Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2013

4065 levél
Válasz 13.10.06. 09:54 #998
xeLaR
Ez a futam epic fail volt. Elméletben nem lehetne unalmasnak titulálni az egészet, hisz voltak megpördülések, kocsi kigyulladás, meg ilyesmik, de lényegében nem volt benne semmi olyan meglepő dolog, ami miatt izgulni lehetett volna. Még egy futam, amit nem volt értelme nézni...
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
14264 levél
Válasz 13.10.06. 09:19 #997
balays82
Ez lesz az utolsó koreai futam, az már biztos. Ilyet, hogy egy autó csak úgy begurul a versenytempóban közlekedő mezőny elé. Meredek.
4065 levél
Válasz 13.10.06. 09:17 #996
xeLaR
Elég szerencsétlen futam ez...
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
31909 levél
Válasz 13.10.04. 17:36 #995
Creativ3Form
Azt még nem próbáltam, most egyelőre felbasz, hogy nem tudtam mindent megcsinálni GOLD-ra. De lehet belenézek.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.10.04. 17:35 #994
balays82
Szerintem célszerűbb lenne ide írni. Igaz, hogy a topikot még nem sikerült átneveztetni, de eddig is ide mentek a sorozattal kapcsolatos dolgok.

Nekem ez az elő rész, amit nem vettem meg premierkor, most valahogy nem éreztem késztetést rá, hogy ennyit kiadjak egy szezonfrissítésért. Talán majd később bepótolom. A Classic mód milyen? Ha már ez van beharangozva az aktuális rész legnagyobb újításának.
31909 levél
Válasz 13.10.04. 17:26 #993
Creativ3Form
Mivel nincs külön topicja, és nem akarok nyitni neki, ráadsul még a teszt sincs meg, így oda se tudunk írni, így veszem a bátorságot, hogy egy félig OFF címén írjak az új F1 játékról.
Lenyomtam a szokásos Teszt napokat, amikben eldől, hogy hol kezded meg az idényt. Ha mindened arany, akkor akár a LOTUS-nél is kezdhetsz. De ez nem ilyen egyszerű, legalább is bill.-en nem. Igen tudom, F1-et bill.-el tolni...eretnekség. De nincs kormányom, és egy szem játék miatt nem is fogok venni. Szóval...az első teszt napot könnyedén, rutinból be lehet húzni csont nélküli 5/5 aranyra. Na de a másodikat már nem olyan egyszerű. Lehet régen toltam az F1 2012-vel, de sztem fejlődött a játék. Nehezebben kezelhető a verda (legalább is a RB az volt a teszteken), sokkal könnyebben megúszik a segge, és a kanyaroknál is több ellenkormányozásra van szükség, mint a korábbi részekben. Az úttartásban nem vettem észre különösebb változást, de a korábban említett két dolog miatt, még könnyebb fokozatokon is nagyobb kihívás elé állít, mint a korábbi részek. És ez jó dolog sztem. Persze lehet, ha elkezdem a karriert, akkor ott majd minden vissza áll a korábbi részekben megszokottakhoz, de a 2 napos teszt után azt mondom, a játék kihívási faktora és ezáltal az élvezhetősége nőtt.
Maga a grafika is javult valamelyest sztem, és én úgy érzem, hogy szebben fut mint az előző, azaz jobban lett optimalizálva.
Egyelőre elégedett vagyok...megpróbálom megcsinálni GOLD-ra a 2, tesztnapot is...nehéz lesz, de megpróbálom. Ha nem sikerül, akkor jó nekem a Williams is kezdő csapatnak. Az előző részekben is az volt.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.10.03. 19:00 #992
balays82
A tájfun is elkerüli Koreát, Raikkönen is azt mondta, hogy biztosan versenyezni fog a hétvégén. Tényleg semmi izgalom nincs már a Forma 1-ben. Vasárnap azért eshet majd, ami nem is jönne rosszul.
15994 levél
Válasz 13.10.02. 23:02 #991
ufodani
Ááá eez kéééész!!!!
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
11357 levél
Válasz 13.10.02. 22:42 #990
Tyrn
14264 levél
Válasz 13.10.02. 22:35 #989
balays82
756 levél
Válasz 13.09.28. 11:27 #988
pb69
Barrichello-val az a gond, hogy mindig másban és a körülményekben keresi a hibákat és ezekre fog mindent. Ő egy tipikus vízhordó típus. Korábban beszéltünk már itt az ilyenekről, nehéz körülírni mitől lesz valaki ilyen, de a jelenség bizonyosan létezik.

Nyilván az út elején Rubens karrierje is más potenciált rejtett. Ha jól tudom, eredetileg őt akarta a Ferrari szerződtetni, csak talán sérülés miatt végül Schumi-t választották. Később pedig már dedikáltan 2. számúnak akarták a brazilt, aki ebbe beleegyezett. Itt van a kulcs. Beült egy már 2x-es vb, zseni mellé, noha tökéletesen tisztában volt vele, hogy ott csak másodhegedűs lehet. Ebben a státuszban pedig hosszú éveken át tetszelgett.
Innentől kezdve minden sérelme alaptalan, hisz vállalta a szerepet. Értem, hogy sokszor megalázták, de aki ribancnak áll ne sírjon ha...

Amúgy az árulkodó inkább az, hogy aztán Button, majd Maldonado mögött is csak 2. sz. volt. Na most Button-t inkább nevezném F1 berkeken belül átlagosnak, mint azon felülinek. Maldonado pedig egyértelműen egy átlag alatti pilóta, aki ráadásul újonc is volt.
Azt még talán elhiszem, hogy a Ferrari-nál csak mocskos görények dolgoztak, de hogy minden más csapatnál, ahol megfordult is ez volt a helyzet... Tipikus "mindenki hülye, csak én nem" effektus.

Ettől függetlenül igaz, hogy sok jelenlegi F1 pilótánál jobb Rubens. Csak túl kéne már lépni bizonyos neveken. Pl. egy Kobayashi vagy Kovalainen jelenleg nincs, de még Hülkenberg-nek sincs helye jövőre.

Mondjuk kár, hogy nem állhat össze egy Massa-Barrichello vagy Webber-Massa fogat. Kíváncsi lennék milyen az a csapat, ahol két 2. sz. pilóta ül.
2883 levél
Válasz 13.09.28. 01:10 #987
Nayrobi
Barrichello még mindig gyors, ezt bizonyította az IndyCarban is, a középcsapatoknál pedig átlagon felül tud teljesíteni, ha bíznak benne, volt már rá számtalan példa. Aki nem csak a Ferraris korszak alapján ítéli meg, az tudja, hogy még mindig jobb, mint jó néhány pilóta az idei rajtrácson.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 13.09.27. 19:28 #986
balays82
Hivatalos 2014-es versenynaptár (kérdőjelekkel):

március 16. – Ausztrál Nagydíj, Melbourne
március 30. – Maláj Nagydíj, Sepang
április 6. – Bahreini Nagydíj, Szahír
április 20. – Kínai Nagydíj, Sanghaj
április 27. – Dél-Koreai Nagydíj, Jongnam (ideiglenes)
május 11. – Spanyol Nagydíj, Barcelona
május 25. – Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
június 1. – Amerika Nagydíja, New Jersey (ideiglenes)
június 8. – Kanadai Nagydíj, Montreal
június 22. – Osztrák Nagydíj, Spielberg
július 6. – Brit Nagydíj, Silverstone
július 20. – Német Nagydíj, Hockenheim
július 27. – Magyar Nagydíj, Mogyoród
augusztus 24. – Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
szeptember 7. – Olasz Nagydíj, Monza
szeptember 21. – Szingapúri Nagydíj, Marina Bay
október 5. – Orosz Nagydíj, Szocsi
október 12. – Japán Nagydíj, Szuzuka
október 26. – Abu-dzabi Nagydíj, Jasz Marina
november 9. – USA Nagydíj, Austin
november 16. – Mexikói Nagydíj, Mexikóváros (ideiglenes)
november 30. – Brazil Nagydíj, Interlagos

Ez így elég masszív menetrend lenne, 22 versennyel. A nyári pihenőt leszámítva nincs is 2 hétnél nagyobb szünet két futam között. Nekem tetszik, de a csapatoknak nem biztos.

Barichello pedig állítólag visszatérhet a Forma 1-be, a Sauber versenyzőjeként. Bár ez nekem elég elvetemült kitalációnak tűnik.
14264 levél
Válasz 13.09.24. 00:04 #985
balays82
"Félreértés ne essék, ez nem neked szól, csak nagyon sok helyen találkozni ezzel a felfogással."

Direkt odaraktam ezt a mondatot az írásom végére a biztonság kedvéért, de ezek szerint hiába.

Ami pedig a kérdésedet illeti, nyilván csak szubjektív módon lehet összehasonlítani a nem azonos csapatnál versenyzőket, amit egyértelműen befolyásol a szimpátia. Csak az zavaró, amikor ebből olyan idióta következtetések születnek, amelyekre pb69 és én is hoztam példákat. A biztonság kedvéért ismét kihangsúlyozom, hogy tőled nem olvastam ilyen következtetéseket, csak éppen arról jutott eszembe az a máshol tapasztalható jelenség, hogy Vettel képességeit teljesen semmibe nézik, a Red Bullt pedig egy olyan autónak, amivel egy papucsállatka is világbajnok tud lenni (Webber viszont nem).

Remélem, ez így már érthető volt.
4187 levél
Válasz 13.09.24. 00:02 #984
Madrac
Nem tudom mennyire ervenyes meg, de mikor tobb gumibeszallito volt akkor azt mondtak, hogy egyharmad a gumi, egyharmad az auto es egyharmad a pilota. Gondolom azonos gumin fut mindenki akkor kicsit azert masok az aranyok.
A pilotak osszehasonlitasarol meg... Az autok a mezonyon belul akkora kulonbsegekkel birnak hogy szerintem megoldhatatlan. A csapattarsak talan osszehasonlithatoak, de meg ott is vannak fenntartasaim, gondolok pl arra, hogy Button mennyi sokaig kuzott a gumikkal, igy lemaradt Hambi mellett. Az biztos hogy a Vettel/RBR paros a legjobb per pillanat, de hogy ebbol melyik mekkora resz? Az biztos hogy Webber sehol sincs... De lehet nala meg szokat szamit az utolso ev illetve akar hasonlo gondjai is lehetnek mint Buttonnak voltak.
Quoth the raven, `Nevermore.'
756 levél
Válasz 13.09.23. 23:49 #983
pb69
Szujóról nekem is hasonló a véleményem, de már többször leírtam korábban, nem akartam ismételni magam

Az valahol természetes, hogy mindenkinek nagy vágya, hogy összemérje melyik pilóta a jobb, tisztán a képességeiket tekintve. Ebből fakadóan ez állandó beszédtéma volt mindig és lesz is.
Egyszerűen egy pilótához arcot, személyiséget tudunk kapcsolni, ők vannak rivaldafényben, így értük rajong mindenki. A mérnökökre ez nem igaz, így az autót egy külső adott dolognak vesszük, nem gondolunk bele abba, hogy az is a sport és a verseny része.
Na meg ugye a mérnökök nevét senki se tudja, a pilótákat pedig a közösen elért eredményekért szinte egyedül dicsőítik. A RB-nál is Newey nevét tudjuk csak (azt is leginkább Alonso, Szujó és a többi fintorgó miatt ), a babérokat igazából Vettel aratja le.
Szóval ezért van az, hogy mindenki kíváncsi arra, hogy amikor istenítenek vagy pocskondiáznak vkit, akkor valójában milyen arányban érdemli ő ezeket és nem mások, akik az autót építették.

Szóval engem nem zavar, ha vki szerint nem Schumi a világ legjobb pilótája vagy a maiak közül nem Vettel-t tartja a legjobbnak. Ugyanis elképzelhetőnek tartom, hogy az eredményeik ellenére, annak ellenére, hogy ők a legsikeresebbek, mégsem ők a legjobbak.
Itt is mindig azt írtam, hogy Alonso, Raikkönen, Hamilton és Vettel szerintem kvalitásokban nagyon közel vannak egymáshoz. Szerintem Vettel a legjobb közülük, mások szerint meg mondjuk Alonso. Nincs ezzel gond, nem igazán lehet vitatéma.

Az viszont már nonszensz, hogy az elfogultság milyen ökörségeket hoz ki egyesekből.
Olyanokat olvasok, hogy Vettel mindig űrautóval nyert, meg hogy soha nem kellett megküzdenie a sikerekért. Eddigi 3 VB címéből 2-t az utolsó futamon nyert meg nem túl kecsegtető helyzetből. Jó, nyilván jó volt az autó, de Alo vagy Ham mivel lett anno bajnok? Semmivel nem voltak azok az autók akkor rosszabbak, mint a 2010-es vagy 2012-es RB.
Másik szokásos érv, hogy Vettel belecsücsült a jóba. Kérem szépen, egyetlen egy élversenyző van a mai mezőnyben, aki világéletében elit autóban ült. Úgy hívják Lewis Hamilton. Félreértés ne essék, ezt nem akarom felróni neki, hisz nem tehet erről, de attól még tény. Nem mindig volt annyira ütős az a McLaren, de hasonlítsuk össze mások pályafutásával. Vettel a TR-val tökéletes versenyhétvégét futott anno, amit nem kéne elfelejteni.
Újabb tévhit, hogy Vettel nem tud előzni és látványosan vezetni. Csak utána kell nézni ki előzött legtöbbet tavaly. Ahhoz képest mennyi lehetősége adódott erre. Vettel a tavalyi idény végén 2x is full utolsó helyről jött fel, volt hogy dobogóra. Persze, nem kellett neki semmit küzdeni a címekért...
Végezetül pedig az örökzöld sláger, miszerint unalmassá teszi a F1-et. Most tekintsünk el attól, hogy ezt a legkevésbé sem lehet az orra alá dörgölni, nem az ő hibája, így a felvetés is röhej. Mennyivel volt jobb 2009? Mennyivel volt jobb anno a Schumi-érában pár évben? Vagy 2005? Az utolsó 6 VB-ből 4 az utolsó futamon dőlt el. Vettel-nél 2/3 az arány. Akkor miről beszélünk?

Ennyi elég is a védőbeszédből.
15994 levél
Válasz 13.09.23. 23:43 #982
ufodani
Látom felhúztad magad de nem érdekes, hiszen csak beszélgetünk. Félig-meddig funy-nak szántam a szmájlival és a "Vettelt nem csipázom na"-val. Viszont a szívedre vetted .

Viszont nem igazán értelek v én vagyok már lassú. Most akkor mi van a verdákkal? Szted hogy reális mondjuk Vettel/v bárki más/ megítélése? Az autóval együtt v nélküle?
Mindenesetre amíg nem ül bele a menők mindegyike egy és ugyanazon autóba és nem megy pár kört időre/ilyen nyilván nem lesz/ és nem így döntenek a kiajobbról, addig mindig is lesznek szimpátiafüggő ítéletek, következtetések sztem.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.09.23. 23:11 #981
balays82
"Nyilván Vettel nagyon ott van tudásilag is, de végülis akár azt is mondhatnám, h a többiek/a verdáikkal szimbiózisban/ ennyire szarok és nem Vettel ennyire zsír"

Én azt az egyet nem tudom megérteni, hogy egy Forma 1-et követő és elvileg értő ember miért akarja állandóan kivenni a versenyző+autó képletből az autót. Nem atlétikáról beszélünk, hanem egy technikai sportról, amelyben objektív módon mindig (vagy az esetek jelentős részében) csak az azonos csapatban versenyzők mérhetőek össze. A "majd ha Vettel gyenge csapatban is bizonyít, akkor tisztelem", meg a "számomra a három (négy) VB címe semmit nem ér, mert ilyen autóval érte le" típusú mondatok értelmezhetetlenek. Ha valaki nem tudja elfogadni a tényt, hogy nem csak a versenyzők kvalitásai számítanak, az miért nem néz valami mást? Félreértés ne essék, ez nem neked szól, csak nagyon sok helyen találkozni ezzel a felfogással.
15994 levél
Válasz 13.09.23. 22:59 #980
ufodani
Szujó? Nincs más. Korábban én sem mondtam, h bejön, csak azt, h még így is jobb mint az álltalad is említettek. Elvileg van olyan 'szabály', h egy riporter/akár fociban is/ nem közvetíthet elfogultan, vagyis nem derülhet ki a szimpátiája. Ez alól nem csak Szujó a kivétel .

pébé jó írás. Nyilván Vettel nagyon ott van tudásilag is, de végülis akár azt is mondhatnám, h a többiek/a verdáikkal szimbiózisban/ ennyire szarok és nem Vettel ennyire zsír

Vettelt nem csipázom na
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.09.23. 22:45 #979
balays82
Erről jutott eszembe, hogy kezdem nagyon unni Szujó elfogult közvetítéseit a 110%-os Alonsóval, aki nem is egy másik versenyzővel szemben marad alul, hanem kizárólag a Red Bull technológiai fölénye győzi le. Tegnap már olyan kínos volt, amit művelt, hogy Wébernek kellett közbevetnie, hogy azért azt az autót valaki el is terelget, egész évben hibátlan teljesítménnyel, pedig ős sem nevezhető Vettel rajongójának. Webber mondjuk tényleg semmilyen értelemben nem viszonyítási pont már, olyan szintem elege van az egész Forma 1-ből, hogy tegnap majdnem a Mercedesek kerekei alá vetette magát kínjában. Ha a versenybíróságnak van egy kis szíve, nem 10 helyes rajtbüntetést oszt ki, hanem eltiltja őt az egész hátralévő szezonra.

A lényeg, hogy nekem nem tetszik Szujó közvetítési stílusa, annak ellenére sem, hogy a Marussia WC-s nénijének a nevét is kívülről tudja. Kb. 10 évet töltött a csapatok közelében, ennyi idő után ez nem olyan nagy dolog. Jobban átlátja és érti a Forma 1-et, mint Mezei (ez önmagában nem nagy teljesítmény), kevésbé idegesítő, mint Czollner (ez sem), de ettől még szerintem nem jó, amit csinál. A többségnek viszont bejön, úgyhogy így jártam.

756 levél
Válasz 13.09.23. 22:13 #978
pb69
Újra itt vagyok, (saját hülyeségemből) volt egy kis gondom a belépéssel, ezért voltam távol, de már megoldódott a dolog.

A Ferrari jövő évi párosáról, ill. általában a Kimi-Massa-Alonso trió dolgairól majd a holtszezonban kívánok írni, mert elég sok minden kavarog a fejemben, most viszont vannak aktuálisabb dolgok is.
A RB (vagy egy ideje már IRBR ) esetében is ugyanez a helyzet.

A mostani futam elég unalmas volt, ezt be kell látni. Az ezt megelőző se volt nagy szám, ez is igaz. Ugyanakkor érdemes belegondolni abba, hogy mennyivel lettek volna izgalmasabbak ha Vettel-t kivesszük az élről... Miért mondom ezt? Később még kitérek rá.

Vettel most tényleg embertelen fölényben volt, már-már példátlan módon tarolt le mindenkit. Teljesen egyértelmű, hogy tisztán pilótaként ennyire nem emelkedik ki a mezőnyből, tehát nagyban az autó érdeme volt ez a drasztikus fölény.
De, még ezen a futamon is csak Vettel volt ellenállhatatlan, noha ugye van ott egy másik pilóta is ugyanabban a csapatban. Szokásához híven hibátlanul húzta be a futamot és semmi nem tudta kizökkenteni, pedig a SC nem jött jól.
Szóval nekem ez a futam is azt bizonyította, hogy a nagyon jó autóban bizony egy zseniális pilóta ül, aki megkérdőjelezhetetlenül felveszi a versenyt Alo-val, Ham-mel, Kimi-vel vagy bárki mással. Ennyivel (körönként ~2 mp-cel) nyilván nem jobb náluk, de meglehet, hogy összességében valamivel igen.

Webber ebből a RB-ból már évek óta annyit képes kihozni, hogy nagyjából versenyben van a többiekkel. Csak rá kell nézni most is a pontverseny állására. Nyilvánvaló, hogy 2. sz. és már nem érdekli semmi és motiválatlan, de ez a helyzet nem csak most van így. Az pedig nagyon amatőr kifogás, hogy Webber pechesebb, hisz a RB-os pályafutásukat tekintve a németnek is volt annyi technikai gondja. Vagy pl. ezen a futamon se hozott ki Webber semmit a RB-ból a problémák előtt sem.

Alonso fantasztikusat rajtolt, amiért le a kalappal. Persze tudjuk, hogy a rajtnál a Ferrari sokkal előrébb tart, mint a többiek (írhatnám azt is, hogy rajtszituációban egy rakétában ülve Alo-nak könnyű dolga van ), de ettől még bravúros amit már évek óta művel. Egyszerűen nem tud annyira nehéz helyzetbe kerülni az időmérőn, hogy ne húzza ki belőle magát másnap.
Emellett ő is szépen, hibátlanul versenyzett, de az újra felerősödő 120%-os és 180%-os bullshit dumák egyszerűen kényszeres göndör kacajt váltanak ki belőlem. A rajtot leszámítva semmivel nem tett többet, mint Vettel. A remekbe szabott taktikai húzás is a SC (Ricciardo) és a csapat érdeme.
Massa-nak pedig most már sokkal inkább a rajtokra és a futamokra kéne koncentrálnia (a szájkarate helyett). Ugyanis ha tényleg saját magáért akar küzdeni és legalább futamon néha lenyomni Alo-t, akkor nem elég az időmérőn legyőzni őt.
Az pedig elgondolkodtató, hogy Alonso azért teljesít jobban Massa-nál, mert sokkal jobb pilóta és gép- ill. emberfelettit nyújt, miközben Vettel pedig azért nyomja le Webbert, mert az ausztrált elnyomja a csapat és direkt szabotálják.

Kimi még Alo-nál is nagyobbat robbantott az előrejövetelével, bár túl sok látványosat nem tett ezért. "Szerencsére" a végén Button-nál előjöttek a gondok, Webber alól pedig még pont nem esett ki az autó, így a finn szükségesnek érezte bemutatni az év egyik előzését. Ezek miatt én őt láttam a nap hősének. Azért pedig külön respekt, hogy őszintén elmondta, nem jelentett neki gondot futam közben a háta. A legtöbben kicsit sajnáltatták volna magukat.
Grosjean egyre jobban teljesít, ezt annak ellenére kell beismernem, hogy számomra elég antipatikus figura. Azért lassan kezd meggyőzni, hogy nemcsak a menedzsere miatt van itt, hanem a tehetsége is szempont.

A mercik eléggé elfogytak idény végére. Hamilton-nal kapcsolatban kell újfent pozitív csalódásaimat kifejezni, még ha kissé nehezemre is esik ez. A mostani és múltkori nyilatkozataival a saját felelősségéről és hibáiról nagyot nőtt a szememben. Legfőképp a Sutil-féle feltartás szóba nem hozása okán. Ha anno már mondjuk a 2. szezontól egy ilyen Ham-et ismertem volna meg, lehet komoly riválisa lenne Vettel-nek a "szívemben".

A már megszokott füttykoncertre annyit tudok mondani, hogy mindenki magát minősíti az ilyen lárva viselkedéssel. Ez ebben a formában nem volt divat a F1-ben, de az irigység nagy úr. Mások szurkolói elkeseredettek, mert megint van egy német korszakos zseni, akit eddig lehetetlen volt megállítani.

A Lotus csapatfőnöke meg elmehet a... Az, hogy egy szurkoló olyan elfogult (idióta), hogy űrautónak látja Vettel RB-ját, az egy dolog, lelke rajta. De pont a többi csapat vezetőinek és mérnökeiknek kéne a kietlen pofázás helyet dolgozniuk, mert ez a mostani helyzet nagyban nekik köszönhető. Ugyanis nem a RB emberei a hibásak azért, hogy minden csapat olyan autót tud építeni és fejleszteni, amilyet.
Pláne nem Vettel, Alonso, Kimi, stb., mint pilóták. Ha pedig tényleg jobb szakemberek vannak az adott oldalon, akkor a sportban a jobbnak gratulálni illik, elismerni a teljesítményét és alázatosan dolgozni az erőviszonyok megváltoztatásáért.

Az pedig annyira jó, hogy sokaknál ez a szezon is (mint az előző 3 is...) úgy fog majd bevonulni a történelembe, hogy "Vettel megint érdemtelenül nyert egy VB-t az UFO-k által tervezett csodafegyverrel". Az nem zavar senkit, hogy az idény elején messze nem a RB volt a legjobb, a taktika is sokszor volt fos és a technika is volt hogy elpártolt mellőlük.
Az megint egy más dolog, hogy a többieknél pont akkor jöttek a betlik, ill. nem tudtak hosszabb távon kiegyensúlyozottan teljesíteni és fölényre szert tenni. De erről csak és csupán ők tehetnek. Ha kihagyom a ziccereket, nem lehet meccset nyerni, ennyi.
Az idény végére fokozatosan mindenki letett az idei évről, így az eleve RB-dominanciát mutató pályákon valószínűleg tényleg bántó lesz a különbség, de a képhez bizony a teljes év hozzá tartozik, még ha az emlékezet gátat is szab ennek.
12091 levél
Válasz 13.09.23. 21:57 #977
Gobiakos
4187 levél
Válasz 13.09.23. 02:31 #976
Madrac
Azaz erdekes benne, hogy mig Vettel/Red Bull legyozhetetlen, addig Webber valahogy nem muzsikal ugy az emlitett autoval. Kivancsi lennek, ha mas lenne Vettel parja akkor milyen lenne a kulonbseg a 2 auto kozott. Majd jovore megtudom.

Amugy emlekszem olyan versenyre sumitol hogy epp csak nem adott kort a masodiknak.
Quoth the raven, `Nevermore.'
14264 levél
Válasz 13.09.23. 00:16 #975
balays82
Lenyűgöz, amit Vettel művel ebben az évben, de elszomorít, hogy a riválisok mennyire képtelenek bármit is tenni a Red Bull dominanciája ellen. Ez így sajnos unalmas összességében. Két és fél másodpercet ráverni a második helyezettre körönként, ilyen még Schumi sem csinált soha. Nem csoda, hogy a szurkolók elkeseredettek, csak sajnos a füttyszót címezik rossz helyre, ami így tahóság. Nem Vettel a felelős a kialakult helyzetért, ő csak végzi a munkáját, nem is akárhogyan.
15994 levél
Válasz 13.09.23. 00:09 #974
ufodani
Kigyűltek a pontjai?...Ez mi? Ja megvan. Megrovást kaptak mindketten/Aloval/ viszont Webbernek már volt két ilyen büntije. Na aztán pont beleszarik gondolom.

Vettel és az autója annyira más kategória, mint Horváth Éva vs Joli néni.
Kiminek és Alonak tök szerencséje volt, a SC-nak pont olyan időben kellett bejönnie/amikor ugye Kimiék is gyorsan cseréltek/, h ők ketten ugyan nagy necc mellett, de éppen h el tudtak még jönni a célig. Á inkább magyarul mondom, szal eggyel kevesebb kiállással értek a dobogóra.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
12091 levél
Válasz 13.09.22. 18:58 #973
Gobiakos
"10 rajthelyes büntetést kapott Mark Webber a taxizásért, ugyanis kigyűltek a pontjai. Részletek azonnal..."

via Boxutca Facebook oldal
12091 levél
Válasz 13.09.22. 16:55 #972
Gobiakos
Én spec lesz*rom, én örülök a sikerének, és kívánom, hogy behúzza ezt a VB címet is! Jövőre pedig meneteljen tovább, de az mondjuk tényleg kicsit jobbat tenne a F1-nek, ha nem lenne ilyen drasztikus a különség Vettel és a mezőny többi tagja között.
6388 levél
Válasz 13.09.22. 16:34 #971
Beny12
Vettelnek megint nem örültek páran, és ennek ismét hangot is adtak...
31909 levél
Válasz 13.09.22. 14:07 #970
Creativ3Form
Nyafonso megint mekkorát rajtolt a 7. helyről.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.09.19. 21:12 #969
balays82
Ha Massa kap szerződést, annak valószínűleg az lesz az oka, hogy szponzorpénzt is visz magával (pl: Petrobras), tehát gondoskodik a saját fizetéséről.
12091 levél
Válasz 13.09.19. 20:53 #968
Gobiakos
És akkor Maszat nem kapná meg a zsét, ójeee! Bár mondjuk neki lehet, hogy egy nullával kesebb szerepel majd a bérpapírján, mint a Jégembernek.
15994 levél
Válasz 13.09.19. 20:49 #967
ufodani
Ez van, valszeg igaz is és ezzel meglesz jövőre a csapatgyőzelem !
Szeretném ha Massa menne a Lotushoz Hülki ellenében, mert akkor maradna a menők között
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
31909 levél
Válasz 13.09.19. 20:43 #966
Creativ3Form
Räikkönen nem kertel: A pénz miatt megyek a Ferrarihoz
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.09.12. 08:52 #965
balays82
2883 levél
Válasz 13.09.12. 08:45 #964
Nayrobi
Görbe Tükör

"Mindenesetre a tény, hogy Räikkönen a Lotus testhezálló közege ellenében is a Ferrarit választotta, egyetlen dolgot bizonyít: azt, hogy a szponzori fellépésektől meg a többi nyűgtől függetlenül valójában számára is a győzelem a legfontosabb. A Lotusnál talán jobban érezte magát, mint a Ferrarinál fogja, de ez mit sem ér, ha nincs esélye vb-t nyerni."

Ezt írtam én is pár hete, oda fogja tenni magát.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 13.09.11. 21:38 #963
balays82
Igen, ez így korrekt.

Massa egyébként Kimi megüresedett helyére pályázik, de Hülkenberg komoly vetélytárs lesz. Massa előnye, hogy brazil pilótára elvileg szükség lenne a mezőnyben, a kis Todt személyében van egy dörzsölt menedzsere, illetve tehetős szponzorai is (többek között olyan is, aki a Lotust is támogatja). Ha nem jön össze a Lotus, jó eséllyel távozni fog, mert Schumihoz hasonlóan nem akar középcsapatban vegetálni.
11785 levél
Válasz 13.09.11. 20:27 #962
Ghoost
Szerintem maradjunk abban, hogy reméljük, hogy ez az árnyalt kép fog róla fennmaradni, és nem az, hogy egyértelműen sz*r, vagy hogy egy meg nem értett zseni volt

DC-t kivéve a többiek azért elég sokszor próbálkoztak csapatváltásokkal felrázni a karrierjüket, bár nem mindegyik váltásra került sor önszántukból.
Én már korábban leírtam, hogy miért tartom esélytelennek Massát egy bármilyen 2014es szerződésre, azonban ha valami úton módon mégis maradna, és felvillantana valamit a 2009 előtti formájából, én örülnék neki!
14264 levél
Válasz 13.09.11. 20:09 #961
balays82
Én csak arra reagáltam, hogy már 2009-ben ki kellett volna rúgni őt a Ferraritól. Szerintem nem. Massa addig nagyon jól helytállt a Ferrariban, Schumi mellől sem lógott ki az első Ferraris évében (3 pole, 2 győzelem, vb 3.), 2007-ben sem sokkal marad le a vb címért küzdő hármastól. Ami 2008-at illeti, lehet sorolni Kimi peches futamait, de akkor tegyük mellé azt is, hogy Massa meg két győzelmet bukott el (sőt nullázott) önhibáján kívül (Hungaroring, Szingapúr).

Massa nem volt soha menő, nem akkora őstehetség, mint pl. Raikkönen, Vettel vagy Hamilton. De nem volt menő Fisichella, Coulthard, Trulli vagy éppen Webber sem, mégsem vitatta senki, hogy helyük van ott, ahol versenyeztek. Mert a nagymenők mellé kellenek az ilyen versenyzők, a második számú pilóták. A felsoroltak közül pedig egyedül Massa volt az, aki egy rövid időre ki tudott törni a szerepéből, ami már önmagában komoly eredmény. Megmutatta, hogy alázattal és szorgalmas munkával is sokat lehet fejlődni, akár még világbajnoki címért is lehet küzdeni. Arra sem sűrűn akad példa, hogy valaki szinte az egész pályafutását világbajnok csapattársak mellett töltse el, Massának viszont 4 ilyen csapattársa volt, de Alonsót leszámítva (akiről tudjuk, hogy nem tűri az erős konkurenciát) egyszer sem vallott szégyent mellettük. Lehetne fejtegetni, hogy az utóbbi 3-4 éve miért alakult úgy, ahogyan, de ez most mindegy is. Abban hibás, hogy beletörődött a helyzetébe, nem akart, vagy nem mert váltani, rengeteget rontva a megítélésén, ami 2008-2009 környékén sokkal pozitívabb volt, mint most (sokan hősként ünnepelték, amikor 2008-as Brazil Nagydíj dobogóján zokogott), tehát egyértelműen 2009 után került abba a lúzer szerepbe, ahol most van. Pedig ezekkel a béna szezonokkal együtt is a Ferrari történetének negyedik legtöbb győzelmet és harmadik legtöbb első rajthelyet szerző versenyzője.
4187 levél
Válasz 13.09.11. 19:13 #960
Madrac
Massat leginkabb egy masik Ferrari pilotahoz tudnam hasonlitani. Mind2 tehetseges, de nem elege, tobbet tart magarol, mint ami valos es mind2 akkor lett majdnem VB amikor a csapattarsa vmiert nem volt ott/nem erdekelte mar.

SPOILER
Ja es Irvinera gondoltam
Quoth the raven, `Nevermore.'
11785 levél
Válasz 13.09.11. 18:48 #959
Ghoost
Pontosan, így volt ahogy leírtad. Ráadásul a 2009es autót annyira félre tervezte a Ferrari, hogy ott az a maradék kis motivációja is elszállt Kiminek, ezért is kerülhetett elé Massa a pontversenyben. 2008ban meg a 2005öshöz hasonló balszerencse sorozat érte őt utol, pedig a tempójára nem lehetett panasz az idény nagy részében.

balays82: Szerintem mi itt kicsit jobban tisztában vagyunk a dolgokkal, mint a "közvélemény" és nem csak a 2009 utáni Massára gondolunk, amikor őt említjük. Felipe sosem volt egy igazán nagy menő, az utóbbi években meg már csak vegetált egy nagyon gyenge szinten, ilyet, vagy ehhez hasonlót egy élcsapatnál sem tűrtek volna ennyi ideig.
15994 levél
Válasz 13.09.11. 18:18 #958
ufodani
12 évvel ezelött

Hogy mikre nem emléxel Nayrobi.
Áá nagyon várós a jövő, akár most kezdhetnék már.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
2883 levél
Válasz 13.09.11. 16:58 #957
Nayrobi
A 2008-as évet nem tudom miért könyvelik el bukásnak, Kanadáig vezette a pontversenyt, azt behúzta volna, ha Hamilton a boxban nem megy neki, a következő futamon első helyen állt, de a kipufogó letört és ezért elengedte Massát, Valenciában elfüstölt a motor, Spaban ugye 2 körrel a vége előtt falhoz csapta a hirtelen lezúduló esőben, de ott Hamilton szabálytalanul előzte meg, így ha nem erőlködik, akkor kizárás után ő nyert volna és nem Massa, Monzában Vettel megállíthatatlan volt, Szingapúrban pedig talán 4 körrel a vége előtt abban a hülye síkánban felhoz csapta, mondjuk az az ő sara volt, na innen már Massa volt a kezdeményezett, Kínában el is engedte őt...

2009-ban tényleg nem volt toppon, de akkor már hallani lehetett arról, hogy megromlott a viszonya a csapattal és az év közben bevetett módosított autó inkább Massának feküdt, a baleset után ezt Kimire hangolták és egyből jött a győzelem Spaban és még 1-2 dobogós hely.

Frankó lesz ez a 2014-es év, talán a Red Bull se lesz akkora fölényben, én már nagyon várom.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 13.09.11. 16:42 #956
balays82
Szegény Massa, úgy látom a közvélemény az elmúlt 3 év alapján ítéli majd meg az egész pályafutását, elfelejtve azt, ami előtte történt. Massa 2008-ban verte Kimit, 2009-ben is jobban ált nála, vagyis a balesete pillanatában huzamosabb ideje ő teljesített jobban csapaton belül. Semmi oka nem volt rá a Ferrarinak, hogy akkor őt rúgja ki. Az más kérdés, hogy a félisten Alonso mellett mégis a kezdettől fogva alárendelt szerepet szántak neki. Mert olyan volt a személyisége, hogy ebbe belement, Kimi viszont nem ment volna bele. Akkoriban két – ilyen erős személyiségű - világbajnok egy csapatban szerepeltetése elképzelhetetlen lett volna, nem fért bele a Ferrari versenypolitikájába. Viszont már olyan régóta nem nyertek semmit, hogy jobb ötletük nem lévén, ezen is változtattak most.

Nekem még mindig kétségeim vannak, hogy ez nyerő páros lesz. Ha a Ferrari annyira kiemelkedne a mezőnyből, hogy csak egymással kellene megküzdeniük a VB címért, akkor igen, de erre ezért elég kevés az esély. Annak mindenesetre nagyon fogok szurkolni, hogy Kimi házon belül verje meg Alonsót, remélem, a csapat is biztosítani fogja az ehhez szükséges körülményeket, vagyis az egyenlő bánásmódot. Bár ezzel kapcsolatban szintén vannak kétségeim.
2883 levél
Válasz 13.09.11. 16:22 #955
Nayrobi
Ezt 2009 végén kellett volna meghúzni, csak gondolom a Santander ellene volt, vagy féltek a népharagtól, ha a lábadozó Massát kivágják.

Mellesleg a 90-91-es Prost-Mansell páros óta ez a legkeményebb felállás a Ferrarinál, már csak Domenicalit kellene kivágni és talán nyernek is valamit.
PSN: nayrobi11
15994 levél
Válasz 13.09.11. 14:46 #954
ufodani
Kiitos Kimi!
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
11785 levél
Válasz 13.09.11. 12:24 #952
Ghoost
Nekem sem tartozott a kedvenceim közé, de számomra emberileg nagyon szimpatikus volt, csak tényleg túlságosan önérzetes, nem olyan mint egy gép, pedig ide az kell. Hullámzó volt a teljesítménye, minden évben volt 3-4 pálya, ahol klasszis szinten vezetett, a többségben középszerűen, és maradék 2-3 futamon meg az alatt.

Az az "elengedés" sokak szemében szálka maradt, pedig Alonso tényleg gyorsabb volt, és minden bizonnyal elengedés nélkül is megoldotta volna, csak nem akartak kockáztatni, csakhogy akkor még az ilyesmi tilos volt..
Ráadásul mindenki csak ezt az 1 esetet tudja felhozni, miközben Fernando 11x győzött ugyanazzal az autóval, a sok dobogós helyről nem is beszélve, Massának meg már a 4-5. helyet is bravúrként könyvelték el általában.
4187 levél
Válasz 13.09.11. 12:06 #951
Madrac
Erdekes, en pl sose kedveltem Massat. Egy hisztis primadonnanak tartom, sertodekeny es olyankor a teljesitmenyen is meglatszik. Bar mondjuk hogy megertodott mikor egy evvel a balesete utan at kellett adnia a vezeto helyet az nem lepett meg... Mondjuk epp az ilyenek miatt a Ferrarit se kedvelem...
Quoth the raven, `Nevermore.'
14264 levél
Válasz 13.09.11. 11:45 #950
balays82
Akkor ide is nyomok egy +1-et. Bővebben meg majd az szezon végén, mert még nincs itt az elköszönés ideje. Remélem, hogy a nyomás alól felszabadulva összehoz még pár jó versenyt, Brazíliában pedig győzelemmel búcsúzik el a Ferraritól. A folytatásban én is bízom, de nem lesz könnyű, ha túl nagyok az igényei.
15994 levél
Válasz 13.09.11. 11:39 #949
ufodani
Akkor nem kell már ide bejelentés, Massa már megtette. Alo és Kimi.
Vhol sajnálom Massát, ez neki kódolva volt a Ferkánál, mármint az, h ő sosem nyerhet/jó egyszer majdnem/. Hiányzott belőle az a kis plussz, ami kell a naggyá váláshoz. Viszont mint ember nekem továbbra is marad a kedvenc, és jó érzéssel fogok az itt eltöltött éveire gondolni.
Viszlát és próbáld megmutatni máshol, h van benned még tűz.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.