogy a legelismertebb/legnépszerűbb filmek mindig is azok voltak amiben a gonosz győz. Mint például: (de ezt saját felelőségre, mert aki még valamelyiket nem látta annak ez spoileres, azért az első 4at bizonyára mindenki ismeri)
SPOILER
Birodalom visszavág
Bárányok hallgatnak
He7edik
Fűrész
Közönséges bűnözök
Száll a kakukk fészkére
Legbelső félelem



Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
16989 levél
Válasz 10.10.08. 20:22 #42
KisCsirkee
Nem igaz, mert nem említettem ezt:

- Ha elfogytak a gránátok, az amerikai katonák képesek gránátvető gránátokat hajigálni, irtózatos pontossággal, vaktában, mozgó célpontokra is. Természetesen a német katonák könnyítik a dolgukat, 5-10 fős csoportokban mozognak, szigorúan szorosan egymáshoz.

- A Tigris tankos klisé pedig általános, pl. a Kelly Hőseiben hasonlóan hülyék a Tigrisek...

OFF

Azért fogadd el szkepticizmusom az alant írottakkal kapcsolatban, legjobb tudomásom szerint a Sten géppisztolyok effektív hatótávolsága 60 méter. Azért az orvlövészek, rendszerint sokkal messzebb vannak, mint 60 méter...
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
1587 levél
Válasz 10.10.08. 20:22 #41
daemoonhunter
Igen nagy arcok
Az eredeti klip már 90 milliónál jár...nem aprózzák el
16062 levél
Válasz 10.10.08. 20:20 #40
david139
Jé ez a Jizz in my pants arc
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
10256 levél
Válasz 10.10.08. 19:52 #38
MattMatthew
TV Trophes - Anti Hero

Órákat el tud rabolni az, hogy olvasgatom az oldalt.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
29145 levél
Válasz 10.10.08. 14:45 #37
Germinator
Hmmmmm... A sötét lovagban a rossz győz! Elfogadjátok?
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
10960 levél
Válasz 10.10.08. 13:59 #36
Lacko
Ez csalás: ez gyakorlatilag a Ryan közlegény csak!

A 2.-ról pedig az jut eszembe, hogy épp a bridge too far-t olvasom és ott Sten-nel szedték le az sniper-t (ami azt hiszem nem csak mesterlövész, de orvlövész is). Szóval ez nem annyira csak klissé.
6480 levél
Válasz 10.10.08. 13:45 #35
GustyX
- menekülés közben mindig a főhős elé esik le valami.

- utcán való üldözéskor a menekülő mindig belerohan és fellöki az embereket, annak ellenére, hogy simán kikerülhetné.

- előző esetben mindig fellöknek egy felszolgáló pincért vagy zöldségest.

Az jó, hogy itt gyakorlatilag minden akció filmet kritizálunk, de ezek ellenére szeretjük azokat.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
2401 levél
Válasz 10.10.08. 13:44 #34
Diszkósajt
Ha egy repülőn meghal a pilóta és a másodpilóta, akkor biztosan ül a fedélzeten valaki (általában a főhős), aki simán tudja vezetni a gépet, mert Vietnámban vadászgéppilóta volt vagy éppen mezőgazdasági géppel dolgozik otthon Iowában. Ha ezek közül egyik sem jött be, akkor is valaki az irányítótoronyból simán el tudja mondani, hogy hogyan kell leszállni.
"Ha állat lennék nem tartanék embert a lakásban!"
2401 levél
Válasz 10.10.08. 13:36 #33
Diszkósajt
- A kikötőkben, illetve raktár területeken sok olajos hordó van, amikbe ha belelőnek, akkor felrobbannak, természetesen az összes.

- Ha belelősz egy autó tankjába akkor az autó felrobban, de úgy, hogy az egész kaszni felrepül, mint ha hajtómű lenne alatta, majd lezuhan.

- Ha menekülni kell valahonnét, biztos elesik a főhős vagy annak egy barátja.

- Sikítós kislány, aki egyébként is idegesítő

- A számítógépes jeleneteknél, a betűk kiírásakor pittyegő hang és 3D-s effektek a másolásnál, adatbázisokba belépésnél, ha egy nevet embert keresnek gyorsítva látni ahogy sok-sok bűnöző arcképe pörög le addig amíg meg nem találják azt akit keresnek.

- A laborban mindig vannak nagy panelek tele villogókkal, amik persze villognak

- Ha felrobban egy busz, lezuhan egy repülő vagy helikopter az égő hullák mindig hiányoznak.

- Az "én már visszavonultam" típusú főhősök

- A főhős és a jó nő a film végégi utálják egymást, de a végén összejönnek

- Tinik akik olyan okosak, hogy megoldanak egy olyan rejtélyt, amit a tudósok, nemzetbiztonságiak sem tudnak.
"Ha állat lennék nem tartanék embert a lakásban!"
16989 levél
Válasz 10.10.08. 12:46 #32
KisCsirkee
Ha háborús közhelyek:

- A német katonák nem tudnak célozni. Még a mesterlövészek sem találják el a kiszemelt áldozatot.

- Az amerikai/szövetséges katonák képesek kilőni a német mesterlövészeket csípőből, a zsákmányolt MP40-essel.

- A német katonáknak nincs taktikai érzéke, simán behajtanak a Tigriseikkel a szűk utcákba, akármivel csalogatod őket.

- A német tankok vezetői nyílásán általában pont akkora, hogy az amerikai géppisztolyok csöve pont beférjen.

- Általában mindig van a században egy olyan, aki utálatos és nincs taktikai érzéke, és harc közben összeszarja magát, mondjuk az őrmester, és mindig van egy alacsony rangú katona, aki hihetetlenül jó taktikai érzékkel van megáldva, mégis krumplit pucol.

- A fegyverek, főként az amerikai fegyverek nem rúgnak vissza.
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
9326 levél
Válasz 10.10.08. 11:14 #31
Kanduhrka
És persze: az iskola



Az amerikai filmekben az iskola azaz a „gimi” nagyon fontos helyszín: a fingós-dugni akarunk, de lúzerek vagyunk és a szörnyes-sorozatgyilkosos filmek központi eseményei itt folynak. Mert ugye, az amerikai fiatalok utálják a sulit,de éjjel-nappal ott vannak, a büntetéseket úgy élik meg, mintha a kezüket vágnák le. Az egyik fontos eleme a sulinak a hosszú folyosó a szekrényekkel! Mivel a szekrények univerzális díszletek, felhasználási módjuk szinte végtelen: lehet dimenzió kapu, amin keresztül a démonok akarnak épp vérfürdőt rendezni a délutáni matek fakton. A szekrény mögött lehet egy XIX. századi pedofil elnök recska szobája, de szimplán a helyi focicsapat szigorúan falkában járó tagjai ide rakják be a lúzereket. A szekrények olyanok mint a háziállatok, el kell hogy fogadjanak téged. Az új diáknak, főleg ha lúzer sose nyílik ki az ajtó, csak ha valamelyik bennszülött diák rácsap vagy belerúg.
Az iskola másik központi helyszíne a tornaterem, ahol a lelátó van és lehet alatta bújkálni a szörnyek vagy a sorozatgyilkos elől illetve a gimis kosaras filmek végén ott dől el minden. A szőke lányok imádnak ott egyedül labdát dobálni késő este és ilyenkor a világítás is automatikusan lekapcsolódik, hogy megkönnyítse a gyilkosságot. Egyébként ha egy fiú pattogtatja a labdát ott magányosan, akkor biztos arra jár a megértő tanár, aki a beszélgetéssel inspirációt ad a szigorúan fekete bőrű vagy hátrányos helyzetű játékosnak. A tornaterem arra is jó, hogy bármilyen katasztrófa ott csapjon le az iskolagyűlést tartó diákokra, mert remekül lehet nagy világítótesteket elhelyezni a rohangáló lurkók testén.
A suliban bármit lehet csinálni és neked nem kell érte fizetni, indíthatsz nyomozó irodát, újságot, kísérletezhetsz és ezt akár éjszakába nyúlóan. Senki se szól rád, hogy mit csinálsz éjszaka közepén az iskolában és a bejárati ajtó is csak akkor van zárva amikor menekülnöd kell. Ekkor nem basszuk be az első elénk kerülő ablakot, hogy kimászunk hanem elkezdünk kiabálva futni a folyosó rendszeren, amit úgy ismerünk mint a tenyerünket mégis minket lepnek meg.
A vécén soha sem végzed el a szükségleteidet, dugsz,füvezel, cigizel amint leülsz kinyomni magadból egy egészséges brióst rögtön megöl a sorozatgyilkos. Ha egy sorozatgyilkos elől menekül egy csapat, akkor az egyik tuti a vécére megy és feláll a csészére, mert a gyilkosok sose nyitják ki az ajtót hanem csak benéznek alá.
Fontos építészeti szempont, hogy az iskola csak indiántemetőre, atomerőmű vagy vulkán mellé esetleg egy veszélyes hulladéktárolóra épülhet, ha ezek egyike sem valósul meg akkor marad a meteor, UFO invázió, zombik vagy bekattant pattanásos Rambok, akik a matek egyest akarják megbosszulni. Viszont az egyik legszerencsésebb helyszín , mert viszonylag kevés esetben robbantják fel! Mégis csak egy közintézményről van szó.
Az ebédlőről nem is beszéltünk! Ahol mindig ugyanaz a kaja: hamburger, valami színes lötty ilyen kis műanyag cuccban, alma és sültkrumpli. Ez általában arra való amellett, hogy biztosítsd a zsírleszívó ipar negyedéves tőzsdei eredményeit 20 évre előre, hogy dobálózzál vele vagy öntsd a lúzer nyakába. AZ ebédlőben mindig megszégyenítenek valakit vagy szerelmet vallanak, nincsen ott átlagos nap.
Rosszabb esetben ilyen Roxforth jellegű kastély suliba jársz, na az ultragáz. Minden sarokban egy kísértet, démon vagy egy pedofil pap. A szobád mellett minimum három kripta és a tanárjaid is vámpírok vagy szimplán egy diákevő szekta tagjai. Szóval örüljél, hagy egy amerikai gimibe járhatsz, mert ugye ott már saját parkolód lehet. Mert a menő gimisnek már saját kocsija van, mert azzal lehet menni a „tóhoz” de az már egy másik történet.
horrorgeeks.blogspot.com
9326 levél
Válasz 10.10.08. 11:12 #30
Kanduhrka
Tini-horroros: (ez a kedvencem)

Lehetséges helyszínek: házi buli (szigorúan kertvárosi házban), erdei kunyhó, iskola (zárás után vagy a banketten) vagy nagy ritkán egy szigeten.

A Főhős – Ő csak akkor éli túl, ha a Főhősnővel a film során összejön. Ettől függetlenül a végén drámaian meghalhat. Jóképű, borotvált (mindenhol), izmos (atlétatrikó vagy semmi), tanult (épp az egyetemek között vacillál) és erkölcsileg is a toppon van. Ő védi be a Lúzert, az Agresszív Állattól. Nem drogozik és a piálásnál is vigyáz arra, hogy ne rúgjon be. Őt aztán semelyik helyi csinibaba sem tudja becserkészni, mert Ő az igazira vár. A végén mindig megmenti a Főhősnőt, általában ebbe hal bele.
Haja általában rövid, sötét barna. Napbarnított bőrrel.
Tipikus mondatok:

„Hé, szállj le a haveromról, különben…” (+kemény tekintet)

„Meg kell találnunk Christine-t (Főhősnő), nélküle nem megyek!”

A Főhősnő – Ő mindig túléli, ha nem, akkor senki se. Szűz és a Főhőshöz hasonlóan, csak az igazira vár, aki tudjuk, hogy kicsoda. Általában hosszú barna haja van, közepes méretű cicikkel, sportos alkattal. Ő abszolút absztinens, csak semmi tudatmódosító! Akárhogy is, őt messzire el kell kerülni, mert szinte mindig körülötte/miatta történnek furcsaságok: hol gonosz szellemek, hol egy kifejezetten rá vadászó sorozatgyilkos üldözi. Valamelyik rokona (általában szülők közül az egyik) valami sötét titkot rejteget. Ilyenkor jönnek a tipikusan kezdődő monológok: „Már régen el kellett volna mondanom, hogy…”. Ha ilyen lánnyal mész a fenn említett helyszínek egyikére, biztos lehetsz abban, hogy meg fogsz halni. Ellenben őt mindig csak elrabolják! Bárki mást azonnal megölnek, de őt nem! Csak hogy legyen esély kiszabadítani.
Tipikus mondatok:

„Emlékszem kislány koromban nagyon szerettem apukámmal biciklizni, aztán jött az a különös baleset…”

„Meg kell találnunk Stacy-t (Főhősnő Legjobb Barátnője), nélküle nem megyek!”

A Főhősnő Legjobb Barátnője – Fekete vagy latin származású. Tökéletes ellentéte barátnőjének: vedel, tolja a dzsoját, sőt még szexszel is, esetenként alkalmi partnerekkel. Mindig meghal. A partnere is, általában a szeme láttára szex előtt/után/közben. Ő a második leghisztisebb picsa, bár néha képes meghúzni a ravaszt, igaz, legtöbbször célt tévesztve lelövi az egyik statisztát, ebbe persze lelkileg bele is rokkan. Keménynek akar tűnni, de az első vértócsa láttán bepánikol és menne haza a plüssmacijához.
Tipikus mondatok:

„Valami történt Steve-vel (a partner), épp öltöztem volna fel, amikor egyszer csak eltűnt, utána csupa vér volt minden… tűnjünk el innen!”

„Most megdöglesz te szemét!”

A Helyi Ribancz – Szőke, kék szemű, nagyon dögös, nagyon nagy cicikkel, amiket általában ki is villant. Neki kb. ennyi a szerepe. Egy kis meztelenkedés, majd csúnyán felaprítják. Rettentően gonosz, úgy hogy nem is sajnáljuk az általában korán bekövetkező halála miatt. A Főhősnőt természetes riválisának tekinti. A Lúzeren kívül mindenkire rámászik a film során. Ő igazi hedonista, nem vet meg semmit, apuci gazdag kislánya. Mivel a filmekben a mai napig státuszszimbólumnak számít a mobiltelefon, mint olyan birtoklása, ezért ő az, aki elsőnként felcsattan, hogy „nincs térerő”. Továbbá igazi szkeptikus fajta: az utolsó percig tagadja, hogy komolyan kéne venni egy levágott kecskefejekkel feldíszített szobát. Mondanom sem kell, hogy ő síkit a leghangosabban és ő követi el a legnagyobb stratégiai hibákat.
Tipikus mondatok:

„Ne kérem neeeeeeee!”

„Áááááááááááá!!!”

Az Agresszív Állat – Valami bizarr oknál fogva legtöbbször a Főhősnő pasija, akit persze csak az ágyba akar vinni. Akár csecsemőket adhatna el zsákokban pedofiloknak, a barátnője mindezt elintézni egy „Jaj, olyan hülye vagy” beszólással és kézlegyintéssel. Ő is gazdag szülők gyermeke, ez meg is látszik rajta: menő autó, sok fux, gyöngyfogsor. Az egyik altípusa a Kigyúrt Barom, aki kötelezően focista: A másik az Arisztokrata Szőke Fasz. Akárhogy is, imádja hergelni a többieket, de ha a Főhőssel csap össze, akkor persze csúnyán kikap. Minden tudatmódosítóban benne van, persze ha élsportoló, akkor esetenként benyögheti az ominózus „én nem mérgezem magam ilyen szarokkal” dumát, persze attól még a sört vedeli ezerrel. Különlegessége, hogy sokszor harcba tud szállni a gyilkossal, de a nagy pofája miatt mindig csúnyán végzi. Hajlamos párjának a megcsalására, általában a Ribanczal. Továbbá igazi lelkiismeretlen tuskó, a gyengébbeket inkább elgáncsolja, csak hogy időt nyerjen. Tipikus még az is, hogy az arisztokrata alfaja megpróbál egyezkedni a tettessel: „Szüleimnek sok pénze van és…”, persze ebből sosem lesz semmi. Természetesen Ő az, aki ha elkap egy átalakulós fertőzést (pl. vámpírizmust), titokban tartja, hátha nem lesz gáz, persze lesz.
Tipikus mondatok:

„Ha még egyszer rajtakaplak, hogy a csajomat bámulod…” (+dühös tekintet)

„Beszóltál köcsög?”

A Lúzer – Ritka szereplő, de már messziről fel lehet ismerni: rövid, középen elválasztott fekete haj, vastagkeresetes szemüveg, csíkos ing, térdnadrág. Abszolút szűz, de ez a tény ritkán menti meg a haláltól (mert ugye aki a film során etyepetyézik, az úgyis meghal). Azonban annyi öröme csak jut, hogy kukkol: lehet szó a lányok zuhanyzásáról, vagy a kevésbé fontos mellékszereplők légyottjáról, Ő azonnal ott terem és kéjes vigyorral nézi végig. Persze mindig lebukik. Ő a helyi MacGyver, csak nem bunyózik és nem olyan jóképű, viszont adjon bárki a kezébe egy csavarhúzót, fogselymet, meg egy kis ecetet és egyből varázsol egy termonukleáris szerkezetet, amivel meg lehet ölni az ellenséget. Természetfeletti dolgok esetén rendkívül szkeptikus, megrögzött materialista, ezzel megduplázza az esélyeit a fájdalmas távozásra az élők sorából. Gyakran védelmébe veszi a Főhős, vagy egy lány, aki persze, mint csak barátként tekint rá. Ha túléli, akkor az azt jelenti, hogy négyen maradtak, nem meglepő módon a negyedik egy lány, akivel persze össze is jön, a csókot pedig egy látványos szemüveg eldobás előzi meg.
Tipikus mondatok:

„Még hogy szellemek! Ugyan már, semmi sem fog történni, ha ezt a szobrot elmozdítom a helyéről!”

„Kell lennie egy logikus magyarázatnak is”

A Kötelező Jópofa – Vagy vékony feka, vagy kövér fehér. Ritkább esetben a kettő kombinációja. Ő csak azért van, hogy szellemes beszólásaival oldja a feszültséget. Ő egyben az ügyeletes diller is, azonban meglepő módon Ő az egyetlen, aki túlélheti a füvezést (hiszen aki szív, az később megszívja), megkönnyebbülését ekkor olyan frenetikus mondatokkal zárja le, mint pl. „Haver, legközelebb erdőbe tankkal jövök”. Ha kövér, akkor persze meghal, de zombik ellen azért hatásos tud védekezni, egy ideig legalábbis.
Nagyon temperamentumos, igazi kis színes egyéniség, gyakran „megijeszti” társait, akik utána a valódi veszélynél is őt sejtik hunyónak: „Kyle, hagyd már abba, ez nem vicces!”. Gyakorta flörtölésbe kezd a Főhősnő Legjobb Barátnőjével, ám ha szexre kerül a sor, akkor előbb ő hal meg, még az ágyban.
Tipikus mondatok:

„Na ki kér egy kis mariskát?” (+széles vigyor)

„Haver, teljesen elszálltam, ehehehe”

A Rejtélyes Rockos – Ő a legösszetettebb karakter, mindig kívülállóként van jelen. Egyaránt lehet férfi vagy nő is, azonban sok mindenben hasonlítanak egymáshoz: „extrém” öltözet (Amerikában még mindig számkivetetettek rockerek, legalábbis a filmek szerint), zord tekintet és cigi a kézben, ami gyakorta elfogy, ilyenkor jön a szentségelés. Fiúknál borosta, lányoknál zöld vagy kék színű haj és sok piercing. Kezdetben mindenkivel mogorva, aztán persze hamar kiderül, hogy belül olyan lágy, mint Göncz Kinga magyarveréskor. Így igazi evolúcióra is szert tehet, hisz gyakran válhat belőle Főhős, azonban a női megfelelője inkább a halálozási rátát növeli, és még csak nem is szexszel. Drog, alkohol jöhet, de szigorúan egyedül a sarokban! Természetesen a jelenléte azt jelzi, hogy nem a Főhősnővel, hanem vele van a gond, őt akarja elkapni igazából az aktuális gyilkos.
Tipikus mondatok:

„Hmm…” (zord tekintet)

„A picsába már, elfogyott ez a szar (=cigi)!”

horrorgeeks.blogspot.com
9326 levél
Válasz 10.10.08. 11:11 #29
Kanduhrka
Bál:

A gimis-egyetemes filmek csúcspontja a bál, ami lehet szalagavató, évzáró vagy szimpla gólyabál. A csúcspont szempontjából lényegtelen, hogy csöcsös-fingós vagy sorozatgyilkosos-szellemes filmről van szó. Ha csöcsös-fingós filmről van szó és egyetemistás akkor az omega-gamma-béta ház pattanásos és lúzer lakói bosszút állnak az alfa-árja ház sportos, jóképű bunkóin. Általában azzal, hogy a pattanás császár blokkolja a sportoló srác barátnőjét. Kiderül, hogy a lúzernek jóval nagyobb farka van és a nagy lökhárítókkal rendelkező szőke csaj már régóta dobni akarta a pasiját. Persze a fiúja bosszút akar állni, de a lúzerek leleményes csapdákkal megállítják őket és rajtuk röhög majd mindenki a bálon. A csapdák általában: hashajtó a piában, vizes vödör az ajtó felett vagy egy nadrág letépés és az egyik srácon piros tanga van. A bálon végül az összes lúzer becsajozik. Van egy olyan eset is, amikor a dékán az ellenség, ő róla ekkor derül ki valami cikis dolog. Ezért aztán a dékán gyorsabban eltűnik mint egy zacskó kokain Stohl András orrlyukában.
A gyilkolós bálosban minden a színfalak mögött zajlik. Van egy kurva idegesítő csaj és az mindenkihez odamegy és figyelmezeti: „ Menjetek haza, mert baj lesz.” Persze mindenki szarik rá és táncolnak tovább, egyedül az idegesítő csaj veszi észre, hogy maszkos sorozatgyilkos a színpad közepén integet neki. Majd leszúr valakit cirka 867 szemtanú előtt. Felsikolt, de mindenki csak hülyének nézi. Végül meggyőzi néhány barátját, hogy nézzenek utána a dolognak és azok elkezdenek hullani mint a legyek. A gyanakodó tanárt általában már az elején feldarabolják. A sorozatgyilkos közben egyre több embert likvidál a bálozók közül, végül egy ujjacska repül a puncsba és attól pánikol be mindenki. Ekkor agyontaposva néhány kislányt kirohannak a bálteremből és csak az idegesítő csaj marad bent, aki azért a biztonság kedvéért kinyírja a sorozatgyilkost.
A sztoritól függetlenül azonban a bálos filmeknek vannak kimaradhatatlan elemeik:
1. A puncs!
A suli vagányai a puncsos tál mellé lépnek, és a mellette őrt álló nagyon gonosz tanárt az egyikük lefoglalja ilyen szemtelenül, pofátlan dumával. A társa addig egy halom whiskyt önt a puncsba. A poént még fájdalmasabbá teszi, hogy a gonosz tanár az elején biztos pont a vagány társaság elé lép és közli: „ Épp elég szégyen, hogy itt lehetnek, de magukon tartom a szemem.” Ha meg lesüllyedünk Forró rágógumi szintig, akkor a tanár berúg és meghágja a kövér matektanárnőt a színpad mögött, de a vagány társaság a függöny felhúzásával előállít egy humoros szituációt.
2. Bálkirálynő
Ő kizárólag az egész filmben csúfolt, ronda de a végére modellé váló csaj lehet. Ha ilyen hatvanas években játszódó polgárjogos film, akkor elég feketének lenni.
3. Parkoló
A parkolóban mindig verekszik a jó meg a rossz vagy előtte vagy utána. A szőke csaj meg kiborul ezen. A parkolóban vannak a nagy dugások is a kocsiban.
4. Színpad
Mindig van együttes és a slussz poén mindig itt zajlik, általában valami genyát öntenek a rossz szereplőre. A sorozatgyilkos amikor már úgy érzi mindent megtehet, akkor épp beszéd közben szúrja keresztül egy kályhacsővel az igazgatót vagy ráesik egy reflektor.
5. Bálba menés
A lúzer srác mindig zavartan áll a csaj házának ajtajában, a csaj mindig csak a lépcsőről jön le és mindenki elájul olyan jól néz ki.
horrorgeeks.blogspot.com
9326 levél
Válasz 10.10.08. 11:10 #28
Kanduhrka
A kutatás:

A vírusos-ufós-szörnyes filmek természetes velejárója a kutatás, amikor nagy szkafanderes nénik meg bácsik öntögetnek színes szörpöket az egyik üvegből a másikba. Ez a jelenet vagy a film elején van és akkor már sejtjük, hogy a vírus vagy szörny innen fog kitörni, ha pedig a film közepén van akkor itt jönnek rá, hogy a szörny ellen nem atom kell hanem parfüm. A kutatás jelenet felvezetése a szuperbiztonságos laboratórium bemutatása, minél több percig kamerázzák a gigapáncél ajtókat meg a katonákat illetve a szkafandereket annál gyorsabban fog kijutni onnan bármi.

A katonákat főleg nem értem: ha szörnyre kell vigyázni akkor ok, bár elég stresszes lehet , hogy mindennap előtted beszélik meg a tudósok, hogy semmi se árt neki. Te meg ott állsz egész nap a szaros csúzliddal és tudod, hogy ha kitör a medvedisznó ember akkor maximum már csak vágókép lehetsz és örülhetsz hacsak a fejedet tépi le és belehány nyelőcsövedbe. De vírus esetén minek van ott az a katona? Lelövi a vírust ? Vagy mi? Szóval én nem őrködnék ott. Viszont lehet kurva keményen nézni a girnyó tudósokat és az utolsó pillanatig megtagadni a hozzáférést mindenféle világmegváltó reaktorokhoz. Mivel a „szabályzat” szerint nem szabad bekapcsolni.

A laborokban is mindig ugyanaz folyik, színes folyadékok ,egy mikroszkóp amin osztozik az összes tudós, de tök felesleges monitorokból van vagy ötszáz. De abból is csak egyet használnak, amin a szponzor logója van. A kutatásnak két tudományos fázisa van: a „Jézusom” és az „Úristen”. A két fázis között többnyire emberek halnak meg. Ha vírus akkor sok, ha szörny akkor kicsit kevesebb. A tudós alapvetően még két szót használ a kutatás folyamán: „Lehetetlen!” és a „Hihetetlen”. Kb. ennyit tudnak. A megoldást úgyis a fullra lenézett igénytelen, hippi, szőrös lúzer fogja szolgáltatni, aki a laborba érve egy lendületes finggal teremt maga körül alkotói magányt és megoldja a problémát. A phd köbön fokozatú tudósok pedig csak úgy reagálnak: „ Erre nem is gondoltunk!”.

Na ha én lennék akkor a tábornok, az összes tudósnak egyenként helyezném el szakmailag a diplomájukat a végbelük közepén és csak utána lőném le őket. A megoldás előtt azonban mindig van egy majdnem megoldás, ez úgy zajlik, vírus esetén hogy beletolják a delikvensbe az ellenanyagot, aki hirtelen jobban lesz, majd amikor már menne futni a maratont akkor felrobban.

Ekkor jön a depressziós fázis, amikor ülnek összetörve az irodában és néznek maguk elé. Végül valami banális hülyeségből jön rá a lúzer a megoldásra és akkor dinamikus zene alatt dolgozik a laborban mint a Helyszínelős emberek. (Ha minden ügyre annyit költenek az USA-ban mint ahogy azt a Helyszínelőkben látjuk, akkor komolyan kérdem mit csodálkoznak, hogy gázban van a gazdaság? ) A megoldás közben minden eszköz villog, berreg, morog, értelme nulla és egy nagy monitoron mindig látjuk, hogy amőba gangbang van és itt is a fekete nyert. A megoldás végén a tudósok tökre örülnek és átvonulnak a tábornokhoz , hogy megnézzék mennyire sikerült a hadművelet. Itt már tudjuk, hogy a szilikon-genetika szakon diplomázott szőke csajból mintát fog venni este a lúzer zseni.

Tipikus mondatok:

„Pedig már olyan közel voltunk a megoldáshoz”

„Ez nem lehet igaz, pedig mindent megpróbáltunk”

„ Ez ellenáll a radioaktivitásnak is!”

Tipikus jelenet:

Kiszabadul a hapci vírus, a tudós ordítja zárják le a labort, a sziréna piros villog, az emberek fel alá futnak. Még a koncert füstgépet is bekapcsolják, de a vírus kitör miközben a tudósok Stomp koncertet tartanak a plexi üvegen ami akkor törhetetlen, egyébként egy összegyűrt zsebkendővel lazán bedobod.
horrorgeeks.blogspot.com
9326 levél
Válasz 10.10.08. 11:09 #27
Kanduhrka
ZS filmes blogról:

A rendőrség:

A rendőrség annyira sablonosan van megjelenítve a filmekben, hogy az már fáj. Szinte mindig ugyanazokkal az elemekkel és jelenetekkel találkozunk, ha egy filmben a rendőrség kerül bemutatásra. ZShelyszínek sorozatunk büszkén mutatja be a rendőrséget!
A rendőrségen mindig káosz van, főleg ha egy gettóban üzemelő rendőrségről van szó. Az előtér tele van kurvákkal, drogosokkal és nagypofájú ügyvédekkel. Egy benga mindig épp akkor akar megszökni de egy gettó Ripley ott terem és tökön rúgja. Egy nagy pulpitus mögött ott áll az ŐRMESTER, aki egy jóravaló fekete ember esetleg ír vagy olasz. Rendőr csak négyféle nemzetiségű ember lehet Amerikában: fekete, olasz, ír, mexikói. Szóval őrmester mindig hevesen gesztikulálva ordibál, de amikor hősünk rákérdez, hogy „Főnök?” akkor csak befelé biccent az irodarész felé. Az irodában mint a heringek ülnek a nyomozók és mindenki telefonál, kivéve akit utálni kell mert az kávézik és fánkozik és beszól. A főnök szobája mindig az iroda végén van ami egy szigorúan reluxás üveg fal választ csak el a többi nyomozóétól.
A főnök mindig egy résen bámul kifelé, ő sose megy el az irodából valószínűleg a szemetes kosárba szarik és éjszaka kimegy vadászni és megeszi az összes fánkot. Az irodában központi helyen van a TÁBLA. Rajta egy random New York, Los Angeles vagy egyéb amerikai nagyváros térkép egy halom kegyeletsértő fotó és a térképen színes piros fonállal összekötött gombostűk. Előtte mindig áll 2-3 nyomozó bögrével a kezében és gondolkodnak, hogy vajon van e összefüggés a 456 lefejezett áldozat között. A másik csoport a kemény meg: ők úgy öltözködnek, mint a gengszterek és spanyolul beszélnek sokszor. Ők mindig keménykedve ülnek egy asztal körül és lenéznek mindenkit, hiszen ők „háborút vívnak az utcán”.
Az irodai munka állandó része a szívatás, amelynek központi eleme a FIÓK. Oda petárdát kell rakni, de a rendőrségen amúgy is nagy szerepe van. Az alkesz zsarunak ott a whiskys üvege, a sorozatgyilkos oda tud csempészni mindenféle szerveket, mert a rendőrségre mindenki bemehet és senki se vesz észre semmit. A főhősnek ott a fotója a családjáról és az összes háziállatáról Dezsővel a pókkal bezárólag, ezt a film közepén kell elővenni és meredten bámulni a képre.
Az iroda mellett fontos része a rendőrségnek a kihallgató szoba illetve a tükör és a mögötte levő szoba tele emberekkel. Amikor a főhős hallgat ki, akkor senkinek sincs semmi dolga és mindenki ott ül mögötte és várja a fejleményeket. A gyanúsított ha egyedül van a szobában és a tükörre nézve rámosolyog akkor már tudjuk ő volt, a tükör mögötti rendőrök pedig megdöbbennek , hogy „Úristen ez tudja , hogy itt vagyunk!”. Az üveg egyébként golyóálló, csak a gengszterek cselesek és tudják, hogy nem székálló. Ezért a kritikus pillanatban egy székkel simán beverhető és onnan már könnyen meglehet szökni.
A másik helység a zárka, itt általában össze van zárva egy halom gengszter és halom öldösik egymást , de ez senki se érdekel. A zárkák általában tele vannak emósokkal és sok az öngyilkosság, ezt mindig csak akkor veszik észre, amikor vinni kell a delikvenst a bíróságra. Emellett még van a mélygarázs , ahol heten lelőnek egy rendőrt , de még mindig nem jutott eszébe senkinek, hogy kamerát kéne felszerelni.


A kínzás:

Az akciófilmek közepén találkozunk a kínzás jelenettel. Ez az a rész, amikor ha még kétségek voltak a főhősben, hogy a főgenyónak le kell tépni a fejét és belehányni a tüdejébe , akkor azok elmúlnak. Hősünket ilyenkor foglyul ejtik a genyó gorillái, de ahelyett, hogy megölnék elviszik a titkos központba – ami mindig egy leselejtezett gyár csarnoka- és egy 20 méteres láncra akasztják félmeztelenül. Ez egyrészről kiváló lehetőség, hogy a főszereplő olajos felsőtestét percekig mutogassák és nyilvánvalóvá tegyék, hogy ha egyszerre használsz 50 TV shopos cuccot akkor se lesz olyan kockás a hasad. Maximum ha a gyomrodba belevarrsz egy szintetizátort.

Ekkor megjelenik a főgenyó, oldalán az ugyancsak foglyul ejtett legjobb csajjal. Mesterkélt stílusban előadja mondandóját, tudjátok amikor a pizza már átalakult kalandozó magyarrá belül és már lövi kifelé bűzős nyilait , de te előadod az angol lordot mielőtt elmész vécére. Nehogy rájöjjön az egész szoba, hogy pillanatokon belül válsághelyzetet teremtesz a csatornázási műveknél.
És igen! Ekkor jön a köpési jelenet. A főhősnek már egy egyetlen fegyvere marad: egy mindent elsöprő csula, ami ott landol a főgenyó arcán. A genyó ekkor előveszi monogramos zsebkendőjét és lassan letörli arcát és a fejét rázva megszólal:” Mr. Winterbaum látom maga nem tanult semmit. Élvezettel fogom hallgatni az ordítását” Majd előlép egy iszonyat ronda gnóm csávó, nagy szakáll, lenyalt haj vagy még haj sem. „Enged meg, hogy bemutassam Haradát , ő a kínzás nagymestere.” A főhős persze érti de leszarja. Azért megkérdi: „Mi a terved te rohadék” , a főgenyók pedig csak erre várnak, rögtön betolnak egy asztal egy projektorral és máris prezentálja A TERVET, részletekkel, időpontokkal, helyszínekkel. Majd megjegyzi: „ De ugye, maga már sajnos nem tudja megakadályozni” és elsétál. Harada elkezdi a folyamatot: „Ez fájni fog, úgy hogy bátran ordítson”, aztán jön az áram. Mert kínozni csak árammal lehet, mert abból jó effektet lehet csinálni: fényerő ingadozás, rázkódó izmos főhős test.
A kínzás mestere pedig úgy olyan beleéléssel tekergeti a gombot, mintha valami koncerten lenne fellépő. Speciális eset amikor a főhős jó fej barátját is kínozzák, ha fekete akkor sajnos semmi esélye a túlélésre, csak motivációs tényező válik a bosszúfaktorban. Mielőtt meghal mindig elbúcsúznak: „Joe emlékszel 69-ben Vietnámban a Ping-pong mezei csatára? Az sokkal jobb volt!” majd felröhög és meghal. Hősünk ordítja mint a sakál, hogy „NEEEM” és az erő leszakítja a láncait és Haradát rácsatlakoztatja az ELMÜ hálózatára.
A kínzás amúgy is jótékonyan hat az anyagcserére, mivel öt percre rá már vidáman rohangál és irtja a gonoszokat a főhős. Szerencsére csak a kínzás aktuális nagymesterét kell megölnie, mert a főhőst mindig egyedül kell hagyni őrizet nélkül. Speciális esetben megkínozva kidobják a sivatagba-erdőbe-folyóba és megtalálja őt a MESTER és szuperharcossá képzi cserébe azért, hogy még meg is gyógyítja. Lényeg ami lényeg: a főhős visszatér, mert ugye tudja a főgenyó tervét és mindenkit megöl.

Zsaru típusok:

A kiégett zsaru és a rendőrkapitányról már volt szó, de arról még nem beszéltünk , hogy milyen zsaru típusok vannak a filmekben:

Az olasz zsaru

Nagyon becsületes, melós fejjel , Derrick bőröndökkel a szeme alatt. Állandóan olyan feje van, mint aki látta volt Berlusconit a kölyök kecskével szexelni. Tudja, hogy mindenki korrupt körülötte, a csapatát is állandóan kinyírják. De ő nem adja fel, minden maffiózót nagy lelkesedéssel kap el . A felesége közben már válik vagy elvált tőle, a gyerekét hónapok óta nem látta, ellenben minden szutykos utcagyereket befogad és jóra nevel. Társai tisztelik és értik őt csak leszarják. Átlag fél óránként kitör és ordít a kollégáival, hogy itt a gyerekeik jövője a tét. A maffia eleinte leszarja, majd rájön: „ őt nem lehet lefizetni”. Ettől aztán Nápolytól Palermóig minden nagyfőnök összecsinálja magát és megpróbálják körmönfont tervekkel besározni. Végül lelövik. Ez viszont csak akkor történhet meg, amikor épp a Szent Pedofília székesegyház árváival éppen kisétál a kiskutya simogató szakkörről és éppen gitár kísérettel elénekli az Oroszlánkirály zenéjét. Ekkor észreveszi a fekete bukósisakos motorost, lehajtja a fejét, már tudja: vesztett, de mártír lesz és példa lesz a jövő nemzedékének. Beindul a lassú, komoly zene, amitől több könnyet hullatunk , mint Steven Seagal a bambuszrügy kúra végkifejleténél a vécén. A motoros előkapja fegyverét és akkut ólommérgezést okz a felügyelőnek! Mert az olaszoknál minden rendőr felügyelő.

A francia zsaru

Kemények mint a három hetes teveszar Algériában. Cigiznek, kurváznak, isznak és közben kemények. Mindig baltaarccal ülnek a kis csini konyakos pohárral a pultnál és cigiznek. Mindenkit megvernek, ha felébresztik őket akkor megsemmisítenek mindenkit. Két dolgot utálnak: a fürdést és a fasisztákat. A szabályzat nem érdekli őket, de a főnöküket se, itt nincsenek felfüggesztések, csak pofonok. A gonoszoknak csak német autóik vannak és német neveik, a rendőrnek meg alig használt második világháborús puskája. gondolom. Ők nem robbantanak, csak lőnek. Barázdás arccal bámulnak a végén a semmibe és folytatják tovább önpusztító bohém életüket. A végén a kapitány mindig megkérdezi: „Pierre most mit fogsz csinálni”, hősünk rágyújt, húzóra lenyom egy felest, majd lesmárolja a kapitány titkárnőjét és megszólal: „Alszom egyet.”

A mexikói zsaru

Garcia őrmester óta általában koleszterinproblémás, izzadós mangalicák akik borostásak. Két tevékenységük van: szőke gringó turista lányokat motoznak és szívatni próbálják a főhőst. Akció közben egyenletes karkörzést szokott végezni és az embereinek csak azt ordibálja: „Vamos!”. Persze az embereit megölik, ő ilyenkor könyörög és csak annyit mond: „Senor, én csak parancsot teljesítettem”. De a főhős nem rezzen és levágja a disznót. A mexikói zsaru őrmester és mindig egy igénytelen szobában ül, a ventilátor szigorúan nem rá tolja a szelet, hogy jobban izzadjon. Néha rászáll egy légy az arcára, de azonnal meghal mert telítődik zsírsavakkal. Általában korrupt, ha nem az akkor érdektelen vagy geci.


A német zsaru

Mint tudjuk életük az autópálya. A válság idején a roncsprémium felét a Cobra 11-re költötték. A német zsaru olyan mint az amerikai csak kolbászt és káposztát eszik és vicces fekete helyett egy kevésbé vicces török van mellette. Hans és Aladdin kizárólag sportkocsival jár és az összes többi rendőr egy lúzer. Hol vannak már azok az idők, amikor Hárrri hozta a kocsit, miközben egy matektanár zakós, táskás szemű csávó nézésétől megtörtek a Bundesliga sérós német munkások. Az új német rendőr sokat robbant, autót tör és fekete zakóban van. A főnök itt mindig egy nő.

Az amerikai zsarutípusok

New York: kiégett, alkesz, ballonkabátos. Mindig az esőben néz maga elé. Lepukkant lakás, állandóan zsúfolt iroda. Olasz vagy ír származású, az öccse mindig maffiózó ettől ő teljesen megtört. Elvált, gyerekeit évek óta nem látta ő sem. Mindig hot-dogot vagy kínait eszik, lehetőleg az utcán rohanva. Esténként sört iszik és whiskyt , amiből van mindig a fiókjában is.

Los Angeles: menő sportkocsival jár, általában fekete bőrű. A legjobba csajokat dugogatja, igazából senkit se érdekel, hogy miből telik neki erre. Mindig vicces , de az elkötelezettségét senki se vonja kétségben. A főnökével laza , a bűnőzökkel laza, csak akkor komoly ha a gettólakókat kell megmenteni. Mert egyébként a térdéig letolt nigga gettó nadrág alatt egy komoly értelmiségi rejtőzik.
horrorgeeks.blogspot.com
3727 levél
Válasz 10.10.08. 10:54 #26
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Tipikus klisé: a halálba tartó...

...megkéri az egyik tárását, hogy adjon át egy üzenetet/levelet a feleségének, gyerekének, szerelmének.

...ha a társ erre azt feleli, hogy majd te átadod, akkor a főhős valószínűleg túléli, és a barát valószínűleg meghal.
10960 levél
Válasz 10.10.08. 10:46 #25
Lacko
Ez meg már tényleg szánalmasan közhely (de még mindig igaz): aki körbeadja a családja/nője fényképét a bajtársak között, az a következő jelenetben meghal.
13840 levél
Válasz 10.10.08. 10:35 #24
powerhouse
persze, mert alig néhány német tank maradt a háború után.
If I look back I am lost
3727 levél
Válasz 10.10.08. 10:25 #23
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Az amerikai kommandósok, ha idegen országban kerülnek bevetésre, és a parancsnokság kivonja őket, a csapattagok kivétel nélkül megtagadják ezt, ottmaradnak és darabokra zúzzák az ellent, valaki mindig meghal hősi önfeláldozásban.
10960 levél
Válasz 10.10.08. 10:09 #22
Lacko
A német hadifogoly táborokban általában több őr van, mint fogoly. Mind fitt, kigyúrt és hihetetlen állóképességgel képes úgy üldözni a csak ruhában lévő, megszökött foglyokat, hogy full menetfelszerelésben és a hóna alá szorított MG-42-essel is simán utoléri őket.
Én csak azt nem értem, ha a fogolytáborokat a kiszuperált selejt őrizte, akkor ezek után hogyan voltak képesek elveszíteni a háborút...

Az amerikaiak között viszont mindig van legalább egy olyan, aki tökéletesen - akcentus nélkül - beszél németül és simán elhiteti magáról, hogy SS főtiszt.

A németek általában Patton tankokkal harcolták végig a világháborút. De néha T-34-esekre tettek doboz felépítményt.

A németek mindig gonoszok, de az amerikaiakból végül csak előbújik a jó, még akkor is ha alapvetően egy gennyes, önző, gyáva, szar alakok.
3727 levél
Válasz 10.10.08. 09:47 #21
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Szándékos volt, amúgy nem használnám.

De az ilyen jellegű felsorolások stílusába abszolút illik a kifejezés, az adott olvasó jobban vidulhat rajta.

Tudom, tudom, most egy világ omlott össze benned.

Szerk.:

- Főleg a 90'-es évek előtti filmekben -kivételét képeznek a sci-fik és fantasyk esszenciálisan gonosz főellenségei- a főgonoszok világhódító, főként világelpusztító elgondolásaikban az égvilágon semmi ráció, értelem nem található, nincs egy jól felépített ideológia, nézőpont, ami alapján a szándékuk megmagyarázható lenne. Emellett még ripacsok is, általában komplett kacarászó idiótának ábrázolják őket.

- Nagyon sok kamaszfilmben a sportolók vezetője, tagja kőbunkó, vagy ha ő maga a főhős, akkor megváltozik a lány hatására, rájön, hogy addig milyen értéktelen életet élt. Ha a helyzet fordított, de a sportoló kőbunkó, akkor lány jön rá, hogy az a fiú, aki igazán ér valamit, a lelkével fogja megérinteni.

- Mindég kell egy szalagavató ökolabál, bálkirállyal és bálirálynővel.

- Az addig esetlen lányokról kiderül, hogy mekkora jónők. (Lásd az idén érkező "Easy A-t" Emma Stone-nal). Fordítottja: előferdül, hogy az esetlen, béna srác kapja meg a legjobb nőt az öskolában (párosítva a szüzesség elvesztésével).

- Az érettségi előtti szüzesség pánik.

- Ha a srác/boy az iskola legjobb nőjét üldözte -aki igazából HP-faktor, plázagirl-, és végül meg is kapná, akkor jön rá, hogy az igazi szerelme a szürke egér lánybarátja.

- Mindég van egy házibuli, ahol a kőbunkókat vagy megszívatják a gyökerek (mindig vannak olyan gyökerek is, akik bemásznak, bekúsznak, beszöknek), vagy ők a gyökereket, mindig van valaki, aki megszívja a szexet, vagy ha nem, itt jön rá, azt a nőt/férfit kereste addig. A házibulik olykor durva és súlyos összeveszések színtere.

- Az ellenlábas lány/férfi, aki az egyik főhős lányt/fiút abszolút nem szereti, de a másiknak keresztbe akar tenni, mindég akkor smárolja le, viszi ágyba a másikat, amikor az "egyik" megérkezik.

- A kocsival ház elé érkezés, vagy a kapualj a legérzelemdúsabb, leglényegesebb, vagy legkínosabb beszélgetések színtere.

- Ha a lány apja szigorú, az elején sosem bízik a férfi főhősben, konfliktus okán ez be is igazolódik, de a végén mindég megkedveli a főhőst, ha ezt nem is mutatja.
16989 levél
Válasz 10.10.08. 06:25 #20
KisCsirkee
Ha a főhős padlóra kerül, helyzete végképp reménytelenné válik, miközben a főgonosz rászegezi a fegyverét, a hidegvérű gyilkos hosszú monológot tart a kivégzendő felett, ahelyett, hogy meghúzná a ravaszt. Az eltelt idő alatt a főhős simán rájön, hogy meneküljön meg.
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
16062 levél
Válasz 10.10.08. 00:47 #19
david139
Sosem gondoltam volna, hogy Te egyszer azt a szót használod, hogy "megsunázhatja"
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.