Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» 64 bites forradalom (Hírek)

4187 levél
Válasz 11.04.14. 15:39 #10
Madrac
Lefele kompatibilis tobbnyire a dolog. Nekem pl nem is tudom mikor volt utoljara 32 bites OS a gepemen. 4 GB RAMnal alapveto amugy is a 64bit.
Quoth the raven, `Nevermore.'
10984 levél
Válasz 11.04.14. 15:36 #9
VodevilX
Én nem igazán értek hozzá. Egy x64-es rendszeren, csak és kizárólag az x64es programok futnak? Vagy ez inkább csak arról szól, hogy az ilyen programok használják ki igazán. Lényeg, hogy például bármilyen mai (esetleg régi, bár azoknak könnyen lehet baja, már azzal, hogy nem korabeli oprendszeren futtatnám) játékkal tudok-e játszani egy 64bites Win7 alatt?
Mert 1-2 hónap múlva tervezek venni, egy jobb féle gépet játék célra, viszont egyedül a 32bites rendszerek RAM kiszhasználás limitáltságával vagyok tisztában, semmi mással. De fogalmam sincs, hogy megérné-e nekem 64 bites Win7-et tenni.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
827 levél
Válasz 11.04.11. 21:51 #8
_Sun_
A Minecraftot nem a textúrákra hozta példának. Nem csak ahhoz kell sok memória. Ósdi szimulátor is bezabálhatja a memóriát, maszat textúrákkal.
Sok memóriának nagy memória sávszélességgel együtt van értelme. Na meg kell számítási teljesítmény is, ami képes kihasználni ezt.
Lehet bevásárolt a fószer valamelyik gyártó részvényeiből, azért sarkít ennyire.
Egyébként fotorealisztikus grafikával még kevesebb is a munka. Ma is már az a gyakorlat, hogy mindent legyártanak fotó minőségben, aztán kezdődik az optimalizáció. Modellek poligonszáma, animációk fázisai, textúrák tömörítése. Aztán maga a motor, milyen távol miből mennyit vegyen vissza, ami takarásban van hogy számolja...
Foto realisztkus grafikánál optimalizálni sem kellene, minden úgy jelenne meg ahogy megalkották. Távolságtól függetlenül. Na ilyen nem mostanában lesz. Maradnak az egyre jobban közelítő, ügyes trükkökkel operáló megoldások.
Gaming is about killing time, not killing people
8 levél
Válasz 11.04.11. 21:41 #7
sic
Pang a memória piac?
Minecraft mint példa a nagy felbontású textúrákhoz? Haha!
Mintha kicsit el lenne szállva a csóka.
Tényleg jó lenne egy kis szabadság, de ha a fejlesztésbe a konzolokat is képbe veszi, akkor rá kell jönnie, hogy még jobban meg van kötve a keze.

Fotórealisztikus grafikához meg még több munka és idő kell. Kérdés hogy tényleg megéri-e?
Asszem azon a szinten vannak a hardverek, hogy már nem a textúrák mérete és a RAM mérete az igazi korlát. Én inkább másféle áttörést remélek: mondjuk a valósidejű sugárkövetés hatékony és olcsó hardveres megvalósítását.
Na de mindegy, a még több memória hasznos mindenkinek, főleg a piacnak és a gazdaságnak
827 levél
Válasz 11.04.11. 18:53 #6
_Sun_
64 biten 2^64=16exaByte-ot lehetne címezni, de ehhez olyan processzor is kéne. Ugyanis az, hogy egy processzor 64-bites utasításkészlettel rendelkezik, az nem jelenti, hogy a címző egység is 64 bites (szükség sem lenne rá, mert egy kamionban férne csak el annyi memória a jelenlegi fizikai méretekkel). Így a címző egység van hogy 48 vagy 52 bites. És az operációs rendszer is korlátozhatja a címző képességet. Akkor is ha 64 bites.
Például a 64 bites Win7 esetében ez így alakul:
Starter: 8GB
Home Basic: 8GB
Home Premium: 16GB
Professional: 192GB
Enterprise: 192GB
Ultimate: 192GB
Egy szokásos 64 bites Linux disztribúciónál ez 64TB (tehát Terra Byte).
Gaming is about killing time, not killing people
998 levél
Válasz 11.04.11. 18:50 #5
Sityi
Volt már olyan zsír új játékos gép, ami visszajött, hogy kéne még bele ez+az, és WinXP volt rajta... Plusz az egyik konkurensünknek van pofája 32 bites Win7-tel eladni gépeket (és édesmindegy, hogy irodai vagy gamer kondifról van szó)...
1614 levél
Válasz 11.04.11. 18:36 #4
rootshaper
ilyen durva téveszmék vannak az emberek fejében? nem is tudtam, komolyan... szerencsére nekem minden számítógéppel foglalkozó ismerősöm ért is hozzá annyira, hogy ezt belássa. visszafele kompatibilis minden ócska 32 bites programmal, akkor meg mégis mi hátrány származna belőle? ideje már tényleg felnyitni ezeknek az embereknek a szemét.
108 levél
Válasz 11.04.11. 18:35 #3
kfkl
Hát igen 192 gb ram-ig volna még mit fejlödni.
4187 levél
Válasz 11.04.11. 18:16 #2
Madrac
Boven eleg a Win 3.1 is...
Quoth the raven, `Nevermore.'
998 levél
Válasz 11.04.11. 18:01 #1
Sityi
Előbb azokat a téveszméket kéne az emberek fejéből kiirtani, hogy a 64 bites Windows-ok nyűgösebbek a 32 biteseknél, így talán azt telepítenék végre (hány olyan gép landol az asztalomon, ami 4 GB RAM + 1 GB VRAM + 32 bites Windows kombinációból áll...). Vagy a Microsoft is befejezhetné a 32 bites verziók árusítását, mert sok laptoppal is 32 bites rendszer jön...
Amúgy én is üdözölném, ha végre 64 bites játékokat kapnánk, így natívan kihasználva a mai gépeink tudását!
766 levél
Válasz 11.04.11. 18:01
PC Dome
Ez a téma az alábbi cikkhez kapcsolódó hozzászólásokat tartalmazza:
64 bites forradalom (Hírek)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.