Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2011

14264 levél
Válasz 11.11.13. 14:46 #954
balays82
Jó, hogy leírtad nekem, hogy mi a profizmus. Mert pont ez. Minden verseny számít, egy profi mindig győzni akar, az ő szempontjából nincs jelentéktelen verseny, ahogyan a csapat szempontjából sem. Természetesen nem csak Vettelre igaz ez, hanem bárki másra is. De azért kösz.

A futam amúgy pont olyan unalmas, mint máskor.
15994 levél
Válasz 11.11.13. 14:35 #953
ufodani
RB betli.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 11.11.13. 14:29 #952
ufodani
szerk.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
31908 levél
Válasz 11.11.13. 14:29 #951
Creativ3Form
Utolsó előtti, de van benne valami, amit mondasz.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
551 levél
Válasz 11.11.13. 14:26 #950
Slyder
Ez nem profizmus és nincs olyan hogy jelentéktelen kiesés. Pláne egy pilóta részéről. Minden verseny számít, mindegy hogy ki és mennyi pontal vezet. Az évad utolsó versenyéről kiesni pedig a legrosszabb. Főleg egy bajnoknak.
2550 levél
Válasz 11.11.13. 14:25 #949
Pomee
Kíváncsi lettem volna mire megy az utolsó helyről... végre mutathatott volna valamit talajon, nem csak, hogy milyen szépen futja a "tesztköröket"...
Never underestimate the power of the Dark Side...
15994 levél
Válasz 11.11.13. 14:19 #948
ufodani
Ahogy mondod, nagy sansszal lett volna vmilyen pitty-putty közöttük.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 11.11.13. 14:18 #947
ufodani
Ja és kiváncsi vok, h Massa ma hogy intézi el magát..
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 11.11.13. 14:18 #946
balays82
Talán ezért lett volna jobb, ha Vettel is versenyben marad. Tét nélkül harcolhattak volna egy jót, bár Hamilton vérmérsékletét ismerve, nem biztos, hogy sokáig tartott volna.
15994 levél
Válasz 11.11.13. 14:14 #945
ufodani
Meg is nyeri vsz amennyiben nem hibázik. Azért azt láttuk, h szinte az egész hétvége az övé volt.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 11.11.13. 14:12 #944
balays82
Az lesz a "vicces", ha mondjuk most Hamilton húz el a többiektől úgy, mint máskor Vettel.

Azért komoly, hogy egy teljesen jelentéktelen kiesés is mennyire megviseli Vettelt és az egész csapatot. Mondjuk nincsenek hozzászokva. Ez a profizmus.
31908 levél
Válasz 11.11.13. 14:09 #943
Creativ3Form
Nnnna, Vettel out, így már lehet izgalmas lesz a futam. Sebaj Vettel, ez már nem oszt nem szoroz.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
15994 levél
Válasz 11.11.13. 14:07 #942
ufodani
Hamburger nagy esélye. Alonsó szépen húz
És Seba out, van ilyen.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 11.11.13. 14:05 #941
balays82
Vettel szempontjából nem éppen megszokott kezdés. Egy első körös defekt azért furcsa. Remélem, jó kis futam lesz ez így.

szerk. Nem fog visszajönni, kár érte.
2550 levél
Válasz 11.11.12. 15:17 #940
Pomee
Szerintetek is gyönyörű szeme van Vettelnek a leggyorsabb kör alatt???
Never underestimate the power of the Dark Side...
15994 levél
Válasz 11.11.12. 15:13 #939
ufodani
Nincs mese, Seba most a legjobb.
De nem bánnám, ha jövőre a Ferka visszazárkózna.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 11.11.12. 15:09 #938
balays82
Szegény McLaren, már biztosan kezdték beleélni magukat, hogy meglesz a pole, erre Vettel megint behúzta az utolsó pillanatban. Az utolsó futamon meg lehet az újabb rekord, ami az egy szezonon belüli első rajthelyeket illeti.
31908 levél
Válasz 11.11.11. 23:55 #937
Creativ3Form
Mire gondol a pilóta a rajtrácson?

Hatalmas.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
756 levél
Válasz 11.11.01. 20:47 #935
pb69
Igen, azt arra értettem, hogy abban csúcsosodott ki a pechszéria ami a Ferrarinál jellemezte az új évezredig.
Az első szezonjaiban sokszor kiesett technikai hiba miatt, szenvedett a gumik miatt és ott volt az általad is emlegetett Villeneuve-eset (az aránytalan büntetéssel). Aztán a lábtörés.
Ez az időszak volt ferraris éveinek kb. első fele és mindent el lehetett mondani, csak azt nem hogy sikeres lett volna.
14264 levél
Válasz 11.11.01. 20:14 #934
balays82
Ha a tavalyi Magyar Nagydíjra gondolsz, akkor az pont fordítva volt, Schumi szorította falhoz Barichellót. Szerintem az az eset is túl volt reagálva, benne volt Barichello "elnyomásban" töltött ferraris éveinek minden keserűsége.

pb69: Csak annyi megjegyzés, hogy Schumacher lábtörése az 1999-es szezon közepén volt (a negyedik ferraris évben), szóval nem igazán a kezdeti időszakban, meg előtte már ott volt a botrányos 1997-es évzáró verseny is. Az azonban tény, hogy furcsa módon a balesetből felépülve kezdődött el a sikersorozat.
6 levél
Válasz 11.11.01. 20:04 #933
Dehogyis
ezt a gondolatomat: ".Pont akkor hagyta abba mikor látszott, hogy a többi csapat is eléri és lehagyja a ferrári szintjét"
nyilván nem úgy értettem, hogy egyik évről a másikra

Ez viszont érdekes gondolat, hogy azért lett szimpatikusabb schumacher mert nem nyer...lehet, hogy van benne igazság de azért nem teljesen mondanám, hogy így van.
Sőt volt is egy-két alkalom amikor még szurkoltam is neki(például mikor -nem emlékszem melyik versenyen- Bárikelló annyira a falhoz szorította, hogy nem sok kellett egy csúnya balesethez)

Petrov viszont nekem kifejezetten szimpatikus.Igaz, hogy a pénz miatt került be de úgy gondolom, elég jól teljesít. szerintem ha Kubica lenne a csapattársa és esetleg tőle tanulgathatna szerintem még sokra vihetné.
I don't know who you are. I don't know what you like But as soon as you see me You will die in my sight. Ranger
756 levél
Válasz 11.11.01. 19:53 #932
pb69
Schumacher szerintem is változott és másképp viselkedik visszatérése óta. Sokak szerint most sokkal szimpatikusabb, bevallom engem már néha idegesít a "puhapecssége". Minden esetben magát hibáztatja és elnézést kér mindenkitől, akkor is amikor látványosan kitolnak vele vagy jogtalanul büntetik. Régen azért ez nagyon nem így volt, sőt talán sokszor fordítva is.
Persze ez a változás eléggé érthető. Anno berobbant és nyert egy VB címet, ahogy nyert. Azt hiszem akik kicsit is járatos a F1-ben az tudja miről beszélek. Onnantól kezdve duplán kellett bizonyítania, mert sokan csak a csalót látták benne, ami elnyomta a tehetségét. Aztán bizonyított is és verhetetlen lett éveken át. De azért arra is illik emlékezni, hogy a ferraris időszak sem indult túl fényesen (pl. lábtörés).
Szóval a sporthoz való maximalista hozzáállás és extra bizonyítási vágy olyan reakciókat váltott ki belőle anno. Azért aki tájékozott volt vele kapcsolatban a F1-en kívüli életéről is, az tudhatta, hogy egyáltalán nem egy arrogáns és beképzelt ember.
Visszatérésekor pedig már legenda volt. Most semmi szüksége nincs arra, hogy "pattogjon", semmit nem kell már bizonyítania és ezzel a kocsival nem is tudna nyerni. Valószínűleg jót röhög a markában azon, hogy a sok angol "szakértő" meg versenyfelügyelő ott tesz neki keresztbe ahol csak lehet. Ők már soha nem lesznek akkora nevek mint ő.
Amit a Schumi-Vettel-féle "győz, ezért utáljuk" mentalitásról írtál, az szerintem is ül, írtam is erről hasonlókat.
Massa lehetne egyszeres vb, azt a címet egyértelműen a csapat baromságai miatt nem nyerte meg. Még azt sem tartom kizártnak, hogy ezért ennyire türelmesek vele. Ennek ellenére az azt követő időszakban szánalmas a teljesítménye. Ebben benne lehet a sérülése is, bár nem hinném, hogy ez a fő ok. Viszont ha igen, akkor lehet Kubica se számíthat túl sok jóra.
Massával még az a gond, hogy ha egy (hol erős, hol gyengébb, de azért topcsapat) Ferrarival nem tud értelmes eredményeket felmutatni, akkor egy gyengébb csapatban még annyit se teljesítene. Akkor meg már inkább jöjjenek a fiatalok.
14264 levél
Válasz 11.11.01. 18:33 #931
balays82
"Ha csak még egy évet maradt volt nem lett volna 8szoros világbajnok az tuti.Pont akkor hagyta abba mikor látszott, hogy a többi csapat is eléri és lehagyja a ferrári szintjét(mikor igazán kiderült volna mit tud)."

Egy kicsit rosszul emlékszel, mert 2006-ban vonult vissza, az utolsó VB címét pedig 2004-ben szerezte, vagyis nem a süllyedő hajót hagyta el. Egyrészt ott volt a 2005-ös év, amikor a Bridgestone gumik miatt semennyire nem volt versenyképes a Ferrari a Michelin gumikat használó Renault, McLaren páros ellenében, nagy szenvedések árán mégis behúzta az egyéni harmadik helyet, ami nem volt kis bravúr. A 2006-os idényben pedig szintén a Renault volt az erősebb csapat, mégis a szezon végéig harcban volt a 8. VB címért. Schumi egyáltalán nem azért vonult vissza, mert megijedt valamitől, hanem azért mert a Ferrari erre kényszerítette Raikkönen szerződtetésével. Ez azért nem mindegy. A Ferrari pedig annyira elkezdett hanyatlani, hogy a 2007-es világbajnokot történetesen Raikkönennek hívták, szóval ennyit arról, hogy a 8. VB cím nem lett volna benne és a csapatban.
Az is érdekes, hogy szerinted akkor derült volna ki, hogy mit tud, ha marad. Azért talán nem 2000-től kellene számítani Schumacher karrierjét, mivel az már 1991-ben elkezdődött, szinte rögtön hatalmas sikereket elérve. Az megvan például, hogy az első teljes évében Senna előtt végzett a pontversenyben? Ha ez ki is maradt, akkor a Benetton színeiben szerzett 1994-es és 1995-ös VB cím egészen biztosan rémlik. Vagy az, hogy utána a padlón lévő Ferrarit sikerült a csúcsra juttatni Jean Todt, Ross Brawn és Rory Byrne közreműködésével, úgy, hogy már az első évben látványosan javult a csapat, 1997-től pedig folyamatosan a VB címért küzdhettek. Szóval egy kicsit túlzás, hogy Schumachernek 2006 után még bármit kellett volna bizonyítani, megtette az azt megelőző 15 évben.

"Viszont most, hogy visszajött valahogy sokkal szimpatikusabb.Visszafogottabban nyilatkozik, nincs akkora arca.Ez számomra kellemes csalódás."

Ezt már több embertől is hallottam. Szerintem ennek egészen egyszerűen az az oka, hogy Schumacher nem nyer, amióta visszatért, ezért már nincs miért utálni. Ha ez megváltozna, akkor valószínűleg ismét rohamosan növekedne az ellenszurkolók száma is, ahogyan ez most Vettel esetében is történik. Schumacher tényleg változott, de szerintem pont nem azon a téren, amit írsz, sokkal inkább abban, hogy ma már könnyebben el tudja viselni a sikertelenséget, mint fiatalabb korában.

A Vettelre vonatkozó gondolatokkal egyetértek, de ezt már korábban is sokszor leírtam.

Ami pedig Massa jövőjét illeti, már nyílt titok, hogy a pályafutása utolsó ferraris éve fog következni, az olaszok már javában keresik az utódját, amire jelenleg leginkább Sergio Perez és Jules Bianchi esélyes. Én nagyon kedvelem Massát, de amit az idén művelt az kritikán aluli, reménykedek benne, hogy az utolsó évére össze tudja szedni magát. Aztán jó kérdés, hogy van-e maradása a Forma 1-ben, ebben nem vagyok biztos, bár amelyik menedzser 2012-ig a Ferrariban tudta tartani, az bármire képes lehet. Egyébként a két VB cím túlzás, egyedül 2008-ban volt reális esélye megszerezni azt, szerintem akkor meg is érdemelte volna.

Kubica visszatérésére korábban én sem sok esélyt adtam, most azonban bizakodó vagyok, a kérdés az, hogy a Renault megvárja-e, mert ha nem, akkor nehéz lesz komoly csapatot találnia. Mivel azonban szerintem Petrov és Senna sem kiemelkedő pilóta, ezért Kubica tudására nagy szükség lenne a csapatnál, feltéve, ha olyan szinten képes továbbra is teljesíteni, mint a balesete előtt.
4187 levél
Válasz 11.10.31. 20:48 #930
Madrac
Sumit en is utaltam az arrogans, nemetes viselkedese miatt. De szerintem mar a Ferraris idokban egesz jol levedlett ez rola, az olaszok megneveltek.
Quoth the raven, `Nevermore.'
6 levél
Válasz 11.10.31. 20:24 #929
Dehogyis
sziasztok

Nem tudom ti hogy látjátok de Schumacher rengeteget változott visszavonulása óta.
Öszintén bevallom rühelletem a tagot. Egy nagyképű arrogáns valakinek látszott(én legalábbis ilyennek láttam a nyilatkozatai alapján), aki marha boldog hogy gyakorlatilag nincs vetélytársa.Ha csak még egy évet maradt volt nem lett volna 8szoros világbajnok az tuti.Pont akkor hagyta abba mikor látszott, hogy a többi csapat is eléri és lehagyja a ferrári szintjét(mikor igazán kiderült volna mit tud).

Viszont most, hogy visszajött valahogy sokkal szimpatikusabb.Visszafogottabban nyilatkozik, nincs akkora arca.Ez számomra kellemes csalódás.

A Vettel témához: Az idei év tényleg az unalmas évek közé tartozik, de ez ellen nem nagyon lehet mit tenni.Ha adott egy remek pilóta és egy remek auto azt ki kell használni.
És még így is nagy lett Vettel fölénye, hogy bevezették ezt a sok idióta szabályt(gondolok itt pl az előzési zónára, szerintem hihetetlenül nagy baromság).

Kíváncsi vagyok Massa még mennyi ideig lesz az F1-ben, de gyanítom, hogyha a jövö éve is ilyen lesz akkor ki fogják tenni. Ha az f1ből nem is de a ferráritól biztosan. Pedig nagy kár érte, így utólag átgondolva (átadott helyek stb) egy de inkább kettő vb címe is lehetne.Őt sajnálom talán a legjobban.

Kubica pedig nagyon remélem, hogy visszatér(bár olyanokat olvasgattam, hallottam hogy jövőre nem fog)!!
I don't know who you are. I don't know what you like But as soon as you see me You will die in my sight. Ranger
20761 levél
Válasz 11.10.31. 19:02 #928
Eric
"...,hogy megnézzem,h mit nyújtana Schumacher 1 versenyképesebb autóban MA az F1-be. "

Na, ezt én is várom!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
3023 levél
Válasz 11.10.31. 18:30 #927
joccc
Én,akárki akármit is mond erre, a Schumacher-Hakkinen korszakot hiányolom nagyon... A jelenlegi annyival jobb,h most 3 top csapat van,s talán a Mercedes is kezd felzárkózni valamelyest,s talán jövőre már 4 lesz. De teljesen odaszegezett a TV elé anno,amikor láttam a fentebb említett két nagyszerű pilótának a csatározásait. S persze nem volt akkor sem elhanyagolható tényező a két csapattárs: Coulthard,Barrichello sem. A mostani versenyeket is szívesen megnézem,de nem érzem azt a feszült légkört a TV előtt,mint anno. Lehet a sok megnézett F1 teszi,nem tudom.

Én szeretem Vettelt,noha a kedvenc csapatom a Ferrari,de nem Alonso,Massa tetté azzá,s ez sokat elmond sztem.A fentebb említett német ex-Ferraris klasszis mellett ők elbújhatnak,de talán fölösleges is hasonlítgatni,vagy összemérni a három versenyzőt. Button is roppant szimpatikus versenyző 1ébként. Vettel,Button tipikusan olyan versenyzők az én szememben,akiket jó nézni ahogy vezetnek. Ha Schumi jövőre versenyképesebb lesz a Mercedessel,akkor még be is teljesül a vágyam,ami az,hogy megnézzem,h mit nyújtana Schumacher 1 versenyképesebb autóban MA az F1-be.
-
14264 levél
Válasz 11.10.31. 17:29 #926
balays82
Egyébként azt bírom a legjobban, hogy Vettel kritikusai simán elfelejtik a tavalyi évet, vagy úgy állítják be, mintha már akkor is az idei évhez hasonló Red Bull fölény lett volna, minta az utolsó futamon nem példátlanul sok pilóta lett volna legalább matematikailag esélyes a VB címre. Pedig ott nem is Vettel volt a legnagyobb esélyes, hanem inkább Alonso, ehhez képest a német futott hibátlan versenyt és a spanyol (meg a Ferrari) omlott össze a teher súlya alatt. A Red Bull ugyan gyors volt, de sokkal kevésbé megbízható, mint idén, Vettel ráadásul vétett néhány amatőr hibát, amelyeket idén teljesen kinőtt, Webber pedig még kellően motivált volt ahhoz, hogy felvegye vele a versenyt. Ehhez képest állítólag a tavalyi győzelem is az ölébe hullott.
Vettel tényleg hasonlóan vitatott személyisége lehet a Forma 1-nek, mint Schumacher, ami személy szerint annak ellenére is kezd nagyon idegesíteni, hogy a nagy előddel szemben neki nem is szurkolok. El kell azonban fogadni, hogy az emberek máshogy gondolkodnak, én sem tudtam soha megérteni, hogy Alonso miért lenne akkora zseni, amennyire azt sokan állítják.
31908 levél
Válasz 11.10.31. 13:54 #925
Creativ3Form
Jól van, akkor nem mondtam hülyeséget.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
31908 levél
Válasz 11.10.31. 13:53 #924
Creativ3Form
Azért ha belegondolsz, az első VB címe kicsit ilyen volt tekintve, hogy egyszer sem vezette a tabellát, csak az uccsó futamon, amikor behúzta a VB-t. Az idei év az más, az ALL-IN, de a tavalyi azért messze nem volt olyan könnyű.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
756 levél
Válasz 11.10.31. 13:35 #923
pb69
Én értem amit írsz, csak nem igazán tudok egyetérteni vele. Persze ez nem baj, hisz mindenki másképp látja a dolgokat.
Én leginkább azért nem tudom "átérezni" amit írsz, mert az első VB címe pont ilyen volt, amilyennek leírtad. Kiélezett, harcos, küzdelmes.
Amúgy is ilyen alapon ki lenne jobb nála a mostani mezőnyből? Alonso vagy Hamilton mit csináltak/-nak amikor épkézláb csapattársuk volt/van? Egymással viaskodnak, hátráltatják egymást, keménykednek és alulteljesítenek. Hamilton is Kovalainen mellett vagánykodott, Alonso Massa mellett, Kimi (annak ellenére, hogy én nagyon csíptem) még Massával szemben is alulmaradt sokszor. De Fisichella sem volt Alonsohoz képest egy nagy spíler, ahogy Barrichello sem Buttonhoz.
1989 levél
Válasz 11.10.31. 13:17 #922
georgee
Na jo tenyleg szajba ragosan kell leirnom. Vettel nekem nem unszimpatikus az is egyertelmu, hogy jo pilota, gyors!
De: majd akkor adok neki igazan riszpektet, ha lesz egy olyan csapattarsa aki olyna kaliberu legalabb mint Kubica, vagy aki mar vilagbajnok a mezonybol(lehet valogatni) plussz lesz egy ha nem ket csapat is, akik hozzak azt a szintet mint a RedBull es ugy lesz VB Vettel, hogy a kerek osszeer, harcol, verszenyben ugy igazan es jobb mint a tobbi.

Es ezert hoztam fel Sennat vagy Shumit mert ok ezt letettek az asztalra anno. De Shumi is az utolso 3 ha nem 4 vb-jet ugy nyerte, hogy annyival jobb volt a ferka, h nem volt ellenfele. Ott akkor is csak azt bizonyitotta, hogy barinal jobb. Ami meg kerdes se volt mar akkor se.
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
756 levél
Válasz 11.10.31. 12:25 #921
pb69
Egyébként Vettel most abban a cipőben jár, amiben Schumacher a ferraris időszakában. Arra is "mindenki" azt mondja, hogy csak az autónak köszönhette és ezért nem érdemli meg, hogy a F1 történetének egyik legnagyobb alakjaként emlegessék.
De ha már e két pilótánál tartunk, akkor érdemes őket talán valamennyire összehasonlítani. Azt tudjuk, hogy Schumi amolyan mentora Vettelnek, gyerekkora óta segíti és neki s nagy szerepe van abban, hogy Seb ma az aki.
A személyiségük azonban eléggé más. Vettel közvetlenebbnek, lazábbnak és "szerethetőbbnek" mutatkozik, jobban kimutatja az érzelmeit.
Ráadásul Schumacher már eleve nagyon megosztó személyiségként robbant be a köztudatba. Az első VB címe ismert okokból megutáltatta az angolszász rajongókkal. Ráadásul első német vb-ként ez különösen igaz. Lényegében onnantól kezdve mindegy volt mit csinált és hogyan, mert a fél világ gyűlölte, a másik fele meg imádta.
Egyébiránt Schumacher egész pályafutása alatt nem csinált annyi "balhét", mint Alonso vagy Hamilton csak eddig, mégis sokan csalónak titulálják. Ő maga nyilatkozta a visszavonulásakor, hogy minden pilóta karrierjében vannak olyan fekete foltok, amire nem büszke és nem szívesen emlékszik vissza, de nem gondolná, hogy az övében több lenne az átlagnál, így részéről ez a téma le van zárva. Szerintem igaza van.
Vettelre visszatérve viszont teljesen más kezdet volt az övé. Illetve a legelső bemutatkozása a BMW-vel még hasonló volt Schumiéhoz. Ellenben a Torro Rossos győzelem talán egy mindenki által szerethető karaktert villantott fel a világnak, majd a RB-ban a sok szerencsétlenség ellenére az utolsó futamon csekély esélyből lett vb és mindenki elismerte.
Azonban az idei év mindent átforgatott. Hirtelen az "anglománok" (leginkább Schumi utálói) kétségbe estek, hogy jöhet egy újabb német éra, az unalom és sikertelenség (nekik). Ez ellenszenvet és unszimpátiát keltett. Vettel rögtön csak középszerű pilóta lett, aki alá egy nyerő autót, mögé pedig egy bohóc második számú pilótát tettek.
És ha már a párhuzamoknál tartunk, akkor érdemes észrevenni, hogy az eltérő személyiség ellenére, a munkához és sporthoz való hozzáállás és alázat tekintetében mennyire "ugyanolyan" a két német.
Anno Ross Brawn mondta, hogy sokszor reggel semmi kedve nem volt dolgozni menni, de eszébe jutott, hogy mire kiér a pályára, addig Schumi már ott fogja róni a köröket és ez meghozta a kedvét neki is. Nyilván van ebben túlzás, de azért jól jellemzi a jó öreg Michael hozzáállását. Vettel ugyanilyen. Nemrég ő volt az egyetlen, aki lefogadta a Pirelli meghívását és ellátogatott a gyárukba tájékozódni.
De nézzük meg mit csinál most Vettel, hogy minden eldőlt már matematikailag is. Úgy viselkedik és dolgozik, mint ha semmi nem történt volna. Küzd, hajt a győzelemért és illúzióromboló módon szétalázza a mezőnyt. Igenis (a vádak ellenére) ő is versenyezni akar, nem pedig csak sétakocsikázni. Rengeteget fejlődött és továbbra is ez a célja. Soha nem elégszik meg és mindig jobb akar lenni. Pont ilyen volt (sőt még mindig ilyen kicsit) Schumacher is.
Ezek után mondja vki, hogy csak ajándékok voltak a győzelmeik.
112 levél
Válasz 11.10.31. 11:17 #920
Cibi 97
Teljesen egyetértek veled. Nem értem miért kell szidni Vettelt. Milyen érdekes , hogy neki egy balesete se volt idén, mindig jól vezetett, és sosem nagyképű.
Vettel nagyon jó pilóta teljesen megérdemli a VB címet és jó látni hogy Schumacher egyre jobb.
xbox live gamertag: cibi2838
14264 levél
Válasz 11.10.31. 10:38 #919
balays82
Lehet, hogy unalmas az idei szezon, lehet, hogy unalmas volt az Indiai Nagydíj, de engem ezeknél sokkal jobban untat Vettel folyamatos fikázása azok részéről, akik nem tudják megemészteni, hogy nem a saját imádott kedvencük nyeri a VB címet most sem. Kit érdekel, hogy Alonso mekkora zseni, kit érdekel, hogy Hamilton milyen gyors, ez nem 100 méteres síkfutás, itt jó autó is kell a VB győzelemhez. Sőt leginkább az kell, mert a több kiemelkedő képességű pilóta között ez dönt egy adott évben. Vettelnek meg ne kelljen már elnézést kérnie, amiért simán VB lett. Egyébként is idén ki a fene érdemelte volna meg jobban, mint ő? Hagyjuk már.

Vettel nem érdemli meg, mert Kanadában Button nyomása alatt kicsúszott. Ja, erről eszembe jut, amikor egyszer Schumacher ugyanilyen hibába hajszolta a vitathatatlanul zseniális Raikkönent az egyik Francia Nagydíj utolsó köreiben, pedig ott nem is volt vizes a pálya. De persze Vettel kivételével más világbajnok még soha nem hibázott.

Vettel nem érdemli meg, mert nem tud előzni. Igen, ezzel csak az a probléma, hogy az első helyről, ahol az idei versenyek nagy részét töltötte, egy kicsit nehéz kivitelezni, de nem baj, Hamilton nagyobb király, amikor a saját hibája miatt csúszik hátra, aztán onnan jön fel látványos előzésekkel. Az persze nem számít, amikor Vettel lazán lenyomja már az első körben Alonsót (Monza), vagy Hamiltont (Korea), azzal az autóval ez kötelező, mondják ilyenkor az okosok.

Vettel nem érdemli meg, mert Japánban hátraesett a harmadik helyre, és nem is tudott visszaelőzni. Ja, hogy közben egyetlen pont kellett neki csak a VB címhez, ezért nem kockáztatott? Ilyet Vettel nem tehet, azzal az autóval kötelező nyerni, mert még a nagymamám is képes lenne rá. Webber mondjuk nem, de mit számít ez?

Ez csak néhány volt a Vettel ellen felhozott izzadságszagú érvek közül, de lehetne még sorolni. Nagyon sajnálom, hogy ilyen vitatott képességű pilóta lett anélkül, hogy bármivel is rászolgált volna, pedig már a Forma 1-be történő belépése is látványos volt (legfiatalabb pontszerző a BMW-vel), a Toro Rosso csapatában szinte csodát művelt (pole, futamgyőzelem esőben, vagy amikor a VB címre hajtó Hamiltont lenyomta a Brazil Nagydíjon, a szezon végére pedig megalázó különbséggel verte a csapattárását). Egyesek szerint mindez semmit nem számít már, mert most éppen a nyerő autóban ül. Nem számít az sem, hogy tavaly óta mennyit fejlődött mentálisan. Semmi nem számít. Az a lényeg, hogy Alonso és Hamilton kivételével (+Kimi ugye) senki nem lehet jogosan VB ebben a mezőnyben. Még szerencse, hogy ez nem igaz.

Egyébként pedig szép volt Schumacher, megint tökéletes verseny volt!

1989 levél
Válasz 11.10.31. 10:18 #918
georgee
Elsosorban egy pilota a csapattarsaval versenyez. Hisz ott adott ket egyforma auto, ott kijon ki a jobb. Webber soha nem volt class1 pilota. Az, h ertekes csapatfejlesztes szempontbol az nem kerdes de nem a leggyorsabb.

A tobbi csapat autoi nem eleg jok ahoz, h utolerjek a RB-et. Ha egy Kubica peldanak okaaert lenne a csapattarsa marhara erdekes ideny lett volna.

En Buttont se ismerem el vilagbajnoknak, papiron az de gyak. az idiota szabalyok nem megfelelo megfogalmazasanak hianyaban egy kurva gyors de "szabalytalan" autoval lett elso. Voltak az F1 es autok meg volt Brawn F1.1

Mint mikor a kilencvenes evekben a Williams a verseny kozben dinamikusan allithato felfugessztes hasznalataval lett vb. Na de ez mar mas tema, mas vilag...
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
756 levél
Válasz 11.10.31. 09:29 #917
pb69
Na de miért lenne ajándék? Attól, hogy volt egy kiemelkedő autója a RB-nak még neki is hozzá kellett tenni a magáét. Azért sokszor az időmérőkön is az utolsó pillanatban futotta a legjobb, általában hibátlan körét. A futamokon is, leszámítva 1-2 esetet, hibátlanul és könyörtelenül vezetett végig.
Tavaly óta sokat fejlődött, jobb pilóta lett és részben ezért is volt neki ilyen "könnyű" a szezon. Megdolgozott ezért, nem hinném, hogy ajándéknak kellene felfogni.
1989 levél
Válasz 11.10.30. 18:55 #916
georgee
Nem, nem unszimpatikus. A BMW "nevelte fel" mar akkor felfigyeltem a kujonra csak eppen ha meg a tavalyit nem is veszem ide az idei vb cime ajandek. Ajanlom figyelmedbe a Senna filmet ha nem lattad.
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
1989 levél
Válasz 11.10.30. 18:51 #915
georgee
Szeritem ti nem. Regen volt itt tema pl BMW kivalasa es stb. Ott is kiderult mennyien nem latnak tisztan.
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
15994 levél
Válasz 11.10.30. 18:47 #914
ufodani
A pálya vonalvezetése tetszett, lehet rendesen repeszteni és vannak igen technikás részek is ahol igencsak el kell kapni a ritmust ha optimálisan akar átmenni rajta az ember gyereke.
Ha Massát nem a boxban vágják agyon, akkor ezt megteszi ő saját magával. Hogy ugyanoda lépni csak másik oldalra, háát...
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
756 levél
Válasz 11.10.30. 17:26 #913
pb69
Ezzel egyet tudok érteni.
Senki (én sem) tagadja, hogy Vettel fantasztikus eredményeiben hihetetlen nagy szerepe van a RB mérnökgárdájának, marketingerejének, az osztrákok pénzének.
De ez elmondható minden más sikeres pilótáról, hisz ez egy technikai sport. Itt a gépek, a technika legalább annyira fontos, mint a pilóták. A verseny a mérnökök közt is folyik és kiélezett. A F1-ben is senki nem képes hosszútávon sikeres lenni egy középszerű autóval. De Vettelnek azért volt egy kemény kiugrása pl. a TR-ban. Nem tudom ki volt képes utoljára egy annyira "gyenge" autóval teljesen sikeres hétvégét futni.
Vettel egy kiemelkedő klasszisú pilóta, aki képes kihozni a maximumot a gépből. Erre pl. egy Hamilton biztos nem, hisz Button veri. Alonso lehet kihozza a Ferrariból, ami benne van, bár nem lennék benne biztos.
5086 levél
Válasz 11.10.30. 17:15 #912
Toki
Az Alonso példával kicsit azért vitatkoznék. A Renault amikor Alonso odakerült erősen a középmezőnyben versenyzett. A spanyolnak mégis sikerült felépítenie maga mellé egy győztes csapatot. A másik dolog pedig Vettel-el kapcsolatban, hogy ott van a Red Bullnál egy bizonyos Adrian Newey, akinek igen nagy szerepe van ebben a két vb győzelemben.. Le is nyilatkozta többször is Vettel, amig Newey a Red Bullnál van, addig nem igazol sehova. Persze ezzel nem vitatom Vettel képességeit, mert baromira tehetséges, és jó pilóta, de ehhez a kiugró szezonhoz azért ő egyedül kevés lett volna.

Érdemes amúgy megfigyelni, hogy a Red Bull mint csapat, mennyire egyben van. Főleg a Vettel részleg. Direkt figyelem már kb. 6-7 futam óta a kerékcserék idejét, magasan mindig a Red Bull szerelők a leggyorsabbak, mindig jó ütemben hívják ki a németet, a taktika is mindig bejön. Webber már más tészta, de ebbe most nem megyek bele.
756 levél
Válasz 11.10.30. 15:35 #911
pb69
Úgy értettem, hogy hiába nézed ha, valami miatt nem sikerül átlátni a dolgokat.
Nem örülök neki, hogy nem reagálsz érdemben, mert mindig így járok Vettel bírálóival, nem tudnak érveket felhozni, csak akkor egyszerűbb lenne azt írni, hogy egyszerűen unszimpatikus a srác és kész. Kár idióta kifogásokat meg elméleteket gyártani.
Kubica egy szimpatikus ember és pilóta, remélem sikerül a visszatérés és ott folytatja ahol anno abbahagyta. Nagy szüksége van a F1-nek olyan "új" pilótára mint ő, a sok önjelölt, pénzen bevásárolt "zseni" mellett.
4187 levél
Válasz 11.10.30. 15:11 #910
Madrac
Nezed, de nem erted.
Quoth the raven, `Nevermore.'
1989 levél
Válasz 11.10.30. 15:02 #909
georgee
Nekem? Viccelsz ugye mond meg? Gyak `89 ota nezem. Es meg tudom szamolni 2 kezemen hany futamot hagytam ki!

Igazabol felig jutottam a hozzaszolasodbol es mert nincs kedvem megmagyarazni dolgokat nem fogok erdemben reagalni. Ja amugy meg Kubica drukker vagyok.
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
756 levél
Válasz 11.10.30. 13:57 #908
pb69
Sajnos nem sok közöd van ehhez a sporthoz, ez kiderül ebből a hozzászólásból.
Máshol is vannak unalmas versenyek, Indiába nyilvánvaló módon azért akarták elvinni a F1-et, mert hatalmas biznisz. A világ legnépesebb és egyik leginkább fejlődő országa és már évek óta látszik, hogy bizony a F1-ben is helyet követelnek maguknak(Force India, indiai versenyzők, stb.).
Vettel szerinted tavaly harc nélkül lett vb? Hányszor is esett ki az első helyről? Hányadik futamon is dőlt el, hogy ki lesz a vb? Kinek is volt a legkomolyabb esélye ezen futam előtt? Gondolkozz egy kicsit mielőtt írogatsz!
Csak azt bizonyította, hogy Webbernél jobb és semmi több? Nézd már meg az idei statisztikáit és a vezetési stílusát! Csak úgy poénból, dacból és VERSENYZÉSI KEDVBŐL futja a leggyorsabb köröket a versenyek végén, még most is talál motivációt. Sokat dolgozik együtt a mérnökökkel és olyan lehetőségeket használ ki, amiket mások nem (pl. Pirelli látogatás). Alázatos és szorgalmas, mint anno Schumacher.
Apropó Schumacher, szerinted a legtöbb címét csak az autónak köszönheti. Hol is tartott a Ferrari, amikor ő odament?
Kíváncsi lennék kinek szurkolsz ebből a mezőnyből... A nagy Hamiltonnak, aki nyert egy olyan VB-t az utolsó kanyarban, ahol Massát csak a saját csapata min. 50 ponttól fosztotta meg? Az az ember a világ életében az egyik legjobb autóban ült és a fara fényesre volt nyalva, ő volt a kiskedvenc. Ő aztán nagyon megküzdött bármiért is. Még Buttont is többre tartom nála és csúnyán le is nyomta Hamet, aki "hazai pályán" játszott.
Vagy Alonso, aki mindig odaigazolt, ahol éppen több esélyt látott a sikerre? Már a Piqués esetnél el kellett volna tiltani őt is, mert kizárt, hogy nem tudott az akcióról.
Amúgy meg Webber sem egy amatőr pilóta és a mezőnyben szenved a többiekkel. Most akkor tényleg annyira kiemelkedő az az autó? Button annak idején a Brawnban agyonvert mindenkit. Talán ha a RB akkora fölényben lenne, akkor az ausztrál is előrébb lenne, nem? Nem lehet, hogy a RB és Vettel együtt vannak ennyire jók, hogy agyonverik a mezőnyt? Szerintem de.
Egyébként vicces olyanokat olvasni sok helyen, hogy Vettel, rekordok ide, rekordok oda, még csak nem is említhető egy lapon olyan nagyságokkal mint Senna, Prost, Schumacher vagy Hakkinen. Bezzeg Hamilton meg Alonso, ők igen, mert ők vannak olyan jó pilóták. Azért Vettel futamgyőzelmet ért el egy Torro Rossóval és egy megbízhatatlan autóval vb lett tavaly., idén pedig mindent kihozott egy remek kocsiból. Ham és Alonso mit csinál az elmúlt időszakban?
Szóval félreértés ne essék, én elismerem a fantasztikus versenyzői képességeiket, de mit kéne még ahhoz Vettelnek tenni, hogy ne azt kapja mindig, hogy átlagos pilóta. Át kéne mennie egy alig gyengébb McLarenhez és bucira verni Ham fejét, ahogy Button tette? Vagy minden évben csapatot váltani és szétszopatni a csapat másik pilótáját?
Peace!
4187 levél
Válasz 11.10.30. 12:42 #907
Madrac
Ha az autonak koszonheti csak a vb cimet akkor mond el nekem hogy van annyival hatrabb Webber? Nem mondom, hogy nincs alatta jo auto, de nevetseges csak arra fogni a gyozelmeit... Es volt par kuzdelmes versenye is, bar igaz, nem ez a jellemzo.
Quoth the raven, `Nevermore.'
8894 levél
Válasz 11.10.30. 12:30 #906
goodboy007
Massa elég ügyetlen volt ezen a hétvégén, a többiek nagyjából hozták a papírformát. Annak örülök, hogy a Mercedes végre kezd feljönni és nem a Force Indiát és Toro Rossot kergeti a Sauberek között.
11785 levél
Válasz 11.10.30. 12:09 #905
Ghoost
Legyen már vége ennek az idénynek, annyira nincs semmi értelme.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.