Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» F1 2012 [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: F1 2012
Harmadjára is felbőgnek a Codemasters F1 gépei.

F1 2012

F1 2012
A legutóbbi F1 2012 cikkek, hírek
  • 2012.10.09. | Cikk » Ismertető/teszt
    F1 2012
5 levél
Válasz 12.12.06. 17:23 #13
Darth Bane
Nem Tudja Véletlenül valaki,hogy a Autosave Bug-ot hogyan lehetne kiküszöbölni? Mert eléggé Cinkes,hogy nem tudok Tovább menni,mert nem hajlandó menteni:S:S:S:S.
Előre is Köszönöm!
3081 levél
Válasz 12.11.27. 18:46 #12
Sucee
De ha esetleg mindig így indulna ez után is, nézd meg a beállításokat, mert van játékon belül is külön ilyen lehetőség.
(Én pl. direkt ablakban futtatom, hogy alttabozások után ne töltse be újra az összes textúrát )
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
5 levél
Válasz 12.11.27. 18:33 #11
Darth Bane


Millió köszönet! Ezzel is bebizonyítottam azt hiszem,hogy számítástechnikai Analfabéta vagyokMég egyszer Köszönöm!
11785 levél
Válasz 12.11.27. 12:50 #10
Ghoost
Nyomj egy alt + entert, és máris full screen lesz.
3007 levél
Válasz 12.11.27. 12:36 #9
gregmerch
Próbáld meg az exe fájl tulajdonságainál beállítani, hogy futtassa teljes képernyős módban. Esetleg játékon belül kell átállítani valamit (felbontást, stb.).
i7-4790, Asus Maximus VI Gene, 2x8Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, ASUS GTX 970 2xSLI; i7-3770K, Gigabyte GA Z77X-UD3H, 4x4Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, Gigabyte GTX TITAN ; PS, XB, ND, AND
5 levél
Válasz 12.11.27. 12:03 #8
Darth Bane
Elnézést a Buta kérdésért,de nekem minden Indításkor ablakban nyitja meg a Játékot,nem teljes képernyőm...Igaz az első indításnál még minden ok volt de azóta nem...így viszont kicsit ront az élményen. Esetleg van valakinek ötlete,hogy mi okozhatja ezt a piciny hibát?

Az előttem szolokhoz csatlakozva,én nagyon kellemeset csalódtam ebben a játékban.Sokkalta Realisztikusabb mint 2010 vagy a 2011.Nem érzem már azt a nagyon Arcade megoldást,hogy úgy fordul az autó mintha a közepébe egy szöget vertek volna.A hangok és az effektek is sokkalta tetszetősebbek.Igaz kicsit nehezebb is lett,de a Realitását így megtartja,nem úgy mint például a 2010-ben ahol egy (akkor még gyenge) Lotus-sal Legendás módban porba aláztam a mezőnyt. Kisesebb hibái akadnak ugyan(de hát melyik játéknak nem),de összességében meg vagyok vele elégedve
15994 levél
Válasz 12.10.14. 22:34 #7
ufodani
Mondom. Copy paste... Álltalában az idézőjek miatt.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
2 levél
Válasz 12.10.14. 11:03 #6
Fernandooo
Bocsánat a sok kérdőjelért, nem tudom mi történt a hozzászólással beküldés közben...
2 levél
Válasz 12.10.14. 10:57 #5
Fernandooo
Na, akkor én is regisztráltam, csak eme hozzászólás miatt. Mert hogy olyasmik lettek leírva, amivel finoman szólva sem értek egyet ? ez még hagyján -, de konkrétan köszönő viszonyban nem állnak a valósággal. Nézzük csak gyorsan?.

A grafikai fejlődés annyiban merül ki, hogy változtattak a fényviszonyokon, illetve kontrasztosabbá tették a színeket. Szerintem ez néhány órás munka. Tudni kell, hogy a játék alapját az az ősrégi EFGO motor adja, ami anno még a Griddel mutatkozott be. Ennek 4 éve? Ezt a motort módosítgatják, kiadtak már vele az F1 2012-vel együtt 13 darab játékot, úgyhogy talán-talán indokolt lenne, hogy miután ennyire sikerült kiaknázni és dollár százmilliókat beleölni, esetleg egy vadiúj motort is hozzanak már végre. Főleg, amikor olyan kemény riválisok jönnek, mint az Assetto Corsa, a Project CARS, vagy a GTR 3. És a riválisokat a grafikára értem most, semmi másra. A hab a tortán az, hogy a Grid 2 is ezt az elavult EGO-t fogja használni, ami jól érzékelteti azt, hogy a Codemasters mennyire tesz arra, hogy egyébként a játékipar egy folyamatosan fejlődő iparág és az emberek időnként azért éhesek az alapvető újdonságokra.

Azt is megemlíteném, hogy az F1-sorozat nem más, mint egy Grid-mod. Ennyi, és éppen ezért rendelkezik annyi, elfogadhatatlan hibával. Ezt a motort nem erre a műfajra írták, milliószor kilóg a lóláb és a jelek szerint minél többet módosítgatják és erőszakolják meg a motort, annál hibásabban fog működni. Azért egy teljes brand modszerű felépítése enyhén szólva is szánalmas lépés, az F1-sorozat egy teljesen önálló, specifikusan kifejlesztett motort érdemelt volna. De nem kapott, ezért tart ott, ahol.

Mentegeted azt a megoldást, hogy a pályáról lecsúszva a játék belenyúl a vezérlésbe és nem engedi a játékost személyre szabottan cselekedni. Nézd, az, hogy nem kikapcsolható a kerékcserés kiállás, egy minősíthető dolog. Az, hogy a rajt szintén automatikus, ismét egy dolog. De érted? Ha kicsúszok a pályáról, talán meg kellett volna oldani a dolgot kerék kipörgéssel, illetve azzal, hogy megfelelő nem-tapadási viszonyokat és egyéb fizikai jellemzőket érvényesítenek ebben az esetben. De az, hogy maga a játék fogja meg az autót, durván nevetséges és árkádnál is árkádabb megoldás. Pályalevágások? Nos, ezt egyszerű lenne megoldani. Ha TT-ben, vagy akárhogy leszakítasz a pályából egy részt ? jellemzően a kanyarokban ? élből kioszt a játék 1 mp időbüntetést és meg van oldva ez a hatalmas probléma.

Az meg, hogy élethű az, hogy a játék megfog a kavicságyban, simán nc kijelentés. Akkor lenne így, ha a valóságban az lenne, hogy valaki kimegy a pályán kívülre és egyszer csak ott terem nem tudom mennyi pályamunkás és visszatartják az autót x másodpercig. De azért ez így eléggé röhej lenne, nem?

"A lefelé váltásokkal is csínján kell bánni, akárcsak tavaly, különben robban a motor, de minimum vidám gőzmozdony mintájára dől belőle a füst. Mikor láttunk hasonlót a való életben?"

Motorhibák és való élet. Te sem gondolod komolyan, hogy egy sima utcai autó ilyen irányú jellemzőivel kellene példálózni, igaz? Az F1-ben az utóbbi években mennyiszer láttál te motorhibát, amik a váltásból adódtak? Segítek: Egyszer sem. Ennek fényében pedig teljesen irracionális az, hogy a motor felrobban, csak mert ?túl gyorsan? váltok vissza. Ilyen nincs, ezért ez a ?megoldás? ? bug? ? messze nem élethű.

Az irányítás kérdése egyénfüggő, de tény, hogy a játék eredeti állapotában messze nem hozza azt, amit eddig megszoktunk. Nézel te onboard felvételeket? Milliószor nem az ideális íven előznek a versenyzők, mégsem száll el a tapadásuk nullára. Mert ugye ez esetben lehetetlenség lenne előzni. Innentől tehát érvénytelen az a kijelentés, hogy csak egy ideális ív van, ez már csak azért is baromság, mert rengeteg versenyző más és más ideális íveket használ alkalomadtán. Arról pedig külön biztosíthatlak, hogy az ideális íven is fellép az alulkormányzottság effektusa és szerintem ismerem ezeket az íveket, legalábbis az F1 2011 TT-ben elég szépen a leaderboard elején voltam ? ahol komolyan nyomtam, első húszban simán -, talán nem kell nekem bemutatni, hogy hol és merre vannak az ideális ívek. Ehhez képest a 12-ben sehol nem úgy fordul az autó, ahogy kellene. ? Patch előtti állapotról beszélek. Ja, és ha minden olyan király, akkor miért tartunk a hetedik javítócsomagnál???

A cikk teljesen korrekt, kiegyensúlyozott, megemlíti a hibákat, ugyanakkor bemutatja a játék jobban sikerült részeit is. A helyzet az, hogy ez a cikk nem Neked íródott és nem azért, hogy bárki egyetértően bólogasson. A tesztelő személyes élményeit fogalmazta meg, amik ráadásul jól védhetőek és indokolhatóak.

Nem láttál még 10 pontos játékot? És ez hogy jön ide? Nem is az a cél, hogy kapjunk egy tökéletes produkciót, de azért egy CM-nek illene legalább egy 8-9-es AAA-termékkel előállnia, nem gondolod? Ez pedig rendre nem sikerül és az F1 2012 a jelen állapotában simán budget kategória. Oké, hogy valaki nem F1-fan mint pl én és annyira nem érdeklik a hibák, nem szúrnak neki szemet a hülyeségek, de egy F1-es játék márpedig elsősorban nekünk, fanoknak kellene hogy szóljon, nem pedig azoknak, akik napi fél órás Trackmaniás ökörködésre vágynak. És innentől teljesen elfogadható a cikk hangvétele, ez a cikket egy F1 fan írta az ebből adódó elvárásai mentén.
999 levél
Válasz 12.10.13. 14:29 #4
Sityi
Köszönöm, hogy megtisztelt a véleményeddel, hadd reagáljak akkor én is rá:

"Szerintem, grafikailag vannak finomítások az előző évhez képest," - A finomításokkal egyetértek, de ha jobban belegondolsz, tulajdonképpen a 2009-es Dirt 2 óta nagyjából ugyanaz a grafikai színvonal jellemzi a Codemasters autós játékait. Önmagában véve ez még nem is volna akkora gond, csakhogy jön például a Project CARS, ami már sok helyen most jobban néz ki, pedig még csak pre-alpha állapotban van. De amúgy a jelenlegi játékfelhozatalt megvizsgálva (és most törjünk ki a műfaj kereteiből) is látszik: az Ego motor fölött már eljárt az idő. Talán a Valve Source motorja van hasonló helyzetben: ugyan még ma is szép, de vannak nála szebbek is. A grafikára és a hangokra ezért adtam hetet-hetet. (Ja, szélsüvítés a Dirt 2-ben is volt... ).

"Ha lecsúszol a pályáról akkor lelassulsz." - Persze. De míg a való életben kipörög a kerék és elakad a fakezű pilóta, itt egy olyan dolgot vettek elő, ami 20 éve volt benne a játékfejlesztői kelléktárban, és azóta kikopott. Pörögjek meg, akadjak el, de ne ilyen ostoba módon korlátozzon!

Váltás - Ami váltási technikát a játék rám kényszerít, azzal nem tudom a motorféket használni. Ami minden más autós játékban tökéletesen működik (pl. Project CARS, Race sorozat), az itt nem, vagy csak a motor elfüstölése árán.

Irányítás - Én is utánanéztem a fórumokon, nehogy én legyen hülye, de nekem veled ellentétben az jött le, hogy igen, az ideális íven nagyjából rendben van a tapadás (de csak az!), viszont ez az "ösvény" egyrészt nagyon keskeny, másrészt a pálya poros részén lévő "nemtapadást" szerintem eltúlozták. Úgyhogy a vödör takony párhuzamom helytálló, max te finomítottál annyit rajta, hogy ez csak az ideális íven kívül érvényes. Ezen kívül nem tudom, te mennyit értesz az autók menetdinamikájához, (én bevallom, elég keveset), de azt tudom, hogy az F1-es gépek esetében a tapadásba a gumik, a szárnyak és a felfüggesztés/futómű az, ami meghatározza a tapadást. (A YDT videóban is azt mondják emlékezetem szerint, hogy CSÖKKEN és nem MEGSZŰNIK a tapadás.) Alacsony sebességnél a gumik mechanikai tapadása a döntő, magas sebességnél a szárnyak. Áruld el nekem, hogy lehet az, hogy 200 körüli tempónál ugyanabban a kanyarban ugyanannál a kerékvetőnél egyszer átmegyek, máskor kipördülök - úgy, hogy ugyanúgy megyek át rajta (persze nem milliméter pontossággal)? Márpedig ezt rendszeresen eljátszotta velem a játék.

A 2010-ről egy másik oldalon írtam anno, a '11-ről már itt egy Forma-3 versenyzővel készítettem el az ismertetőt (link jelen cikk második mondatában), ráadásul a nem hivatalos magyar fordításában is vészt vettem/veszek mindhárom játéknál. Nincs tökéletes játék, ebben egyetértünk. A pozitívumoknál írtam is, hogy alapvetően ez egy jó játék lenne. De 3. éve egy meglehetősen bugos játékot adtak ki, olyan hibákkal, amik közül sok megvolt már a 2010-ben is. Ezt harmadjára már nem tudtam tolerálni, így a játszhatóság kapott egy nagy pofont. Az irányításra rengetegen panaszkodtak minden fórumon, ez új volt az előző részekhez képest, és hát én is megtapasztaltam, hogy ez így nem az igazi - főleg más játékokkal összehasonlítva. Így kapta a játszhatóság a következő pofont, és persze ez meglátszik a végső pontszámon is. Ugyanakkor a cikk végén ott szerepel, hogy amennyiben a patchek orvosolják az általam emlegetett problémákat, örömest korrigálom az értékelésemet. Tegnap este vagy ma reggel jött ki a 7. patch, amit én jó jelnek tekintek: a 2010-hez 1, a 2011-hez mindössze 2 javítás érkezett anno.
1 levél
Válasz 12.10.13. 10:04 #3
comment3
Kedves SityiSXT,

felregisztráltam, hogy leírjam nem mindenben értek veled egyet.:

"de tulajdonképpen a grafika és a hang az, ahol nem fejlődött látványosan a játék."
Szerintem, grafikailag vannak finomítások az előző évhez képest, de szerintem ez így pont elég. Hangilag is vannak finomítások, pl ha közönség előtt előzöl és meg is előzted az ellenfelet, megtapsolnak, az előzőben erre nem emlékszem. Sőt ha gyorsabban mész még a szél süvítését is hallod.

"De mondok jobbat: ha kimegyünk a pályáról, az autó belassul, és maximum kettesben tudunk araszolni. Halló, Codemasters! A '90-es években volt ez divat, azóta 20 év telt el!"
Igen ez így van. De a való életben is! Ha lecsúszol a pályáról akkor lelassulsz. Füvön, homokon, kavicságyban egyesben talán kettesben lehet araszolni! Ha láttad volna azokat a videókat amiket a fejlesztők kiadtak, tudhatnád, hogy ezek a kanyarlevágások miatt (is) vannak.11-ben pl Spa-ban az első jobbos hajtű kanyart nagyobb ívben lehetett bevenni állandó sebességgel. Most? Örülök ha nem kell még egyesbe vissza váltanom. Ezért élethűbb..

"A lefelé váltásokkal is csínján kell bánni, akárcsak tavaly, különben robban a motor, de minimum vidám gőzmozdony mintájára dől belőle a füst. Mikor láttunk hasonlót a való életben?"
Mindig kellett várnom 1-2 kört és utána nekem nem robbant a motor. A való életben? Próbáld ki a saját autódon, az hogy reagál rá. A legegyszerűbb fékezés ha hetedikben fékezel egy kicsit, megvárod míg nem pörög annyira a motor és utána kezdesz visszaváltani ( fékkel együtt).

"nem kanyarodik a versenygépjármű ? a valóságban azért ilyenkor érezni, ahogy felpuhul a kormány, és még lehet rá reagálni. Aztán az hogy lehet, hogy ha az optimálisnál kb. 4,2 fokkal élesebb szögben megyek rá a kerékvetőre, kipördülök? A közvetítések szuperlassításaiban nagyon nem ezt látni... Amúgy is, a játék tesztelése során végig olyan érzésem volt, hogy a szárnyak csak díszként vannak az autón, érdemi funkciójuk nincs, úgy csúszkáltam"
Először nekem is ez volt a benyomásom csak aztán utána olvastam magyar f12012 fórumokon és kiderült a turpisság! Aztán érthető is volt. Vannak az ideális ívek (ami segítséggel láthatóak is) és ha nagy mértékben nem azon mész akkor csökken a tapadása a gumiknak! Ezért van az, hogy kicsúszol. Ha rámész a kerékvetőkre, kicsit füves lesz a kereked, csökken a tapadás! A Young Driver Test-ben is van egy videó erről, akkor lehet nem figyelted. A való életben is így van! Az ideális íven kívül nem tapad a gumi, lehet nem melegszik annyira, ezért csúszik. (Egyet hiányolok a játékból ez úton: tapadás mérő.) Vannak jó beállítások a pályákhoz és autókhoz egyaránt! ( f1carsetup.com ) Itt mindenki kedvére válogathat és jobb időket lehet futni egy egy jó szárnybeállítással.

A cikked úgy jön le, hogy megkaptad ezt az f1 2012-t ( vagy utasítottak rá, hogy írj egy cikket róla ) kipróbáltad, játszottál vele talán egy keveset, megnézted az előző szériákat és írtál róla valami hiányos értékelést.. Nem veled van gondom csak amit írtál, nem ezt érdemli a játék, nagyon élvezetes, sokszínű, Élethű ( jobbra-balra ha levágom a kanyarokat a következőnél kicsúszom.. Nem lepődnék meg a való életben sem rajta.... )
Most ezek ismeretében próbáld ki a játékot! Lehet elsőre nem leszel a dobogó legfelsőőőőbb helyén, de... a való életben sem így van, igaz?

Tény, hogy vannak hibái de nem láttam még 10,0-ás játékot.




999 levél
Válasz 12.10.10. 19:48 #2
Sityi
A szigorú pontszám elsősorban annak szól, hogy harmadik éve kapunk egy bugos játékot. Magával a játékkal nem volna gond és simán kaphatna akár 8 fölötti pontszámot is - de nem akartam szemet hunyni / elbagatellizálni azokat a hibákat, amikkel én is és a többi játékos is találkoz(hat)ott. Ráadásul évek óta. Valószínűleg nekem is lesz még benne pár órám...
14264 levél
Válasz 12.10.10. 09:01 #1
balays82
Elég szigorúan pontoztad a játékot, ennek ellenére tulajdonképpen semmibe nem tudnék belekötni, ami a cikkben szerepel. A felsorolt hibákkal (mentések elvesztése, idióta büntetések, pályán kívül lelassuló autó, felrobbanó motor, vizes pályán megbolonduló AI) kivétel nélkül találkoztam. Az ipari mennyiségű patch ellenére sem tapasztalható ezen a téren sok változás, bár motort egy ideje már nem robbantottam (de, lehet, hogy csak én lettem ennyire ügyes ).
Ami az irányítást illeti, ott sem egyértelmű számomra, hogy a javítások hatására finomodott egy kicsit, vagy egyszerűen csak megszoktam a régi rosszat, de most már kevesebb gondom van vele, mint az elején.

Nem rossz játék az F1 2012, a legnagyobb baja, hogy két év alatt nem ment keresztül akkora fejlődésen, amekkorán illett volna, ami pedig az F1 2010 esetében egy Forma 1 terén kezdő csapattól még bocsánatos bűn volt, az 2012-ben már nagyon nem az. Ebből a szempontból a 6-7 pont teljesen reális értékelés. Viszont így is már 21 órám van a játékban (benne egy korrupt mentés miatti karrier újrakezdéssel), ami az elkövetkező hónapokban biztosan meg fog sokszorozódni. Ez egy ilyen "szeretlek is meg nem is" szituáció.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.