Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai (Ismertető)

Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai

Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai
A legutóbbi Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai cikkek, hírek
1075 levél
Válasz 12.03.29. 17:01 #15
iX
Logikusnak az tűnne, hogy ez egy MOD. Az alapjáték pedig vagy megvan, vagy meg kell venni... túl drága ugyan nem lesz, de távolról sem ingyenes. Pontatlan és a lényeg hiányzik a cikkből, a 4-5 gigát sem tudom mire vélni, a Medieval 2 telepítve nagyobb volt, emlékeim szerint (vagy ilyen kretén módon közlik, hogy 1 install dvd?).
12560 levél
Válasz 12.03.29. 15:18 #14
McCl@ne
Azoknak, akik szerint nem lehet kereskedni a klánokkal hard nehézségen: 1553, azaz a játék 8. éve

Mindezt úgy, hogy egyetlen kereskedelmi csomópontot sem foglaltam el, tehát szárazföldön gyártott cuccokkal kereskedek. Körönkénti bevétel 5-6e koku, természetesen el is fogy mind a fejlesztések miatt, de így jó ütemben lehet haladni
Respect is not given. It's taken.
10960 levél
Válasz 12.03.28. 13:21 #13
Lacko
De te mit hámozol ki ebből a hírből értelmeset? Mert rohadt ködös az egész és józan ésszel még a sorok között se találok értelmet.

Miért fontosabb egy vágó, mint egy programozó?
Meg ez a kis flash játék, hát ez rohadt jó, de simán lehet, hogy ennyi a játék és mellette elérhető egy film, amit a TW motorral készítettek. De ez is csak találgatás. Fogalmam sincs mi lehet az igazság emögött.
5397 levél
Válasz 12.03.28. 12:38 #12
Morello
Várjuk ki a végét. Szerintem is rohadt jó lenne, ha így lenne.
10960 levél
Válasz 12.03.28. 09:48 #11
Lacko
Olvastátok ezt a cikket az indexen?

Nekem szörnyű gyanúm, hogy itt valami ISZONYATOSAN félre lett értve. Valamit rohadtul benéztek.

Mert ugye egy dolog, hogy a vágók arra kellenek, hogy egy filmet(!!!) összevágjanak, mint amilyen a mohácsi csatáról készült a M2TW segítségével. Ez oké. De hogy ebből nem lesz játszható játék az tuti.
Aztán lehet még az, hogy egy MOD csomag készül, de az meg hiába ingyenes, ha nem veszik meg hozzá a TW-ket (ráadásul többet, mert említik a Medieval2-t és az Empire-t is). Az szerintem kizárt, hogy a Creative Assembly eladja a motort 7 milka jó magyar forintért.

Akkor most WTF?!?!?!?!?!?
Pedig rohadt jó lenne, csak szerintem már megint egy dilettáns indexes írt hülyeséget, sajnos.
51 levél
Válasz 12.03.26. 18:08 #10
Zéta_n1
DarthMod: Shogun II

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=453038

http://www.twcenter.net/forums/downloads.php?do=file&id=3234
1719 levél
Válasz 12.03.26. 10:52 #9
TheHolyOne
Azt kikérem magamnak, hogy a cikk tárgyi tévedéseket, hibákat tartalmaz. Azt meg pláne, hogy félrevezetnék bárkit is. Miből indult a vita? Hogy gyenge az ai mert:
1. ahogy a kereskedelemben a játékossal bánik
2. hogy alkalmatlan a diplomáciára
Az a klán amelyik egyik nehézségi szinten kereskedik veled, a másikon már nem, tehát az egyetlen kizáró ok a játékos mesterséges akadályoztatása. Ráadásul ez az egész vihar a biliben, hiszen a játék kereskedelem nélkül is nevetségesen könnyű, minden különösebb erőfeszítés nélül végig lehet vinni hard-on is (mint ahogy meg is tettem), feltéve hogy van időd lejátszani minden csatát, hiszen érdekes módon az auto-csata gomb is meghülyül a nehézségi szintekkel.
Nyugodtan idézhetsz más cikkeimből is, ugyanis azon állításaim mellett is kitartok. Gazdasági résznél tudsz építeni farmot és kikötőt. Tech nélkül egy alap farmot 2x tudsz upgradelni egy korai, olcsó tech-el pedig háromszor (a legdrágább kb 2000/épület), míg kikötőt azt hiszem csak egyszer. 3 upgrade-el máris megdupláztad a bevételedet provinciánként (arról nem is beszélve hogy később még tovább is lehet fejleszteni őket). Tehát minden amit írtál csak kötekedés, főleg hogy pont te dicsekedtél azzal hogy körönként hány ezer bevételed van.
A diplomáciai ai tekintetében még mindig nem jutottunk túl azon, hogy nincs igazam mert csak. Kérlek próbáld meg nekem megmagyarázni, miért is jó a tűzszünetet rögtön másnap megszegő ai, az egy várossal és három evőpálcikával fellázadó vazallus. Kutakodhatsz még a Rome, Medieval 2, stb topicocban is, biztos jönnek még elő hasonló történetek, mivel ez egy évek óta jelen levő probléma. Ez ugyanis se nem kihívást jelentő, se nem szórakoztató, mint inkább bosszantó jelenség. Csak azért mert jött egy hardcoded event, minden emberi viselkedési norma megy a kukába? Ha a gép azért támad meg, hogy nekem mint játékosnak nehezebb legyen és nem azért mert reális esélye lenne akár csak a tisztes helytállásra, tönkreteszi a játék hangulatát, ugyanis nem azt érzem, hogy egy klánt irányítok, hanem hogy egy játékkal játszom. Oda a beleélés, oda a hangulat.
A TW játékok stratégiai része egyébként is nagyon felületes, sekélyes. Ha olyan nagyon büszke vagy rá milyen mesteri fokon űzöd a Shoun 2-t, javaslom próbáld ki pl bármelyik Europa Universalis-t. Láthatod majd, hogy lehet egy szórakoztató ugyanakkor kihívást jelentő stratégiát alkotni olyan egzotikumokkal együtt is, mint tűzszünetet betartó, saját erejével tisztában levő ai, vagy egy hétnél hűségesebb vazallus.(Próbáld csak meg ezt TW stílusban játszani, meg fogsz lepődni.) Bár az ai itt sem tökéletes, de az egésznek mégis megmarad a varázsa akkor is amikor eléred benne a céljaidat és akkor is, mikor minden amit felépítettél darabjaira hullik.
Ha már olyan nagy rajongója lettél a munkásságomnak, láthatod, hogy ez az ai-val szembeni kritikai észrevétel minden TW játék kapcsán megjenik. Miért? Mert láttam már jobbat és szeretném ha ezek is fel tudnának nőni ahhoz a színvonalhoz. De a fejlesztők látszólag megelégszenek azzal, hogy évről-évre csinálnak néhány új textúrát meg ráküldenek még néhány particle effectet a vízre (nem vagyok grafikus). Ennek ellenére is tisztelem és szeretem a TW játékokat (nézd meg a pontszámaimat), mivel rendkívül sok szép emlékem fűződik hozzá, de azért a helyén kezelem őket, vagyis tisztességesen összerakott csillogó-villogó arcade stratégiák. Amivel 16 évesen még le tudott venni a lábamról, az ma már kevés.

Részemről itt be is fejeztem a „vitát”, már így is több időt és energiát öltem bele mint amit a kérdés megérdemelt. Kezdődött az egész egy „én vagyok a fasza gyerek, mert tudok kereskedni” kommenttel, majd folytatódott egy „mindenki más hülye aki nem”-mel, végül pedig eljutottunk oda, hogy én hazudok és félrevezetem az embereket. Nekem is van egy bölcsességem, amit kiírhatnék aláírásnak: „Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a saját szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.” Mostantól ehhez tartom magam.

p.s.: el vagy tévedve ha azt hiszed, hogy mi ebből élünk. A cikkírók többsége ezt hobbiból, szabad idejében, munka/iskola mellett csinálja.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
12560 levél
Válasz 12.03.25. 20:22 #8
McCl@ne
Köszönöm.
Kicsit még utánajártam a témának, de csak ugyanazt találom mindenhol: a játék első ránézésre egyszerűnek tűnő működése alatt egy nagyon összetett rendszer van, amiben bizony könnyen el lehetne veszni, bár meglehetősen (sőt: meglepően!) logikus minden. Talán nem véletlenül van ezernyi kis fül, adat és enciklopédia a játékba építve!

Ezt pedig a Shogun 2 előzetesében találtam itt, Dome-on, szintén TheHolyOne tollából:

"A gazdasági rész mindig is végtelenül egyszerű volt: ha sorra húzzuk fel a bevételnövelő épületeket, nagyon nem foghatunk mellé. Ehhez társult a gyakran kimondottan ostobán viselkedő MI, ami így a diplomáciai részt is gyakorlatilag használhatatlanná tette. Véleményem szerint forradalmi változásokra ezen a téren nem kell számítani, tehát megmarad hardcore stratégiának és arcade országmenedzselős játéknak."

Ha a Shogun 2-ben sorra húzzuk fel a bevételnövelő épületeket, akkor nem nagyon történik semmi. Ugyanis 2 épület hoz bevételt, az egyik a market, a másik a sake den, azaz végülis a kocsma. Jöhet persze bevétel a rizsföldekről is, illetve aranybányászatból, ebből-abból, de a két lényegi bevételt ez a két épület hozza. A piacot ha továbbfejlesztjük, akkor máris visszájára fordul a dolog, mert bár több pénzt hoz, felemészti a rizskészletünket, a rizsföldek fejlesztése pedig a játék korai szakaszában nem lehetséges, technológia híján, illetve nem elégséges, mert a kastélyunk fejlesztése is rizsfogyasztással jár.
A kocsma fejlesztéséből minimális bevételünk van, így marad a kereskedés, illetve a taktikázás: nem mindegy, milyen területeket foglalunk el, célszerű csak a számunkra fontosakat meghódítani, és azokat fejlesztgetni, hogy jusson és maradjon is!
Meg kell találni továbbá egy jó ütemet, hogy a terjeszkedésünk üteme ne legyen túl gyors, ne essünk a túlnyújtóztunk a takarón problémába.

A cikkíró szerint "használhatatlan" diplomácia a játék egyik legfontosabb eleme, aminek tudatos használatával hihetetlenül megkönnyíthetjük a dolgainkat a játék MINDEN szakaszában. Nyilván az utolsó fázisban már elszabadul a pokol, de ez csak még érdekesebbé teszi az egészet.
Az országmenedzselés bizony nagyon összetett tud lenni, és egy optimális fejlődési ütem eléréséhez többször is meg kell gondolni minden lépést.

Bár ugye honnan tudhatom én mindezt, hiszen nem játszom még 10 éve a sorozattal
Respect is not given. It's taken.
69 levél
Válasz 12.03.25. 19:13 #7
Amiga
Végigolvastam a vitát és abszolút neked adok benne igazat. Gondoltam, megírom, hogy tudd.

Shogun 2 kereskedelmi rendszere valóban átgondolt és használható akkor is, ha a cikkírónak ez nem sikerült.

A cikk írója valóban túlreagálta a cikkre érkezett, baromságelhárító célzattal tett választ.

A kritika egy műfaj, ami nem jogosít fel arra, hogy "szubjektív vélemény" címszó alatt ámokfutást végezzünk. Ezért felteszem a kérdést a cikkírónak: ha a "TW-sorozat baromságai" miatt amúgy is csak rövid távon élvezi ezeket a játékokat - ergo eleve elfogult -, akkor miért vállalta el ennek a tesztnek a megírását? Nem volt senki a szerkiben, aki átvette volna és ért is a játékhoz?
12560 levél
Válasz 12.03.25. 19:12 #6
McCl@ne
12560 levél
Válasz 12.03.25. 17:30 #5
McCl@ne

...a sárga földig tudnálak ezek után szétoltani, de alapvetően sem ez volt a célom, hanem az, hogy felhívjam a figyelmedet a saját cikkedben található hibáidra. Azt hittem, hogy olvasóként van ehhez jogom.
Ellentmondást továbbra sem látok a saját szavaim között, de én is befejeztem, csak összegzem még egyszer, adva egy minimális esélyt annak, hogy megértsd:

A Shogun 2 az első TW játék, amivel játszom.
Eddig 4 kampányt indítottam, mind a négyet végig is játszottam, a legutolsót ma.
Az első kettőt normal, az utóbbi kettőt hard nehézségen.
Első alkalommal nem volt teljesen világos, milyen alapokon nyugszik a játékban a kereskedelem rendszere, ezért nem is tűnt ez a rész túl erősnek nekem.
Utánaolvastam.
A kapott információk egy logikus, érthető rendszerről meséltek, ami még jobb is volt, mint amilyennek képzeltem.
Ezek alapján végigjátszva a 3 -hosszú- kampányt a világon semmi gondom nem volt a kereskedelemmel, a játék 2/3-a alatt ez volt a bevételeim fő forrása.


Ha ezt sikerült feldolgoznod, akkor talán megérted: a játékban lehet jól kereskedni, nem csak nekem megy, de másoknak is, hiszen az ő infóik alapján értelmeztem a rendszert, ami amúgy nem bonyolult, csak reális, vannak megkötései, nem csak úgy van a játékban.
Külföldi fórumokon nem találkoztam a problémával, valószínűleg az lehet a gond, hogy a leírások angolul vannak. Ha most ezen a menstruálva hisztiző hangnemen beszkenneled ide a felsőfokú angolnyelvvizsgádat, az sem érdekel, mert nem ez a lényeg. Más magyar fórumokon is sírtak, hogy nem jó a kereskedelem, nekik is elmagyarázták szépen, hogy jó az, nincs annak baja

Itt a Dome-on, meg amúgy máshol is hihetetlen érzékenységgel kezelitek, ha valaki egy írásotokba beleköt, és azonnal támadtok. A cikkedben és az utána következő kommentjeidben is ott egy hiba, amit nem én ítélek annak szubjektíven, hanem az. Nevezetesen, hogy megoldhatatlannak állítasz be valamit, amit a többség meg tudott oldani. Azzal, hogy fennhangon hirdeted, hogy ez neked egy évtizede nem sikerül, nem hiszem, hogy engem minősítesz. Az pedig mióta ellenérv, hogy nekem ez az első ilyen játékom? Nem vagyok egy húdenagyjátékos, és mégsem okozott ekkora gondot ez az egész, mint neked, aki erről írsz

Miért tartanám tiszteletben a tárgybeli tévedésedet? Félrevezeted a népet
Respect is not given. It's taken.
1719 levél
Válasz 12.03.25. 15:56 #4
TheHolyOne
"hogyan lehetséges, hogy én - és még sokan mások - kitűnően tudok kereskedni a játékban normál/hard nehézségen"
vs
"itt a fórumon és máshol is olvastam már olyan hisztit, miszerint a kereskedelem csak easy nehézségen működik"

Akkor most jó lenne ha eldöntenéd, hogy végülis a kacsa e a hülye vagy a víz. Számomra mindenesetre elég nyílvánvaló, hogy ki...

"én - és még sokan mások - kitűnően tudok kereskedni a játékban"
Hát akkor te egy nagyon ügyes kisfiú vagy, puszi a hasadra.

"Kár, hogy olyan írja a cikket, aki alapvető dolgokat nem lát át. Pedig nekem a Shogun 2 az első TW játékom..."
Attól tartok itt kell befejeznünk ezt az eszmecserét, hiszen nyílvánvaló, hogy te a tapasztalatoddal sokkal jobban átlátod a dolgokat. Mivel én, barom, csupán a tíz évvel ezelőtti Shogun 1 óta játszom a sorozat játékaival, természetesen nem lehet igazam abban, hogy a diplomácia és az ai mindig is a sorozat leggyengébb elemei voltak. Főleg most, hogy egy olyan Zseni mint Te, tudott kereskedni hard-on. Te mestere vagy a Total War játékoknak, melyek mindig is az összetettségükről voltak híresek, olyannyira, hogy én nyílvánvalóan még a legalapvetőbb dolgokat sem vagyok képes átlátni benne. A Te teljesítményed kb ahhoz fogható, mint mikor valaki egy győztes Need for Speed futam után kijelenti, hogy ő akkor mostmár tud vezetni.

A cikk egy kritika, ami egy szubjektív műfaj, és mivel én írtam ezért az én véleményemet tükrözi. Ezzel nem kötelező egyetérteni, de illik tiszteletben tartani. Főleg, hogy a legutoljára idézett böffentésed alapján nyílvánvaló, miért én írom a cikket.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
12560 levél
Válasz 12.03.25. 12:28 #3
McCl@ne
Akkor az hogyan lehetséges, hogy én - és még sokan mások - kitűnően tudok kereskedni a játékban normál/hard nehézségen? Az első néhány körben nem nagyon lehet, mert ugye nincs is mivel általában, de néhány kereskedelmi csomópont, vagy értékes nyersanyaggal megáldott tartomány elfoglalása után a lehetséges kereskedelmi útvonalak számának függvényében kitűnően lehet kereskedni, sőt! Nem kell barátnak lennie, elég, ha híján van az adott cuccnak, és az ellenség is azonnal megragadja a lehetőséget!

Már elsütöttem itt a múltkor, lassan mehet aláírásba: ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye

Ha én meg tudom csinálni, és meg tudja más is, akkor azzal a néhány emberrel lesz a gond, akiknek nem megy A lázongásoknak is ezer oka lehet, van, ahol elég hagynod egy ashigaru egységet és máris nyugi van, de van, ahol a teljes, legdurvább egységekkel teletömött sereged is kevés. Ezeknek a dolgoknak mind-mind oka van!

Kár, hogy olyan írja a cikket, aki alapvető dolgokat nem lát át. Pedig nekem a Shogun 2 az első TW játékom...

Amúgy valahol lesz egy screenshotom arról, ahogy a Realm Divide előtt közvetlenül olyan ~20e koku/turn-ös bevételem van, majd előkeresem. De pl. Chosokabe klánnal játszva - most maradjunk az alap Shogun 2-nél - 5 év után már átlagosan meg szokott lenni az 5-6e koku/turn, ami bőségesen elég ahhoz, hogy gyorsabban fejlődjek, mint az AI.
Respect is not given. It's taken.
1719 levél
Válasz 12.03.25. 12:14 #2
TheHolyOne
A normal is nevetségesen könnyű, ez kétségtelen. Tulajdonképpen az egyetlen különbség az easy-hez képest, hogy az ai nem hajlandó kereskedni. pont.

"rengeteg befolyásoló tényező van, amit a program figyelembe vesz"
No shit! Akkor miért nem akarnak szövetségesek és friendly klánok kereskedni? (ha valakinek nincs kikötője, eleve meg se lehet kérdezni) Vagy küldözgessek nekik ajándékot? Hány ezret öljek bele egy nyamvadt megállapodásért? Az mikor fog megtérülni? Főleg ha két körrel később az adott klánt megsemmisítik. Csak a játékosnak kell ilyen köröket lefutnia, mivel az ai egymással orrba-szájba kereskedik (ez látszik a térképen is). Tehát ez csak egy nagyon olcsó módja, hogy alacsony(abb)an tartsuk a játékos jövedelmét, ergó megnehezítsük a (kezdeti) játékot.

De sem ez, sem a diplomáciai hülyeség úgy általában nem most kezdődött, hanem már legalább a Rome óta jelen van (az annál korábbi részek még eléggé kiforratlanok voltak). Ott konkrétan megtörtént, hogy a gép ami egyik körben békéért könyörgött, amit elfogadtam, tehát tűzszünetet kötöttünk a következőben úgy támadott tovább, ugyanazokkal a tönkrevert seregeivel, mintha misem történt volna. De a Shogun 2 sem marad le hülyeség tekintetében, mikor olyan klánok üzennek hadat az egy szaros városukkal, akiket előző körben tettem vazallussá mikor elfoglaltam az adott várost (folytatni akartam a hadjáratot és nem volt kedvem 2-3 kört eltölteni lázongással). Igaz ez már a Realm Divided után volt tehát "a diplomáciának semmi értelme az alapjátékban a Realm Divide után [sem]".

Ezért van az, hogy a total War játékokat én már csak rövid távon tudom élvezni, mivel minél többet játszok vele annál több ilyen hülyeség jön elő, ami számomra idővel tönkrevágja az amúgy nagyon élvezetes játék hangulatát.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
12560 levél
Válasz 12.03.24. 19:34 #1
McCl@ne
A legkönnyebb fokozat kivételével szinte lehetetlen kereskedésre bírni még a puszipajtásainkat is (kereskedés = több pénz = a játékosnak kicsit könnyebb). Az pedig már több részben visszatérő momentum volt, hogy a gép, amely az egyik körben térden csúszott a békéért, a következőben ott folytatta a támadást, ahol abbahagyta. Általában mindig ilyenkor szoktam kilépni és letörölni az adott Total War játékot.

LOL
Én a Shogun 2-t és ezt is normál és hard nehézségen próbáltam (a normál túlságosan könnyű, szimpla tanulófokozat), és egy precízen felépített rendszer van a kereskedésre, amiben mindennek oka van. Olyan nincs, hogy valaki ok nélkül nem akar kereskedni veled, rengeteg befolyásoló tényező van, amit a program figyelembe vesz!
- szüksége van-e egyáltalán arra a termékre, amit kínálunk!
- van-e szabad kikötője/kikötőnk, szabaddá tett/hagyott kereskedelmi útvonalunk
- korábbi kapcsolatunkban volt-e bármilyen olyan tényező, ami kedvezőtlen színben tüntet fel minket (a számszerűsített viszonyt millió dolog befolyásolja)

stb.
Amúgy itt a fórumon és máshol is olvastam már olyan hisztit, miszerint a kereskedelem csak easy nehézségen működik, illetve a diplomáciának semmi értelme az alapjátékban a Realm Divide után.
Mindkettő baromság. Némi tapasztalatszerzés után egy teljesen értelmes és átlátható rendszert ismertem meg a Shogun 2-ben, amiben akár a játék legvégéig ki lehet húzni egy szövetségessel, vagy akár kettővel is. Igaz, néha fizetni kell nekik, de bőven megéri, ha úgy tartja kedvünk, gyanútlanul kirámolhatjuk őket közben. Nekem volt olyan szövetségesem, aki 12 provinciával szállt be mellém, és az utolsót is úgy veszítette el (vettem el tőle), hogy közben szövetségben maradtunk.
Kicsit elhamarkodottak ezek a kijelentések

A békekötési ajánlat visszautasítása sértés, ez magyarázza meg, hogy miért támad utána ugyanolyan elánnal az ellen.
Respect is not given. It's taken.
766 levél
Válasz 12.03.24. 19:34
PC Dome
Ez a téma az alábbi cikkhez kapcsolódó hozzászólásokat tartalmazza:
Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai (Ismertető)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.