Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Pillars of Eternity

10258 levél
Válasz 15.08.15. 11:20 #123
MattMatthew
Az okosok majd mondanak pontosabbat, részletesebbet és hosszabbat, de addig: fighter és wizard 1-2 óra után található, az első faluban. Faluból továbbvezető úton a cleric várakozik, 10-20 óra után kb a chanter/bárd.
De ezt a 4et össze lehet szedni az első órában is mert csak a környéken kell végigszaladni ahová questek nemsokára amúgyis visznek.

Paladin speciel a játék közepe felé, már a városban található, cipher és ranger is akkor. Szóval egy jó palával nyugodtan kezdhetsz! Az már többeknek nagyon bejött!
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4685 levél
Válasz 15.08.15. 10:25 #122
Christoph
Lassan nekikezdek a játéknak és a kezdéshez kérnék tippeket. Milyen karaktert érdemes indítani? Gondolok arra, hogy később milyen karikat lehet felvenni. Azt nem akarom,hogy csinálok egy jo palát, aztán pár óra múlva találkozok egy hasonlóval. Nem akarok generálni csak egyet az elejen, a többieket felvennem a játék közben. Egyébként hány kész karibol tudok valogatni?
2 levél
Válasz 15.05.24. 13:07 #121
iblase
4133 levél
Válasz 15.05.24. 12:51 #120
gothmog
A játék legelején csak egy karaktert (a fő karakteredet) készíthetsz. Amikor az első városba érkezel majd (Gilded Vale), az ottani fogadóban (és később is majd a különféle fogadókban) lesz először lehetőséged arra, hogy további karaktereket alkoss.
Ehhez csak pénzre lesz majd szükséged (elvileg felfogadsz kalandozót, ezért kerül aranyba), de teljesen rajtad áll, hogy milyen legyen a felbérelt kalandozó (a nulláról indulva te alkothatod meg őket). A szintjüket is te szabod meg (minél magasabb szintűek, annál drágábbak), egyetlen megkötés, hogy a saját aktuális szintednél magasabb szintűt nem készíthetsz.

Majd ha Gilded Vale-be érkezel, és a fogadóban kiválasztod a megfelelő opciót, akkor egyértelmű lesz a dolog működése.
Endure. In enduring, grow strong.
2 levél
Válasz 15.05.24. 12:26 #119
iblase
Sziasztok!

Hogyan tudok a játék elején több karaktert létrehozni?

Üdv.
4133 levél
Válasz 15.05.01. 15:36 #118
gothmog
Még csak az Od Nua dungeont fejeztem be azóta, és holnap elleszek egész nap, így ne számíts arra, hogy hamar a végére érnék. Meg arra sem, hogy kisregényt fogok írni

Igazából van néhány olyan technikai vagy játékfelépítésbeli dolog, amely így - az előző karakter-próbálkozással együtt - ~85 órányi játékidő után megítélve kevésbé tetszik nekem (persze rengeteg pozitívum mellett). Ezeket gondoltam csak megemlíteni. Illetve az jutott még az eszembe, hogy a PoE kapcsán szerintem elég jól leszűrhető, hogy mik azok, amik szvsz (nekem) hiányoznak a Bioware újabb játékaiból (pedig régen még ők is ismereték a dörgést), s mik azok az elemek, amelyek ugyanakkor óriásit tudnak dobni egy ME vagy DA élvezeti értékén, a beleélés fokán, ha úgy tetszik... ellenben innen (a PoE-ből) fájóan hiányoznak, ha gondolatban a KotOR-hoz és a későbbi Bioware játékokhoz hasonlítom.

Szerk.: A paladin különben nagyon erősen biztonsági játékos. Bár az első sorból harcolok vele, de leadott sebzés tekintetében csak a harmadik helyen áll a csapatban. Viszont annak ellenére, hogy tank funkciót tölt be és Edérrel együtt ő áll be a pofonok útjába, mégis kevesebb bekapott sebzésem van vele, mint pl. Aloth-szal, aki pedig általában a leghátsó sorból osztja az áldást
Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 15.05.01. 15:16 #117
MattMatthew
Remélem, hogy hétfőre végére érsz és írsz egy jó kis pozitív hangvételű kedvcsinálót aminek hatására remélem újra elindítom a játékot!

Od Nuát lehet, hogy meghagyom majd a második karakternek, ha eljutok odáig. Kedvet csináltatok a paladinhoz!
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4685 levél
Válasz 15.04.29. 18:46 #116
Christoph
Én sem arra gondoltam, hogy az önmagában 60 óra, de a 15 szint gondolom nem fél óra alatt teljesíthető.
4133 levél
Válasz 15.04.29. 15:11 #115
gothmog
Jaj, nem az Od Nua dungeon 60 óra, hanem az összesen a karakteremmel a játékba eddig belerakott idő...
Ez a "mega-dungeon" nagy részét, valamint a játék első két fejezetét foglalja magába. Nem tudom, hogy hány fejezetből áll a PoE, de ahogy a világtérképet néztem, úgy a bő kétharmadával meglehetek már. Vagyis most kb. 80 órára tippelem a játék végét. (Azután lehet, hogy tévedek, és 70 óra lesz vagy éppen 90, de olyan óriási eltérést azért nem várnék a tippemtől.)
Endure. In enduring, grow strong.
4685 levél
Válasz 15.04.29. 14:52 #114
Christoph
Az komolyan hangzik. Van 1-2 játék manapság, ami összesen ennyi pályát-játékidőt tartalmaz, mint csak ez .
4133 levél
Válasz 15.04.29. 13:56 #113
gothmog
Elvileg 15 szintes a "mega-dungeon". (Én is csak becsületből megyek végig rajta, mert amúgy abszolút "küzdd végig magad" jellegű... csupán egy-egy olyan szintje volt idáig, ahol a harcon kívül/mellett mást is lehetett csinálni.)
Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 15.04.29. 13:33 #112
MattMatthew
13 szint eddig? WOW! Azért a dungeon járást annyira nem szeretem, hogy csak az XP-Treasure-Next okán csináljam...
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.04.29. 12:49 #111
gothmog
Én tolom folyamatosan. 10-11. szint között van a parti, Act3 legelején lennék, de az Od Nua dungeont járom be éppen (13. szintig mentem le idáig). Kb. 60 órám van benne idáig.

A mellékküldetésekbe egy idő után én is belefáradtam kicsit (Act2-ben rengeteg volt belőlük, s egy időben csak azokkal foglalkoztam), mint ahogy az Od Nua dungeont is feleslegesnek tartom kicsit, de a főküldetés/történet meglehetősen bejövős idáig.

Ha végigérek rajta, akkor majd néhány mondatban összefoglalom, hogy mit gondolok a játékról. (Összességében nagyon pozitív a véleményem, de azért közel sem vagyok maradéktalanul elégedett vele.)

Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 15.04.29. 12:20 #110
MattMatthew
Mi a helyzet? Mindenkinél szünetel a játék?
DeusEx 3 ment nálam a héten, szóval ezért sem vettem elő már egy ideje. Illetve mellékküldiket kéne most tolnom amik vszínű elvesznek mindjárt a főküldik miatt, de nincs kedvem hozzájuk.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
12568 levél
Válasz 15.04.19. 14:53 #109
McCl@ne
Utána én természetesen visszafelé is kipucoltam ám mindent, nem óhajtok lemaradni SEMMIRŐL!
Más kérdés, hogy most napok óta off, mert GTA V!
Respect is not given. It's taken.
10258 levél
Válasz 15.04.19. 14:23 #108
MattMatthew
Mi sem ugrottunk rögtön! Előbb levágtuk őket a francba és aztán fogadtunk szót és ugrottunk fele a vérmedencébe! Nagy különbség!!
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.04.18. 11:32 #107
gothmog
Kiegészítés: persze én a "hagyományos" módon jutottam el odáig, nem lerövidítve az utat. Nem vagyok az a fajta, akinek, ha egy rosszarcú xaurip főpap azt mondja, hogy ugorj a kútba, akkor rögtön ugrik is...
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 15.04.18. 11:26 #106
gothmog
Én most jutottam el az endless path 5-ös szintjének a főnökéig. Elsőre meglett (normál nehézségen) az ötfős (Aloth, Edér, Kana, Durance + main kari) ötös szintű partival
Nem is volt olyan nehéz, én annyit tettem (józan paraszti észből kiindulva, miután láttam, hogy az a nagy térség nem lenne túl előnyös a harchoz), hogy visszahátráltam egy szűkebb helyre, így a két tankom mindenkit fel tudott tartani. (Titkon reménykedtem, hogy szárnyas barátunk nem fér át az ajtókon, mert úgy lett volna az igazi, de sajnos mindenhova tudott követni.) A csatára alkalmasnak tűnő átjárónál megvetettük a lábunkat, Durance benyomta a területre ható folyamatosan endurance regenerálást, utána buff/debuff dolgokat tolt, míg szükséges volt. Kana lövöldözött, ezúttal másra nem is használtam, Aloth viszont fontos szerepet kapott, mert először kiszórt két tűzgolyót a tömegnek, majd utána még néhány tűzcsóvát, amivel összességében eléggé megritkította/gyengítette a sok kis élősködőt. A két tankom addig lefoglalta és kellőképpen lesebezte a nagy szárnyas dögöt. Utóbbi egyszer tudott némi tüzes áldást kiadni magából, szerencsére csak a frontvonalamra, de a lovagom és Edér is gyorsan visszaregenerálta a sérüléseket (hála Durance varázslatának). A második fújás előtt már odafigyeltem, és akkor Aloth szépen leparalizálta egy időre.

Számomra a harmadik szinten az egyik csata (még csak nem is az ottani főnök elleni) ennél izzasztóbb volt. Igaz, azért, mert ott úgy alakult, hogy nagyjából nyílt terepen kellett megállnom, és amikor SPOILER
két ogre és egy ogre druida
egyszerre szállt rá a lovagomra, és még a 20-as sebzéscsökkentős mellett is 20-40 közötti sebzéseket tolták befelé, plusz az egyikük ugye még elég szemét módon varázsolgatott is... na ott volt egy-két pillanat, amikor elgondolkodtam azon, hogy ebből lehet, visszatöltés lesz... de végül megúsztam: 3 endurance pontja maradt a lovagomnak, és Hp-ból sem maradt sokkal több neki...
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 15.04.16. 20:55 #105
gothmog
Most fejeztem be a questet. Spoilerebe írom én is.

SPOILER
Én nem kegyelmeztem neki. Oké, hogy sajnálja, amit szerint kötelességből tennie kell, meg lelkiismeret furdalása van, de álljon már meg a menet! A pincéjében egy animancer kísérletezget foglyokon az ő tudtával. A városban egy (akasztó)fán himbálózik már lassan a fél lakosság. Kivégzik azt, aki Eothasban hisz, és az is halállal lakol, aki Hollowborn-nak ad életet és nem ugrik az első szóra száműzetésbe stb. És éppen az imént ölte meg a feleségét és újszülött gyermekét. Utóbbit, mert lélek nélkül született, az előbbit, mert szerinte azért született hollowborn-nak a gyerkőc, mert az asszony titokban Eothast tiszteli még mindig. A fickó egy eszelős, aki szerint, ha nincs más megoldás, a legutolsó emberig mindenkit meg kell ölni, akkor talán Berath is elégedett lesz, és újrasarjadhat az élet, vagy akármicsoda. Szóval, lehet, hogy a kuzinja sem jobb, de akkor visszanézek majd hozzá is egy kis elbeszélgetésre
Máskülönben néztem először, hogy micsoda "fogadóbizottság" vár a várúr előtt: ősmágus, Berath kegyében járó pap, paladinok, bajnokok, plusz egy kellemetlen íjász és rugó... ütős kis csapat. Gondoltam is, hogy biztos rohadt nehéz harc lesz, főleg mert alapból elég rendesen körülvették az embereimet, és ugye Aloth vagy Durance pl. nem arról híres, hogy 4-5 másodpercnél tovább talpon tud maradni, ha rászáll egy komolyabb közelharcos, vagy kiszúrja magának egy íjász. Ehhez képest mint kés a vajon, úgy mentem keresztül rajtuk. Senki sem feküdt ki a csapatomból, tulajdonképpen egyedül Kana volt, aki kb. fele endurance-ig lesérült, a többiek szinte karcolás nélkül letudták a harcot. A csatársorom (Edér és a paladinom) azonnal lefoglalta a közelharcosokat addig, amíg Kana, Aloth és Durance szépen levadászta az ősmágust és a papot. Onnantól kezdve pedig már labdába sem rúgtak a kóklerek. Leszedtem az íjászt, a rugót, majd a közelharcosokat. A várurat hagytam utoljára, aki addig elvileg szabadon csépelhette a paladinomat, bár sok sikert nem könyvelhetett el e téren, mert ha néha el is találta, akkor is csak minimum sebzéseket tudott bevinni, hiába a tápos kétkezes kard... maximum vakargatni tudta a lovagom páncélját Nagyon-nagyon brutál védelme van már a palának, közelharcban nem sok mindent tudnak ellene kezdeni. Egyedül a varázslatok és elemi támadások tudnak szívatósak lenni, de az ilyen veszélyforrásokat az Aloth/Durance/Kana trió rendszerint igen gyorsan megszüntetni.
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 15.04.15. 20:50 #104
gothmog
Szerintem csak valamikor hétvégén jutok el oda. Ma és holnap lesz kb. egy-egy órám játékra, pénteken semennyi. De hétvégén kamatostul pótolni fogok minden kimaradást, és szétülöm majd a seggem a gép előtt a PoE-t játszva!
Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 15.04.15. 20:14 #103
MattMatthew
Érdekel majd, h hogy oldottad meg!

Közben eljutottam az Act 2 végéhez (The Hermit of Hadret House), az utolsó mozzanat van hátra, szóval most lehet, hogy érdemes lesz sidequesteket csinálnom inkább, ki tudja, hogy azokkal mi lesz utána.
Már két szintet léptem azóta, hogy legyalult az erőd alatti boss, meg kéne már őt is látogatni.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.04.14. 22:48 #102
gothmog
Nem, ott, az vár felderítése közben hagytam félbe. Úgyhogy egyelőre hanyagoltam a spoileres részt is
Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 15.04.14. 22:41 #101
MattMatthew
Előzőleg már megcsináltad a földesuras questet?
SPOILER
Mert számomra nem volt cseppetsem egyértelmű, hogy Raedrick rendszabályozásra szorul. Gyakorlatilag minden lehetséges megoldással dobálja a Legacy/Hollowborn/MAIN problémát ami persze fáj mindenkinek, de a gyökér uncsitesója sem tudna ennél jobbat (meg gondolom senki sem, mert ezt majd a PC oldja meg gondolom).
Szóval én hagytam őt a helyén, a szar életkörülmények jobbak a rendszerváltás kellemetlenségei és szar életkörülményeknél. Dehát írlés dolga, meg lehet, h csak Raedric beetetett és egy mocskos disznó, csak ez nem derült ki azon az úton amin mentem.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.04.14. 21:22 #100
gothmog
Hogy ne legyek mindig csak pozitív a játékkal kapcsolatban, itt van egy elég hülye hiba, ami zavar...

Ugye több weapon slot van. Én pajzzsal harcolok, az egyik sloton kard/pajzs kombó, a másikon buzogány/pajzs kettős van. És istentelenül, kibeb@szottul zavar, hogy a mágikus pajzsomat csak az egyik fegyverrel tudom használni, a másik slotra csak másik pajzsot lehet tenni. Tehát, ha elteszem a buzogányt és inkább kardot rántok, akkor egyúttal a pajzsot is kell cserélnem! És most álljunk meg egy pillanatra, és mindenki gondoljon bele ebbe! Hát valami eszement hülye, cseppet sem életszerű és logikátlan dolog!

Amúgy nagyon jó a játék, most lépett 5-ös szintre a palám, éppen indulok a földesurat megrendszabályozni, de egy-két ilyen apróság azért fel tud bosszantani rendesen.
Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 15.04.13. 20:57 #99
MattMatthew
Aloth nálam inkább az erődöt védi. Pálcázhatna, de annak nincs annyi haszna mint egy puskásnak, varázslatokat meg alig lőhet el úgy, hogy ne legyen ff belőle.

Még egy előnyével szembesültem a páncélos PC-nek. Bár ritka, de főleg boss harcnál van "átvezető" melynek végén az alap 2x3-as formációba rakja a csapatot, bal elöl a PCvel. És ilyenkor ugyebár harc szokott jönni, aminél a ranged karaktereket nem jó az első sorban tartani.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.04.13. 20:50 #98
gothmog
Figyelni kell, hogy mindenki az ellenséget támadja, s ha elhullik a dög, akkor azonnal megállítani a játékot, és manuális kijelölni, hogy ki mit csináljon. Máskülönben auto-aim miatt előfordulhat, hogy a confusion miatt még ellenségesnek számító csapattagba verik bele a következő pofont

Különben a paladinommal lassan eljutok oda, ahol a rugómmal félbehagytam. Ég és föld a különbség: a rugónál bizonyos harcok sokkal gyorsabban lementek, egyszerűen olvadtak az ellenfelek a csapásai alatt, viszont ha nagyon magára vonta a figyelmet, akkor volt fekvés-kelés, és bizony, ha ő elfeküdt, akkor nagyon kellett izzadni, hogy meglegyen a csata. A paladinnal kicsit komótosabb a haladás, bár már közel sem annyira, mint a játék elején volt!, ellenben olyan szinten stabil a parti, hogy eddig gyerekjátéknak tűnt minden egyes harc. Aloth feküdt meg egyszer-kétszer, amikor ráteleportáltak árnyak, de máskülönben halál nyugalom van: Edér és a lovag tartják a frontot és már sebzésben sem rosszak, ha nem is villámsebességgel, de egyenletesen és megbízhatóan hántják le a HP-t a monsztákról. Durance rendszerint buffol/debuffol és a középső sorból csapkod a botjával (reach!), Rua Kana danolászik és közben puffogtatja a puskát, s fél szemmel figyel, mert ha valami dög esetleg elsiklik az első sor mellett, hogy megzavarja a varázshasználók ügyködését, akkor már megy is oda az idézés, s ő maga is besegít közelharci fegyverrel. Aloth pedig hátulról sunnyogva, az ellenfeleket ügyesen kikerülve, némi taktikai helyezkedés után lövi el a területre ható vagy konkrét célpontra irányuló sebző varázslatokat, vagy esetleg debuffol, ha kell. De többnyire elegendő, ha csak pálcából lövöldöz. Varázslatokat inkább akkor lövök vele, ha nagyot tud kaszálni velük ( a sima, első szintű pl. Fan of Flames kegyetlen hasznos tud lenni tömegirtásra/több ellenfél egyidejű meggyengítésére, ha jól helyezkedik az ember).
Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 15.04.13. 20:23 #97
MattMatthew
Azért az mókás amikor valaki összezavarodik a csapatból és egy másik kifekteti egy hátbalövéssel!
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
10258 levél
Válasz 15.04.12. 19:18 #96
MattMatthew
Felvehető neki az újratöltés gyorsító dal is, ami egy Grieving Motherből, Kanaból és PC cipherből álló lövész osztag mellett elég hasznos.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.04.12. 11:27 #95
gothmog
Edér az egyik slotra kap lőfegyvert (most már Arbalest van nála; nagyon jópofa az újratöltés animációja ). Igazából én arra használom csak, hogy időnként azzal "köszönjön be" egy-egy csatába**, máskülönben ő is közelharci fegyverrel dolgozik.

**Ezért olyan lőfegyvert adok neki, amelynél nem számít a sebesség (úgyis csak egyet lő), inkább a minél nagyobb sebzésen van a hangsúly.

Aloth pálcából lövöldöz, felvettem neki azt a talentet, ami 5-ös páncél áttörést ad, így már néha sebezni is tud a lövéseivel (Már amikor nem varázsol éppen, de a spelleket mindig tartogatom, és csak akkor lövök el egyet-egyet, ha szükséges)

Durance nálam ugye buff/debuff vonalon mozog elsősorban, és arra kiváló, ha ésszel csinálja az ember. Emellett néha lövöldözik biztos távolságból, néha pedig előre megy és a tüzes botjával csapkod. Ilyenkor mindig olyan ellenfelet támadok vele, akit Edér vagy a lovagom már lefoglalt, s igyekszik ezeket a "túloldalukról" támadni, így az ellenséges lény flanked pozícióba kerül, s csökken a deflection értéke. (Ugye szemtől szembe nem érdemes ráküldeni senkire Durance-et, mert lecsapják mint a szart, de közelharcba besegíteni, flanked pozíciókat gyártani nagyon hasznos tud lenni ő is.

A chanter kemény karakter, pont ahogy McCl@ne írja. Gyakorlatilag a rövid buffokat adó chantolása automatikusan működik a csatákban, mindegy, hogy éppen mi mást csinál. S ha összegyűlnek a pontok, akkor lőheted a keményebb idézéseket, amikből nekem csak a csontvázakhoz volt szerencsém (még az előző karakteremmel, a mostanival még nem jutottam el Caed Nuáig), de azok is kellemesen fel tudják tartani az ellent. Mindeközben pedig a chanter közepes harcosként ki tudja venni a részét az adok-kapokból is. Szerintem kifejezetten jó karakter.
Endure. In enduring, grow strong.
12568 levél
Válasz 15.04.12. 10:38 #94
McCl@ne
Nekem meg pont Kana a kedvencem, annyira tetszik a karaktere, hogy talán még indítok is egy ilyen chantert egyszer! Puska (most már pisztoly) a kézbe, mehetnek a baszott erős lövések (igaz, sajnos kicsit lassan), közben elkezdi kántálni a mondókáját, hármas szinten csontvázakat idézett, most már tudja négyesen a drake-eket is, hármat, nagyon hasznosak, sebeznek és lefoglalják az ellenfeleket! Plusz most tanult valami charm varázslatot is, elég jól működik, ha nem akarok Aloth confusion spelljeit pazarolni!
Respect is not given. It's taken.
18846 levél
Válasz 15.04.12. 10:11 #93
Peace
Csak felszínesen rohantam végig a hsz-eket itt az utóbbi napokból, de jól látom, hogy már legalább ketten vagytok, akik íjat adtok Éder kezébe. Érdemes? Vagy váltogattok csata közben fegyverszettet? A papon én is gondolkozom, mert az a kétkezes bot elég tré, meg agyon is csapják szegénykét. A bárddal még nem vagyok kibékülve, próbáltam tanulgatni, hogy ez a kantálás dolog hogy is működik, lehet kicsit utána kéne olvasgatnom.....
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
10258 levél
Válasz 15.04.11. 20:24 #92
MattMatthew
Kikérem magamnak, h "nem éppen az az igazi szerepjátékos megoldás"!!! Bár tény, hogy a SR:Returns-ben készített elf pisztolyforgatót próbálom megidézni vele. Elég halálos, de még így, mostmár 3 slottal (Arquebus-blunderbuss-blunderbuss) is néha focus hiányban vagyok, mert lehet szórni azokat is gyors egymásutánban (van nagyon jó területre ható és ellenfelekről ugráló is).
Azt hiszem, hogy a sebzés szám is sokat számít, nem elsősorban a sebzés mennyiség, a BB pedig 6 vagy 8 külön sebet csinál. Szóval majd a cipher NJK-nak adj ilyeneket!

Nem biztos, hogy ezért a tápos kombóért viszi a PCm a sebzés rekordot, vagy csak azért mert a tápos fegyvereket ő kapja és ő az akit mikromeneddzselek folyamatosan.


Egyébként bosszantó, hogy a választékos angol mellett a [Clever] szót használják arra a viselkedésre amit egyértelműen a [Smartass] ír le a legjobban!
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.04.11. 20:13 #91
gothmog
Nem, buzogány/pajzs (Outworn Buckler: amúgy nagyon durva, most vettem észre, hogy minden csapattagnak tolja a +5 Def/Fort/Refl/Willt!!!!) és kard/pajzs összeállítással megyek. Így nincs olyan ellenfél, akit ne tudnék effektíven támadni (crush/slash/pierce egyaránt van így a repertoárban). Lőfegyvert nem adtam neki (Edér használ azt is, egyelőre egy harci íjat, míg jobb nem lesz. Aloth alapból pálcázik, és éppen most vettem fel Durance-ot, aki szintén kap majd valamilyen távolsági fegyvert).
Ha esetleg lesz egy harmadik weapon slotja a palámnak, akkor sem tervezek lőfegyvert a kezébe adni. Ez esetben lehet, hogy egy estoc-ot kap majd, amivel elég nagyokat lehet csapni és 5-ös páncél átütése van mellé alapból.

Viszont ugye az előző karakterrel csak a Stronghold megszerzéséig/Raedric erődjébe bejutásig vittem el, tehát nagyon a játék elején voltam, amikor váltottam paladinra. Szóval, ha többet láttam, akkor lehet, hogy változni fog a helyzet. De most egyelőre így gondolom.

Különben a ciphered blunderbuss-szal nyomja? Azt olvastam, hogy az a legdurvább verzió a ranged cuphernek, mert kb. egy lövéssel maxra tudod tölteni a fókuszt? Ebből három pedig (három weapon slotra)... nem éppen az az igazi szerepjátékos megoldás, viszont baromi effektív lehet
Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 15.04.11. 20:03 #90
MattMatthew
"veszedelmesen bolond Chaotic Neutral fighter/cleric volt, akinél (játékon kívüli) pénzfeldobással döntöttem el mindig, hogy segítsen vagy gyilkoljon"
Na ez zseniális!

Nem kétkezes karddal tolod? Arbalesttel nyit vagy csak rohan a harcba?
Ez az egyetlen elfogadható human male portré!

Azzal kellett szembesülnöm, hogy elég nehéz már egy idő után ranged karakterrel az, hogy csak Edér van akin megtörik a támadás. Bár mire ez igazán zavaró kezdett lenni addigra Palleginát is felvettük. Vele már jobb, de ilyen szempontból jobb lehet egy paladin PC, mert az "mindegy" hogy a hátsó sorból egy varázsló vagy egy chanter vagy akárki osztja az áldást, ha elöl van két ember aki megfogja.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.04.11. 18:22 #89
gothmog
Anno BG1-et szólóztam gonosz karakterrel (illetve emlékeim szerint egy veszedelmesen bolond Chaotic Neutral fighter/cleric volt, akinél (játékon kívüli) pénzfeldobással döntöttem el mindig, hogy segítsen vagy gyilkoljon ). Szórakoztató volt bizonyos szempontból (bizonyos eséllyel jöttek rád a bounty hunterek, flaming fist katonák stb., ha beléptél egy területre), viszont egy idő után pl. nem álltak szóba veled a boltosok, ami már kevésbé volt mulatságos...

A Goldpactot nézegettem, de pont az a része nem volt szimpatikus, hogy színtiszta zsoldos, aki csak a szerződést nézi, csak ahhoz tartja magát, mindegy miként változnak a külső körülmények (Pl. kisgyerek megmentésnek indul, azután a munkaadó meggondolja magát, s helyette inkább meg kell ölni? Semmi gond főnök, profi katona vagyok, tudom a dolgom. Persze nyilván lehet másként is játszani, de én ezt éreztem ki a leírásából) És ez valahogy nem fért össze velem.

Egyébként most 4. szintű a lovagom. Megvettem neki a paladin pajzsot, szintlépésnél megkapta a sword&shield talentet, kicsit enchantoltam a fegyverét. Harc közben most már tényleg csak karcolgatni tudják maximum, egyedül az olyan brutál sebzésű dögök, mint a Skuldr king és hasonlók képesek rendesen megpancsolni a képét. (De azokat meg szépen debuffal ronggyá kell gyengíteni, és akkor nem gond)

Ilyen most a karim buffok nélkül, úgy ahogy belép egy harcba (vagyis a faith and conviction rajta van): Katt ide
Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 15.04.11. 17:55 #88
MattMatthew
Goldpact sem tűnik rossznak, tiszta zsoldos.

Genyós karakterek nem tudom, hogy mennyire életképesek. Bár biztos valahogy megcsinálják, de bennem mindig az van, hogy ha minden egyes parasztot és földesurat elküldök a jó büdös fenébe akkor azzal hosszútávon pórul fogok járni, mert egyszer kelleni fog segítség valakitől valamihez.
(Bár ha davkar9 látogatná a topikot akkor biztos felemlegetne igen lator dolgokat amiket elkövettek a karaktereim.)
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.04.11. 09:41 #87
gothmog
Nem!
A legérdekesebbnek az tűnt elsőre, és furdalta is az oldalamat a gondolat, hiszen távolról sem az a tipikus, konvencionális D&D-s paladin lenne, amit már ezerszer "alakítottam" különféle játékokban, de azt éreztem, hogy valószínűleg már középtávon is beleunnék egy ilyen lelketlen, egyszemélyes "paladin-büntetőosztag" típusú karakterbe, aki sosem mérlegel, hanem ha bűn volt, akkor büntet kőkeményen, ha valaki nem akar vallani, akkor rögtön nyelvkitépéssel fenyeget stb...
Persze a buziskodás és túlzott lelkesedő "mindenkinek körbenyalom a talpát" mentalitás sem a sajátom, ilyet még rövid távon sem tudnék játszani, így a pl. Darcozzi paladin is kiesett kapásból, meg sem néztem, hogy mit tud...
Ha már paladin, akkor egy mindig őszinte és a helyzeteket, ha van rá ésszerű lehetőség, akkor diplomatikus módon megoldani igyekvő lovag az, amit leginkább a sajátomnak érzek, mint pl. Dárdatörő Baelor volt a Martin féle Dunk and Egg sorozatban. (Persze, ha a diplomácia nem vezet eredményre, vagy olyan súlyos és egyértelmű a bűn, hogy csak halállal torolható meg, akkor elő a fegyverekkel! ) Szóval a lényeg: a fentiek alapján Shieldbearer lett, ez állt a legközelebb ehhez a képhez.
Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 15.04.11. 07:05 #86
MattMatthew
Milyen rendhez tartozik? Bleak Walkers?
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.04.10. 22:03 #85
gothmog
Eddig nagyon bejött a paladin, sokkal jobban fekszik nekem mint a rugó (játékstílusra)! Persze sokszor melléüt, ráadásul igen lassan forgatja a fegyverét (a 10-es dexterity és brigandine armor kombója "csodákra képes" e tekintetben ), s mindemellett közel sem sebez olyan impozánsan, mint a zsiványom tette... ellenben az ellenfél is csak karcolgatni tudja maximum. Így a dolgok eredője az, hogy bár lassabban ölök, mint amikor két szablyával hátulról/félhátulról csapkodtam a monsztákat, viszont olyan betonstabilan (Edérrel párban az első sorban állva mindent megfogtunk idáig), hogy ihaj!

No persze még nagyon az elején vagyok vele: medvés terület lepucolva, most a Gilded Vale alatti templomot fedezem fel éppen. 3. szintűek, háromfős - Aloth, Edér, valamint én - társaság.

Először azt hittem egyébként, hogy ez a Faith and Conviction dolog bugzik, de hamar kiderült, hogy harcban azonnal és automatikusan bekapcsolódik.

Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 15.04.08. 10:22 #84
MattMatthew
Köszönöm! Erősen gondolkozom rajta, hogy ciphernek azt a talentet vegyem fel, 3 blunderbuss váltogatás az nem rossz, de annyi talent van, hogy nehéz választani.

Pallegina is csatlakozott a csapathoz, Aloth helyét vette át. Meglepődtem a véleményén az animancy-t illetően. Bár hiányolom a téma kapcsán a plusz beszélgetési opciókat cipherként.


Defiance Bay frakciót* választott már valaki? És mit?


*szerk. nem fraction, hanem faction, akkor a frakció sem jó szó. Fakció?
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.04.07. 22:30 #83
gothmog
Arms Bearer talent nyit meg extra weapon slotot. (És Island Aumaua esetében lehet a IV. slot is aktív)

De most megyek, megcsináltam a paladinomat, ideje lenne már játszani is vele.
Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 15.04.07. 22:02 #82
MattMatthew
Lvl 5, 6 fő és easy nem volt elég hozzá nekem. Bár a csapat hiányosságait egyre inkább érzem. Kevés az első sorba Edér és a fehér róka, be kell szereznem Palleginát, hátha egy paladin többet tud tenni. Csak nem tudom, hogy kit cseréljek be. Hajlok rá, h Durance-t vagy Aloth-ot, mert velük kevéssé tudok mit kezdeni, plussz többnyire azért kell csak aludni, hogy az ő spelljeik visszajöjjenek.



III. fegyver készletet talent nyitja fel? Erról tudtok valamit?
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
12568 levél
Válasz 15.04.07. 21:13 #81
McCl@ne
Ezt szóról szóra pontosan ugyanígy szoptam be én is!
SPOILER
Pont most készülök visszamenni a Drake bosshoz, immáron 6 fősre duzzasztott csapattal, hátha... Elég esélytelennek tűnt elsőre.
Respect is not given. It's taken.
10258 levél
Válasz 15.04.07. 20:44 #80
MattMatthew
Erőd alatti dolgokhoz kicsit spoileres.

Lesz egy lehetőség lejutásra ami elég veszélyesen hangzik. Az az is! Ott nagyon túl lehet vállalni a dolgokat.

SPOILER
Ahol a goblinok be akarnak dobni minket egy véres kútba, na ott lementem (lvl2-ről lvl5-re visz), rögtön felső rész main boss küszöbére jutottam, inkább kifelé indultam el, de úgy is nehézkes volt.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
12568 levél
Válasz 15.04.06. 22:47 #79
McCl@ne
Én most találkoztam a 6. felvehető társsal, így lett teljes a csapat, és azt kell, hogy mondjam, hogy a paladinom Edérrel kiegészülve bizony nagyon hatékonyan osztja az áldást! Egyébként is, szerintem a paladin tökéletes kezdő karakter, viszonylag adja magát a beállítottsága (még ha itt most bőségesebb is a választék), illetve a funkciója is érdekesebb egy fokkal, mint a szimpla harcosé.

Pofonokat elég jól bírja, a pap tolja rá az áldásokat, beválasztottam neki a "knight weapons" skillt, úgyhogy az egykezes kardon kívül kiválóan bánik a számszeríjjal is, úgyhogy kapott egy faszát és azzal nyitja meg a harcokat! Ha ebből egy crit összejön, elég komoly pofonnal nyitunk, kellemes távolságból. Gyengébb ellenfelek oda sem érnek hozzánk, de a komolyabbak is csúnyán lesérülnek.

Szóval szerintem első végigjátszásra tökéletes választás, következőre majd én is választok valami érdekesebbet, pl. ezt a ciphert vagy egy rangert, esetleg druidát.
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 15.04.06. 22:45 #78
gothmog
Igen, Edér (aki eredetileg Edair néven indult) harcos-rugó-harcos utat járt be.

Amúgy vicces, anno BG-ben is paladinra váltottam kb. 20 óra után az első végigjátszásomban. Igaz, ott nem rugóról. (És BG-ben a paladin nagyon durva cséplőgép volt, míg itt alapvetően tank szerepre hivatott, ha jól sejtem).

A barbáron gondolkoztam el még egyszer lehetőségként, de a paladint közelebb érzem magamhoz, azzal együtt is, hogy utóbbi vszg. csak tanknak jó, míg a barbár nem csupán jól bírja az ütéseket, de osztani is durván tudja. De hát, ha powergaming-re mennék rá, akkor ciphert vagy druidát indítanék Most így elsőre fontosabbnak érzem a szerepjátékot. Azután, esetleg később valamelyik újrázásnál jöhet majd egy-két gyilkosabb build is alkalomadtán
Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 15.04.06. 22:26 #77
MattMatthew
Mintha rugó szkriptelt csapattárs nem is lenne. Mondjuk mivel a nyitogatás/leszerelés skill és nem kaszt függő ezért nem akkora baj ez (nálam Durance az ügyeletes tolvaj). Állítólag Edér indult tolvajnak, majd ide oda váltogatták. Bár talán jobb, vagy konzervatívabb ha az első npc harcos.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.04.06. 21:07 #76
gothmog
Rengeteg mindenben emlékeztet a játék az első BG élményeimre. Többek között abban is, hogy jó pár karaktert elkészítettem (pusztán megnézni őket), mire valamelyikkel rendesen belekezdtem, és abban is, hogy most kb. bő 20 órányi játék után mégis úgy érzem, hogy egy másik karakter bőrében szeretném végigvinni...

Így hát paladin lesz (shieldbearer, vagyis a klasszikus őszinte/jóindulatú), ember (nem cifrázom), kiegyensúlyozott tulajdonságokkal (nem powergaming). Tutira lassabb lesz, mint a rugó, aki a két szablyával sunyiban szétaprít mindent, de stabilabb is (ha a rufómra ketten rástartolnak, akkor szinte biztos a KO), és rájöttem, hogy nekem fontosabb, hogy egy karakter remekül tudja állni a pofonokat. Még ha háromszor annyi időbe telik is legyőznie valakit
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 15.04.06. 11:29 #75
gothmog
Szerintem itt nem tudsz ilyet beállítani, nincsenek megadva "előre beállított viselkedésmódok", mint volt az Infinity Engine-es játékokban, és gyártani sem tudsz, mint a DAO-ban lehetett például. Helyette manuálisan kell mindig.
Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 15.04.06. 10:37 #74
MattMatthew
Olyat be lehet állítani valahol, hogy az adott karakter az övén lévő fegyvereket először mind ellője és csak aztán kezdjen újratölteni? Amíg csak a cipheremmel csináltam ezt addig boldogultam, de nem ártana, ha Kana automatikusan váltana muskéta-pisztoly-nehéznyílpuska között.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.