Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» The Last of Us

The Last of Us

The Last of Us
A legutóbbi The Last of Us cikkek, hírek
1440 levél
Válasz 15.07.29. 11:57 #148
Tomsess
Köszönöm a választ
574 levél
Válasz 15.07.28. 23:40 #147
munszu
Rajta van alapból a lemezen, bátran megveheted.
1440 levél
Válasz 15.07.28. 20:13 #146
Tomsess
Sziasztok! Egy gyors kérdés: a Last of Us Remastered kiadása PS4-re milyen formában tartalmazza a DLC-ket? Tehát rajta van a lemezen vagy aktivációs kulcs van hozzá? Csak mert szeretnék venni egy olcsóbb használtat belőle, de tartok tőle, hogy ha esetleg kulcsok voltak hozzá, azokat már aktiválták. Köszönöm előre is
332 levél
Válasz 14.06.08. 10:26 #145
Berci1
Sziasztok! Meg szeretném venni a season passt ebayen dobozos formában. Szerintetek a kód működni fog majd? Nincs ilyen lejárati ideje? Mert ugye psn-en már nem lehet kapni season passt.
332 levél
Válasz 14.03.03. 20:03 #144
Berci1
Végre be tudtam állítani a kamerát és végig is pörgettem. Utána elkezdtem multizni de ismerősökkel jobb lenne, igaz nincs fülesem ps-hez. Ha vki játszik a multival légyszi írjon és játszhatunk együtt!
14264 levél
Válasz 14.02.17. 23:34 #143
balays82
Ezért nem értem. Ha mind a célzás, mind pedig a kamera normálra van állítva, akkor jónak kellene lennie.
332 levél
Válasz 14.02.17. 21:46 #142
Berci1
Nekem alapból fordítva volt a horizontál és vertikális tengely is, de még nem tudtam úgy beállítani, hogy mindkettő egyszerre normális legyen, az egyik mindig fordított lesz.
14264 levél
Válasz 14.02.17. 20:35 #141
balays82
Ez furcsa. Most játszottam a Left Behind DLC-vel, így előttem van az irányítás, de alapbeállításon hagyva (normal és nem flipped) szerintem jó a kamera. Előre tolva az analóg kart, felfelé néz, hátra tolva lefelé, a jobb és bal irány is stimmel.
332 levél
Válasz 14.02.17. 19:41 #140
Berci1
Vki tudja, hogy lehet a kamerát úgy beállítani az x és x tengelyen, hogy egyik se legyen reverse? Ha mindkettőről leveszem akkor is az egyik axe ellentétes marad. Nem tudok kényelmesen játszani, hogy ha jobbra néznék balra néz, vagy ha felfelé néznék lefele néz.
14264 levél
Válasz 14.01.15. 14:28 #139
balays82
Engem sem zavart volna még több dráma, itt például soha nem bizsergett az ujjam az átvezető videók átugrására szolgáló gombon, annyira jól megírt és megrendezett jelenetek voltak, érdekes karakterekkel. Viszont szerencsére az akciórészek is rendben voltak, így nincs hiányérzetem.

Arra vagyok kíváncsi, hogy a Left Behind mit fog tudni hozzátenni az alapjátékhoz, mert a Joel nélküli Ellie és Riley esetében nagy mészárlásra nem lehet számítani, így biztos inkább a drámai vonalra erősítenek rá.
10257 levél
Válasz 14.01.15. 14:19 #138
MattMatthew
Naja, ezért is voltam úgy vele, hogy ha nem is tudom teljességében élvezni, legalább a főbb jeleneteket élvezhetem, és élveztem is! Akkor is, ha esetleg az eddigiekből más jött volna le.

És elég nyomós oka volt arra Joelnek, hogy fuvarként tekintsen Ellie-re, csak aztán már nem ment neki.
Lehet, hogy egy kicsit több drámázás, meg merengés még elfért volna. Bár azzal meg az lett volna a félő, hogy átesnek a ló túloldalára a WD mellé.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
14264 levél
Válasz 14.01.15. 13:53 #137
balays82
Az nem mostanában lesz.

Szerintem is ez volt az egyetlen lehetséges és racionális döntés Joel részéről, hiszen az egész történetet arra építették fel, hogy kezdetben csak egy elfuvarozandó áru volt számára Ellie, a végére pedig szinte apa-lány kapcsolat alakult ki közöttük. Ezt eléggé nyakon vágta volna, ha a végén egyszerűen lelép. Másfelől pedig nem zajlott volna le köztük az a remek párbeszéd, ami ténylegesen lezárta a játékot.
10257 levél
Válasz 14.01.15. 13:35 #136
MattMatthew
Majd ha kijön PC-re akkor...

Ha dönthettem volna akkor lehet, hogy nem azt választom amit Joel, de az addig felépített karakterhez csak ez illett. Ha otthagyta volna Ellie-t az nekem nagyon karakteridegen lett volna.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
1 levél
Válasz 14.01.15. 13:13 #135
kisfiu87
Elkészültünk a játék Magyarításával.
Ingyenesen letölthető itt: http://ps3-hack.hu/downloads.php?do=file&id=66
Menü teszt: http://www.youtube.com/watch?v=4b3Tj74jL0w
Játékmenet teszt: http://www.youtube.com/watch?v=4f5MKs-mbUw
14264 levél
Válasz 14.01.13. 18:30 #134
balays82
Ezért célszerű inkább játszani a játékkal, mint pár órás összefoglalókat nézni, mert előbb esetben kicsit jobban átjön a nagyszerűsége. A történet sablonos, mert ezerszer látott alapszituációt használtak fel hozzá, viszont a két főhős viszonyrendszere olyan szintem lett ábrázolva, ami egy játék esetében ma még nem mondható megszokottnak. A befejezés pedig szerintem úgy jó, ahogyan van, én például nem változtatnék rajta semmit.
31931 levél
Válasz 14.01.13. 17:37 #133
szbszig
Én tavaly nyáron néztem végig szintén egy ilyen három és fél órás vagy hasonló összefoglalót a fontosabb átvezető jelenetekkel és párbeszédekkel. És körülbelül ugyanez volt a véleményem. A gombás ötlet nagyon jó, meg a sztori is a lehetőségekhez mérten érdekesen alakul, de azért összességében sablonos, pedig én aztán nem is láttam túl sok zombis filmet vagy sorozatot. A vége viszont egyáltalán nem tetszett. Legalább az ne lett volna lineáris, és lehetett volna választani, hogy Joel mit csináljon...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
10257 levél
Válasz 14.01.13. 13:45 #132
MattMatthew
Egy 4 órás verziót néztem végig és tényleg remek játéknak tűnik. Bár kicsit többre számítottam, valószínűleg azért mert 20 körüli óraszámnál jobban beleéli magát az ember, amire itt nem volt idő.
A történet sablonos volt, de nehéz is újat mutatni a témában. A gomba-zombi viszont jó volt, hogy végre nem standard rothadó-bőrleválós-förmedvények támadják az embert.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
1 levél
Válasz 13.12.02. 19:27 #131
hunbandi
http://www.twitch.tv/hunbotman
http://www.youtube.com/user/KakiSzaki
14264 levél
Válasz 13.07.05. 13:51 #130
balays82
"A srác akinek a videóját néztem eléggé béna volt. Ismételten bebizonyosodott, hogy konzolon nem lehet rendesen célozni (6 nyíl egy gombazombira, ebből 2 talált)."

Nem azért, hogy védjem az illetőt, de azért is látszott bénának, mert szándékosan lett nehézkes a célzási rendszer. Semmi rásegítés, nagyon inog a célkereszt. Ezzel is jelezni akarták, hogy Joel nem egy elit halálosztó, hanem csak egy hétköznapi ember. Nem véletlenül van külön "weapon sway" fejlesztés is a számára. Ebben a játékban nem nagyon lehet osztogatni a fejlövéseket (bár azért nem lehetetlen), a muníció viszont nagyon kevés. Ettől is jó a játékmenet.
Hozzá kell tenni ugyanakkor, hogy nyílvesszőből alapesetben egynek is elégnek kellene lenni, szóval a srác valóban béna volt.
8617 levél
Válasz 13.07.05. 12:00 #129
davkar9
A végére értem én is

SPOILER
a nézésének


Nem rossz, nem rossz, de továbbra is a Booker-Elizabeth páros a nyerő idén. (exkluzív címek nálam amúgy sem indulnak). A cgivel kevert átvezetőket imádtam, ezekből jöhetett volna több is mert a kapcsolatépítés szinte csak ezekben volt. Persze a kedvencem ingame történt:
SPOILER
teamwork, *pacsi* yeeah.
Joelt sajnos sokáig seggfejnek tartottam - igaz érthető miért volt ilyen.

Játékmenetet lehetne a Bioshock Infinitehez hasonló kritikával illetni miszerint, megyünk, nézelődünk, hentelünk, ugyanez elölről stb, de én már annál is csak szőrszálhasogatásnak éreztem az ilyen véleményeket (most komolyan, mutassatok már játékot amiben nem ez megy). A srác akinek a videóját néztem eléggé béna volt. Ismételten bebizonyosodott, hogy konzolon nem lehet rendesen célozni (6 nyíl egy gombazombira, ebből 2 talált). Néhány szituációban bepánikolt és a fél centire lapuló banditára rádobált 3 molotovot. A legnagyobb bajom azonban mégsem ez volt, hanem a gyűjtögetés. Én szeretek mókus üzemmódban játszani és amikor huszadik alkalommal hagyta ott az alapanyagokat vagy ment tovább anélkül, hogy benézett volna egy zárt ajtó mögé...

Nagyon remélem, hogy a Naughty Dog a ps4ről majd megtanul PC portokat készíteni/a Sony rábólint a dologra, mert az ilyen játékok bizony day1 vételek lennének nálam.
Simple. Eternal. Beige.
14264 levél
Válasz 13.07.02. 13:24 #128
balays82
A videó tartalmazza az összes átvezető jelenetet, illetve a tényleges játékból azokat a részeket, amikor beszélnek a szereplők (ami szintén sem kevés). A történet megismeréséhez jónak tűnik.
31931 levél
Válasz 13.07.02. 10:22 #127
szbszig
Szóval ez az intro? Hát, ez eddig nagyon bejön pedig.
Aki végigvitte már az egészet, nem nézne bele ebbe, és mondaná meg, mennyire jó kivonata a játéknak? Egy ilyet gondoltam végignézni, mert a történetére nagyon kíváncsi vagyok...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
14264 levél
Válasz 13.06.27. 19:53 #126
balays82
Eléggé az, simán bele lehet futni rosszkor.
3007 levél
Válasz 13.06.27. 19:38 #125
gregmerch
A főszereplő Joel, így gondolom csak kis mértékben spoilerez (még nem játszottam végig).
i7-4790, Asus Maximus VI Gene, 2x8Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, ASUS GTX 970 2xSLI; i7-3770K, Gigabyte GA Z77X-UD3H, 4x4Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, Gigabyte GTX TITAN ; PS, XB, ND, AND
10257 levél
Válasz 13.06.27. 19:36 #124
MattMatthew
TeCső is milyen körültekintő, az ajánlott videók közt ez a cím szerepelt: SPOILER
The Last of Us - Ellie Kills David

Nem tudom, hogy mennyire spoiler, de azért mégis.

"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
14264 levél
Válasz 13.06.27. 19:13 #123
balays82
És 22 óra 29 perc után sajnos véget ért ez a kaland is. Óriási élmény volt minden egyes perce, számos felejthetetlen pillanattal, tökéletes lezárással. Azt nem mondom, hogy végig nagyon jól szórakoztam, mert néhol kifejezetten nyomasztó volt a játék, ami persze nem kritika, hiszen nyilvánvalóan éppen ez volt a készítők célja. Hogy kényelmetlenül érezzük magunkat, hogy elgondolkozzunk az emberi természet működésén, azon, hogy milyen gyorsan szűnnek meg működni a társadalmi együttélés alapvető normái, amikor elszabadul a pokol. Talán soha nem kellett még ilyen komolyan venni a dobozra írt 18-as számot, ez egy felnőtteknek szóló játék, egy olyan csapattól, akik időközben maguk is felnőttek. A Crash Bandicoot, a Jak and Daxter és az Uncharted sorozatok után még akkor is meglepő volt, hogy ilyet tud a Naughty Dog, ha a tehetségük soha nem volt kérdéses. Nem gondoltam volna, hogy ilyet mondok, de remélem, nem egy új Uncharted lesz a következő projektjük, hanem inkább maradnak ezen a vonalon.

Számomra a The Last of Us az idei év eddigi legjobb játéka, de nem is nagyon tudom elképzelni, hogy bármi is le tudja majd taszítani a trónról (talán még a Beyond sem). Nem azért, mert ez a legszebb játék (pedig nagyon az, kis túlzással néha olyan volt a látvány, mintha már a következő generációban lennénk), nem ezért ennek a legjobb a fejlődési vagy a harcrendszere (pedig alig lehet kifogást találni rajta), nem is a történet miatt (ami szintén nagyon jól meg van írva). Leginkább Ellie és Joel (a köztük lassan kialakuló szoros kötelék bemutatása) miatt, akiknél élettel telibb és szerethetőbb karakterekkel játékban még nem nagyon találkoztam eddig.

A The Last of Us az év legjobbja, a generáció egyik legjobbja, de minden idők legjobb játékai között is előkelő helyet foglalhat el, mert olyat tud, amit rajta kívül szinte senki más. Szerintem.
14264 levél
Válasz 13.06.25. 19:40 #122
balays82
A hírek szerint már készül egy nagyobb lélegzetvételű sztori DLC. Remélem, viszonylag gyorsan elkészül, mert bár még nem értem a játék végére (a tél közepe felé járhatok), már nem sok van hátra.
1 levél
Válasz 13.06.22. 20:27 #121
Invake
Sziasztok,

Nekem problémám lenne a játékkal...:\ Pontosabban a multi-player résszel, konkrétan az, hogy tegnap óta nem enged multizni. Előtte nem volt semmi baja, max néha laggolt, de az a 3g mobil netem miatt van. De tegnap óta, keres, talál egy match-et néhány játékossal, vár még játékosokra, azután elkezdi ezt elölről.
Ha valaki tud valami érdemleges megoldást rá, kérem írjon.
Előre is köszi nektek.
31905 levél
Válasz 13.06.22. 19:18 #120
Creativ3Form
Pontosan. Ellie és Joel kapcsolata, egymáshoz való viszonyának elkezdése, végigvezetése és végkifejlete zseniális! De szó szerint. Meg úgy szinte minden a játékban.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.06.22. 19:15 #119
balays82
Nálam még csak most lett ősz. Már 14 óra játékidőnél tartok, mert minden helyszínt aprólékosan végigjárok, igyekszem minden cuccot begyűjteni (így sem fog sikerülni). Néhány filmes tanulhatna ettől a játéktól, hogy kell drámát ábrázolni.
31905 levél
Válasz 13.06.22. 03:51 #118
Creativ3Form
Na, végére ért Centerstrain01, így én is. Hát...huh...még úgy is nehéz szavakat találni rá, hogy csak mint néző vettem részt benne. A befejezés...nos...majd ha kitoljátok, visszatérünk rá. A tört angolommal írtam is ezzel kapcsolatban tubera, kíváncsi vagyok reagál e rá Cneterstrain01. Páran már megtették (egészen pontosan ketten) a követői közül.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
10257 levél
Válasz 13.06.18. 15:04 #117
MattMatthew
Hehe, azért a Tomb Raideres silent takedown-t semmi sem übereli. Ott ugye arra nem fordulnak meg a pár méterre lévő társak, hogy vkinek a nyakába csapsz egy jégcsákányt. Ehhez képest holmi baseball ütő...
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
14264 levél
Válasz 13.06.18. 14:45 #116
balays82
Pontosan, nekem is kevésbé tetszene, ha az első áldozat elüvöltené magát, mire másik 10 társa is ránk rontana. Joel azért nem egy Duke Nukem, annyira nem penge. Erről jut eszembe, az is nagyon tetszik, amikor elkap minket valaki, erre Ellie előugrik és beledöfi a bökőt a hátába. Nem tudok betelni ezzel a lánnyal, annyira jól megalkotott karakter az övé. Mindenre rácsodálkozik, mindenkinek beszól, ráadásul még vicces is. A szinkronja is tökéletes, bár ez csaknem minden szereplőről elmondható.

A Heavy Rain esetében nem csodálkozom, hogy annyira nem zavart a passzív szemlélő szerep, ott egy kicsit az is ebben a szerepben volt, aki éppen játszott.
31905 levél
Válasz 13.06.18. 14:30 #115
Creativ3Form
Ja, és az igaz tényleg, hogy próbálnak minket meggyőzni, meg küzdeni is egy idő után, de azért csak tudják ők legbelül, hogy nekik itt game over. És ha én ezt tudnám, akkor csak azért is üvöltenék egyet. De, legyen ez szőrszálhasogatás a részemről, nézőként könnyebb. Valszeg ha játszanék, még külön örülnék is, hogy nem üvöltöznek, meg nem fordulnak meg minden neszre.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
31905 levél
Válasz 13.06.18. 14:26 #114
Creativ3Form
A Heavy Rainnel edződtem a passzív nézői szerepkörben. Plusz azzal játszottam is és érdekes módon, utána se zavart, hogy csak néző vagyok, és nem játékos. De amúgy azt meg én adom, hogyha nincs akció, akkor a látvány és a két szereplő közti párbeszédek, oda-oda szúrások nagyon ütnek.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.06.18. 14:20 #113
balays82
Engem az nem zavar, hogy nem kezd el kiabálni az elkapott áldozat, valószínűleg én sem tenném, ha egy pisztolyt szorítanának a fejemhez. Ráadásul nem is csak csendben tűrik a dolgot, hanem beszélnek Joelnek, egy idő után pedig megpróbálnak kiszabadulni, ha nem fojtjuk meg, vagy szúrjuk le őket. Szerintem ez jól van így, pl. egy Splinter Cell esetében sincs máshogyan.

Azt adom, hogy a társak néha nem reagálnak olyan helyzetekben, amikor kellene, sokszor a fertőzöttek sokkal értelmesebbnek, éberebbnek tűnnek.

Eddig amúgy a RAI*DEN által is említett hoteles részig jutottam, de továbbra is nagyon rendben van a játék. Annyira jó harcrendszert sikerült összehozni, hogy soha nem fulladnak unalomba az összecsapások (csak a buta AI ront az összképen), amikor meg éppen nyugi van, akkor a szereplők közötti folyamatos párbeszéd színvonala nyűgöz le, vagy éppen a látvány.

Nekem biztosan nem lenne türelmem ilyen formában végignézni ezt a játékot, ahogyan te csinálod, annyira zavarna, hogy csak passzív szemlélő lehetek.

31905 levél
Válasz 13.06.18. 13:49 #112
Creativ3Form
Meg a másik, ami kétszer előfordult, hogy elkapott egy csávót, aki elejtette a kezében lévő baseball ütőt vagy vascsövet, és a társa, aki kb. 6 méterre állt tőle, nem fordult oda a hang irányába. Most ez lehet szőrszálhasogatás, meg írtátok is, hogy kicsit butább lett az MI a fejlesztők korábbi sorozatához képest, de ez HARD fokozatú végigjátszást nézve azért meglepő dolog számomra. Mert ha easy-n tolná a srác akit nézek, akkor nem szólnék egy szót sem.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
31905 levél
Válasz 13.06.18. 13:37 #111
Creativ3Form
23 videó megnézése után, kezd egyre jobban zavarni, hogy amikor csoportosan vadásznak ránk, és elkapjuk az egyiket, akkor nem jut eszükbe a társaikért kiáltani. Valszeg úgy is tudják, hogy megdöglenek, akkor meg nem az lenne az alap, hogy üvöltsenek egyet a társaiknak? Hogy vannak ezzel azok, akik játssznak? Csak engem zavar, azaz szőrszálhasogató néző vagyok?
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
6483 levél
Válasz 13.06.17. 22:34 #110
GustyX

Ez jó
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
2852 levél
Válasz 13.06.17. 00:51 #109
RAI*DEN
A kapcsolatukról való feltételezésed helyes. Nagyon sokat épít rá a játék, valamint a történet egyes és meghatározó eseményei gyakran alakulnak úgy ahogy, a kapcsolatuk fejlődése révén(a kapcsolatfejlődés miatti események most így legalább 3-4 emlékezetesebb történést juttat az eszembe, ami azért egyáltalán nem rossz).

Amúgy meg, easy, normal és a kraftolj le mindent(ezutóbbi volt a legelső trophym, kb 5-6 óra játék kell hozzá).
14264 levél
Válasz 13.06.16. 23:30 #108
balays82
Easy, normal, hard trófea?

Megnéztem egyébként a PSN Profiles statisztikáit, ami alapján átlagosan a trófeák 1%-át szerezték meg eddig a játékosok. Szóval tényleg nem erről szól a dolog.

Szerintem is nagyon a lopakodásra épül a játék, ami ráadásul elég hatékony is (részben az említett gyenge AI miatt), tűzharcba keveredni pedig sokszor nem érdemes, mert nagy a túlerő, kevés a lőszer, Joel meg szándékosan nem mesterlövész. Furcsa ez az Uncharted játékok után, de nekem nagyon bejön. A hangulat meg már a nyitó képsoroknál elkapott szerencsére, így ilyen téren sincs gond. Annak kifejezetten örülök, hogy hosszú a játék, másrészt szerintem is érdemesebb kisebb adagokba fogyasztani, mert egy nap alatt lenyomva tényleg elég tömény lehet. Az, hogy néhol ijesztő, már egy-két videóból is látszódott. Joel és Ellie kapcsolata pedig a játék kulcsfontosságú része, vagyis az, hogy a kezdeti kényszerszövetségük szépen lassan valódi és szoros kapcsolattá alakul át (feltételezésem szerint, mert ugye nekem még messze van a vége).

2852 levél
Válasz 13.06.16. 23:16 #107
RAI*DEN
Én most értem a végére a játéknak. Egy biztos, piszok hosszú darabról van szó! A játék végére 3 trófeát sikerült megszereznem(marha könnyű megtippelni, hogy melyik 3-at . Hogy beszéljek a játékról is, elején nagyon tetszett, aztán közepe felé kicsit leült a hangulat vagy lelkesedés a részemről, de azért mégis nyomtam tovább. Gyönyörű játék ez kétségtelen, de nálam nem 10/10. Abban sem vagyok biztos, hogy még egyszer(netán többször) nekiüljek, mert azért annyira nem kapott el a hangulata, bár javára szóljon, hogy 1-2 helyen megmutatta a játék, hogyan kell hatni az emberek érzelmeire(lásd a nyitósorok sokkoló eredményét).

Ami viszont meglepett, hogy 1-2 részen ijesztő volt a játék. Bár inkább 1 nagyon ijesztő rész volt, de az ilyen szinten félelmetes volt a számomra, hogy azt hittem itt áll le a szívem a székemben ülve. A spoileres részt ne tessék elolvasni ha a hotelen nem jutottál még át!!!
SPOILER
Ez a ritka félelmetes jelent a hoteles liftaknába zuhanós rész után van, amikor Joellel be kell indítani egy generátort, hogy a feljebb lévő szinten használni tudd a kártyás ajtót. Nah ugye, amikor eleve eljutottam arra a generátorszobás részre, azt hittem semmi ellenség(legalábbis használtam Joel hallását, és az alapján egy fertőzöttet sem láttam), így vígan nekiálltam beüzemelni a generátort, erre egyszer csak a semmiből megcsap egy fertőzött. Azt hittem, hogy kiugrok a bőrömből, úgy megijedtem... Lecsaptam, vissza a generátorhoz, egy rántás, már hallottam is egy újabb fertőzött hangját, megcsapott, ezúttal a félelem elmaradt, lecsaptam. Harmadszorra már sikerült beüzemelni a generátort, annak reményében, hogy talán faszán felkapcsolnak a lámpák(én naív...), és legalább nem lesz ilyen korom sötét. Aha, a nagy francokat! Rohadt hangosan kerregve elkezd működni, aztán nyakamba rohan nem kevés fertőzött, valamint egy Bloaster! Ott helyben rohadtul kivoltam, jött is a checkpoint. Mivel a lámpa reménye ugrott(meg a generátor beindulása után meggyőződtem, hogy rohadtul nem a lápákat kapcsolja fel), ezért inkább gyorsan felkutattam az egész helyet, megtaláltam a biztonsági őr kártyáját az ajtóhoz, meg egy csomó hasznos cuccot, emeleten is körülnéztem(érdekes, hogy a Bloastert sehol sem találtam, meg a másik rakat fertőzöttet, mert végig azért mentem beszari osonás üzemmódban, nehogy észrevegyenek, aztán közben meg ott sincsenek, csak a generátor beindulása után jelennek meg a semmiből...). Ajtót megtaláltam, kártyát lehúzom cirka 10-szer, gondolkozok miért nem megy, aztán beugrik, hogy mégis be kéne indítani a generátort, hogy áram alá kerüljön a kártyaolvasó. Persze egyből beszartam a gondolattól, hogy úristen, a nyakamba fog zúdulni ez a sok mocsadék :S. De annyi baj legyen! A két bejárathoz leraktam 1-1 ilyen mozgásra robbanó dobozkát, gyorsan beindítottam a generátort, gyorsan körülnéztem, aztán olyan szinten inamba szált a bátorságom, hogy inkább menekülőre fogtam, a 2 robbanó dobozkát otthagytam, felfutottam az emeletre, és majd megállt a szívem, mikor a kártyaolvasós ajtó folyosójára értem, mert ott jött az a rohadék bloaster félúton!!! Elfutottam mellette, leolvastam gyorsan a kártyát, kinyitottam az ajtót és elkönyveltem magamban, hogy ha 1 másodperccel később nyitom ki az ajtót, széttépi a fejem a bloaster. Nagyon durván megijedtem ennél a résznél, megnéztem a szívverésemet is utána, mert azt éreztem, hogy rohadtul felpörögtem az események után, a szívem meg vert mint az állat. Egyszerűen lepadlózott ez a rész, és szerintem másodszorra is lehet becsinálnék ennél a jelenetnél...


Ami kifejezetten tetszett még, az Joel és Ellie kapcsolata. Tetszik, hogy az idő teltével egyre jobb partnerekké válnak, és mindketten fejlődnek ilyen-olyan téren. Valamint a játék végéhez közeledve kifejezetten tetszik az is, ahogy tervezgetik, hogy mit csináljanak miután elértek a firefly bázisra és elérték amit akartak.

Végezetül egy gyors értékelésként annyit mondanék, hogy legszívesebben 8-ast adnék erre a játékra, és totál megértem a sok embert és újságírót satöbbit, hogy osztották a 10/10-es eredményeket a játékra, de nekem valahol mégis gyengébben teljesített. Én a vége felé közeledve már szabályosan untam a lopakodást, és a taktikázást, szóval aki az említett elemeket nem szereti az ne is tegyen próbát ezzel a játékkal, mert gondolkodás nélkül pár szituáció megoldhatatlan ebben a játékban. Egy dolog miatt azt mondom, hogy nálam 9-es a bizonyos 10-es skálán, már pedig az, hogy ennek a játéknak vitathatatlan érdemei vannak, olyanok, amiket máshol nem igazán látni. Mivel engem hangulatban nem kapott meg annyira, ezért kapta az 1 pont levonást és nem 2-őt(bár ez lehet másképp állna, ha a játékot nem tegnap kezdtem el volna játszani, mert azért na, egy laza 12 óra bőven benne van egy végigjátszásban, és ezért lehet, hogy baj, hogy 2 napba besűrítettem ezt a játékot magamnak...)
1356 levél
Válasz 13.06.16. 21:51 #106
jawsika
láttam, olvastam.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
14264 levél
Válasz 13.06.16. 20:31 #105
balays82
A fenébe, pedig annyira igyekszem, hogy ne legyen ilyen nyilvánvaló a dolog.

És azért, hogy a témához is szóljak már valamit:

Én a trófeák szempontjából ennyire sóher játékkal még nem találkoztam. Van már benne jó néhány órám, de még egyet sem adott. Megnéztem a trófealistát, ami alapján úgy tűnik, egy darabig nem is fog. Inkább csak gyűjtögetős, meg a végigjátszásokhoz kapcsolódó trófeák vannak (meg néhány multis), amelyeket nyilván csak a játék vége felé lehet begyűjteni. Alapból elég kevés is trófea, mindössze 24, pedig a nagy átlag ennek a duplája. Én még azt is el tudom képzelni, hogy az elég komoly téma és hangvétel miatt a fejlesztők nem is erőltették annyira a dolgot, csak azért kerültek bele, mert kötelező. Hozzáteszem, ennél a játéknál nem is nagyon hiányoznak.
1356 levél
Válasz 13.06.16. 20:28 #104
jawsika
Ne haragudj, amiért kifelejtettelek a Nagy Bocsánatkérő Hozzászólásban, megkövetlek. Te és a másik 69.999.999 PS3 tulaj mindannyian megveszitek az exclusive címeket? Mert ha nem, akkor azért a multiplatform jobban megérné, nem?

Azt ugye valójában tudod, hogy ezzel nem nektek köszöni meg a pénzeteket (legyen az Sony, vagy akárki), hanem a többi kiadót próbálja rosszabb helyzetbe hozni. Csak profitorientált üzletpolitika, nem kell úgy feltüntetni, mintha a hála és a jófejség lenne a mozgatórugó. De ezt nem mondom, úgyis bizonyosra veszem, hogy tisztában vagy vele.

Amiket említettél PC játék alatt, javarészt Blizzard játék, amely cég pedig híres többek közt arról, hogy a játékai kb. mindenen futnak. A 4 éves laptopomon is. A CoH-ra és a GW-ra ugyanaezek igazak.

De még egyszer, Neked is nagybetűs Igazat adok, csak hagyjuk már.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
3214 levél
Válasz 13.06.16. 20:17 #103
Raistlin666
Te mocskos Sony bérenc!

De tényleg hallgatva rád:

Eddig nem tudtam érdemben kipróbálni a LoU-t, de abból a fél órából is lejött 1 dolog.
A grafika végre olyan "tiszta" amit régóta várok PS3-on. Nem folyik a szemem tőle, mint mondjuk a Killzone3 közben. Nagyjából most értünk el oda, ahova a PS2 idején a Metal Gear Solid3-al.

Remélem a jövő héten bele tudok kezdeni rendesen is...
3214 levél
Válasz 13.06.16. 20:09 #102
Raistlin666
Elfogadtam javaslatod és most a válaszodat teljes mélységben értelmeztem (remélem megfelel így):

"Örülnék, ha ezt a stílust azoknak hintenéd, akik megválaszthatják, hogy szóba álljanak veled."
Ezzel az erővel kérlek Te se hord itt össze a marhaságaidat, vagy viseld el szépen a véleményemet és ne válaszolj ha nem tetszik ennyire.

"Ti megvettetek valamit valamikor, amivel semmi baj nincsen, választottatok egy platformot (a PS3). A gond az, hogy a túlnyomó többség nem ezen a platformon játszik."

Remélem nem baj ha elmondom mosolyt csalsz az ember arcára az ilyenekkel. Gondolom Én és a másik 70 millió PS3 tulaj neked túl elenyésző, hogy az undorító Sony merészeljen nekünk exkluzív címeket gyártani és kihagyják a tutiból a mindent uraló és egyetemesen felsőbbrendű PC tábort.

"És ez pontosan olyan, mintha a legnagyobb PC címek (pl Far Cry 3 akár) nem jönne ki konzolra, mert csak. Meg mondjuk mert 7 éves a szerkezet. Most egészen komolyan, hogy reagálnátok?"

Imádom a Starcraft-ot, Diablo-t, Company of Heroes-t, Guild Wars-t stb...ezért van PC-m is és nem vernyogok PC fórumokon, hogy mekkora szemét minden cég ami nem fejlesz csak a mocsok PC-re.

UI:
De egyébként a lényeg, hogy maximálisan egyet tudok érteni 50 cent-el veled kapcsolatban.


14264 levél
Válasz 13.06.16. 20:03 #101
balays82
Ne haragudj, de nehéz megállni nevetés nélkül, amikor olyan következtetést vonsz le az írásomból, hogy én lebuziztalak téged. A melegfronti hatás pont azt jelenti, amit jelent, azt, hogy biztosan valami fronthatás miatt ennyire ingerültek az emberek, hogy hirtelen ilyen sok feszültség gyülemlett fel egyes topikokban.

De megint én lettem a lekezelő, aki először volt hajlandó érdemben reagálni arra, amit beírtál, aki mondatonként próbálta megcáfolni az. Nem használtam veled szemben semmilyen olyan kifejezést, amiket felsoroltál, arra mindig gondosan ügyelek (nem vörös fejjel a billentyűzetet püfölve), hogy ezeket kerüljem (nem nehéz, mert nem az én stílusom), mindenkivel szemben olyan hangnemet megütve, amelyet én is tolerálnék, ha velem szemben használnának. Aki úgy indít, hogy "szarfos konzol", meg "köcsög konzolos cégek", az ne nagyon várja el, hogy majd mindenki cizellált stílusban, "ellenérvek, új szemszögeket" felvonultatva válaszol neki. De ezt -T0ng- nagyon jól megfogalmazta lényegében, maximálisan egyetértek vele. Mellesleg meg voltak így is érvek, csak azokra éppenséggel nem nagyon érkezett reakció.

Ha pedig egy fórumon kritikát fogalmazol meg, akkor számolj azzal, hogy a kritikád is kritikát kap, ha pedig te úgy állsz hozzá, hogy nem "Rejtő Múzeum emlékkönyvébe írunk", akkor azzal szemben se várj el sokkal többet, aki válaszra méltat. Valószínűleg McCl@ne és Raistlin666 nevében is mondhatom, hogy mi kedveljük a PS3-at, ezért amikor valaki olyan véleményt fogalmaz meg a géppel vagy a céggel szemben, amivel nem értünk egyet, akkor megszólalunk, meg fogunk szólalni a jövőben is. Nem azért, mert személyesen minket sért a beírás, hanem azért, mert nem értünk vele egyet. Nincs konzol exkluzív játékok nélkül, soha nem is volt, soha nem is lesz. Ha nem lennének ilyen címek, az a konzolok létjogosultságát is megkérdőjelezné, de az egyediségüket mindenképpen. A Sony nagyrészt éppen a sokkal több exkluzív játéknak köszönheti, hogy mostanra utolérte, egyesek szerint meg is előzte az Xbox360-at népszerűségben. Ennél nem tudom jobban megfogalmazni, hogy az exkluzív játékok nem a PC-sekkel szembeni kiszúrások, hanem az adott konzolt választóknak adott egyféle kedvezmény vagy jutalom. Mert minden cég szereti a márkahűséget, nem csak a konzolgyártók. Neki meg ez az egyik eszközük, hogy elérjék ezt a hűséget.

Nem kívánok többet írni ebben a témában, nagyon remélem, hogy most már tényleg az kerül a középpontba, amiről szólnia kellene ennek a topiknak.
407 levél
Válasz 13.06.16. 19:27 #100
Attak
Fuck moneyocracy!
1432 levél
Válasz 13.06.16. 19:22 #99
-T0ng-
Erős lenne bárki anyukáját is a szánkra venni egy játék miatt Valóban nem a Rejtő múzeum emlékkönyvébe írunk, csak nekem az a tapasztalatom, hogy fórumokon, ha nem egy korrekt stílusban ír az ember, bárkinek bárhogy is címezi azt az érzést keltheti, mint akiből a demagóg hülyeség szól.

Itt is valószínűleg ez lehetett a baj, bár rá kell erősítenem értem az álláspontod.

Ami a piac egységesedését illeti nem hiszem, hogy valaha is megtörténne. Már csak azért sem, mert a PC-s ipar darabolódik fel. A casual felhasználók számára ott vannak az okostelefnok és tabletek, a dolgozni vágyóknak ott vannak az ultrabookok, a maradék PC-s társadalomnak meg marad az egyre drágább hardverárakkal operáló gyártók és az összeállított PC valamint a fogyasztó kész, de fejleszthetetlen gamer laptopok piaca.

A megmaradó PC-s piacon pedig jön a következő probléma: Mind a PC, mind az említett gamer laptop drága, legalábbis az amelyik képes lenne az eljövendő generáció játékait futtatni. PC esetében ez 250ezer alsó hangon, a laptop esetében 300ezer. Egy konzol pedig ott van 160ezerért. Ráadásul lehet, hogy a konzol 10 éves pályafutása alatt a végére nem lesz olyan csodálatos a grafika (?), de az alatt a 10 év alatt a konzolodra nem kell költeni és úgy is játszhatsz a 10 évvel későbbi játékokkal. Ez az öregedési ráta PC esetén jó ha 2 év.

Sokan bánták a konzolt és a konzolgyártókat, de ha az ember rendelkezik egy géppel amin tud dolgozni és azon kívül meg játszana, jobban megéri konzolra befektetni. Az én boxom két éves, a konfigurációja pedig 7 éves, míg a laptopom 3 éves és a maga korában csúcs volt. A laptopomon nem vagyok képes futtatni a GTA IV-et normálisan nem beszélve az eljövendő GTA V-ről, míg az X360-on vígan fog dorombolni.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.