Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Mass Effect 3 befejezés - SPOILER!

3079 levél
Válasz 13.06.13. 22:56 #750
Sucee
... Tudod egyébként, hogy mi a játék vége?
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
3079 levél
Válasz 13.06.13. 22:49 #749
Sucee
Mordin nem a genophage megalkotásában vett részt, hanem a meglevő módosításában, megújításában, mert a kroganok kezdtek ellenállóvá válni.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
6483 levél
Válasz 13.06.13. 22:39 #748
GustyX
Most indultam visszaszerezni a Normandiát. Eddig tetszik, de... Ezt a játék vége után kellett volna játszanom, mert ezek után nem igazán fog átjönni az érzés, hogy valóban én vagyok a civilizált fajok utolsó reménysége. Olyan, mint Jar-Jar a SW-ban. Maga a karakter jópofa, de nem illett oda. Itt is ugyanez van. Ha az egész játék ebben a stílusban van rendben lenne, így viszont nem annyira jön be. Illetve mégis, de mégsem

Amúgy ha jól tudom, Mordin részt vett a génfaló megalkotásában. A szalárik rövid ideig élnek. Akkor most hogy van ez????
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
15 levél
Válasz 13.06.05. 23:58 #747
sierra.
Az odáig rendben van, hogy a játék végét nem befolyásolja a DLC, csak hülyén néz ki, hogy egy alapvetően a háború ideje alatt lezajló eseményt, a vége után játsszon ki. Ráadásul mindketten tudjuk, miként térünk vissza a játékba a vége után... Nem akarom lelőni a poént, hiába lehet itt SPOILER-esen írni.
3079 levél
Válasz 13.06.05. 14:54 #746
Sucee
Szerintem ő nem úgy akarta "utána" végigtolni, mint ahogy az lehetséges.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
31905 levél
Válasz 13.06.05. 14:21 #745
Creativ3Form
Nem happy ending, ez alap, de utána is simán végigviheti, mert a befejezést semmilyen téren nem befolyásolja.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
15 levél
Válasz 13.06.05. 14:03 #744
sierra.
Előtte játszd végig, ne utána! Nagy tévedés, hogy ez egy happy ending DLC! Maximum csak lehetett volna! A Normandy-t szervizelésre kell vinni, így Shepard és csapata is közben egy kis eltávra mehetnek, hogy újult erővel térhessenek vissza a háborúba!
10257 levél
Válasz 13.06.03. 14:20 #743
MattMatthew
Lehet, hogy most inkább az Inquisitionre koncentrálnak és nem lesz ME bejelentés.

"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
31905 levél
Válasz 13.06.03. 01:44 #742
Creativ3Form
Horizon...nos, még elég sok. Ezután lesz egy nagy küldetés egy bizonyos helyen, aztán jön a nagy finálé, de az több felvonásban. Nem akarok nagyot hazudni, de egy olyan 3-4 óra simán benne van még.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
6483 levél
Válasz 13.06.03. 00:46 #741
GustyX
Akkor úgy lesz.
1, Ja és kb.-ra időben mennyi még a maradék 3 küldetés?

2, mit bánom én mi lesz a következő ME játék, csak tudnék már róla valamit. Nagyon várom már, remélem az E3-on bejelentenek valamit, ideje lenne.
Ti kit/mit látnátok legszívesebben? Igazából Shepard nélkül (egy ilyen vezéregyéniség nélkül, akinek meg kell mentenie az univerzumot), nem sok akció-RPG-t várok, inkább csak egy mezei TPS akciót ezzel-azzal. Bár nekem mindegy, csak FPS ne legyen...
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
31905 levél
Válasz 13.06.03. 00:33 #740
Creativ3Form
Nyugodtan végigviheted utána is, nincs benne olyan, ami hatással lenne a végjátékra, illetve plusz infók sincsenek benne ezzel kapcsolatban.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
6483 levél
Válasz 13.06.03. 00:33 #739
GustyX
Na még egy kérdés.

Sokat vesztek, ha előbb végigtolom a játékot és csak utána Citadel? Vannak benne utalások a sztorira, vagy az valóban csak inkább olyan fun bulizós "küldetés", amit akár "Happy Ending, Shepard lives!" DLC-ként is lehet tolni?
Most jön a Horizon, ilyenkor pedig már csak a végére koncentrálnék
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
6483 levél
Válasz 13.05.31. 18:42 #738
GustyX
Persze nem bíztam a véletlenre, így bőven utánajártam a ennek. Akkor ijedtem meg, mikor "+2 pont", ha a 2. részben elpusztítottad a heretic mizéket (renegát pont). Elég összetett volt amúgy, tulképpen nagyobb részt azon múlik, hogy mit döntöttél a 2. részben.

De megvannak a gethek és a kvariánok is. Az ehhez kapcsolódó jelent pedig...No comment...Ilyet...Ezt....Még sosem váltott ki belőlem játék, annak ellenére hogy tudtam mi lesz, nagyrészt már láttam is.

Simán best endingem lehet, 3700 az EMS-em

A happy endnek pedig betudjuk a Citadel DLC-t, ami még hátra van
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
10257 levél
Válasz 13.05.21. 07:24 #737
MattMatthew
Azt hiszem szükséges az összes sidequest teljesítése Rannochon. A bolygón megtalálod a main questet, az a reaper kicsinálása, de másik két területre is lehet menni, egyik azt hiszem egy quarian tábornok kiszabadítása, a másik pedig talán a Legionös mátrix küldetés. Ha ezek megvannak és elég meggyőző vagy akkor le tudod beszélni őket a támadásról.

"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
31905 levél
Válasz 13.05.21. 01:48 #736
Creativ3Form
Lesz egy apró kis vidi...az egyik befejezésnél...
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
6483 levél
Válasz 13.05.20. 23:58 #735
GustyX
Oh bakker, kezdjek el multizni, vagy pont ez a 4000 ment le 3100-ra???
Lehet videó nem lesz róla, de én itthon azért örülnék a túlélésnek
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
6483 levél
Válasz 13.05.20. 23:43 #734
GustyX
Inkább ide írom, spoiler nélkül lehet írogatni.

A Leviathan DLC után, prority: tuchanka előtt (amikor Eve-t el kell vinni Tuchankára), minden addigi lehetséges küldetés elvégezve, két rendszer 88%-os (egyben bugos, igaz csak benzin), minden egyéb 100%, 2497 a teljes military erőm, amit ugye felezni kell. Normális ez? Mennyi van még hátra? Mennyi kell a legoptimálisabb befejezéshez (meg ezt később jelezni fogja egyáltalán?)? A maradék 2 DLC még hátra van.

Nekem ez kevésnek tűnik, sztori szempontjából pedig már úgy érzem, mintha már 70% körül járnék (5-10-10-5 arányban Mordin-Thane halála-kvárik és gethek-kiskölyök...).

Amúgy a getheket és Talit meg lehet menteni? Mi kell hozzá? Így is lehet a legoptimálisabb befejezés, amikor azért csak fellélegzünk? És még végig sem toltam
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
15 levél
Válasz 13.04.20. 10:36 #733
sierra.
Hát ha nincs Shepard, akkor a Quarian-ok még tovább folytatták volna a háborújukat, a Geth-ek egy idő után (!)rájöhettek (!)volna, hogy az élők veszélyt jelentenek rájuk nézve... De mint mondtam, nem biztos, hogy ez bekövetkezett volna, de az esély ugyanúgy meg volt rá.

A másikkal még egyet is értenék. Ha nem lennének relék, akkor a Reaper-ök csak saját magukat hátráltatnák. A fejlett fajok majdnem ugyanolyan gyors, vagy gyorsabb hajokat tudtak csinálni, mint a Reaper hajók, amivel még így is évekig tartana átjutni egyik rendszerből a másikba, az egész Reaper üldözés egy macska egér játék lenne. Ha nem a Reaper-ök csinálják meg a reléket, akkor a fejlett fajok tették volna ugyanezt. De ha nem lennének relék, akkor szerinted mennyi ideig tartana, mire minden fejlett fajt learatnának? Nem száz évekről, hanem évezredekről, vagy ki tudja mennyi időről beszélnénk. Mire végeznének, már kezdhetnék elölről. Ezért van szükség a Citadel-re is. Ahogy Vigil is elmondja, egy technológiai felfedezésnek álcázott csapda, amiről mindenki azt hiszi, hogy egy kihalt faj hagyatéka. Benépesítik, megosztják a kultúrájukat, technológiájukat. Ez alapján szerez tudomást a Catalyst a fajok gyengeségéről, fejlettségi szintjéről stb.

Most jön az amiről senki nem vesz tudomást: Minden egyes ciklusban, a fejlett fajok bukásuk vége felé, átörökítik a tudásukat a következő "generációnak". Ahogy halad az idő, minden egyes ciklus élőlényei, egyre nagyobb tudást birtokolnak a Reaper technológiáról. A Prothean-ok által okozott zűrzavart sem biztos, hogy azért nem tudja elhárítani, mert nem ismeri a billentyűzetet, hanem mert a Prothean-ok már sokkal többet tudtak a Reaper technológiáról, mint bárki az előtt. A Catalyst saját technológiáját támadták be egy okos trükkel, aki nem vette észre, hogy a rendszerében turkálnak, nyilván ez volt a Prothean-ok célja. Minden eszközük meg volt ozzá, hiszen ismerték az ellenség technológiájának működését. Tudták azt is mi a Catalyst(Thessia-n levő szoborban elrejtett V.I., Vendetta), ha az ő ciklusukban összefogott volna a galaxis összes fejlett faja, akkor győzhettek volna. A Catalyst rájött, hogy a szolgái nem nyitják meg az átjárót a Citadel relé és a Dark Space között. Így jött képbe a Sovereign. Saren a jeladókon és a Vigil-től származó infók alapján szerzett tudomást a Prothean-ok trükközéséről, így meg tudta, hogyan lehetne visszaprogramozni a Keeper szolgákat.

Most biztos azt fogod mondani, hogy ez csak belemagyarázás, pedig szerintem nagyon nem. Sok plot hole van a történetben. A legnagyobb a Leaviathan és a Prothean időszak. De elkerülhetetlen lenne, ezeket az időket is elmesélni valahogy. Könyv, képregény, vagy egy előzmény játék keretében. Addig maradnak a feltevések, amikből össze lehet rakni a dolgokat.
8617 levél
Válasz 13.04.20. 09:31 #732
davkar9
Ezzel pont az a probléma, hogy a getheknek eszük ágában sem volt kiirtani mindenkit, de még csak a kvariánokat sem. A Sarent segítő gethek csak egy "frakció" volt, a többiek nyugodtan lógatták a lábukat. Elsőre persze hogy betojtak a kvariánok, képzeld már el a simogatós telefonok meg a mittudoménmilyen mai kütyünk megszólalna, hogy "nekem van lelkem?". Jó, nem ugyanaz a kettő mert a gethek már kész robotok, de akkor is. Ha visszaemlékszel a mátrixos pályára, ott látjuk is, hogy a menekülő kvariánokra nem támadtak rá. Most is csak azért robbant ki a háború mert a kvariánok elpusztítottak egy nagy geth szervert amitől ők "megijedtek", ezért futottak a reaperekhez. A reaper fejlesztéssel pedig az a baj hogy reaper. Ha maguktól fejlődnek ki a gethek ilyen szintre akkor nem lenne ezzel semmi gond.

Öcsi rendszere meg tényleg logikus, 50000 évente nagy tintahalrobotok kiirtanak minden űrhajós civilizációt nehogy más robotok öljék meg őket. Ha a nagyon fejlett technológia okozná egyszer a galaxis vesztét akkor sokkal egyszerűbb lenne mindenkit visszabombázni a kőkorszakba. Öcsi kilő egy piros befejezést 50000 évente, probléma megoldva. Úgyis ott lakik a fellegvár fenekén, ez miért nem megy? Az is baromság, hogy hiába ül ott, 3 éve nem tudta felülírni a fellegvár zárát. X csilliárd éve csinálja már ezt, azt hihetnénk, hogy ennyi idő alatt megtanulta kezelni a billentyűket. De hát ez van, az első részben megkezdett világot szép folyamatosan áthúzták a trilógia végére. Egyébként meg minden civilizáció az ő technikájukkal fejlődik tovább, akkor nem az lett volna a megoldás, hogy nem is hozzák létre/lerombolják a fellegvárat és a reléket? Azok nélkül mindenki elüldögélne a saját naprendszerében/környékén.
Simple. Eternal. Beige.
15 levél
Válasz 13.04.19. 23:26 #731
sierra.
Vegyük alapul a Quarian és a Geth közti problémát. A Quarian-ok megijedtek attól, mennyire gyorsan fejlődik a találmányuk, ezért jobbnak látták elpusztítani őket. Háború lett belőle. A Geth-ek folyamatosan fejlődtek, gyarapodtak, míg az alkotóik létszáma egyre csökkent. A Geth-ek egy idő után felülkerekedtek volna rajtuk és kiirtották volna őket. Szóval akár hasonló gonoszságra is képesek lettek volna, ami ugyanoda vezetett volna, mint évmilliókkal korábban. A Reaper ciklusok és egy galaxis méretű irtás közt azért nagy különbség van. Tegyük fel a Geth-ek kiirtanak minden élőt, mi történne? Szó szerint megállna az élet! De a ciklusokkal a fejlett fajokból, új organizmus lesz(Reaper), egy új élet, szintetikus testben. A még fejletlen lények pedig durván 50 ezer évig élhetnek, amíg végül el nem érik az elkerülhetetlen fejlődési szintjüket. Magyarul a Catalyst cselekedete mögött van rendszer, mert direkten az élők védelmére programozták be, célt adtak neki. De a Geth-ek kezdetben azt sem tudták, mi a jó francért léteznek. Keresték a létezésük okát és végül azt tapasztalták, hogy a saját alkotóik elárulták őket.
10257 levél
Válasz 13.04.19. 22:38 #730
MattMatthew
Persze, lehet úgy csavarni, hogy némi értelem legyen benne, de igazából azt mondja, hogy mivel az organikusokat a saját maguk által kreált gépek kiírtanák (ami nem jó) ezért én kiírtom minkettőt (ami valamiért már jó).

"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
10257 levél
Válasz 13.04.19. 22:34 #729
MattMatthew
Ja, nem, dehogy! Quarianok hülyék, két jó pontot csak Tali és Claudia Black (gen. Xen?) miatt kaptak. A renegade baloldalit választottam, tehát meglett a béke. Az hatott rájuk, hogy megmondtam, hogy már nem mentem meg őket többször és akkor észbe kaptak.
Edinél jobban sajnálom Legiont. Baromi jó karakter volt, és a designja is zseniális!

Leviathanban kb elmondják, hogy a leviatánok készítették a repereket mint "megoldást", aztán a végén a starchild elmondja, hogy avval nem számoltak, hogy ők maguk is részei a problémának... bármi legyen is a probléma.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
15 levél
Válasz 13.04.19. 20:49 #728
sierra.
Szerintem egyáltalán nem hülyeség, amiért a Catalyst küzd.

A fő konfliktus lényege az, hogy egy idő után minden fejlett faj a technológiában keresi tovább a tökéletességet, ami egyre nagyobb ütemben kerekedik felül rajtuk. Magyarul, minél fejlettebb a technológia, annál sebezhetőbbek az élők. A Leviathan időkben a kisebb fajok hatalmas fejlődésen mentek keresztül. Olyan gépeket hoztak létre, amik végül kicsúsztak az irányításuk alól és fellázadtak ellenük. Készek voltak kiirtani minden élőt. A nyers erő nem segített, ezért teremtették meg a Leviathan-ok a "csillaggyereket", mert egy gép talán képes lesz megértetni magát egy másikkal.

Nem véletlenül kapta a csillaggyerek intelligencia, a Catalyst nevet(a kémiában segédanyagot jelent a katalizátor)! Neki kellett volna megtalálni a közös nevezőt a gépek és azok teremtői között. A béke megteremtése nem sikerült, nincs részletezve miért. De talán azért, mert egy intelligencia is egy gép tulajdonképp, aminek nincsenek érzelmei, nem képes úgy látni a világot, mint egy élőlény. A Catalyst hiába venné irányítása alá az összes élőlényt, egy idő után túlnépesedne a galaxis és nem lenne képes ennyi lényt kordában tartani, tehát meg kell tőlük szabadulni, azaz lenullázni a fejlettségi szintet. De most jön a lényeg: A Catalyst az élők védelme miatt cselekszik, mégis öl, ami azért nem egészen igaz. Minden egyes fejlett faj esszenciájából és technológiájából hoz létre egy-egy új Reaper-t. A fejletlen fajokat békén hagyja, így azokat nem veszélyezteti a fejlett technológia.

Tehát van egy intelligencia, ami végzi a feladatát...az most tök mindegy, hogy egyetlen élő faj is képes lenne kiirtani a többit, vagy uralma alá hajtani...neki az a feladata, hogy az a káosz ne következzen be, ami a Leviathan-ok korában volt. Ha nem lépik át azt a fejlettségi szintet, ami már kritikus lehet, nem lesz káosz és az élet körforgása megmarad. Ennyi. Szerintem ebbe nincs semmi logikátlan. Nagyobb kérdés az, hogy hogyan végződött a háború annak idején. Mi lett azokkal a gépekkel és hogyan győzte le alkotóit a Catalyst? Nyilván a Reaper technológia, azon gépektől származik, amik akkor léteztek. A Catalyst valószínűleg mindkét oldalra állt és úgy alakította az eseményeket, hogy egyik fél se győzhessen. Az akkori technológiából és a Leviathan-okból jött létre Harbringer, az első Reaper...

Sok dologba bele lehetne még kötni amúgy...
8617 levél
Válasz 13.04.19. 19:52 #727
davkar9
És kész. Ha ezt a karaktert csináltam volna és alapból az EC piros befejezése van a pirosnál akkor talán nem is lett volna szükség erre a topicra (legalábbis nem az első végigjátszás után. ) Csak hát ugye pont a "legrosszabb" fölállásban játszottam végig először, ráadásul pont megjelenés körül.

Továbbra is fájó pont ez a ME3 befejezés, sajnos ez egy maradandó negatív élmény marad. Igen, az EC egy árnyalatnyit javított rajta, de akkor is annyira bosszantó, mert a starchild előtti részek viszont nagyon jók. Folyamatosan ráztam a fejem, hogy mégis, hogy lehet egy ilyen nagyszerű játékot így elszarni pont a végére. A kölyök dumája fejfájdítóan nagy baromság, Leviathant csak videón néztem, de ha jól rémlik az sem javít rajta. Ha a fajok felemelkedése lenne a cél akkor nem lenne egyszerűbb kiirtás helyett összefogdosni őket?... A huskokról nem igazán hiszem, hogy ők valaha is tintahalként lesznek tartósítva. Szerencsétlen protiánokról ne is beszéljünk (ha már protiánok, sajnálom, hogy az első részben még izgalmas és titokzatos faj így le lett egyszerűsítve a 2. és 3. részben)

Befejezések közül, most már EC-vel, élményekkel, egyévelteltével meg mindennel a piros befejezésre szavaznék mint legjobb befejezés. A zöld kuka, nekem abszolút nem szimpatikus. A kékkel az baj hogy Shepard, a reaper god mikor kattan majd be. Na meg hiába világítanak kéken, egy perce még ki akartak irtani. Azért ez mégsem olyan, mint egyből pacsizni a németekkel Auschwitz után. A piros az a tiszta. A dögöknek annyi, mindenki őszintén fellélegezhet. Egyedül EDI-ért kár, a getheketre a lentebb írtak miatt már egy kicsit máshogy nézek.

MM: igen, az Miranda. Alsóválaszos=renegade végigjátszásom volt ezért nem kapta meg az allience infókat, így meghalt. Egy-két renegade válasz egyébként nem is volt annyira renegade. Viszont most azokra kattintgatva Javikkal egész jól összehaverkodtam.
Ha getheket választod a kvariánok helyett akkor Tali meghal. Arra én képtelen lennék, nem is értem, hogy miért választottad inkább a getheket. Legalább a békét összehoztad volna. Te szörnyeteg!
Simple. Eternal. Beige.
10257 levél
Válasz 13.04.19. 18:10 #726
MattMatthew
Ja, hogy a Miri az miranda... néztem, hogy mi az a Miri.

Azért renegade oldalon is pont ugyan azokat a döntéseket lehet meghozni mint paragonon, úgy, hogy koherens marad a karakter.
Megmondtam a quarianoknak, hogy már kétszer megmentettem a hátsójukat, meguntam, ha tovább gyökérkednek akkor hagyom, hogy lemészárolják őket.

Tali mindenképp meghal ilyenkor?
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
8617 levél
Válasz 13.04.19. 17:13 #725
davkar9
Jöhet a Föld. Alsóválasz-Shepként most Mirit elvesztettem, de ez ugye azt is jelenti, hogy senki nem hullajtott érte könnyeket (frászt, paragonShep#2 itt zokogott mellettem)

Getheket bedaráltam Rannochon. Érdekes módon egyik felem bánta, ugyanakkor a renegede Shep végigjátszás arra is rávilágított, hogy ha rózsaszín köd nélkül nézzük, akkor azért egészen más a dolog. Oké, mi helyett ének lesznek, viszont ez a reaper cucc miatt jön csak össze. Ha maguktól "fejlődnének" ki akkor rendben lenne, így viszont mégis csak veszélyes lenne meghagyni a fejlesztést (még ha kvarián-geth béke végigjátszásból tudjuk is, hogy nem így van). Az ingyenes upgradedel nem különböznének a Cerberustól, akiket ugye a rossz oszlopba írtunk.
Simple. Eternal. Beige.
8617 levél
Válasz 13.04.17. 17:18 #724
davkar9
Hmm, mennyivel másabb a hangulata Tuchankanak renegade oldalon. Jegyzetek megsemmisítve->Eve halott->Wreav egy hülye->Mordin így élhet. Az utána lévő erőltetett álomban beszél hozzánk Wrex is. Persze Wrex és a gyógyítás továbbra is a jobb változat, az egész turián-krogan rész pedig a játék egyik, ha nem a legjobb része.

OSTben most sem találtam igazán kiemelkedőt, még ez a kroganos az, ami leginkább megmaradt a fülemben.
Simple. Eternal. Beige.
31905 levél
Válasz 13.04.14. 16:29 #723
Creativ3Form
Pedig a Citadel-re érdemes beruházni, mert zseniális a hangulata, és úgy összességében az egész DLC. A Leviathannak meg kb. az uccsó 15 perce ér valamit, addig dög unalom. Az Omega meg teljes egészében unalom.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
3079 levél
Válasz 13.04.14. 16:22 #722
Sucee
Galaxison épp olcsóbb a játék, mint egy-két DLC.
Leviathan érdekelne valamennyire a témája miatt, többi nem igazán.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
8617 levél
Válasz 13.04.14. 16:13 #721
davkar9
Rászántam magam és nekikezdtem a 3. karakterrel. Ez a renegade shep (alsó válasz, getheket törlöm, Joker, ne nyalogasd a hajót!) így az EC piros befejezése talán elfogadható lesz. Dlck kellenének, de még mindig túlzásnak érzem, hogy a ~ teljes játék árát kérik értük, rövidek és nem is számítanak...
Simple. Eternal. Beige.
10257 levél
Válasz 13.04.11. 13:19 #720
MattMatthew
Omega DLC
Kicsit visszarázódtam a hangulatba a többi DLC előtt. Elég semmilyen, Aria amúgy sem kedvencem, kicsit erőltetett a keménykedése, pláne Shepard mellett.


Citadel DLC
Nincsenek rá szavak, hogy mennyire epic! Leírhatatlan! A buli lehetett volna jobb is, de így is jó volt, főleg amikor magukat figurázták ki. Bár a romantikus szál ütemét kicsit szerintem tönkrevágta az itteni jelenet.

"Go for the optics!"


Leviathan DLC
Kicsit kalandjátékos feeling volt, sok nyomkeresés. Háttérinfók jók voltak, csak mint tudjuk fölöslegesek.
Vártam volna a végkifejlet után, hogy majd az összecsapásban a végén részt vesznek és lesz kis Leviathan vs. Reaper bunyó.


Extended Cut DLC
A hülye alapkoncepciójukat foltozgatták és így legalább a karakterekkel kapcsolatos idő-tér ugrásokat kimagyarázták, illetve kevesebb EMS is elég volt a lehető legoptimálisabb záráshoz.
Sajnos továbbra is szar ha "artistic vision"-nek nézzük, meg akkor is ha normális sci-fi lezárásnak. Bár talán utóbbihoz közelítettek volna ezekkel a kiegészítésekkel, de még így is logikátlan maradt.
Továbbra is kár, mert egy nagyon jó tudományos lezárást is lehetett volna csinálni gyerkőc nélkül vagy egy nagyon jó BSG feelingű misztikus/angyalos lezárást is, gyerkőccel, "it's magic"-kel. Így, a kettőt keverve nem jó.
(Akkor sem, ha a Citadelben az arcunkba nyomják, hogy mindegy mi a vége a közbenső események számítanak.)
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
10257 levél
Válasz 13.04.05. 07:28 #719
MattMatthew
Leviathan, Omega, EC és Citadel DLCknél a TIM bázis előtti mentés használható?

"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
30 levél
Válasz 13.02.26. 01:41 #718
CSognor
Oké, most így visszaolvasva az előző hozzászólásomat, észrevettem, hogy kihagytam valamit: Igen, észrevettem én is, hogy az utolsó 15 perc kb. teljesem fölöslegessé tette az addigi játékomat, és ezért egy ici-picit haragudtam is a készítőkre. De könyörgöm, most temessük el az egész trilógiát, és b*sszuk ki a szemétbe, mert az utlsó negyed óra csalódást keltett??? Ígérjenek bármit a készítők, kövezzetek meg, hülyézzetek le, de nekem így utólag tetszik a vége. Hogy mért? 1. azért mert méltó befejezése a Mass Effect-nek 2. mert az előtte lévő 100-120 óra játék bőven kárpótol mindenért.

Én biztos elő fogom venni megint olyan 4-5 hónap múlva, és megint elégedettséggel fog eltölteni, hogy meggyógyítottam a génfalót, véget vetettem a gethek és a kvariánok közötti háborúnak, megint meg fog lepni, hogy a protiánok a begyűjtők, megint el fognak varázsolni a 3. rész zongora témái stb....

Jó játékot
31905 levél
Válasz 13.02.24. 16:49 #717
Creativ3Form
Összességében én is, az első két rész a mai napig hatalmas kedvenc, és a 3.-at is szeretem, a végét leszámítva. A minap kezdtem újra az első részt, amit kb. 4 vagy 5 éve vittem ki utoljára, és már el s felejtettem, hogy mennyire zseniális az is. Igaz, kellett egy jó fél óra, mire visszarázódtam a játékmenetébe.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
756 levél
Válasz 13.02.24. 09:37 #716
pb69
Én összességében elégedett vagyok az egész ME szériával, befejezéssel együtt. Én nem láttam azt az értelmetlenséget és megalapozatlanságot, amiről mások írnak. Az persze igaz, hogy az utolsó kb. fél órát a játékból elég sokféleképp lehet értelmezni, de ez nem feltétlen baj. Aki vonzódik a misztikumhoz, az elfogadja az eléggé ME idegen motívumokat. Aki pedig nem, az egyfajta vizionálással magyarázza ezeket.
Az, hogy a záróvideót nem igazán befolyásolják a döntéseink, az jogos felvetés. Viszont ha belegondolunk, akkor egy a galaxist ilyen volumenben befolyásoló döntésben valóban nem sok szerepe van annak, hogy ki ül egy-egy trónon, milyen fajok vannak életben, kikkel haverkodtunk, stb..
Az sajnálatos, hogy félrevezettek minket, mondjuk én nem követtem úgy az előzetes híreket, szóval nem voltak ilyen jellegű előfeltevéseim, elvárásaim.
A korábbi részek során hozott döntéseink rengetege (szinte kivétel nélkül) ott köszön vissza a 3. részben, ahol az logikus és reális. Ezt szerintem parádésan megoldották.
31905 levél
Válasz 13.02.24. 01:08 #715
Creativ3Form
Az igaz. A játék közben tényleg sok mindent befolyásolt, illetve sok minden máshogy történt, kimaradt, nem láttuk stb. de sajna a végét ezek sem befolyásolták. Max nem volt annyi társunk, és néhány küldetés, misszió kimaradt, de a befejezés(ek) lényegi részén egyik döntésünk se változat. Egyik se befolyásolja.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
10257 levél
Válasz 13.02.23. 10:03 #714
MattMatthew
A gond egyrészt az amit szakértő kollégánk már leírt, másrészt a befejezésnek nincs értelme.
Örülök, hogy neked ki tudták szúrni a szemedet egy megalapozatlan galaktikus hókuszpókusszal ammi több sebből vérzik, talán boldogabb lennék ha az enyémet is sikerült volna.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
3079 levél
Válasz 13.02.23. 08:00 #713
Sucee
Azért ez sem teljesen igaz, Extended Cuttal legalábbis. A Dragon Age-hez hasonló képsorok tényleg tükrözik a döntésünket, és még ha nem is maga az ending videó változott a döntéseink alapján (ennyiféle lehetséges kimenetellel egyáltalán meg lehetett volna csinálni?), játék közben nagyon sok minden visszaköszönt.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
31905 levél
Válasz 13.02.23. 01:17 #712
Creativ3Form
Na, akkor tisztázzunk pár dolgot, mert látom te sem érted, illetve nem fogtad fel, hogy miért van a végével kapcsolatban kiakadva a játékosok nagy többsége...
A BioWare azt ígérte, még mielőtt megjelent a 3. rész (de asszem már a 2. rész idején is mondott ilyeneket), hogy MINDEN döntésünknek, amit az előző két részben, valamint ebben az újban hoztunk, legyen szó szövetség vagy barátság kötésről egy emberrel, vagy egy nagyobb csoporttal, esetleg néppel, fajjal stb. ki marad életben, ki hal meg, ki lojális, ki nem, kit küldünk el a faszba, kit babusgattunk, szóval cakumpakk MINDEN döntésünknek és reakciónknak jelentősége lesz, és ez befolyásolni fogja a játékmenetet és a történet végét. És ez mind NEM történt meg. Mert tök mindegy mit csináltunk, kivel jöttünk össze, kivel kötöttünk szövetséget stb. stb. stb. ugyan azt a 3 (illetve 4) befejezést kapjuk. Rohadtúl nem függ a befejezés a döntéseink súlyától, csak attól, hogy jobbra, balra, vagy középre megyünk a végén (esetleg fejbelöjjük a kiskölköt). Ha neked a fél legénységed meghalt, és a kék befejezést választod, ugyan azt a vége vidót kapod, mintha mindenki túlélte volna (a kötelező halálokat leszámítva). És ez igaz a maradék befejezésekre is. Szóval hiába hoztunk döntéseket 3 részen és több mint 100 órán keresztül (kinek mennyi ugye) kurvára nem számít. Mert semmit nem befolyásol a végjátékban. Amivel nem lenne baj, ha nem ígérték volna az ellenkezőjét.
És EZ a baja azoknak, akik azt hangoztatják, hogy szar a vége. Nem a nem happy end meg a Shepard meghal részével van a baj. Hanem azzal, hogy ez minden, csak nem az, amit ígértek.
Remélem világos voltam, és sorry a stílusért meg a hangnemért, de te vagy kb. a 120 ezredik ember, akinek ezt el kellett magyaráznom.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
30 levél
Válasz 13.02.23. 01:02 #711
CSognor
Szerintem a befejezés teljesen korrekt (mondjuk én alapból az extended cut-tal toltam ki), meg maga az egész játék is, nem fogom az utolsó 15 perc miatt utálni az egész Mass Effect-et, a történek hihetetlenül epikus, a világ egyszerűen csodálatos, a megvalósítás lenyűgöző. Szerintem így jó ahogy van. Amit most mondok akinek nem inge ne vegye magára: nem értem, mért kell sírni hogy "sz*r a vége, nem elég amerikai", aki happyendes játékkal akar játszani, virágokkal, meg szivárványokkal az menjen CoD MW-zni, ott a csapból is az amerikai sz*rok folynak. EZ EGY ILYEN JÁTÉK !!!! aki eleve úgy ül neki, hogy akkor most ő lesz a májer, az szerintem el se kezdje.

Jó játékot
15 levél
Válasz 12.10.13. 19:50 #710
sierra.
Neked mi az ami nem tetszett a befejezésben?
8617 levél
Válasz 12.10.13. 19:13 #709
davkar9
Másik topicba mégsem írom, hátha van aki még csak most lát majd neki. Szóval jön ez az omegás dlc, ígéretes, alighanem jó lesz, de egyrészt pofátlanul magas áron - 1200 pont - másrészt ez sem változtat semmit, így felmerül a kérdés hogy akkor mégis minek. Egyszerűen nem értem, csináltak volna egy normális befejezést, mindenki örül és utána jöhettek volna még ilyen cleanup dlck. Fanatikus cerberus sejt akik még egy kicsit mérgesek tim miatt, béke utáni "veszély vége, leszarom én leszek a galaxis szuperura" féle hülye emberek, ilyesmi. Multiba is beleillett volna a takarítás. Oda most behozták a collectorokat, azt sem értem minek (multi ugye beleszól a singlebe, vagy így már nem?)
Simple. Eternal. Beige.
1556 levél
Válasz 12.09.01. 23:21 #708
Aribeth
No, megvolt. Ez legfeljebb négyszáz pontot ért, de a mitológia bővítése tetszett, az óceános részt nagyon bírtam (kár, hogy rövid volt), és a tintahal öregapók is jól néztek ki.

Mondjuk egy kicsit furcsa lesz ez annak, aki pár év múlva kezd bele a trilógiába és az összes DLC-be. A "nagy leleplezés", a solution-duma nekünk csak a játék legvégén került terítékre, a Leviathanban pedig utólag magyarázzák a bizonyítványt.
Az új játékos meg lenyomja a DLC-t, megtudja, hogy a nagy ékszerteknősbe oltott bálna-tintahal hibridek felelősek mindenért, aztán a játék végén végignézheti, ahogy Shepard még hetvenötször visszakérdez, hogy akkor ki és miért alkotta a reapereket. Öhm.

Az pedig elég kényelmetlen gondolat, hogy a reaperek legyőzése után az elképesztően fejlett és nagy hatalmú leviatánok simán kerülhetnek a tápláléklánc élére. Remélhetőleg megtartják a jó szokásukat, és továbbra is visszahúzódó életet élnek.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
10589 levél
Válasz 12.08.29. 13:13 #707
Dark Archon
ME ide vagy oda, én már Javikból sem kértem. Az ME2-höz minden nyavaját megvettem, ez a lelkesedésem szerencsére az ME3-mal alábbhagyott, mert kétszer velem nem lehet eljátszani a "nesze semmi fogd meg jól"-t.

Én egyébként a kék befejezéssel - s ezáltal az Illusive Man-nel - békültem ki Az irányítás mindenek felett.
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
8617 levél
Válasz 12.08.29. 07:43 #706
davkar9
Jó, nyilván nem egy új befejezést vártam a dlctől. De a +lore nem igazán áleejtőswtf?!, szokás szerint rövid, ez így kevés 800 ms pontért (ehm, lehúzás). EC-vel nagyjából nálam is sikerült a lezárás, ez a leviatán ismétlem arra jó, hogy meggyőzzön, a piros befejezés a jó döntés. Ki kell lőni a francba a tintahalakat.

Igazából az nem tetszik, hogy nem számít a játék végébe (ahogy az egész trilógia sem) de ettől függetlenül meg fogom venni, mert hát mégis csak ME...
Simple. Eternal. Beige.
1556 levél
Válasz 12.08.28. 19:51 #705
Aribeth
+1

Továbbá az egész "nincs értelme a DLC-knek, mert a befejezés ugyanaz" dologgal kapcsolatban csak egy hasonlattal tudok élni: nekem nem igazán jött be a Prometheus forgatókönyve, és nyilván a (ha jól tudom, már biztosan megjelenő) bővített verzió sem fogja gyökeresen átalakítani a sztorit. Ennek ellenére mégis lelkesen várom a plusz jeleneteket, mert a szereplőket bírom, és érdekesnek tartom a film világát, valamint jó eséllyel azért meg fognak majd magyarázni néhány dolgot.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
10589 levél
Válasz 12.08.28. 19:39 #704
Dark Archon
Számtalanszor megmondták, hogy a befejezés marad és teljesen jó is úgy, ahogy van. Az b***na be, ha egy DLC miatt megváltoztatnák, bár már akkor se érdekelne. Szerintem mindenki le tudja zárni magában úgy, ahogy neki jó, aztán kész.
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
8617 levél
Válasz 12.08.28. 19:22 #703
davkar9
GW2 most leköt, a 800 pont egy kicsit sok érte, ezért csak videón néztem meg.

SPOILER
Hát egy kicsit csalódás. Nem is lenne baj a "bálnákkal", de továbbra is csak a háromszínű "befejezés" létezik (mondjuk arról még nincs videó, hogy rípörbíbör mit szól hozzájuk). +1 a piros befejezéshez, talán ennyi pozitívuma van a dlcnek.
Simple. Eternal. Beige.
111 levél
Válasz 12.08.04. 16:15 #702
Dunedan
Lehet hogy már csomó halált látott, több száz illetve ezer ember halálát. De most az egész emberi faj élete múlott döntésein. Szóval szerintem ez reális, sokkal súlyosabb ha most elbukik, mint hogy 100 ember életet bukna el.
Néha az, amit nem teszünk meg, többet számít, mint amit megtehetnénk.
756 levél
Válasz 12.07.27. 15:32 #701
pb69
A gyerek elvileg egy jelkép, egy szimbólum, az eddigi áldozatoké, elvesztett életeké. Valóban kissé furcsa megoldás.

Én a legjobban egy Kaidan/Ash megoldásnak örültem volna ebben a szerepben. Az szerintem sokkal jobban ütött volna, ha az első részben (és talán az egész játékban a legkeményebb áldozat) feláldozott csapattárs tért volna vissza "kísérteni".
Bár akkor túlságosan egyértelmű lett volna már az első perctől is, hogy csak egy szellem lehet és nem mindig a valóságot érzékeljük, tehát valószínűleg vagy megőrültünk vagy hatnak ránk a reaperek.
Ezt a kártyát pedig nem akarták túl hamar ellőni.
(Arról nem beszélve, hogy a BW szerint a gyerek igenis létezik...)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.