Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Pillars of Eternity

2088 levél
Válasz 15.03.29. 20:05 #23
Shadowguard
Összetalálkoztam az emlegetett medvével Szépen mögéje sunnyogtam, kicsit megszurkáltam mire megfordult és két ütésbél elfektetett... Erősödni kell még ehhez, hiába Egyébként számíthattam volna rá, mert egyik steames véleményben is írták, hogy ne kezdjek a medvével...

Nehézségből nekem is elég a normál elsőre. Majd második nekifutásra megnézem az expert módot és talán feljebb teszem a nehézséget hardra, az majd kiderül mennyire lesz nehéz. Ironmant viszont csak ha fizetnek érte és sokat. Nem hiányzik, hogy 30-40 óra játék után menjen a karakter a levesbe. Agyvérzést is kapnék.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
4133 levél
Válasz 15.03.29. 19:21 #22
gothmog
Én simán, normál nehézségen tolom. Elsőre nem akartam magasabb nehézséget bevállalni.
Az expert mode csábított még, mert kikapcsolja a mindenféle mankókat, és valahogy az tűnik illőnek, de ezzel megintcsak úgy voltam, hogy elsőre, amíg nem látom át teljesen a játékmechanikát, talán nem kellene.

Én ugye a monkot próbáltam elsőre, nagyon-nagyon durván osztotta az is az áldást. A puszta kéz gyakorlatilag kétkezes harcot jelent két ököllel, de accuracy levonások nélkül. Mindemellett gyors, akár mintha két tőrrel mennél, és nagyon keményen sebez. A spéci képességei pedig még mind-mind fokozzák ezt az oldalát. Tutira lesz vele végigjátszásom. (Csak elsőre nem akartam egy csupasz karaktert, aki a talált cuccok 80%-ára rá sem néz. Már ha kijátszod a kasztot, mert persze nehézvértbe is bújtathatod és kétkezes kardot is adhatsz a kezébe. Semmilyen szabály nem gátol meg ebben.)

Ciphert csak a youtube-on néztem (mert engem is érdekelt). Mit mondjak, azért nagyon brutális tud lenni az is. Eleve, amíg nincs maximum fókuszon, addig jókora sebzésbónusszal támadhat a sima fegyvereivel is (és ezt még fokozhatja a talentjei útján), a "pszionikus" képességei pedig vérfagyasztóan jók.
Endure. In enduring, grow strong.
10257 levél
Válasz 15.03.29. 18:54 #21
MattMatthew
"ember rogue sötét/kegyetlen múlttal (Deadfire Archipelago, radier háttér)"
Azonos hátterű karakterrel haladok a legjobban. Még kipróbáltam egy törp ciphert, de a rugó két csapásához képest siralmasan gyenge volt az amit az első csatában felmutatott.


Extrém módokat bevállalta valaki?
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.03.29. 18:16 #20
gothmog
Ja, ezt én is olvastam (Valamelyik hazai magazin netes cikkénél volt, amelyben a jövő hétre várható első nagyobb patch-ről adtak hírt.)

Nekem közben megszületett a karakterem: ember rogue sötét/kegyetlen múlttal (Deadfire Archipelago, radier háttér), amibe kissé belecsömörlött. Persze cinikus marad és könyörtelen, ha úgy hozza a szükség, de a rablógyilkosságok és a falvak fosztogatása már a múlté. Mostantól - a maga módján - igyekszik alapvetően "jól" cselekdni. Egy Drasek Riven nevű Forgotten Realmes regényszereplő adta (az abszolút kedvenc FR regényhősöm) végül az alapötletet.

Elég aktív karakter a rogue, kell vele helyezkedni rendesen, nem lehet ész nélkül berontani a tömegbe. De kis odafigyeléssel és ügyeskedéssel olyan kegyetlen tempóban és hatékonysággal tudja osztja a sebzéseket, hogy abba bármelyik harcos/barbár nyugodtan belesápadhat

Különben a szörnyekért kapható XP rendszer is érdekesnek tűnik (bár ezt nem kifejezetten neked írom, mert vszg. már észrevetted/neked is feltűnt). Azt még nem tudom, hogy jó-e ez így hosszú távon, de mindenképpen érdekes és ötletes. Arról van szó, ha jól látom/jól értelmeztem az eddig látottakat (bár még csak a "kezdődungeont" nyúzom), hogy maximalizálva van, hogy egy adott szörnytípus legyőzéséért összesen mennyi tapasztalati pontot kaphatsz. Ahogy egyre többet ölsz az adott szörnyből, úgy fejlődnek a bestiáriumos bejegyzések róla (egyre több mindent tudsz meg: sebzésfelfogás, tulajdonságok, támadó/védőértéke stb), és egyúttal úgy közelíthetsz az érte kapható maximális XP-hez. Ha eleget leölsz belőle, és ezzel párhuzamosan teljesen kiismered, akkor már XP sem fog járni érte többé, bármennyit is öljél le pluszban. Ezt a program az X/Y XP kijelzéssel mutatja, ha megölsz egy lényt. Az X az az érték, amennyit eddig beszedtél abból a lénytípusból, az Y pedig az elméletileg kinyerhető maximális XP mennyiséget mutatja.
Endure. In enduring, grow strong.
2088 levél
Válasz 15.03.29. 18:08 #19
Shadowguard
Na elkezdtem én is
Pale elf rogue, Deadfire Archipelago, Drifter. Anno a Baldurs Gate-et is tolvajjal vittem végig kétszer is, adta magát a választás. Már csak a megszokás miatt is adta magát a választás és nem tűnik rossznak Bár elmennek a fenébe, az elején rosszul (?) választottam és egy karakter mínuszba ment (a fene a türelmetlen mindenit). Na mondom gond egy szál se, újrakezdem és inkább a hölgyet mentem meg... Hát nem buktam így is a csapattagot a végén? Lehet utána kellene olvasnom az ilyen lehetőségeknek, de a sztoriból nem akarok elspoilerezni magamnak semmit, inkább szorgalmasan mentegetek.

"szegény ember Dragon Age: Inquisition-je" A két játéknak maximum annyi köze van egymáshoz, hogy anno a DA:I-t hirdették azzal, hogy a Baldurs Gate örököse. Ez meg tényleg az lett
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
12565 levél
Válasz 15.03.29. 16:15 #18
McCl@ne
Legjobb, most olvastam: "szegény ember Dragon Age: Inquisition-je"
Agyhalottak.
Valaki szerint easy nehézségen játszhatatlan. Nem tudom, tényleg nem könnyű, van, ahol nem boldogulok én sem, oda majd később visszamegyek, de összességében gördülékenyen haladok kedvemre (normálon).
Respect is not given. It's taken.
12565 levél
Válasz 15.03.29. 15:47 #17
McCl@ne
Szerintem az ellenfelek szintje egyáltalán nem igazodik hozzád. Pl. próbálj meg egyedül megölni egy medvét az elején, majd próbáld meg 2 szinttel később, egy társ segítségével. Ég és föld.
Magyarul van, ahol szopsz, és még úgy sem megy, van, ahol meg kés a vajban. Arról nem beszélve, hogy a társaid száma is tőled függ, ahogy nézem, semmit nem erőltet rád a program (meg is vannak lőve a fiatalok, ahogy olvasgatok más fórumokat kissé "túl szabad" nekik a játék).

Az utazás hasonlóan megy ugye, mint a BG játékokban, magyarul nem egy nagy terep van, hanem képernyők és azok között utazgatsz, ami itt is x ideig tart. Ahogy nézem, eléggé szabadon el lehet bóklászni akármerre, legalábbis amik megjelennek a térképeden, de azt látom, hogy akár távolabbi helyek is felbukkanhatnak, amint valamilyen formában tudomást szerzel róluk!

Szóval a szabadságra szerintem nem lehet panasz.
Respect is not given. It's taken.
4684 levél
Válasz 15.03.29. 11:20 #16
Christoph
Tényleg teljesen BG utánzat ez a játék, már a videókból is lejön. Ez egyébként egyáltalán nem baj. Arra tudna nekem válaszolni valaki, hogy a BG-hez hasonló a fejlődési rendszere? Illetve nekem ami a legfontosabb az összes karakterfejlődéses játékban: az ellenfelek ereje hozzád igazodik vagy sem? A BG sorozatba az egyik legjobb dolog volt, amikor belefutottam egy nehezebb részbe és éreztem, hogy ide bizony kevés leszek. Imádtam próbálgatni a helyeket, ügyeskedni, hogy oldjam meg 1-1 plusz varázslattal, taktikával. Ez tökre kikopott a későbbi RPG-ből, egyszerűen nem érzem értelmét sokszor a fejlődésnek, mert a játék hozzád butul... Illetve még az érdekelne, hogy mennyire szabadon bejárható a térkép? Ugye ez a BG1-ben volt a legjobb a 2-ben már irányítottabbá vált. Ahogy az IWD sorozat is efelé ment el.

Amúgy a videókat nézve én is azt érzem, hogy erre várok jó 10 éve.
10257 levél
Válasz 15.03.29. 10:35 #15
MattMatthew
Ciphert próbálta már valaki? Nem biztos, hogy nagyon sokat fog számítani, de mivel már az elején nagy jelentősége van egy lélekviharnak ezért egy lélek alapú kaszt nagyon előnyös lehet.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.03.28. 19:48 #14
gothmog
Már kezdtelek hiányolni a topikból!

Én még gyötrődöm, hogy mit indítsak immár végleges karakterként. Egy Goldpact Kinght vagy egy Shieldbearers of akármicsoda paladin volt/van még részben mindig az én fejemben is, de most egy egyszerűbb lelkivilágú barbár képe (island aumaua, valami böhöm nagy kétkezes fegyverrel) kezdett felvillanni a lelki szemeim előtt vonzó lehetőségként.
De a cipher is érdekelne, bár talán első végigjátszásra szerencsésebb egy kissé "egyszerűbb" karakter, míg jobban ki nem ismeri az ember a játékmechanikát.

Mindegy, még ma este meglesz a végleges karakter, valahogy kinyögöm magamból (De valószínűleg azért vagyok most az átlagnál is körülményesebb, mert én is nagyon vártam már a PoE-t, és szeretnék a lehető legideálisabb módon belemerülni. Amihez muszáj olyan karaktert készíteni, amit nagyon a magáénak érez az ember.)

Különben igen, amit eddig láttam a PoE-ből, abból valami brutálisan süt egy BG3/IWD3 ötvözet hangulat! Az opciós panelektől kezdve a zenéken át (esküdni mernék, hogy pl. bizonyos harci dallamrészleteket a BG sorozatból loptak ki, csak megcsavargatták őket egy kicsit) a párbeszédablakokig minden visszaidézi a régi szép időket.
Viszont - a leírások alapján - toltak bele rengeteg plusz ötletet is. Apróság, de szerintem nagyon ötletes dolog az a megoldás, amit a párbeszédeknél alkalmaznak. Például hiába vagy elég erős, és választhatsz olyan opciót egy párbeszédben, amit csak kivételesen magas erő (és ehhez nyilvánvalóan társuló kinézet) birtokában tehetsz meg, simán lelohadhat a vigyor az arcodról, amikor kiderül, hogy nem értél el vele semmit, sőt, csak rontottál a helyzeteden Jófélét csavar így az egészen, hiszen megszokta az ember, hogy ha valamiben elég jó, és az külön megjelenik válaszlehetőségként a párbeszédben, akkor tuti a siker, az a legjobb válaszlehetőség, azt kell választani, a többi lehetőséggel nem is kell törődni, végig sem kell olvasni őket. Itt viszont lehet koppanni...
Endure. In enduring, grow strong.
12565 levél
Válasz 15.03.28. 19:18 #13
McCl@ne
Ember paladinnal kezdtem én is, nem a buzisan jóval, hanem a higgadt-okos verzióval, az úgy jól hangzott. Talán annyit kellett volna máshogy, hogy ember helyett valami egzotikusabbat választani, de végülis így jött ki jól a lépés a bónuszokkal.
Eszméletlen hangulatos a játék, nemsokára találkozni fogsz egy érdekes, a fő karakterhez kapcsolódó feature-rel, ami annyi, de annyi jó pillanatot okoz, hogy 4 óra röppent el ma pillanatok alatt. És az persze csak a töredéke a teljes játéknak, amiről szintén ódákat tudnék zengeni.
A grafika és maga a motor az valami csodálatos, minden apró eleméből ömlik a hangulat. Őszintén szólva sokkal jobban vártam ezt a játékot, mint pl. az új Witchert, mert nagyon bíztam abban, hogy visszahozza azt a lassan másfél évtizede kergetett hangulatot. Nemhogy csalódnom nem kellett, de minden várakozásomat felülmúlta.
(persze sehol nem tartok, nagyjából hozzád hasonlóan játszom, minden kurva párbeszédet végigolvasok, minden háttérszöveget átrágok /zseniális enciklopédiája van/, minden bokor mögé benézek!)
Respect is not given. It's taken.
3214 levél
Válasz 15.03.28. 19:04 #12
Raistlin666
Én jó esetben hétfőn kezdek bele. Egyenlőre Ranger/Druid vonal esélyes, de magamat ismerve még a jövő hét végén is karakter kísérletek fognak folyni...
4133 levél
Válasz 15.03.28. 18:22 #11
gothmog
A monk kemény, páncél nélkül (és jó ügyességgel) iszonyat sebesen támad puszta kézzel bármiféle trükközgetés nélkül is, és emellett nagyokat is üt (arra viszont figyelni kell, hogy ne üssék őt is egyszerre sokan, mert páncél nélkül gyorsan olvad róla a HP/endurance), mégis - úgy bő fél órányi játék után (gyakorlatilag a játék legeleji történések a "fedett helyre bemenekülésig") - úgy döntöttem, hogy nálam is paladin lesz ebből inkább első végigjátszásra.
Az ok: belegondoltam, hogy elsőre talán nem egy olyan karakterrel ölnék bele uszkve 50-100 óra közötti játékidőt, akinek nem érdemes fegyvert adni a kezébe, és páncélokat sem igazán tud felpróbálni (a legkönnyebb vérteket leszámítva), mert ezzel pont a lényegének ad egy maflást az ember. Viszont szeretném kipróbálni ezek egy részét, így bár elég erősnek és ötletesnek tűnik a szerzetes, de lovag lesz inkább belőle.
Endure. In enduring, grow strong.
10257 levél
Válasz 15.03.28. 14:58 #10
MattMatthew
XP - Treasure - Next
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
16065 levél
Válasz 15.03.28. 12:39 #9
david139
Én elégedett vagyok a holdas godlike egyik fejével, azt választottam. Viszont én MMORPG-n nevelkedtem, úgyhogy egyelőre felét se értem itt a dolgoknak Egy magyarítás mondjuk segítene, ennyire nem jó az angolom.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
10257 levél
Válasz 15.03.28. 10:56 #8
MattMatthew
Igen, godlike mókás lenne, ha nem lenne olyan idétlen kinézetű. Bár a na'vi cápaember és a nyüszifül félszerzet sem sokkal jobb.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
10257 levél
Válasz 15.03.28. 10:55 #7
MattMatthew
Pedig pont azt írták, hogy nem lehet majd zsákutcába fejleszteni a karaktereket!

Esetleg fogadj fel egy új karit, elvileg akkor kidolgozhatod a statjait, minmaxolod harcra és akkor talán nem nyírnak ki.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
18839 levél
Válasz 15.03.28. 09:58 #6
Peace
Én valamit nagyon rosszul csinálok szerintem.

-Gilded Vale kipucolva, felszedtem az összes küldetést és a varázslót.
-Magran's Frok-ban kinyírnak, annyira gyenge vagyok.
-Black Meadow ugyanez.
-Easternwood-ot kipucoltam......onnan meg csak az észak-keleti erődbe lehet továbbmenni, ahol szintén kinyírnak.

Szóval eljutottam arra a szintre, hogy nem tudok konkrétan továbbmenni, vagy csak nagyon béna vagyok.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
4133 levél
Válasz 15.03.28. 09:52 #5
gothmog
Ma reggelig vártam az ihletre, de az imént én is megszültem a karaktert: Aumaua Monk, Rauatai, Drifter.
Igyekeztem nem azt nézni, hogy mi lehet tápos (fogalmam sincs, mert még nem olvastam bele semmilyen startegy guide-ba), hanem inkább egy elképzelés mentén haladtam. A monk már tegnap óta adott volt, mint fő elképzelés, e mellé pedig egy ma reggeli ihlet eredményeképpen a godlike helyett** végül a rendkívül hülye nevű aumaua fajt választottam. Arra gondoltam ugyanis, hogy elég poén lehet egy ilyen, már külsőre is igen egzotikus óriás, aki a puszta testét használva is sztb@sz minden akadályt, legyen az élő vagy élettelen. (Persze nem lesz vérszomjas, gonosz karakter, inkább amolyan Bud Spencer-es stílusban fogja nyomni ).
A származási helyet és kulturális hátteret már kiadta nálam a faj, illetve a kaszt kiválasztása.

** A godlike elvetésében benne volt, hogy a legtöbbnek sajna elég idióta feje és választható portréja van. Szerzetesnek moon vagy nature godlike-ot tudtam volna elképzelni, de pont ezek elég idiótán néznek ki.
Endure. In enduring, grow strong.
10257 levél
Válasz 15.03.28. 08:38 #4
MattMatthew
1. Ember rugó, Deadfire Archipelago-Raider. Kicsit olvasgatva azt mondják az okosok, hogy Con-t és Int-et simán leviheti az ember 4-re, mert nem fontos, ha meg nem fontos akkor a 10 sem jobb mint a 4. De egyelőre még bizonytalan vagyok az ilyen jellegű minmaxolást illetően. Mégiscsak rossz arra gondolni, hogy az ember karaktere kicsivel okosabb csak mint egy paradicsom és jóval egészégtelenebb.
Viszont így könnyen egy barlangi szörny mögé osontam, sneak attack+mire megfordult még egy és annyi volt neki. Szóval bizonytalan vagyok, hogy ezzel folytassam, vagy valami kiegyensúlyozottabbal.

2. Kérvény benyújtva.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 14.08.15. 09:11 #3
gothmog
Gameplay videó

Nagyon úgy tűnik, hogy az Icewind Dale/Baldur's Gate hangulatot maradéktalanul vissza fogják varázsolni az év vége környékén megjelenő alkotásban. A jelek szerint még a karakteranimációkban is - itt azért nem bántam volna némi előrelépést az elődökhöz képest, de ez csak nüansznyi piszkálódás a részemről


Apropó, a játék jó ideje Pillars of Eternity néven fut már. Esetleg lehetne, hogy valamelyik modi átnevezze a topikot? Köszi!
Endure. In enduring, grow strong.
7034 levél
Válasz 12.10.19. 18:24 #2
Aruns
Remélem, amikorra kijönnek vele, lesz időm majd játszani
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
4133 levél
Válasz 12.09.18. 18:41 #1
gothmog
A napokban hallottam, hogy a Kickstarter oldalán gyűjtenek pénzt (a jelek szerint igen komoly sikerrel) a Fallout 1-2, Arcanum: Of Steamwork and Magic Obscura, valamint az Icewind Dale 1-2 és Planescape: Torment című örökbecsű PC-s szerepjátékok mögött álló agytrösztök (Tim Cain, Chris Avellone és a többiek) azzal a céllal, hogy - rövidre és velősre fogva - elkészítsék a Baldur's Gate sorozat szellemi utódját a Planescape: Tormentre jellemző történeti mélységgel és mondanivalóbeli komolysággal.

Ízelítőnek a Kickstarteres link.

A készítőket látva valószínűleg nem fog eltűnni a süllyesztőben a projekt és bár minden bizonnyal igen sokáig fogják hegeszteni a játékot, így a megjelenés a távoli jövő ködébe vész (ami talán nem is baj, az Obsidian készítette játékokat eddig úgyis átokként kísérte végig a kiadói sürgetés és emiatt a félkész, nem egyszer konkrétan befejezetlen (pl. SW:KotOR2) állapotban kiadás), de egy gondolkodásmódjában, felfogásában (és részben a grafikai megjelenítésében is) régi vágású, de mégis új, friss és remélhetőleg csúcsminőségű szerepjátékot fognak letenni az asztalra!

Ebben a reményben nyitom meg ezt a topikot is.
Endure. In enduring, grow strong.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.