Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Pillars of Eternity

4133 levél
Válasz 15.04.06. 10:02 #73
gothmog
Harc közben nézd meg az egyes támadásoknál a sebzésedet! (tudod, jobb alsó ablakban) Ott részletesen kiír minden fontosabb dolgot, ha a megfelelő rész fölé viszed az egérmutatót, így a sebzésnél is levezeti, hogy elvileg mekkorát ütöttél, mennyi DR vonódott le belőle és utána leírja azt is, hogy pluszban mennyi volt a burn vagy freeze damage járult ezekhez.

Egyébként nekem is, az egyik szablyám tüzes, a másik jeges. Igen jól néz ki játék közben!
Endure. In enduring, grow strong.
18823 levél
Válasz 15.04.06. 09:44 #72
Peace
Azt tegnap elfelejtettem megkérdezni, hogy szerintetek a játék hogy értelmezi a +25% fire meg cold damage-et? Mert tettem ilyeneket két fegyverre. Az alap sebzés 25%-a megy elemental dmg-be vagy csak akkor ad ilyen sebzést, ha alapból is van elemental sebzése a cuccnak? Azért gondolom, hogfy az alapsebzés negyede megy pluszba sebzésnek, mert megváltozott a penge jegesre a nyílpuskám meg lángol. Ez persze lehet téves következtetés.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
4133 levél
Válasz 15.04.05. 20:49 #71
gothmog
Már olvasni sem tudok...

(A *-os részből a mint nekem rész fölött átsiklott a szemem)
Endure. In enduring, grow strong.
10254 levél
Válasz 15.04.05. 20:23 #70
MattMatthew
Értsd úgy ahogy gondoltam!
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.04.05. 19:59 #69
gothmog
Harc mivel easyn volt ezért easy volt

Nocsak, Maestro! Hogy is volt az *-gal jelölt megjegyzésed a #64-es hozzászólásban?
Endure. In enduring, grow strong.
18823 levél
Válasz 15.04.05. 19:53 #68
Peace
Na felment a patch.....wan már kis fehér wurm-om, ami tök aranyos!!!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
10254 levél
Válasz 15.04.05. 17:25 #67
MattMatthew
Esetemben nem ott került sor kenyér törésre. Nem tudom, hogy így a "rossz" oldalra álltam-e, bár azt hiszem, hogy nem volt olyan.

SPOILER
Raedricktől Defiance Bay pozitív hozzáállást lehet kapni. Nekromantát és a papot is életben hagytam. Kicsi rá az esély, de hátha tényleg ki tudnak találni valamit.


Harc mivel easyn volt ezért easy volt. De párbeszéd miatt a ranged cipheremet az ellen közelharcosainak arcába rakta a játék ami miatt végig ájulás közelében volt.




Patch óta a fegyverváltásnál a sima klikk nem a két weaponset között váltogat, hanem w1-w2 és pusztakéz között, ami nem annyira jó.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
12558 levél
Válasz 15.04.05. 14:48 #66
McCl@ne
Nem igazán spoiler, mert opcionális, meg eléggé látható előre is, de majd a Raedric erőd "végén" lesz egy komolyan csata (ha úgy alakul, nálam úgy alakult), na, az elsőre megoldhatatlannak tűnt, harmadjára összejött, némi trükközés (de nem csalás, csak maximális odafigyelés és taktika) árán!
Arra kíváncsi leszek, hogy ahhoz mit szóltok majd
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 15.04.05. 13:16 #65
gothmog
Nekem csak azzal az eggyel volt problémám. De ott elsőre csak lestem. Ám mit tegyek, ha a tank kidől (négyen-öten püfölik szinkronban, és a többiekkel nem tudom elég gyorsan leirtani róla a támadókat), és marad még mondjuk négy árny láthatóan jó egészségben, az bizony load game. Nem várom meg, hogy mindenki kifeküdjön (Az első próbálkozásnál még kivártam ezt: három árny a varázslót konkrétan kb. 3 mp alatt szedte le Ko-ra full endurance-ról úgy, hogy folyamatosan interruptolták, tehát még a lepitébb varázslatot sem tudta közben ellőni.)
Endure. In enduring, grow strong.
10254 levél
Válasz 15.04.05. 13:06 #64
MattMatthew
Igen, ott vannak kemény csaták*!

*De a nem IWD-en v. BG-en, hanem NWN-en és Dragon Age-en nevelkedett gyerekeknek, mint nekem a nehéz csata azt jelenti, h partiájulgatás van, nem azt, h 3 loadgame.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.04.05. 12:59 #63
gothmog
Azért még Gilded Vale templomromjában az árnyak elég rendszeresen a varázslómra "teleportáltak" rá. Ott a tank csak ideig-óráig tudott "fogni". De ez tuti nem szimplán low defelection/low DR, mert Durance-nek még szarabb mindkét értéke, és őt rendre békén hagyták, kifejezetten a varázslómat célozták.

Különben ott lent volt az eddigi legkeményebb csatám. Öt darab árny egyszerre, az igen kellemetlen volt. Elsőre és másodjára fel is szecskáztak (eddig csak a medvénél jártam meg, amikor még egyedül mentem oda, más harcoknál nem volt visszatöltés). Igaz, harmadjára, amikor vettem egy nagy levegőt, és átgondoltam a taktikát, illetve, hogy kivel mit kellene használni ellenük, akkor már gyerekjáték volt, és pillanatok alatt lenyomtam őket (csak annyi kellett, hogy a harc kezdete után a varázslóm elég gyorsan és zavartalanul a közelükbe helyezkedhessen, addig, amíg az árnyak még a két közelharcosommal vannak elfoglalva, és nem jut valamelyiknek az eszébe, hogy ráteleportáljon. Innentől kezdve pedig egyetlen jól irányzott tűzcsóva, és három árny már ment is a levesbe rögtön.)
Endure. In enduring, grow strong.
10254 levél
Válasz 15.04.05. 12:44 #62
MattMatthew
Pont most sikerült átröppennem egy liánon Raedrick erődjébe, remélem nem kell visszatöltenem. Gondolom random drop volt az az Arbalest amit találtam egy felső szobában 4 lockpick árán. Kár lenne érte.

Rugó helyett inkább WoodElf Cipher lett. Blunderbuss-quickswitch-Arbalest és utána mehetnek a varázslatok.

@gothmog Köszönöm a tippet Edér védekező harcát illetően! Egyrészt ezért, másrészt mert ranged cipherem van az ellen tényleg elég jól megakad a harcosnál!
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.04.05. 12:44 #61
gothmog
Utánanéztem, nincsen benne a GoG-osban a hotfix.

Szerencsére csak egyetlen probléma miatt kellett a hotfix, ha jól láttam. Bár az elég komoly lehet annak, akit érint: a játékos által felbérelhető (magyarán a játékos által elkészített) kalandozók nem tudnak pl. zárat törni, csapdát hatástalanítani.
Endure. In enduring, grow strong.
12558 levél
Válasz 15.04.05. 12:20 #60
McCl@ne
Nem ez az egyszeri csúszás a probléma, sőt, nem is maga a csúszás. Ez csak egy játék, még ha nagyon tetszik is, nem ez a gond. Alapból ha valami fent van itt is és ott is, inkább GoG-on veszem én is, de ez mostantól a régi címekre fog korlátozódni, mert egyszerűen nem úgy élek, hogy tudjak várni. Kurvára semmi szabadidőm nincs, erre most kifogtam 2-3 napot, amikor lesz tényleg lehetőségem játszani, és arra várogassak, hogy éppen hajlandóak-e egy szaros javítást feltenni, ami az amúgy game-breaker bugot kipucolja... kizárt. Arról nem is beszélve, hogy nem tudni, a hotfix is benne van-e.
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 15.04.05. 11:36 #59
gothmog
Oké, miután ezt megírtam, újra felnéztem a GoG-ra, és közben pont fel is tették oda az 1.03-at (kérdés, hogy a hotfix-szel vagy anélkül?). De ezzel együtt is elég durván csúsztak tényleg...
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 15.04.05. 11:29 #58
gothmog
Kicsit engem is bosszant ez a patch dolog a GoG-on... azt hittem, hogy ma délelőttre kint lesz már, de még híre-nyoma sincs. Nem tudom, hogy mi indokol ekkora csúszást?!
Igaz, nálam nincs még játékot megakasztó vagy jelentősebben megzavaró bug (állítólag néhány hiba amúgy csak a Steam verziónál jelentkezett), inkább az elvről van szó.

Ettől függetlenül én sokkal jobban szeretem a GoG-ot (főleg azért, mert naprakészre pofozzák - op-rendszeren futtathatóság szempontjából - a régi címeket is).

Különben tényleg érdemes az enchantment fület nézegetni. Ahogy gyűlnek a komponensek, valamint egy kis pénzmag is áll a házhoz, szépen lehet tuningolni az alap felszerelési tárgyakat. A zsiványomon tegnap a bőrvértet tuningoltam meg kicsit (+2 DR), meg a korábban már kicsit megbuherált szablyáimat is tovább erősítettem. Most már mindkettő "fine" (+4 ACC, +1,15% sebzés), valamint az egyiket már be is tüzesíttettem (+25% burn damage). A tüzes szablyával (flanking módban), már a sima találatokkal is 40 körüli sebzésekkel ütöttem az erdei trollokat
(Black Meadow-ban vagyok éppen, 4. szintűek a karakterek. Gondolom, ezzel az itteni kis közösség tagjai közül én járok még a leghátrébb a játékban )
Endure. In enduring, grow strong.
18823 levél
Válasz 15.04.05. 11:18 #57
Peace
Ennyi! Jól tetted!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12558 levél
Válasz 15.04.05. 10:43 #56
McCl@ne
Raedric erődjének kipucolása közben bizonyos termekből (ez nem fix, hogy melyikből) nincs kiút, kilépéskor elfeketedik a töltőképernyő és annyi, tehát semmilyen trükkel nem lehet kijönni, egyetlen módja, hogy visszatöltesz egy mentés az erődbe lépés előttről. Ezt mondjuk az új patch javítja, csak nem tudom, hogy mikor jön ki a GoG-os verzióhoz.
Bár már nem érint, mert felbasztam magam, hogy napokat késik (miközben már kint van a patch hotfixe is!), úgyhogy megvettem a picsába Steam-en a játékot és ott zavartalanul tudok játszani
Respect is not given. It's taken.
18823 levél
Válasz 15.04.05. 10:23 #55
Peace
Hoppácska! Mi ez a bug? Végre lenne időm elmerülni kicsit a világba, mert a pofám leszakad, hogy a hét eleje óta nem volt elindítva a játék...
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
4133 levél
Válasz 15.04.04. 09:23 #54
gothmog
Edérnél annyi van, hogy ha védekező módba rakod (ezt harcon kívül is megteheted, és addig úgy marad, míg ki nem kapcsolod ezt a képességét), akkor egyszerre még további két ellenféllel szemben tud engagementet kialakítani. És az eddigi ellenfelek, úgy láttam, hogy nem szívesen törnek ki ebből, vállalva így az ingyen ütést a tarkójukra
Tehát az elején Edért előrehúzni, és minél több ellenfelet befogni vele. Utána már lehet a többiekkel is aprítani.

Persze később lehetnek okosabb szörnyek. A tegnapi linkeden azt írják a Steam fórumon, hogy vannak ellenfelek, akik simán bevállalják a disengagement attackot is, hogy mielőbb el tudják érni és le tudják verni a fizikailag gyengébb, de más szempontból veszélyesebb karaktereket (ciphert vagy varázslót pl.).

Amúgy jó a játék! Normálon tolom, de tényleg itt is elkél az alapszintű taktikázás. Egy farkas- vagy vaddisznófalka is tud néhány izgalmasabb pillanatot okozni, és tegnap elég volt egyetlen harc eleji bénázásom ahhoz, hogy két sporeling Edér helyett a rugómra tapadjon rá (Anslög's Compass, barlang), és bizony bármit csináltam, rajta maradtak, és mire sikerült kinyírni a dögöket, addigra a zsiványomat már simán az eszméletlenségig püfölték.
Endure. In enduring, grow strong.
10254 levél
Válasz 15.04.04. 07:05 #53
MattMatthew
Lehet, hogy kicsit okosabban kellene a csapatot helyeznem. Végülis ilyen threat generationt nem említettek, hogy lenne harcosnak extrán, szóval mindenképp az ellefnél arcába kell tolni Edért, hogy őt gyakják.

Erre rá is akartam kérdezni, hogy hogy van ez, hogy 1-6(/8?) fő között lehet variálni és mégsem überkönnyű 6 fővel, de erre választ ad ez az XP darabolás.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.04.03. 21:44 #52
gothmog
Igen, most olvastam, hogy Steameseknek kint a patch: Patchnotes.

Nekem is GoG-os verzió van. Szerintem egy vagy maximum kettő nap, és megkapjuk mi is.

(Most megyek is vissza játszani. Végre három nap szünet )
Endure. In enduring, grow strong.
12558 levél
Válasz 15.04.03. 21:37 #51
McCl@ne
12-es elvileg a maximális szinthatár, amit sokan viszonylag hamar elérnek, úgyhogy szerintem nyugodtan használj csak teljes csapatot, így sem hiszem, hogy gond lesz velük a te játékstílusodban. Én már 5 fővel haladok, így a játék elején található feladatok viszonylag könnyen abszolválhatók, most megyek a Strongholdba, vagyis majd holnap.
(mert egyrészt ma dolgozok, másrészt belefutottam egy nagyon csúnya bugba, sokakkal egyetemben: Raedric erődjében egy területről nincs már kitöltés, sehogy, de elvileg ezt javították, csak "sajnos" GoG-os verzióm van, náluk meg valamiért késik a patch)
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 15.04.03. 21:27 #50
gothmog
Kíváncsi leszek erre. Nálam eddig pl. Edér simán lefoglal 3-4 farkast is (védekező módban), a zsiványom közben szépen és zavartalanul kaszabol flanking módban, az elf varázsló pedig zavartalanul osztja az áldást. A helyezkedésre mondjuk tényleg figyelni kell, nem lehet ész nélkül begyalulni a harcokba. Én úgy vettem észre, hogy ha a harcossal kicsit előremozogsz, és befogsz két-három ellenfelet (vagyis engagement lesz), akkor azok már nem szívesen mozdulnak el maguktól. (Igaz, még csak a várostól délre lévő erdőt jártam be, lehet, hogy lesznek majd trükkösebb dögök is.)

Ma hagytam el különben déli irányba Gilded Vale városkáját, már összeakadtam Durance-szel. Kb. egy órát beszélgettem vele, részben azután, hogy felfogadtam. Egy óra volt tényleg, mert kb. mindent kétszer átolvastam, de így sem értettem meg mindent 100%-ra, amit mondott. Nagyon régen történt velem utoljára ilyen, de most úgy érzem, hogy kevés az angolom (valahol félúton lehet különben a közép és felsőfok között, de már évek óta nem töröm magam, hogy javítsak a tudásomon). Megértem, amiről beszél, nem gond, de néha csak a lényegét tudom levenni egy-egy mondatnak, a finomabb, cirkalmasabb kifejezések és az ezek hordozta esetleges hangulatfokozások vagy másodjelentések elszállnak mellettem. Ez pedig bosszant, mert érzem, hogy piszok jól össze van rakva ez az egész, a szövegeket is beleértve, és ez utóbbiak tökéletes (tehát nem csupán értelmi, hanem finomságokbeli) megértése is óriási pluszt tudnának adni.

Amúgy tudnak valamit a történetírók, karakterkészítők: Durance mérhetetlenül ellenszenves volt az első pillanatokban (amikor találkoztam vele), azután kíváncsivá tett (engedtem is, hogy csatlakozzon), majd pedig (ez a jelenlegi helyzet) mérhetetlenül kíváncsivá. Ha minden felfogadható NPC ilyen egyedi, akkor komoly bajban leszek, hogy kit rakjak ki a csapatból, ha betelik mind a hat hely. (Ráadásul - kompromisszumosan - fejben négyfős partival terveztem előre, mert a szűken szórja a játék az XP-t, és ha nagyobb a parti, akkor bizony nem lesz sok szintlépés. Erről most már részben letettem, mert az érdekes karakterek többet érnek, mint egy-két plusz talent vagy skillpont.)
Endure. In enduring, grow strong.
10254 levél
Válasz 15.04.03. 20:45 #49
MattMatthew
Valami okos steam forumon azt írja, hogy az AI low DR low Deflection karaktereket célozza meg, ami egy katonánál, vagy bérgyilkosnál (esetleg még egy útszéli zsiványál) is elmegy, bár fura, de egy vaddisznónál azért határozottan gyanús.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
10254 levél
Válasz 15.04.03. 05:46 #48
MattMatthew
Úgy szokott lenni, hogy komolyan korlátozza a varázslást, itt ugyan nem tudom, hogy hogy van. Úgy tűnt, hogy sebességből von le ami rugónál nagy baj.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
2087 levél
Válasz 15.04.02. 22:39 #47
Shadowguard
Azt nem hiszem Édernél egy fine kétkezes kard van, amivel 40es ütései vannak, a mágus meg a kis botjával puttyog olyan kilencet. Meg tettem direkt egy próbát, ráadtam a buta elfre egy 10es vértet és így a papot zargatta boldog-boldogtalan. Csak nekem a varázslás és a teljes vértezet nem illik össze...
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
10254 levél
Válasz 15.04.02. 21:42 #46
MattMatthew
Bár lehet, hogy kiosztott damage szerint választják és mennek a legveszélyesebbre. Minden esetre a tanknak így nem biztos, hogy van értelme, vagy legalábbis másként, mert az utat végülis így is tudja blokkolni!
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
2087 levél
Válasz 15.04.02. 08:59 #45
Shadowguard
Itt írnak róla

Viszont az előző hozzászólásod alapján az ellenfelek intelligensek, és azt támadják, akinek a legkisebb a védelme. Ami egy random útonállónál vagy szellemnél még logikus is, de mutasson nekem valaki olyan vaddisznót vagy farkast, ami elkezdi kergetni a távolabb álló embert, amikor valaki egy kétméteres karddal csapkodja Na nem baj, majd ügyesebben taktikázok innentől, de akkor sem adok teljes vértet a mágusra
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
10254 levél
Válasz 15.04.02. 08:37 #44
MattMatthew
"Ja igen, a töltési időről mintha azt olvastam volna, hogy tudnak róla, fokozatosan egyre több lesz, ahogy haladsz előre és nő a save file."

Ez gáz!
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
10254 levél
Válasz 15.04.02. 07:11 #43
MattMatthew
Mióta van egy vért nélküli monk is a partiban azóta mindig az támadják és csak utána a rugót. Harcost csak akkor ha már nagyon muszáj.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
2087 levél
Válasz 15.04.02. 01:19 #42
Shadowguard
Az erdőben pont volt Ott szerettem volna úgy megoldani, hogy hátulról megkerülve a területet közel lopakodok a vezérükhöz és amikor a csapat elcsalja a két pajzsost akkor a vezér az első castja előtt kap egy vakítást és mire kettőt pislog lecsapom (viszont mivel egyszerre jött ki mindenki az egyik pajzsos rögtön felém indult el) Utána meg lehetett volna segíteni a többieknek. Így is sikerült megoldani pár próbálkozás után, hogy ne essen össze senki (nincs következmény, de na), csak mégis egyszerűbb lett volna, ha így is meg tudom oldani
Plusz templomban is lehetett volna taktikázni a skuldr kingnél A harcos elcsalja, én szépen megvárom egy beugróban és hátulról megszurkálom amikor már elfoglalja magát. Helyezkedni meg nem mindig lehet kényelmesen, főleg, mert a mágust kímélendő a templomban mindenféle ajtókba meg hasonlókba húzódtam be és ott nem volt hely ilyen úri huncutságokra. Egyébként csak nálam pályázik mindenki rá? Még a vaddisznók is őt kergették ahelyett, hogy szépen zargatták volna a harcost...
Inkább csak ilyen kényelmi dolgok ezek, de BG-ben úgy emlékszem így működött és lehetett vele trükközni. Főleg amikor már ismerted a csatát és tudtad, hogy jön erősítés. A rugó megvárta a később betoppanó mágust/healert/egyéb kellemetlenséget és instant leölte Itt nem merek ilyennel trükközni, mert néha érthetetlen módon leforognak a mobok még ha nem is bántom őket.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
4133 levél
Válasz 15.04.01. 23:31 #41
gothmog
A lopakodós dologhoz: bár hülyén hangzik, hogy vagy mindenki vagy senki, de pont a rugó működését nem zavarhatja igazán a gyakorlatban. Ugyanis amikor kijön mindenki stealthből, ő még kb. két másodpercig meglepetésből támadhat akkor is bárkit. Utána pedig úgyis helyezkedés van, nem kell stealth-be menni (pl. ha már flanked pozíció van, akkor automatikusan osztogatja az extra sebzést).
Persze értem a logikai/elvi problémát, és amúgy 100%-ban jogos is, de a gyakorlatban tényleg csak zavaró lehet (fejben), a játéktechnikai működést sokban nem zavarhatja.
Maximum abban a ritka esetben, ha - persze félrehúzódva a harc sűrűjéből - a csata közben is el szeretnél vele rejtőzni valamiért időlegesen (mondjuk, hogy utána lopakodva és a többi ellenfelet nagy ívben kerülve meg tudj közelíteni egy hátul ácsorgó varázshasználót vagy egyéb problémás dögöt), na azt tényleg nem lehet így. Viszont ritka lesz szerintem, hogy helyed legyen ilyen manőverre (azért az is röhejes lenne, ha egy nyílt terepen kb. két méterre a harcolóktól stealth-be át tudnál csak úgy menni)

Persze ha többet láttam a játékból (még mindig Gilded Vale-ben vagyok, a lábamat sem tettem ki onnét), akkor lehet, hogy változik majd a véleményem, és én is zavaróbb hülyeségnek fogom tartani.
Endure. In enduring, grow strong.
2087 levél
Válasz 15.04.01. 23:14 #40
Shadowguard
Na rájöttem mi volt a baj: elszoktam én az ilyen taktikus harcoktól Pedig anno a BG-t még Improved Anvillal is toltam és nem voltak ilyen gondjaim. Előbb átmentem a déli térképre, ott kerítettem még egy karaktert a csapatba, kipucoltam mindent és visszamentem a templomba. Szépen óvatosan haladva, elcsalogatva az ellenfeleket egyenként (te jó ég, de rég is csináltam ilyet) és ügyesen taktikázva egész szépen kipucoltam a helyet. Most jól át akarom gondolni hogyan fejezzem be a questet

Viszont szegény varázslóval csinálnom kell valamit, rendszeresen miatta kell pihennem, pedig amennyire lehet távol tartom a csatáktól (de ugye árnyaknál nem lehetett), mégis fogy a HP-ja. Bár a legaranyosabb a paladincsapat volt második nekifutásra Egy spell a vezérüktől és már feküdt is a kicsi elf

Viszont pár dolog zavar, remélem lesz rá majd egyszer mod vagy valami. Miért az egész csapat tud csak lopakodni? Közel menni az ellenfelekhez úgysem tud csak a rugóm, de ahogy indul a combat mindenki kijön stealthből-> nem tudom a harcossal kezdeni és mellettte stealtből is támadni a rugóval. Egyedül meg nem küldöm közel, mert hajlamos ő is eldőlni, mire a többiek odaérnek. Nehézvértet meg nem teszek rá.
A másik, hogy néha kicsit buták szegények... Az árnyaknál vettem észre, hogy mikor teleportálnak (természetesen a mage mellé) akkor a többiek állnak bután és elfelejtik, hogy harcolni kellene. De az is jó, mikor én felejtkezek meg valakiről és nyugodtan áll, miközben a többieket eszik a szörnyek

Szerk.: Ja igen, a töltési időről mintha azt olvastam volna, hogy tudnak róla, fokozatosan egyre több lesz, ahogy haladsz előre és nő a save file. Elvileg a patch erre is jó lesz. De lehet keverem valamivel
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
10254 levél
Válasz 15.04.01. 19:19 #39
MattMatthew
Caed Nua
SPOILER
Nem csak a medve, Maerwald sem játék! Lehet, hogy nem félholt partival kéne beszólnom neki!


Nálatok is bosszantóan hosszúak a töltő képernyők? E mellett a grafika mellett gáznak érzem...
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
2087 levél
Válasz 15.03.31. 11:13 #38
Shadowguard
Kettő? Engem kapásból három kezdett el rágcsálni És a mocsok dögök simán a mágusra mentek rá, Éder még ácsorgott egy háló közepén Viszont ilyen "viccesebbek" felütés után már biztos, hogy nem megyek a közelükbe egyelőre. Inkább megkeresem a kovács dolgait, hátha kapok cserébe árkedvezményt
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
18823 levél
Válasz 15.03.31. 10:54 #37
Peace
Talán két pók volt összesen. Az árnyak már viccesebbek! Főleg, mikor 4 jött belőlük.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
2087 levél
Válasz 15.03.31. 09:48 #36
Shadowguard
Nortont Ingrid házában találod (vagy valami hasonló neve van, félúton a szélmalom és az akasztófa között), éppen pakolnak Nem spoilerezek, de nem jársz rosszul, ha rendes leszel velük
Katakombákhoz én még kevésnek éreztem magam, inkább szétnézek a környéken. Egyébként is utálom a pókokat
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
4133 levél
Válasz 15.03.31. 09:06 #35
gothmog
Én még sehol sem tartok, miután megérkeztem végre, tegnap egy órát járkáltam Gilded Vale-ben, de ebben csak a városba belépés (és párbeszéd az akasztófa - hehe, elég szó szerint értelmezhető itt - előtt), az egyik asszony háza (Calisca testvéréé), valamint a Fekete eb fogadó bejárása volt benne. (Minden párbeszédet alaposan átolvasok, könyveket is végigböngészem, nézelődök stb., magyarán élvezkedek rendesen )

Először nem értettem különben, hogy a mindenfelé ácsorgó alakok, akiknek a neve sárga háttérrel jelenik meg a fejük felett, és nem beszélgethetsz velük, csak egy-egy intenzív emlékképet olvashatsz ki belőlük, igazából mire valók? Már mindenféle összeesküvés-elmélet kezdett kibontakozni bennem, majdnem el is kezdtem feljegyezni a nevüket és az emlékképek lényegi mondanivalóját, hátha szükség lehet rájuk bizonyos titkok felderítéséhez vagy hasonló, de azután - kivételesen (mert nem szoktam spoilerezni, már kinőttem belőle, sokkal élvezetesebb "szűz fejjel" végigmenni elsőre az ilyen komolyabb cRPG-ken) - gyorsan rájuk kerestem, és kiderült, hogy ezek vszg. spéci kickstarteres támogatók, akik ilyen módon jelenhettek meg a játékban, az emlékképeik pedig csak színesítő jellegűek. Egyesek szerint vacak ötlet, de engem nem zavar, érdeklődve olvasgattam ezeket az emlékképeket. Ha valakinek meg nem tetszik, simán ignorálhatja őket.


Én nagyjából négyfős csapattal tervezek (fejben) egyelőre. A fogadóban látott karakterkreálást nem szándékozom használni, inkább igyekszem majd a "rendes" felfogadható karaktereket megtalálni, és belőlük összeválogatni az állandó csapatot.

Viszont elég igényes a játék nyelvezete. Legalábbis gyanítom, mert itt viszonylag gyakran előfordul, hogy olyan szavakba is belefutok a párbeszédek során, amelyeket a szövegkörnyezettel együtt persze megértek, de ha önmagukban dugnák az orrom elé, meg nem mondanám, hogy mit jelentek
Endure. In enduring, grow strong.
18823 levél
Válasz 15.03.31. 08:11 #34
Peace
Velünk is maradnak végig? Vagy van valami megkötés? Mondjuk, hogy csak 1 napra vagy 1 hétre lehet őket felbérelni? Nem kattintottam még rá...
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18823 levél
Válasz 15.03.31. 08:08 #33
Peace
Tőlem is kolléga kérdezte tegnap, hogy felvettem-e az arcot a fa tövénél. Én is csak pislogtam. Az első pihenés közben jön az álom, és utána tudunk beszélgetni a fára felakasztott törp asszonnyal. Utána tudjuk csak felvenni. Én is így hármacskán mentem vissza kinyírni a mackót. Vagyis négyesben, mert ugye van egy cuki farkasom is, aki szép nagyokat harapdál. A katakombákat is nagyon szépen lehetett pucolni ezzel a csapattal!!!
Azt vágja valaki, hogy a városon belül hol találom az embert, akit a szellem említ a medve barlangjában? Keresgéltem egy ideig, de aztán ledőltem aludni.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
10254 levél
Válasz 15.03.31. 07:34 #32
MattMatthew
Wiki nem ír megszorítást a felvételével kapcsolatban! Ahogy SG is írta, az után lehet, hogy az akasztott törp animancerrel konzultálsz.





szerk. Úgy láttam, hogy érdemes sokan menni, e miatt hamar felfogadni embereket a fogadóban, mert egyre drágábbak lesznek szintlépéssel.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
2087 levél
Válasz 15.03.30. 22:48 #31
Shadowguard
Hát én rugóval simán felvettem Elsőre nem volt olyan opció, de második csevegésre (miután aludtam egyet a fogadóban és beszéltem a törpe nővel) már előjött. Csak sokat kell vele beszélgetni.

Közben bosszút álltam a medvén is, három fős csapattal simán eldőlt. Csak baromi lassan haladok, végigolvasok mindent, megnézem mindenkinek a lelkét akinél lehet (ennek egyébként van haszna vagy csak érdekes színesítő elem?) és körbejárok mindent. Tisztára mint a legelső BG játékomnál

A templomba lenéztem én is, de arra jutottam "Ejj, ráérünk arra még". Kicsit haladok inkább a főszállal, mert sok a pók és harapnak.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
12558 levél
Válasz 15.03.30. 22:20 #30
McCl@ne
Edért vajon bárki felveheti? Rémlik, hogy dumáltam vele, de az nem, hogy lett volna ilyen opció.
Respect is not given. It's taken.
10254 levél
Válasz 15.03.30. 22:10 #29
MattMatthew
A távolsági fegyver lehet, hogy sokat javít a karakterek túlélési képességén. Ha ráfordul a rugómra egy ellen akkor izibe meg kell vakítani vagy Edérrel fel kell löketni, hogy ne vérezzem össze magam.

D előnye főleg akkor jelentős amikor székelőjárásban kell a dungeonban menni a csapdák miatt. Aztán csatakor lassítani kell mert hamar vége lesz amúgy. (DivinityOS harcrendszerét ezért élveztem jobban, minden kézben tarthatóbb volt.)
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 15.03.30. 21:26 #28
gothmog
Én pont fordítva vagyok ezzel; főként az S betűt szoktam használni (ez lassítja a játékot).

Ja igen, és ma én is megtanultam a székely mondást: a medve nem játék!
A rugómat egyetlen ütéssel padlóztatta, miután kiröhögte az előtte lesből leadott lövésemet. Na de majd visszanézek oda később, és akkor lesz nemulass!
Endure. In enduring, grow strong.
18823 levél
Válasz 15.03.30. 21:15 #27
Peace
Nah kezd alakulni!!! Kukáztam a paladint, és csináltam egy ranger-t! Ég és föld a kettő!!! Felvettem a fa mellett ácsorgó emberkét, és így már elég tuti kis bagázs verődött össze. Kipucoltam az elhagyott templom katakombákat is, és felfedeztem az isteni "D" betűt!!!!!! Amivel sokkal gyorsabb tempóban fut a játék. Eddig nagyon élvezetes!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18823 levél
Válasz 15.03.30. 13:27 #26
Peace
Mi a helyzet a varázskönyvvel? Arra nem tudtam még rájönni. Ha kifogytak a lehetőségek, akkor csak pihenés után tudom újra használni? Vagy van valami más módja is?
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
4133 levél
Válasz 15.03.30. 09:25 #25
gothmog
Elég durva bugról hallottam (amit állítólag a héten javítanak az első patchben): ha duplaklikkel akarsz lecserélni egy felszerelési tárgyat (tehát mondjuk az inventoryban duplán klikkelsz egy vértre, hogy így cseréld le a rajtad lévővel), akkor elveszítheted az összes fajból eredő spéci képességeket, állandó bónuszokat stb.

Itt olvahatjátok

A patchig, ha ilyesmi történne, csak a csalás (konzol lehívása, és az elveszített képességek kézzel visszacsalogatása) marad.

Én szerencsére még egyetlen hibával sem találkoztam. Igaz, még csak most értem Valewoodba (illetve tegnap itt hagytam félbe, és innentől folytatom majd ma este), tehát nagyon-nagyon a legelején vagyok. (Bár mindenhol megálltam nézelődni, minden cyclopedia bejegyzést végigolvastam stb., így néhány órát már így is beletettem)
Viszont eszméletlen a hangulata, tényleg! És totál BG érzésem van tőle. De olyan, amit utoljára tényleg az Infinity Engine-es játékokban tapasztaltam. Amikor tegnap megérkezett a karakterem az éjszakai Valewoodba, fájó szívvel léptem ki (de muszáj pihenni/aludni is), és teljesen ugyanaz az érzés támadt bennem, mint amikor valamikor 1999 januárja környékén a kezdőkarakteremmel, Imoen társaságában először próbáltam meg elbotorkálni a madárhangoktól és zörejektől teljes éjszakai vadonban a Friendly Arms Inn fogadóig a BG1-ben.
Endure. In enduring, grow strong.
12558 levél
Válasz 15.03.29. 21:12 #24
McCl@ne
Két fős csapattal már lemegy a medve is, lesznek annál cifrább dolgok is a környéken! (farkasfalka, vaddisznók, stb.)
Amúgy hatalmas ötlet, hogy ugye a varázslatok könyvben vannak (ez így volt régen is), viszont itt SZÓ SZERINT, tehát ha megölsz egy ellenséges mágust, tiéd a könyve! Aztán azt kezdesz vele, amit akarsz, majd meglátjátok, de zseniális!
Illetve a fejemet majdnem elhagytam, amikor a teljesen szimpla kardomon jobb gombbal kattintva megnéztem az "Enchant" részt. Egy szaros kardból csodát lehet építeni idővel! Mondtam már, hogy zseniális?
Respect is not given. It's taken.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.