25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Legalább 8 GB RAM kellene a PS4-be és Xbox 720-ba (Hírek)

_Sun_
#22 _Sun_ [827]
Már a Nintendo 64-ben is 64 bites processzor volt 1996-ban mégsem a grafikájáért szerettük.
Teljesen egyet értek a 8GB-s elképzeléssel. Az oprendszer max 1GB-t eszik meg, egy mai közép konfigban még így is marad 3GB rendszer és 1 GB video memória szabadon. Mire az új konzolok kijönnek lesz ez a duplája is. Viszont 64 bites játékok is kellenek hozzá, amik ki is használják ezt.

Gaming is about killing time, not killing people

Válasz erre

rootshaper
#21 rootshaper [1614]
valahogy úgy érzem, hogy nagyon nem vagy képben, hogy miről is folyik a beszélgetés. semmi köze a már agyon rágott konzol vs. pc vitához...

a crysis 2 meg már nem olyan izzasztó mint elődje volt, szóval erre ne verd magad nagyon. az én 4 éves vasam is tükörsimán elviszi.

Válasz erre

Előzmény: HUNpunk 2011.04.19. 22:54
HUNpunk
#20 HUNpunk [6]
PS3-mamon nem akadt a Crysis 2 és valahogy meg se erőltette magát a gép szóval azt sem értem,hogy minek akarnak ilyen nagy gépeket.Már szinte most a PS4 meg az új Xbox az még messze van.

A skrizofrénia nem mentesit attól a ténytől,hogy hűlyék vagyunk!

Válasz erre

HUNpunk
#19 HUNpunk [6]
Minek vitázni,hogy konzol vagy pc?? Mind kettő jó a maga nemében.A konzol nem lesz pc soha mert nem az az alap cél.Hanem a szórakoztatás.Mind kettőn van játék de egy RTS szar konzolon és némelyik FPS is hisz a controller az nem annyira finom mint az egér tud lenni.De egy RPG-t,TPS-t azért egy konzolon jobban szeretek játszani mint Pc-n.És ha belegondolok pc-n még mindig nem futnak tökéletesen a PS2-es gamék.Kivétel ha van egy erőműved.

A skrizofrénia nem mentesit attól a ténytől,hogy hűlyék vagyunk!

Válasz erre

Madrac
#18 Madrac [4263]
Ezt nem igazan ertem, miert kell ilyen szempontbol osszehasonlitani egy konzolt egy kozismerten memoriazabalo Windowst futtato PC-vel? Nem mindegy, hogy mennyit nyúl le az OS a rendszermemoriabol, fokent, hogy az csak 256MB. A masik 256 a videomemoria.

Quoth the raven, `Nevermore.'

Válasz erre

Előzmény: rootshaper 2011.04.19. 15:40
Raistlin666
#17 Raistlin666 [4721]
Láttál te már PS3-at mondjuk bekapcsolva?
Feltünt, hogy azon nem XP fut?
ÉS nincs a háttérben 25 program ami memóriát zabál játék közben?

???

„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”

Válasz erre

Előzmény: rootshaper 2011.04.19. 15:40
Raistlin666
#16 Raistlin666 [4721]
Láttál te már PS3-at mondjuk bekapcsolva?
Feltünt, hogy azon nem XP fut?
ÉS nincs a háttérben 25 program ami memóriát zabál játék közben?

???

„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”

Válasz erre

Előzmény: rootshaper 2011.04.19. 15:40
rootshaper
#15 rootshaper [1614]
az egy dolog, hogy a Cell 64bit-es, de attól függetlenül (ahogy PC-re sem) oda sem jönnek ki 64bites játékok. más részről meg az a 2x256mb hol van még a 2gb-hoz képest is? egy 512mb ramos gépet már irodába sem lehet eladni, hogy használja rajta az ember a Word-öt.

Válasz erre

Előzmény: Madrac 2011.04.19. 15:12
Madrac
#14 Madrac [4263]
Akkor hidd el nekem hogy a konzolok 64bitesek. A Wikibol tovabbindulsz a Cell mikroprocesorok adatai utan ott mar kiderul. A 32v64bit problemat meg mar kiveseztetek egyszer.

Quoth the raven, `Nevermore.'

Válasz erre

Előzmény: Sityi 2011.04.19. 15:08
Sityi
#13 Sityi [1614]
Onnan jön, hogy PC-n elenyésző a 64 bites játékok száma. (Erről jut eszembe, 32 bites Windowsos programoknál 2 GB a maximum kisajátítható RAM, de maga az OS 4 GB-ot tud megcímezni - beleértve a VGA memóriáját is.) Nem vagyok programozó, de nem hinném, hogy akkora teher és munka lenne azt a nyomorult programkódot lefordítani 32 és 64 bitre lefordítani... Az a baj, hogy én a Wikipédián nem látom, hány bitesek ezek a procik, de ha abból indulunk ki, hogy PC-n 32 bites rendszerrel maximum 4 GB címezhető meg, míg 64 bites OS esetén már tulajdonképpen OS-től és annak alverziójától függ a dolog (pl. Win7 HP 16 GB, míg az üzleti verziók 192 G, így azt hiszem, annyira nem is hülyeség arról beszélni, hogy akkor már 64 bitre is át lehetne lépni. A WinXP tulajdonképpen már hivatalosan is kimúlt, így az egyetlen kerékkötő a 32 bit mellett már nem létezik, és ha ez a 8 GB memória tényleg megvalósul, tényleg ideje lesz 64 bitre is áttérni. Több elérhető memória = nagyobb adattér = (vélhetőleg) részletgazdagabb játékok (több memória áll rendelkezésre a grafikának, a hangoknak, az AI-nak, stb.).

https://www.mixcloud.com/Sityi/

Válasz erre

Madrac
#12 Madrac [4263]
Nem tudom honnan szedtetek ezt a konzol 32bit vs 64bitet. Alapvetoen szo se volt rola es mivel mind2 konzol PowerPC alapu es 64 bites ertelme sincs. Jelenleg 256MB rendszermemoria es 256 MB videomemoria van mind2ben es ezt kifogasolta az interjuvolt uriember.

Quoth the raven, `Nevermore.'

Válasz erre

gregmerch
#11 gregmerch [3766]
Olvastam, láttam, értem. Csak megjegyezném, hogy habár a Pc-ken már régóta rendelkezésre állnak a 64-bites rendszerek, ez a tény valahogy nem dobta meg a játékok grafiaki prezentációját (sem) számottevően a 32-bit-es verziókhoz (pl. konzolokhoz) képest. Sőt, gyakorlatilag egyfajta "uniformitásra" való törekvés figyelhető meg.

"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/

Válasz erre

Előzmény: rootshaper 2011.04.19. 14:37
rootshaper
#10 rootshaper [1614]
64bit. olvass, és rájössz, miért stagnál a látvány része a dolgoknak

Válasz erre

Előzmény: gregmerch 2011.04.19. 14:34
RAI*DEN
#9 RAI*DEN [3086]
Ezt az Xbox 720 kifejezést akárhányszor meglátom, mindig elgurul a gyógyszerem. Főleg annak tudatában, hogy eredetileg a kezdeti tervekben még, az X360 megjelenése előtt X-Box360° volt a neve(előszőr Xbox2, majd X-box360°, majd megjelenésre elhagyták °-ot belőle), ezért szerintem szimplán nagyon nagy butaság ez a 720-azás...

Kicsit hozzászólva a cikkhez, ha a jelenlegi 512mb RAM helyett 8GB RAM-mal jelennének meg a nextgen konzolok, akkor nagy a valószínűsége annak, hogy élettartamilag jóval tovább kibírhatják, és azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy jóval komplexebb OS-ekkel rendelkezhetnek. Mindenesetre a jelenlegi tényállások szerint nem mostanában várhatjuk a következő generációt, így még elég koraiak a találgatások.

Válasz erre

gregmerch
#8 gregmerch [3766]
Szerintem is fontos elem a sztori és a kidolgozottság, de a játékélményhez nagyban hozzájárul a grafika is. Egy szépen megalkotott, aprólékosan kidolgozott világban jobban el tud merülni az ember, mint egy kevésbé kifinomultban. Ehhez azonban szerintem is elég a mostani teljesítmény. A játékok grafikája olyan hú de látványosan nagy ugrást kb. 2004-2005 óta nem mutatott fel. Ez alatt azt értem, hogy mondjuk egy Doom 3, egy Half Life 2, vagy egy Far Cry sokkal nagyobbat dobott az addigi trenden, mint egy Crysis 2 a mostanin. Egy két-három-négy-öt évvel ezelőtti program is nagyon szép, és még ma is bőven állják a sarat az újabbakkal szemben. Gondolom a mostani technológia elérte a határait, és csak a hardware lényegi megújulása tenne lehetővé újabb nagy váltást. Ez - hangsúlyozom: szerintem - annyira nem égető ma, a már amúgy is nagyon mutatós játékok korában.

"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/

Válasz erre

sipec
#7 sipec [19623]
en szemely szerint a mostani latvannyal is teljesen meg vagyok elegedve, es meg mindig a jatekelmeny, sztori > grafika. csak sajna megint nem ez a trend, hanem a directx14el felszerelt cod

Válasz erre

gulyi0214
#6 gulyi0214 [1]
A PS3nak szerintem 64bites processzora van.

Válasz erre

balays82
#5 balays82 [14276]
Nem inkább négyet? Egyébként eddig bele sem gondoltam, hogy a konzolok esetében is szóba jöhet ez a 32 bit vs. 64 bit kérdés, pedig abból kiindulva, hogy a konzol lényegében egy játékra optimalizált célszámítógép, teljesen logikus a dolog.

Válasz erre

Előzmény: rootshaper 2011.04.19. 13:01
rootshaper
#4 rootshaper [1614]
hát ja. nemtudom mit akarnak 8 giga rammal, ha egyszerre csak kettőt tud használni a 32bites rendszer. érdekes... csak mert egy pár nappal ezelőtti interjú fordításomból nekem az jött le, hogy a konzolgyártóknak eszük ágában sincs még a 64bites korszakba belépni.

Válasz erre

Előzmény: Sityi 2011.04.19. 12:16
gregmerch
#3 gregmerch [3766]
Egyetértek. Emellett a megfelelő teljesítményű tévék elterjedése sem követi a grafikai trendet. Hiába erőltetik pl. a 3D-s megjelenítést, ha a mezei felhasználók alig néhány százalékának van eddig megfelelő, jelenleg a méregnél is drágább készüléke hozzá.

"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/

Válasz erre

Sityi
#2 Sityi [1614]
A 64 bitre kéne inkább ráfeküdni. A PC már évek óta tudja, ideje lenne felzárkóztatni a konzolokat is, mert addig menni fog a köpködés, hogy "vacak konzolport, ami ki se hajcsa a gépet".

https://www.mixcloud.com/Sityi/

Válasz erre

PC Dome
#1 PC Dome [766]
Ez a téma az alábbi cikkhez kapcsolódó hozzászólásokat tartalmazza:
Legalább 8 GB RAM kellene a PS4-be és Xbox 720-ba (Hírek)

Válasz erre

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.