Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Mit játszottál végig legutóbb? Értékeld!

31894 levél
Válasz 16.11.19. 12:01 #538
Creativ3Form
Jóóóó, az uccsó pályán HIGH lett sajna. Mondjuk nem értem miért, mert kb. 2 ember ha észrevett az egész pályán, és azokat is gyorsan elhallgattattam.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
8613 levél
Válasz 16.11.19. 08:04 #537
davkar9
Milyen low chaosról beszélsz, steamen hight látok.

A 0 újdonság nem rossz, új karakter (+1), helyszín és történet (nekem) bőven elég. A Dishonorednál mondjuk alapvető design "hibák" vannak. LC a támogatott/jobb/canon, izgalmasabb, ami több kihívást(?) jelent, viszont csupa olyan kütyü és képesség van, ami viszont arra ösztönöz, hogy ölj meg minden őrt a pályán. Érzésre Emily csápos képességei is inkább ezt a célt szolgálják és lopakodva játszva gondolom vele is csak a teleport lasszós, duplaugrás és a többi nonlethal képességet "lehet" használni.

szerk: pontosabban lopakodás + clean hands
Simple. Eternal. Beige.
31894 levél
Válasz 16.11.19. 00:43 #536
Creativ3Form
Dishonored 2

Kitolva.
Huh...nos...az első részhez hasonlóan, ez is eszméletlenül tetszett, az elejétől a végéig élveztem és imádtam, viszont...nem tudta felülmúlni az elsőt, sőt. Nekem az picivel jobban is tetszett. Ehhez - így emésztve és végiggondolva a dolgot a stáblista alatt - két dolog járult hozzá. Az egyik, hogy a játékmenetben SEMMIT nem újítottak. Nem tudom féltek e belevinni az elsőtől eltérő megoldásokat, de olyan szinten copy-paste a játékmenet, hogy csak na. Persze ez nem negatívum hiszen ami anno ott tökéletesen működött, azt minek változatosság meg, csak...csak pont amiatt, hogy ami ott még az újdonság erejével hatott, az itt már megszokott rutin volt, és ennek köszönhetően a játék kihívás faktora az első perctől kezdve elég alacsony. Persze a LOW CHAOS-hoz itt is lopakodni kell (jelen), rengeteg és rengeteg újratöltéssel (jelen), melyet egy kiadós anyázás sorozat kísér végig (jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjelen), de ha az első részben összeszedtél egy rutint ezzel kapcsolatban, akkor ezt itt is tökéletesen tudod alkalmazni. És ez sajnos igaz a képességekre is. Hiába hoztak be ugyan is egy vadi új szereplőt és adtak neki rengeteg új képességet, egyszerűen nem éreztem szükségét annak, hogy ezeket használjam. Az a három képesség, amit az első részben használtam, az itt is tökéletesen megfelelt az igényeimnek és a játékstílusomnak, és nem éreztem azt, valamint nem voltam úgymond rákényszerítve arra, hogy más irányú fejlesztések felé menjek el. Az alap teleportáló képesség, a falon átlátás és a "ha megölsz valakit, a holteste azonnal elporlad, és nem hagy nyomot maga után" képességek tökéletesen megfeleltek nekem itt is, és az újak közül összesen egyet használtam csak. Amikor is több embert az irányításunk alá vonunk, megbabonázunk (összesen négyet lehet), és ha ezekből a megbabonázott emberek közül csak egyet megölünk, akkor meghal a többi megbabonázott ember is. Ezt a képességet kombinálva a hulla elporladós képességgel bizony remekül tudtam használni, főleg a vége felé. De ennyi...volt még pár új képesség, de azokat csupán elolvastam, egy-kettőbe belenéztem tubeon, de nem hiányzott a használata egyiknek sem.
Szóval összességében nagyon elégedett vagyok, aki az elsőt imádta, ezt is imádni fogja, de én személy szerint valahogy még sem álltam fel annyira elégedetten előle, mint annó az első résztől. Tényleg olyan minimális új dolgok lettek bevezetve, hogy az ember szinte észre se veszi, és emellett hiába szép még mindig és látványosak a helyszínek, ez csupán egy tisztességes, iparos folytatása az első résznek, semmi több. És higgyétek el, ez a kissé negatív fenhang amit itt a végén írtam, nem jelenti azt, hogy csalódtam a játékban és nem tetszett és azonnalkéremvisszaapénzem. Nem, ez egy, az elődjéhez hasonlóan remek játék lett. De azért remélem, hogy a következő részbe a nullánál már nem csak egy hajszálnyival több újítást találnak ki a készítők, mivel nem biztos, hogy harmadjára is széles vigyorral az arcunkon nyeljük le ugyan azt.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
4133 levél
Válasz 16.11.07. 21:12 #535
gothmog
Jó tanács: nézz előtte kicsit utána a skillek (itt gemek, illetve ezek kombinációi adják) működési alapjainak és ne lepődj meg, ha meglátod a passzív képzettségfát, mert különben összefosod magad a tanácstalanságtól, ha a játékban szembesülsz ezekkel először
A legjobb, ha keresel a neten egy szimpatikus buildet. Olyat, ami kezdőknek való, olcsó (nem kellenek hozzá különösebben extra tárgyak), és az ott leírt tanácsokat követve ismerkedsz a játékkal. Ellenkező esetben javarészt csak cumizni fogsz már normálon is.

Ez például tuti build teljesen kezdőknek is. Nem kell hozzá igazán más, csak mindig a legállatabb kétkezes fegyvert, amit éppen forgatni tudsz.
Persze elsőre ez a leírás is tele lesz a számodra ismeretlen fogalmakkal, de sajnos a PoE ebből a szempontból nem olyan felhasználóbarát, mint a D3, nem vezet kézen fogfa a játékba, hanem bedob a mély vízbe.

Amúgy, ha elijesztene a játék (ez benne van a pakliban, plusz nem mindenkinek jön be a PoE), de szereted a stílust, akkor valamelyik leárazásnál csípd el a Grim Dawnt! Könnyebb beletanulni, jobban emlékeztet a klasszikus Dio, Titan Quest vonalra, és mocskos jó hangulata van!
Endure. In enduring, grow strong.
12087 levél
Válasz 16.11.07. 19:54 #534
Gobiakos
Mostanában annyi szó esett erről a PoE-ről és a Dio3-ról, hogy megjött a kedvem egy kis játékhoz. Mivel a Dio-t nincs kedvem folytatni, még a Torchlight vagy annak 2. része lett volna nálam opció, ám mivel ezt még nem ismerem, így végül emelett döntöttem engedve a kíváncsiságomnak.
18828 levél
Válasz 16.11.07. 14:11 #533
Peace
Persze, megvolt. Torchlight 3-nak örültem volna, azokat még nagyon csíptem. De állítólag sajnos nem lesz. Tyranny-t még meglesem majd, bár jobban csípem az egy fős pusztítást, amit nem lehet harc közben megállítgatni. Bár volt most pár hónapja egy ilyen, amit nagyon élveztem, csak nem ugrik be a címe.....
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
2087 levél
Válasz 16.11.07. 13:47 #532
Shadowguard
Van Helsinget nem próbáltad még? Ott nagyjából le is zárul egy végigjátszással az egész, de szerintem kifejezetten szórakoztató és rengeteg vicces pop-kulturális utalás van benne. Már csak azok miatt is megéri végigtolni egyszer.
Hátránya, hogy nem túl hosszú, de ha csak a kampány érdekel akkor még mindig jobb, mint egy diablo 3 Én úgy toltam végig többször is, hogy általában félúton megunom a hack&slash játékokat. TQ-t például két óra után meguntam (aztán beleöltem még tizet, hátha jobb lesz, de nem lett), de itt végig pörög a játék és csak nagyon ritkán van üresjárat.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
18828 levél
Válasz 16.11.07. 09:52 #531
Peace
Ha addig jól szórakozom, akkor nem bánom, ha kinyomom a normál után és többet nem indítom el. Egyelőre nagyon jól elélvezkedek, van egy AoE skillem, ami kegyetlen meg egy heavy strike-om boss-okra. Kinéztem már merre haladok a skill tree-n, kétkezes fegyverek és mace sebzésnövelés!!! Diablo 3-ba annó nagyon sok 100 órát beleöltem, de akkor még egyedül voltam, most már nem lenne ennyi idő rá és sajnálnék is rá ennyit. Egy végigjátszással nagyon jól elvagyok. Ha pedig érdekelnek az alternatív befejezések, akkor vagy meglesem youtube-on vagy visszatöltöm. Mafia III-nál is visszatöltöttem utolsó checkpoint-ot, hogy meglessem mi lett volna ha. Néha én is irigykedem (davkar9: sorozatokra és játékokokra fordított idő és LiT: filmek!!!!!), de már kezdem megszokni ezt az új életvitelt és így is játszogatok annyit, amennyi kielégíti az igényeimet. Még én is majdnem elhittem! Nem, nem! Tényleg játszom eleget.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
4133 levél
Válasz 16.11.07. 08:40 #530
gothmog
Hali!
Elsőre elég ijesztő a PoE passzív fája, és szerintem az első kb. két karakternél érdemes is egy buildet kinézni és az ahhoz tartozó fát követni az önállóan agyalás helyett. Viszont, ha rájössz a "logikájára", megszokod, akkor egyúttal arra is rá fogsz ébredni, hogy a gemekkel kombózva ez a passzív fa annyiféle egymástól elég rendesen különböző (de emellett tényleges használható) karakter felépítésére ad lehetőséget, amit a most futó többi darab megközelíteni sem tud.

Különben, normálon, míg össze nem szedsz egy-két a jó haladáshoz szükséges skill gemet (kb. első act, esetleg a másodiknak az első fele még), addig kicsit nyögvenyelős tud lenni a játék, Ám onnantól, hogy van egy jó skilled vagy skillpárosod, pörgőssé válik a játék. És itt is az van, mint a stílus legtöbbjénél: a normál csak a bemelegítés, a következő nehézségi szinten, ha nem cseszted el a karaktert, már rendesen pörög a játék, a legnagyobb nehézség pedig még rátesz erre egy lapáttal. Az endgame-nél pedig a karaktered "teherbírása" a határ.

A Wolcent nézegettem már én is youtube videókon, de egyelőre azon kívül, hogy igen szép (a táj, mert a karakterek és szörnyek elég bénák voltak még szerintem), én nem láttam benne semmi olyat, ami alapján ebből világrengető játék lesz.

Peace-nek: amennyire ismerlek, szerintem a PoE-t is abba fogod hagyni a normál végigfuttatása után. Nekem ugyan nagyon bejött (Act4 kurvajó! Plusz nekem nagyon tetszett a Labirynth nevű extra dungeon-sor is), én már Cruel nehézségen tolom (egyelőre haladok ott mint a szélvész), de nem vagyunk mind egyformák. (Én például a Mass Effecteket és Dragon Age-eket nem tudom annyiszor újra kipörgetni csak azért, hogy mondjuk egy törpe nő lábmasszőrt is kipróbálhassak. Bár azt hiszem, ebben davkar9 a király, aki akár egyetlen banter miatt is képes újra és újra belevágni ezekbe egy-egy újabb karakterrel.)
Endure. In enduring, grow strong.
18828 levél
Válasz 16.11.07. 05:58 #529
Peace
Ennyi. Semmi hangulatom elkezdeni magasabb nehézségi fokozaton. Egy Grim Dawn-nak nekiálltam 3. karakterrel is, de az is hamar unalomba fulladt. PoE-nál mindenki írja, hogy rengeteg az endgame tartalom, meglátjuk azzal hova lyukadunk ki.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
6479 levél
Válasz 16.11.06. 22:02 #528
GustyX
TQ ennyi volt? Nem igazán értem, hogy az ilyen játékról hogyan lehet ilyen topicba írni.
Ez nem az a fajta cucc.
Ajánlom a Wolcen-t (ex Umbra).
Igaz még csak early a javából, de szerintem ütni fog!

PoE-ban benne van 11 órám, most is feltettem, tetszik is, nagyszerű is, de valamiért az egész olyan....Hiányérzetem van játék során. Meg a passzív képességfa... Átláthatatlan nagyon, de nagyon jó ötlet! Ilyesmi lesz a Wolcenben is, csak használható.

Amúgy Dragon Age Inquisition. Jó volt, de a harcrendszer, meg a képességek bénák.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
18828 levél
Válasz 16.11.06. 14:22 #527
Peace
Titan Quest kieggel együtt. Annó 10 éve én ezt majdnem végigtoltam, de a főellenségnél kiderült, hogy totál életképtelen a karakterem és ha beledöglök, akkor sem tudom legyőzni, így törlés lett a vége. Ezúttal nem okozott gondot, de a kiegnek a legvége az már kegyetlenül felhúzott idegileg. Olyan pofátlanul erősek voltak az íjászok és Hádész parancsnokai, hogy szinte folyamat borultam. Vártam egy fél napot és higgadt fejjel visszaléptem ma, így már egyből halál nélkül lement Hádész is. Összességében kimondottan kellemes volt, mostanában ezekre vagyok rákattanva. Meglátjuk most a Path of Exile meddig fog kellemes kikapcsolódást biztosítani.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18828 levél
Válasz 16.11.02. 16:24 #526
Peace
Hmm....Dragon Age első része nem is egy rossz ötlet, ha Titan Quest végére érek. Vagy addigra lehet megjelenik a Tyranny. Nah majd kiderül milyen demo kerül ki legközelebb.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
3075 levél
Válasz 16.11.02. 16:20 #525
Sucee
Tervezem én is most az ingyenes időszakban lejátszani, csak valahogy nincs "Batman hangulatom" mostanában. Benne vagyok nagyon a Dragon Age világában.

Egyébként ne írd le egyből a gépedet, még ha nem is mai darab, a Telltale híresen szarul optimalizál. Game of Thrones utolsó része xboxon is helyenként nevetségesen szaggatott, néha teljesen meg is állt. Mindig ugyanott, ugyanúgy, szóval nem is egyszeri gond. Kétszer lejátszottam, meg ott voltam ismerősnél, amikor ő játszotta, és semmi különbség nem volt.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
12087 levél
Válasz 16.11.02. 16:15 #524
Gobiakos
Az első epizód végére értem és azt kell mondanom, hogy... elkeserítően rövid volt. Sajnos többször tapasztaltam belassulást, de ezt én belátom a gépem korának és véges teljesítményének. Ennek ellenére nem volt rossz, és alkalom adtán lehet, hogy a további epizódokra is beruházok majd.
10984 levél
Válasz 16.11.01. 13:51 #523
VodevilX
Layers of Fear
Nagyon ajánlott, annak aki egy jó horror játékra vágyik! Amolyan walking szimulátor, nem sok mindent kell benne csinálni, egy-két kis puzzle van menet közben, de hangsúly a végig járt úton van! A játék felépítése, hangulata, vizuálisan és hangzásban is egyszerűen zseniális! Nem is túl hosszú 4-5 óra szerintem, de akciósan mindenképp javasolt a beszerzése, de tényleg csak annak aki jó horrorra vágyik, mert bizony egyeseknek igencsak sok lehet, esetleg kisebb adagokban fogyasztható.
A nemrég megjelent dlc, viszont kihagyható, az kb 1 óra és inkább csak egy új perspektíva a sztorijára, de sem hatásban sem tartalomban nem ér a nyomába sem.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
18828 levél
Válasz 16.11.01. 09:57 #522
Peace
Mafia III:

Abszolút nem voltam elragadtatva a hírektől és előzetesektől, már előre eltemettem, DE HIBA VOLT!!!!!! Piszkosul élveztem ezt a játékot!!! Nem Mafia, inkább egy '60-as évekbeli GTA. De egyszerűen annyira hangulatos lett a történet, a karakterek (Donovan az csúcs!!!!!!) és a mellékküldetések is, és persze a zene!!! Nem hittem volna, hogy ennyire beleszerelmesedek, de teljesen elvarázsolt és magával ragadott a kor zenéje! Érdemes megvárni az end credits utáni jelenetet, mert zseniális!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
31894 levél
Válasz 16.10.27. 07:59 #521
Creativ3Form
Meg, plusz addigra már az összes epizód megfog jelenni. Legalább is azt tervezik, hogy még idén a végére érnek az 5 fejezetnek, és mivel már csak kettő van hátra, ez össze is jöhet.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
10256 levél
Válasz 16.10.27. 06:30 #520
MattMatthew
Mint eddig szinte az összes TT játéknál, itt is az első részt elkezdtem, majd abbahagytam és megvárom míg kész a teljes évad.
Jónak tűnt egyébként. Troy Baker és Laura Bailey miatt meg tényleg muszáj lesz ezt végigjátszani előbb-utóbb.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
5202 levél
Válasz 16.10.27. 00:57 #519
Skorpio90
Persze, nyilván így van, hiszen a Walking Dead-del nálam már bizonyítottak. Csak sajnos én mindig belefutottam abba, hogyha egy szarul portolt játék a többségnek nem ment, akkor én a többséghez tartoztam Megvár Bruce papa karácsonyig szerintem.
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
31894 levél
Válasz 16.10.26. 14:56 #518
Creativ3Form
Nekem hála az égnek nem volt vele bajom már az első pillanattól kezdve, de azóta már javították ezt a hibát. Az első patch még nem volt tökéletes (ahogy olvastam), de a másodikkal már helyretette a játékot. Megéri befizetni rá amúgy, az első fejezet amolyan felvezetős, kissé lanygos érzetet kelt, de a 2. és a 3. zseniális lett.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
5202 levél
Válasz 16.10.26. 11:48 #517
Skorpio90
Nem volt kedvem a szar optimalizálásról szóló hírek után megvenni, és most van mivel játszanom, de majd a téli leárazáskor biztos bezsákolom.
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
18828 levél
Válasz 16.10.26. 06:05 #516
Peace
Pedig de. Az első epizóddal játszottam 5 percet, de szaggatott meg minden baja volt, aztán gondolom jött valami más, ami sokkal jobban bejött.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
31894 levél
Válasz 16.10.25. 21:02 #515
Creativ3Form
Telltale Batman Episode 3 - New World Order

BAZD...MEG...AZT...A...PICSA! Ez a játék epizódról epizódra egyre jobb! MIVOLTEZABEFEJEZÉS?!?!? És a 4. epizód előzetese...e...eeeehhh. Amúgy komolyan csak én játszom vele egyedül? Ne már.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
51813 levél
Válasz 16.10.17. 14:47 #514
Barthezz
A többieknek pedig köszönöm a választ, ez a 35-40 óra tényleg elég hosszúnak tűnik, de sztem belevágok. Ha a végére amúgyis monotonná válik, akkor talán nem lesz gond, ha közbeszakítja a karácsonyi időszak (mellesleg a téli szünetben vidéken leszek és a családi programokon kívül nem lesz más egyéb elfoglaltságom, így ideális lenne ez az időszak a játékra, de az egerszegi gépem sajnos nem alkalmas a játék futtatására, így az SC2 Nova DLC-ket tervezem ekkorra).

Az előző TR-nél amúgy a challenge-ek voltak az egyetlenek, ahol bár nem youtube-hoz, de szöveges végigjátszáshoz folyamodtam. Alapos körültekintéssel az általában 10 ilyen poszterből / totemből, stb. 7-8 meglett, de a maradék annyira el volt rejtve, hogy ennyi felesleges időm és türelmem már nem volt hozzájuk, így ilyenkor elolvastam ezeknek a helyét. Valószínűleg most is így fogom csinálni, ha hasonló ebben a játékban is a szisztéma. A többi collectible-t pedig akkor csináltam meg, amikor már megvolt minden szükséges fejlesztésem és képességem, különösen a térképen bejelölős fejlesztés, így ezekért most is majd egyben, a játék végefelé fogok sztem visszamenni, így a sztorit sem fogja a gyűjtögetés nagyon megakasztani.
51813 levél
Válasz 16.10.17. 14:37 #513
Barthezz
Nyilván nem. Ebből a 6 hétvége / 12 napból 3-4 biztos ki fog esni egyéb program miatt, bár így az ősz második felében és télen ez jobban tervezhető. Nyáron már csak azért sem vágtam bele, mert ha jó idő van, akkor hétvégente vagy strandon vagyok, vagy vmi kirándulós programot szervezek + ott a nyaralás, fesztiválok, ilyenkorra egy Tomb Raider egyértelműen nem való. Késő ősszel, télen azért 2-3 fölös óra akad egy-egy hétvégi napon, nyilván ez a játék elején lesz 4-5 óra is, amikor nem tudom abbahagyni, majd beáll ez az említett átlagra, ami persze akár 1 óra vagy 0 óra is lehet, ha úgy jut csak időm. A tapasztalatom az persze, hogy általában kétszer annyi időbe telik teljesen kivinnem egy adott játékot, mint azt előzetesen eltervezem. Az amúgy nem hosszú Inside is 2 hétvégémbe telt az optimistán kalkulált 1 helyett, kb. 4 x 2 órára felosztva, 100%-osan teljesítve (az időm nagy része a secret-ek felkutatásával ment el).

Persze a fentiekből nem csinálok ügyet, imádok game-elni, de értelemszerűen ez a prioritási ranglétra alján helyezkedik el így 30-on felül. Viszont a Tomb Raider az egy olyan sorozat az életemben, amit egyben szeretek végigjátszani és nem szétaprózva, kisebb-nagyobb szünetekkel. Már a csak hétvégén való játék sem a legjobb neki, de a hétköznapot nem tudom megoldani a munka és a most már heti 4 alkalomra növelt edzések miatt. Jellemző amúgy, hogy filmet, vagy sorozatot nézni is alig jut időm, a Stranger Things-t augusztus végén kezdtem el és az utolsó rész még mindig hátra van.
4682 levél
Válasz 16.10.17. 12:41 #512
Christoph
Én 90%-ig jutottam 30 óra alatt. Függ attól is hogy mennyire olvasod végig a szövegeket, mennyi ideig szöszölsz a képességpontok elosztásán, a tombok rejtvényein stb. Általában max 40 órát írnak a 100%-ra.

Nekem yt-os segítség nem kellett egyáltalán, nem túl nehéz megtalálni a dolgokat, tárgyakat. A challengeken (vágj el 7 db xy zászlót, égess el xy plakátot) lehet a legtöbb időt elszórakozni, mert ott nincs térképes segítség. Na az az egy ami igazán idegesítő tud lenni, hagytam is párat a fenébe.

A probléma a 100%-kal ott van, hogy minden pályán hagy 1-2 olyan collectible-t amihez még a játék adott szakaszában nincs megfelelő szerszámod. Kicsit fárasztó betöltögetni a régi pályát azért, hogy felszedj egy 5 soros dokumentumot. Igazából mint mondtam a fejlesztés, szintlépés miatt sem motiváló.
18828 levél
Válasz 16.10.17. 12:36 #511
Peace
Meglehet így tervezni előre, hogy márpedig én abban a 2-3 órában biztosan játszani fogok és nem jön közbe más? Ne haragudj, de számomra ez annyira irreálisnak tűnik. Én is mindig elterveztem, hogy hú most aztán nagyon nekifekszem és semmi nem érdekel, aztán eddig összesen ha 1,5 órát játszhattam a Mafia III-al, pedig nagyon megmondtam magamnak, hogy én aztán játszani fogok.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18828 levél
Válasz 16.10.17. 12:34 #510
Peace
Piszok jól sikerült folytatás! Én is a vége felé kezdtem leereszteni kicsit és alább adni a 100%-ból. De ettől függetlenül nagy élmény volt!!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12558 levél
Válasz 16.10.17. 12:31 #509
McCl@ne
Nekem 35 óra volt a 100%, lopakodva, elérhető legnehezebb nehézségi szinten (DLC-k nélkül)
Respect is not given. It's taken.
51813 levél
Válasz 16.10.17. 12:26 #508
Barthezz
Én is tervezek már nekiállni, de mivel október végén / november elején másfél hetet vidéken leszek, amibe 2 hétvége is beleesik, nem akartam úgy elkezdeni most, hogy ezzel együtt összesen 3 hét szünet félbeszakítsa a végigjátszásomat (mivel kizárólag hétvégén van időm játszani, így jön ki a 3 hét szünet). Ez a játék megérdemli, hogy "egyben" vigyem végig és ne zökkenjek ki teljesen menetközben.

Az lenne tehát a kérdésem, hogy így 100%-osan, aprólékosan végigmenve mennyi játékidő volt neked? Mert azt látom yt-n, hogy végigrohanva mennyi idő, azt is, hogy 100%-osan, de már mindent ismerve és elsőre, azonnal megcsinálva mennyi idő. Engem az érdekelne, hogy önállóan felfedezve, saját magunktól kilogikázva mindent, úgy mennyi időbe telik? Mert állítólag óriási a játék és többszöröse a játékidő az amúgy szintén nem rövid 2013-as Tomb Raider-nek.

Ennek függvényében tudnám kiszámolni, hogy ha a fentiek miatt november 12-én nekiállok, akkor karácsonyig (pontosabban a dec. 18-ai hétvégéig) be tudom-e fejezni, mert ezután megint nem leszek majdnem 2 hétig Budapesten, ami szintén 3 hetes szünetet eredményezne. Ez így 6 hétvége lenne karácsonyig egybefüggően, ami 2-3 óra napi játékidővel számolva 30 óra. Ennyibe belefér-e a 100%-os, nagyon-nagyon aprólékos, mindenhol sokat elidőzős végigjátszás? Ha igen, akkor belefogok november közepén, ha nem, akkor kénytelen leszek januárra halasztani az egészet. (A DLC-ket a kampány szerves részét képező Baba Yaga-n kívül ne számoljuk bele, azokat nem gond, ha csak hosszabb szünet után csinálom meg, mivel 3 különálló történet.)
4682 levél
Válasz 16.10.17. 12:02 #507
Christoph
Befejeztem a Rise of Tomb Raidert. Az elején nagyon odáig voltam, nagyon sodró lendületű volt. A természetben, az épített környezetben is gyönyörű munkát végeztek a játék készítői. Mindenféle collectible, tomb is rendben volt, próbáltam 100%-ra megcsinálni minden területet. Szépen ki voltak dolgozva a relikviák, jó ötlet volt a nyelvtanulással való információgyűjtés is.

Aztán valahogy a secret city felé közeledve hirtelen belefáradtam a körözésbe, dokumentumok olvasgatásába, a történet is egyre kiszámíthatóbbá vált.
Szerintem ez a rész egy fokkal tudott többet mutatni, mint az előző szintén kiváló rész. Normál fokozaton minimális kihívást nyújtott. Gyakorlatilag a fejlesztéseknek alig van értelme szinte kezdő felszereléssel is végig lehetne rambózni az egészet. A lopakodás sem túl nehéz. Kb. semmire nem reagálnak a közelben álló katonák, egy az egyben le lehet vadászni mindenkit. Pláne 1-2 extra fejlesztéssel válik pofon egyszerűvé a játék. Nehezebb fokozaton nem tudom milyen lett volna.

A tombok szerintem nagyon jól sikerültek és sokáig nagyon élveztem a játékot, hosszú időre teljesen lekötött, úgyhogy meg voltam elégedve összességében. A witches, baba yagás dlc különösen érdekes, változatos volt.
31894 levél
Válasz 16.10.17. 00:20 #506
Creativ3Form
Batman Telltale Series: Episode 2 - Children of Arkham

A Destiny: The Collectionnak majd végül a Fifa 17-nek köszönhetően (amikre aztán rájött a Mafia III), még csak most fejeztem be a 2. epizódot, de haztapicsa. Ugyan az egyik legrövidebb Telltale epizód volt, amivel valaha játszottam (alig volt másfél óra), de végig zseniális volt. A történet továbbra is remek, és már az első két epizódban annyi és olyan mértékű szarkavarás van, hogy bele se merek gondolni mi lesz még itt három részen keresztül. A karakterek jól megírtak és jól használtak, mindegyikük hiteles, és egyben félelmetes. A zene remek, a rendezés szintén, a színészek továbbra is remekül játszanak, ami pedig a Telltale féle játékokra jellemző döntéshelyzeteket illeti, nos...sok olyan apró döntés van a játékaikban, aminek a későbbiekben semmi jelentősége nem lesz a történet vagy az adott karakter szempontjából...de itt van egy bizonyos Harvey Dent...akivel kapcsolatban választás elég állít minket a játék a fejezet végén...és az egyik lehetőség eredményeképpen megszületik az a bizonyos valaki, akit mindenki ismer. A másik lehetőségnél viszont Dentnek kutya baja nem esik és itt jön elő a kérdés, hogy akkor ez vajon végleges állapot e, vagy lesz a hátralévő három fejezet valamelyikében majd egy másik olyan szituáció, amiben megszülethet az érmés főszer? Nem csinálok belőle titkot, nálam megszületett Két/Arc és nagyon kíváncsi vagyok, hogyha megmentettem volna, akkor később is Két/Arcá vált volna e, vagy a megmentésével eltöröltem volna ezt a szálat? Tuti fogok majd nézni a neten egy olyan végigjátszást, amiben megmentették Dentet és nem lett belőle Két/Arc.
Várom a 3. epizódot, ami ha jól tudom már 25.-én érkezik. Viszont ajánlani továbbra is csak azoknak tudom, akik szeretik a Telltale srácok korábbi játékait.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
2829 levél
Válasz 16.10.14. 22:20 #505
Dilizs
Quantum Break (PC)

Egészen a final bossig nagyon tetszett! De az annyira felbaszott, hogy kb a 2. próbálkozás után inkább YT-on néztem meg a végét!

Viszont egészen addig nekem nagyon adta. Vannak kisebb bajai, de jó kis game ez. Grafika jó (Nálam jól is futott), hangulat is rendben volt; illetve az élőszereplős részek is tetszettek.

Most jöhet a Shadow Warrior 2!
GigaByte GA-H77M-D3H ¤ Intel Core i5-3340 LGA1155 BOX ¤ Gigabyte GTX 760 OC/4 GB/GDDR5 ¤ 2*4GB 1333Mhz Kingmax DDRIII
106 levél
Válasz 16.10.12. 07:53 #504
Ricsi1976
(PC) Rise of the Tömb Raider: remek grafika, jó törénet, de nekem hiányzik a régi TR-ek nehézsége. Nem a hentlésekre gondolok. TR fanoknak köelező darab.
4065 levél
Válasz 16.10.10. 21:56 #503
xeLaR
Már egy ideje végigjátszottam, csak az értékelés elmaradt...
...szal Shadowrun: Hong Kong...kifejezetten más, komorabb a játék hangulata, mint a Dragonfall volt, ami bizonyos esetekben a játékélmény kárára vált. Ez főleg a fő cselekményszál miatt van, ami összességében rémisztő lett, de mire eljutottam a végéig, sajnos kissé belefásultam, ahogy egyre csak romlott és romlott a helyzet Heoiban. A már említett rengeteg párbeszéd bár elképesztően jó a társainkra vonatkozva, sajnos a másodlagos NPC-knél túlságosan is érdektelenek voltak. Valahogy a küldetések sem tűntek annyira érdekesnek, de maga a játékmenet még mindig jó volt. Úgy éreztem ebben több harcot elkerülő lehetőség volt, illetve többfajta megoldást lehetett találni a küldetéseken. Ha tényleges negatívumot kell találnom, akkor az valszeg az egész bónusz kampány lenne, ami túlságosan is a harcra fókuszál. Legnagyobb pozitívuma pedig maga a főgonosszal kapcsolatos információk, a dizájn és a nagyszerűen megírt jellemzések voltak, amiknek köszönhetően egy tényleges fenyegetésnek állították be ezt a lényt. Összességben ez is szórakoztató, élvezetes volt, de kevésbé fogott meg, mint a Dragonfall.
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
31894 levél
Válasz 16.09.26. 23:50 #502
Creativ3Form
Destiny (fősztori)

Elég rövidke volt a fősztori. Persze baromi látványos, helyenként az államat keresgéltem olyan gyönyörű volt egy-egy pálya, illetve táj, és a kihívás faktora is nagyon rendben volt. Kellően nehéz, főleg a BOSS harcok, de mégsem a "falhozbaszommindjártakontrollert" kategóriában. Az Final Boss harc, mely három szakaszból állt megizzasztott (egyszer meg is murdáltam, mert Rambonak hittem magam), de aztán taktikus harccal, legyűrtem őket.
Összességében nagyon elégedett vagyok, de sztori központú gamer lévén kimerem jelenteni, hogyha ezt a megjelenés idejében veszem meg, tuti mérges lettem volna, hogy csak ennyi volt. Viszont így, hogy a Collection kiadást szereztem be, ami az alapjáték mellett tartalmazza még az összes megjelent DLC-t (szám szerint négyet), így még nem értek véget a kalandjaim, és jóóóóóóó pár órát elfogok vele időzni. Ráadásul eléggé belejöttem a kontrolleres irányításba a végén, pedig sosem gondoltam volna, hogy valaha élvezni fogok egy FPS játékot kontrolerrel úgy, hogy nincs célrásegítés. Persze tény, hogy annyira valszeg sosem fogok jóll és pontosan célozni, mint a bill+egér kombóval, de nem olyan vészes a helyzet, mint az elején.
PS4 tulajoknak, sci-fi és FPS rajongóknak kötelező, és ha már, akkor tényleg ezt a Collectiont érdemes bezsákolni. Én személy szerint nagyon megszerettem és nagyon remélem, hogy igazak a második résszel kapcsolatos pletykák.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
31894 levél
Válasz 16.09.25. 15:21 #501
Creativ3Form
Virginia

Huh...hát gyerekek...erre szavak nincsenek. De komolyan. Tegnap a "Ki mivel játszik mostanában" topicban már leírtam, hogy mik azok az érzések, amiket kiváltott belőlem a játék, így azokat nem ismétlem meg újra, de a történet...hát...nagyjából a háromnegyedéig azt hittem, kezd összeállni bennem a dolog, de aztán kaptam egy olyan utolsó 30-40 percet, hogy azóta is csak pislogok és vakarom a fejemet. Még egy végigjátszást és egy alapos utánaolvasást tuti megél nálam a game, mert ahány tiszta pontja van, kb. kétszer annyi kérdőjel kavarog bennem.
Az egyik barátom fogalmazta meg a legtökéletesebben, hogy mi is ez...narratív élmény. Ennek köszönhetően nem ajánlom azoknak, akiknek a Quantic Dream (Heavy Rain, Beyond: Two Souls) valamint a Telltale játékok a tu mács kategóriát képviselik mondván, ők játszani akarnak, nem pedig mozizni, mivel a Virginiaban még annyi közünk sincs a játékmenethez és a történet alakításához, mint az imént felsorolt stúdiók játékaiban. Akik viszont szeretik az efféle narratív élményt és stílust, azoknak kötelező, ugyan is egy nehezen emészthető de még is fantasztikus élményben lesz részük. Taps a fejlesztőknek, mert bár baromira összezavartak még is emlékezetes élménnyel gazdagították a gamer életem.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
10256 levél
Válasz 16.09.23. 10:57 #500
MattMatthew
Pont ezért is volt jó, mert elég jól megírtak a karakterek, meg a rémálmok és kevésbé van fókuszban a mészárlás.
Sámánra tettem én is pár pontot, mert bár alapvetően magas karizmás pisztolyhősöm volt a karizma miatt adta a sámán és sok párbeszédet megnyit ha az embernek legalább egy pontja van más "kasztból".

Dragonfall DC-t kéne elővennem, mert még az előtt játszottam végig és állítólag sokat dob. De még a Divinity OS végére sem értem annak meg azért jelentősen jobb harcrendszere van.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4065 levél
Válasz 16.09.23. 10:37 #499
xeLaR
Már egy ideje játszom vele, és ott inkább a rengeteg párbeszéd fáraszt le Azért kicsit túlzok, de viccesnek érzem, hogy kb. több időt töltök el Heoiban a különböző NPC-kel való beszélgetésekkel, mint mondjuk a küldetésekkel.

De tény, hogy hangulatilag és látványilag különbözik az előző részektől, de hozza az Dragonfall színvonalát. Shamant kezdtem, még gyengusz szegény, de harcon kívül rendkívül hasznos. Még sok van hátra belőle, de sztem a hónap végére ezt is végigjátszom...
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
10256 levél
Válasz 16.09.22. 20:04 #498
MattMatthew
Ha folytatod akkor a Hong Kong kapcsán a várakozásaidat ahhoz igazítsd, hogy ott nem random, múlt nélküli Runner lesz a karaktered, hanem egy "családba" előtörténetileg beépített szereplő. Ez kicsit megköti a dolgokat, sokaknak ez nagyon nem jött be, mert pont olyan karaktert képzeltek el aki nem passzolt egyáltalán oda.

Ha erre készülsz és nem meglepetésként ér akkor szerintem nagyon be fog jönni a Hong Kong, nagyon jó a hangulata.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4065 levél
Válasz 16.09.22. 16:07 #497
xeLaR
Shadowrun Returns: Dragonfall
Hát ez látványos javulás az alapjátékhoz képest. Van végre egy saját csapat, akiket jól kidolgoztak a készítők, és vmennyire még érdekelt is a véleményük. Vannak végre mellékküldetések, amik jól illeszkednek a játékmenetbe, illetve élvezetesek. Nehezebb is volt a játék normálon (habár ez annak is köszönhető, hogy rosszul osztottam el az adeptem karma pontjait az elején, a végére viszont alig tudták eltalálni az ellenfelek), és fejlődni is nehezebb, mivel csak a nagyobb küldetések után kapunk sok karma pontot. A sztori is jól van felépítve, és nem lehet teljességgel kiszámítani, hogy merre is halad. A harcrendszer nehezedett kicsit az armor figyelembevételével, ami miatt kellett is taktikázni. Több szerepjátékos elem volt ebben, mint az alapjátékban, vagy legalábbis többször tudtam kihasználni olyan opciókat, amitől vagy a harc elől tudtam megmenekülni, vagy amitől több információt tudtam kicsikarni az aktuális delikvensből. Lényeg az, hogy egy hosszabb, érdekesebb és élvezetesebb játékélmény volt. Fasza...
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
51813 levél
Válasz 16.09.19. 20:38 #496
Barthezz
Az elvileg csak akkor nyílik meg, ha minden tojást összeszedtél.

SPOILER
Kivéve a "demo" változatban, mert ott alapból nyitva a titkos út tojások nélkül is. ; )


Ha újrajátszod a Limbot, próbáld meg így megcsinálni. A tojások összeszedéséhez egyébként itt már mindenképp szükségeltetik segítség, mert 1-et 2-t ugyan meg lehet találni könnyen, de néhány olyan brutál módon el van rejtve, hogy tippek nélkül szinte lehetetlen rájuk akadni. Az Inside-ban ehhez képest sokkal könnyebb fellelni a gömböket, tényleg csak néhányhoz kell segítség. Egyébként egy itt is piszok szemét módon el van rejtve, amit én nem tudom, van-e ember, hogy erre rájött volna magától. Ez az a gömb, ami végül a titkos befejezés útját is rejti.

Egyébként én már jóideje ha lehet, igyekszem iylen módon 100%-osan teljesíteni a játékokat, mégha ez időnként hivatalos végigjátszásba való bepillantást is igényel. Az igazi kihívást sztem ez adja minden játékban manapság, az alapsztori a legtöbb esetben olyan nehézségre van belőve, hogy egy 10 éves is elboldoguljon vele (persze vannak kivételek, mint pl. a Rayman- vagy a Sonic-játékok a platformerek között, de félig-meddig a Limbo is ilyen volt még). Nem beszélve arról, hogy így nagyságrendekkel meghosszabbítható a játékidő. Emiatt is vagyok el ennyit egy-egy játékkal.
792 levél
Válasz 16.09.19. 17:00 #495
quervo
Köszi.

A csillagozott részhez pedig: ahá, ez sokat megmagyaráz! Pont az Inside felvezetőjeként vágtam bele a Limboba pár év után újra, és rémlett egy szakasz, amit vártam végig, de csak nem jött. Hát ezért. Az első végigjátszáskor én mindjárt ezek szerint az alternatív útvonalon mentem.
51813 levél
Válasz 16.09.19. 16:44 #494
Barthezz
Nem kell aggódnod, hogy elszalasztod őket, a menüből betölthetők a már teljesített chapterek, így ide-oda ugrálhatsz közöttük bármikor. Az egyszer már kikapcsolt gömböket egyébként véglegesen elmenti a játék, így a profilodon belül tetszőleges sorrendben teljesítheted őket.* Ha mind a 16-ot lekapcsoltad, akkor a legutolsónál megjelenik egy térkép, ami mutatja, hogy hol történt vmi ennek hatására. Ennyi támpont alapján szerintem youtube nélkül is menni fog, bár van 1-2 olyan gömb, amit én az életben nem találtam volna meg segítség nélkül. A többit azért meg lehet találni, plusz segítségül ott vannak a sárga kábelek, amik mindig egy-egy ilyen gömb közelségét jelzik. Aztán ha megvan mind a 16, akkor jön a játék legnehezebben kitalálható és megoldható puzzle-je, amit már említettem. Legkésőbb itt sztem neked is szükséged lesz belelesni egy végigjátszásba.

16 db ilyen gömb van összesen, hajrá!


* Egyébként a Limboban is ugyanez volt a rejtett tojásokkal. Ha mindet megszerezted, akkor kb. a harmincvhányadik chapternél kinyílt egy rejtett ajtó, ami a teljesen sötét titkos részhez vezetett, mellyel egy alternatív útvonalon is végigjátszható volt a történet és a játék egyik legkülönlegesebb részét adta ez a szakasz.
792 levél
Válasz 16.09.19. 16:06 #493
quervo
Tök érdekes, az Inside-ban konkrétan emlékszem, hogy volt 5 perc, amíg meg voltam győződve, hogy ez a Limbo előzménye, aztán el is hagytam, a végére meg egyértelmű lett, hogy hülyeség.

Kedvet kaptam az újbóli végigjátszáshoz, csak megvan a félelmem, hogy ne adj isten egy vagy két ilyen micsodát nem találok meg, és vissza már nem mehetek érte. Nagy akaraterő kell most, hogy ne spoilerezzem el magamnak az alternatív befejezést, mert már rohadtul érdekel.
51813 levél
Válasz 16.09.19. 15:17 #492
Barthezz
Igen, ezt leírtam én is, hogy a feladványok sajnos hamar kitalálhatóak, így elakadni nem fogunk. A Limbo hasonlóan rövid volt, de sokkal nagyobb kihívást nyújtott, a végefelé tényleg nagyon durva logikai feladványok is akadtak már, melyek kivitelezése is rendkívül nehéz volt, hajszálpontos időzítéseket igényelt. Itt a történet lett sokkal hangsúlyosabb, ahogy a Monochromában is.

Ellenben ezért is javasolt a secret ending teljesítése, természetesen önállóan megpróbálva. A titkos gömbök felkutatása már komolyabb kihívás, ráadásul némelyiknél kapunk újabb logikai vagy ügyességi feladványt is. Ezek tényleg már jóval nehezebbek, mint a játék sima végigjátszása. A 16-ból 4-5 gömböt nem találtam meg magamtól, illetve az egyiknél nem sikerült rájönnöm a rejtvény megoldására, így itt hivatalos végigjátszás segítségéhez kellett nyúlnom. A gömbök után nyílik meg a secret ending terme, de ezt megnyitni már tényleg az a kategória, amire az egyszeri játékos nem fog rájönni (az első végigjátszás során kell felfigyelni hozzá valamire, amit 99,99%-os eséllyel elfelejtesz a végére) és ha meg is van a megoldás, hogy hol az a bizonyos kód, azt szintén lehetetlen önállóan reprodukálni).

SPOILER
Erre írtam, hogy abszolút hallás szükséges hozzá, ugyanis egy kurva hosszú dallamot kell ehhez lekottázni és visszaadni - nos, bár csak 3 hangból áll, én kettőt nem tudtam megkülönböztetni egymástól sehogysem, ráadásul nem tudni, hol a dallam eleje és mikor kezdődik újra, így kb. 15 perc hallgatás után feladtam és megnéztem neten a kódsort).


Szóval a nehézség igazából az alternatív ending megtalálása.

Másrészt tényleg pótold ezt a befejezést, mert teljesen más megvilágításba helyezi az addig látottakat és ezzel együtt válik kerek egésszé a történet.


"míg Limbonál semmi ilyesmi nem volt, az nekem is túl kevés információt nyújtott"

A neten a Limbohoz is nagyon jó teóriák vannak, a legnépszerűbbet osztom én is. Nagyon sokan azt várták, hogy az Inside befejezése lesz az a bizonyos baleset, amikor a kisfiú a Limboba kerül, de nem erőltették ezt a megoldást a készítők. A két kisfiú nem azonos és ebben a játékban nincs húga sem.

"Amikor pedig a végefele meglátjuk, hogy mihez rohant oda mindenki, hogy nézze, az valóban nagyot ütött, a semmiből jött lényegében a groteszk csavar, nagyon tetszett."

Igen, ez az a végtelenül beteg dolog, amire utaltam, egy életre nem fogom ezt elfelejteni. Ilyet tényleg nem hiszem, hogy megléptek eddig számítógépes játékban. Álmomban nem gondoltam én sem, hogy ez lesz a finálé.

51813 levél
Válasz 16.09.19. 14:59 #491
Barthezz
Itt egy érdekes youtube-video, mely kb. 15 percben igyekszik összefoglalni a látottakat és a két befejezést. A video első fele a 16 secret megtalálását és a titkos befejezés elérését taglalja, 19:17-től indul a konklúzió. Ennek az első része, melyben arról van szó, hogy a Limbo és az Inside egy univerzumban játszódik, valamint hogy az Inside a Limbo előzménye lenne, az szvsz full hülyeség, nyugodtan ugorjátok át (a Limbo nem a valós világban játszódik, az Inside viszont igen, legalábbis egy utópisztikus jövőben, ráadásul nem azonosak a főszereplő kisfiúk). A teória második része azonban, mely az Inside-ban látottakat magyarázza el, nagyon jó és tulajdonképpen kerek egészet ad.

SPOILER
Szóval az egész játék egy teszt-telepen játszódik, a kisfiú valószínű szintén egy kísérlet eredménye (erre utalnak a különleges képességei), vélhetően több is van belőle és ahogy meghal az egyik, indítják a következő tesztpéldányt, mígnem annyira tökéletessé nem válik, hogy végigmenjen a pályán - talán a Resident Evil filmek 3. részének elején láthattunk hasonlót -, végül eljusson az embermasszáig, amelynek a megszökése szintén a kísérlet része. Több helyen is leírták, hogy a menekülés közben, ahova a lift átszakítása után bezuhanunk makettbe, ugyanazt a tengerpartot láthatjuk a játék legvégén is, tehát szó sincs megszökésről, az a tengerpart is a létesítmény része. A végén a fiú a masszában meghal, ezért nem tud tovább mozogni. Indul tehát az újabb tesztpéldány, aki viszont nem akarja ezeket a borzalmakat átélni, nem akarja, hogy irányítsa ez a bizonyos felsőbb tudat, így mielőtt a masszához érne, eljut a vezérlőközpontba, ahol az irányító-gömbök kábelei összefutnak és kihúzza a "dugót", lekapcsolva az őt irányító főtudatot. Ezzel azonban a kisfiú bár szabaddá válik, de tudat nélkül meghal és zombiként esik össze. Az alternatív befejezéssel efölött döntöttünk: Nem leszünk a rendszer része, enélkül viszont létezni sem tudunk.
3075 levél
Válasz 16.09.19. 14:40 #490
Sucee
Nekem az a bajom vele, hogy a rövidségét egyáltalán nem ellensúlyozzák a feladványok, lényegében sehol nem kellett megállnom gondolkozni (elsőre rosszfele mentem a lifttel a 20 emberesnél, na bumm, úgyse enged tovább). Egyszer "akadtam meg", amikor a víz alá kerülünk, és igazából csak jobbra tovább kell menni, csak én azt hittem, hogy ott ablak van, és a lenti világító szar körül lebegtem 2-3 percet. Nem mondom, hogy Limbo sokkal nehezebb lett volna, és régen is játszottam, de szerintem ott azért volt néhány eset, amikor második-harmadik próbálkozásra sem lett meg valami, mert még akkor is csak sejtettem, hogy mit is kell csinálni.
Viszont nekem alternatív befejezés nélkül is összeállt egy elmélet egyből az egészről (nem olvastam még utána, de elégedett vagyok a saját meglátásommal kivételesen ), míg Limbonál semmi ilyesmi nem volt, az nekem is túl kevés információt nyújtott. Amikor pedig a végefele meglátjuk, hogy mihez rohant oda mindenki, hogy nézze, az valóban nagyot ütött, a semmiből jött lényegében a groteszk csavar, nagyon tetszett.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
51813 levél
Válasz 16.09.19. 10:45 #489
Barthezz
Inside

A többiek már leírták: Ezzel a játékkal egyszerűen játszania kell mindenkinek, aki szereti a műfajt és bírja a gyomra az erős horrort, a megdöbbentő képsorokat. Egyetlen negatívum valóban a rövidsége, bár az összes secret-et megtalálva és az alternatív befejezést teljesítve azért összesen 5-6 órát simán elidőztem vele.

A hangulatot olyan szinten eltalálták, hogy volt jópár rész, ahol végig libabőröztem, egy bizonyos helyszínre visszagondolva pedig utólag is kiráz tőle a hideg. Ha én lettem volna a kisfiú helyében, egész biztosan összecsináltam volna magam. Kutyáktól pedig életemben nem féltem még ennyire, mint ebben a játékban. Olyan szintű szürrealitás jellemezi a helyszíneket és a cselekményt, mintha összegyúrtuk volna Lynch filmjeit az X-Aktákkal és a legbetegebb horrorfilmekkel.

Az utolsó 20-30 perc pedig annyira beteg, gyomorforgató, kőkemény horror, hogy folyamatosan bazdmegoltam és nem akartam elhinni, amit látok. A legdurvább horrorfilmekben sem találkoztam még ennyire beteg dologgal és ezt egész biztosan állítom, a 18-as karika teljesen indokolt ezen a játékon. Többen leírták az eddigi véleményekben is ezt, de magam sem gondoltam volna, hogy a finálé tényleg ennyire beteg.

A befejezés természetesen a Limbohoz hasonlóan itt is rengeteg kérdést felvet, magyarázatot, konklúziót egyáltalán nem kapunk, azonban az alternatív befejezést is teljesítve már sokkal inkább érthető válik, mit láttunk és mi történt, az interneten keresgélve gyakorlatilag megtalálható a magyarázat a látottakra (magyar nyelven is), ami nemcsak egy óriási történeti csavar, hanem az egész társadalmunkra kivetíthető metaforával bír. Az alternatív befejezés viszont mindenképpen szükséges a kirakóshoz, igazából az a játék igazi befejezése.

Óriási dicséret illeti a játék motorját, a grafikát, az animációkat is. Olyan élethű a kisfiú mozgása, amilyet A-kategóriás játékokban sem sűrűn látunk. Ha egy feladatot újra megcsinálunk és picit más helyzetből futunk neki, teljesen más mozgásanimációkat kapunk. Hosszú másodpercekig néztem pl. a fiút a kötélen való hintázás közben, testrészenként volt kidolgozva az élethű hinta-mozgás, egyszerűen hihetetlen, amit a Playdead megvalósított.

A nehézség könnyebb a Limbonál, a logikai feladványok jók, egyediek, változatosak, de viszonylag hamar rá lehet jönni mindenhol a megoldásra. Vannak azért komplexebb, több helyszínt magukban foglaló fejtörők is, pl. az emlékezetes "20 emberes" feladvány, amilyenből még lehetett volna több is, mert nagyon eltalálták és itt tényleg komplexen kellett gondolkodni. A technikai kivitelezés, a platformer részek sem lettek nehezek ezúttal, a Limbo esetén ezek sokkal nagyobb kihívást jelentettek és sűrűbb elhalálozással jártak (és ha már itt tartunk, ezek az elhalálozások itt is brutálisan durvák, ráadásul immár piros színű a vér, ami még inkább kegyetlenné teszi az egészet). Az alternatív befejezéshez kellett egyedül egy kis youtube-os segítség, mivel a hozzá szükséges titkos helyek közül 2-3 nagyon el van rejtve, illetve az utolsó ilyen titkos helyre való belépéshez a megoldásra tényleg nagyon nehéz - szinte lehetetlen - rájönni és ha megvan, akkor is abszolút hallás szükségeltetik a kivitelezéshez, nekem legalábbis ez az életben nem sikerült volna magamtól.

Egy kicsit hiányoltam a Limbo végén látható fejtörőket, de ebbe a világba azok valóban kevésbé illeszkedtek volna. Nehéz eldönteni, melyik a jobb játék és melyik gyakorolt rám erősebb hatást.

Mindenképpen megemlíteném emellett a Monochroma c. játékot is újfent, melyet nem győzök ajánlani egy ideje. Ott a technikai kivitelezés, az irányítás ugyan nem érik el a Playdead szintjét, de maga a szürreális világ, ahol játszódik és a fordulatokkal, ál-leejtésekkel tarkított történet ott is hozza ugyanezt a beteg szintet, mint az Inside. Ami meglepő volt számomra, hogy bár a Monochroma két évvel ezelőtti játék és nem életszerű, hogy a Playdead abból merített volna ötletet, de az Inside-ban volt jónéhány olyan rész, ami teljesen párhuzamba állítható volt az ott látottakkal, s a megoldás is gyakorlatilag teljesen azonos módon volt kivitelezhető. Szóval akinek az Inside és a Limbo tetszett, pótolja a Monochromát is, mert a történet és a látvány terén teljesen felér a Playdead alkotásaival. Ezt a 3 játékot én teljesen egy kategóriának kezelem és egymás mellett van a helyük a virtuális polcon.

Végezetül álljon itt egy pontszám, ami azt hiszem teljesen egyértelmű:

10/10 - egyértelműen az év indie-játéka, de akár az A-kategóriás játékok versenyében is simán ott lehet a dobogón

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.