Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» The Elder Scrolls V: Skyrim (Ismertető)

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim
A legutóbbi The Elder Scrolls V: Skyrim cikkek, hírek
25 levél
Válasz 11.12.06. 08:51 #23
Kristályszív
Mindenki nagyon áradozik róla. Meg mindenki elnézi neki az összes hibáját. Hát...

Van egy dolog, ami már az Obliban is fennállt, és itt is, de a játék alapkoncepciójában jelentős szerepet tölt be. Nevezetesen a harc, ami jobbra-balra csapkodásból áll, ha mellettünk van egy ally, azt is lecsapjuk, alig lehet célozni, szóval a közelharci fighter "jól meg van lőve". Mi több, eladják ezt Area of Effect ficsőrnek. Csak arról feledkeznek el, hogy míg a való életben azért kb. be tudom határolni, hogy a mellettem álló havert ne üssem már szét, addig egy ilyen játékban nem, úgyhogy orvosolni kellene, ellensúlyozni ahhoz, hogy kicsit valósághű legyen. Ennyi évvel a Dark Messiah után ez egyenest vicc kategória.

Engem pont az ilyen bosszantó, aprónak mondott hibák tántorítanak el a végigjátszásától. (Ráadásul a történetben sincs semmi új, nincs az, mint a Mass Effectben, hogy az idegesítő bolygóscanneléseket végigcsinálod, mert olyan érdekes a sztori.)
10 levél
Válasz 11.12.02. 16:28 #22
Lidl
Már 1 hónappal a megjelenás előtt előrendeltem a játékot, mert éreztem, hogy ez lesz az igazi. Majd 11.11.11-én hazavittem és elkezdtem.
Azt kell hogy mondja, még azóta is eláll a lélegzetem egy-két helyszínen vagy egy-két eseménytől. Szerintem kb. 20%-át végeztem ki, de már most annyi újdonságot adott, amit kevés más játék.
Minden előttem szólóval egyetértek, a hangulata valami elképesztő.
De....
Csak akkor, ha nem úgy játszik vele valaki, hogy ezt is végig kell vinnem, meg én legyek a legerőssebb, ezért tápolok.
Meg kell élni a karaktert. És a világot. Akkor lesz nagyon jó érzés játszani a játékkal.

A grafikáról nem sok szó esett, pedig szerintem az is sokat számít ennél a játéknál. Teljesen olyan érzése van az embernek, hogy ott van egy élő létező világban. És nem azt jelenti, hogy erőmű kell hozzá (persze nem árt), mert egy átlagos gépen is 60-70%-os grafikai minőségben eszméletlenül néz ki.

Mindenkinek ajánlom. Arra vagyok kíváncsi, ki mit érez, amikor először elrepül egy sárkány a feje felett, amikor egyedül áll a hegyoldalban

Jó játékot mindenkinek.

581 levél
Válasz 11.12.02. 10:57 #21
stero
Ajánlom, hogy juss el egy viszonylag magas szintre .. ne is az legyen a célod, hogy egyetlen karakterrel körbejárod az egész mapot és megoldod az összes q-t .. hagyj tennivalót egy másik karakterednek is aki pl tolvaj lesz vagy akármi .. hiszen akárhány "kaszt" annyiféle élvezet az egész játékban. Amúgy tényleg képtelenség mindent felkutatni célirányosan. Én is folyton letértem az útról mert megláttam valami szépet, érdekeset. ^^
8617 levél
Válasz 11.12.01. 23:14 #20
davkar9
Én 3 karakteremmel láttam neki, ebből 2-ben van 8-10 órám, "főkarakteremben" pedig 22. Na a 22-essel bejártam a térkép alját de igazából még semmit se láttam az egészből, a nagyvárosok közül még csak 2-ben jártam (igyekeztem minden feladatot megcsinálni de szerintem még akad ezeken a helyeken bőven tennivaló). Két nagy "hibája" van a játéknak - ezeket hiányoltam is a negatívumoknál - (mellesleg én is gratulálok a cikkhez); #1 képtelenség eljutni A-ból B-be anélkül, hogy ne botlanál bele C-be, ne akarnál elindulni D-be, ne lennél kíváncsi E-re, ne találna rád F és így tovább Z-ig és azon túl, de arra már ugye nincs betű. #2 letehetetlen. Nekem most közel 2 hét kihagyás után kicsit sikerült leállnom róla de még mindig szoktam viszketni ha eszembe jut. Röviden az ajánlóm: a Skyrimmal jó érzés játszani. Egy igazi élmény.
Simple. Eternal. Beige.
3007 levél
Válasz 11.12.01. 22:58 #19
gregmerch
Köszönöm, Srácok, de a játéké (no meg a Bethesdáé) az érdem!

McCl@ne: a fejlesztők honlapjáról letölthető az első két rész eredeti verziója licensszel, tokkal-vonóval, amik DosBox alatt futtathatók (instrukciók szintén mellékelve). Régiek, mai szemmel kicsit suták és porosak, de érdemes megnézni őket.
i7-4790, Asus Maximus VI Gene, 2x8Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, ASUS GTX 970 2xSLI; i7-3770K, Gigabyte GA Z77X-UD3H, 4x4Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, Gigabyte GTX TITAN ; PS, XB, ND, AND
581 levél
Válasz 11.12.01. 22:53 #18
stero
Ennyi .. tényleg ilyen lett a Skyrim .. ez van, minden szempontból az év játéka. Én sem írtam volna más kritikát.
4133 levél
Válasz 11.12.01. 22:38 #17
gothmog
Jeremy Soule annak idején hihetetlenül betalált a Morrowind főtémájával! Nekem a mai napig az az egyik legkedvesebb játékbeli melódiám. Állítom, hogy a Morrowind hangulathoz szervesen, sőt kötelezően hozzátartoznak azok a dallamok is. Nem is csodálom, hogy újra elővették - igaz, alaposan átdolgozva/áthangszerelve - a Skyrimhez is.
A hölgy előtt pedig le a kalappal Remek átdolgozás, és igazán jó, érzelemteli énekhang.
Endure. In enduring, grow strong.
20 levél
Válasz 11.12.01. 22:34 #16
Quventin
Én azt olvastam, hogy Skyrim nagyobb mint az Oblivion, nekem sem tűnik nagyobbnak de elvileg 20 négyzetkilométer környékén van. És hogyan pakolok a lovamra???
"The foolish man puts his trust in luck, the wise man puts his trust in the Emperor."
12563 levél
Válasz 11.12.01. 22:23 #15
McCl@ne
Amúgy gratulálok Gregmerch-nek a kritikájához, nagyon jó kedvcsináló lett. Persze egy ilyen kaliberű játéknál képtelenség kitérni mindenre, de abszolút nem is kell: ebben a cikkben szerintem ott a lényeg, a történelmi összefoglaló pedig külön öröm az elején, nálam az első 2 játék kimaradt, de a sztorijukat elolvasom most valahol, érdekel minden apró részlet!

Nálam ez abszolút az Év Játéka, kizárt, hogy valami elvegye tőle a címet!
Respect is not given. It's taken.
636 levél
Válasz 11.12.01. 22:19 #14
xyzw
Mivel én is később fogom elkezdeni a Skyrim-et, legalább lesz aki még nagyjából egyidőben kezdi velem.
12563 levél
Válasz 11.12.01. 22:12 #13
McCl@ne
4133 levél
Válasz 11.12.01. 22:03 #12
gothmog
Köszi a bővebb beszámolót!
Igazából a Bethesda már a Fallout3-nál is érezhetően próbálkozott, hogy a dungeon-ök (vaultok, barlangok stb.) ne csak kipucolandó/tápoló helyek legyenek, hanem egyedi, érdekességeket is rejtő helyszínekké váljanak (oké, a metróalagutaknál nem erőltették túl magukat, de a többi helynél tényleg odafigyeltek). Az örömteli (és logikus lépés), ha ezt átviszik az TES sorozatba is Hát ha még tovább is finomították!
A videókból nekem is az esett le, amit írtál. Hogy ezúttal "lélegzik" az egész. És néha az egészen kis apróságok is nagyon sokat számítanak/dobnak a hangulaton (emlékszem, Gothic sorozatban mennyire szerettem, hogy meg lehetett sütni a húst, hogy le lehetett ülni vízipipázni, hogy figyelni lehetett, ahogy esténként az emberek zárják az üzletet, összeülnek a tábortűz körül stb.)

DA2-nél pedig mondom, azért számíts rá, hogy üröm az alaphang, csak éppen örömöt is fogsz benne találni bőven, ha rászánod az időt és energiát. A lényeg: nem 100% fail lett az a játék sem. Bár még nem tudtam magam rászánni egy második végigjátszásra. Egyszerűen, ami rossz volt benne, az nagyon rányomta nálam a bélyegét az egészre. Mert ami rossz benne, az bizony pocsékan rossz.
Ajánlom majd különben a Rogue karaktert. A Warrior (sajnos) egy nyomorék bohóc lett mellette. Főleg, ha megfontoltan fejleszted a tolvajod.
Endure. In enduring, grow strong.
12563 levél
Válasz 11.12.01. 21:19 #11
McCl@ne
Kicsit nehezemre esik megfogalmazni, hogy mi is annyira jó a Skyrimben, de megpróbálom, hátha segít, bár a cikk nagyjából visszaadja a lényeget.
Szóval azt csináltam, hogy elvittem a fő sztorit egy darabig, tulajdonképpen adja is magát, az első fontosabb küldetést megcsináltam, nem árulok el nagy titkot: megöltem az első sárkányt, mindezt néhány óra játék után. Hogy ez miért nem kiábrándító és illúzióromboló, azt a játék nagyon ügyesen megoldja.

Aztán fősztori STOP, gondoltam ismerkedek kicsit a játékkal. Néhány barlang kipucolása után jött a felfedezés: minden apró helyszín, legutolsó csöves barlang, kripta, kísértetjárta bánya is ki van dolgozva, a legtöbbhöz kapcsolódik valami kis történet, még ha csak hangulatfokozóként is, de van egy napló vagy egy oda vonatkozó könyv, amit ha elolvasunk, akkor értelmet nyer a helyszín, stb.
Nem ritkán kisebb sztoriszálakat lehet felgöngyölni ilyenkor, néha NPC-kbe is botlunk, persze semmi komoly, de nem az az Oblivionféle "bemegyek, szétvágok mindenkit és kijövök" féle szarság. Arról nem beszélve, hogy ezeken a helyeken is nagyon hangulatos megoldások, csapdák, pihenőhelyek vannak kialakítva, így nem válik unalmassá több tucat óra után sem, arról nem beszélve, hogy expert nehézségen a kihívás izgalmassá teszi a dolgokat, odafigyel az ember, hogy hova lép, mi várja a következő sarkon...

Aztán a szerzett cuccok leadása közben megismerkedtem a kováccsal és segítőjével, illetve a kovácsmesterség alapjaival, és a szintlépések alatt (az elején persze gyorsan megy, így 30 után már nem annyira tettem pár pontot is erre az ágra, úgyhogy elkezdtem céltudatosan nyersanyagokat gyűjtögetni a következő páncélomhoz. Ehhez kell bányászni és vadászni, mert úgy feelinges, ha kezdő csicskaként nem veszed, hanem szerzed a hozzávalókat! Közben fejlődött az íjászat és a lopakodás is, mindkettő NAGYON hasznos képesség... És ahogy minél távolabb merészkedtem a várostól, úgy fedezgettem fel a térképet, közben pedig volt minden: megfigyeltem, ahogy a sárkányok tőlem függetlenül legyalulnak banditatáborokat, ahogy a helyi erők (skyrimi fighters guild) lezúz egy civilek életére törő óriást, fogolykísérő katonák harcolnak számomra legyűrhetetlen (azóta már kenyér nélkül reggelire eszem őket ) kardfogú tigrisekkel, stb. Aztán éjszakánként igyekeztem megpihenni valami korábban kipucolt barlangban és aludni néhány órát, mert ez is ad bónuszokat, és nem mellékesen bátrabban jövök-megyek napfényben, hogy tudjam, mi szedett darabokra valami critical hittel
A barangolás közben látottak egy része scriptelt, egy részük totál random, és nem tudom, hogy hol a határ a kettő között! Ettől lesz ez zseniális. És ez csak egy totál alap szelete a játéknak, még nem beszéltem a főszálról és a temérdek mellékküldetésről, guildekről, véletlengenerált apróságokról (menj oda, hozd el, öld meg), házasságról, házvásárlásról, a polgárháborús állásfoglalásról, stb.

Szerk.: karácsonykor megveszem a Dragon Age Ultimate-et Steam-en, és mellé a 2. részt is, hogy azért esélyt adjak neki, még ha nem is feltétlenül jár. Mert én meg a Te véleményedre adok mindenképpen RPG ügyben, és ha már a párbeszéd vonal erős, akkor azért megéri végigvinni. Végülis nem kötöm az ebet a karóhoz, sokféle RPG-t szeretek a Final Fantasy-tól kezdve az Arcanumig, csak mutasson valamit, ami lenyűgöz!
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 11.12.01. 20:45 #10
gothmog
Köszi a kedvcsinálót!
RPG téren amúgy is adok a véleményedre

És igen, nálam a HANGULAT repítette a Morrowindet is anno, és ennek a hiánya untatta meg sajnos az Obliviont még időnek előtte. És pontosan úgy volt jó játszani, mint írod: kitalálni egy karaktert, elképzelni, és azt az "életstílust" megpróbálni megélni a játékban, amely a megszemélyesített hősödet jellemzi (a képzeletedben). Nem ultimate gyilkológépet gyártani, nem optimalizálni a végletekig, hanem egy adott karaktert játszani. Mindezt egy egyedi, élőnek/lélegzőnek tűnő világban.

Egyébként nem ide passzol, de gondoltam, hogy leírom, mert látom, sokat "emlegeted" mostanában a Bioware-t: bár a Dragon Age: Origins-hez képest szerintem is óriási csalódás a DA2, legalábbis nem azt a vonalat/stílust folytatja, és ettől én sem tudtam elvonatkoztatni a vele töltött órák alatt... sőt, szerintem az eddigi leggyengébb Bioware játék, de vannak nagyon jó pillanatai/ötletei és igazán jó karakterei. A párbeszédek jó része pedig zseniális. Főleg, ha egy cinikusabb főhőst alakítasz. Szóval, ha el tud vonatkoztatni az ember a semmiből a nyakba potyogó ellenfeleken és hasonló blődségeken, akkor ott van a minőség is a máz alatt. Én még nem írnám le a Bioware-t. Azzal együtt sem, hogy félek, a DAO volt az utolsó mohikánjuk. Már ami a klasszikus rpg-k vonalát illeti.
Endure. In enduring, grow strong.
5202 levél
Válasz 11.12.01. 20:12 #9
Skorpio90
Na akkor ez az, amit véletlenül sem szabad megvennem, amíg le nem tudtam a vizsgaidőszakot (amibe sikeresen belerondított az Arkham City
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
14264 levél
Válasz 11.12.01. 19:43 #8
balays82
Mivel a hét második felében szabadságon vagyok, úgy gondoltam, ez jó alkalom arra, hogy végre beszerezzem a játékot. Ma meg is érkezett, úgyhogy holnap belevágok a kalandba. Annyi jót olvastam már itt róla, ha csak a fele igaz (és miért lenne csak a fele az), már akkor is nagy élmény lesz.
12563 levél
Válasz 11.12.01. 19:18 #7
McCl@ne
Épp ma mondtam haveromnak, miközben magyaráztam neki néhány tippet/trükköt a játékkal kapcsolatban, hogy 2000 óta kb. ez az első játék, ami messze túlszárnyalja az ígéreteit
Mert vagy én igénytelenedtem el nagyon egyik pillanatról a másikra, vagy ez a játék akkora kibaszott nagy istenség, hogy az valami félelmetes. Lehet, hogy bizonyos elemeiben egyszerűbb mondjuk a Morrowindnél (sőt, végülis minden elemében), de cserébe sokkal jobb, mint az Oblivion, a karakterrendszere Falloutosodott a perkek miatt, és a küldetései is ezerszer hangulatosabbak, változatosabbak.
Megmondom őszintén, hogy sokkal kevesebbel is beértem volna, és így - a Steam szerint 91(!) óra játék után - is azt mondom, hogy minden idők egyik legjobb RPG-je. Igen, a menürendszere nagyon konzolos. Viszont az összetettsége és a felszín alatt rejlő lehetőségei feledtetik mindezt, és még így sem esett szó a legerősebb eleméről: a HANGULATRÓL.

Ááá, csak áradozok... Tedd fel kezdéskor a nehézséget expertre, és a fórumos leírások, saját - korábbi - tapasztalataid alapján találj ki egy karaktert és az elején csak 1-2 dologra gyúrj, és csak ámulj! Az első 20 perc szkripthulláma pedig ne ijesszen meg, az csak egy - szokás szerint nem túl jól - feldobott labda, utána mehetsz, amerre látsz!
Respect is not given. It's taken.
1587 levél
Válasz 11.12.01. 18:12 #6
daemoonhunter
az a gond hogy velem is pont ez a helyzet, bár én már belekezdtem, el is úszott rajta 1 zh m
2222 levél
Válasz 11.12.01. 18:03 #5
gary007
Jaj de jó, még 2 hónap, és én is végre belekezdhetek ebbe. Illetve lehet, hogy hamarabb, ha nem leszek elég erős, de akkor azt a vizsgák fogják bánni.
4133 levél
Válasz 11.12.01. 17:03 #4
gothmog
A cikket olvasva csak az jutott eszembe, hogy így megszépül a múlt?

Ugyanis pl. az Arena akkoriban finoman szólva sem számított a csúcs cRPG-k közé. Volt egy rajongó tábora, én is ismerek olyan embert, akinek mai napig az a kedvenc játéka, és talán még díjat is kapott egyet-kettőt (ennek most nem olvastam utána), de az igazat megvallva igen-igen középszerű alkotás volt. Eszement nagy világ, az igaz, de random generált, egykaptafás útvesztőkkel stb.-vel.
A második rész már jobban sikerült (bár kegyetlen bugos volt), de igazán nagyot csak a Morrowinddel tudtak robbantani. Igaz, azzal rögtön vagy tíz megatonnásat
Ezután az Oblivion pedig még nagyobb siker lett általánosságban, s mára, ha új cRPG játék, akkor a Bioware mellett a Bethesda neve az, ami egyből beugrik az átlag pc usernek. Megérdemelten, teszem hozzá.

A Skyrimre pedig, az egyszerűsödés és konzolosodás ellenére most már tényleg kíváncsi leszek. A hófödte hegyekkel tarkított világ nagyon hangulatosnak és élőnek tűnik, s magasabb nehézségi szinten kihívás is van benne állítólag. Ráadásul a fórumokat olvasgatva azt látom, hogy olyan embereknek, akiknek hozzám hasonlóan nem igazán feküdt az Oblivion, s csalódásszagúnak érezték a Morrowind után, a Skyrim eléggé bejön. Úgyhogy van remény, és majd a karácsonyi szünetre meg is lepem magam vele.
Addigra talán nagyjából bugmentes is lesz, és végre olyan tapaszt is kiadnak majd, ami minden egyes megszüntetett hiba mellé nem kreál rögtön két újabbat... (Az 1.2-es patch, szintén a fórumokat olvasva, kb. tragédia kategória mind konzolon, mind pc-n.)
Endure. In enduring, grow strong.
12563 levél
Válasz 11.12.01. 16:33 #3
McCl@ne
Halálosan nyugodtan kezdj bele, a komplexitásáról csak annyit, hogy konzolon hatalmas siker lett! A Witcher szerintem ennél jóval összetettebb! Egyedül a hihetetlen mérete zavarhat össze, elképesztő mennyiségű dolog került bele, sokan szinte fel sem fogják a szabadságot, amit a játék ad, ezért hamar végeznek vele, holott... végtelen
Respect is not given. It's taken.
5011 levél
Válasz 11.12.01. 16:24 #2
Gump
Igen, ez ekkora tutiság. Nyugodtan neki lehet kezdeni, teljesen emészthető akkor is, ha nem vagy hc rpg beállítottságú.
27766 levél
Válasz 11.12.01. 16:12 #1
LordMatteo
Ez most ekkora tutiság lett?

És ez olyan nekem való, kevésbé hardcore RPG mint a Witcher 2, vagy olyan eszetlen durvaság mint a Neverwinter Nights 2 volt, ahol 1 órát szenvedtem csak az identitásom beállításával?
A kibaszás társas játék, sose feledd.
766 levél
Válasz 11.12.01. 16:12
PC Dome
Ez a téma az alábbi cikkhez kapcsolódó hozzászólásokat tartalmazza:
The Elder Scrolls V: Skyrim (Ismertető)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.