Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2013

14264 levél
Válasz 13.06.30. 14:35 #598
balays82
Egyébként meg nincs mese, menni kell gumit tesztelni, amint lehet. A ragasztási mód megváltoztatása csak annyit ért, hogy most már szét is robbannak a gumik, lassú defekt helyett. Ami furcsa, hogy a szabadedzéseken csak egy defekt volt, azt is a törmelékre fogták.
Érdekes szituáció ez, amikor küszöbön a Pirelli 2017-ig szóló szerződéshosszabbítása. Nem ők amúgy a kizárólagos felelősei ezért a helyzetért. Elcseszték a gumit, de a politikai harcok miatt nem tudják javítani a hibájukat.
14264 levél
Válasz 13.06.30. 14:31 #597
balays82
Azon nem az a fos Pirelli van, ami a versenyautókon.
29145 levél
Válasz 13.06.30. 14:30 #596
Germinator
Az milyen lenne, ha a SC kapna defektet?
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
14264 levél
Válasz 13.06.30. 14:29 #595
balays82
A safety car ezen nem fog segíteni. Végigmennek mögötte, vagy mi lesz?
31874 levél
Válasz 13.06.30. 14:29 #594
Creativ3Form
A 4. defektnél sztem Szujó feje is szétrobban majd.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
29145 levél
Válasz 13.06.30. 14:29 #593
Germinator
Safety Car, durva.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
31874 levél
Válasz 13.06.30. 14:28 #592
Creativ3Form
Horrora Akadva 6. Kb. ott tart lassan a futam.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
29145 levél
Válasz 13.06.30. 14:27 #591
Germinator
Anyás, mi a szar
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
14264 levél
Válasz 13.06.30. 14:27 #590
balays82
Újabb defekt, a kemény keverék is elszáll. Le kell állítani a futamot.
31874 levél
Válasz 13.06.30. 14:27 #589
Creativ3Form
Újabb bal hátsó defekt. Ha ezek után nem gondolják át a gumi kérdést, akkor soha. Ez már paródia!
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.06.30. 14:19 #588
balays82
És Massa is defektet kapott!!! Ez nagyon gáz.

Crea:

Szerintem Vettel nem is akart közelebb menni, csak tartani Hamilton tempóját. Jó kis csata lehetett volna köztük. Innentől hazárdjáték az egész futam.
31874 levél
Válasz 13.06.30. 14:19 #587
Creativ3Form
Tényleg fura, mert simán vezette Vettel előtt a futamot (a német közeledni sem tudott hozzá), futotta a leggyorsabb köröket, erre...kíváncsi vagyok a nyilatkozatokra. Meg arra, hogy a többieknél lesz e ilyen.

Szerk.: Alig írtam le, Massanal is bal hátsó defekt. Lol. Pirelli, ezt elbasztad. Meg a döntéshozóknak is grat, akik nem engedik tesztelni a csapatokat az aktuális verdákkal.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.06.30. 14:17 #586
balays82
Hoppá, Hamilton defekt az első helyről! Ezek szerint mégsem ismerte ki még annyira Mercedes a Pirelli gumikat. Kíváncsi vagyok, ezt most mivel magyarázzák ki az olaszok. Nyilván törmelék a pályán.
31874 levél
Válasz 13.06.30. 14:16 #585
Creativ3Form
Hamilton defekt. Hupsz.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.06.29. 21:55 #584
balays82
Di Resta az 5. pozíció helyett csak a rajtrács végéről indulhat, mivel 1,5 kilóval könnyebb volt az autó a megengedettnél. A Force India hibát hibára halmoz idén, nem irigylem a versenyzőiket.

Érdekes azért ez a szabályrendszer, mert egy 2 év óta szabálytalan autóval minden további nélkül el lehet rajtolni a holnapi futamon, de egy megengedettnél 1,5 kilóval könnyebb autót a mezőny végére száműznek.
11784 levél
Válasz 13.06.29. 16:50 #583
Ghoost
Tavaly csak pont előnye volt Alonsonk, de tempóban akkor nem volt ennyivel Vettel előtt, mint ahogy most van. A Ferrari meg, ahogy írtad, csak lefelé süllyed, a Barcelonai diadal óta nem tud a győzelemért harcolni.
14264 levél
Válasz 13.06.29. 16:36 #582
balays82
Sajnos úgy néz ki. Bár tavaly is azt gondoltuk nyáron, hogy Alonso előnye szinte már behozhatatlan, mégsem ő lett a világbajnok. Arra viszont a Ferrari "hagyományai" alapján kevesebb az esély, hogy ez fordítva is megtörténjen.

Közben a McLaren panasza alapján az FIA szabálytalannak nyilvánította a Lotus első felfüggesztését, mivel az egyel több bekötési pontot tartalmaz a megengedettnél. A vicc az egészben, hogy már 2 éve (!) így használják, de eddig senkinek nem tűnt fel. Szankció pedig nincs, viszont már a jövő heti Német Nagydíjra módosítani kell a felfüggesztést. Ennyit arról, hogy csak a Red Bull trükközik és használ szabálytalan megoldásokat, meg csak őket nem büntetik ezek miatt.
11784 levél
Válasz 13.06.29. 15:36 #581
Ghoost
Ebben egyetértek veled, ha nyer a Mercedes akkor az a tesztnek köszönhető. A nyár végére pedig a tavaly előtti évhez hasonlóan unalomba fog fulladni a világbajnoki címért folytatott harc.
14264 levél
Válasz 13.06.29. 15:11 #580
balays82
Tényleg sok múlt az időmérőn, totális csőd a Ferrari számára. A Mercedes első sor szinte borítékolható volt, a Red Bull jó szereplése is, de arra azért nem lehetett számítani, hogy a Lotus mellett a Force India és a Toro Rosso is közéjük és a Ferrari közé ékelődik, még a szabadedzések után sem.

Alonso bajban van, nem valószínű, hogy holnap csökkenteni tudja a hátrányát Vettelhez képest. A hűvös idő sem kedvezett ma neki, de még ezzel együtt is kínos a Ferrari lemaradása. Pedig csak az európai futamokban bízhatnak, Ázsiában nem nagyon.

Nagyon kíváncsi vagyok a Mercedes holnapi teljesítményére, ha tudják tartani az élmezőny tempóját, esetleg nyernek, akkor a gumiteszt nagyon hatásos volt, az érte kapott büntetés pedig tényleg aránytalanul kicsi, mert hatalmasat léptek vele előre.
14264 levél
Válasz 13.06.28. 20:43 #579
balays82
Eddig nem úgy alakul a Ferrari számára a hétvége, ahogyan számítottak rá, bár ez - Massa most már tényleg nagyon idegesítő bénázása mellett - betudható a hűvös és nedves időjárásnak, amilyen téren jelentős javulás várható az elkövetkező két napban. Ez alapvetően egy Ferrari pálya, ha itt sem tudják megverni a Red Bullt, akkor lassan lehet is készülni 2014-re. Sok fog múlni az időmérőn is, ahol a Mercedes szokás szerint erős lesz. Kérdés, hogy a versenytempójuk mennyit javult, mert ez a pálya a gyors, nyújtott kanyarjaival eszi a gumikat, így az 1000 km valódi hatása itt fog megmutatkozni.

Eközben pedig:

Büntetőpontok, szezonközi tesztek – a 2014-es változásokról határozott a Motorsport Világtanács
11784 levél
Válasz 13.06.28. 18:04 #578
Ghoost
A Red Bullnál többet is kereshet, ez is elég jó motiváció Kiminek szerintem. Az RB-nek meg marketing szempontból meg szintén megérné Kimi.
15992 levél
Válasz 13.06.28. 17:38 #577
ufodani
Közlemény: Felipe Massa kitagattalak!
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15992 levél
Válasz 13.06.27. 20:22 #576
ufodani
Balával egyetértve én is ott látom Kimi motivációját(egyáltalán tudni, h menne?) az átülésben, h a Lotussal nem lesz királyabb. Nyilván ő is azért hajt, h Bajnok legyen, ezt viszont a RB-al teheti csak meg. Ha megy, akkor az első 3-4 futamon vsz elengedik őket és aki meggyőzőbb, azt fogják preferálni. De ez utóbbi mondat csak egy teória.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
3023 levél
Válasz 13.06.27. 19:50 #575
joccc
Azért azt sztem ne felejtsük el,h Kimi egy felső-közép kategóriás autóval éri el az idei éven azokat az eredményeket amiket,s ha belesüpped a középszerűségbe,az sokszor nem feltétlen az ő hibája. Sztem ebből a Lotusból kb azt hozza ki,amit ki lehet. Ennél többre tényleg nem lehet egy Lotussal menni idén. Az meg,hogy 3. a pontversenyben jelenleg az sztem egyenesen káprázatos tőle. Sztem van még benne 1-2 esetleg 3 év.

Hozzáteszem,h nem vagyok Kimi fan,ezt függetlenül mondtam róla.


Szerk.: Közben balays leírta az én mondandóm egy részét!
-
14264 levél
Válasz 13.06.27. 19:49 #574
balays82
Azt nem mondom, hogy teljesen logikus lépés lenne Kimi leigazolása, de ettől még dönthet majd így a Red Bull. Raikkönen pedig szerintem szívesen menne, mert én azt látom rajta, hogy VB címért tért vissza, viszont szépen lassan körvonalazódik számára, hogy a Lotus erre alkalmas autót egyelőre nem fog tudni biztosítani neki. Nem sok éve van már a Forma 1-ben, ha VB-t akar nyerni, akkor a Red Bull egy logikus lépés, akkora egója meg neki is van, hogy nem félne Vetteltől sem.
Az utolsó bekezdéssel nem értek egyet, szerintem nagyon is motivált, szinte hibátlanul vezet. Azt, hogy az időmérőn nem túl jó, illetve néha a versenyeken is eltűnik, én inkább a Lotus számlájára írnám.

goodboy007:

Szerintem igen.
756 levél
Válasz 13.06.27. 18:54 #573
pb69
Még évekkel ezelőtt egy esős futamon mondta Wéber, hogy Webber valami fejes és milyen jól ellátja a feladatát. Lehet, hogy akkor azóta leváltották.

Nem hinném, hogy Kimi jó ötlet lenne a RB-ba.
Tudjuk, hogy csak akkor lehet pilótasorrend nélkül esély egy VB címre, ha az adott csapat toronymagasan emelkedik ki a mezőnyből. A RB-nál erre egyetlen szezonban volt példa, de mindent megtettek/megtesznek azért, hogy ez ne ismétlődhessen meg. Jövőre teljesen átalakul a F1 és nem valószínű, hogy a RB húzza belőle a leghosszabbat.
Ha pedig a RB nem lesz messze kiemelkedő, akkor muszáj preferálni valamelyik pilótát. Ez csak Vettel lehet, hisz ő játszik "hazai" pályán, eredményesebb és sikeresebb, annak ellenére si, hogy mennyivel fiatalabb Kimi-nél. De ha úgyse versenyezhetnek, akkor minek vinnék oda a finnt, aki látványosan (ld. Massa) képtelen segíteni a csapattársat és makacs, önfejű.
Aztán ott lóg a levegőben, hogy Vettel távozhat majd a RB-tól. Ha a nagy változások tényleg a gyári csapatoknak kedveznek leginkább és a Ferrari-t is vissza akarják már segíteni kicsit a trónra, akkor a németnek ott a helye, ahogyan többször utalt is rá. Alonso addig már visszavonulhat. Ellenben Kimi eléggé benne lesz már a korban, tehát nem érdemes 2015-től köré építeni bármit. Sőt, addigra valószínűleg ő is visszavonul.
Szóval Kimi kb. pont addig lehet képes még magas szinten versenyezni, amíg Vettel is biztosan a RB-nál van. Semmi értelme nem lenne az egésznek. Webber helyére egy ifjú titán kell, aki nyugodtan bontogathatja szárnyait Vettel mögött (2. sz.-ként). Úgyis mindenki a németre figyel igazán, Mark szintjét pedig bőven lehet hozni egy feltörekvőnek is. Mire pedig Vettel távozik, az új arc már készen állhat a magasabb szintre lépésre.

Félreértés ne essék, én nagyon kedvelem Kimi-t. A Schumi- és Vettel-éra közt szurkoltam neki és most is őt kedvelem leginkább Seb után. De azt látni kell, hogy azért ő sem olyan már, mint régen. Sokszor kedvetlen és motiválatlan, időmérőkön nem túl jó, versenyeken pedig van, amikor belesüpped a középszerűségbe. Ez aligha fog javulni idővel, sőt...
8892 levél
Válasz 13.06.27. 18:45 #572
goodboy007
8 sebességes lesz az autó (de legalábbis a váltó :S)?
14264 levél
Válasz 13.06.27. 18:26 #571
balays82
Ahhoz képest, hogy tegnap még arról jelent meg cikk, hogy Mateschitz meg akarja tartani, illetve ő sem döntött a folytatásról, gyorsan jött ez a bejelentés. Meglepőnek azonban nem mondanám. Sok sikert neki a Le Mans projekthez, mindig szurkolok, hogy a Forma 1-ből kikerült versenyzők megállják a helyüket más sorozatokban is.
Úgy tudom, Webber nem tölt be semmilyen pozíciót a pilóták érdekvédelmi szervezetében, a GPDA elnöke jelenleg de la Rosa, a két igazgató pedig Button és Vettel.

Egy nagyon értékes hely szabadult fel ezzel jövőre, Kimi számára szabad az út a Red Bull felé. Feltéve, ha a vezetőség egységesen arra az álláspontra jut, hogy két hasonló erősségű pilótával vágnak neki 2014-nek, mert ezzel kapcsolatban állítólag még elég komoly vita van. Webber távozásával egyébként éppen Raikkönen lesz a mezőny rangidős pilótája, ami elég furcsán hangzik.
31874 levél
Válasz 13.06.27. 15:26 #570
Creativ3Form
Nekem Webber mindig olyan volt, mint annó Fisichella...csíptem, és mindig azt mondogattam magamnak, hogy ennek a srácnak csak be kell ülnie egy világbajnok esélyes verdába, és szarrá veri a mezőnyt. Hát, mindketten ültek VB esélyes verdába, és mindkettőjüknek csak fellángolása volt.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
2883 levél
Válasz 13.06.27. 15:16 #569
Nayrobi
Én sem voltam rajongója soha, szerintem többet hozott ki ebből a pályafutásból, mint ami benne volt, bár ezt ő biztosan nem így látja. Remélem JEV megy a helyére, drukkolok a srácnak.
PSN: nayrobi11
756 levél
Válasz 13.06.27. 11:36 #568
pb69
Na Webber befejezi, jövőre már nem lesz a F1-ben.
Megmondom őszintén, soha nem tartozott a kedvenc pilótáim közé, mostanában meg pláne nem. Nagy tehetségnek indult, de aztán kiderült, hogy inkább a klasszikus második számú vízhordó típus. Pályafutása végén azonban nála is előjött az ilyenek szokásos betegsége, miszerint ő a jobb, csak sose hagyták versenyezni. Az ilyet pedig nem szeretem. Ha nem tetszik neki a dolog, akkor ne álljon be a sor végére, hanem húzzon el egy olyan csapathoz, ahol jobban megbecsülik. Ha egy ilyen (lehetőleg élcsapat) sincs, akkor a képességekkel van a gond. Ha viszont bevállalja a kényelmes melót az egyik legjobb csapatnál, de 2. számúnak, akkor utána ne siránkozzon.
Mindenesetre sok sikert neki a Porsche-ban, találja meg számításait.
Úgy tudom ő vmi góré volt a pilóták érdekképviseletével kapcsolatban. Távozása után már nyilván nem tölti be a pozíciót, így más után kell nézni. Tudunk erről vmit?
14264 levél
Válasz 13.06.25. 20:13 #567
balays82
Comparison of V10, V8 and 2014 V6 F1 engine sounds

Hát igen, zongorázni, vagyis gitározni lehet a különbséget.
31874 levél
Válasz 13.06.22. 22:54 #566
Creativ3Form
Fuck, nem ide akartam, amit írtam.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
3023 levél
Válasz 13.06.22. 22:54 #565
joccc
Jah az okát már tudjuk,h mi okozta,de nincs még kint videó magáról a koccanásról,egy nem onboard kameraállásból. Ezt igazából lehetett sejteni 99%-ban,h vmi felfestés okozta a balesetet,hiszen esett előtte az eső,s köztudott,h ilyenkor nagyon veszélyes agresszíven kigyorsítani a burkolati jeleken. Én arra nem kaptam még választ,h mi volt az,ami miatt meghalt konkrétan. De ahogy olvastam nem igazán vannak még kint erről infok.

Valamint egy fentebb említett nem onboard,teljes (elejétől a végéig) baleset videót sem találtam eddig. Mert ez csak az eleje a másik meg csak a vége.
-
14264 levél
Válasz 13.06.22. 22:44 #564
balays82
Ja igen, ezt láttam én is. Egyértelműen a kék felfestésen csúszott meg.
2883 levél
Válasz 13.06.22. 22:39 #563
Nayrobi
15992 levél
Válasz 13.06.22. 20:55 #562
ufodani
+1
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.22. 20:54 #561
balays82
2883 levél
Válasz 13.06.22. 20:53 #560
Nayrobi
Én itt vagyok és éjszakázok, ahogy az elmúlt tizeniksz évben mindig, bár ez elég rossz kezdet volt

Mellesleg itt lehet látni, hogy mi történt.

PSN: nayrobi11
3023 levél
Válasz 13.06.22. 20:38 #559
joccc
Sztem vmi hasonlóan elképesztően balszerencsés eset lehetett,mint ami Senna esetében. Egyébként vki követi aktívabban a versenyt rajtam kívül ? Vagy annyira nem érdekel titeket ez a verseny ?
-
3023 levél
Válasz 13.06.22. 20:31 #558
joccc
Igen,ezt nyomták le közvetlenül utána. A Corvettes onboard felvételt csak most láttam. Azért ilyenkor annyira elgondolkozok azon,h ha egy Astonnal (búkócsövezettel ((!)) ) ezt csinálja a korlát,ami még hagyján,de ha belehal a pilóta,akkor mennyire - nem - biztonságosak a mai autók...

Komolyan az F1-ben is már mondogatják nagyon sokszor,h szénszál ide szénszál oda,nincs halálos baleset,de mégis megesik. Jó persze van különbség azért az F1-es autók között,s e között az Aston között,de akkor is... Ilyenkor mindig úgy érzem,h kb a 60-as 70-es években jár az autófejlesztés,s csak maszlag ez a szuper biztonságos versenykörnyezet. Persze itt a Le Mansi pályán nincs akkora bukótér az autóknak,mint az F1-es pályákon,de az Astonnak nincs is meg a sebessége ahhoz,h kelljen neki akkora. Max LMP1,s az LMP2 használná ki ezt a nagy teret,de ezek szerint még is kellene akkora bukótér.

Sajnos úgy tűnik,h hiába a biztonság mindig lesz vmi,ami kifog a biztonsági előírásokon,amiket annyira túlbecsülnek mindig mindaddig,amíg hasonló nem történik. Nagyon kicsit hasonló volt Massa esete is a sisakkal. Emlékszem azelőtti vmelyik versenyen emlegették szintén a biztonságot,s pont a sisak kapcsán...
-
14264 levél
Válasz 13.06.22. 20:30 #557
balays82
Vagy talán a felfestésen csúszott meg. Az ajtó is kinyitódott, lehet, hogy az volt a baj.
15992 levél
Válasz 13.06.22. 20:25 #556
ufodani
Igen, ettől sem vagyunk okosabbak.
Vsz egyszerűen csak besokalt a kanyarban.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
3023 levél
Válasz 13.06.22. 20:24 #555
joccc
Egyébként "sajnos" nem tudtak normális kameraállásból felvételt leközölni a balasetről,h esetleg fény derüljön az okára,ha vmi külső ok volt esetleg. Volt egy repülő felni,de nem tudom elképzelni,h az lett volna az oka.

Nagyon megrázó számomra,mert pont a baleset előtt közvetlenül azt emlegették,h szerencsére már nagyon régóta nem volt halálos baleset,s a mai autók mennyire biztonságosak...
-
3023 levél
Válasz 13.06.22. 20:21 #554
joccc
Érdekes,mert nem tűnt akkora koccanásnak,a kommentátorok sem tulajdonítottak akkor neki túl nagy jelentőséget. Én az első pár órát követtem,s most láttam,h meghalt... Ezt nem gondoltam volna. Bár amikor mutatták a korlátot,azon látszott,h nem volt kicsi az ütközés,s ezek szerint sajnos nem hiába javították addig a korlátot. A közvetítés már leközölte egyébként ?
-
14264 levél
Válasz 13.06.22. 20:16 #553
balays82
Igen, ő. Amikor odaértek hozzá az orvosok, még eszméleténél volt, beszélt is velük. A kórházban meg meghalt. Talán valami belső sérülés lehetett?
15992 levél
Válasz 13.06.22. 20:13 #552
ufodani
Allan Simonsen 10 éves korában gokartban kezdte versenyzői karrierjét, tinédzserként többek között Jenson Buttonnal és Kimi Räikkönennel versenyzett együtt. Később a Formula Ford és a Formula 3 sorozatokban is megfordult, majd a brit GT bajnokságban folytatta. Ez után az Australian V8 Supercar következett, ahol egy Ferrari 360 C és egy Ferrari 550 FTS Maranello volánjai mögött aratott sikereket. Le Mans-ban 2007-ben indult először, azóta pedig minden évben visszatért, így a mostani volt a hetedik versenye. Kétszer ért célba, 2007-ben harmadik, 2010-ben pedig második helyen végzett a GT2 kategóriában.
R.I.P.

Aki kisodródott, ő volt?
Elég annyi, h a fejeddel koccolsz, gondolom vmi hasonló lehetett.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.22. 20:11 #551
balays82
15992 levél
Válasz 13.06.22. 20:05 #550
ufodani
Igen az már RB
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.22. 20:01 #549
balays82
Egyszerű, a Ferrarinak is így kell csinálnia. Bár biztos vagyok benne, hogy így is csinálja. Ahogyan mindenki más is. Érdekes, hogy az utolsó mondat - szerintem - sokkal inkább a Red Bull ellen irányult, mint a Mercedes ellen.

Közben meg tragédia Le Mans-i 24 óráson, meghalt Allan Simonsen.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.