Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2012

14264 levél
Válasz 12.02.10. 20:59 #128
balays82
Érdekes, hogy pont most írod, miután ma volt a legkisebb a lemaradásuk az élmezőnyhöz képest. Amúgy én sem várok tőlük túl nagy fejlődést, de azért a Renault motornak már önmagában kellene valamennyi előrelépést jelenteni a Cosworth után, még akkor is, ha jelenleg a motor már jóval kevésbé fontos alkatrész, mint néhány évvel ezelőtt.
11785 levél
Válasz 12.02.10. 18:43 #127
Ghoost
Tudom, hogy ezek az idők még elvileg nem mondanak semmit, de akik azt mondták a télen, hogy a williamsnek a tavalyinál rosszabb szezonja már nem lehet... nos, azok lehet hogy tévedtek.
14264 levél
Válasz 12.02.10. 17:53 #126
balays82
Jerez, 4. nap végeredmény:

1. Fernando Alonso Ferrari 1:18.877 37 kör
2. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:19.597 +0.720 80 kör
3. Sebastian Vettel Red Bull 1:19.606 +0.729 50 kör
4. Lewis Hamilton McLaren 1:19.640 +0.763 86 kör
5. Romain Grosjean Lotus 1:19.729 +0.852 92 kör
6. Kobajasi Kamui Sauber 1:19.834 +0.957 74 kör
7. Nico Hülkenberg Force India 1:19.977 +1.100 89 kör
8. Bruno Senna Williams 1:20.132 +1.255 124 kör
9. Jarno Trulli Caterham 1:22.198 +3.321 117 kör
31904 levél
Válasz 12.02.09. 20:05 #125
Creativ3Form
Jól van, akkor az NSO tájékoztatott félre, ugyan is szerdán az egyik cikkükben azt írták, hogy csütörtökön már az új autóval száguldanak.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 12.02.09. 19:35 #124
balays82
A Mercedes új autójának bemutatója csak február 21-én lesz, a barcelonai teszt első napján, ahogyan nem sokkal lentebb írtam is. Holnap már nem is tesztel a csapat, mennek vissza a gyárba dolgozni az új autón.
15994 levél
Válasz 12.02.09. 18:51 #123
ufodani
Nem vonok le különösebb következtetést az első tesztről. Tavaly pölö Bari volt a leggyorsabb és a Ferkának is ment nagyon. Aztán láttuk, h pont az ellenkezője realizálódott az idényben.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 12.02.09. 18:49 #122
ufodani
Kurva kiváncsi vok. Tavaly a legszebb volt, ebből azért olyan sokat nem ronthatnak.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
31904 levél
Válasz 12.02.09. 18:46 #121
Creativ3Form
Nico Rosberg volt a leggyorsabb a harmadik tesztnapon

Nem úgy volt, hogy ma mutatják be az új Mercit, és Rosberg ma már azzal megy? Schumi meg holnap?
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 12.02.08. 23:46 #120
balays82
Schumacher azt mondta, hogy a Mercedes is kacsacsőrű lesz, de Norbert Haug szerint a legszebb a mezőnyben. Na majd meglátjuk.
16989 levél
Válasz 12.02.08. 23:22 #119
KisCsirkee
Igen, én is kíváncsi vagyok rá. Főleg az orr részre.
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
14264 levél
Válasz 12.02.08. 21:44 #118
balays82
A mai tesztnap után nyilatkozta Schumacher, hogy idén még szinte biztosan nem tudnak világbajnok autót építeni, de kis lépésekben haladnak a cél felé. Az biztos, hogy az új Pirelli abroncsok jobban fekszenek neki, meg általában az agresszívabb vezetési stílusú pilótáknak, állítólag sokkal jobban vezethetőek vele az autók. A barcelonai teszthétre már kész lesz az új autó, nagyon kíváncsi vagyok rá, milyen lett.
16989 levél
Válasz 12.02.08. 21:22 #117
KisCsirkee
Reméljük, az idei gép is legalább ilyen szép eredményeket hoz majd Schumiéknak!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
14264 levél
Válasz 12.02.08. 19:22 #116
balays82
Jerez, 2. nap végeredmény:

1. Michel Schumacher Mercedes 1:18.561 132 kör
2. Mark Webber Red Bull 1:19.184 +0.623 97 kör
3. Daniel Ricciardo Toro Rosso 1:19.587 +1.026 100 kör
4. Jules Bianchi Force India 1:20.221 +1.660 46 kör
5. Kimi Räikkönen Lotus 1:20.239 +1.678 117 kör
6. Paul di Resta Force India 1:20.272 +1.711 69 kör
7. Felipe Massa Ferrari 1:20.454 +1.893 95 kör
8. Jenson Button McLaren 1:20.688 +2.127 85 kör
9. Sergio Pérez Sauber 1:20. 711 +2.150 68 kör
10. Pastor Maldonado Williams 1:21.197 +2.636 97 kör
11. Heikki Kovalainen Caterham 1:21.518 +2.957 139 kör
12. Pedro de la Rosa HRT 1:22.628 +4.067 64 kör
14264 levél
Válasz 12.02.08. 10:15 #115
balays82
Ettől függetlenül még fennáll, hogy nem a motor miatt kellett töréspontot beiktatni az autó orrába.
Az FIA az egész karosszériát alacsonyabbra akarta helyezni, az orral is a túlélőcellával együtt, de ez a csapatoknak nem tetszett, mert többek között a felfüggesztéses elemek elhelyezkedése miatt lényegében az egész autót újra kellett volna építeni. Ebből jött az a megoldás, hogy csak az orrkúp esetében csökkentették a maximális magasságot, erre mondta Charlie Whiting, hogy a csapatok miatt néznek ki így az autók.

Tavaly azért is volt olyan magasan a legtöbb autó orra, hogy minél több levegő áramolhasson a padlólemez felé, amit megfelelő módon terelve nagyobb aerodinamikai tapadást és ez által stabilabb vezethetőséget lehetett elérni. Ha az egész karosszéria alacsonyabbra került volna, akkor értelemszerűen elég nagy veszteség érte volna a csapatokat ezen a téren, de mivel kiharcolták, hogy csak az orrkúp maximális magassága legyen szabályozva, ezáltal annak elvékonyításával és egy töréspont beiktatásával lényegében minimalizálták az orr alatti területvesztést. A McLaren pedig azért nem kényszerült erre a megoldásra, mert már tavaly is jóval alacsonyabban volt az orra, mint a többi autónak.

A fentiek alapján a töréspont csak egy kompromisszumos megoldás, valószínűleg nem jár direkt előnyökkel, csak kisebb veszteséget jelent, mintha alacsonyabbra került volna az egész karosszéria. Logikusan egy ilyen törés (néhány esetben lényegében egy függőleges fal) nem is lehet aerodinamikai szempontból túl hatékony, mert elég drasztikus módon töri meg a levegő áramlását.
1989 levél
Válasz 12.02.08. 00:04 #114
georgee
Nem hutest irtam. A hutok ket oldalt vannak hasidomon. Hanem, h a menetszelen tul egy legaramlat direkben lehet a szivocsonk belomlo nyilasa fele iranyitva az uj orrkup segitsegevel. Ha mar kotelezo volt igy alakitani kihoztak belole vmit. Szerintem ezert lehet, h x tipusnal joval durvabban van formazva. Tobb levegohoz jut a motor ami nagyon teljesitmenyt jelent.
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
14264 levél
Válasz 12.02.07. 20:09 #113
balays82
A lépcsős kialakítású orr célja nem az, hogy a motor extra hűtést kapjon, sokkal inkább az, hogy ezáltal az orrkúp alatt nagyobb tér maradhasson és azt az aerodinamikai tapadás érdekében minél hatékonyabban fel tudják használni, ezáltal pedig a padlólemez hatékonyságát is növelni tudják. Tisztán aerodinamikai szempontokat szolgál tehát.
14264 levél
Válasz 12.02.07. 17:15 #112
balays82
Jerez, 1. nap végeredmény:

1. Raikkönen (Lotus) 1m19.670s 75 kör
2. Di Resta (Force India) 1m19.772s +0.102 101 kör
3. Rosberg (Mercedes) 1m20.219s +0.549 56 kör
4. Webber (Red Bull) 1m20.496s +0.826 54 kör
5. Ricciardo (Toro Rosso) 1m20.694s +1.024 57 kör
6. Schumacher (Mercedes) 1m20.794s +1.124 42 kör
7. Kobayashi (Sauber) 1m21.353s +1.683 106 kör
8. Button (McLaren) 1m21.530s +1.860 62 kör
9. Massa (Ferrari) 1m22.815s +3.145 69 kör
10.Kovalainen (Caterham) 1m23.178s +3.508 28 kör
11.Maldonado (Williams) 1m23.371s +3.701 25 kör
12.De la Rosa (HRT) 1m23.676s +4.006 44 kör

2883 levél
Válasz 12.02.07. 17:12 #111
Nayrobi
Minden évben ilyen festéssel tesztel a Williams, de a futamokon valszeg azt használják majd, mint tavaly.
PSN: nayrobi11
16989 levél
Válasz 12.02.07. 15:50 #110
KisCsirkee
Egy percig sem vitatom, hogy aerodinamikailag nem jó megoldás, hiszen pont úgy dobja fel a levegőt, tereli a pilótafülke felé, majd a pilóta sisakján át a motorba, ahogy azt kell, de esztétikailag....
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
1989 levél
Válasz 12.02.07. 15:31 #109
georgee
Azert nem biztos az ha akiknek rondabb azok nem profitalnak belole. Neztem par kepet es egy ket modelnel elegge legterelokent funkcionalhat ergo a legaram pont a szivocsonk legbeomlo nyilsa fele iranyul igy tobb levegot kaphat a motor ergo nagyobb teljesirmeny erthet el.
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
16989 levél
Válasz 12.02.07. 15:17 #108
KisCsirkee
Azta. Vannak akik egész jól vették ezt az orr-akadályt. (Ld: McLaren, Lotus), vannak akik kevésbé. (Ld: Sauber, Torro-Rosso, RBR)

És vannak ezek. Amik hányingert keltenek. De komolyan! Jézusom, ez legalább olyan ronda, ha nem rondább, mint a Force-India vagy a Ferrari. Sőt! Szerintem az eddigi legrosszabb megoldás!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
14264 levél
Válasz 12.02.07. 13:59 #107
balays82
Hát tényleg nem sokat, főleg az első tesztnap első feléből nem lehet komoly következtetéseket levonni. Hosszabb távon már kirajzolódhatnak tendenciák (megbízhatóság, következetes versenytempó, gumikopás stb.), de pont a tavalyi év bizonyította be, hogy még ezek sem felétlenül felelnek meg a valóságnak, mivel a végig szenvedő, alig tesztelő McLaren egészen jól összeállt a szezonra.
Most is ott van Rosberg a harmadik helyen, ami nem sokat jelent a Mercedes tavalyi autójával körözgetve. Nem az idő itt a lényeg, hanem a kitűzött tesztprogram sikeres elvégzése, ami minden csapatnál mást jelent.
1989 levél
Válasz 12.02.07. 13:45 #106
georgee
Megvan, kosz. Igy mar ertem.
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
1989 levél
Válasz 12.02.07. 13:44 #105
georgee
Kar, h szokszor ezek a tesztek nem jelentenek semmit mar ami a valos eroviszonyokat illeti.
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
12089 levél
Válasz 12.02.07. 13:35 #104
Gobiakos
Olvad el a #86-os hozzászólást, abban van leírva.
6609 levél
Válasz 12.02.07. 13:24 #103
Kolin Mekré
Nem is rossz kezdés
Minden ellenállás hasztalan! 8-)
1989 levél
Válasz 12.02.07. 13:23 #102
georgee
Lusta vagyok utana nezni igy itt kerdem meg, h milyen szabaly miatt is neznek ki igy az orr reszek az osszes auton?
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
11785 levél
Válasz 12.02.07. 13:19 #101
Ghoost
Jó lett volna ha azt a régi Williams-renaultos világosabb festést hozzák vissza. A tesztet érdemes figyelni, igaz, hogy sok mindenre még nem lehet következtetni, de a Lotus és Kimi eddig mindenkit ver, bár az év elején az utóbbi 2 évben is nagyon jók voltak.
2883 levél
Válasz 12.02.07. 12:59 #100
Nayrobi
Az a jó ebben a Williamsben, hogy egyszerűen képtelenség, hogy rosszabb legyen mint tavaly. Maldonado remélem elkapja a fonalat, viszont Sennától nem várok semmit, talán 1-2 jobb eredmény ha minden klappol, de biztos vagyok benne, hogy elveszik majd a középmezőnyben.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 12.02.07. 09:33 #99
balays82
Williams-Renault FW34

Williams-Renault és Senna. Furcsa érzések vannak az emberben ennek a párosításnak a hallatán, nem feltétlenül jó értelemben véve.

14264 levél
Válasz 12.02.06. 21:56 #98
balays82
Miután lassan mindenki túltette magát az autók kinézete okozta megrázkódtatáson, holnap kezdődik az érdemi munka, hivatalosan is pályára gurulnak az új gépek a négynapos jerezi teszt keretében. Illetve nem egészen, mert a HRT (ez nem meglepő) és a Mercedes a tavalyi autóval kezd. A németek vagy nagyon eltaláltak valamit és azt titkolják, vagy megint félrement a fejlesztés a télen. Remélem, végre az előbbi, mert ideje lenne felzárkózni a közvetlen élmezőnyhöz.

Nincs EBD és befújt diffúzor, kérdés, hogy mivel tudták kompenzálni a mérnökök a veszteséget.
31904 levél
Válasz 12.02.06. 21:25 #97
Creativ3Form
Érdekes, nekem jobban bejön a Red Buci...az orrhegynél az a leejtés kicsit javít az összképen...de csak kicsit.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
12089 levél
Válasz 12.02.06. 21:15 #96
Gobiakos
Az RB8 csúnya, mint a bűn, de idén is oda fog vágni mindenkinek! Eskü, a Toro Rosso szebb lett, mint a sima Bull...
14264 levél
Válasz 12.02.06. 20:56 #95
balays82
Alapvetően tényleg más, csak Marko kijelentése után sokan azt gondolták, hogy a Red Bull kinézete közelebb áll majd a McLaren autójához, mint a Ferrarihoz. Pedig nem.

Toro Rosso STR7:

kép1

kép2

kép3
20761 levél
Válasz 12.02.06. 18:12 #94
Eric
A Red Bullnak sztem tök más az orra, van benne egy kis lefele ívelés(ez de szép volt... )

Ez egy valamivel nagyobb kép, itt látszik a törés és, valóban valamifél beömlő, vagy csatorna szerűség látszik. Az egyszerűség kedvéért nevezzük csak K-csatornának, a kacsacsőr után...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
14264 levél
Válasz 12.02.06. 16:36 #93
balays82
Akkor jöjjön néhány kép is, csak a rend kedvéért:

Red Bull RB8:

kép1

kép2

Ahhoz képet, hogy Helmut Marko szerint a Red Bull nem lett olyan csúnya, mint a Ferrari, eléggé hasonlítanak. Nem tudom, mit mutattak a gyárban az öregnek. Ami viszont érdekes, hogy az orrnál lévő törésen légbeömlő nyílások látszanak, bár igazából olyan sovány volt a Red Bull bemutatója (néhány grafika és egy gyenge minőségű videó), hogy nehéz egyértelműen eldönteni. Ha azonban tényleg azok és ezen a koncepción is csavartak egyet a mérnökök, akkor az nagy húzás lehet, bár gondolom, a szabályosságát illetően is lesznek majd viták.
Az is kérdéses, hogy az orr elején levő kis szárny ötletét a Red Bull nyúlta le a Force Indiatól, vagy esetleg fordítva.

Sauber C31

kép 1

kép2

kép3

Ma még érkezik az új Torro Rosso is.

Egy kis adalék az idei autók orrával kapcsolatban:

Whiting szerint a csapatok a hibásak a "csúnya" autók miatt
31904 levél
Válasz 12.02.06. 15:58 #92
Creativ3Form
Íme, a Red Bull RB8-as

Ezzel a lépcsőzetes orral én már nem fogok megbarátkozni...
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
11785 levél
Válasz 12.02.06. 12:11 #91
Ghoost
Ma bemutatkozott a Sauber is, sok meglepetés nincs, eléggé a Ferrarira hajaz.
15994 levél
Válasz 12.02.05. 22:58 #90
ufodani
Masszív
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 12.02.05. 22:52 #89
balays82
Azt gondoltam, valaki már régen linkelte a képeket az új Lotusról, de akkor marad nekem a feladat:

kép1

kép2

kép3

kép4

Még mindig szép ez ez autó.
15994 levél
Válasz 12.02.04. 13:02 #88
ufodani
Ferka egyszerű és nagyszerű, ja ez utóbbi csak kívánalom. Mintha legóból lenne csak ráspoly rája.
Nem "csalódtam", ez tényleg antinice.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
112 levél
Válasz 12.02.03. 18:03 #87
Cibi 97
nem hiszem el hogy ilyen rusnya orrot kapott a Ferrari
xbox live gamertag: cibi2838
14264 levél
Válasz 12.02.03. 13:30 #86
balays82
Röviden a lényeg:

Ebben az évben életbe lépett egy új szabály, amelynek célja a ráfutásos balesetek csökkentése. Ennek értelmében a versenyautó orra nem lehet 55 centiméternél magasabban a referenciasíkhoz képest, míg a pilótafülke magasságát továbbra is 62,5 centiméterben határozták meg.
Ennek az eredménye a sok lépcsős orr (aerodinamikai szempontok miatt van szükség rá) és ezért vitatják máris többen a McLaren autójának szabályszerűségét.
12089 levél
Válasz 12.02.03. 13:27 #85
Gobiakos
Tényleg elég ergya ez az orrkúp-forma. Valami jelentősége persze tuti, hogy van, de attól még gány.
16989 levél
Válasz 12.02.03. 13:21 #84
KisCsirkee
Ocsmányak...

Viszont nem követtem a szabályváltoztatásokat, miért alkot mindenki ilyen sz*rokat? Miért kell ennyire elrontani? Miért csak a McLaren maradt F1-es autó kinézetű?
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
14264 levél
Válasz 12.02.03. 10:45 #83
balays82
Szokni kell, az biztos, de a Forma 1 végülis nem szépségverseny, a gyorsaság a lényeg. Az mondjuk furcsa, hogy a McLaren ilyen konzervatív autót tudott csinálni, miközben a többieké eléggé formabontó lett, de majd a pályán eldől, kinek volt igaza.

Ferrari F2012

Focre India VJM05 - más néve a Pörölycápa
2883 levél
Válasz 12.02.03. 10:18 #82
Nayrobi
Na itt a Ferrari és a Force India is, hát, erősen szokni kell a szemnek ezeket a csodákat...
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 12.02.02. 09:52 #80
balays82
A Ferrari bejelentette, hogy a rossz időjárás és a nagy hó miatt elmarad a péntekre tervezett bemutatójuk. Az új autóról készült képek és az interjúk holnap online lesznek csak elérhetőek.
112 levél
Válasz 12.02.01. 20:13 #79
Cibi 97
akko nagy csalódás lesz
xbox live gamertag: cibi2838

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.