Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2012

14264 levél
Válasz 12.10.05. 20:00 #1278
balays82
Ha elszakad a húr?

A Császár útja: Befejezés

Nagyon jó és egyben elgondolkodtató írások Schumi visszavonulásának körülményeiről.
14264 levél
Válasz 12.10.05. 09:06 #1277
balays82
Button az élen, Hamilton második az első edzésen

Mark Webber volt a leggyorsabb a második szabadedzésen

Di Resta és Schumacher is csúnyán összetörte az autóját a P2-ben, de ezen a pályán ez mindig benne van a pakliban.

Egyébként tegnap este a valamennyi csapat átment az első szárnyak módosított rugalmassági tesztjént, tehát úgy néz ki, nem jött be a Ferrari húzása ebben az esetben. Feltéve, ha nem módosította a szárnyat már a mérés előtt a Red Bull és a McLaren. Ha így is van, látszólag nem lettek tőle lassabbak.
14264 levél
Válasz 12.10.04. 23:07 #1276
balays82
Arra azért kíváncsi lennék, hogy ez a pechsorozat mennyiben befolyásolta visszavonulás melletti döntését. Szerintem nagyban, mert ezek miatt veszíthette el a hitét a csapatban, illetve a motivációját a folytatást illetően. Talán még egy évet vállalt volna, de arra kevés esély van, hogy jövőre versenyképes lesz a Mercedes. A másik kérdés persze az, hogy valójában mennyi döntési szabadságot biztosított neki a Mercedes felső vezetése, mert azért erős a gyanúm, hogy nekik jobban tetszett a Hamiltonnal való folytatás lehetősége, ami azért valljuk be, hosszú távon előnyösebb megoldás a csapat számára. Állítólag még Perez is Schumacher előtt állt a sorban, ha Hamilton megszerzése nem sikerült volna.
Úgy gondolom tehát, egyik fél sem igazán akarta már a közös folytatást. Schumit pedig még most sem érdekli a komoly célok kitűzése nélküli körözgetés a mezőnyben, így a visszavonulás maradt az egyetlen lehetséges opció.
4065 levél
Válasz 12.10.04. 22:01 #1275
xeLaR
Amúgy a viccet félretéve, ez tényleg egy szar éve volt Schuminak, ezt aláírom. Ebben az idényben tényleg volt esélye arra, hogy nagyon megverje Rosberget a csapaton belül, ill. jó helyezéseket érjen el. Csak a szerencse kerülte el nagy ívben. Nem szeretem őt, egy cseppet sem, de idén többet is el tudott volna érni.
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
14264 levél
Válasz 12.10.04. 18:06 #1274
balays82
Ha másra nem is volt jó ez a három év, arra mindenképpen, hogy elenyésző kisebbségbe kerüljetek.
4065 levél
Válasz 12.10.04. 13:39 #1273
xeLaR
És én, mint a rezidens anti-Schumis csak ennyit tudok mondani
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
14264 levél
Válasz 12.10.04. 12:15 #1272
balays82
Ezzel én is így vagyok. Amikor visszatért, nagyon hosszú időnek tűnt az a három év. Ebben az évben meg nagyon sokáig azt gondolhattuk, hogy szinte biztosan marad még 1-2 évet, tehát az újabb visszavonulás gondolatával sem nagyon kellett barátkozni. Ehhez képest hidegzuhany volt az elmúlt egy hét.
11785 levél
Válasz 12.10.04. 12:02 #1271
Ghoost
Amúgy ez annyira durva, bennem még mindig az a tudat él, hogy de hát még csak most jött vissza, nehogy már megint lelépjen, hamar elrepült ez a 3 év.
11785 levél
Válasz 12.10.04. 11:11 #1269
Ghoost
Sajnos ezen tényleg nincs semmi meglepő, ha egész nyár alatt nem tudott igent mondani a Mercedesnek, akkor már nyilvánvaló volt, hogy máshova sem fog menni, amikor onnan már csak lejjebb tudott volna lépni.
14264 levél
Válasz 12.10.04. 11:02 #1268
balays82
Amitől tartottam, bekövetkezett. Schumacher hivatalosan is bejelentette, hogy a szezon végén visszavonul.
Azt mondta, elfáradt, nincs már elegendő energiája és motivációja a folytatáshoz. Akkor tehát maradt még 6 futam, remélem, odateszi magát a végére.
1989 levél
Válasz 12.10.03. 13:43 #1267
georgee
Egyreszt. Meg nagyon is jo, h ujra radikalisan uj motorok jonnek a semmibol. Most egyseges lesz minden. WTCC, WRC, F1: 1.6 Turbo mind annyi, hogy F1 ben nem sor4 hanem V6 lesz. De itt a regi BMW M12/13 Turboja ami sor4 volt nem szar hangal. BTW azert kar, hogy meg van szabva a hengerek szama.
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
14264 levél
Válasz 12.10.03. 11:40 #1266
balays82
Érdekes módon szeptember közepén több oldal is lehozta a cikket, hogy Ecclestone már nem aggódik a V6-os turbómotorok hangja miatt, mert a maranellói látogatása során meggyőződött arról, hogy semmi gond nem lesz vele. Erre most megint megjelennek a cikkek, de már arról, hogy nem tetszik a motorok hangja és el kell hasztani a bevezetését. Szóval akkor most kinek is kell hinni? Amúgy meg valóban úgy baromság az egész, ahogy van, majd pont a nem megfelelő hang miatt dobnak a kukába egy ilyen költséges projektet.

11785 levél
Válasz 12.10.03. 11:18 #1265
Ghoost
Főleg vicces ezt most kijelenteni, amikor a motorgyártók már milliókat öltek az új erőforrásokba...
15994 levél
Válasz 12.10.03. 11:10 #1264
ufodani
Szárnyalnak...
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
1989 levél
Válasz 12.10.02. 10:48 #1263
georgee
"Megdöbbentő ötlettel állt elő Bernie Ecclestone: ne álljon át a Forma-1 turbómotorra, amint azt 2014-től tervezték, mert annak csúnya a hangja.

"Meghallgattam a motorok zaját Maranellóban a minap, a régiét és az újét, és még Luca di Montezemolo (Ferrari-elnök) is azt mondta, hogy az új szörnyű, és neki se tetszik" - mesélt az F1-főnök a Ferrarinál tett látogatásáról és tapasztalatairól az indiai Hindustan Timesnak."

Ez az ember birkanak nezi a tobbit? Anno is volt 6, sot 4 hengeres turbo, 1 decivel kisebb motorokkal ~900 loval, alkalmankent 1300 loerovel idomeron (BMW M13) es nem voltak rosz hanguak azok. Eleve a jellegzetes F1 hangot a magas fodulat adja elso sorban nem pedig a hengerek szama. Az is biztos, hogy ugyan olyan, ha nem erosebbek lesznek ezek a motorok mint a 2.4-es szivok es nyomatekosabbak. (Bar azt nem tudom megszabtak-e a tolto nyomas maximumat mint anno 4 barra 87-ben) En varom a turbokat.
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
15994 levél
Válasz 12.10.01. 19:13 #1262
ufodani
Button 5 helyes rajtbüntetést kap a japán versenyhétvége időmérő edzését követően váltócsere miatt.
Hambi is újat kapott de mivel nem fejezte be a legutóbbit, nincs bünti.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 12.09.28. 17:54 #1261
balays82
Ez egy teljesen sablonos nyilatkozat ebben az helyzetben. Csak nem mondhatja Brawn, hogy megvettük Hamiltont kilóra, aztán majd megpróbálunk összerakni valami normális autót, ami vagy sikerül, vagy nem. Mindenki baromi izgatott már három éve a Mercedesnél, csak éppen versenyképes autót nem sikerült összerakniuk . Bár nem csodálkoznék, ha éppen most jönne nekik össze, legalább majd lehet mondani, hogy tényleg Schumacher fogta vissza a csapatot eddig (lásd: Minardi).
15994 levél
Válasz 12.09.28. 17:21 #1259
ufodani
Hambi benne volt a levegőben viszont most így hirtelen váratlanul ért. Hát igen. Vagy a lovetta(az a 2milla) vagy ki tudja mi van még ott a háttérben. Mindenesetre a McLaren valószínűsíthette, ha csökkenti Hambi mézét akkor tiplit vesz, még az is lehet, h direkt csinálta, h menjen Hambi és ha ez igaz, akkor érvényes a ki tudja mi van még a háttérben strófa.
Vsz Schumi megsúgta Brawnak, h ő végleg elmegy golfozni, nem pedig a háta megett, az ki van csukva.
Perez jó választás.
A Ferka vsz marad ahogy van, ott 2014re lesz váltáska.
Aztán h Hambi mit nyújt a merciben, a jövő muzsikája. Még az is lehet, h összeraknak egy normális verdát.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 12.09.28. 16:13 #1258
balays82
Pedig valószínűleg azért (is) szerződött le Hamilton, mert arra számít, hogy a jó eséllyel szintén kukázható jövő év után a Mercedes az élre tört majd az új szabályoknak megfelelően épített autóval. Na de erre mi a garancia? Főleg a Mercedes esetében, akiknek most is egy fél évük ment rá, hogy "megértsék a gumikat", akik igazából három év alatt szinte semmilyen fejlődést nem tudtak felmutatni az élmezőnyhöz képest.

Whitmarsh nyilatkozta, hogy nagyon sok engedményt tettek annak érdekében, hogy Hamilton velük maradjon, de egyszerűen hiányzott a megegyezési szándék a másik fél részéről. Talán a mostanában sokat emlegetett XIX Entertainmentet tömte tele Hamilton fejét, vagy egyszerűen belefásult már, hogy lényegében gyerekkora óta a csapatnál van? Jó kérdés. Pillanatnyilag ez egy nagyon rossz döntésnek tűnik, de nyilván csak évek múlva derül ki, hogy tényleg az-e.

Azt is lehet olvasni, hogy a Mercedes meg akarta tartani Schumit, de mivel ő húzta az időt és nem mondta el, mit szeretne, ezért előre kellett menekülniük, nehogy top pilóta nélkül maradjanak jövőre, ha mégis a visszavonulás mellett dönt. Nekem ezzel a verzióval csak az a bajom, hogy ha tényleg így volt, akkor logikusan előbb be kellett volna jelentenie Schuminak a visszavonulását, majd csak utána Hamilton szerződtetését, mert így lett volna korrekt. Ami most van, az viszont megalázó, mert valljuk be, tulajdonképpen kirúgták Schumachert a csapattól. Persze igaz, hogy a McLaren bejelentése megkavarhatta az előzetes terveket, mivel arra gyorsan kellett reagálnia Hamiltonnak és a Mercedesnek is. Nagyon kíváncsi lennék, hogyan történt ez valójában.

Ami még szintén furcsa, hogy ezek szerint Schumacher nem látta azt a nagy jövőt a csapatban, amit Hamilton állítólag igen, mert ellenkező esetben nem hiszem, hogy önként kiszállt volna, három évnyi szenvedés után, anélkül, hogy végre learatta volna a munka gyümölcsét.

Rosberg már kiírta a twitterre, hogy milyen király, hogy jön a haver jövőre, de igazából nem tudom, a lelke mélyén mennyire gondolja ezt komolyan, mert a jelek szerint Schumi távozásával sem ő lesz a csapaton belüli vezéregyéniség. Hamilton csapattársaként erre szerintem esélye sincs, sokkal inkább Lewis köré akarják majd építeni a csapatot, ha már ennyit áldoztak rá.

Amúgy bejelentették azt is, hogy Lauda csatlakozott a Mercedes vezetőségéhez, aki pár napja ezt még határozottan tagadta, illetve biztos volt benne, hogy Hamilton sem szerződik a Mercedeshez. Na persze, ezek szerint jól tud kamuzni az öreg. Úgy látszik, Eddie Jordan szavára érdemes itt csak figyelni, ő már egy hónappal ezelőtt megmondta, mi fog történni, igaza is lett.
756 levél
Válasz 12.09.28. 15:26 #1257
pb69
Megmondom őszintén, hogy nagyon nehezen tudom értelmezni a történteket. Amikor felmerültek ezek a dolgok, már akkor is azt mondtam, hogy semmi értelme nem lenne Hamiltonnak a Mercihez menni és a Mercinek se leigazolni őt. Perez miért pont a McLarenbe menne, amikor mindenki a Ferrariról beszélt vele kapcsolatban. Ehhez képest most valósággá vált az elképzelhetetlen.
Mondjuk a McLarennél megüresedett egy hely és Perez kihasználta a lehetőséget. Ez a része logikus is. Írtam is korábban, hogy a Ferrari egyértelműen egy bohócot keres Alonso mögé, és Perez eddigi eredményei és képességei nem erre predesztinálják. A McLarennél van esély arra, hogy "átvegye" Ham helyét és legalább egyenrangú legyen Buttonnal.
Viszont ez a Ham-üzlet... A Mercedesnek volt 2 remek pilótája és egy fos autója. Lehet, hogy Hamilton MOST jobb, mint Schumacher, de az biztos, hogy annyival nem jobb, hogy ebből a fostalicskából sokkal többet hozzon ki. Ráadásul ott van Rosberg, aki azért szintén nem amatőr. Minek oda akkor Hamilton? Inkább egy értelmes kocsit raknának már össze...
Hamilton meg otthagyja a "csapatát", hisz 1000 szállal kötődik a McLarenhez és átmegy egy jóval gyengébb Mercedeshez. Nem értem.
Csak akkor lenne ebben ráció, ha Hamiltonra építve akarnának fejleszteni egy jó autót, ezt ő is tudná és ezért menne oda, mint anno Schumi a Ferrariba. Ennek viszont igencsak csekély a valószínűsége.
2984 levél
Válasz 12.09.28. 14:41 #1256
Steveyboy
Csak bejött már a fele... Bár a Massa/Schumi történet tényleg esélytelen, bár a 2-es számú Ferka jövőre még mindig "vacant"...
"War does not determine who is right - only who is left." - Bertrand Russell
14264 levél
Válasz 12.09.28. 13:16 #1255
balays82
"Három nagyszerű évem volt a csapattal, amelyek viszont sajnos az eredmények szempontjából nem teljesen úgy alakultak, ahogy szerettük volna"

"Minden jót kívánok Lewisnak és a csapatnak ahhoz, hogy elérjék azokat a sikereket, amelyekért olyan keményen dolgoztunk az építkezés szakaszában. Szeretném megköszönni a csapatnak a belém vetett bizalmat és a srácok példátlan elkötelezettségét. Most csak a következő versenyekre koncentrálok."
(forrás: www.motorsportal.hu)

Nekem ebből két dolog jön le. Az egyik, hogy semmilyen formában nem akar a továbbiakban a Mercedesnél maradni, a szakmai stáb részeként sem, hiszen már most múltidőben beszél róluk. Ez én megértem, főleg akkor, ha esetleg a háta mögött szerződtették Hamiltont, ami ritka gerinctelen húzás lenne. Ez nyilván majd még kiderült, de voltak olyan hírek, amely szerint Schumit és a menedzsmentjét váratlanul érte a bejelentés, persze nem kell mindent készpénznek venni, amit ilyenkor ír a sajtó.
A másik, hogy arra sem tesz semmiféle utalást, hogy az év végén visszavonulna, amit akár biztató jelként is fel lehet fogni. Én úgy vagyok vele, hogy üljön be abba a Sauberbe, ha még versenyezni akar, aztán lesz, ami lesz. Szóba került már egy esetleges Williams szerződés is, mert ott Senna helye valószínűleg megüresedik. De tényleg sok ilyenkor a vad feltételezés.

A Ferrari szóvivője annyit mondott, hogy Alberto Ascari érkezése is valószínűbb, mint az, hogy újból szerződtessék Schumachert. Na, ez viszont nem volt egy udvarias megnyilvánulás ebben a formában, még akkor sem, ha tényleg így van.

1989 levél
Válasz 12.09.28. 13:03 #1254
georgee
Evekig shumi drukker voltam (Kubica erkezeseig) mar akkor mikor a Benettonal kezdte ergo nem a vb cimei miatt. Ha most elkoszonne nem hatna meg de ugyanakkor megse lenne jo mert jo lenne latni mit tudna egy utokepesebb autoval. Annyira meg nem ugyelten o meg mindig mert ha nem lettek volna a sorozatos muszaki gondjai akkor ott lenne pontokban Rosberg kornyeken ugyanugy aki fele annyi idos.
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
31909 levél
Válasz 12.09.28. 12:29 #1253
Creativ3Form
Viszont ezek után Schumi remélem visszavonul...a Saubert azért nem érzem olyan erős istállónak, hogy ne adj isten több esélye legyen ott a győzelemre, mint a Mercinél. De lehet rosszul érzem.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
31909 levél
Válasz 12.09.28. 12:26 #1252
Creativ3Form
Bár a lényeget balays már leírta, de azért itt a teljes cikk.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 12.09.28. 11:25 #1251
balays82
Most már Hamilton Mercedeshez szerződése is hivatalos. Meg szerintem ezzel eldőlt az is, hogy idén nem lesz komoly tényező a VB címért folyó harcban, nehezen tudom elképzelni, hogy ezek után a McLaren minden támogatást megad majd ehhez. Helyette jönnek majd az eltitkolt fejlesztések, mert nyilván nem akarják ezekkel is erősíteni a Mercedest jövőre. Érdekes lesz így az év vége számára, de Alonso és Vettel fellélegezhet, jó eséllyel ketten maradtak harcban a címért.

Az is valószínűnek látszik, hogy Hamilton mellett a Vodafone is elhagyja a McLarent, ami viszont nem nagy érvágás, mert Perez hozza magával a mexikói Telmex céget.
Alguersuari már tegnap azt írta, hogy hamarosan nagy bejelentésre készül, sokak szerint ez egy Sauber szerződés lesz. Akkor pedig lassan bezárul a kör és Massa, valamint Schumi sorsa marad kérdőjeles (feltéve, ha Koba marad a helyén).
14264 levél
Válasz 12.09.28. 10:57 #1250
balays82
Szerintem is marad Massa. Illetve ma reggel még úgy gondoltam, de ezek után semmi nem biztos, teljesen felborulhat a pilótapiac.

Csinálj egy új profilt, ezt meg hagyd így, ezzel a hsz. számmal.
11785 levél
Válasz 12.09.28. 10:46 #1249
Ghoost
Teljesen egyetértünk! Hamilton pénzre cserélte a vb esélyeket, háát, ő tudja. Biztos sokmindent lehet 15 millió euróval csinálni, amit 12vel nem lehet Már csak az lenne viccesebb, ha Rosberg simán elkalapálná.

A Sauber tényleg egyértelmű visszalépés lenne, Schumi futamgyőzelmekről, akár még vb címről is álmodott amikor visszatért, erre a svájci csapat sosem lesz képes, néha ha jól kijön nekik a lépés tudnak villantani, de konstans jó teljesítményre sosem lesznek képesek.

És mi lesz így a Ferrarival? Szerintem marad Massa...

szerk: wow nézd hány hozzászólásom van
14264 levél
Válasz 12.09.28. 10:38 #1248
balays82
Illetve nem úgy néz ki, mert most már biztos. A McLaren hivatalosan is bejelentette, hogy Perez jövőre náluk versenyzik, illetve Hamilton is bejelentésre készül ma, ami nem lehet más, mint a Mercedes szerződés. Állítólag 3 évre és 61,6 millió fontért.

Egyelőre nehezen térek magamhoz, haragszom a Mercedesre, illetve Hamiltonra is, akit ráadásul még nem is igazán értek, de majd biztosan elmondja, mi volt a döntésének az oka. Nyilván egyrészt a pénz, meg kapott egy ígéretet arra, hogy 2014-ben majd talán jó lesz az a hulladék Mercedes. Azt tud ez a csapat, ígérgetni.
A történtet nyertese egyértelműen Perez, aki megkapta élete lehetőségét, majd kiderül van-e annyira tehetséges pilóta, hogy élni is tud vele. A Ferrari is szívhatja a fogát, mert ők meg a saját programjukban kineveltek egy pilótát a legnagyobb riválisuk számára, őket sem igazán értem. Lehet, hogy meg fogják még emlegetni ezt a napot.

Ami biztató, hogy Peter Sauber állítólag ismét kijelentette, hogy szívesen dolgozna együtt Schumacherrel, csak itt az is kérdés, hogy ő ezek után érez-e még bármiféle motivációt egy csapatváltáshoz, főleg úgy, hogy igazából mégis inkább visszalépés lenne a Mercedes szintjéhez képest. Ebben egyáltalán nem vagyok biztos, jelenleg kb. 90% esélyt látok a végleges visszavonulásra. A Ferrari szerintem nem komoly opció.

Ghoost:

Amikor ezt írtam, még nem láttam a hozzászólásodat, de ahogyan az utolsó bekezdésben is szerepel, én sem bízok benne, hogy maradni fog.
11785 levél
Válasz 12.09.28. 10:29 #1247
Ghoost
Nem gondoltam volna, hogy ez bekövetkezik, így jelentősen felkavarodott az állóvíz a topcsapatoknál. Én továbbra is azt mondom neked balays, hogy ne nagyon reménykedj Michael maradásában, jobb egy pozitív csalódás, mintha beleéled magad és mégsem...
14264 levél
Válasz 12.09.28. 10:09 #1246
balays82
Úgy néz ki, rosszul gondoltuk.

Hamilton - Mercedes
Perez - McLaren
Schumacher ???

Talán mégis Ferrari, vagy esetleg így akkor Sauber? Csak ne visszavonulás legyen belőle. Még ne.
1989 levél
Válasz 12.09.26. 19:55 #1245
georgee
Off

Kar, bar akkor nyitni kene WTCC-nek is. En ott voltam iden a ringen mikor nyert az is hatalmas volt!

On
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
15994 levél
Válasz 12.09.25. 23:31 #1244
ufodani
Így gondolom én is
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 12.09.25. 22:53 #1243
balays82
Ha már Massa, az ő esetében 1 éves szerződéshosszabbítást csiripelnek a madarak. Ha ez igaz és Hamilton is aláírja az új McLaren szerződést (mivel megkapná azt a pénzt, amit a Mercedes ajánlott neki, így jó esély van rá), akkor kijelenthető, hogy jövőre nem lesz érdemi pilótamozgás az élcsapatoknál.
14264 levél
Válasz 12.09.25. 22:19 #1242
balays82
Nem gondolnám, hogy ez csak udvarias gesztus lenne, ilyet azért nem mond az ember viccből. Másrészt állítólag a hétvégén már zajlott némi puhatolózó megbeszélés Schumacher menedzsere és Peter Sauber között, le is fotózták őket együtt. Nem mondom, hogy ez máris komoly tárgyalásokat jelent, de ki tudja. Én el tudom képzelni ezt a verziót, főleg akkor, ha esetleg Perez lelép. Azt, hogy Massa kellene nekik, már én sem gondoltam komolyan.
15994 levél
Válasz 12.09.25. 22:02 #1241
ufodani
Jaj már a kettőnek semmi köze egymáshoz. Egy akkor 26 éves menőt egy lapon sem lehet említeni egy 43 éves élő legendával, aki csak rombolja a nimbuszát.
Egyébként pedig az a véleményem ami.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
11785 levél
Válasz 12.09.25. 20:28 #1240
Ghoost
"Miért van az, h ő a "legbalszerencsésebb". És csakis kizárólagosan ő, hiszen nagyon magasan ver mindenkit e téren. "
Ezt azért te sem gondolhatod komolyan, 2005-ben meg Kimi volt a legbalszerencsésebb minden tekintetben, akkor most neki vissza kellett volna vonulnia?

balays: azért amit Peter Sauber mondott MSC-ről szerintem mindössze egy udvarias gesztus, elvégre anno ő fedezte fel, de nem hinném, hogy bármi valóságalapja lenne, mint ahogy az esetleges Massás szerződésnek sem.
15994 levél
Válasz 12.09.25. 17:44 #1239
ufodani
Ó hát elmondtál mindent. Tehát így ahogy mondod
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
2984 levél
Válasz 12.09.25. 17:42 #1238
Steveyboy
Norbi a legjobb privát pilóta a mezőnyben, aki ráadásul 28 évesen istentelenül fiatal még ehhez a sporthoz (gondoljunk csak a 49 éves Alain Menu-re). Idén jelenleg 6. az összetett pontversenyben, és a 2. legjobb BMW-s, a "gyári" Coroneltől 12 pontra elmaradva. A gyári csapatok nagy része figyel rá, ebben száz százalékig biztos vagyok, azt az ötletet sem vetette el Zengő Zoli hogy jövőre pl. Honda privát csapat legyenek (az új Honda bitangerős lesz, míg a BMW-t ugye nem fogják fejleszteni), onnantól pedig ki tudja hol áll meg Norbi, ha egy gyakorlatilag 2009 óta gyárilag nem fejlesztett BMW-vel erre képes.

Kicsit nehézzé teszi számára a "szintlépést" hogy jövőre kiesik a Chevy és a három "nagymenőnek" (Muller, Huff, Menu)is csapatot kell találnia, de ha jövőre is képes ilyen jól versenyezni akkor majdnem teljesen biztos vagyok benne hogy beérkezik majd egy gyári ajánlat, amit aztán rajta múlik hogy elfogad-e... Egy biztos, én az idei Hungaroringi győzelme után már nem várok el semmit tőle, az egy gyönyörű élmény volt, sose felejtem el.
"War does not determine who is right - only who is left." - Bertrand Russell
14264 levél
Válasz 12.09.25. 14:41 #1237
balays82
"Miért van az, h ő a "legbalszerencsésebb". És csakis kizárólagosan ő, hiszen nagyon magasan ver mindenkit e téren."

Nem mondom, hogy eléri a szintjét, de azért Hamilton is szorosan a nyomában van ezen a téren.

"Egy ugyanolyan verdában gubbasztó Keke sem kukázott annyit mint Schumi."

Konkrétan egyszer sem kellett műszaki hiba, vagy baleset miatt futamot feladnia idén.

Ugyanakkor én nem gondolnám, hogy bármiféle összefüggés van Schumacher Forma 1-re való alkalmassága, illetve olyan esetek között, hogy elromlik a váltó (Ausztrália), rosszul rakják fel neki a kereket (Kína), kiakad a DRS (Kanada), elromlik a benzinpumpa (Monaco) vagy éppen már a felvezető körben túlmelegszik a motor (nálunk). A spanyol és a hétvégi baleset az ő sara (is), ez tény, ezenkívül a Hungaroringen bénázott még a rajtnál. Nem olyan durva azért. Ez egyszerűen egy hihetetlenül balszerencsés év, amivel már nem lehet mit kezdeni, így alakult, miközben a teljesítménye szerintem (és sokak szerin) idén a legjobb a visszatérése óta.
Azt egyébként nem tudom, hogy valójában mennyire frusztrált és ideges a Mercedes gyengélkedése miatt, de kifelé nem ezt mutatja, soha nem tűnt még annyira nyugodtnak és lazának, mint mostanában.

Ami engem különösen idegesít, hogy a média minden hibája után teljesen rászáll, előrántja azokat a megmondó embereket, akik szerint már rég egy nyugdíjas otthonban kellene ülnie infúzióra kötve, mert a végén még megöl valakit a pályán. Most például a jó öreg Minardi adta elő a baromságát, hogy Schumacher egyenesen hátráltatja (!!!) a Mercedes fejlődését, sokkal jobb lenne, ha két Rosberg lenne a csapatban, mert akkor minimum a negyedik helyen állnának a csapatversenyben (meg ne kérdezze valaki, hogy számolta ki, fogalmam sincs). Vagy abból is mekkora problémát csináltak, hogy lekéste a Sid Watkins professzor tiszteletére rendezett megemlékezést (amit zseniális módon közvetlenül a verseny rajta elé sikerült beszervezni), mert éppen WC-re kellett mennie. Ha meg esetleg Japánban fut majd egy jó versenyt (nehéz lesz -10-ről), akkor megint tövig benyalnak neki.

Ghoost:

Azért szerintem túlzás, hogy nem maradna neki hely, Peter Sauber például nemrég nyilatkozta, hogy azonnal szerződtetné, ha úgy alakulna. Komolyan mondom, ennek örülnék a legjobban. Schumi és Massa menjen jövőre a Sauberbe, aztán verjék agyon a Mercedest a szőke hercegükkel együtt.
Szerintem túl sokat már nem rontana a megítélésén, ha bevállalna még 1-2 évet, akik úgy gondolják, azok már most sem nézik semmibe. Akik pedig csak a 2000-es évek második felétől néznek Forma 1-et, azokat egyrészt sajnálom, mert talán azt sem tudják mi az igazi Forma 1, másrészt nem hiszem, hogy Schumacher pályafutásának megítélése azon múlik, hogy ők mit gondolnak róla. Ha nem hiszik, hogy hétszeres világbajnokként a Forma 1 történetének egyik legnagyobb alakjáról van szó, az az ő bajuk, nem Schumacheré.
11785 levél
Válasz 12.09.25. 12:10 #1236
Ghoost
Tudom, hogy a rajongóinak nehéz ezt elfogadni, meg sok tény van amivel lehet az ellenkezőjét bizonyítani, de én is úgy látom, hogy nem marad itt már hely neki jövőre. Nyilván többre számított amikor visszatért, és nehéz most így itt hagyni a sportot, újra, hogy nem tudta véghez vinni azt amit akart, de ha tovább erőlteti csak még rosszabb szájízzel fognak rá emlékezni, főleg azok, akik a 2000es évek második felétől néznek Forma1et.
15994 levél
Válasz 12.09.25. 11:19 #1235
ufodani

Nem a vasárnapija miatt fogalmazódott meg bennem amit mondtam, már korábban is ezt gondoltam. Miért van az, h ő a "legbalszerencsésebb". És csakis kizárólagosan ő, hiszen nagyon magasan ver mindenkit e téren. Egy ugyanolyan verdában gubbasztó Keke sem kukázott annyit mint Schumi. És ha a mennyiséget nézem, én ezt már csak a véletlenre és a balszerencsére nem tudom fogni. Ha kifordítom a mondás lényegét és azt mondom, h a kivételek erősítik a szabályt, akkor itt a kivételt az a pár(nem sok) sínen lévő versenye adja.
De persze azt is látom, h a merci mint technika nincs versenyben. Schumi ezt legbelül nem tudja elfogadni, és már csak saját maga miatt is nonstop bizonyítási kényszere van, Idegesebb, belemegy olyanba is ami nagyon necces, csak hogy megmutassa. Számára a középút nem elfogadható állapot, pedig a verda csak ezt tudja. És ha ezt nem tudja elfogadni, akkor nincs más út mint a hátra arc vagy pedig továbbra sorozni fogják őt a "balszerencsék".
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 12.09.24. 10:36 #1234
balays82
"Az öregnek be kellene fejeznie, mert egyre inkább nevetségessé válik, bármilyen furcsa is ezt leírni a legnagyobbról."

Nem értek egyet. Persze egy ilyen hiba után rendre előjönnek ezek a vélemények, főleg az ellendrukkerek részéről (nem rád gondolok persze), sőt sok Schumacher szurkoló is erre a következtetésre jut hirtelen elkeseredésében. Ilyenkor viszont nem árt, ha egészében nézzük az idei szezonját (vagy akár az elmúlt hármat), ami rengeteg balszerencsével volt tele, és bizony becsúszott néhány saját hiba is. Viszont a mérleg másik oldalán ott vannak az időmérős dobogók, az, hogy mostanra többször végez Rosberg előtt az időmérőkön, mint mögötte (pillanatnyilag 8-6), pedig az első két évben alaposan le volt maradva ezen a téren. Ott van a mérleg másik oldalán a monacói pole, a valenciai dobogó, illetve a stabil pontszerzések, a csapattárs legyőzése, amikor éppen semmi külső/belső tényező nem hátráltatta. Mindezt 43 évesen, olyan korban, amilyenben nagyon régóta nem láttunk aktív Forma 1-es pilótát, egy finoman fogalmazva is közepes autóval, ami az elmúlt 3 évben leginkább arra volt jó, hogy a középmezőnyben elsüllyedve más közepes autók és sokszor közepes pilóták ellen küzdjön, amit a pályafutása első szakaszában csak nagyon ritkán kellett megtennie, talán ebből is adódnak ezek a buta balesetek. Mert igen, jó autó nélkül egyetlen jó pilóta sem képes folyamatosan kiemelkedő eredményeket hozni, még Alonso vagy Hamilton sem, bármennyire is ezt szeretnék hinni róluk a rajongóik. Schumacher sem képes rá, ez is igaz. Ha azonban a visszavonulás miatt dönt, az szerintem csak azért lesz, mert reménytelennek látja a Mercedes helyzetét rövidtávon, nem azért, mert úgy érzi, hogy fizikailag és mentálisan már nem alkalmas a Forma 1-re.

Ettől függetlenül viszont ez a kép poén.
11785 levél
Válasz 12.09.24. 10:31 #1233
Ghoost
Valami külön autó-motorsportos volt régebben, de nem volt túl nagy az érdeklődés. Hatalmasat ment tegnap Norbi gratula neki! Csak nem tudom, ha meg is nyeri a privát bajnokságot, lesz-e esélye magasabb szintre lépni valaha? Nyilván ez a csapaton és a pénzen múlik.
1989 levél
Válasz 12.09.24. 10:18 #1232
georgee
4 eve nezem a WTCC-et es hatalmas este volt a tegnapi. Miert nincs WTCC topik itt amugy?
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
2984 levél
Válasz 12.09.24. 07:00 #1231
Steveyboy
Megérte késő estig fennmaradnom, Norbi egy remek estével ajándékozott meg a felejthető délután után.
"War does not determine who is right - only who is left." - Bertrand Russell
15994 levél
Válasz 12.09.23. 21:26 #1230
ufodani
Csak a végére értem én is.
Szerintem is Schumi hibázott, egyszerűen későn fékezett, látható is volt, h füstjeleket adtak a gumik miután megtalálta a féket. Az öregnek be kellene fejeznie, mert egyre inkább nevetségessé válik, bármilyen furcsa is ezt leírni a legnagyobbról.
Vettelnek grat, nagyot kumitéztak volna Hambival[szegény]. Alonsonak mákja volt Hambi miatt, Pastort vsz lenyomta volna így is úgy is.
Massa nem hagyta el teljesen a pályát, én úgy láttam és mondta is WG. Hogy MD mit mondott azt nem tudom, és nem is érdekel, mert ismét borzalmas volt. DHP-t és MD-t össze kéne csukni egy légtérbe, na azt megnézném, h kábítanák egymást
Van még 6 futam, semmi sincs eldölve a dobogót illetően.

Eurosporton most van WTCC Michelisz Norbival !
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 12.09.23. 19:16 #1229
balays82
Erre most nem emlékszem pontosan, de lehet, hogy igazad van.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.