Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Dragon Age: Inquisition

Dragon Age: Inquisition

Dragon Age: Inquisition
A legutóbbi Dragon Age: Inquisition cikkek, hírek
1 levél
Válasz 14.11.27. 22:40 #636
Ergor
Sziasztok! Valaki segítsen!! Megvettem a játékot telepítettem, regeltem origin-en, e-mail címet megerősítettem, telepítettem a játékot. Proci: i7 4710hq, grafikus kártya: nvidia gtx 860m 4gb, memória 8 gb. Elindítom a játékot és csak addig megy amíg háttétben van ahogy előtérben fut kidob. Miért csinálja ezt?:////
10254 levél
Válasz 14.11.27. 18:31 #635
MattMatthew
Gondolom nemsokára megjelennek olyan modok amik az NPC hajakat is beteszik a karakteralkotóba, mint DA2-nél és DAO-nál is voltak. Morrigan frizura pl jó! Bár mondjuk ha az ember pont egy ágrólszakadt elfecskét akar akkor kevesebb lakkos verziója kéne.

(Kérdés, hogy a Denuvo védelem mennyire lehetleníti el a moddereket.)
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
3071 levél
Válasz 14.11.27. 18:18 #634
Sucee
Engem hímnemű létemre is zavart a hajstílus felhozatal. Elfként valami hosszabb, rendezetlenebb hajat akartam (szeretem, ha szerencsétlenül néznek ki az elf karaktereim ), de azok mind női hajak voltak... És ez így elég kiábrándító, hogy még csak különbséget sem tettek, csak bedobták tök ugyanazokat minden nem számára.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
1556 levél
Válasz 14.11.27. 12:13 #633
Aribeth
Tegnap este épp csak leültem egy félórácskára a játék elé, majd éjjel fél kettőkor eszméltem fel, hogy nagyon elment az idő. A körülbelül két és háromnegyed órából két és fél a karakteralkotással telt. Tudom, hogy egy szerepjátékban nem az a lényeg, hogy milyen mélységekig lehet a Sims 7-ből importált szerkesztőben molyolni a főszereplő pofájával, de én akkor is végtelenül élvezem az ilyesmit.

Viszont öt perccel később kukáztam is a nagy nehezen összerakott karaktert, mert mozgásban már a legkevésbé sem tetszett.

A hajfelhozatal is hagy nem kevés kívánnivalót maga után, mondjuk ez már a DAO-ban is probléma volt. Három fő kategóriába sorolható a kínálat:
a) azok a hajak, amelyek egyértelműen csak a férfi karaktereknek szólnak
b) nőies, dús hajzuhatagok, fánk alakú kontyok, hiperdizájnos ábrándos loknik - amikkel úgy fest az inkvizítorom, mintha most jött volna egy Barbie Hercegnőképzőből (igen, kénytelen voltam végigülni pár ilyen rajzfilmet)
c) a nem királylányos, nem férfias frizurákkal meg úgy festett, mint egy elbaszott Tilda Swinton hasonmás, a helyi LGBT közösség oszlopos tagja

Rendben, látom, hogy nem csak én picsogok ezeken.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
8608 levél
Válasz 14.11.25. 22:14 #632
davkar9
Áhháhá, Cassie! Köszönöm bioware! És a "lényegnél" még nem is tartunk.
Simple. Eternal. Beige.
10254 levél
Válasz 14.11.24. 22:14 #631
MattMatthew
A linkelt videóra azért Tőled is vártam volna reakciót.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
8608 levél
Válasz 14.11.24. 20:00 #630
davkar9
Beszarás. **** personal questjében a döntés legalább olyan nagyságú, mint a da2 vége és ebben a választásban sokkal több az érzelem és a gondolat, mint a me3 szivárványában együttvéve.

Hihetetlen ez a játék! Év játéka, év meglepetése, év mindene! Amikor azt hiszed már láttál mindent, ismét előhúz valami újat a kalapból. Legyen szó egy új terület nagyságáról, szépségéről (hangulatáról!) vagy egy 10 órával később leeső easter eggről.
Simple. Eternal. Beige.
27765 levél
Válasz 14.11.24. 00:03 #629
LordMatteo
mi
a
büdös
franc
A kibaszás társas játék, sose feledd.
8067 levél
Válasz 14.11.23. 23:49 #628
Gerry
'Ildiko szall sarkanyhaton
belebaszom a baltat ha kozeledni latom
a nekromanta tuzgolyoval tamad
vigyazz, elragadja a birkamat'

Nem Adunk Vissza nem eleg?


An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
1556 levél
Válasz 14.11.23. 21:29 #627
Aribeth
off
Igen, ezen már kiröhögtem magam pár napja.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
4133 levél
Válasz 14.11.23. 21:07 #626
gothmog
Izé, most nézem, hogy hülye vagyok (persze szerkesztési időn túl). Szóval: Nincs Amerikába Vízumunk.
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 14.11.23. 21:00 #625
gothmog
Totál off, de ha már itt látlak (más úgysem fogja érteni így hirtelen), a minap hallottam: NAV = Nincs Vízumunk Amerikába
Endure. In enduring, grow strong.
1556 levél
Válasz 14.11.23. 20:44 #624
Aribeth
SPOILER
............................................________
....................................,.-'"...................``~.,
.............................,.-"..................................."-.,
.........................,/...............................................":,
.....................,?......................................................,
.................../...........................................................,}
................./......................................................,:`^`..}
.............../...................................................,:"........./
..............?.....__.........................................:`.........../
............./__.(....."~-,_..............................,:`........../
.........../(_...."~,_........"~,_....................,:`........_/
..........{.._$;_......"=,_......."-,_.......,.-~-,},.~";/....}
...........((.....*~_......."=-._......";,,./`..../"............../
...,,,___.`~,......"~.,....................`.....}............../
............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-"
............/.`~,......`-...................................../
.............`~.*-,.....................................|,./.....,__
,,_..........}.>-._...................................|..............`=~-,
.....`=~-,__......`,.................................
...................`=~-,,.,...............................
................................`:,,...........................`..............__
.....................................`=-,...................,%`>--==``
........................................_..........._,-%.......`
...................................,
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
10254 levél
Válasz 14.11.23. 20:18 #623
MattMatthew
SPOILER

Semmi olyat nem lő le amit az ember saját maga akarna megtapasztalni, de nem is ezért ajánlott csak saját felelősségre a megtekintése.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
3071 levél
Válasz 14.11.23. 17:37 #622
Sucee
Blackwall

SPOILER
'The Inquisition needs all the support it can get, but what can one Grey Warden do?'
'Save the fucking world, if pressed.'


Kész, ennyi elég volt, hogy ismeretlenül is az egyik kedvencem legyen.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
3071 levél
Válasz 14.11.23. 17:17 #621
Sucee
Hát nem vicceltek a területek méretével. Amikor a mögöttes területek fele vettem az irányt, gondoltam valami kis összekötő rész lesz, pár küldetéssel, ehelyett másfél nap alatt még nem jutottam túl rajta. Plusz belefutottam egy nagyon aranyos meglepetésbe, amit a "találkozhatsz sokkal erősebb ellenfelekkel" ténye magyaráz.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
14264 levél
Válasz 14.11.23. 13:49 #620
balays82
Hagyd már abba, mert kezd baromira idegesíteni, hogy...nincs meg a játék.
8608 levél
Válasz 14.11.23. 00:21 #619
davkar9
Gyerekek, ez pontosan az aminek a Mass Effect 3-nak lennie kellett volna!

A bioware játék amire szükségünk volt ÉS megérdemlünk!
Simple. Eternal. Beige.
8608 levél
Válasz 14.11.22. 20:01 #618
davkar9
IGN elárulhatná, hogy mégis mi a fene itt a 'weak plot'.

Élvezetes harc, rohadt hangulatos tájak, remek karakterek, összekapcsolódó kvesztek. Egyszerűen imádom! Valaki mondjon már valamit a FC4-ről, ha semmi eget rengető, akkor meg is van az év játéka!
Simple. Eternal. Beige.
3071 levél
Válasz 14.11.22. 14:04 #617
Sucee
Bah, tök mindegy, Inquisition úgysem tudja importálni.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
3071 levél
Válasz 14.11.22. 14:00 #616
Sucee
Ha exportálok egy world state-et az előző helyére, az az éppen folyamatban levő (másik state-tel elkezdett) játékba nem fog bezavarni, igaz?
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
10254 levél
Válasz 14.11.22. 13:25 #615
MattMatthew
Lindsey Stirling - Dragon Age
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
1556 levél
Válasz 14.11.22. 11:14 #614
Aribeth
Nézzük csak a Bioware szerepjátékait:
BG + kiegészítő (1998-1999)
BG2 + kiegészítő (2000-2001)
NWN + kiegészítők (2002-2003)
KOTOR (2003)
Jade Empire (2005)
ME (2007)
DAO + kiegészítő (2009-2010)
ME2 (2010)
DA2 (2011)
SW:TOR (2011 + a kiegek folyamatosan)
ME3 (2012)
DAI (2014)

Sokan már a Neverwintert is visszaesésnek tartották a BG-sorozathoz képest. Ahogy a nevem is mutatja, azért egész jól elvoltam vele, de azt nem állítom, hogy ma hajlandó lennék ismét előszedni, akkor már ezerszer inkább az Infinity Engine-es játékok.

Úgy látom, hogy a kétezres években kikristályosodott egy sajátos Bioware-stílus, ami harc és fejlesztések terén egy RPG light vonulatot képviselt, de még mindig elég kihívást nyújtott a játékosoknak, és cserébe elképesztően erős sztorikat tett le az asztalra. A KOTOR, az ME de még a (szerintem gyengécskébb) JE is kifejezetten izmos színvonalt hoztak, majd jött a DAO, ami hozzájuk képest jóval magasabbra tette a lécet. Na, ez az, amit azóta sem sikerült megugrani, ehelyett az ME2, ME3 és DA2 egy új, aggasztóbb úton indultak el. (Írom mindezt úgy, hogy nyugodtan a homlokomra tetováltathanám, hogy "Mass Effect buzi vagyok".) Túl sok már bennük a leegyszerűsítés és a hack&slash vonulat, sztori terén pedig a DA2 eléggé katyvaszos, az ME2-ME3 befejezései meg gagyik voltak. Kérdés, hogy mi lesz ennek a folyamatnak a vége. Ubisoft 2?

Na, megyek vissza DA2 DLC-zni, mert így az életben el nem kezdem az Inkvizísönt.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
3071 levél
Válasz 14.11.22. 10:47 #613
Sucee
Én azt kezdtem egyjátékosban, majd ma tesztelem, tegnap csak karaktergenerálásra volt egy kevés időm.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
8608 levél
Válasz 14.11.21. 19:57 #612
davkar9
Megvan az első multi győzelem. Az íjász elég op ha ügyes az ember. Singleben is kell egy ilyen, az ottani távolságokkal szét lehet majd szívatni az ellenséget a long range shottal.
Simple. Eternal. Beige.
3071 levél
Válasz 14.11.21. 16:53 #611
Sucee
Forgatás: te voltál béna.
Na, amúgy annyi, hogy a négyzeten kívül (fölötte kattintva) kell forgatni a karaktert az említett helyzetekben.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
3071 levél
Válasz 14.11.21. 16:21 #610
Sucee
Amúgy ha már GoT szereplőkről volt szó, csak szerintem néz ki Keepben a koronás Alistair úgy, mint Joffrey? Komolyan, rossz érzés kiválasztani, mint uralkodó.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
10254 levél
Válasz 14.11.21. 15:34 #609
MattMatthew
Rúgd tökön te őt! V azt nem lehet?
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
8608 levél
Válasz 14.11.21. 15:11 #608
davkar9
Két cockblock után Vivienne minden 'my dear'-je olyan mintha egyszerre rúgna tökön és csipkedné meg az arcomat.
Simple. Eternal. Beige.
8608 levél
Válasz 14.11.21. 12:20 #607
davkar9
Mindkettő és egyik se. Nehézségtől függ. Easy és talán még a normál da2, fölötte dao. A kézi támadás elsőre szokatlan, ha ráál az ember keze akkor elég jó. Mondjuk emiatt tényleg inkább akciójáték érzése van, de ha a tac camet használod akkor úgyis egyesével adod ki az utasításokat és fel sem tűnik az automatikus támadás hiánya.
Simple. Eternal. Beige.
2087 levél
Válasz 14.11.21. 12:11 #606
Shadowguard
A lényeget mondd Origins vagy Da2 a harcrendszer?
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
8608 levél
Válasz 14.11.21. 10:45 #605
davkar9
Rendben.

3 óra után jöttem rá, hogy ember Varricot csináltam. Ebben a starter páncélban van egy kis Sebastian beütése is.

Maga a játék... uhh. Pontosan azt hozza amit vártam! Ha csak úgy barangolsz tisztára Skyrim, ha beúszik a minitérképre egy új ikon akkor oda el KELL menni. A zónák behatárolják a bejárható területet, ez inkább pozitívum, nincs az, hogy elindulsz egy irányba és soha többé nem térsz vissza az ellentétes irányban lévő főküldihez. A mellékküldik, a maguk módján érdekesek és némely esetben fontosak. Találsz egy levelet/tárgyat egy holttesten amit el kell vinni valakinek? Unalmas tucat kvesztnek tűnik. Nem biztos, lehet, hogy a célpont a feladat végén hasznos tagja lesz az inkvizíciónak. Újdonság varázsa meg minden, lehet a 7-8. végigjátszásnál már nem így lesz, de a gyűjtögetős mmo-kvesztek is beleillenek a játékba. Segíteni akarok a vadásznak, segíteni akarok az öreg elfnek akinek gyógyszert kell keresni a felesége köhögésére. És ez az openworld rész, amint történet, karakterek vannak észrevétlenül visszaváltunk a bioware minőségre.

Ne adjatok a véleményemre, mert nyár eleje óta masiniszta vagyok a DA hype-trainen, de nálam abszolút betalált, imádom! Aki most kezdene ismerkedni a sorozattal vagy dao óta csak most térne vissza annak nem tudok biztosat mondani, vagy bejön vagy nem. Aki viszont benne van legalább a játékokig (ott azért nem volt minden kódexbejegyzés átnyálazva, de ki-ki, mi-mi dolgok mennek) és a köztes események is megvannak legalább egy wiki összefoglaló formájában annak garantáltan tetszeni fog.

Harc is nagyon lazán megy. Oké, easyn vagyok, pajzsos templarék csoportja max fél perc, viszont nekem ez így pont jó. Ezt tényleg csak szokni kell, nincs itt semmi baj az irányítással.
Simple. Eternal. Beige.
3071 levél
Válasz 14.11.21. 09:46 #604
Sucee
Olyan, mint a Shepard-öd, hogy nem mered csak úgy magadtól mutogatni?
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
31870 levél
Válasz 14.11.20. 23:18 #603
Creativ3Form
Na muti a hősöd. Én is megmutatom akkor a mágusom.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
8608 levél
Válasz 14.11.20. 23:14 #602
davkar9
Naszóval. Nincs itt nagy meglepetés, remek játékra számítottam, remek játékot kaptam. Prológust megcsináltam, utána beszéltem mindenkivel a táborban, lassan nekiállok a főküldi folytatásának. Jönnek sorra kacsintások, élvezem. Eddig mindenki tök szimpatikus, bár Lelianaval lehet, hogy lesznek még gondok. Az approval csíkot jó lenne valahol látni mert pl Solassal elég kérdőjeleseket beszélni és már dőlnek is az apró pontocskák. Cassievel is csak óvatosan a flörtölést, első után slightly disapproved. Az újítások tetszenek a beszélgetésben, sírós, zavaros, nagyonmérges stb. Josephinenel volt egy faji válaszom is, emberként cseveghettünk a nemesekről és a bálokról.

A harcot és az irányítást tényleg szokni kell, viszont akik emiatt lepontozzák tényleg barmok. Kézi támadás valószínűleg a multi (és multis projectnek induló múltja) miatt kellett, egérkímélés céljából én az R-t használom, kényelmes. Ráadásul mágussal végtelen/elég nagy a lőtávolság, térkép széléről elég jó lövöldözni. A tac-cam valóban elég esetlen lett. 3 gombra széthúzni ami eddig ment egy görgő és egérmozgatással. Kigörgetek és úgy szörfözök, de azért még elég sokszor félrekattintok. Easyn nem vagyok rászorulva, de magasabb szinteken érdemes lesz gyorsan megtanulni.

Multiba is belenéztem. Érdekes első kör volt, lag és franciák (orlézek). Nem lesz akkora klasszikus mint a ME3 coop. Bár ki tudja, 2-3 menet lazán lement egymás után (2-4 szobáig csak). Az új harcrendszer mágusoknak annyira nem jó, viszont íjász és wari egész élvezetes, gondolkodom is rajta, hogy singleben is legyen ilyen karakterem a későbbi végigjátszások során.

Ami negatívum az a kamera, ha kiléphetős beszélgetésbe bonyolódunk előtte érdemes belemászni az npc arcába, mert pl Cassievel sikerült úgy beszélgetnem, hogy egy közelben álldogáló katona hátát néztük. A karakter arcával sem vagyok kibékülve, rajtam kívül mindenki természetesen illeszkedik a világba. Na és a szőrök... Úgy érzem a nextgen nagy problémája a hajak és szakállak lesznek. ACU-ban is mindenki szalmát hord a fején.
Simple. Eternal. Beige.
31870 levél
Válasz 14.11.20. 21:42 #601
Creativ3Form
Ezek betegek.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
10984 levél
Válasz 14.11.20. 20:46 #600
VodevilX
2003ban a KOTOR már sem olyan volt, mint bármi előtte, ahogyan azóta a többi sem, még a DA is csak félig meddig, pedig az EA csak 2007ben lépett be a képbe.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
1556 levél
Válasz 14.11.20. 20:34 #599
Aribeth
Neeee.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
1556 levél
Válasz 14.11.20. 20:13 #598
Aribeth
Korábban jó eséllyel olyan crpg-k jelentek meg, amikben mindenki megtalálhatta azt, amit keresett. A két órás, taktikázós csaták rajongói és a magamfajta csak-a-sztori-meg-a-karakterfejlesztés-meg-a-felszerelés-és-a-stronghold jellegű, "oké, állítsuk be a legkönnyebb fokozatot, és ha kell, akkor még arra is küldjünk egy trainert a biztonság kedvéért, viszont ha ahhoz van kedvem, akkor visszaállítom nehezebbre, és megdolgozok az eredményekért" hozzáállású megúszós népek is. Ezeket kérem vissza.

Ez a cég már nem a Bioware, hanem az EA csicskája. Evvan. És biztos vagyok abban, hogy idővel a zseniális történetek is mennek majd a kukába a többi feláldozott fícsör után, ennek már most vannak jelei. (Bár továbbra is imádom az ME3-at, meg a DA2-vel is elvoltam.)

Mindenesetre reménykedek abban, hogy tekintettel az előbb említett eleve elnézőbb hozzáállásomra és a másfajta igényeimre, így is nagyon jót fogok szórakozni ezen a játékon.

Viszont miután oly szépen pofára estem kedden a régiózárral, úgy döntöttem, hogy akkor inkább kezdésnek végigviszem a kimaradt DLC-ket a másodikban, és két fullos mentés viszek majd át a hármasba.

(Az általad és gothmog által felsorolt játékokat pedig már egy ideje feljegyeztem a "jövő évi program" listára.)
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
10984 levél
Válasz 14.11.20. 20:03 #597
VodevilX
Itt a következő GOT szereplő...
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
10984 levél
Válasz 14.11.20. 19:18 #596
VodevilX
Mass Dragon Effect Age?
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
8608 levél
Válasz 14.11.20. 16:42 #595
davkar9
Ha az első videóban rossz nemben hivatkoznak rátok akkor célszerű újrakezdeni, a fegyver megszerzésénél rossz cuccokat fog dobni. CC tényleg részletes, de könnyen megszaladnak a csúszkák, említett fegyveres átvezetőnél derült ki, hogy elefántfüleket raktam szerencsétlenre, így jól is jött a restart. Default arc kap egy új hajat és kész, annak egész jó csontozata van.
Simple. Eternal. Beige.
31870 levél
Válasz 14.11.20. 14:59 #594
Creativ3Form
Yeeep, de nem használtam. Ahogy az FC4-nél se a hármat.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
10254 levél
Válasz 14.11.20. 14:13 #593
MattMatthew
Pohár alátétnek jó lesz az!
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
8608 levél
Válasz 14.11.20. 14:08 #592
davkar9
Megy a telepítés.

(Crea, neked is adtak hozzá 4 ajándék lemezt?)
Simple. Eternal. Beige.
12558 levél
Válasz 14.11.20. 12:09 #591
McCl@ne
Köszi, most olvastam a másik topikban a véleményedet, meg is vettem GoG-on a játékot, holnap kezdem!
Erről (hogy ne csak off legyen) néztem egy videót most az elejéről. Az a fő bajom így első ránézésre, hogy nincs meg benne a fokozatosság. Nem tudom, a topikot olvasók játszottak-e pl. az említett Baldur's Gate-tel, vagy mondjuk az Arcanummal, de volt egy hihetetlenül magával ragadó feelingje annak, hogy az elején egy farkascsapat vagy akár csak egy darab bandita is vért izzadós harcok árán ment csak le, 150-200 órával (és több száz komoly küzdelemmel) később pedig félisteni képességekkel, látványos varázslatokkal és harci képességekkel osztottad az ellent.
A fejlődés érzete megvolt mind vizuális, mind hatékonyság terén. Persze nyilván ebben a játékban is megvan, de már az első percben effektben úszó, látványosan ugrabugráló csúcsharcos benyomását kelti a főhős, akinél családi háttér és megélt múlt helyett azt lehet beállítani, hogy tudjon szexin nézni.
Mindegy, azért pár komolyabb véleményt megvárok én is, aztán ha vannak jelek arra, hogy csak a hozzáállásom miatt látom így ezt a valójában kitűnő és mély szerepjátékot, akkor bepróbálom.
Bár a 2. rész kimaradt, nem tudom, így érdemes-e egyáltalán...
Respect is not given. It's taken.
31870 levél
Válasz 14.11.20. 11:33 #590
Creativ3Form
Az irányítással nincs baj, de egy-két probléma azért van. Pl. akciónál mindig nyomva kell tartani a bal egér klikket, vagy az R-t. Nem az van, mint a korábbi részekben, hogy kiválasztottad kit támadsz, ráklikkeltél, és onnantól kezdve azt támadta addig, amíg meg nem halt, vagy amíg te nem mondtad neki, hogy mást csináljon. Illetve ha fel akarsz szedni valamit, akkor ahhoz is mindig oda kell menni, ott se működik a "rákattintok és odamegy magától" megoldás. Ezt a két dolgot nem tudom minek vették ki.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
4133 levél
Válasz 14.11.20. 10:57 #589
gothmog
Erősen OFF (DAI szempontból):

Én a Pillars of Eternity-vel most már nagyon óvatos vagyok (már előrendelhető GOG-on pl., de egyelőre hanyagolom) Megmondom őszintén, akkorát puffantam a Wasteland 2-vel, hogy az csak na! Nem is tudom, mikor csináltam utoljára ilyet, de bizony féltávnál unistalláltam mentésekkel együtt, mert egyszerűen már mazochizmus volt játszani vele, annyira unalmas és semmitmondó a főtörténet/questek, annyira jellegtelenek a párbeszédek és az NPC-k, és annyira monoton volt a játékmenete. Azt hiszem, sokat elárul, ha azt mondom, hogy bár fogalmam sincs a történet alakulásáról/végkifejletéről, de nem is érdekel. Kb. ennyire "jó" a játék.

Mindezt csak azért írom, mert ez a csalódás rányomta a bélyegét most a Pillars of Eternity-vel kapcsolatos gondolataimra is. És most van bennem egy kis aggodalom, hogy vajon nem ugyanazt kapom-e majd? Vagyis egy olyan játékot, ami játékmechanikájában hoz pár jó dolgot a BG/IWD vonalról, csak éppen az érzést és a hangulatot nem tudja átemelni, sőt ezek teljsen hiányozni fognak belőle. Mert a Wasteland 2-nél pont ez történt. Olyan, mint egy Fallout ripp off, ahol a mechanikát nagyjából okés módon átemelték az eredetiből, csak éppen a hangulat, illetve mindaz, ami jó volt az eredetiben, 100%-ban eltűnt valahová menet közben.

Persze remélem, hogy a PoE-nél nem ez lesz a helyzet, de most már úgy vagyok vele, hogy megvárom az első jó néhány játékosi véleményt majd.

Másik dolog, csak nagyon röviden: tavaly valamiért kimaradt nálam, és csak most pótoltam/pótolom éppen, de nagyon tudom ajánlani a Shadowrun Returnst, és a kiegészőtjét a Dragonfallt (állítólag különösen ez utóbbi sikeredett igen erősre, és ugyan még csak a kezdőküldetését toltam végig, de ezt már ebből alátámaszthatom így előzetesen). Ha a Shadowrun Returnst az Original Sinhez hasonlítanám, akkor azt mondanám, hogy itt megvan az a típusú történet (nem világmegmentős, de végig izgalmas, fordulatokat hozó, rejtélyes, nyomozós, mindez élvezetes párbeszédekkel és érezhetően profik által megírva), amit oda is meg kellett volna írni. Persze egyéb téren egyértelműen elmarad azért az OS-től, különösen a környezettel való interaktivitás az, ami közelíti a nullát benne, de mégis baromi jó! Az alapjáték egy végig feszes, üresjárat nélküli bő tucatnyi órát tud ajándékozni az embernek. Amit tényleg ajándéknak fogsz érezni.

OFF vége
Endure. In enduring, grow strong.
12558 levél
Válasz 14.11.20. 09:30 #588
McCl@ne
+1
Sőt, kb. botránkozva olvasok mindent a játékról. Olvastam, hogy nagyon részletes a karaktergenerálás, belenéztem. Aha, tényleg az, faszán lehet formálni az orrnyerget meg a fülcimpát megint, új-generációs "rpg"-hez híven.
Valahogy nem megy ennek a műfajnak a valódi tömegekhez történő eljuttatása súlyos következmények nélkül. Anno a Bioware az első Dragon Age-et a Baldur's Gate szellemi örököseként emlegette, és bár nem lett az, azért egy rettentő korrekt játékot kaptunk, sok helyen tényleg megidézve a régi nagy elődöt.
Amúgy ez nem igazán egy óda akar lenni a régi szép időkhöz, sokan sajnos beleesnek ebbe a csapdába, és emiatt bármit kapnak, élből lehúzzák. Pl. az Original Sin csatái messze a legélvezetesebbek a műfajban, ha a történet is elérné ezt a szintet, simán minden idők legjobbja lehetett volna. A Pillars of Eternity-nek viszont minden esélye meg is van erre.

De ez a csilli-villi ugrabugra pont olyan meghajlás a tömegek által ömlesztett pénz előtt, mint a trilógiává bővített Hobbit. Nem tudom ezt a gondolatot elengedni, hiába lett esetleg kiváló játék, akkor is csak az elkurvulás szobra marad.
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 14.11.20. 08:59 #587
gothmog
Hm, sosem gondoltam volna még két-három évvel ezelőtt, hogy Bioware játék semmilyen szinten nem fog izgalomba hozni, de a jelek szerint ezt is megértük.
Az Inquisition dolgait nem is nagyon követtem idáig, és hogy őszinte legyek, a megvételét sem tervezem a közeljövőben.

Azonban, így a megjelenése táján azért rápillantottam a kritikákra, és a metacriticen pl. brutális nagy különbséget látok a hivatalos kritikák és az átlag játékosok által adott értékelések között (87 versus 5.5).
Oké, a játékosok sokszor dühből pontoznak, és simán benyomnak egy nullát, ha nagyon kiakadnak valamin, bár az átellenes oldalon is vannak ugyanígy olyanok, akik meg öt perc után szórják a 10 pontot, ha a főcímzene vagy a grafika megtetszett nekik.
Nem egy csalódott játékos egyenesen "lehazugozza" a hivatalos kritikákat is.


Mindenesetre azért kíváncsi leszek az itteni véleményekre! Fokozódik-e a kezdeti lelkesedés, és zseniális játékot rakott le a Bioware, vagy valóban jönnek majd elő azok a negatívumok, amelyeket már jó páran keserűen emlegetnek...
Endure. In enduring, grow strong.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.