Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Pixelhősök - a számítógépes játékok első ötven éve (Cikk)

51813 levél
Válasz 11.02.13. 16:51 #44
Barthezz
Hát igen, a rengeteg rosszul egyeztetett mondat (alany - tárgy, egyes - többesszám) és félregépelés kissé összecsapott érzést kelt, s mivel mondom, az utolsó fejezetekben ezen hibák száma egyre több, valószínűleg ki volt tűzve valamilyen határidő a megjelentetésre, így nem maradhatott idő a lektorálásra.

Tartalmilag a legdurvább egyébként az volt, amikor az Aliens-et Cameron helyett Carpenter filmjeként említette meg. Egy dolog, hogy ez a könyv játékokkal foglalkozik, de ha már merítünk más témakörből (filmek) is anyagot, akkor ott is illene utánanézni, mert így csak fogja a fejét az olvasó, hogy teúristen... A játékok ismertetésénél lévő tartalmi hibák közül pedig nyilván csak azokat vettem észre, amikkel én magam is játszottam, szóval elég valószínű, hogy a többi részben is akad még jópár hasonló...

Ennek ellenére nekem is óriási nosztalgiát nyújtott a könyv, s látszik, hogy óriási gyűjtőmunka áll a könyv mögött, s szinte lexikálisan sorol fel mindent ezekből a korszakokból, amiért respect.

Nekem is volt egy hasonló esetem, mint neked: Anno, mikor 10 évesen C64-et kaptam, rengeteget játszottam a Gyalogkakukk nevű platformjátékkal, amiről nem is tudtam, hogy nem magyar játék és nem is ez a címe (csak ugye így volt lementve betöltésnél a neve). Az eredeti címe B.C.'s Quest For Tires, amin jó nagyot lepődtem.
31927 levél
Válasz 11.02.12. 04:06 #43
szbszig
Azért a hiányosságok és kisebb pontatlanságok ellenére rengeteg érdekes dolgot tanultam belőle.

Például a lent említett izometrikus játékok közül nekem a Head Over Heels volt meg, és az összes C64-es játék közül az egyik legnagyobb kedvencemnek tartottam. Aztán már az internetkorszakban hallottam róla, hogy több hasonló stílusú játék is keletkezett akkoriban. Az viszont most, a könyvből derült ki számomra, hogy ez az ábrázolásmód eredetileg a Knight Lore-ban debütált.

De itt említhetném azt is, hogy a Zaxxonnal nem sokat játszottam, és sosem tartottam igazán kiemelkedő játéknak. Bezzeg ha figyelembe vettem volna, hogy 1982-es kiadású, úgy már teljesen egyértelmű, hogy messze megelőzte a korát, és korszakalkotó a háromdimenziós ábrázolása.

Vagy például amikor a Speedball című játékról olvastam, rádöbbentem, hogy tulajdonképpen ezt élesztették újjá a Crunchball 3000 flashjátékban, amit néhány éve én is végigvittem. Még az olyan apróságok is egyeznek, hogy meccs előtt lehet próbálkozni az ellenfél lefizetésével.

Az olyan élményekről nem is beszélve, amikor megláttam egy-egy játékból kiragadott képkockát, és ugyan a címét már évtizedek óta elfelejtettem, a képről mégis azonnal felismertem. A csúcs a 291. oldal, na ott a négyből három ilyen volt kapásból. Körülbelül óvodáskoromban játszhattam velük utoljára, hiszen ezek főleg gyerekeknek készült játékok, különösen a cicás.

Hú, rengeteg ilyet tudnék még sorolni...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
31927 levél
Válasz 11.02.12. 03:34 #42
szbszig
Egyetértek, a vége felé kezd egyre felszínesebbé válni. A csúcs az utolsó fejezet, amikor a 21. századi játékokat akarja összefoglalni hat oldalon. Az például nagyon nem kellett volna szerintem...

Az elgépelések, helyesírási hibák, fogalmazásbeli pontatlanságok viszont az egész könyvet végigkísérik, ennél nem éreztem, hogy a végén szaporodnának. Egy-két végigolvasás nem ártott volna még neki, hogy ezek nagy részét kiszűrje, mert kicsit igénytelenné teszi a művet. Nekem a saját diplomamunkám jut róla eszembe, aminek a hibalistáját leadás előtti nap kaptam meg a témavezetőmtől, egész délután és éjszaka azokat javítgattam benne, majd másnap reggel úgy voltam kénytelen vinni nyomtatni, hogy egyszer se olvastam végig összefüggően...

A kategorizálás valóban kritizálható néhány helyen, de szerintem a kor szellemét is idézi valamelyest. Például az akció-kalandjátékok közé beszórt olyanokat is, ami tulajdonképpen tiszta ügyességi vagy akciójáték egészen minimális kalandelemekkel (Shadow of the Beast) és valami alibi sztorival (az izometrikus játékok nagy része), ugyanakkor a készítésük időpontjában már ennyi kalandélmény is különlegesnek és megkülönböztetőnek számíthatott.

Amúgy én nem lineárisan, elölről végig olvastam, hanem mindig azt a témát, ami éppen felkeltette az érdeklődésemet. Úgyhogy tulajdonképpen még mindig olvasom, mert vannak bőven részek, amiket kihagytam.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
51813 levél
Válasz 11.02.03. 08:14 #41
Barthezz
Most hogy a könyv végefele járok, sajnos azt kell megállapítanom, hogy elég sok fejezet - főleg az utolsó, 90-es évek blokkja - elég rendesen össze lett csapva. Értem ezalatt a rengeteg elgépelést, alany-tárgy egyeztetések hibáit, illetve a számos tartalmi pontatlanságot, téves információt. Pl. A StarCraft-ban a protossokat az író psionoknak nevezte, fő nyersanyagforrásként a vespene gast említette, kifelejtve a még fontosabb kristályokat, a C&C-ben tévesen azt írta, hogy a Noddal is el kellett foglalni Európát, nem stimmelt a pályaszám sem (28 küldi volt és nem 15). Ezen kívül egyes játékokkal (pl. kalandjátékok) szemben túl elfogult az író, így néhány játékot túlságosan is terjengősen taglal, míg sok egyéb, szintén fontos játékok esetén kapunk mindössze pár sort. A kategorizálással sem teljesen értek egyet, egy tamagochi típusú játékot pl. nem a stratégia-részlegen belül kellene tárgyalni.

Amúgy a könyv nagyon jó, főleg az interjúk + a régi számítógépes életet bemutató részek, csak kár tényleg a végefele egyre sűrűbben előforduló tartalmi és formai hibákért...
31927 levél
Válasz 11.01.19. 10:51 #40
szbszig
Egyébként a Battle Chessről még annyit, hogy én bevallom, nem teljesen értem, miért lett ennyire sikeres, sőt egyenesen műfajteremtő ez a játék. Csináltak 6*6-1=35 néhány másodperces párbajanimációt hozzá (minden típusú bábu leüthet minden típusú bábut, kivéve király királyt), és ennyi, egyébként teljesen átlagos, mondhatni unalmas sakk a hozzáértők szerint nem is igazán kiemelkedő AI-vel. Az elején kétségkívül élvezetes a grafika miatt, viszont logikusan azt várnám, hogy az emberek többsége nagyon hamar megunja. Mégsem így lett, és ezt személyesen is tanúsíthatom, mert kicsinek igen sokat játszottam vele, pedig nem is voltam nagy sakkrajongó.

A másik pedig, amit meg akartam még említeni, és nem véletlenül írtam fent azt a szót, hogy műfajteremtő. Ugyanis rengeteg folytatása, illetve mutációja született. 2d-ben, 3d-ben; középkori környezetben, ókori környezetben, szörnyekkel, élőholtakkal, alulöltözött amazónokkal stb.; valamint más, nem európai sakkvariációkra egyaránt. Most nézegettem YouTube-on videókat, és kettőt emelnék ki közülük. Az első a Battle Chess II: Chinese Chess, ami minden tekintetben méltó folytatás, talán még az eredetinél is hangulatosabbra sikeredett, hosszabb és viccesebb animációkkal, ráadásul az európaitól sok tekintetben különböző kínai sakkot (xiangqi) dolgozza fel. A másik pedig ez a Star Wars Chess, ami ugyan elég gáz, és játszani tényleg csak a legelvakultabb SW-faneknek ajánlanám, de egyszer végignézni a sokféle animációt vicces volt. Érdekes módon nekem a 3DO-féle felújított változat annyira nem jött be. A zenék tetszenek, viszont a grafika már nem mindenhol. Kevésbé átlátható a játéktér, túl magasak az egységek, összemosódnak a mezők. Valamint lehet, csak azért mondom, mert a C64-es és amigás változatokat szoktam meg, de a bástya például sokkal félelmetesebben néz ki ott, itt olyan kis béna...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
31927 levél
Válasz 11.01.18. 22:12 #39
szbszig
Ami viszont kellemes meglepetést okozott, hogy Battle Chessben sikerült legyőznöm teljesen szabályos játszmában egy level 1-es szintű gépi ellenfelet. Jó, aki rendszeresen sakkozik, annak ez biztos nem nagy szám, de én vagy tíz éve nem játszottam senkivel, és előtte is csak nagy ritkán a szüleimmel meg számítógéppel. Most viszont második próbálkozásra legyőztem a gépet.

Azt az egyet viszont eléggé sajnálom, hogy a végén rögtön kezdőhelyzetbe állt vissza, és nem engedte, hogy visszajátszásszerűen megtekintsem a meccset, vagy feljegyezzem a lépéseket. Úgyhogy csak néhány véletlenszerű screenshot maradt meg róla, azok is főleg a vége felé, amikor már éreztem, hogy ezúttal van komoly keresnivalóm.

screen 1
screen 2
screen 3
screen 4
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
4187 levél
Válasz 11.01.18. 02:52 #38
Madrac
Ha rakeresel tuti megtalalod .adf vagy .dmf formatumban a neten.
Quoth the raven, `Nevermore.'
31927 levél
Válasz 11.01.18. 01:54 #37
szbszig
Az egér és a gombok működnek, a baj az, hogy ez konkrétan lefagy betöltés közben. Nem tudom, mennyiben játszhat szerepet, hogy ez egy háromlemezes játék lenne, viszont megnyitáskor csak egy meghajtót tölt be hozzá. Ugyanakkor manuálisan gyakorlatilag semmit sem tudok rajta állítani, mert minden játék egyetlen fájlként, az Amiga Forever saját .rp9 kiterjesztésű tömörített állományában található a DVD-n...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
4187 levél
Válasz 11.01.18. 01:38 #36
Madrac
Abandonware jateokok altalaban crackelve terjednek, sot volt mar hogy mikor ingyenesse tette kesobb a fejleszto akkor is a tortet hasznalta. Lusta volt kiszedni maga a vedelmet. Probalkozz egergombbal vagy amit beallitottal joy tuzgombnak. Persze lehet hogy mas gond van es ez se segit.
Quoth the raven, `Nevermore.'
31927 levél
Válasz 11.01.18. 01:22 #35
szbszig
Na, én most próbálkozom a DVD-vel. Viszont rögtön a második játéknál problémába ütköztem. Most azt hagyjuk, hogy még a címe is rosszul van írva (nem Canon Fodder, hanem Cannon Fodder), valamint eléggé meglepett, hogy indításnál a korabeli hackercsapat üdvözlő szövege fogadott, elvégre azt hittem, hogy ha a DVD-n valóban csupa freeware és abandonware játék szerepel, akkor nem a hackelt verziókat pakolják fel rá. A legnagyobb gond viszont az, hogy a program futása rögtön a főcímnél megakad, és vagy teljesen lefagy, vagy magától újraindul az elejéről. Amúgy kiváló játék, úgyhogy nyugodtan ajánlom mindenkinek, hogy próbálja ki, ha nála működik!
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
51813 levél
Válasz 10.12.26. 01:57 #34
Barthezz
Sorry, én is picit bepöccentem, szal
4187 levél
Válasz 10.12.26. 01:54 #33
Madrac
Bocs de nekem tok logikus volt, hogy ezt az emulatoron belul kell allitani. A kerdesedbol vhogy emiatt nem is ezt szurtem le. A lekezelo modor pedig nem szandekos, csak az altalanos rossz hangulatom eredmenye.
Quoth the raven, `Nevermore.'
51813 levél
Válasz 10.12.26. 01:45 #32
Barthezz
Azt be lehetett állítani, hogy joystickról vagy billről menjen... Mellesleg ebből az utolsó hsz-edből végre lejött a lényeg, hogy az emulátoron belül lehet átállíatni. Ha ezt leírod a legelső, tök érthetően megfogalmazaott kérdésemre, elkerültük volna a további tök feleslegesen futott köröket...

De csináld csak ezt, szórj el továbbra is pökhendi félmondatokat, amikből nem lehet érteni, mit is akarsz igazán leírni, majd ha megpróbálom mégiscsak összerakni a mondandódat és reagálok rá vmit, azt meg forgasd ki úgy, hogy belemagyarázd, hogy én vagyok a hülye. Volt nekem is C64-em, pontosan tudom, mit lehetett állítani és mit nem és kurvára nem erre irányult a kérdésem.

De már elegem van ebből a lekezelő, az embert hülyének néző általános hangnemből, amit ezen a fórumon folyamatosan kapok, ha bármit meg merek kérdezni hardver vagy szoftver ügyben, csak mert nem vagyok akkora kockaszaki, mint egyesek. Úgyhogy be is fejeztem itt a segítségkérést, a sok fellengzős emberre nem vagyok tovább kíváncsi. Ha csak ilyen lenéző hangnemben vagytok képesek segíteni, akkor dugjátok fel magatoknak a tudásotokat...

4187 levél
Válasz 10.12.26. 01:19 #31
Madrac
Latom egy dolgot nem veszel figyelembe. Ez egy EMU. Nem a jatekon balul allitod tehat be, hanem abban. A jatek szerinted annyi evvel ezelott lehetoseget adott ra, hogy te beallitsd mit is hasznalj majd PC-n emulatorbol? Mondjuk ha vki megcsinalta volna akkor tuti ott dorobolnek az ajtajan a jovo heti lottoszamokert.
Quoth the raven, `Nevermore.'
51813 levél
Válasz 10.12.26. 01:08 #30
Barthezz
Most akkor mi nagyon elbeszélünk egymás mellett. Igen, a súgó azt írta, hogy a joy tűzgombját az Enter, Shift, Space, Ctrl, esetleg vmelyik funkcióbillentyű helyettesíti ebben az emulátorban. Nekem viszont egyikkel sem lép tovább a kezdőképernyőről. Ha pedig onnan nem tudok továbbmenni, nyilván konfigurálni sem tudom addig a billt a játékon belül...
4187 levél
Válasz 10.12.25. 23:44 #29
Madrac
Lehet talalkoztal a sugoval de el nem olvastad. Be lehet allitani akar billenyuzetre is a joy iranyait es gombjait.
Quoth the raven, `Nevermore.'
51813 levél
Válasz 10.12.25. 21:44 #28
Barthezz
Hát de nekem nincs se gamepad-om, se joystick-om... Akkor hogy?
4187 levél
Válasz 10.12.25. 21:06 #27
Madrac
C64nel nem is az kell, hanem a tuzgomb az egyes portba dugott joyrol.
Quoth the raven, `Nevermore.'
51813 levél
Válasz 10.12.25. 20:29 #26
Barthezz
Thx, az egeret azt tényleg nem próbáltam. Bár akkor a súgó félretájékoztat, mert C64-nél nem említette az egeret.
4187 levél
Válasz 10.12.25. 20:26 #25
Madrac
Bal egergomb. Amigan alapba jart az eger es kevesbe volt jellemzo a billentyuzetes tovabblepes.
Quoth the raven, `Nevermore.'
51813 levél
Válasz 10.12.25. 19:47 #24
Barthezz
Te szegény. Én jövő héten tervezek nekiállni a könyvnek, remélhetőleg munkahelyemen a 2 ünnep közötti héten semmi komolyabb teendő nem lesz, így majd beviszem magammal oda.

Nah nekem meg mégiscsak működik a DVD, délelőtt az emulátorokat vmiért a gépemre akarta lementeni és onnan nem futottak. De most ment minden a DVD-ről. Annyi bajom van csak, hogy a legtöbb C64-es és Amigás progit hiába töltöm be, a kezdőképernyőről semmivel sem tudok elnavigálni, hiba próbálom végignyomkodni az összes lehetséges billentyűt...

Egy-két játék azért elindult, pl. a Green Beret, amivel anno játszottam is sokat, de talán egyszer bírtam az első pályán is túljutni. Hát most se nagyon sikerült, ezek a régi játékok sztem sokkal nehezebbek, sokkal kevésbé felhasználóbarátak voltak, mint a mostaniak, baromi könnyen és gyorsan el lehetett halálozni bennük. Megvolt ennek is a feelingje.

DOS-os progik viszont mind jól futnak, nosztalgiáztam is egyet a C&C-vel, s az első 3 NOD küldetést gyorsan letoltam. Ilyenkor hova ment amúgy a játék?
31927 levél
Válasz 10.12.25. 18:53 #23
szbszig
Én még bele sem tudtam lapozni nagyon, a DVD-t pedig egyáltalán nem próbáltam. Előbb a számvitel alapjait kell megtanulnom...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
3006 levél
Válasz 10.12.25. 18:38 #22
gregmerch
A ZX Spectrum nekem sem fut (valami netes hibaüzit küld), a C64 és Amiga elindul ugyan, de nem lehet irányítani (nem reagál semmire). A DOS emulátor rendben van. 32bit-es XP-t használok. Amúgy a könyv valami őrülten fantasztikus! Le az összes kalapommal!
i7-4790, Asus Maximus VI Gene, 2x8Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, ASUS GTX 970 2xSLI; i7-3770K, Gigabyte GA Z77X-UD3H, 4x4Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, Gigabyte GTX TITAN ; PS, XB, ND, AND
19402 levél
Válasz 10.12.25. 18:21 #21
sipec
nekem 32 bites, es azon elindulnak
8067 levél
Válasz 10.12.25. 18:15 #20
Gerry
Érdekes, valóban, lévén mintha a Dome nem irodalmi, hanem számítástechnikai magazin lenne...micsoda meglepetés, hogy többen beszélgetnek játékokról mint könyvekről. Egy Forma-1 forumon pedig mindenki a Forma 1-ről beszélget, tehát a világon mindenkit csakis az érdekel? Az évszázad rejtélye, komolyan mondom
A megjegyzéseket pedig hanyagolhatnád, annyira nem állnak jól
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
4187 levél
Válasz 10.12.25. 14:44 #19
Madrac
Talan ha vmit mondanal a kapott hibauzenetrol.
Quoth the raven, `Nevermore.'
51813 levél
Válasz 10.12.25. 14:30 #18
Barthezz
Nekem a DVD mellékleten a C64 és Amiga emulátorok nem indulnak el. Win7 64 az op.rendszerem, illetve Vista SP2 és XP SP3 kompatibilitási módokban is néztem, de úgy is hibaüzenetet dob. Vkinek vmi tipp?
2743 levél
Válasz 10.11.20. 18:41 #17
Aryx
Jogos. Én sem tudom, honnan vettem. Biztos nem azért, mert a milyenfilmeket és miveljátszol topicok 10x intenzívebben pörögnek a milyenkönyvetnél, és az sem tükröz semmit, mint mikor anno padavan a 2 nyereményjáték-blogposztja esetében a Half Life 2 alig pár óra alatt gazdára talált, míg a Bűn és bűnhődés a kutyát nem érdekelte. 2 példa a 100 000 000 közül, érdekes.

Miért érzem úgy, hogy kezd visszatérni a jó öreg Gerry = kuka képlet? Buta vagyok...
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
4133 levél
Válasz 10.11.19. 20:33 #16
gothmog
Kollégámnak (munkahelyi szobatársamnak) főiskolai évfolyamtársa volt a szerző (a mai napig emlegeti is időnként: "az a hülye, elmebeteg Beregi" toposszal illetve ), úgyhogy azt hiszem, én első kézből, a szerzőtől kérek majd egy tiszteletpéldányt (persze a munkatársamon keresztül).
Endure. In enduring, grow strong.
4187 levél
Válasz 10.11.19. 20:32 #15
Madrac
Engem a konyv igazan nem erdekel, de nagyon gondolkodom, hogy elmenjek a bemutatora. Csak Jeroen Tellre vagyok kivancsi, imadtam a zeneit C64en.
Quoth the raven, `Nevermore.'
51813 levél
Válasz 10.11.19. 20:29 #14
Barthezz
Nah akkor ebben meg is egyeztünk, egyik könyv a tiéd, másik az enyém, le is PM-elem gyorsan Dinoval.
1653 levél
Válasz 10.11.19. 18:45 #13
AstorAnt
Jó kis blog, már a neve alapján megtetszett
"Everyone who run, is a VC, everyone who stand still, is a well disciplined VC"
31927 levél
Válasz 10.11.19. 18:39 #12
szbszig
Egyébként akit érdekel a könyv, annak jánlom figyelmébe az IDDQD blog retro bejegyzéseit. Többek között ezt a két játékot is megtaláljátok közte:

The Last Ninja
Impossible Mission I-II

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
31927 levél
Válasz 10.11.19. 16:51 #11
szbszig
Most, hogy mondod, lehet, én is elejtem otthon. A Jézuska az utóbbi időben már sokszor nem tudja, mit hozzon nekem. Kicsit segítek neki.

Persze a nyereményjátékra is benevezek azért.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
5240 levél
Válasz 10.11.19. 16:03 #10
Pras
A The Last Ninjanak magyar fejlesztője volt?! Az igen! A második megdöbbenés akkor ért, amikor az Impossible Mission magyar származását olvastam a cikkben. Mi a cs*cs?! "Stay a while... stay forever!" Mondjuk igaz, mindent, aminek van értelme, magyar csinált, ugye...
Na hja, mennyire más idők voltak. Anno épp egy CoV kiadványban (1001 játék?) olvastam az Időrégész végigjátszását, nagy álmom is volt, hogy játsszak vele - persze akkoriban sanszom nem volt beszerezni. Ismétcsak: Mennyivel más idők járnak... Na meg CoVboj, még él, mint lent megjegyezték? A Postája az újság nagyjából legértékesebb része volt.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
1653 levél
Válasz 10.11.19. 15:40 #9
AstorAnt
Hűű ennek én is örülnékRengeteg emlék eszembe jutottAz első gépem C-64 volt
"Everyone who run, is a VC, everyone who stand still, is a well disciplined VC"
8067 levél
Válasz 10.11.19. 15:38 #8
Gerry
Mondjuk en meg nem tudom honnan vette ezt az info, de biztos...
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
2048 levél
Válasz 10.11.19. 15:14 #7
PanzerWolf
Azt álmodtam,hogy megnyertem ismét a nyereményjátékot.Nem lenne rossz mert ez a könyv tetszene nekem nagyon.
Fenyeskardu Sturm 20W/Mo Feketebotos Necron 20N/Mo Ayzaz A Yazin 20Mo/Me Havas Jon 20R/Ri Vak Aemon 20Ri/Mo M A L B O R D U S 20E/Me D A R D A L I O N 20P/W Geor Dar Khordak 20A/E
62 levél
Válasz 10.11.19. 14:43 #6
mancitoo
5011 levél
Válasz 10.11.19. 11:36 #5
Gump
Mert a nyereményjátékra így remélhetőleg kevesen jelentkeznek és nagyobb az esély a nyerésre.
62 levél
Válasz 10.11.19. 11:34 #4
mancitoo
"Szerencsére nem sokan olvasnak könyvet a Dome-on"

Ez miért szerencse?
60 levél
Válasz 10.11.19. 08:42 #3
vervunhive
Ez a könyv kell nekem! A jövő héten meg is veszem és aztán visszarepülök a segítségével a gyerekkoromba, amikor még fél óra volt, hogy betöltse a datasse a Predator második részét. Istenem, könnybe lábadt az orrom is.
Ne fikázz addig, amíg nem eredeti a cucc a polcodon!
2743 levél
Válasz 10.11.18. 23:19 #2
Aryx
Érdekesnek tűnik, csak a leírás alapján kicsit(?) aránytalan. Ettől még valóban jól jönne ide is egy példány, Tube-on mai napig nézegetek néha gameplay videókat '80-as, '90-es évekbeli PC-s játékokról (C-64 nekem kimaradt, volt viszont magnókazettás Enterprise-om), jó volna könyvformátumban is olvasgatni róluk. Különben meg mekkora poén volt már CGA-ban Alley Cat-et és Test Drive-ot nyomni.

Kár, hogy manapság szinte mindenhol belefutni abba a szituációba, amikor ifjak beszélgetnek arról, hogy "kis" korukban mennyit játszottak azzal a játékkal, aminek valami nagyon fos grafikája volt, várjál, mi is volt az, mindjárt mondom... ja igen, Warcraft 3.
Na nem baj.

Szerencsére nem sokan olvasnak könyvet a Dome-on, így hátha... bevallom, pénzt nem adnék érte, bármilyen sokat is megér már önmagában egy CoVboy-interjú (vagyis hát él még az az ember, érdekes...), a többiről nem szólva. Ajándékként viszont nem utasítanám vissza.
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
51813 levél
Válasz 10.11.18. 22:49 #1
Barthezz
Jó cikk, jó könyv. ^^ Egy éve nem volt semmilyen könyv a kezemben, ezt viszont tuti kérni fogom karácsonyra a fa alá! (Persze a nyereményjátékra is beneveztem, szal hátha... )

A mellékelt DVD is baromira érdekelne, egy csomó régi C64-es játékot végre újra tudnék játszani. Állítom, sokkal jobb egyeseknek a hangulata, mint a sok mai csili-vili játék.
766 levél
Válasz 10.11.18. 22:49
PC Dome
Ez a téma az alábbi cikkhez kapcsolódó hozzászólásokat tartalmazza:
Pixelhősök - a számítógépes játékok első ötven éve (Cikk)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.