Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Operation Flashpoint

Operation Flashpoint

Operation Flashpoint
A legutóbbi Operation Flashpoint cikkek, hírek
10960 levél
Válasz 08.02.05. 07:48 #3197
Lacko
Persze. A probléma az, hogy ugye volt az alapkérdésed, hogy civilek össze-vissza mászkálnak a városban és erre hasonlóan egyszerű megolkdásom volt, mint amit lent írtam példakódot (ez nem mészkál, hanbem lő), de az a parancs, amit használtam volna "addWaypoint" kiderült, hogy csak ArmA-ban létezik és OFP-ben nem, úgyhogy azt nem tudtam neked megírni.

Viszont azóta lett egy ötletem - és ehhez script sem kell:
fogod a civilt és waypointot (WP) csinálsz hozzá: MOVE típusú, viszont a radius az legyen 50 vagy 100 méter) és a város közepére mutasson.
Aztán csinálsz a közelébe egy másik WP-t, ami CYCLE típusú és szintén 50-100méteres. És kész. Ekkor a civil a rádiuson belül egy véletlen helyre megy el, majd egy másik véletlen helyre, de a CYCLE miatt kezdi az egészet előről. Ezzel a módszerrel csak két WP-t kell leraknod minden civilhez, mégis össze vissza fognak bóklászni.
5 levél
Válasz 08.02.04. 15:45 #3196
HARDGUN
Hát köszi szépen a válaszod!! ŐŐ tényleg nem tudok még sokat kezdeni vele de majd idővel csak csak.... NAgyon köszi azt a kódgyüjteményt.. nagy hasznát fogom venni majd ha kell valahol segítség akkor még szólhatok neked??
10960 levél
Válasz 08.02.04. 09:04 #3195
Lacko
Igen, nagy kavarás van a név körül, de ne dőlj be: amit ezentúl Operation Flashpointnak hívnak, az már nem az. Mostantól ArmA-nak hívják.

Script editor jó dolog, de szerintem csak akkor ha már tudod mit kezdj vele. Én még most is inkább notepad-et használok script szerkesztésre: mivel ez egy szimpla szövegfile csak a kiterjesztése nem txt, hanem sqs.

Itt van az összes parancs, amit használhatsz OFP scriptben.

És ilyeneket lehet bele írni:

_unit = _this select 0

#loop
_utit fire "M16"
~2
goto "loop"

5 levél
Válasz 08.02.01. 22:03 #3194
HARDGUN
Hello!! Joh de névileg a folytatása elég zőrős a folytatások körülötti dolgok sztem... de mind1
őő Megcsináltam azt amit írtál egy script editorom már van azt vágom h oda kell beírni a dolgokat azaz az a kódolási terület.... van esély arra h pár dolog megtudjak benne csinálni.. na meg egy nagy kérdés ezzel a script szerkeztővel miket tudok megcsinálni igazából mire jó?
10960 levél
Válasz 08.02.01. 12:15 #3193
Lacko
Helló, üdv a fórumon!

Először is:
A Flashpoint 2 nevű játék nem folytatás, hanem egy tök új (valószínüleg gyengébb) játék lesz egy tök másik fejlesztőtől. A valódi folytatást Armed Assault-nak hívják. És remélhetőleg jövőre kijon az ArmA 2, ami eredetileg a Flashpoint 2 lett volna.

Másodrosz a "kulcsszakakról"... Hát ezeket nem szoktuk használni, hanem az initialization-ben vagy az On Activation-ben meghívunk egy scriptet (egy külső scriptet) így:
[] exec "futassengem.sqs"
Ezután a küldetés könyvtárában létrehozzuk magát a külső scriptfilet: futtassengem.sqs
És ebbe a fileba írjuk bele a "kulcsszavakat". Ez ugye azért nem kulcsszó, hanem rendes programozási nyelv.
5 levél
Válasz 08.02.01. 11:44 #3192
HARDGUN
Tudna valaki segíteni abban hogy milyenkódok jelszavak kúlcsszavakat lehet használni az editoron belül a /script/ /on activation/ és /initalization/ ablakokban?! Ha valaki tud adni egy linket az ilyenekről azt nagyon megköszöném és ha lehet magyar legyen! Vagy ha lenne valaki annyira szíves és leírni a nekem párat az mégjobban megköszönönném
5 levél
Válasz 08.02.01. 11:41 #3191
HARDGUN
Az előző beszélgetésekhez hozzászólva én már majdnem kezdetek óta szúrom persze kisebb nagyobb megszakításokkal.. De ez az első olyan játék ami 3hónapnál tovább letudott kötni már azért is mert a kiegészítők tömpkelege van hozzá. De remélhetőleg nem az utolsó Flaspoint ez és kijön végre már a 2. része is...
10960 levél
Válasz 07.10.24. 11:31 #3190
Lacko
Nem a fórum kihalt, hanem a topik. És hát azért, mert ez egy 5-6 éves játék, aminek nemrég jött ki a folytatása. Ráadásul elég specifikus kérdést tettél fel, amire (sok év játék és pályaszerkesztés után) sem tudnék válaszolni.
27 levél
Válasz 07.10.20. 14:09 #3189
OFP1994
Mért ilyen kihalt ez a fórum?
27 levél
Válasz 07.10.16. 15:49 #3188
OFP1994
Válaszolhatna már valaki a kérdésemre!
3 levél
Válasz 07.10.16. 14:06 #3187
sunyisanyesz18
sziasztok
mondjátok már meg h hogy lehet multy ban játszani
mer nekem semmit nem ad be
előre is kösz
27 levél
Válasz 07.09.30. 11:02 #3186
OFP1994
Legyenszíves valaki válaszoljon a kérdésemre!
27 levél
Válasz 07.09.28. 18:31 #3185
OFP1994
Kicsomagoltam egy addont, eltüntettem a *.cpp fájlból néhány fölös összetevőt, és szeretném visszacsomagolni.Szóval az szeretném tudni, hogy a StuffPBO-val hogy lehet visszalakítani egy kicsomagolt addont ismét *.pbo-vá? A set input-tal vagy a set output-tal alakítsam vissza a fájlt?

A választ előre is köszönöm.
10960 levél
Válasz 07.09.28. 07:20 #3184
Lacko
Közelharcra legjobb lenne az ironsight, de ha az nincs, akkor az aimpoint.
27 levél
Válasz 07.09.27. 16:31 #3183
OFP1994
Ti a Laser M4-esei közül melyik ajánljátok közelharc, mert tanácstalan vagyok.

Az Aimpont-os, az eotech-es, és reflex-es irányzékkal felszerelt M4-esek köz ül melyiket ajánljátok közelharcra?

A segítséget előre is köszönöm.
10960 levél
Válasz 07.09.27. 07:25 #3182
Lacko
Ha lehetséges ne nyiss ilyen nevű topikot. Mert így is van 5-6 OFP topik, de úgyis csak ezt használjuk.
Ha itt nem válaszolunk a kérdésedre, akkor ott se fogunk. Ezért kár szaporítani a topikokat.
27 levél
Válasz 07.09.26. 16:29 #3181
OFP1994
Szerintem Limnosz szigete alapján csinálták a OFP-ban lévő Nogova szigetet.
27 levél
Válasz 07.09.25. 20:10 #3180
OFP1994
Van egy OFP - FAQ nevezetű topic? Ha igen akkor nyitok egyet.
27 levél
Válasz 07.09.25. 15:29 #3179
OFP1994
Kösz, hogy ajénlottad a gamepark.cz-t! Nem tudja valaki, hogy mi lett az ofpbase.com-mal?
27 levél
Válasz 07.09.25. 15:20 #3178
OFP1994
Én már régebben rákerestem a guglin erre az SGH_Mogadishu-ra, de ami találatot kidobott, ott azt írta ki, hogy ez a fájl nem elérhető.
10960 levél
Válasz 07.09.24. 14:17 #3177
Lacko
Embör: mesélek neked egy érdekeset. Van egy olyan weboldal, hogy www.google.com Ha ott beírsz valamit a keresőbe (pl:SGH_Mogadishu) és megnyomod a keresés gombot, akkor csodát fogsz látni.
Pl kijön, hogy honnan töltheted le:

ftp://www.gamepark.cz/ofpd/islands/SGH_Mogadishu.zip


Bámulatos hol tart már a tudomány!
27 levél
Válasz 07.09.24. 14:06 #3176
OFP1994
Legyenszíves mondja meg valaki azt, hogy honnan lehet letölteni az SGH_Mogadishu-t, mert szeretnék csinálni egy Black Hawk Down-os küldit.

A választ előre köszönöm.
12857 levél
Válasz 07.09.23. 12:22 #3175
konrad
Nem kell semminek, tehát konzolnak vagy ilyesminek előjönni. Lenyomod a "shift" és "num-" -t és utána bepötyögöd az endmission-t! Ennyi.
3 levél
Válasz 07.09.23. 09:59 #3174
sunyisanyesz18
na most ha lenyomom a shiftet meg a minuszt nálam nem jön elő semmi
ezt hogy lehetne orvosolni
ja és azt is jó volna tudni h multyba hogy tok jáccani előre is kössz
12857 levél
Válasz 07.09.22. 20:59 #3173
konrad
Hát ha konkrétan örök élet "csítre" gondolsz, akkor azt felejtsd el, ugyanis az OFP-ben nincsen. Ellenben "shift" és "num -" együttes benyomása után, ha beírod az ENDMISSION-t, akkor a következő küldire lép át! Van még valahol a neten egy full ammo tréner, amely valamit könnyít azoknak a gamereknek, akik nehezebben birkóznak meg a játékkal (legalább a tár mindig tele lesz )
27 levél
Válasz 07.09.22. 19:07 #3172
OFP1994
Sziasztok! Legyenszives küldje el valaki nekem a freemailemre ( marknemeth@freemail.hu ) az SGH Mogadishu-t, mert sajna sehol se találom a neten! A segítséget előre is köszönöm!
3 levél
Válasz 07.09.19. 17:57 #3171
sunyisanyesz18
sziasztok
mondjátok már meg nekem hogy megvan az operation flashpoint:cold war crisis
hogy ehhez hogy lehet kódot beírni mert nem találtam csak simán operation flashpoint-ot
szal csak azér mer megcsináltam egy csomó küldetést és nem akarom még 1szer megcsinálni meg ha lehet örök élet kódot mindenképpen
előre is köszi
12857 levél
Válasz 07.09.14. 17:16 #3170
konrad
"konrad, emlékszel a Perpetua utolsó küldijére."

No, most olvasom csak ezt a kommentedet Lacko Igen, igazad van: amikor ott a kém/barát karaktert kellett kiszabadítanom, hát bizony ott tényleg beragadtam rendesen, főleg a lépcsőházban. De én ettől függetlenül valahogy nem érzem annyira gázosnak úgy összességébe véve, mint az OFP-ben!
12857 levél
Válasz 07.09.14. 17:13 #3169
konrad
Akció közben Print Screen gomb > Alt Tab (desktop) > Paint progi > Ctrl V (beillesztés)! Majd jpg-ként elmented.
27 levél
Válasz 07.09.14. 16:11 #3168
OFP1994
Sziasztok!

Hogyan kell screenshot-ot csinálni a Flashpoint-ban?

A választr előre köszönöm.
10960 levél
Válasz 07.09.03. 08:07 #3167
Lacko
konrad, emlékszel a Perpetua utolsó küldijére. Na ott nagyon szépen be lehet ragadni. Még talán jobban is, mint OFP-ben. Lépcső tetején pl alig lehet megfordulni. Ráadásul ott egy Especas pont. Szóval szerintem nem javult az ArmA-ban sem a dolog.
12857 levél
Válasz 07.08.31. 21:45 #3166
konrad
Az armában nem érezhető már annyira ez a "beragadás". Könnyebben lehet mozogni az épületekben - érzésem szerint - bár az ablakokból itt sem lehet normálisan tüzelni, egy bizonyos szögből.
13 levél
Válasz 07.08.31. 21:16 #3165
zeph
Ja és engem nem leginkább nem a városi AI hiánya zavar a legjobban... az épületekben való mozgás teljesen bugos, és nem is láttam egyetlen javítást sem, ami ezt orvosolta volna. Nincs annál idegesítőbb, amikor egy háromemeletes panel egyik ablakából akarom lekapni az ellent, de aztán beleragadok mindenbe...
Az ArmA is ilyen? Még nem volt hozzá szerencsém...
Apu, nézd repülő! - 1945. augusztus 6. Hiroshima
13 levél
Válasz 07.08.31. 21:13 #3164
zeph
Igazat adok mindkettőtöknek: városban szinte nulla az AI, de multiban AI nélkül más az egész.
Amúgy ahogy észrevettem a készítőknek volt gondjuk a városokra; ha figyeltétek, mindenféle egység igyekszik kerülni a városokat: ha tank megy be a városba, akkor a szerkesztőben megadott waypontok végigjárása után kispurizik a zsúfoltabb helyekről - főleg ha úgy állítjuk be, hogy jobban figyeljenek az ellenséges mozgásra.
Apu, nézd repülő! - 1945. augusztus 6. Hiroshima
27 levél
Válasz 07.08.29. 15:49 #3163
OFP1994
Köszi, hogy monbdtad a BAS Tonali szigetet, de nekem amiatt mert sajnos jól tükrözi az afrikai nyomort, és más harcolni egy nyomortelepen, mint egy szépen kialakított városban.A repülőterek az más tészták.Ott nem a harc a lényeg, hanem hogy milyen kialakítású.Az alap játékban lévő repterek 3/4-e meglehetősen hasonlít egy tábori reptérre.

Nekem nagyon tetszik a játék, és szerintem jól megcsinálták a hadjáratok.
27 levél
Válasz 07.08.29. 15:40 #3162
OFP1994
Ez úgy jött ide, hogy a GSS Afghanistan szigeten akartam csinálni egy jó kis városi harcot.Sajnos az OFP-ot mezei hadviselésre tervezték alapból.De szerencsére ott van a multiplayer, és ott lehet csinálni igazi városi harcot a haverokkal.
10960 levél
Válasz 07.08.29. 08:50 #3161
Lacko
Őőőő izé bocs. Ez most hogy jött ide?
Az OFP (és az ArmA) teljesen alkalmatlan városi harcra. Nemhogy értelmesen mozogna az AI a városban, hogy falhoz lapul, kereszteződésben átrohan. De még csak bugyután sem viselkedik: egyszerüen tök hülye ha városban van. 2méterről nem veszi észre az ellenséget. Folyton forgolódik, elakad... stb.

Aki szereti az OFP-t (én szeretem), annak tudomásul kell vennie, hogy a városi harcot elfelejtheti és nem csak a városok hiánya miatt, hanem, mert az AI alapból képtelen rá.

Pl a Tonal szigeten elég nagy városok is vannak. Próbáld ki (amúgy is próbáld ki, mert a legjobb OFP-s kampány a Resistance után) a Revolt 1998-at! A városi harcok vérpisilés, mert a saját embereid elakadnak mindenhol. És arra megy el minden időd, energiád, hogy őket teszegesd-toszogasd.
27 levél
Válasz 07.08.28. 21:31 #3160
OFP1994
Szerintem nagyon jó TFPS, de hiányolok beleőle valamit: az utcai harcokat.Ezt úgy értem, hogy túl kicsik a városok, a falvak.Eddig csak a GSS Afghanistan szigeten lehetett utcai harcokat vívni.A repterek is alap szigeteken szegényes felszerelésüek.
13 levél
Válasz 07.08.24. 14:38 #3159
zeph
QUANTAS DC-3-at próbáltad már?
AZ az igazi élmény...
Főleg hogy minden ki van benne dolgozva.
Apu, nézd repülő! - 1945. augusztus 6. Hiroshima
27 levél
Válasz 07.08.24. 11:57 #3158
OFP1994
Szerintem a BIS A-10A Warthog-ja gyenguszra sikerült.Aki A-10A Thunderbolt II-t akar vezetni, annak ajánlom Diesel A-10A Thunderbolt-ját.
13 levél
Válasz 07.08.21. 18:56 #3157
zeph
A válasz a kérdésre:

1.: Vannak külön programok az OFP számára, mint pl textura készítők, modellerek, scripterek, dialógus készítők és PBO kicsomagolók. Gondolom a PBO kicsomagolóra céloztál; majdnem minden OFP oldalon találsz egyet, de itt egy link, ha kell: http://www.ofpec.com/ed_depot/

2.: Arra a scipteknél találsz választ: a "switchMove" paranccsal a rendelkezésre álló összes animációt végre tudod hajtatni a delikvenssel. Hogy a konkrét animáció neve mi, azt ne kérdezd, nem tudom. A parancsot úgy használd, hogy pl az katona neve "sol". Ha azt akarod, hogy leüljön, akkor asszem: sol switchMove "effectstandsitdown". Lényeg, hogy a parancs elé az animálandó katona, a parancs után idézőjelbe az animáció kerüljön.

3.: Az attól függ. Játék közben egy "disembark" paranccsal, játékon kívül, scriptelve egy "GETOUT" waypoint-tal. Mindkettőnél elvileg a legközelebbi repteret keresik meg (a helikopterek meg majdnem bárhol leszállnak neked).

Szívesen
Apu, nézd repülő! - 1945. augusztus 6. Hiroshima
27 levél
Válasz 07.08.21. 13:38 #3156
OFP1994
A válszt előre is köszönöm!
27 levél
Válasz 07.08.21. 13:37 #3155
OFP1994
Sziasztok! Lenne először is pár kérdésem az OFP-val kapcsolatban:


1. kérdés: Hogy lehet kicsomagolni egy addon-t?(pl.: Hyk's US INfranty-nál szeretném eltávolítani a téli katonákat)

2.kérdés: Hogy lehet fekvőtámaszt csináltatni a katonával

3.Hogy érjem el hogy az AI (Artical Intelligence) A-10A Warthog leszálljon a reptérre?

12857 levél
Válasz 07.08.20. 14:29 #3154
konrad
Szerintem az ofp-hez kiadott kódok (csítek) egyike sem működött soha! Az alapkampányban azt a fegyvert használhatod, amit a játék "kioszt", ellenben ofp rajongók által szerkesztett kampányok némelyikében már van fegyverválasztási lehetőség a briefingben!
1 levél
Válasz 07.08.20. 13:40 #3153
ceaser
Sziasztok
Lenne egy kérdésem: A játék eredeti kampányát nem lehet át variálni. Gondolok arra hogy egy két fegyvert ha tudnék választani a küldetés elején, vagy ne adj Isten fegyveres ládát csempésznék be a pájára. Több honlapon olvastam már azt a Kódot, ami állítolag az összes fegyvert elérhetővé teszi, de ez nekem sehogysem működött. (w,a,w,d,d,s,s,a)
13 levél
Válasz 07.08.17. 20:26 #3152
zeph
Jaja
Tudniillik a scriptes parancsok között találtam olyanokat, mely az objektumok (katonák, járművek, egyéb tárgyak) 3D-s sebességvektorait hivatottak irányítani. Kicsit belepiszkáltam a dologba, és mindjárt megkaptam, hogy a kedvenc DC-3-asom lufiként sodródott előre a levegőben, pedig a motorok be sem voltak kapcsolva... eszembe jutott, hogy egy mekkora lehetőség, és most itt vagyunk
Ha viszont az a furcsa, hogy van talaj, az se zavarjon... tudniillik ha majd a talaj közelébe érsz (pár száz méterre), akkor annak megfelelően lecsökken a látótávolság, valamint nem engedélyezi a "z" tengelyen való további süllyedést. Pofon egyszerű
Folyamatosan éjszaka lesz - ezt is meg tudom oldani - valamint most ökörködök egy olyan fényforrás kreálásán, aminek a fénye a pálya bármely részébe eljut, így egy központi "csillag" ként funkcionálna, és legalább a hajókat látni lehet majd. Persze ezt sem lehet majd elérni, odarepülni mellé
Egy problémám van: kéne egy-két olyan objektum, ami bolygót ábrázol, jó nagyot - a 3D szerkesztéshez láma vagyok... arra kellene, hogy a bolygókra történő leszállást meg tudjam oldani - ehhez a csillagkapus térképet használom majd. Pl ha egy ilyen bolygó objektumhoz bizonyos távolságba érsz, akkor bejön egy kis intro, hogy belépsz a légkörbe - ha van. A lenavigálás már a te dolgod, de ez még változhat.
Az ötleteket amúgy olyan játékokból merítettem, mint a Morrowind (a kedvenc RPG-m), Independence War II, Elite.
Így hogy fest?
Apu, nézd repülő! - 1945. augusztus 6. Hiroshima
12857 levél
Válasz 07.08.17. 20:01 #3151
konrad
Uppssz...Ez érdekes történetiség! Szóval akkor az "űrben" játszódna az ofp rpg-d?
13 levél
Válasz 07.08.17. 19:51 #3150
zeph
Semmi kisóvodás nincs ebben az egészben, csak amikor elkezdtem másutt kampányolni egy kicsit, hogy hátha akadnak emberek, akik egyáltalán valamilyen szinten hozzá tudnának adni a témához, akkor a néma csenden kívül nem nagyon fogadott más.
7 éves játék, na és? Hiába az ArmA, ha még mindig az OFP-hez csinálják a legtöbb kiegészítést... ráadásul aki SZERETI a játékot, annak örökzöld, időtálló. Gondolom ezt neked nem kell elmagyaráznom. Az bosszantott fel, hogy mennyire nem képesek az emberek mozdulni, ha valamit csinálni kell.
Amúgy az online dolgot valszeg nem fogom megcsinálni, de készítek egy végtelenített egyszemélyes küldetést, amit viszont tele kívánok pakolni a korábban említett szerepjáték elemekkel. Mentési lehetőség ugye alapból adott, de lesznek helyek, ahol automatikusan ment majd a játék. Többek közt azért döntöttem így, mert míg multiban kevesen, singleben bárki játszhat a pályán. Jó, kicsit magányosan, de egy olyan modot próbálok csinálni, ami nagyon szokatlan az Ofp-től - de ha már a csehek ennyire szerkeszthetvé tették, akkor miért ne?
A téma és helyszín változik: a világűr lesz a terep, a "sztori" még képlékeny - őszintén szólva nem szeretek külön történetet előre scriptelni, mert egyfelől melós, másfelől nagyobb kihívás egy quest generator megírása
Röviden: repkedhetsz űrhajókkal, fejlesztheted képességeidet, szintet léphetsz, ja és a kedvencem: mindezt a súlytalanság állapotában...
pl képzeld el: Megsérült a hajód, és kifejlesztetted a javítás képességet. Szépen kiszállsz a hajóból, körbelebeged, rányomsz, hogy javítás (ami a képességedtől függően rövid, vagy hosszú időt vesz igénybe), aztán szépen beszállsz, és repülsz tovább.
De vannak már effekt ötleteim is, ha esetleg az is érdekelne valakit: ha felrobban egy nagyobb hajó a közeledben, akkor a távolságtól függően a robbanás energiája elsodorhatja a hajódat... stb.
Ez kinek tetszik/nem tetszik, és miért?
Amúgy meg kösz a pozitív (és negatív) visszajelzéseket - mégse olyan halott ez a fórum...
Apu, nézd repülő! - 1945. augusztus 6. Hiroshima
55 levél
Válasz 07.08.15. 16:44 #3149
Balint13
Sztem iss jó ötlet, szeretem amikor valamibe RPG elemek kerülnek, mivel alapbol szeretem a RPG-ket szal sztem seh add fel
1281 levél
Válasz 07.08.15. 11:55 #3148
Indigo
Nem ez a lényeg. Úgy beszéltél, mint egy sértődött kisóvodás, aki ellen összefogott az egész világ...
"a "mindenki tojik mindenkire" elv érvényesül. A külföldiek nagyobb érdeklődést mutatnak mint mi... enyhén szánalmas."
Mi ezen a szánalmas? Ki tehet róla? Ki szégyellje el magát? És miért?

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.