Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Mass Effect 3 befejezés - SPOILER!

31870 levél
Válasz 16.02.14. 22:34 #800
Creativ3Form
Elolvastam, és tetszett, amiket írtál. Egyet is értek sok mindenben, de pl. nálam a karakterek nem fogytak el, sőt. Konkrétan itt éreztem a legerősebbnek az embereimmel való kapcsolatot. Eszméletlen sokat lehet velük beszélni, legyen szó a hajón történő csevejekről vagy egy-egy bolygón lezajlott diskurzusról. Nagyon ritka az olyan momentum, amikor a - 2. részben megszokott - "gyere vissza később" szöveg fogad.
A szerelmi szállal egyetértek, Liarat választottam nagy %-ban, és tényleg az ő kapcsolata Shepard-al lett a legjobban kidolgozva. A többiek szerelmi téren sajnos tényleg érezhetően háttérbe szorultak, mondjuk számomra Ashley annyira nem is nőtt a szívemhez. Az első részben idegesített az állandó rasszizmusa úgymond az idegen fajokkal szemben, a 2. részben jelentéktelen szerepe van, és ott is besértődik, a 3. részben pedig megint csak a sértődékeny picsát tolja nagy részben.
A befejezéseknél nagyon tetszik, amit a Synthesis-el kapcsolatban írtál és így végigvezetve nagyon igazad van. Ennek ellenére engem mindig is kicsit taszított vagy...hm...megijesztett ez a vég. Lehet pont az egyenlőség miatt, hogy itt mindenki egy és ugyan olyan lesz, és ezzel eltűnnek a korlátok és a különbségek. Engem itt zavart, hogy ezzel átszakad a gát, illetve eltűnik a fajok közti fal, és csak a kinézet lesz az, amiben különbözünk egymástól. Ez valahogy mindig visszafogott attól, hogy ezt a befejezést válasszam. Számomra a Control lett az ideális, a legjobb befejezés, mert ha azt veszem, Shepard így nem hal meg teljesen. Persze ok, a Destroy befejezés végén ott az a pillanatkép, amikor Shepard hirtelen fellélegez a romok között...de nekem valahogy ez a Control volt a legkielégítőbb. Hiszen így Shepard továbbra is a védelmezőnk marad. Ráadásul évezredekig, amíg világ a világ.
Összességében nekem egy nagy bajom van a befejezéssel, mégpedig az, hogy nem ezt ígérték. A készítők azt nyilatkozták, nem is egyszer, hogy minden egyes döntésünk, amit az előző részekben hoztunk, plusz itt a 3. észben is, az befolyásolni fogja a lezárást, és attól függően alakulhatnak ki a befejezések. Nos, ebből pedig egy szó sem lett igaz, ugyan is a vége csak attól függ, hogy te most jobbra mész, balra mész, egyenesen mész, vagy maradsz a helyeden. Ennyi. A döntéseinknek csupán annyi szerepe van, hogy az egész trilógiát lezáró utolsó nagy videóban ki szerepel és ki nem. Legyen szó egy-egy személyről vagy akár egy teljes fajról. Illetve még a hangnem is veled kapcsolatban, hogy mi voltál kegyetlen zsoldos, vagy hős. És ez okozott nekem hatalmas csalódást. Ezt sztem nem így kellett volna, igen is érezni akartam volna a döntéseim súlyát. A második részben nem újraírtad a Getheket, hanem kiirtottad őket? Bumm, lőttek a happy end-nek, mert szükség lett volna rájuk. Ilyesmi súlyt akartam érezni, hogy egy-egy korábbi döntésem miatt esetleg nem lesz happy end...vagy meghal egy teljes faj, vagy kolónia, mert egy ponton az akkor legjobb megoldásnak tűnő választásomról később kiderül, hogy mégsem az volt a legjobb. Remélem az új részben illetve részekben lesznek ilyenek, és nem csak az ígérgetés megy majd.
Huh, részemről ennyi.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
37 levél
Válasz 16.02.14. 22:10 #799
myotan89
ApexShow: Huh ember…hosszú volt az tény, de nagy respect a befektetett energiádért. A két másfélórás videót nem néztem meg igaz, de végigolvastam az írást Nagyjából mindennel egyetértek. Bár a synthesis ending kimenetelének néhány részlete még mindig homályos, de így is ez tűnik a legjobbnak a másik 2-höz képest.

pb69: Bocs én fogalmaztam rosszul, az me3 –ra részletekbe menően nem emlékszem annyira. De olyan persze megmaradt, mint mikor Mordin feláldozza magát, visszafoglaljuk a Rannoch-ot, Legio „meghal” meg Anderson, illetve az emlékezetes citadel dlc..

Amik sztem bajok voltak a 3. részben: az Rpg irány nagyon lebutult, a karakterekkel is „kifogyott” vhogy a tartalom, sőt a számodra fontosabbakkal teljesen minimális lett ( románc vonal, főként Miranda, Jack meg persze Ashley kiállítása), unalmas mellékküldetések, új de felesleges karakterek (Vega, Cortez), és igen a végén hiányzott legalább pár bevágás erejéig egy-egy geth és rachni vagy egyéb szövetséges hajó opciótól függően.
Ami jó volt az a reményvesztett és komor hangulat (bár néha túl sok is), azt igen eltalálták, nekem pl máig a legemlékezetesebb pillanat mikor mindenki össznépileg rohan a sugár felé.. az a kicsúcsosodása ennek az egésznek, mikor már tényleg minden szétesett.

Egy kicsit románc vonalról:
---Liara az akit sztem eleve Shepard-hoz írtak meg  az ő kapcsolatukon látszik igazán a fejlődés. Az első részben még elveszett kis fruska, aki a körülmények áldozata, inkább rajong Shepardért. A 2. részben minden szempontból óriásit fejlődött, és sok mindent beáldozott hogy visszahozzon minket (igazából az egyetlen). A 3.-ban azt kifejezetten jónak találtam, hogy itt inkább már ő Shep támasza és nem fordítva. A vége meg… 
---Tali: mondani se kell a másik nagy kedvenc. Talán csak nekem tűnik úgy, de vele igazából kiszúrás a 3. rész tükrében, hogy megmentjük neki a Rannoch-ot aztán ez meg élete végéig emlékezteti Shepardre..
--- Ashley: nála óriási elbaltázása a dolgoknak, hogy konkrétan parkolópályára tették a 2-3-ban. Pedig ő még elég jó választás lehetne.
---Jack: érdekes és vonzó karakter, de nagyon sutára fogták őt a 3. részben, a búcsúzás meg szörnyű lett.
--- Miranda: hidegszívű, egoista r…anc 

A lényeg, a 3 befejezésről (ide beszúrok néhány máshol már leírt gondolatomat):
Az hogy Shep fizikailag jelen volt a sugár után vagy sem tökmindegy, a dolgok úgyis megtörténtek, tehát sztem nem fontos.
A másik: Shepard halála már az első rész óta benne volt a pakliban, sztem ezen kár háborogni, máshogy nem is végződhetett volna (én valahogy nem tudnám gondtalan nyugdíjasként elképzelni).
Szóval a végekről. A Control azért kevésbé járható út, mert Shepard igazából azokhoz lenne hozzáláncolva, amiket végig el akart pusztítani + az aratásnak sztem van alapja, így ezt neki kellene később megtennie vmilyen módon, ezt pedig mégse..( illetve látná megöregedni és meghalni a szeretteit )
A Destroy ugyan a legkézenfekvőbb elsőre, viszont – EDI meghal – gethek kipusztulnak (sok befektetett energia a semmiért) – sokan meghalnának, minden fajt beletaszítana a középkorba, elszigetelődnének a rendszerek- űrhajókon mindenki kipurcan, mivel leállnak a sugártól (Hackett ezért zavaros) - ráadásul később egy szintetikus faj tényleg kiirtana mindenkit és kaszások híján sikerülne is nekik.
Vhogy nálam ezért a Synthesis a nyerő, egyrészt mert a másik kettő az előbbiek miatt rosszabb, másrészt gondoljunk csak bele: a DNS módosításával tulajdonképpen mindenki egyenlő lett, nincs technológiailag vagy más képességekben (pl.: biotika) kirívóan felsőbbrendű faj. Ez pedig elejét veheti minden háborúnak. Ráadásul az igencsak legyengült fajok a valaha volt legnagyobb tudáshoz juthatnak hozzá a Reaperek révén, illetve a legrövidebb úton lábalhatnak ki a háború okozta sebekből.
paragon vonalon tartva magam sztem ez a legjobb , mivel Shepard is mindig mindenkit meg akart menteni, ezzel sikerült is neki a leginkább.
Aki végigolvassa annak kalapemelés.
756 levél
Válasz 16.02.14. 11:35 #798
pb69
A 2-nek szerintem a vége lett az igazán zseniális, ahogy ki tudtuk használni szinte a teljes csapatot. Nagy kár, hogy a 3-ra ilyen téren durván visszaléptek. A 2-ben még érdekes volt a "másik oldalon" harcolni, ill. nagyon jól oldották meg a visszatérő szereplőket.
A sztoriba itt is jutott pár remek fordulat, szóval nekem bejött az egész koncepció. Nagy kár, hogy az RPG elemeket annyira visszavették és lebutították, amúgy tényleg lehetett volna ez a legjobb rész. Így inkább azt mondanám, hogy sok tekintetben előreléptek, de más tekintetben meg vissza.

Az 1-ben még elég röcögős volt a harcrendszer, leginkább a képességek használata. Ez akkor még nem is volt annyira feltűnő, de a 2-3-hoz viszonyítva már nagyon szembetűnő. A sablonbolygók és sablonépületek a sablonfelfedezésekkel tényleg unalmassá váltak, de nekem a 2-beli szkennelgetés és Hammerhead-del szerencsétlenkedős csomaggyűjtés, ill. a 3-ban lévő reaper űrfogócska és "menj el ide egy cuccért és hozd vissza" sémára épülő alibiküldetések se adták jobban.

A 3-nak meg szerintem akkor ess neki újra. Lehet elsőre még annyira nem tudatosultak benned a dolgok, vagy kicsit felületesen játszottad, ha ennyire nem rémlik semmi. Pedig elképesztően epikus és érzelmi töltetben nagyon erős események történtek. Ezen kívül még a nyugisabb periódusban is sok, elsősorban humorral operáló emlékezetes momentum volt.
A befejezésen divat lett lovagolni, szerintem nem annyira gáz. Mármint maga a Catalyst-téma, szerintem erősen túl van lihegve. Nekem pl. sokkal jobban fájt a végén, hogy nem volt a 2-höz hasonló csapatjáték, vagy hogy a kínkeservesen összetrombitált haderőből csak pár résztvevő jutott az átvezetőkbe.
35 levél
Válasz 16.02.14. 09:02 #797
ApexShow
Tessék, itt egy írásom a történet végéről, ha érdekel:
https://www.gamekapocs.hu/tag/afterlife/blog/9473/mass_effect

2014 végéig dolgoztam vele. Régebben már linkeltem itt egy korai verziót, de azóta sok minden változott az írásban. Akinek nagyon nem javaslom, hogy végigrágja magát rajta, az davkar9 például. Nem azért, mert hülyének tartanám, de aki már elkönyvelte magában, hogy logikátlan az egész, azzal nem igen lehet mit kezdeni. A többieknek, akik nyitottak egy kis elmélkedésre, azoknak készült igazán a blog.
37 levél
Válasz 16.02.12. 18:52 #796
myotan89
Jó hogy előkerült a téma, épp most vagyok benne a 2. részben, és fenntartom ezután is hogy ez sikerült a legjobban a trilógiából. Nálam ezt követi az első rész, az még vhogy tényleg sokkal epikusabb volt, jó volt a sok váratlan fordulat meg felfedezés, csak a játékmenet hagyott kívánnivalót maga után. Ott a sok mászkálás, meg tök egyforma bolygóra leszállás volt fárasztó. Különben az a rész lenne tényleg első helyen.
A második részre ezek is kiforrottak megfelelően,mellette érdekes karakterek jó háttértörténettel+ nosztalgia, jól eltalálták az arányokat.

Igazság szerint a 3-ból viszont szinte semmire sem emlékszem (igaz még csak 1x vittem ki), az olyan nagy hazafutás volt...
A végével nekem se volt (annyi) bajom, magam részéről a synthesis endinget választottam, az tűnt a legkorrektebbnek (a többihez viszonyítva) ha a teljes trilógiát nézem.
Viszont részleteiben még mindig nem tiszta, hogy az mit takart teljes mértékben?
azt értem persze hogy minden organikus és szerves lény genetikai alapon egyforma lett, de innentől.. pl.: ha legyártják ezután a következő első geth egységet alkatrészekből az nem lesz hibrid (!?), vagy pl EDI-nek ettől még nem lehet gyereke... na szóval ilyenek.
Vhogy ezt meg tudná válaszolni valaki ?
10254 levél
Válasz 16.02.12. 18:04 #795
MattMatthew
__
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
8608 levél
Válasz 16.02.12. 17:58 #794
davkar9
Benne a trilógia újrában, mert ugyan elbaszott egy szar a 3 vége, azért mégis csak tartozom annyival a játéknak, hogy befejezem végre a femshepes végigjátszást is. Régen volt már az eredeti femshepem, régi default külső és Garrus vonal, ezúttal a 3 alapjához lett igazítva a kinézet, Liara a LI. Nemrég beszéltem Vigillel. Heh, az érzelmi és logikai részén túl lore szempontjából is nagy faszság a 3 végjátéka. Ugyebár az első részben a citadel master controllal lehet állítgatni a karokat és bekapcsolni a csillagkaput, irányítani a keepereket. Akkor öcsi mégis mi a francért üldögél/mit csinál a citadel alján? Na de mindent a maga idejében, lesz az még szidva xezredjére is ha odaértünk.

Az egész befejezés balhé sokat ártott a sorozatnak és emiatt el is felejtettem, hogy ez mennyire jó játék. Gameplay a 2 és a 3-ban jobb, a történet szempontjából viszont magasan a ME1 a nyerő! A hajsza, a felfedezések, a meglepetések (uhh, a sovereign beszélgetés még most is üt! ), a nyugodtabb, "tétnélküli" világmegmentés.
Simple. Eternal. Beige.
756 levél
Válasz 14.07.27. 00:18 #793
pb69
Na, a trilógia újra ki lett játszva, immáron a 3. rész minden DLC-jével együtt is. Ennek pedig igencsak nagy jelentősége van a befejezés megítélést tekintve. Régen elég sokat írtam erről az egészről és a legnagyobb gondom az volt, hogy a srác által vázolt indok az aratásra hazugság.

Hogy ne kelljen visszalapozni, vázolom a lényeget. A reaper-ek elvileg azért aratnak, hogy fenntartsák az organikus életet. A megoldás a fejlettebb civilizációk kiirtása (beolvasztása), ugyanis azok olyan szintetikusokat alkotnának, amelyek végleg kiirtanának minden organikust. Hol a hiba? Ott, hogy a játékban 2 ciklust ismerünk meg, a sajátunkat és a protiánokét, de egyikben sincs reális veszélye a fent leírtaknak.
A protiánok rövid idő alatt letudták a konfliktusukat az MI-kkel és utána már eszük ágába nem volt MI-t létrehozni. Javik többször utal rá, hogy EDI-t vagy a geth-eket is veszni kéne hagyni, mert nem érdemelnek létezést. A saját ciklusunkban pedig a geth-ek max. a kvariánokat irtották volna ki maguktól (nem reaper befolyás alatt), de azt se akarták, még erős provokáció után se. Ráadásul az MI-k létrehozása tiltott volt.
Szóval a reaper-ek létezésének és a ciklusoknak az oka bullshit volt, nem elfogadható magyarázat, így a valós motivációt homály fedte.

A Leviathan nem volt egy annyira fantasztikus DLC, de ezt a lyukat betömte. Ők hoztak létre egy MI-t, mert az ő ciklusukban valóban galaktikus rombolást eredményező harcot vívtak szintetikusokkal. Az MI feladata és életcélja az volt, hogy ezen konfliktust feloldja és az organikusok öröklétét biztosítsa.
A megoldása az uralkodó organikusok és szintetikusok kiirtása és a "beolvasztásuk" egy nagy közös masszába, ami így folyamatosan fejlődik. Ezek lettek a reaper-ek, akik mindezt végezték. Így ugyanis csak a primitívebb élőlények maradnak, akik egy jó darabig nem csinálnak MI-t, ha meg igen, akkor learattatnak.
Az első áldozatok pont a leviatánok voltak, akik nem gondolták, hogy az MI megoldása rájuk is hatással lesz, valami olyan csodamegoldásban bíztak, ami őket életben tartja. Később pedig pont azért nem volt szükséges feltétele az aratásnak az, hogy a gépek ki akarják irtani az organikusokat, mert a reaper-MI a leviatánokból indult ki, az alkotóiból, akiknél alapvetés volt, hogy ha szintetikus létezik, akkor az úgyis kiirtja a szerveseket.

Legalábbis szerintem a DLC ilyen téren teljesen más értelmet ad a reaper-eknek. A létezésüknek hirtelen lesz eleje és tisztában lehetünk a származásukkal, a létrehozásuk történetével. Az is kiderül, hogy a reaper-ek hazudnak, szándékosan félre akarják vezetni a szerveseket, amikor azt állítják, hogy létüknek nincs forrása. Ez is nagyban hozzájárul az általuk alkotott kép masszív változásáról.


Amúgy továbbra is fenntartom, hogy az EC befejezések rendben vannak és méltóak a trilógiához. Az ellentmondásokat többféleképp fel lehet oldani, ha valaki veszi a fáradtságot és gondolkodik.

Szerintem Anderson halála után már csak képzelődés van, nem pedig valóság. A reaper-MI a gondolatainkon keresztül kommunikál és így tudja meg hogyan és mire üzemelje be a Megváltót. Ugyanis amúgy semmi értelme nem lenne annak, hogy pont az álmainkban is előkerülő fiú képében öltsön testet.
A Megváltó megépült, rá is kapcsolódott a reaper-MI-re, a ciklus így nem a klasszikus módon fejeződött be, hanem mellé újabb alternatívák léptek elő. Ettől függetlenül a reaper-ek megpróbálták befolyásolni Shepard-öt, hogy olyan megoldást válasszon, amivel túlélhetnek.

Ami nekem hiányérzetem volt a befejezésben, hogy kevés idegent látunk harcolni. A bejelentkezésnél még többen vannak, de már ott is vártam volna pl. geth hajókat. Később már csak krogan-ek a rengeteg emberen kívül. Az űrcsatában is alig mutatták a turián, kvarián, aszári hajókat. Az elkor-ok, batáriaiak, hanárok, drell-ek, leviatánok vagy Aria zsoldosai meg sehol nem tűntek fel.
Emellett jobban tetszett volna az álmokban és a végjátékban a kisgyerek helyett Ash/Kaidan feltűnése, drámaibb és relevánsabb lett volna.
10254 levél
Válasz 13.10.26. 21:26 #792
MattMatthew
Semmi sem fekete vagy fehér... hanem kék v. piros v. zöld.


(Bocs, muszáj volt.)
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
15 levél
Válasz 13.10.26. 21:24 #791
sierra.
Sokat gondolkoztam, hogy érdemes-e még ide írnom, de utoljára megkísérlem a dolgot, viszont ezzel végleg lezárom ezt a témát.

Nem tudom, hallottad-e azt a mondást, miszerint semmi sem fekete, vagy fehér. A Catalyst egy eszköz, aminek az a feladata, hogy védje meg az élőket, azok (!!!)teremtményeitől, a szintetikusoktól. De a legelső célja az volt, hogy békét hozzon közéjük. Akkor miért foglalkozna azzal, hogy a szervesek, milyen tetteket követnek el a többi szerves ellen? Hiszen ez csak egy gép, ami azt a célt szolgálja, amit fentebb leírtam és elhangzik a játékban.

A probléma forrását, azok a fajok okozzák, akik technológiailag lehetővé teszik, ezen létformák születését. Mivel a szerves, nem képes jobbá válni, mert az evolúció során, elérték a korlátaikat, öntudatra ébredtek, ezért a technológiájuk által lesznek jobbak, hatékonyabbak. Az, hogy milyen kulturális és vallási irányt mutatnak, az csak ahhoz járul hozzá, hogy mire használják a technológiájukat, ami sokrétű lehet. Jól mondtad, vissza kell bombázni az élőket a kőkorszakba, hogy körülbelül 50 ezer évig, úgymond béke legyen. De ezt mivel érhetné el? Mindenkit nem irányíthat, mert csak ideiglenesen működne a dolog.

Ott vannak a Reaper-ök, amik képesek lennének irányítani őket, de meddig? A galaxis népei szaporodnak, előbb utóbb elkerülhetetlenné válna a vérrontás. De ahhoz, hogy több Reaper lehessen, időnként le kell aratniuk egy jó adag szerves lényt. Az, amit mondasz, - és itt jön az, hogy semmi sem fekete, vagy fehér -, hogy a szintetikusok öldöklése lenne a cél, az még nem állítja meg a technológia fejlődésének útját, hiszen később sokkal jobb gépek is születhetnek, amiket egyre nehezebb lesz megállítani, minél fejlettebbek. Csak akkor lehetne a technológiai szintet megállítani, ha irányíthatnák az élőket, ameddig akarják. Lenullázni pedig akkor, ha a fejlett fajokat eltüntetik… Előbbi lehetetlen, a túlnépesedés miatt! Utóbbival érik el azt, hogy kőkorszak legyen. "Like a cleansing fire, we restore balance."

EDI is ugyanolyan intelligencia, mint a Catalyst. Neki mi volt a feladata? Számos új lehetőséggel bővítette a Normandy rendszerét. Meg kellett védenie a hajót és annak legénységét. EDI is képes az önprogramozásra, kizárólag a megfigyelései és Shepard válaszai alapján fejlődik. Shepard-nek hála, EDI-ből érzőnek ható gépet is lehet faragni. De nincsenek érzelmei, tökéletesen nem értheti meg azt, mi zajlik egy élő fejében. A szintézis után, látszik rajta az érzelem, a szomorúság, a boldogság.

A szintézis a Reaper győzelem kulcsa, de miért nem működött ez a megoldás a régebbi ciklusokban? Szerinted, mi lehet az akadálya az összeolvadásnak? Egy olyan galaxisban, ahol mindenki egymás ellen küzd, szerinted mennyit segítene a fúzió? Mert szerintem semennyit. A közös cél, a békülés a fajok között, összekovácsolja az élőket. Érted, nem? Saren terve az volt, hogy szövetséget hozzon létre, élők és gépek között. Azt mondja, ezáltal több életet menthet meg, mint amennyi valaha létezett. Ez teória, ami nem jelenti azt, hogy valóban ez volt a terve.

Akkor ott van a Catalyst, aki a szavaiddal élve, a Citadel-en "csücsül". A Keeper-ök automatizált szolgálók, amik nem igényelnek folyamatos irányítást. Ha így lett volna, akkor azt észrevették volna azok, akik tanulmányozták őket. Hiszen egy összeköttetésnek vannak jelei. Az állomáson, semmilyen ártó, vagy furcsa jelenlét nem tartózkodhat, mert azzal elriasztják a fejlett fajokat az állomástól. A Catalyst inaktív volt, mikor a Prothean tudósok a Citadel-re léptek és megbuzerálták a Keeper-öket. Ezt Vigil meg is említi, sőt a Citadel valódi funkcióját is. A Keeper szolgák, csak akkor kapnak közvetlen utasítást, ha eljött az idő, ekkor kellene megnyitniuk az átjárót. Végezhetett volna rutinellenőrzést is a csillagkölyök, de minek nyisson meg feleslegesen egy átjárót, ha azzal csak az energiáját pazarolja? És nekem ne jöjjünk azzal, hogy ha ennyire fejlett, akkor miért nincs Cancel gomb, mert hülyét kapok! javascript:insertsmiley('')

A Crucible egy igen erőltetett eleme a játéknak, ami biztosan a történet megváltoztatása miatt került be a képbe. És igen, az az arckifejezés, amit mutatnak a videóban, közeli kameraképpel ráadásul, nem kicsit akarja azt ábrázolni, hogy információt hallgat el a Leviathan a Crucible-ről. Nézd meg a videót! Miért szenteltek neki ekkora jelentőséget?

A másik meg, Shepard fellélegzése sem véletlen, hogy bekerült a jelentek közé. Hogy a francba lélegezhet fel a Földön, ha ott volt a Citadel-en, amit magára robbantott a vörös befejezéssel. Miért van az, ha megszűnik a Reaper jelenlét, akkor magához tér? Több, jól megfigyelhető példa jön: Anderson-t meglőjük, mikor az Illusive Man, biotikus képességgel kényszeríti Shepard-öt a lövésre. Anderson bal oldalát találja el a lövedék, mikor Anderson-el bámulunk ki a nyitott Citadel-ről, Shepard bal oldalán egy vérző, golyó ütötte sérülés látszódik néhány képkockán keresztül, amiből dől a vér. Ergo, Anderson sérülését, mi szenvedjük el. Aztán a végső helyszínen, az űrben vagyunk, ahol nincs levegő… hol van a sisakunk? Miért visszhangzik az a hely? Miért a kisgyerek képében jelenik meg a Catalyst? Ezekre tudsz logikus magyarázatot adni, azon kívül, hogy ez csak egy virtuális világ, amiben össze vagy kötve az ellenség tudatával és a képzeleted, valamint az emlékeid felhasználásával jönnek létre a látottak? A Catalyst nemcsak gondolatolvasó, hanem gondolatíró is.

Azt mondod, mikor Sovereign-t idéztem, nem tudhatták, hogy az első részben a népirtás, miért lesz… a nagy francokat nem! Már akkor meg volt álmodva a teljes történet, csak a Drew féle verzióval. Olvastad az elvetett történetet? Ott is a fejlett fajokat aratják le a Reaper-ök, csak ott az univerzum védelme miatt, hogy ne legyen annyi biotikus, és ne használják a FTL(Faster then Lightspeed – fénysebességnél gyorsabb) utazást, ugyanis ezek mind mass effect mezőket generáló források, amik a sötét energia(antigravitáció) terjedését okozzák. Az element zero, egy létfontosságú elem a technológiai fejlődésben, érdekes, a Reaper-ök, mégis létrehozták a reléket, pedig tudták, hogy minél magasabb a populáció, annál gyakoribb a reléhasználat is. És az emberi Reaper, szerinted kinézet szempontból, miért lett volna fontos az ottani a befejezésnél, he? El van magyarázva, hogy a faji stílusjegyek miatt! Az számított volna, hogy mi van a vázon belül. Mert elvileg az emberi faj, genetikai struktúrája megállíthatta volna a terjedést, ami elég idétlen dolog, de egy sci-fi-ben teljesen elfogadható dolognak számított volna.

És végül még az Arrival-re akarok reagálni. Shepard kimenekít egy tudóst a Batarian-ok fogságából, aki azt állítja, hogy néhány napon belül, megérkeznek a Reaper-ök. A nő indoktrinálva van, hála a működő Reaper eszköznek (a Rho objektum). Elvezet minket a kutatóbázisra, ahol szépen hátba támadja Shepard-öt. Elfogták, majd egy jó ideig fogva tartották. Ha letelik a számláló, hallucinálni fogsz a jövőről. Feltehetően, a tudós nő elméje is ugyanígy tört meg. Látott egy jövőképet, hogy megérkeznek a Reaper-ök, felkészült rá, de végül Harbringer átvette az irányítást felette. Az volt a cél, hogy Shepard elméjét is irányítsák. Valami hasonlót mond Harbringer a DLC végén: „Your mind, will be mine.” A DLC-t, az öngyilkos küldetés előtt is ki lehet játszani, amikor a Reaper-ök még egyhelyben toporzékolnak. Akkor nem logikus, hogy semmi Reaper érkezés nem lesz? Ja és a többi Reaper miért nem indult meg? Miért várnak a Human Reaper-re? Csak egyetlen logikus magyarázat van rá, ha ugyanaz lett volna a feladata, mint Sovereign-nek.

Kötve hiszem, hogy elfogadod az elméletemet, de nagyon sok alternatíva nincs, ami ennél logikusabb lenne, de ha van, akkor megoszthatnád velem is!
342 levél
Válasz 13.10.23. 22:38 #790
harras125
5900 x 0,5 volt az EMS-m, mert ugye bár tiszta volt a game de xboxos, ami szintén nem csippelt, de eszem ágában nem volt multizni (elég gyökér dolog szerintem a kettőt egybefonni)

Mindhárom rámpa megnyílt, de a londoni szuszmákolásra a romok alatt esélyem se volt.
Két befejezést nyomtam le, harmadjára már untam volna a fél óra rizsát (ez se semmi húzás a készítőktől, a legfrissebb autosave fél órával az End előtt)

És ha ebben az általam nem ismert EC-ben tényleg az van hogy javíthatóak a relék akkor ezzel még rontottak az alapjáték befejezésének komolyságán.

Amit nem vágok mert nem járok ME könyvtárba, hogy az összehangolásos végkimetelt hogy kell elképzelni ? Joker EDI-vel, ez még OK , de mondjuk egy átlag halandóra nézve ez mit jelent ?
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
8608 levél
Válasz 13.10.23. 20:25 #789
davkar9
Ejj, ez hosszú lett, bocs ha van/sok az elírás.
Simple. Eternal. Beige.
8608 levél
Válasz 13.10.23. 20:22 #788
davkar9
Volt egy kis időm délután, elolvastam a linkelt oldalt (gondolom saját ha már ennyire reklámozod)

Lássuk. (kezdjük ott, hogy az indoctrination elmélet hülyeség, pár őrült fanatikus így próbálja megmagyarázni, hogy a bioware milyen zseniálisan művészi meg minden, holott csak lusták voltak többféle videót készíteni a játék végére)

Állandóan erőlteted ezt a technológia által leszünk jobbak és fejlettebbek. Igen, szép idézet, de tényleges tartalom nincs mögötte (hacsak a lehűlő fegyverek inkább lőszert használnak, vagy a bárhonnan bárkit hívhatunk hologramoakt nem tekinted annak *viccelek*). A mi világunk: simogatóstelefon, internet, stb. Ha megnézed a mai 10 éves korosztályt, nem biztos hogy ez igaz. Ez amúgy egy nagyon összetett dolog, nem elég önmagában a technológia, van ott még más is, művészet, kultúra miegymás, nem akarnék most ebbe belemenni.

Gép gondolkodás nélkül áldozná föl a hozzá közel állókat: hamis. EDI. Direkt mondja is, hogy módosítja a programját Joker miatt, fontosabb lett a legénység a saját működésénél. Legiont sem a világító feje miatt szeretjük... Pont miattuk nehéz paragon oldalon a piros befejezést választani.

Leviatánok randa, hiú lények voltak, elvárták az alattuk – vagyis mindenkitől – lévőktől hogy istenítsék őket. Az ő kiirtásuknak volt valamennyi értelme, ha a fejlett faj dumál bele a fejletlen életébe az jelenthet a problémát, lásd szalariánok és a kroganok. A kinézetük fantáziátlanság eredménye, átskinezett reaperek, kb ugyanaz a helyzet mint a Javiknál, a protiánok nem kopasz csápszájú lények lettek, hanem bogárizék.

Említi a szintetikusok eltörlését. Ugyan miért lenne logikátlanság? Ha az élet védelme a feladat akkor azokkal kellene végezni akik veszélyeztetik azt, vagyis a szintetikusok gépeit (bár elég gyenge ez az indok, organikus ugyanúgy öli az organikust, nagy mértékben is lásd genophage). Utána csinálnának újakat? Egyszerű, mindenkit vissza kell bombázni a kőkorszakba. Ha kerék sincs akkor nem hiszem, hogy egyből robotokat csinálnának. Utána meg elég csak figyelni őket.
Reaper a fajmassza. Ismét kérdezem, mi van a huskokkal? Ők nem fognak felemelkedni?

Öcsi. Ott lakik a fellegvár alján, szinte a kapunyitó alatt, miért nem tett semmit az első rész alatt, miért nem tud róla senki semmit? Előző hszemben írtam, első rész idején (továbbmegyek, 2. résznél sem) ötlet szintjén sem merült fel. Turkálás amúgy sem divat a fellegvárban, emlékezzünk vissza a keeperekre, azokkal se foglalkozik senki, csak mi egy mellékküldiben aminek az eredménye egy egyszerű pársoros levél a 2-ben.
Aratás részhez ugyanez, öcsi nem tudott semmit se tenni mert nem találták ki akkoriban. Energia megvolt (a fellegvár csak egy böszmenagy relé) csak át kellett volna írni a protiánok kódját. Human reaper célját még viszonylag el tudom fogadni, de egyedül az se tudott volna semmit se tenni, ha jól emlékszem volt is róla szó hogy még egy ilyen trükköt nem tudnának összehozni a reaperek egymagukban.

Relék. A nagy okoskodás közepett nagyon nem értetted (akartad?) meg a mondandóm lényegét. Pedig oda is bökted a fontos idézettet. Minden faj a reaperek technológiájával fejlődik. Igen, ez is a céljuk. (vicces egyébként sovereignre hivatkozni, akkoriban szerintem legfeljebb még csak ötleteik voltak arra vonatkozóan hogy miért is megy a fajirtogatás). Megint csak ismétlek, emberiség protián archívumnak köszönhetően jutott ki igazán a csillagok közé, asarik kezdettől fogva hozzáfértek, a protián technológia pedig reaper technológia. Tehát ha nincs a reaper technológia (relék meg minden is) akkor mindenki fejlődhet a maga nyugodt ütemében. Kellenek a reapereknek a gyors népirtáshoz. Oké, de azok nélkül nem nagyon mozdulna ki egy faj sem a saját naprendszeréből. Eléggé tyúktojás kapcsolat, de szerintem érthető, hogy mi itt a probléma.

Crucible: mass efect játék esetén arcmimikára alapozni egy elméletet… Maga a gép egy varázskártya. Kész tervek, gond nélkül (komolyan egy reaper se vette észre?) megépíthető. Plot device, ugorjunk.
Synthesis és Saren. Na ez is jó. Megint csak egy olyan dolog ami az első résznél még csak ötlet sem volt. Sarent telepakolta sovereign reaper cuccal (3. részbeli megfelelője az amit TIM csinált magával) az ő „szövetsége” kb ennyiből állt volna. Astroboy által említett korábbi próbálkozások is hasonlóak lehettek (oké, barátkozzunk de telepakolunk kábelekkel), bár nem tudok mennyiben különbözik ez a huskoktól. Synthesis nem az összefogástól függően válik elérhetővé hanem az ems pontok mennyiségétől. Az emst alkotó fajok, fejlesztések önmagukban semmit sem számítanak (elkor tankoakt akarok!), EC előtt pedig multi nélkül nem is érhetted el az elegendő szintet vagy csak úgy ha a lehető legtöbb pontot gyűjtötted össze a végigjátszásod alatt(nem tudom pontosan, én multiztam így megvolt a 100%). Ez a másik alapprobléma volt a játékkal, miért befolyásolja a multi a single részbeli teljesítményemet? Valaki nem multizik akkor baszhatja? 6500 pontom van csak a mutlis előléptetésekből, esetleges újrajátszásnál még kevesebb súlya van a „döntésemnek” (pl melyik faj javára döntök).
Control miért lenne jobb? Shep-reapergod egyszer bekattan aztán ugyanott tartunk. Nincs igazából jó döntés, talán a piros a „legjobb” (korábban már kifejtettem).

Miért segít a kölyök? Végjáték, találkozni kellett vele. Ha rászánják az időt akkor innen ágazhatott volna el az a b c stb befejezés. Jobb karakter kellett volna ide, halott csapattárs, Kaidan/Ash ők mindenkinél biztos halottak voltak. Sőt továbbgondolva a dolgot egy zombi Kaidan/Ash még jobb lett volna erre a beszélgetésre (darabokból csinálnak egy közvetítő huskot), „látod, jófejek a reaperek, csevegjünk!”.
Indoctrination theory mint mondom erőltetett. Shep elmeútja helyett fontosabb kérdés hogy hogyan került oda andreson és tim, de ezen át lehet siklani, mindjárt vége a játéknak, a rakétavédős küldi óta úgyis csak visz előre az adrenalin és a kíváncsiság.
Geth „virtuális valóság” maga a geth tudat volt olyan formában, hogy shep agya is el tudja képzelni/fel tudja fogni.
Valaki feljutott, naná hogy shep volt, főhősök általában ezt csinálják. Füléhez nyúlkált az egész játék alatt lehet, hogy az nem sérült meg. Vagy anderson rádiója volt kihangosítva. Mit tudom én, máshol is előfordul, hogy nincs fülesük a karaktereknek és tudnak beszélni egymással. De a fanatikusok ilyen apróságból is tudnak magyarázatokat gyártani. Egyébként rögtön alatta le is írja a valószínűbb változatot, shep simán nem tud visszaszólni.

Shep él vagy hal, pontok függvénye, tudjuk mi ezzel a probléma. Kissrác létező kissrác. Nem segítenek neki beszállni, mert káosz van. Gyorsan mozog mert apokalipszisben a gyerekek gyorsan mozognak. Kisgyerek az egyedüli túlélő klisé, ne kelljen már tovább magyarázni. Drámai jelentősége lett volna a srácnak, shep nem tud mindenkit megmenteni (könyörgöm az egész bam-bambi-babam szám ezt a célt szolgálta volna, csakhogy annyira erőltetett volt, hogy inkább idegesítő volt). Ugyanez vonatkozik az olajszerű árnyakra. Álmok->rémálmok. A szellemalakok az elhunytak akartak lenni, ha alaposan figyelsz a halott csapattagokat is hallhatod. Azt akarták jelezni, hogy shepen nagy a nyomás, sok a veszteség, muszáj nyerni valahogy, dráma van, stb. Az üzenet átjött, de a motor és az animációk miatt a megvalósítás nem volt hozzáillő (kíváncsi vagyok a most következő generációban mennyivel sikerült volna jobban)

Crucible működése-szövetségtől függ? Megint, csak a pontok számítanak, hogy azok miből állnak össze a mindegy. Cerberus telepakolta magát reaper upgradedel, (láttuk a katonát). A támadásaik, főleg a fellegváras nincsenek megmagyarázva, ők a gonoszak, többet nem kell tudni. TIM is csak azután feküdt kés alá miután megvolt a horizonti telep kísérleteinek az eredménye-> reaperek irányítása.

relék: ezt az egyet az ec óa el tudom fogadni, bár arra kíváncsi vagyok hogy a sor legvégén az a sok energia mekkorát pukkant.

human reapert többször érintettem már. Az arrival dlc alapján történő elméletgyártáson ismét csak nevetni tudok, az poén volt (mégis ki várja végig a számlálót játék közben), easter egg ha úgy tetszik. Ha lejár az idő, jönnek a reaperek és a fajirtás, mert tudjuk, hogy ez van ha nem végzünk időben.

„miért nem lövi le harbinger a normandyt?” Roppant egyszerű mert az ec előtt nem is volt ott. EChez így is elég volt nekik azt a rövid új jelenetet betoldaniuk.

Személyeskedhetsz, dühönghetsz amennyit akarsz, távozhatsz is, valahogy nem érdekel, de ne akard már a bioware bénaságát/lustaságát zseniálisnak beállítani. Gothmog nevekkel együtt leírta amit én is, főíró kiszállt, ezért lett olyan amilyen. Ami lett az béna és összevissza. Tudnék jobbat, vázlatosan le is írtam korábban. Azzal se lenne elégedett mindenki, de sokkal elfogadhatóbb befejezés, pontosítok befejezések lennének.
Simple. Eternal. Beige.
4065 levél
Válasz 13.10.23. 19:25 #787
xeLaR
Gyakorlatilag a war assetek azért kellenek, hogy több befejezés közül tudj választani. Pl. ha egy bizonyos EMS alatt viszed végig a játékot, akkor úgy tudom, hogy csak a Destroy befejezés választható, és a végén egy pesszimista monológot kapunk, mert túl nagy pusztítás ment végbe. Minél több war asset és EMS, annál több befejezés...és persze lélegzés a romok alatt, ha vki azt választja...
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
4133 levél
Válasz 13.10.23. 18:31 #786
gothmog
Szerintem olvasd el még egyszer az utolsó bekezdésemet... Bár vitázni - ilyen jelentéktelen dolgokon - én sem akarok...
Endure. In enduring, grow strong.
342 levél
Válasz 13.10.23. 17:59 #785
harras125
Szerintem mondtam valamit, amit gondolok, egy játékról, te meg hülye vagy ha egy játék értékelésén felkúrod magad.
Az biztos, hogy ha a játékosok zömének nem jött le hogy mit akartak a készítők akkor nem lett jól megcsinálva. Hiába üzensz ha nem tudják elolvasni.
Az hülyeség hogy járjál fórumokra órákat vitázni meg tölts le mellékküldiket ha érteni akarod mivel foglalkoztál 100 órát.

Hogy a vége nem lett happy end az annyira nem zavar, önmagában ez a befejezés nem dühített fel.

Jó lenne ez, ha nem hagyna felesleges kérdőjeleket, a sztori egésze nem olyan lenne mintha minden lapját más írta volna és mondjuk nem lenne a jövőt illetően néhány fődologban hóttmindegy hogy mit választasz a végén.

Igazából nem tudom hol olvastam (lehet itt), de találó, hogy a fanatikusok fantáziája nagyobb mint a készítők munkájának eredménye a kiadás pillanatában, utólag sikerülhet értelmet vinni az egészbe.
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
342 levél
Válasz 13.10.23. 17:50 #784
harras125
2. ponthoz:

Komolyan kérdem, mi értelme volt bajlódni a war assetekkel ? Hogy a végén lélegzel a romok alatt vagy sem ?
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
15 levél
Válasz 13.10.23. 17:41 #783
sierra.
Mindig ezt kapom az arcomba, hogy én vagyok a túlfűtött ME szektás, meg hasonlók... Szerinted harras125, ha emlékezne az első részben elhangzottakra, akkor mondana ilyen hülyeségeket? Csak azért szoktam vitázni, mert eléggé képben vagyok a dolgokkal.

Igen, nekem tetszett a befejezés, többször vittem végig a három részt, sok helyen megfordultam már, ahol a játék végéről vitáztunk. És nem ilyen vakegerekkel, hanem akik nyitottak voltak a lehetséges magyarázatokra. Senki nem mondta, hogy minden, ami teória jellegű, az valóban úgy is van, de össze lehet értelmesen rakni az egészet, már ha hajlandó vagy rá. Ráadásul sok olyan dolog létezik, amiket meg lehet magyarázni, és ingame videókkal, bizonyítani is lehet őket! De, aki becsukja a szemét és befogja a fülét, azzal nem igen lehet mit kezdeni és nem is kell. Nekem aztán olyan mindegy, hogy mit gondol itt valaki, csak nehéz felfogni, hogy olyanok ugatják le a befejezést, akik bizonyíthatóan, baromságokat mondanak. Felteszem, Te is szoktál másokkal beszélni és felvilágosítasz embereket, arról, hogy lehet másképpen is felfogni a dolgokat, csak akarni kell. Nektek nem tetszett a vége, amivel nincs is baj, inkább csak azzal, hogy max egyszer, kétszer végignyomtátok, alig emlékeztek valamire abból, amit láttatok és saját magatokat hitegetitek, hogy már pedig, óriási marhaság a vége. Ti dolgotok! Egyébként, amennyire unalmas az, hogy én itt koptatom a klaviatúrámat, éppen annyira unalmas már ez a divatszapulás is, ami megy. Aki akarta, már rég értelmet talált a dolgokra, aki nem, az még most is habzó szájjal irkál a fórumokra, hogy fos, logikátlan, badarság...

Na mindegy, lehet örülni, mert messziről el fogom kerülni ezt a topic-ot! Unom már ezt a felesleges vitázást. ott a link, ha gondolod elolvasod, ha nem akkor csak oltogasd tovább a végét, ezredjére is!
4133 levél
Válasz 13.10.23. 17:10 #782
gothmog
Szerintem ne ingereld...
sierra. szvsz kicsit túl komolyan vette ezt az egész Mass Effect világot és történetet... A hozzászólásai alapján már-már valamiféle "Mass Effect szektás" szintjén lehet per pillanat, aki szerint az ME alkotói tökéletes, a legkisebb részleteiben is kikezdhetetlen logikával hibátlan alkotást adtak ki a kezükből, amely maga a tökély és a végtelen gondolati mélység, a válaszok válasza, a titkok titka, a 21. század Bibliája, minden egyes apró részlete hosszas elemzést érdemel és összeesküvés-elméletek tucatjainak adhat kiindulópontot, és aki ezt megkérdőjelezi, vagy hibát vél felfedezni benne, az mocskos szentségtörő és idióta...

Amúgy, hogy én is trollkodjak kicsit sierrával, az ME első két részének a vezető írója (Drew Karpyshyn) egész más elgondolásokkal készült a harmadik részre, csak végül kilépett (írói karrierjére akart koncentrálni, ha jól emlékszem), és nem vett részt a harmadik rész elkészítésében. Mindenesetre Karpyshyn esetében a második részben szóba került "dark matter" körül forgott volna a történet magva, és csillaggyerekeknek meg hasonlóknak nyoma sem lett volna nála. (Tehát ezeket úgy találták ki a harmadik részre, nem volt meg a fejekben az első két rész elkészítésekor. És ezért is vicces, amikor egyesek videókon úgy akarják beállítani, mintha már az első rész első pillanatától egy tudatos, minden ízében, az utolsó másodpercig már előre megtervezett gondolati nyomvonalon - súlykolással, minden egyébbel - vezették volna végig az alkotók a játékost.) Kár, hogy Karpyshyn - nyilván a Bioware-nél maradt kollégákra tekintettel, hogy ne indítson flame-háborút a befejezéssel amúgy sem elégedett rajongók sorai között - nem fejtette ki sohasem bővebben, hogy ő miként képzelte volna el a végét.

Megjegyzem, bár magam sem találtam tökéletesnek a végét anno, de nem éreztem olyan haragot vagy csalódottságot, mint nagyon sok játékos. Nekem tetszett. Pusztán annyit éreztem, hogy ebből sokkal többet is kihozhattak volna. A harmadik rész amúgy is, úgy egészében gyengébb lett szerintem (bár még ezzel együtt is nagyon jó játék), mint a nagyszerű ME1, és a - számomra kissé túl egyszerű és akciójátékos mentalitású, de hangulatában valami fenomenális - ME2.
Endure. In enduring, grow strong.
342 levél
Válasz 13.10.23. 16:48 #781
harras125
"A Starchild, az ő formájukra teremti meg szolgálóit, az emberi Reaper is ugyanúgy nézett volna ki, mint a többi, ha elkészült volna - mellesleg Sovereign pótlására hozták létre. Neki kellett volna megnyitnia manuálisan a Dark Space és a Citadel relé közti átjárót."

A kölyök a 3. rész végén egész jól elboldogult a nyitogatással, az első rész végén miért nem tette meg ?
Azt sem vágom hogy miért szívatták szegény Sovereignt a többiek hogy egyedül kinlódjon, így is 3 év alatt megjöttek, na bumm, nem 50000 hanem 50003 év múlva kezdtek el aratni. Miközben a főnök végig "itt" volt.
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
342 levél
Válasz 13.10.23. 16:28 #780
harras125
"Prothean ciklusban, évszázadokig tartott az aratási ciklus, mire befejeződött, ha nem lettek volna relék, szerinted meddig tarthatott volna? Évezredekig?"

Nekem nem úgy tűnt hogy a reaperek a relékkel utaztak volna, jöttek azok mindenfelől ha szkenneltél.

Reléket pont a proteánok használták a szétterjedésre, mint mindenki más, más időkben.
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
15 levél
Válasz 13.10.22. 14:06 #779
sierra.
Látszik, hogy szemernyi logikád nincs. Én azon facepalm-ozom, amiket írsz. Olvasd el azt a k*va linket, amit itt kiraktam, a hosszú kommentem után, az elejétől a végéig és rájössz, hogy mi f*sz van. Annak mi értelme van, hogy folyamatosan szintetikusokat öldössenek? Ha életben maradnak a fejlett fajok, azok ugyanúgy továbbfejlesztik a technológiájukat és később, még azoknál is jobb gépeket hoznak a világra, mint amiket korábban, amik ki tudja mennyi (!)eséllyel(de ez mindegy is), minden életet kiirthatnak, nemcsak a fejletteket, sőt egyre veszélyesebbek lesznek!!! A Catalyst erre alapoz, hogy ez bármikor megtörténhet. Ha ebbe nem látod a logikát öcsém, akkor had ne mondjam ki, hogy mi vagy! Az élőket meg mivel irányítaná??? Reaper-el? De azok a learatott fajokból születnek és tudatosnak kell lenniük(azok is), hogy irányíthassák az élőket, plusz egyre többre lenne szükség, hiszen a galaxis fajai szaporodnak... De mondom, ha veszed a fáradtságot és elolvasod a linkben levő szöveget, talán felfoghatsz valamit.

Human Reaper nem lett befejezve, kisebb is volt, mint a többi. El is van mondva, hogy az alkotók kinézetére vannak formálva, megtartva bizonyos stílusjegyeket az adott fajról. Nem vetted észre, hogy miután a Human Reaper elpusztul, a többi felébred és megindul? Szerinted mire kellhetett volna egyetlen Reaper, ami nem igényelhette a többit? Miért az emberiségből csináltak Reaper-t? Mert nem hétköznapi fajnak tartották őket, azért.

Tudod a relék, amik évek helyett, napokra, hetekre rövidíti le két csillagrendszer közti utat, nem véletlenül vannak odakint. Prothean ciklusban, évszázadokig tartott az aratási ciklus, mire befejeződött, ha nem lettek volna relék, szerinted meddig tarthatott volna? Évezredekig? Szünetmentes aratás ment volna a galaxisban.

"The pattern has repeated itself more times than you can fathom. Organic
civilizations rise, evolve, advance, and at the apex of their glory
they are extinguished. The Protheans were not the first. They did not
create the Citadel. They did not forge the mass relays. They mere found
them - the legacy of my kind."

"Your civilization is based on the technology of the mass relays. Our
technology. By using it, your civilization develops along the paths we
desire. We impose order on the chaos of organic life. You exist because
we allow it, and you will end because we demand it."

Ebből mit szűrsz le? Mert én stratégiai okokat, hogy mindig ugyanolyan séma szerint fejlődjünk. De mondom, olvasd el a link mögötti oldal tartalmát!
8608 levél
Válasz 13.10.22. 13:19 #778
davkar9
*facepalm*

Meg kell ölni minden fejlett fajt, hogy életben maradhassunk. Így jobb? Ne akard már nem érteni... Yahgokat békén hagyják, éljen, hát a yahgokat pont leszarom, shadow broker után képzeld már el milyen ciklus lenne a következő.

"Miért van szükség arra, hogy minden fejlett faj eltűnjön a galaxisból?" Ezt szeretném tudni. Mert itt a fő probléma, nagy tintahal gépek megölik a szerveseket azért, hogy a szervesek által készített gépek ne ölhessék meg a szerveseket. Yo dawg. Ha az élet védelme a cél akkor a szervesek gépeit kellene elpusztítaniuk a reapereknek mielőtt még kárt tennének bennük. B terv, Sovereign mondta, hogy a relék meg a többi cucc azért van, hogy a kívánt irányba fejlődjenek a szervesek. Azok nem kellenének és máris meg lenne oldva a dolog, fejlődhetne mindenki a maga ütemében. Emberiség: kiásta a protián romokat, zsupsz egyből ment a csillagok közé. Asari: legfejlettebb faj a galaxisban, miért is, ja igen, protián technológia...

Leviatán dlct nem vettem meg, videót láttam róla, nem volt maradandó élmény. Azt pedig, hogy a alapjáték megvétele után néhány új információért - aminek benne kéne lennie az alapjátékban mivel hogy ezek az információk a játék lorejának fontos elemei lennének - még külön fizessem ki a játék kb 1/3-át, hadd ne kelljen jelzőkkel illetnem...

Érdekelne, hogy lett volna szerinted a human reaperből tintahal reaper, bossfight alapján amúgy is csak kb kisreaper méretű lett volna, az meg nem igazán tudná egyedül kinyitni a fellegvárat. Emberekből emberreaper, de a korábbi fajokból miért lett tintahal? Ha belemagyarázós akarok lenni akkor egy olyat még el tudok képzelni, hogy fellegvár a reaper gyár (3 végén a folyosó), ott csak tintahalas öntőforma van, a collectorok viszont a garázsban bütykölgettek, ezért különbözött az övék a többi reapertől. De a másik kérdésem továbbra is fennáll; ha a reaper test a ’megmenekülés’ akkor mi van a huskokkal? Ők nem fognak felemelkedni?
Öcsi ott lakik a vezérlő alatt, elég régóta csinálja a fajirtogatás, nehezen hiszem el, hogy ne tudta volna felülírni a protiánok kódját/segíteni sovereignnek. Ja hát az első rész idején starchild még csak ötlet szintjén sem volt meg.

Nincs itt probléma, sokan írták a játékot, a fő író távozott, egyik ötletet belerakták a játékba, később kihúzták, helyére írtak valami baromságot, stb. Filmeknél is van ilyen és mikor 50 forgatókönyvíró ügyeskedése után a végeredmény egy katyvasz, akkor elintézzük annyival, hogy ez szar volt, megyünk is tovább. Egy ~100 órás játéktrilógiánál ezt kicsit nehezebb megemészteni.
Tessék írok konkrét példát is: 1. rész – gethek nagyon gonoszak 2. rész - getheknek csak egy része gonosz, a jó gethek maguktól, a rosszak a reaperek segítségével akartak fejlődni, illetve istenítették őket. 3. rész - gethek már nem akarnak maguktól fejlődni, ide gyorsan a reaper updatet!
Simple. Eternal. Beige.
15 levél
Válasz 13.10.22. 09:13 #777
sierra.
Tessék! Itt vannak a várva várt válaszok a kérdésekre!

http://www.gamekapocs.hu/tag/apexshow/blog/5680/shepard_s_indoctrination
15 levél
Válasz 13.09.29. 08:34 #776
sierra.
"Starchild "érvelésében" az akasztott ki, hogy meg kell ölni mindenkit, hogy életben maradhassunk. Külön poén, hogy nagy gépek ölnek meg mindenkit, hogy a kis gépek nehogy kiirthassanak mindenkit. Azzal sem vagyok kibékülve, hogy ha a reaper forma a felemelkedés, és minden tintahal egy partihajó ahol a korábban beolvasztott fajok vígan mulatoznak, akkor a huskként feldolgozottak mégis hogy fognak üdvözülni? (és akkor +1 a human reaperhez, a többi xezer miért néz ki tök ugyanúgy?)"

Látszik, hogy fel se fogtad, miről szólt ez az egész. We harvest (!)advanced civilizations, leaving the younger ones alone. Ebből Te honnan szedted ki, hogy mindenkit kiiktatnak, könyörgöm? Sőt a 3. rész során, arról is szó esik, hogy a Yahg-okat békénhagyják! Hackett-el lehet róla beszélni - ha jól emlékszem. Ha nem, akkor Liara-val.

Továbbmegyek. Miért van szükség arra, hogy minden fejlett faj eltűnjön a galaxisból? Mert ők hozzák létre a szintetikus létformákat, ők fejlesztik tökélyre őket. A szintetikusok, határtalan fejlődésen mehetnek keresztül, az élők pedig korlátok közé vannak szorítva. Éppen ezért keresik a technológiában a tökéletességet. Rémlik már valami? Minden gép, feladattal jön a világra. Egyeseket hódításra, másokat szolgálatra programozzák be. De a Catalyst egészen egyedi céllal rendelkezik. Egészen pontosan, az élők védelmére programozták, aminek kezdetben az volt a feladata, hogy évmilliókkal korábban, kibékítse a pusztító gépeket és az akkori élőket. Mindezt abban a reményben, hogy egy gép, képes lesz megértetni magát egy másikkal. De rájött arra, hogy a probléma forrását a fejlett civilizációk jelentik, mert az ő szülötteik, ha még csak 1%-os eséllyel is, de minden életet kivonhatnak a galaxisból. Ezért learatja őket, és új létformát kreál belőlük(Reaper), amit ő nem gyilkolásnak tart, hanem újjászületésnek. Így durván 50 ezer évig "béke" van a galaxisban, egészen addig amíg a fiatal fajok is fejlettekké nem válnak - magyarul, amíg a ciklus újra nem kezdődik.

Ezek az infók nagyrészt a Leviathan DLC-ből derülnek ki. Maga a Leviathan faj, ugyanúgy néz ki, mint a Reaper-ök. Ők az alkotói a Catalyst-nek. A Starchild, az ő formájukra teremti meg szolgálóit, az emberi Reaper is ugyanúgy nézett volna ki, mint a többi, ha elkészült volna - mellesleg Sovereign pótlására hozták létre. Neki kellett volna megnyitnia manuálisan a Dark Space és a Citadel relé közti átjárót. Mivel ez nem sikerült, így a többiek kénytelenek voltak elindulni(záróképsorok). Az egyetlen probléma az Arrival DLC, ami hivatalosan a 2. rész utáni eseményeket dolgozza fel, de az öngyilkos küldetés előtt is bele lehet kezdeni.

Mondjam még tovább? Bár akárhányszor írtam ide, mindeni magasról leszarta...
4065 levél
Válasz 13.09.27. 17:06 #775
xeLaR
Most fejeztem be nemrég...
1. Köcsögségnek tartom, hogy nem lehet elnyomni a végén a párbeszédeket. Az egy dolog, hogy először végig akarom hallgatni, de hogy még 3x30percet végigüljek színes robbanásokért, az már túlzás. Még az Illusive Man kinyírásával nem is lenne bajom, de az utána következő 10 perc azzal a kis vakarccsal kész kínzás.
2. EC-vel vittem végig, és ha ezen ennyire kiakadtam, akkor el sem merem képzelni, hogy milyen volt alaphelyzetben. Szörnyű, hogy ezzel az idiótasággal kellett befejezni ezt a trilógiát. Tényleg nem lehetett volna egy olyan befejezést csinálni, amit nem a játékos választ ki, hanem mondjuk megérdemel? Vmiért ezt képesek voltak rendesen megoldani az ME2-nél, itt miért nem?
3. A legnagyobb problémának viszont azt tartom, hogy ez az uccsó jelenetsor megölte számomra a játék lendületét. Igen, gáz, hogy a beszerzett EMS-erők nincsenek normálisan reprezentálva a végső harcokban (ha meg igen, azok akkor is csak "emberek", idegenek alig vannak), és aláírom, hogy itt is lehetett volna több epikus jelenetet beiktatni. De a végjáték előtt egy nagyon élvezetes harcban van része a játékosnak, ahol az ellenfél rengeteg cuccal támad rá, hogy megakadályozza, hogy a Citadelre jusson. Nehéz ütközet, mondhatni a végső boss előtti harc. Amit aztán kap a gyerek, az fél óra tömény duma és szentimentalitás. Mocorogtam és ásítottam rengetegszer, mikor a kis görcs monológozott, hogy ki kell irtani minden élő és szintetikus lényt, hogy mindenki éljen...Nem csoda, hogy kiakadtak a játékosok, mert akkora a szakadék a két élmény között, hogy afelett nem lehet szemet hunyni.

Most csalódott vagyok, annak ellenére is, hogy tudtam, hogy mire számíthatok. Pedig amúgy az egész játék sztem szuper volt, semmi gondom nem volt vele...
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
1556 levél
Válasz 13.09.16. 18:56 #774
Aribeth
*egy-két könnycsepp diszkrét elmorzsolása *
Igen, valami ilyesmit én is szívesen láttam volna. Mondjuk én valamikor mindenképp szerettem volna hosszabban társalogni a Kaszásokkal (lásd: mekkora volt a Sovereign-Shep párbeszéd az első részben), szóval egy ilyen jelenetet még beerőszakoltam volna a fináléba. De természetesen nem ilyen Starchildos formában.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
8608 levél
Válasz 13.09.01. 17:01 #773
davkar9
Köszi a körvonalakat, akkor én csak színezek!

Losttal én is így voltam, de az a méreg pár hétig tartott (ma már csak, "hát igen, jól átb*sztak, grrr"). ME3 viszont más, nem hiszem, hogy két év múlva ha easter eggként belerakják az új batman játékba akkor már nevetni tudok rajta.

Ha már úgyis mindenki csak ismétel akkor én is: valószínűleg azért fújok ennyire a befejezésre mert (azon kívül, hogy alapból hülyeség) nagyon rossz karakterfelállásban kapott el és ugye az EC előtt. Paragon shep, tali LI. Gyönyörű leia-han szerelem, ems pontok alapján sikerre - legalábbis nem teljes megsemmisülésre - számítasz, jön a futás, bumm, bossfight, szócsata TIMmel, "te jó ég, mindjárt nyomom a gombot, most jön a vége videó"! "Hmm, valami nem jó, de ácsi ez mi? Lift? " És megjelenik öcsi, mondja baromságokat. Bla, bla na most válassz! Hmm, ha szétlövöm akkor mennek a gépek (EDI szuper, gethekelk fél órája kötöttem békét, relék nélkül mit fogunk csinálni?), középen énmigaia - amit utálok - akkor legyen a barna, ja nem a kék. Jön az ittmostkéremdrámavan zene, vagyis a bam-bambi-babamm, nyílnak a könnycsatornák. Shep elporlad, snitt, fut a normandy, #1 honnan hová? #2 nem az volt, hogy a gépeknek nem lesz baja? Paff, hülye zene, stáblista lemegy, bácsihang és kicsinyített ffi karaktermodell áll a hóban. Így ér hát véget a Mass Effect. Na még szép hogy borult az asztal. Ja nem, előtte gyors visszatekerés, látom a másik két színnél is ugyanez van, na ezután repült az asztal.

Starchild "érvelésében" az akasztott ki, hogy meg kell ölni mindenkit, hogy életben maradhassunk. Külön poén, hogy nagy gépek ölnek meg mindenkit, hogy a kis gépek nehogy kiirthassanak mindenkit. Azzal sem vagyok kibékülve, hogy ha a reaper forma a felemelkedés, és minden tintahal egy partihajó ahol a korábban beolvasztott fajok vígan mulatoznak, akkor a huskként feldolgozottak mégis hogy fognak üdvözülni? (és akkor +1 a human reaperhez, a többi xezer miért néz ki tök ugyanúgy?)

Valami valamikor nagyon félrement a sorozatban. A múltkor szintén újratárgyalt sötét anyagos vonal, reknik "kihúzása", hogy inkább a gethekkel foglalkozzanak (valami interjúban olvastam), bizonyos szempontból maguk a collectorok/úgy az egész ME2. Emlékeztek még arra amikor az első részben Sovereign megszólalt és kiderült, hogy a reaperek nem alaplapra öntött pörköltek, hanem böszme nagy tintahalak? "Az első epizódban nem tudjuk még miért kell kiirtani titeket, de amúgy sem tudnátok felfogni. " Spectre ceremónia, férosz, a beszélgetés vigillel. A végső csatában a flotta egyszerre lőtte a Starforgeot, izé Sovereignt, de igazából zombi saren lelövésével mi magunk is segítettünk. Áh, milyen jó is volt. Vagy a sovereignhez hasonló csavar, hogy a collectorok a protiánok (még ha kezdeti a kopasz, csápszájú izék nem is hasonlítottak rájuk, sebaj, ezt tudjuk be a reaper génsebészetnek), átkelés az omega-4 relén...

És akkor, hogy a csapongás mellett Suceenak is válaszoljak:
Igen, arra épült a játék, (hogy épül a játékban) és számítottam is rá, hogy az lesz a varázskártya. Nem is lett volna ezzel baj, még ha kicsit furcsa is, hogy a marsi archívum ott van már egy pár tizen éve és *varázsütés* hirtelen megtalálják a terveket. Lehet a protián pornó mellett mappában volt, aztán azért nem látta eddig senki. Megkaptuk ezt az emst, ami miatt ment is a szemöldökráncolás, hogy a teljes kihasználáshoz ugyebár multizni kellene. Ez különféle pontcsoportokból áll össze (külön taps gothmognak amiért összeválogatta, valahol a 3-4. oldalon van), feltételezné az ember, hogy – főleg, hogy a 2. részben még a tech és biotikus fejlesztések megvásárlása is fontos volt - majd számítanak. Nevesítve is vannak, turián flotta, krogan csapatok, elkor gyalogos tankok (ez is tüske, ezt látni akartam!). stb. Nincsvisszaútbiztoselkezded típusú utolsó küldi. Sexytime, gyülekezés, flotta bejelentkezik, kezdjük!

Űr: Mit kaptunk? Egy két turián hajó is lő, de zömmel ember cirkálók és vadászgépek támadnak. Itt jöhettek volna az ems űr részei. 2. rész collector hajó elleni csatájának mintájára, sima fegyverek/sima fegyverek + a normandy lézer típusú fegyverrel (ha jól rémlik pont, hogy turiánok csinálták sovereign fegyvere alapján) felszerelt hajók. Fejlesztések, magas ems, -> epic űrcsata. Nem lehet így legyőzni a reapereket, de párat ki lehetne lőni. Nincs fejlesztés, nincs x flotta, alacsony ems-> vérfürdő, épp csak arra elég, hogy a normandy és a földi csapatok átjussanak, maradék hajónak vissza kell húzódni.

London: legyen látszatja az emsnek, rohamozó kroganok, szalarián és asari kommandók, egyszerű ember katonák (mint a cgi trailerben). Több szárnyon legyen a támadás, ha valaki hiányzik (pl wrex rájött a csalásra, és nincs krogan támogatás) akkor ott mindenkit öljenek meg, ez alapján legyen nehezebb a rakéta védése. Vagy nem tudom, fontosabb karakterek haljanak meg, akár a volt vagy jelenlegi csapattársak is. Persze megértem a nehézségeket, legjobb legrosszabb esetben is csak 3 csapattársunk lehetne életben (2-ben sikerül mindenkit elveszteni, nincs garrust és talit - utóbbi gethek mellé állva is meghalhat - , dlct nélkül nincs javik, ash/kaidan lelőve), nem lenne kit megölni. De ahogy a játék közben voltak helyettük mások, a végére is lehetett volna rakni pár helykitöltő karaktert egy videóba. EChez azért plusz pont, hogy emstől függően harbinger szétlövi a 2 társunkat vagy túlélik és visszavonulnak. Valami ilyesmit kellett volna csak nagyban.

Futás a lejtőn maradhat, elsőre az még izgalmas is volt, "na vajon ebből mi lesz?". A citadelben belefért volna pár agresszív keeper (akkor is reaper pép lesz belőletek, nincs ellenkezés). TIM-es rész még rendben van, lelőjük, vagy lebeszéljük, ez tetszett. Starchildot úgy ahogy van hagyni kellett volna a fenébe. Ott állunk a konzolnál, nyitjuk a karokat, jön a Crucible. Magas ems, viszonylag egyben van a támadóflotta, folyamatosan lövik a reapereket, utat nyitnak a kísérőflottának. Alacsony ems, támadóflotta maradéka visszavonult, kísérőkkel együtt próbál utat nyitni, a crucible csatlakozik is, de a hajókat megsemmisítik, hackett utolsó szavaival valami: "most már minden magám múlik shepard, kzzz".

Végjáték, már csak be kéne állítani a kütyüt (igen, két pillanat lenne az egész, ha pár hét alatt össze lehetett álltani a cruciblet akkor az elsütése 3 gombnyomással legyen, mégis csak scifiről van szó). Bamm, bossfight! Láttuk már az első részben, de nem baj, tim-et szállja meg harbinger! (ha már a beszélgetés is lényegében tök ugyanaz). Innen 3 féle befejezés.

Alacsony ems, semmi/kevés fejlesztés: harbingertim legyőzi shepet, ez nagyjából az lenne mint az EC 2. ("4.") befejezése, reaperek győznek, végén látjuk liara üzenetét. Ezt persze ki kéne színezni sok-sok halállal, normandy last stand, tessia teljes pusztulása, huskok viszik x kedvenc karakterünket átalakításra, ilyenek, mindenki képzeljen el valami reménytelent és szörnyűt. Harbinger narrálja a darálás. Aftercredits: új idegenek (elég pár árnyék) felfedezik liara üzenetét.

Alacsony néhány fejlesztéssel/közepes ems - előbbinél jobb, következőnél rosszabb állás: harbingertim szorongatja Shepet, "végetek, úgysem fogjátok föl, elkerülhetetlen". Shepard, elő a spenótot, second wind, swarcis egysoros, rávág a varázsgombra. Nem lett pontosan beállítva ezért a cruible, citadel felrobban viszont a reaperek is. Alacsony ems piros videója mehet ide, a földön jelentős károk, de! vannak túlélők, néhány működőképes hajó is marad. Többi naprendszerben szintén megsemmisülnek a reaperek, ha a gethek be lettek szervezve (közepes ems, tehát a kvariánok nélkül) akkor ők is. Lényeg hogy ez egy nehéz győzelem, föld szinte lakhatatlan, sok a veszteség, de nyertünk. Shep hősi halott, a tintahalaknak pedig végük! Túlélő csapattárs, régi vagy új/ fontosabb ncp narrációjával. Szöveg alatt újraépítős jelenetek, normandy roncsnál edi "élettelen" testét tartó joker, ems részponttól függő képek (pl ha wreav van wrex helyett akkor harcidíszben feszít egy terepasztal fölött), shepard és társai emlékmű, new earth, ilyenek. Mindenki képzeljen el valami ehhez a befejezéshez illőt.

Magas ems. Ugyanúgy megszorongatja harbingertim shepet mint az előzőnél, de ennél a befejezésnél anderson tápászkodik föl vérző sebbel (mármint úgy tudom őt kék és piros beszélgetéseknél is lelövik), rövid dulakodás, shep lelövi zombitimet. Anderson szusszan egyet, shep rendesen beállítja a cruciblet, tűz! Lehuppannak (ahogy most is van a befejezésben), lelkizés, büszke vagyok rád, sikerült, a háttérben megy a tűzijáték - a reaperek sorra robbannak fel. Ünneplés, levegőbe lövünk, fistpump, grunt "nem is volt olyan vészes" röhögés, mindenki képzeljen valami reménytelit és pozitívat. Hackett/shep narrációval, amelyik jobban illik az epilógus képekhez, egy a lényeg ez a befejezés legyen fanservice: koccintás garussal a tengerparton (ahogy azt megbeszéltük), megnézni tali házát, javik és liara könyvet ír, valami olyan 5 perces lezárást akarok itt látni, mint amilyennek a hangulatát sikerült eltalálniuk a citadel dlcvel. Végigjátszottam (sőt, megnyertem bakker!) a játékot, ide a "jutalmamat".

Szóval ilyesmi kellett volna és semmi problémám nem lenne a befejezéssel. 10+. újrajátszásomnál tartanék mostanra, dlcket megjelenéskor megvettem volna, és a sw újranézéshez hasonlóan éves esemény válhatott volna a me trilógia végigjátszása. Így viszont csak marad a szájgörbítés akárhányszor eszembe jut a befejezés (és a spoiler topic +1 oldallal való gyarapítása amikor bekerül a legfrissebb témák közé).
Simple. Eternal. Beige.
1556 levél
Válasz 13.09.01. 13:50 #772
Aribeth
"Egy MMOFPS lesz a 4."

Jeeeeeeeee!
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
6479 levél
Válasz 13.09.01. 13:34 #771
GustyX
Nem is tudtam, hogy van ilyen is, úh most megnéztem YT-on. Nem is rossz, tetszik. Lehet ezt választom akkor.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
4187 levél
Válasz 13.09.01. 13:27 #770
Madrac
Egy MMOFPS lesz a 4.

Amugy a vege minosithetetlen, mintha a tortenet iroja nyugdijba ment volna kozben es megkertek a sci-fi rajongo pistiket a szomszedbol hogy fejezze mar be. Biztos vagyok benne hogy azert lehetett volna rosszabb is.
Quoth the raven, `Nevermore.'
3071 levél
Válasz 13.09.01. 13:27 #769
Sucee
Nem teljesen, a negyedik befejezés is afféle happy end, mert a mi időnknek ugyan vége, de a következő fajok legyőzik a reapereket Liara kis projektjének köszönhetően. Bár azt ott már nem hangsúlyozták, hogy milyen színnel.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
1556 levél
Válasz 13.09.01. 13:23 #768
Aribeth
Szóval az EC negyedik befejezése.

De ez is olyan unalmas már. Jó, gyakorlatilag minden az, és szinte minden elhangzott/le lett már írva egyszer korábban. De azt veszem észre, hogy az írók (film, könyv, sorozat, játék) kezdenek egyre jobban rákapni a sötétebb befejezésekre, "az élet nem tisztességes" következtetésekre, a hősök meglepetésszerű kinyírására/megnyomorítására, a mítoszok, nagy történetszövési sémák ledöntésére, összefoglalva: a sablonoktól eltérő megoldásokra. De minél gyakoribbá válnak ezek a húzások, ugyanolyan hatásvadász sablonná válnak ők maguk is, mint amiket igyekeztek korábban elkerülni.

A boldog vég is elcsépelt, a boldogtalan is: de akkor már inkább azt választom, amelyikben pár megkedvelt szereplő megmarad.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
1556 levél
Válasz 13.09.01. 13:15 #767
Aribeth
Nagyrészt egyetértek.

Alapvetően abból indulok ki, hogy davkar kolléga nagyjából ugyanazt érzi a ME3 végével kapcsolatban, amit én a Losttal: "Kapják be a készítők, miért kellett így elrontani a végét? Bahh, még ahhoz sincs kedvem, hogy újranézzem a korábbi részeket, pedig mennyire terveztem. Stb, stb, blablabla." Ahogy az én reakcióm, úgy az övé is eltúlzott, de az emberi természet már csak így működik, ízlések és pofonok, és így tovább. Úgyhogy nem célom meggyőzni, csak a saját, már százezerszer leírt véleményemet tudom ismételni (ha már egyszer az egyik kedvenc játéksorozatom, és őszintén szólva inkább itt baszom a rezet ahelyett, hogy kipakolnék a bőröndből így a nyaralás után - most jöttek ki a netelvonás tünetei):

A nyomorék kis Reaperbieber Starchild és a kaszás haverjaink nagy titka nekem sem tetszettek. A legkevésbé sem. Van benne némi logika (a reaperek beragadtak egy ocsmány ördögi körbe, és ötvenezer évente kényszeresen nagytakarítanak), de az egész olyan... semmilyen. Kiábrándító. Elcsépelt. Főleg, hogy pont egy gyerek lett a reaperek szócsöve? Nekem jobban tetszett volna, ha valamelyik elhullott bajtárs alakját veszi fel. Persze az is elcsépelt (helló, Kapcsolat Carl Sagantól), de azért csak hatásosabb.

Maradtak lyukak, hát hogyne maradtak volna. Például minek kellett Sovereignnek rácsatlakoznia a Citadelre, ha egyszer a kiscsávó mindig is ott volt? Ha a reaperek beolvasztják magukba a kiirtott fajok tudatát, akkor hogy nem volt korábban valami kis ellentét az egyes példányok között? Komolyan ez a Starchild-izé irányítja őket?

(Saját mellékes problémám: az amúgy zseniális második rész óta ott lebeg a levegőben az a nevetséges human reaper kérdésköre: reméltem, hogy a harmadik részben lesz némi változatosság a kaszások kinézetében, hogy más tökös fajokat is megpróbáltak utánozni, de sajnos minden egyes reaper úgy néz ki, mint egy nagyra nőtt csótány-tintahal, akarom mondani, Leviatán.

Meg nagyon hiányzott egy-két erősebb személyiséggel rendelkező, önálló karakterként felfogható reaper is, mint Sovereign és Harbinger barátaink. Velük is szívesebben dumáltam volna a harmadik rész végén.)

Szóval ja. A Starchild rész nagyon gáz.

A döntéseink részben számítanak, részben nem. Az egész harmadik rész arról szólt, hogy az előző két részben hozott döntések utóhatásaival találkozunk. (Éljen a youtube, ahol "mi lett volna, ha" videók százaiban lehet gyönyörködni.) Az sajnálatos, hogy a fináléban nem volt egy nagy csata az addig összetrombitált fajok részvételével, de na bumm, ez van. Az is kár, hogy nem volt rendes epilógus az EC előtt, és az EC utánit sem vitték túlzásba Hackett, EDI és Shepard nyálas monológjaival meg a rajzokkal, de azért nem olyan nagy agymunka elképzelni, hogy kivel mi történhetett a nagy csata után.

Ami a kiskölyök által kínált lehetőségeket illeti, én úgy érzem, és a kezdetek óta azt hajtogatom, hogy a készítők a nagyobb tömegigényt kielégítő (reaperek feletti győzelem, bosszú, és még kripli Shepard is megmaradhat) destroy befejezést szánták/szánják kánonnak, és a másik kettőt (amelyek jóval összetettebbek és kiszámíthatatlanabbak) egyáltalán nem gondolták végig (Mindenki félszintetikus izé lesz? Hogyan? És hogyan hat majd ez ki a társadalmakra? A pszichére? A fajok képességeire? A várható élettartamra? Vagy: Shepard cuki kiscserkészeket csinál a kaszásokból? És ezt elfogadja a többi faj? Elfogadja a többi reaper? Meddig tart ki Shepard személyisége, és mikor olvad bele a tudata a nagy kollektívába? És akkor mi lesz?). Sőt, az eredeti, EC előtti fináléból az is egyértelmű, hogy a destroy-jal járó következményeket sem gondolták át kellő mértékben a játékosok szemszögéből (lásd a kismillió topikot a következő témákkal: Most tényleg szétesett az összes relé? az egyes fajok évtizedekig fognak utazni, mire hazaérnek a Földről? Honnan szereznek elég üzemanyagot és kaját? Elszigetelt régiókra esik szét a galaxis a gyors utazás és kereskedelem hiányában? Nem lesz többé közös kormányzás? A Normandy legénysége éhen döglik Mucsaröcsöge Alsón? Shepet össze lehet-e még egyszer foltozni most, hogy a Cerberus forrásai is kiapadtak?). Ezeket a kérdéseket is próbálták valahogy megválaszolni a sebtében összedobott Extended Cuttal. Ami persze csak kis részben sikerült.

"A reaper erőket meg amúgy is lehetetlen lett volna space magic nélkül kiiktatni, egy szaros destroyerhez is a teljes quarian flotta kellett."

És ebben is van valami.

Az még az én szerény véleményem, hogy már a második rész főszála is halovány volt. A játék hihetetlenül hangulatos (önmagában is, aztán a kiegészítők jelentették a koronát), de az egész egy nagyra nyúlt mellékküldetés egy végtelenül gáz human reaper befejezéssel. Már akkor felgyulladhatott volna a vészjelzés, hogy hoppá, itt lehet, hogy gondok lesznek. Mindent, ami jó és rossz volt az első és a második rész sztorijában, sikerült tovább vinni a harmadikba. Ennyire tellett tőlük. Ez van.

Hmm, de hosszú lett. Vajon addig fogjuk tépni a szánkat, amíg ki nem jön egy MMO-vá/FPS-sé/a jelenleginél is egyszerűbb céllövöldévé lealacsonyított negyedik rész? (Elnézést az MMO-k/FPS-ek rajongóitól. Csak rám tört a fikázhatnék.)
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
6479 levél
Válasz 13.09.01. 11:04 #766
GustyX
A kaszások elkaszálnak mindenkit, mindent elpusztítanak, kín és szenvedés, Shepard hiába tett meg mindent. A záró animáció pedig úgy nézett volna ki, mint a "flottás" vég, csak éppen a kaszások tépnek el a sötét isten háta mögé, majd a kamera egy bolygóra fókuszál, aminek a primitív élővilágát látjuk, megteremtve az alapot egy teljesen új ME univerzumnak.

A készítők szerintem célt értek: még most, jóval a megjelenés után is képesek a játékról beszélni az emberek, tűkön ülve a következő a részt.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
3071 levél
Válasz 13.09.01. 10:34 #765
Sucee
Egyszerű: én nem így látom a dolgokat. Az utolsó döntés csak a reaperek feletti győzelem módjának eldöntése, plusz mind a háromnak van valami nagyobb "mellékhatása", ami pedig a galaxis többi létformájának befolyásolja az életét.
De ezeken felül, a döntések számítanak, még ha nem is feltétlenül látjuk az eredményüket. (Extended Cutban meg már igen.) Nem a befejező cutscene miatt, hanem a történet továbbgondolása miatt fontos, hogy pl. mit tettünk a krogan génfaló ügyében - de még az is, hogy Wrex életben maradt-e ME1-ben.

Viszont ami érdekelne: ti - akik ki nem állhatják ezt a Starchild megoldást - hogy fejeztétek volna be úgy, hogy minden döntésnek ott legyen a nyoma a lezárásban? Az egész játék a Crucible összerakására épült, várható volt, hogy végül az is dönti el a csatát. A reaper erőket meg amúgy is lehetetlen lett volna space magic nélkül kiiktatni, egy szaros destroyerhez is a teljes quarian flotta kellett.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
6479 levél
Válasz 13.08.31. 19:05 #764
GustyX
Nyilván a játék vége khm...nem lett jó, de hogy ez tönkre vágná az egész játékot/triológiát). Kissé (nagyon) túlzás, nem?

DLC-ket meg a hatásuktól függetlenül érdemes beszerezni, hozzátesznek a játékhoz. Én élveztem, szerettem mindegyiket.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
8608 levél
Válasz 13.08.31. 18:52 #763
davkar9
Pont ezért nem értem hogy nincs bajod a végével. Sok ilyen remek jelente van a játékban, de amint felliftezünk egyből tönkre is vágják. Femshepes végigjátszásomhoz még nem értem (ahogy a dlcket se szereztem be, sokba kerülnek->értelmük sincs nagyon mivel nem befolyásolnak semmit), de képzelem ott is milyen jó lehet. Szívszorító jelenet, *ding*, legfelső emelet, "helló én vagyok az a kis pöcs aki minden áldozatodat és hozott döntésedet semmissé tesz^^"

Amúgy igen, Mordin és a korgan főküldik a játék legjobb része. Legionos karakterfüggő; Talis paragonnál "fokjeah, megvan a béke!". Csúcs volt, viszont ennél a döntésnél baj van a piros befejezéssel. Renegadenál alapból mentek a levesbe így nem volt probléma a magicmachine szétlövése. Gruntos küldinél még teljesen abban a hitben voltam, hogy a végén majd ugyanez lesz. Mentésimport szerint ki volt loyal, milyen fejlesztések vannak meg, ehhez hozzájön a 3. rész döntései fejlesztései. Nem hiszem, hogy ezek alapján a döntés számok (nem tudom mi a szakszavuk rá, x döntéshelyzetben 0 után lesz y, 1 után z, ilyesmire gondolok) olyan sokféle variációt hoznának létre. Legalábbis annyira nagyon sokat nem, hogy ne lehetett volna legalább kétféle londoni csata videót összedobni.
Simple. Eternal. Beige.
3071 levél
Válasz 13.08.31. 17:31 #762
Sucee
Anderson jelenete akkor hatásosabb szerintem, ha FemShep karaktered van, Jennifer Hale ott nagyot "alakít". Valamelyik interjúban volt, hogy nehezen is vették fel, mert szinte végig sírt.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
6479 levél
Válasz 13.08.31. 17:28 #761
GustyX
+1
Bár Anderson közel sem hatott meg annyira, mint a másik 3+.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
3071 levél
Válasz 13.08.31. 16:07 #760
Sucee
Ej, el se tudom képzelni, hogy miért van olyan érzésem, hogy direkt csinálod, mert még csak hatszáz topikban jött elő, hogy nincs bajom a játék végével.

Amúgy nem csak a végére gondoltam, hanem egyes jelenetekre. Mordin, Grunt és Legion önfeláldozás jelenete pl., vagy Anderson halála, ilyesmik.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
8608 levél
Válasz 13.08.30. 22:40 #759
davkar9
Erős hatással? Az mit jelent?

Egyszerűen érthetetlen, hogy lehetett egy ilyen remek sci-fi trilógiát 10 perc alatt így elcseszni?

vagy

Ó, hát igen, több 100 órányi játékot figyelmen kívül hagytak, de a csupa baromságot beszélő szellemfiú tökéletesen meggyőzött?

Amúgy ez a Javik szöveg attól függően változik, hogy mit javasoltál neki az emlékkővel kapcsolatban. Belenézés-öngyilkosság, hagyjuk-Liara könyv.
Simple. Eternal. Beige.
3071 levél
Válasz 13.08.30. 19:04 #758
Sucee
Nem tudom, hányadszor játszottam végig, de most először kaptam Javiktól teljesen más szavakat a búcsúnál. Most nem meghalni akart a végső harc után, hanem fontolóra vette Liara ajánlatát, miszerint írnak együtt egy könyvet... Szeretem, amikor ilyen apróságok is változnak, a karakterinterakciótól függően.

... És baszki, még mindig nagyon erős hatással van rám ez a játék.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
6479 levél
Válasz 13.06.20. 23:25 #757
GustyX
Done...
Meglepődtem magamon, hogy miket váltott ki belőlem ez a játék. Különösen egyes jelenetek, amelyeket 100 fórumon olvastam előtte és 101 YT videót néztem meg.
Tudnék miről írni, de lusta vagyok rá. Minden DLC-vel, pikulával játszottam végig, de nekem semmi bajom sem lett a végével, sőt! Igaz a végén szívem szerint abbahagytam volna mikor kinéznek az ablakon és akár happy end, de ha már catalyst, akkor élvezzük azt is.

Most épp megy a 2. sor pofázás, mivel előbb véletlenül rosszat választottam (EC-ban nincs már színes választás, csupán menni kell valamerre?)

Most pusztítok, igaz, a a beszélgetések alapján ez sem szeretném igazán (meg ez kissé evolúció ellenesnek is hat...). Meg ha a végén Shepard mégis él, akkor hol marad egy tényleges befejezés? Talán lehet jobb lett volna, ha nincs meg a 3200EMS és most nem filoznék ezen.

Jó volt na, meg maga a ME univerzum. Játékmenet, meg úgy játék szempontjából több támadható pont is van, de ebben az univerzumban nem zavar.
Az egész triológia 10/10, 99%, 5/5 stb.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
31870 levél
Válasz 13.06.18. 12:51 #756
Creativ3Form
Nem tudom mit kéne még csinálnod, mivel nekem, a játék befejezte után, mindenkivel volt kis jelenetem, és mindenkit megtudtam hívni. Így lehet a partival meg kéne várnod a játék végét, mert akkor már 100%, hogy megtudod őket hívni.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
6479 levél
Válasz 13.06.17. 00:27 #755
GustyX
Ez megoldva, már csak két problémám lenne (Citadel DLC). EDI-t valamint a homi/Vega párost hogy tudom "meghívni"? Vagyis beszélgetni velük. EDI-t még nem sikerült, pedig elméletileg tőle is kapok egy mailt, ahogy a páros közös látogatására is. De ezeket mikor kapom meg? Több meccset is lezavartam az arénába, visszamentem az apartmanba, de semmi. Már csak a partit kellene elkezdeni.

Aztán rohadjanak meg a kaszások. Szerda este talán végigviszem, kb. 50 órát követően.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
31870 levél
Válasz 13.06.14. 20:56 #754
Creativ3Form
Huh, látod ez jó kérdés, mert én kétszer totlam ki, és mindkátszer a játék végezte után, így nem volt ilyen "nem tudom meghívni" prodblémám. De, ebből kiindulva,hogy én mindenkit megtudtam hívni a játék végeztével, így sztem megvan az esély rá, hogyha most hagyod így, és előbb kitolod a sztorit, majd visszatérsz a DLC-hez, akkor már megtudod hívni, és lesz pár közös program is vele.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
6479 levél
Válasz 13.06.14. 20:50 #753
GustyX
Instant help kellene. Mirandat nem lehetett meghívni a partira. Arra már rájöttem, miért nem, de ez így fuckság... Legalább valami "Attentiont" adhatott volna...
Szóval van egy mentésem onnantól, amikor már csak meg kell hívni a többieket. Ha én eközben csinálom meg a Santctuaryt, meg tudom majd hívni?
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
3071 levél
Válasz 13.06.13. 23:13 #752
Sucee
Okés, utóbbi érdekelt. Még ha spoileres topic is, igyekeztem volna nem elszólni magamat, de akkor lényegtelen.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
6479 levél
Válasz 13.06.13. 23:08 #751
GustyX
Citadelnek nem, azt még nem lőttem le magamnak.
A játékét tudom.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.