Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2013

2883 levél
Válasz 13.07.24. 19:33 #798
Nayrobi
Meg ugye azzal védik a DRS eszméjét, hogy a mai autókat direkt úgy tervezik, hogy hátul nagy turbulencia keletkezzen, így nem lehet közel menni a másikhoz, ezért ez csak "esélykiegyenlítés".
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 13.07.24. 15:05 #797
balays82
Akkor nem biztos, hogy teljesen érted a dolgot. Természetesen a pálya bármelyik pontján lehet előzni, csak mindig kijelölnek (általában) két szakaszt, amikor a DRS nevű eszközt is igénybe lehet venni ehhez. Ezek rendszerint a pályák hosszabb egyenes szakaszai. Azért tartották ezt szükségesnek, mert túlságosan kevés volt az akció és az előzés, gyakran csak vonatoztak egymás mögött az autók, helycsere inkább csak a kerékcserék/tankolások alkalmával volt. Ezzel meg átestek a ló túloldalára, mert gyakorlatilag a pilóták képességének semmi szerepe nincs az így kivitelezett előzésekben, akkora a két autó közötti sebességkülönbség. A focis példa tehát maximum úgy lenne jó, ha a vesztésre álló csapatba beállna még egy csatár, vagy az egyenlítésig lejönne az ellenfél kapusa. Mesterséges beavatkozás lenne a játék menetébe, ami nem is túl igazságos.
1350 levél
Válasz 13.07.24. 14:40 #796
jawsika
Köszönöm a válaszokat, ettől függetlenül továbbra is furcsának találom. Fociban sem csak a 16os vonaláról, vagy a 20. és a 23. perc között lehet gólt lőni. Nah mindegy.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
756 levél
Válasz 13.07.24. 10:08 #795
pb69
A többiek már leírták, amit kellett. Ettől függetlenül az utolsó mondatoddal egyetértek.
2883 levél
Válasz 13.07.24. 08:36 #794
Nayrobi
Nem, dehogy. Van egy DRS nevű szerkezet, ami a hátsó szárny felső lapját nyitja az "előzési zónában", kisebb légellenállás, nagyobb végsebesség, így könnyebb előzni. Valami ilyesmi röviden
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 13.07.24. 08:36 #793
balays82
Nem azt jelenti, hogy csak ott lehet előzni, hanem azt, hogy ott lehet használni a DRS (drag reduction system) nevű rendszert, amely a hátsó szárny állításával csökkenti a légellenállást, ezáltal növelve az üldöző autó végsebességét, segítve az üldözött megelőzését. Mindezt akkor lehet használni, ha a kijelölt mérési ponton a két autó egymáshoz képest 1 másodpercen belül van.
1350 levél
Válasz 13.07.24. 06:37 #792
jawsika

Előzési zóna
Biztos amatőr kérdés, nem nézek F1-et, de az előzési zóna azt jelenti, hogy csak és kizárólag ott lehet előzni? Ez mekkora baromásg.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
11784 levél
Válasz 13.07.23. 18:40 #791
Ghoost
Pedig sokáig tagadták a Red Bullosok, hogy ilyen terveik lennének, de akkor mégis miért újították volna fej a pályát F1 szabványúra, amennyiben a Hungaroringet nem veszélyezteti, akkor én nagyon örülök neki!
14264 levél
Válasz 13.07.23. 18:24 #790
balays82
Jövőre ismét lesz Osztrák Nagydíj, várhatóan július elején. Mostanában ritka, hogy új európai helyszín kerül a naptárba, így ennek csak örülni lehet, még akkor is, ha a Magyar Nagydíj szempontjából nem túl kedvező az időben és távolságban is közeli futam. A régi A1-Ringet én kedveltem, még akkor is, ha nagyon egyszerű a vonalvezetése (de viszonylag nagy szintkülönbségek vannak benne), a felújított pálya sem lett rossz. Érdekes, hogy az egyik csapat házi pályáján is lesz majd verseny.

Viszont jövőre Szocsi és a New Jersey is bekerül a versenynaptárba, sőt Mexikóváros is napirenden van, ami már bőven 20 fölötti futamot jelentene. Hacsak néhány pálya ezzel párhuzamosan nem kerül ki a naptárból.
15992 levél
Válasz 13.07.17. 13:04 #789
ufodani
Vád Ecclestone ellen!
Na az Öreg vsz pattan lassan.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.07.16. 14:25 #788
balays82
Holnap Ricciardo lesz a Red Bull tesztpilótája. Most ez vagy azt jelenti, hogy ő az elsőszámú esélyes Webber helyére, vagy csak Raikkönen árát akarják egy kicsit lejjebb nyomni az osztrákok.

A Saubert meg megmentette néhány orosz cég, erre máris szóba került a mindössze 17 éves Szergej Szirotkin Forma 1-es bemutatkozása. Már jövőre, de a menedzsere szerint akár idén is, bár ez azért nehezen jöhetne össze neki, mert nem nagyon fog szuperlicencszet kapni. Ha jövőre be tudna kerülni, az is durva lenne. A pénz nem lesz akadály.
14264 levél
Válasz 13.07.10. 09:39 #787
balays82
14264 levél
Válasz 13.07.09. 23:15 #786
balays82
Abból kiindulva, hogy akár 1 másodpercen is múlhat egy győzelem (vagy éppen egy pozíció), adott esetben ez kifejezetten sok is lehet. Mindenképpen a gumikémélő csapatok járnak jól a módosítással (Lotus, Force India, McLaren), csak továbbra sem világos számomra, hogyan jutottak erre a döntésre a baleset miatt. Webber kereke nem a nagy tempó miatt esett le, még alig indult el, mikor elhagyta. A bukósisak érthető, de a sebességkorlátozást inkább már túlbiztosításnak érzem. Hirtelen nagyon változtatni akartak valamit, ez lett belőle. Csakhogy ez azért fontos stratégiai kérdés, amibe nem igazán szerencsés év közben belenyúlni, hiszen akaratlanul is hátrányba hozzák azokat a csapatokat, akik inkább a versenytempójukban bíznak. De idén erről szól a Forma 1, lassan hozzászokunk a fejetlenséghez.
15992 levél
Válasz 13.07.09. 21:20 #785
ufodani
Azonnali hatályú, azaz már Mogyoródon ez lesz. És igen, Paul Alen miatt. + minden olyan csapattagnak bukósisakot kell hordania, aki az autón dolgozik a kiállások alatt.

Példa

A kanadai pálya boxutcájának hossza: 417 méter.
A boxutca megtételéhez szükséges idő 60 km/órás tempóval: 25 mp
A boxutca megtételéhez szükséges idő 100 km/órás tempóval: 15 mp.
Mindezek pit stop nélkül. Vegyünk átlag 3mp-es cserét, + a lassításra és az indulásra tegyünk rá mondjuk még összesen 3 mp-et, és ha jól sakkozok, akkor ez 80km/óránál tugedör 26 mp. Ennyit tud spórólni aki pirelli barát.
Relatív, h mennyi, sok v kevés az az 5 mp +, amit a 80-ra való lassulás eredményez.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.07.09. 21:03 #784
balays82
Ez eredetileg a jövő évi szabálymódosítások között szerepelt. Csak nem a hétvégi baleset miatt vezették be korábban? Ha igen, akkor nem nagyon látom az összefüggést.
15992 levél
Válasz 13.07.09. 20:56 #783
ufodani
És milyen igaz.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
11784 levél
Válasz 13.07.09. 20:52 #782
Ghoost
Ezentúl még jobban megéri akkor megspórolni egy kiállást.
15992 levél
Válasz 13.07.09. 20:30 #781
ufodani
80km/órára csökkentették a boxutcai közlekedés tempóját 100-ról. Kivétel Szingapur és Monaco, ahol értelemszerűen maradt a 60.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15992 levél
Válasz 13.07.09. 17:10 #780
ufodani
A silverstoni 3 naposon az autóra tehetnek fel újításokat is - feltéve, ha azt a teszt legelején teszik, s mindvégig megtartják autójukon.
Igazán nem nagy segítség, a csapat eldönti, h mi az az egy ami a leghatékonyabban tudna segíteni. Felpakolják, oszt vagy beválik v nem. Kísérletezésre nincs mód.
Azért érdekes, h ezt az egyet is miért engedik. Vélhetően azért, mert nem ellenőrizték anno a Mercit, h mit simogatott a verdán, most adnak egy hangyányi kompenzációt.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.07.09. 14:19 #779
balays82
Én nem hiszem, hogy az autó körülállása jó megoldás lenne. Meg akkor már olyan szabályt kellene alkotni, ami minden helyzetben érvényes, nem lehet külön szabályozni azt az esetet, amikor emelkedőn áll meg a kocsi. Eleve tisztázni kellene, hogy mi számít emelkedőnek, hány foktól kezdődik, mikor áll fenn a visszagurulás esélye stb., ami nem egyszerű. Ha pedig minden esetben körül kellene állni az autót, az néha kifejezetten veszélyes lenne. Vegyük pl. Monacót, mert emelkedő ott is van.
756 levél
Válasz 13.07.09. 13:48 #778
pb69
Pl. kötelezhetnék a pályamunkásokat arra, hogy körülállják (nyilván úgy, hogy ne üsse el őket) az autót és figyeljenek rá.
Alapból kész csoda, hogy eddig még nem történt ilyen elgurulós baleset. Elég hozzá annyi, hogy emelkedőn rottyan le egy autó, ami azért sok pályán megeshet. Lehet, hogy nem nagy az esélye, de elég durva balesetek lehetnek belőle.
11784 levél
Válasz 13.07.09. 13:34 #777
Ghoost
Akkor már irányítsák az autókat is távirányítóval, végül is biztonságosabb mintha vezetné őket valaki... Sztem nem szabadna ennyire átesni a túlsó oldalára, mindenkinek számolnia kell a veszéllyel, aki belép egy Forma1es futam területére, aki meg benne dolgozik, annak különösen. Én ellenzem ezt, hogy kitiltsák onnan az operatőröket, amit Robi írt az viszont tényleg egy klassz ötlet, kár hogy a pilótáknál sem állandó még ez a sisak kamera, és a Bottasét is csak pillanatokra vágták be, bár igaz, nem is fordul meg olyan helyeken, hogy érdemes lenne őt többet a képernyőre tenni. De mintha a múltban lett volna már valami hasonló, csak nem lett rendszeresítve. Hőkamerás kép se nagyon volt mostanában kiálláskor.
14264 levél
Válasz 13.07.09. 13:05 #776
balays82
Elsősorban nem a balesetek miatt lett betiltva a tankolás, ami azért nagy különbség. Meg azért igazán komoly baleset nem is történt, inkább csak látványos esetek voltak ezek.
2883 levél
Válasz 13.07.09. 13:00 #775
Nayrobi
Király lenne, ha az Indycarhoz hasonlóan itt is tennének pár kamerát a kerékcserét végző ember sisakjára, azok elég látványos képet adnak.
PSN: nayrobi11
12088 levél
Válasz 13.07.09. 12:57 #774
Gobiakos
Miért csak hosszú idő után vették ki a boxban tankolós szabályt? Pedig nem egy eset volt, hogy egy pilóta a kocsijával letépte a tölcsőcsövet és azzal nyargalt kifelé, közben lángba borítva az egész boxutcát...? Persze, tudom, az nem csak a balesetek miatt lett kivéve, de akkor is.
14264 levél
Válasz 13.07.09. 12:56 #773
balays82
Én erről még nem olvastam semmit. De mit tudnának tenni? Ha nem üresben van a váltó, akkor mozdíthatatlan az autó, ami elég nagy veszélyforrás. Ráadásul vannak olyan esetek, amikor éppen a műszaki hiba miatt nem lehet már sebességbe tenni az autót.
756 levél
Válasz 13.07.09. 12:48 #772
pb69
A Bianchi-esettel kapcsolatosan nincs semmi fejlemény, szabálymódosítás? Továbbra is üresben kell hagyni az autót, akár komoly emelkedőn is?
14264 levél
Válasz 13.07.09. 11:39 #771
balays82
Furcsa, hogy csak akkor történik intézkedés, amikor valakit hátba vág egy elszabaduló kerék. Pedig a potenciális veszély már eddig is fennállt, amit fel lehetett volna korábban is ismerni, máskor is estek már le rosszul rögzített kerekek. Egyébként meg minek oda operatőr? Távolról irányítható kamerákkal is teljesen jó közeli felvételeket lehetne készíteni.
De akkor ott vannak pl. a bokszutca falán mindenféle védőfelszerelés nélkül üldögélő csapatfőnökök, mérnökök, adott esetben versenyzők. Ha egyszer oda repül be egy kerék, őket is el fogják zavarni onnan. A veszélyt soha nem fogják tudni teljesen kiiktatni a Forma 1-ből.
15992 levél
Válasz 13.07.09. 11:37 #770
ufodani
Igen, nekem is ez az első reakcióm, a felső kameraállások is szépen mutatják azért a történéseket, sőt mivel együtt mutatják az öszhangot, nekem még látványosabb is. Ezek fix állások, nyilván maradnak. Akik számúzve vannak, azok pedig úgyis feltalálják magukat. Egyébként helyeslem ezt a döntést.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
3023 levél
Válasz 13.07.09. 11:20 #769
joccc
Sokszor felső,a box feletti kameraállásból vették a boxkiállásokat,amit sztem így nem érint abszolúte ez a baleset. Nem tudom,h mindenhol van-e hasonló kameraállás,kamerabeállításra lehetőség,de rengeteg helyen,alkalomkor láttam már. Remélem azt tényleg nem érinti.
-
11784 levél
Válasz 13.07.09. 11:16 #768
Ghoost
A box-ban történt baleset miatt a magyar nagydíjtól kezdve csak a box falról lehet majd kamerázni, így a box kiállásokat szerintem nem tudnák majd olyan látványosan mutatni, mint eddig :S
12088 levél
Válasz 13.07.09. 09:08 #767
Gobiakos
15992 levél
Válasz 13.07.09. 09:06 #766
ufodani
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.07.07. 19:49 #764
balays82
Massa szerint ötös fokozatban ragadt a váltója, ezért csúszott ki, illetve ezért nem tudott továbbmenni sem. A Ferrari viszont nem talált technikai hibára utaló jelet. Ez is érdekes.

A Red Bull 30 ezer eurós büntetést kapott az elszabaduló kerék miatt.
14264 levél
Válasz 13.07.07. 17:58 #763
balays82
Ez jó, Red Bull szerint meg végre jók a gumik, lehet velük határon autózni. Érdekes.
14264 levél
Válasz 13.07.07. 17:37 #762
balays82
Hamilton szerint egyértelműen a kevlár merevítésű gumik miatt estek vissza ennyire. Abban bízhatnak, hogy ezt a gumit csak most kellett használni, a Magyar Nagydíjtól már egy teljesen új lesz.
31897 levél
Válasz 13.07.07. 17:01 #761
Creativ3Form
Váll- és bordatörést szenvedett az operatőr
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
756 levél
Válasz 13.07.07. 16:58 #760
pb69
Igencsak szórakoztató futam volt, bár valóban szükség volt hozzá egy kis SC-os segítségre. Szerintem ott elkapkodták a dolgokat a versenybírók. Pánikba estek, amikor az autó visszagurult a pályára és rögtön döntöttek, nem vártak ki. Nagy mázli volt egyébként az eset, de mire a SC-t beküldték már teljesen mindegy volt az egész, nem volt veszélyforrás.
Amúgy elég nonszensz, hogy ilyen megtörténhet. Azért van 1-2 pálya, ahol elég komoly emelkedők vannak. Engem meglep, hogy most először fordul elő ilyen "baleset", pláne, hogy régebben még több ilyen karakterű pálya volt.

Vettel-nek nagyon kemény volt, igencsak meg kellett dolgoznia ezért az első hazai és júliusi győzelemért és nagyon sokat érhet ez még a végén. Megint bizonyított és megcáfolt pár rendszeres ellene jogtalanul felhozott vádat. Ha a Tilke-pályákra előnnyel érkezik, akkor azt hiszem nagyon nehéz lesz megállítani.
Webber-nek elcseszték a futamát, de aki szándékosságra gyanakszik, az vagy nagyon egyszerű vagy nagyon utálja a RB-t, Vettelt. Mark-nak többször lett volna már alkalma a bosszúra, de intelligensebb ember ennél, így most se csinált volna hülyeséget. A kritikus kerékcseréért pedig majd megy a nem kis pénzbüntetés.

A Merci-k nagyon lecsúsztak megint. Ebből is jól látszik, hogy mennyire nem lehet előre megítélni kinek mit hoznak a gumimódosítások. Szinte mindenki azt gondolta, hogy majd a Merci meg a RB kaszál a legnagyobbat az egészből. Ehhez képest a Lotus csillogott idény eleji fényében, a Merci pedig visszaesett az akkori gyászba. Ráadásul Rosberg-nek még az időmérőjét is elcseszték.

A Ferrari-nál elég felemás a helyzet. Megint futamok óta a kármentésre kényszerülnek, ami ugyan viszonylag sikeres, de iszonyatos mázlik kellenek hozzá. A múltkori futam után most megint hullottak Alonso elől, mint a legyek, a SC-ból ő húzta a leghosszabbat, ill. a Merci visszaesése is a malmára hajtotta a vizet.
Azért a Merci-RB-Pirelli összeesküvés-elméletet szövő szurkolóikra most kíváncsi lennék. Vajon most is úgy habzik a szájuk, hogy pont a Merci esett vissza mögéjük és adta meg a lehetőséget a reményeik életben tartására?

A Lotus úgy tűnhet sokat nyert, de ez azért nagyban köszönhető az időjárásnak is, emellett kiesett Webber és a SC se vált hátrányukra. Mindenesetre érdekes lesz ha pont a gumivariálás egyik nagy ellenzői nyerik vele a legtöbbet. Majd kiderül.
Kimi jól ment, bár kicsit furcsára vették néha a taktikáját, noha végül nem sok kellett a sikerhez. A franciától én viszont korántsem szállnék el annyira, mint egyesek. Kb. 4/1 futamán tud hozni magas szintet, de mellé ugyanígy 4/1-ben nyújt gyenge teljesítményt, a maradék 2-ben pedig eltűnik a középszerűségben. Ezt egy Kovalainen vagy Kobayashi is simán tudná hozni, sőt.
15992 levél
Válasz 13.07.07. 16:39 #759
ufodani
Ez szinte biztos és azért történt egy acélról kevlárra is.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.07.07. 16:18 #758
balays82
Szerencsére szóba sem kerültek a futamon, de a gumik jól bírták a gyűrődést most. Mivel nem hiszem, hogy a Pirelli pár nap alatt csodát tudott művelni, lehetett abban valami, hogy a csapatok trükközései is hozzájárultak a sok defekthez egy hete.
14264 levél
Válasz 13.07.07. 16:06 #757
balays82
A verseny egyetlen szépséghibája, hogy egy látszólag fölöslegesen beküldött safety car is kellett ehhez a szoros befutóhoz, de ezt leszámítva az év legnagyobb csatáját láttuk a győzelemért.
Egy hete írtam, hogy Vettelnek nem kell elkeserednie a kiesés miatt, mert minden esélye megvan rá, hogy Németországban tovább növelje az előnyét. Ha nehezen is, de sikerült neki. Jelenleg úgy néz ki, minden körülmények között a Red Bull ellen kell megküzdeni annak, aki nyerni akar, de stabil kihívó nem nagyon van. Néha a Mercedes, néha a Lotus van közel hozzájuk, a Ferrari meg nem tud nyomást helyezni rájuk, stabil harmadik erő.
Szerintem a Mercedes, illetve Lewis és Nico szurkolóinak kivételével mindenki elégedetten nézte, hogy a Mercedes egy kicsit belesüllyed a mezőnybe a nagy melegben, vagyis a gumigondjaikat mégsem tudták egycsapásra megoldani. Most meg jön a teszt nélkülük, ami további hátrány lehet számukra, ráadásul a várhatóan szintén forró Magyar Nagydíj sem lesz kedvező számukra.

ufodani:

De nagyot kapott szegény. Nem csoda, hogy egy pályán lerepülő gumi simán ölni tud.
15992 levél
Válasz 13.07.07. 15:57 #756
ufodani
A gurulós lábledöntős
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.07.07. 15:54 #755
balays82
Vettel úgy ment fel a dobogóra, mint régen Schumi.
15992 levél
Válasz 13.07.07. 15:50 #754
ufodani
Ez is pöpec futam volt, szép győzelem, kár, h Kiminek nem jött össze.
Ferka taktika? Kb ugyanitt végzett volna Alo, de legalább megpróbáltak vmi mást. Ez a Ferrari ennyit tud. Ha Webber nem 'esik ki' akkor azért az eleje nem így festett volna.
Merdzso tényleg talány.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.07.07. 15:50 #753
balays82
Ma legalább nem fogják kifütyülni.
31897 levél
Válasz 13.07.07. 15:49 #752
Creativ3Form
És pont hazai pályán. Nem is kívánhatna jobbat.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.07.07. 15:48 #751
balays82
Na, lesz elég benzin Alonso autójában?
31897 levél
Válasz 13.07.07. 15:46 #750
Creativ3Form
Haztamivoltittavégén?!?! Uhh...nyelek most gyorsan hármat, mer a szívem már ki-ki kukucskált a számból. De Vettel most nagyot ment. 20 körrel ezelőtt ezt nem gondoltam volna! Jó kis futam volt ez összességében na! És akkor is ezt mondanám, ha Kimi lenyomta volna Vettelt.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
12088 levél
Válasz 13.07.07. 15:46 #749
Gobiakos
Yippie-Kai-Yay! Éljen Vettel papa és az RBR!

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.