Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2013

15992 levél
Válasz 13.07.29. 15:32 #848
ufodani
Lehet, h elötte. De ahhoz, h elötte legyen, kénytelen volt olyan lendülettel menni, aminek az eredménye az volt, h elhagyta a pályát. Van összefüggés. De tényleg hagyjuk .
Mindenesetre nekem kutya bajom Grosjean-nal.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.07.29. 15:13 #847
balays82
Viszont úgy is nézhetjük, hogy amikor elhagyta a pályát, akkor már Massa előtt volt, vagyis befejezte az előzést. Na mindegy, lehet a büntetés mellett és ellen is érvelni, az biztos, hogy most Grosjean az a mezőnyben, akit látszólag sokkal szigorúbb mérce alapján ítélnek meg, mint másokat. Vélhetően a tavalyi ügyei miatt, pedig már nem kellene, mert sokat fejlődött. Megtanult pl. rajtolni is.
14264 levél
Válasz 13.07.29. 14:42 #846
balays82
Elolvastam néhány futamösszefoglalót, azok is azt írják, hogy Hamilton az első kerékcsere után Button mögé érkezett vissza, majd megelőzte. A második és a harmadik cseréje után pedig Webber mögé került, akit mindkét alkalommal megelőzött.
756 levél
Válasz 13.07.29. 14:26 #845
pb69
Akkor lehet elsiklottam vmi felett, de nekem úgy rémlett, hogy Ham Button elé, Vettel pedig mögé jött vissza az első cserénél, Button-t pedig egy jóval későbbi kerékcserénél kellett átlépnie Ham-nek.
14264 levél
Válasz 13.07.29. 14:21 #844
balays82
"Amellett meg csak nem mennék el szó nélkül, hogy Hamilton a futamnak teljesen más szakaszában előzte Button-t."

Emlékeim szerint Hamilton az első kerékcseréje után előzte meg Buttont, még a futam elején. Talán nem is mutatták, arra már nem emlékszem pontosan. Vettel nem sokkal később, a saját cseréje után ragadt be az angol mögé, tehát nagyjából a verseny hasonló szakaszában, viszont sérült autóval.
Én egyébként igazából nem is Vettel első kiállását tartom elhibázottnak, mert akkor kénytelen volt gyorsan megszabadulni a lágy keveréktől, nem maradhatott kint tovább, vesztére pedig éppen Button mögé érkezett, nagyon sok időt veszítve. A második kiállásnál viszont egyrészt nem reagáltak semmit Grosjean módosított taktikájára (a tervezettnél előbb cserélt), hanem kint tartották az eredeti elképzeléseknek megfelelően, így nem csak Button került ismét elé, hanem a francia is. Ez ugyan már nem került olyan sok időbe neki (mivel jött Grosjean büntetése is), de mégis úgy tűnt, hogy az ideálisnál tovább tartották kint a használt közepes keverékeken.
15992 levél
Válasz 13.07.29. 14:09 #843
ufodani
Grosjean és az esetei.
15 centin múlott, de elhagyta.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
756 levél
Válasz 13.07.29. 13:13 #842
pb69
Itt nem a félelemről van szó. Grosjean bevállalta a kockázatot és rajta is vesztett. Lehet isteníteni, hogy mekkora Jani, ahogy Perez-t is, de ez egy sport, ahol nem csak egyedül vagy a pályán és ész is kell hozzá.
Vannak olyan pilóták, akiknek nincs vesztenivalójuk és mennek tökön-paszulyon át. Ilyen a francia és a mexikói is, de korábban Ham is ilyen volt vagy Maldonado is. Nem véletlen a rahedli büntetés, meg pluszban, amiket megúsztak. Csak épp ők annyiból megtehették/megtehetik, hogy a VB-n nem volt jelentősége.
Amúgy Vettel-nek is voltak hasonló felelőtlen és idióta húzásai korábban, én nagyon örülök neki, hogy kinőtte és sokkal érettebb lett, ahogyan egyébként Hamilton is.

Igenis jelenleg Alonso a fontos. Megint jön ez a sz@r duma, hogy a Ferrari gyenge és esélytelen, másokra kell figyelni. Bármennyire is gyenge a Ferrari, az elmúlt években mindig Alo-val kellett csatázni és ez eddig idén sincs másképp. Vannak fellángolások a Lotus és a Merci részéről is, ilyenkor a Ferka elé lépnek, de hosszabb távon idén is Alonso van előrébb.
Persze lehet feltételezésekbe bocsátkozni és leírni a vöröseket, miszerint örülhet majd az összetett 4. helynek, de most még nem tartunk ott. Én is látom, hogy a jelenlegi erősorrendben a Lotus és a Merci is előrébb tart, de ez változhat. Majd amikor Hamilton vagy Kimi lesz közvetlen Vettel mögött, akkor beszélhetünk arról, hogy nem Alo a fontos.
Tavaly is nyilatkozta Alo, hogy nem is Vettel a riválisa, hanem Hamilton és már csak rá koncentrál. Nagy felfedezés volt, láttuk mi lett a vége. Vettel-nek van akkora előnye jelenleg, hogy a 2. helyen lévő üldözőjére koncentráljon. Sőt, neki nem rossz ha szorosabban tapadnak Alo-ra. Elhihetitek, hogy amikor már Kimi vagy Ham lesz mögötte stabilan (hétvégéken át), akkor rájuk fog figyelni a RB.

Nem azt mondtam, hogy nem lehet előzni. Ha figyelted, akkor Vettel is megelőzte Button-t, amikor már annyira elkopott alóla a gumi. Nem volt amatőr manőver, megvolt a kockázata, de érezte hogy meglehet. Ahogyan Kimi-t is megtámadta a végén, más kérdés, hogy nem jött össze. Ha amolyan grosjean-os öngyilkos manővert várunk el egy Vettel-től vagy Alonso-tól, akkor nagyon rossz nyomon járunk.
A szárnyáról nem tudni hogyan és mikor sérült meg, de látszott, hogy vannak gondok, ill. KERS problémák is felmerülhettek. Igen, egyébként a McLaren és a Merci alapból jobb az egyenesekben. A RB évek óta szenved azzal, hogyha beragadnak egy Merci motoros autó mögé, akkor gond van, mert nem a hosszú egyenesekre van optimalizálva az autó.

Amellett meg csak nem mennék el szó nélkül, hogy Hamilton a futamnak teljesen más szakaszában előzte Button-t. Lehet, hogy nincs jelentősége, de én úgy láttam, hogy akkortájt már lefutott volt az összes stratégia és Button-nak semmi motivációja nem volt tartani honfitársát. Vettel még a futam elején ragadt be mögé, amikor képlékenyebbek voltak a dolgok és másak a viszonyok.
Most arról nem is beszélve, hogy a németet közben támadták hátulról. Meghúz egy előzési kísérletet, picit lecsúszik az ívről és a francia máris megelőzi. Kimi ellen ettől nem kellett tartania és be is vállalt két kockázatosabb dolgot.

Mindegy, nem akarom védeni Vettel-t, a rádiós beszólására is leírtam, hogy nem tetszett. Csupán megint a van sapka-nincs sapka esete jön elő. Amikor bevállalta a kockázatos dolgokat és baleset lett a vége, akkor ő volt a hülye. Ha nem megy bele eszetlenül mindenbe, akkor ő a gyáva. Most nem éreztem hibásnak és nem úgy láttam, hogy gyengén vezetett volna.
Annyit azért még megjegyeznék, hogy Grosjean-t vagy Webber-t senki nem veszi elő azért, amiért nem volt képes megelőzni Alo-t 10+ körön át.

Mikor kellett volna kihozni Vettel-t? Akkor, amikor nem közvetlenül Button mögé esett volna be. A kerékcsere nem volt feltűnően lassú, tehát max. fél mp-cel lehetett volna gyorsabb, az se lett volna elég ahhoz, hogy Button elé jöjjön vissza. Tekintve a végeredményt bármikor hozhatták volna, mert ennél rosszabbul sehogy nem járhattak volna.
Persze könnyű utólag okoskodni, csak vhogy a RB-nál szökőévente van taktikailag normálisan összerakott futam.
14264 levél
Válasz 13.07.29. 12:40 #841
balays82
Amikor Vettel Button mögé került, akkor játszottak be egy rádióbeszélgetést, amiben Vettel panaszkodik az autó elejére, ami a csapat szerint a korábban megsérült. Amikor pedig megtámadta Buttont, de nem sikerült megelőznie, rászólt a csapat, hogy fejezze be ezt a játékot és maradjon le egy kicsit, mert bajok lesznek. Ezt is bejátszották, meg írtam is előbb. Szóval igen, néhány dolog árnyalja a képet. Attól mert valaki világbajnok, még nem törvényszerű, hogy két kanyar alatt lenyom mindenkit a pályán.

A két DRS zónát megelőző kanyarokat meg azért fölösleges felhozni ebben az esetben, mert kb. semennyire sem segítették az előzést. A célegyenesre ráfordító kanyar annyira hosszú és elnyújtott, hogy inkább csak lemaradni lehet az elől haladó autóról, de rátapadni nem nagyon. A célegyenesben ezért alig volt előzés DRS-el, legfeljebb csak akkor, ha alapból sokkal lassabb autó haladt elől. Éppen ezért vezették be idén a második DRS zónát, ami szintén nem sokat ért (részben azért is, mert túl rövid az egyenes szakasz), az előzéseket sem ott láthattuk, hanem pont a második zóna utáni szakaszon. Csodálkozom, hogy ennyire magától értetődőnek véled az előzéseket egy olyan pályán, ami pont arról híres, hogy kb. annyira lehet rajta előzni, mint Monacóban.
944 levél
Válasz 13.07.29. 12:26 #840
Lord of Destruction
itt most eleg messze allunk. mi az, hogy jobban meg kell gondolnia? most komolyan, ha fel elozni egy autot ami lassabb, es szarabb allapotu gumikon van akkor megis mit keres a versenyben? az meg, hogy Alonsot kellett megverje szerintem nagyon nagy mellefogas. tavaj kb ennyivel vezetett Alonso a hungaroring utan, es tudjuk mi lett a vege, viszont iden az o szurke teljesitmenye miatt szerintem Kimi es Ham is nagyobb veszelyt jelent.
az sem erv, hogy ezen a palyan nem lehet elozni. rengeteg elozes volt, ha o a nagy vialgbajnok, akkor fogja magat, es elozze meg. amugy azt nem tudtam, hogy serult volt a szarnya (hol/mior serult meg?),ez arnyal egy jo adagot a kepen.
azt az ervedet is ertelmetlennek latom, hogy nem olyan jo a vegsebessege a RB-nak. hat konyorgom, a McLarennek olyan szuper? raadasul a ket DRS zonat nagy kanyarok elozik meg, tehat sokkal jobb eselye van annak az autonak, amelyik jol gyorsul, raadasul meg DRSt is hasznalhat.

hogy kicsit mas mederbe tereljem a vitat: szerinted mikor kellet volna kihozni Vettelt?
hands into a fist,static in my head.now i'm sitting face to face with loneliness... - by Finch
15992 levél
Válasz 13.07.29. 12:08 #839
ufodani
Nagyon finom kis meccs volt
Mindenkit meglepett a Merci gumikezelése, bár valszeg ez a korábbi szerkezetű gumikon való szörfözés miatt van, ez a mostani ami nyilván marad is a szezon végéig, már mindenkinek pöpec. Így a Mercinek is, úgy hogy Hambira már nagyon kell figyelni, mert maga a gép rendben van.
Ha már picsogás. Igen, voltak az említettektől, de akkor Sebájét se felejtsük el az uccsó elötti körben amikor benyávogott Kimi ellen, h Jaaj Apu nem tudom megelőzni Kimit, elrontja a játékomat!
A ferkát ma is matt szürkére festették, pedig az időmérő után másra számítottam.. Alonak nagyon kapaszkodni kell az összetett dobogóért, mert ha nem találják meg az erdőből kivezető vékony ösvényt akkor bizony az sem lesz meg. A Ferkának 15 000 eurót kell csengetnie a DRS hibája miatt.
Massa oké, h bevédte Grozsant a manőver miatt, de nem is ezért kapott hajts át öreg a boxutcán-t, azt Massa sem tudta-látta, h a bal első és hátsó is füvet nyírt Grozsan alatt.
Kimi egyértelműen a 2 kiállásnak köszönheti az ezüstöt.
Ha 1.: ha Kimi 3 kiállással megy mint a többség, akkor csak 5.
Ha 2. : ha Grozsan nem kap áthajtást kb 4.
Mindezeket csakis befutó eredményei alapján számoltam, persze sok más is történhetet volna még.

Vsz Ricciardo megy Webber helyére.
Valszeg egyedül maradok ezzel, de engem nem zavar Szújó.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
12086 levél
Válasz 13.07.29. 12:05 #838
Gobiakos
Sajnálom Vettel-t, hogy nem tudott feljebb jönni a dobogón, viszont teljesen jogos a mostani helyezése. Elbénázta, ellazázta a meccset, szarul is vezetett szerintem. Kimi meg megint 6,5-ös vérnyomással ment végig, pedig király lett volna, ha behúzza a Hungaroringet. Hamilton jól ment, bár csodáltam, hogy a merka nem ette most a gumikat az 50+ °C-os aszfalton úgy, mint máskor/máshol...
756 levél
Válasz 13.07.29. 11:51 #837
pb69
Márpedig egy rosszul ütemezett boxkiállás igenis taktikai hiba a csapat részéről. Nyilván a szerencsének is van szerepe, de a RB-nál már hosszú ideje rendszeresen veszít Vettel pozíciókat a kiállásokkal, ami nem véletlen. El se kezdem sorolni az eseteket, mert ma nem végeznék vele.

Vettel-re kenni azt, hogy nem tudta megelőzni Button-t... Persze, ez így okosnak hangzik a látottak alapján, de azért érdemes lenne kicsit átgondolni a dolgot.
Egy Hamilton vagy Grosjean azt csinál, amit akar, mert nem kockáztat nagyot. Egyikük sem gondolja komolyan, hogy reálisan harcban lenne a VB címért, így csak a saját futameredményükért futnak. Ehhez képest Vettel-nek minden húzást át kell gondolnia és nem lehet felelőtlen, mert egy rosszul sikerült manőverrel rengeteget bukhat. És nem is feltétlen kell neki hibáznia, ronthat a másik fél is. Neki Alonso előtt kellett végeznie, előtte is volt, úgyhogy nem vállalhatott túlzott kockázatot.
Másrészt a RB karakterisztikája merőben más, mint a Mercedes motoros autóké. Nincs akkora végsebesség az egyenesebb szakaszokon, a kanyarokban pedig messze nem olyan egyszerű a dolog. Emellett az sem mindegy milyen intenzitással védekezik a másik fél, ill. milyen állapotban van az autója. Amikor Button alól jobban fogytak a gumik, akkor Vettel is meghúzta a manővert és előzött. Pechére 10+ kört kellett várnia a lehetőségre.
Amúgy meg először Hamilton Button elé jött vissza, csak egy jóval későbbi kerékcserénél mögé. Akkor már mindenkinél más volt a leányzó fekvése. Vettel győzelmi esélyei a futam elején szálltak el és ezt a csapatnak köszönheti.

Kimi-nél annyit, hogy nyilván senkinek sincs könnyű dolga, de azért neki nem kellett komolyabb manővereket bemutatni vagy a mezőny elhelyezkedésével törődnie. A végén védekeznie kellett Vettel-lel szemben, de max. 2 komolyabb kísérletet tudott tenni a német. Ezt leszámítva, a gumira vigyázva kellett autókáznia tipikusan légüres térben. Ehhez képest Vettel végig nyomás alatt volt és egyszerre kellett támadnia és védekeznie. Grosjean végigtámadta a futamot, majd még büntetéssel is sújtották, Alonso-nak is kijárt a jóból, neki védekeznie kellett Webber-rel és Grosjean-nal szemben, még ha nem is annyira keményen. De azért Button is ott volt a buli közepén.
Hozzájuk képest gondolom, hogy Kimi most kényelmes helyzetben volt, amit leginkább a taktikusoknak köszönhet. Rajta kívül még Ham futott simán, senkitől sem zavartatva, de még neki is többet kellett manővereznie.
14264 levél
Válasz 13.07.29. 11:25 #836
balays82
Lehet, hogy taktikai hibának túlzás nevezni, de ettől még egy rosszul ütemezett kerékcsere volt, aminek eredményeként Vettel nagyon leszakadt Hamiltontól. Az meg nem törvényszerű, hogy ezen a pályán olyan simán lehet előzni, ahogyan Hamilton tette Button ellen, ráadásul Vettel első szárnya sérült is volt, amikor meg tartósan Button szélárnyékába került, akkor rászóltak, hogy maradjon le, mert nincs elegendő hűtése az autónak. Az, hogy Grosjean és Alonso is beérte a németet, csak azt bizonyítja, hogy ott ment el az első hely esélye, bár szerintem egyébként is nehezen tudta volna elkapni tegnap Hamiltont. Én nem nevezném egyértelmű vezetői hibának, hogy ezen a pályán valaki nem tud néhány kanyar alatt átlépni a másikon, mivel ehhez elég sokat kellett kockáztatni, ami nem is mindig érte meg, ahogyan Grosjean példája is mutatja. Vettel ekkora vakmerőséget nem engedhet meg magának, mert a biztos dobogó sokkal fontosabb. A végén is túl sokat kockáztatott Kimi ellen, tartottam is tőle, hogy mindketten eldobják a vasat, de szerencsére nem.

Ami Kimit illeti, szerintem egy ilyen futamon senkinek sincs könnyű dolga, ráadásul a Lotus az ő esetében menet közben váltott taktikát, így 10 további kört bele kellett tenni az első szett gumiba, illetve valóban menni kellett egy nagyon hosszú utolsó etapot a végén, Vettel támadásait kivédekezve. Ezt én sem nevezném könnyű feladatnak, maximum olyan értelemben, hogy a Lotus jelenleg a legalkalmasabb arra a mezőnyben, hogy egy kiállást megspórolva is végig jó tempót tudjon menni egy ilyen forró futamon. Grosjean teljesítményét is figyelembe véve a Lotus volt tegnap a mezőny leggyorsabb autója, azonban Kimi a rossz rajtpozíció, a francia pedig a büntetések miatt nem tudott a győzelemért menni.
944 levél
Válasz 13.07.29. 08:36 #835
Lord of Destruction
Ket aprosag: nem ertem miert modnjatok, hogy taktiaki hiba volt. Mikor Ham kiallt Button moge, egybol meg tudta elozni, Vettel meg kb 10 kort vonatozott utana ugy, hogy kozben hozott rajta egy jo adagot Grojean. Szoval ott szerintem egyertelmuen az o hibaja volt, hogy nem tudta hamarabb otthagyni a McLarent.

Arrol meg, hogy Kiminek konnyu dolga volt: kb 8 koron keresztul uldozte ot Vettel, ugy, hogy Kimi ekkor mar harmincakarhany kore ugyanazokon a gumikon volt. Az hogy nem tudta megelozni friss gumikon az azert nagyjabol a finnek koszonheto.
hands into a fist,static in my head.now i'm sitting face to face with loneliness... - by Finch
11784 levél
Válasz 13.07.28. 23:38 #834
Ghoost
Sztem ha már büntetnek, és ennyire határeset, akkor kötelességük lenne egyértelmű bizonyítékként a nézőknek levetíteni azt a felvételt, ami alapján büntettek, és itt ilyet, ha jól emlékszek, amin 100%ig egyértelmű lett volna, hogy mi történt pontosan, nem láttunk.
756 levél
Válasz 13.07.28. 21:53 #833
pb69
A FIA következetlensége és kaotikus döntései újra depresszív hangulatomba lökött, de mit van mit tenni.

Amúgy Grosjean első büntetése szerintem jogos lehetett. A bírák visszanézhették párszor a felvételt és csupán annyit kellett eldönteniük, hogy elhagyta 4 kerékkel a pályát. Ezt kb. egy majom is meg tudja ítélni. Szóval még értetlenebbül és kiábrándultabban állnék az eset előtt, ha tényleg jogtalan lenne.
Ellenben az utólagos büntetése röhej. Pláne úgy, hogy semmi jelentősége nem volt. Ezért megérte szítani a tüzet és hülyét csinálni magukból. Ezek után Alonso-t nem büntették meg, pedig az jogosabb lett volna. Rohadtul megtehették volna, mert nem lett volna jelentősége, tehát megint a provokatívabb megoldást választották. Kezdem azt hinni, hogy direkt csinálják.

Gratula Hamilton-nak, csak jót tett a Merci-nek az a kis tilosban járás. Kíváncsi leszek a Merci jövőjére, Ham-nek azért ezen a hétvégén minden lapja sült, bár ennyi már kiárt neki.
Vettel-nél jött a menetrend szerinti RB taktikai hiba. Fél mp-cel volt Ham mögött, aztán ebből a csapatnak köszönhetően lett 10+. Lehet, hogy nem fogta volna meg az angolt, de harcolhatott volna vele. A 2. hely viszont garantált lett volna.
A Kimi elleni kis kirohanása nem tetszett, bár a futam után azért kiengesztelt, mert nagyon korrekten kezelte a dolgot. Ellenben Button és Alonso elég gyerekesen estek neki a franciának utólag, nem igazán értem a picsogás okát. Pont az a Massa védte be Grosjean-t, akinél pont lehetett vmi a büntetésben.
Kimi-nek is pacsi, bár most a stratégák hozták neki az ezüstöt. Neki kb. csak egy jégkrémnyalásnyit kellett megerőltetnie magát.
11784 levél
Válasz 13.07.28. 21:37 #832
Ghoost
Grosjean volt pedig ma a futam legjobbja szerintem, nagyon sajnálom, amit vele műveltek. Ezzel tényleg egyre inkább elveszik a pilóták kedvét bármiféle akciótól, ha nem megy a DRS zónában, akkor marad a vonatozás és kész...
14264 levél
Válasz 13.07.28. 20:51 #831
balays82
Szegény Grosjean az áthajtásos büntetése mellé még kapott a verseny után egy 20 másodperces időbüntetést is a Buttonnal való ütközése miatt. Igaz, ez utóbbi büntetés nem került neki helyezésbe. Massa szerint pedig az ellene bemutatott előzése teljesen szabályos volt, nem hagyta el négy kerékkel a pályát. Nem jó üzenet azért, hogy a nem steril, DRS-el végrehajtott, hanem a bevállalós előzés esetén egyből lesújt a versenybírók ökle. Grosjean kiváló teljesítményét két büntetéssel honorálták ma.

Miközben a Ferrari csak pénzbüntetést kapott, amiért Alonso több alkalommal is jogtalanul használta a DRS-t. Ami nyilván egyrészt rendszerhiba, de azért valakinek csak meg kellett nyomni azt az aktiváló gombot. Ha leesik egy kerék, az a versenyző hibája, ez meg nem. Teljesen követhetetlen és következetlen a bíráskodás és a büntetések rendszere.
7503 levél
Válasz 13.07.28. 15:57 #830
Attila88
Kurvajok ezek a serlegek!
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
14264 levél
Válasz 13.07.28. 15:57 #829
balays82
Ki gondolta volna, hogy egy Mercedes nyeri meg a szezon legmelegebb futamát? Ha valaki igen, és még pénzt is tett rá, az valószínűleg nagyot kaszált. Hiába hagyták ki a fiatal versenyzők tesztjét, a többiek jó munkát végeztek helyettük is, bírták a gumik az embertelen meleget.
Vettel versenyét eléggé eltaktikázták, kétszer is közvetlenül a más stratégián lévő Button mögé hozták ki, az első alkalommal pedig annyi időt veszített, hogy az a győzelmébe került. De nincs vész, mert igazi kihívója továbbra sincs. A Ferrari teljesen szürke, a Lotus továbbra is rapszodikus, a Mercedes, illetve Hamilton tűnik jelenleg a leginkább veszélyesnek rá nézve, de egyúttal ő van a legmesszebb is pontszámban. Viszont egy éve nagyjából ekkora előnnyel ment nyári szünetre Alonso, úgyhogy ez figyelmeztető jel lehet a Red Bull számára. Ha azonban közel hasonló teljesítményt tudnak nyújtani, mint a tavalyi szezon második felében, akkor elég hamar el fognak dőlni a dolgok.

A körülményekhez képest jó futamot láthattunk, néhány szép és szokatlan helyen kivitelezett előzéssel, ami még akkor is nagy teljesítmény ezen a pályán, ha a gumik miatt sebességkülönbségre is szükség volt rá.
31878 levél
Válasz 13.07.28. 15:47 #828
Creativ3Form
Jóóóó kis futam volt ez! De ez már évek óta elmondható a Hungaroring futamról.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
31878 levél
Válasz 13.07.28. 15:38 #827
Creativ3Form
Vettel azért remélem lenyomja Kimit...bár így is növelné az előnyét Nyafonsoval szemben, de akkor is.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
8892 levél
Válasz 13.07.28. 15:03 #826
goodboy007
Akármelyik esetért is kapta, nem volt fair, a pozició már az övé volt.
31878 levél
Válasz 13.07.28. 14:57 #825
Creativ3Form
Grojean áthajtásos bünti...ez fasz döntés volt most a felügyelőktől.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
31878 levél
Válasz 13.07.28. 14:47 #824
Creativ3Form
Kezd egyre jobban idegesíteni ez az üvöltözés...szólhatna már valaki Szujónak, hogy picit fogja vissza magát, mert lassan kezd Paliknál is irritálóbb lenni ezen a téren.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
29145 levél
Válasz 13.07.28. 14:18 #823
Germinator
Lehet, hogy hat kiállásos taktikán van.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
31878 levél
Válasz 13.07.28. 14:17 #822
Creativ3Form
Hamilton 9 kör után a boxban? Érdekes...ennyit bírnak a lágy gumik? Ok, hogy rohadt meleg van, de akkor is...
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
31878 levél
Válasz 13.07.28. 14:11 #821
Creativ3Form
Ehhh...Vettel kezd leszakadni, Grojean meg jön fel Vettelre...
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
31878 levél
Válasz 13.07.28. 14:06 #820
Creativ3Form
Az elején jól láttam, hogy Rosberg kocsijáról szakadt le valami, majd hagyta el utána a pályát?
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
31878 levél
Válasz 13.07.28. 14:04 #819
Creativ3Form
Vettel de szarul rajtolt! De megtartotta legalább a 2. helyet.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
29145 levél
Válasz 13.07.28. 14:03 #818
Germinator
Nnnna akkor!
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
14264 levél
Válasz 13.07.28. 12:17 #817
balays82
A hírek szerint Alonso menedzsere a Red Bullal tárgyalt. Ezt azt osztrákok meg is erősítették, ahogyan azt is, hogy gondolkodnak a spanyol szerződtetésén. Azt nehezen tudom elképzelni, hogy Vettel mellé leszerződne, ahogyan egyelőre azt is, hogy Vettel átmenne (logikusan) a Ferrarihoz.

Az is eldőlt, hogy 2021-ig lesz Magyar Nagydíj.
31878 levél
Válasz 13.07.27. 17:01 #816
Creativ3Form
Ha Nyafonsoról van szó, rám mindig számíthatsz.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
15992 levél
Válasz 13.07.27. 16:54 #815
ufodani
Jóindulat 4ever. Csúnya fiú!
Seba behúzza. A box taktika döntő lesz.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
31878 levél
Válasz 13.07.27. 15:18 #814
Creativ3Form
Jah. Bár én egy 2. helyet is aláírnék Vettelnek, ha Nyafonso valahogy nem fejezi be holnap a futamot.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.07.27. 15:08 #813
balays82
Hát csodálkoznék, ha holnap nem csak mozgó útakadály lenne a két Mercedes az élmezőny számára. Nagyon kellemetlen útakadály, mert előzni itt ugye nem egyszerű. Hamilton nagyon érti ezeket az utolsó pillanatban összerakott leggyorsabb köröket.
31878 levél
Válasz 13.07.27. 15:01 #812
Creativ3Form
Faxomat már a Hamburgerbe! Sebaj, Vettel holnap a futamon lenyomja!
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.07.27. 14:42 #811
balays82
Tévedtem, a Merci itt is ez első sorért tud menni a jelek szerint. A McLaren meg nem olyan jó azért. Izgalmas Q3 lehet ebből.
14264 levél
Válasz 13.07.27. 13:36 #810
balays82
A szabadedzések alapján a Red Bull és a Lotus küzdelmét várom az első sorért, utánuk pedig a Ferrarit. A Mercedes egyelőre kérdőjel, de szerintem nekik lágy gumikon ebben a melegben már az egykörös tempójuk sem lesz meg. Akár a McLaren is elcsípheti őket, akik eddig magukhoz képest nem mennek rosszul.
14264 levél
Válasz 13.07.25. 19:46 #809
balays82
Jogos, hiszen eddig is kizárólag a versenyző felelőssége volt, ha rosszul rögzítettek egy kereket. Meg ez egy remek eszköz arra, hogy csökkentsék a nyomást a szerelőkön, hiszen most már csak a pilóta adott vagy következő versenyét ronthatják el azzal, ha véletlenül hibáznak. Hatalmas elmék hozzák ezeket a döntéseket, ez tisztán látszik.
15992 levél
Válasz 13.07.25. 19:37 #808
ufodani
No nem lesz időlimit.
Viszont ez a 10 helyes(aranyos) rajtbünti mire is lenne hatással? Jaa értem. Eddig nem volt cél ill elvárás, h minden a legnagyobb odafigyeléssel történjen? Ne vicceskedjünk már he. De tényleg. Ez most mi? Vmiféle pedagógiai unortodoxia?
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15992 levél
Válasz 13.07.25. 17:36 #807
ufodani
Csaak neem! Egyenlőre ugye tele van ?-ekkel, de ezektől, az utóbbi idők agymenőitől már minden elképzelhető.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
756 levél
Válasz 13.07.25. 16:40 #806
pb69
Hát kb.. Röhej, hogy mennyi mindenbe tudnak még beletúrni a hülyeségeikkel mindenféle mondvacsinált ürüggyel. Ráadásul van pofájuk olyan dolgokat felhozni a hülye ötleteik védelmében, mint a biztonság meg a spórolás.

A sportnak pont az lenne a lényege, hogy feszegessük a teljesítőképesség határait. A technikai sportban nemcsak az emberi, de a technológiai, műszaki határokat is. A F1-nek az abszolút elitizmusról kellene szólnia, ehelyett a drasztikus túlszabályozottság egyre jobban rányomja a bélyegét.
14264 levél
Válasz 13.07.25. 16:20 #805
balays82
A jövőben az FIA szabja meg, mennyi ideig tarthat egy kerékcsere?

Miért nem tiltják be inkább a kerékcserét? Vagy magát a Forma 1-et, az lenne a legbiztonságosabb. Szerintem egy 4 másodperces kerékcsere sem sokkal biztonságosabb, mint egy 3 másodperces, az emberi hiba lehetősége minden esetben fennáll.
14264 levél
Válasz 13.07.25. 08:39 #804
balays82
2883 levél
Válasz 13.07.24. 23:05 #803
Nayrobi
Akkor ezt hívják rugalmas szabályértelmezésnek!
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 13.07.24. 22:34 #802
balays82
Az még benne, de trükközések biztosan lesznek. Legutóbb pl. arról lehetett hallani, hogy a Red Bull a padlólemez speciális anyagával teszi hatékonyabbá a kipufogógázok áramlását, a rugalmas szárny és a rugalmas orr után a rugalmas padlólemezt is megalkotva.
2883 levél
Válasz 13.07.24. 21:33 #801
Nayrobi
Elvileg még mindig benne van a jövő évi szabályzatban, hogy hol és hogyan kell kivezetniük a kipufogóból kiáramló gázokat, de biztos fognak így is trükközni.
PSN: nayrobi11
756 levél
Válasz 13.07.24. 20:47 #800
pb69
Szerintem meg a DRS is hülyeség és aero fronton se kellene butítani az autókat. A F1-nek a maximalizmusról kéne szólni, nem pedig a mesterkéltségről és spórolásról.

Így is eléggé különbözők az autók mindenféle komponens terén. Időmérő-futam, gumikezelés, aero-végsebesség, megbízhatóság, tele tank-üres tank stb. fronton. Ezen kívül a pilóták képességei és az adott verseny körülményei (pl. hőmérséklet, eső, stb.) is mind-mind hullámzó viszonyokat teremtenek. Ezeknek elegendőnek kell lenniük ahhoz, hogy elég akció legyen a pályán.
Arról nem is beszélve, hogy nekem egy több körön keresztül tartó szép védekezés többet ér, mint egy DRS-sel, KERS-szel és jó hogy nem nitro-val megtámogatott kikerülés. Ugyanis senkinek ne legyenek tévhitei, mostanában jórészt nem előzéseket, hanem kikerüléseket látunk. Az meg alapból nonszensz, hogy a hátulról jövő, alapból gyorsabb szereplő kap extra előnyt.
14264 levél
Válasz 13.07.24. 20:25 #799
balays82
Éppen ezért kellene inkább butítani az autókat az aero terén. Amire volt is szándék a 2014-es szabályváltozások keretében, de végül jelentősen visszavettek az eredeti elképzelésekből.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.