Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2013

15994 levél
Válasz 13.06.22. 19:54 #548
ufodani
Ferrari:
"Most megtudtuk, hogy hiába bizonyosodik be valakiről a bűnössége, kiskapuk mindig is lesznek. Kissé zavaró, hogy a vétkes fél gyakorlatilag büntetlenül megússza, hogy jogosulatlan előnyre tett szert. Senki se mondja, hogy tesztelni egymagadban, Barcelonában azzal egyenlő, mint mikor kilenc másik csapattal Silverstone-ban teszed ugyanezt, egy sereg bizonyítani akaró fiatallal a volán mögött egy olyan pályán, ahol az idő még nyár közepén is változékony" - olvasható a ferrari.com-on.

"Kezd kissé unalmassá válni a Forma-1: hibázol, illegális eszközökhöz nyúlsz, de erre csak az a válasz érkezik, hogy változtass a következő versenyre, aztán majd meglátjuk mi lesz."
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 13.06.22. 18:03 #547
ufodani
Hááát ez nagyon lájt lett, helyesebben pont semmi. Most sírjak v nevessek.
Mindenki megúszta, ill a mindenki az egyedül a Mercedes volt. Biztos leszaladt pár korty Jim Beam utánna.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.21. 15:46 #546
balays82
Jóhiszeműen szegett szabályt a Mercedes

A cikkben a bíróság döntésének összefoglalása. Ez nagyjából ennyi volt, téma lezárva. Gondolom naivan, de biztos jó nagy utóélete lesz még az ügynek, lehet sárral dobálózni.

Közben a Renault bemutatta a jövő évi turbómotorját, a hangját is meg lehet hallgatni.
756 levél
Válasz 13.06.21. 14:52 #545
pb69
Érdekes döntés, rendkívül érdekes...

Kicsit az jut erről eszembe, mint amikor fociban befújnak egy 11-est a ziccerben szabálytalankodó játékos ellen, de a pirosat már nem adják meg neki, megússza sárgával. Ha büntetés van, akkor azzal egyértelmű, hogy a szabálytalanság ténye fennáll, a megfelelő büntetés mégse kerül elő.

Amúgy az ok szerintem (mint annyi más esetben) a gumiszabályokban keresendőek. Mármint nem az abroncsokra gondolok, hanem a nem egyértelmű, többféleképp értelmezhető, kiskapukkal teli szabályokra. A nagyobb és kiterjedtebb botrányt (pl. Ferrari esete) elkerülhették egy ilyen háttérbeli megállapodással. Így minden fej a helyén maradhat és bizony ez a fontos...
14264 levél
Válasz 13.06.21. 13:54 #544
balays82
Megvan a döntés. A Mercedest eltiltották a fiatal versenyzők jövő hónapban esedékes tesztjétől, valamint megrovásban részesítették őket, a Pirelli figyelmeztetést kapott.

Nem gondoltam volna, hogy ennyivel megússzák a dolgot, azt meg főleg nem, hogy a saját maguk által javasolt büntetést kapják meg.
Nem bánom, hogy a Mercedest nem meszelték el nagyon, de ennek így szinte semmi visszatartó ereje nincs. A fiatal versenyzők tesztjét szerintem néhány másik csapat is szívesen beáldozná egy 1000 km-es tesztlehetőség érdekében.
14264 levél
Válasz 13.06.20. 20:12 #543
balays82
Whiting lehet, hogy megússza, mivel kiderült, hogy nincs semmiféle levél, csak telefonos egyeztetés volt, azt meg nem lehet engedélyként értelmezni, maximum véleményként.
A Mercedes ügyvédje záróbeszédében lényegében elismerte a csapat felelősségét, elnézést kért a többiektől, amiért hátrányos helyzetbe hozták őket, sőt javaslatot is tett a büntetésre. Ez a a fiatal versenyzők tesztjéről való eltiltás lenne, de kétlem, hogy megússzák ennyivel. Amíg tehát a tárgyalás kezdetén a Mercedes erőteljesen támadott, addig a végére már védekezni sem nagyon tudott, elkönyvelhető a vereségük. A Pirelli felelőssége a jelek szerint lekerült a napirendről, a Ferrarié pedig komolyan fel sem merült, ez nem bizonyult jó próbálkozásnak a Mercedes részéről. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy Brawn túléli-e ezt az ügyet. Én nagyon sajnálnám, ha ilyen dicstelen körülmények között távozna a Forma 1 egyik legnagyobb koponyája.
756 levél
Válasz 13.06.20. 17:14 #542
pb69
Szerintem itt nem az a lényeg, hogy teszt vagy gumiteszt. Ha Brawn pontosan idézett a szabályzatból (márpedig csak nem olyan hülye, hogy ne), akkor nem lehet olyan autóval tesztelni, ami kellő mértékben egyezik a tavalyival, ideivel vagy jövőévivel. A Ferrari egy 2011-es modellel tesztelt, de Brawn szerint ez ugyanazt a szabályt sérti, amit ők is, hiszen az (szerinte) szinte ugyanaz, mint a tavalyi kocsijuk. A szavakon való lovaglás itt abban fog kimerülni, hogy mit jelent az, hogy "bizonyos mértékben" egyezik két autó.
Azt sem hinném, hogy Brawn arra akar kilyukadni, hogy egyik csapat sem volt szabálytalan, hisz a Mercedes biztosan az volt, ezen nincs mit tagadni. Az idei autó valószínűleg eléggé hasonlít az idei autóra, tehát nincs kérdés.
A Ferrari belerángatása azért lehet jó, mert a pirosak érdekérvényesítő-képessége jóval magasabb a Mercedes-énél. A Ferrari-nak olyan hagyományai vannak, ami bizonyos mértékben védi őket. Tehát Brawn abban bízik, hogy mindkét csapat bizonyítható bűnössége esetén csak nem fogják mindkettejüket megbüntetni. Eleve két élcsapat súlyos büntetése már aligha bevállalható a sportnak.
A veszély abban van, hogy a Ferka kisírja magának, hogy ők mégse voltak szabálytalanok, tehát mégse olyan hasonló az a két kocsi. Így őket nem büntetik, a Merci-nek viszont nincs kibúvó. Ettől függetlenül Brawn-nak egyszerűen meg kell próbálni kijátszani ezt a kártyát és a Ferka farvizén evezni, mert nincs más kiút vagy lehetőség.
15994 levél
Válasz 13.06.20. 16:59 #541
ufodani
Még lehet, h Whiting viszi el a balhét, állítólag ő rábólintott.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.20. 16:41 #540
balays82
Állítólag ma nem is fog döntés születni az ügyben.
14264 levél
Válasz 13.06.20. 16:09 #539
balays82
Szerintem itt most nem a bemártás a lényeg. A Mercedes arra játszik, hogy a párhuzamot próbál vonni a Ferrari és a saját tesztje között. A Ferrari tesztje az FIA szerint szabályos volt, ha pedig a bíróság előtt sikerül bebizonyítani, hogy a Mercedes hasonló paraméterek szerint tesztelt, akkor elvileg nem lehet különböző a két eset jogi megítélése. Ha a Ferrari nem vétett a szabályok ellen, akkor a Mercedes sem, ha a Mercedes igen, akkor a Ferrari is. Itt most inkább az a kérdés, hogy mennyire áll szilárd lábakon ez az érvelés. Szerintem nem nagyon. Esetleg akkor, ha sikerül meggyőzni a bírákat, hogy egy gumitesztre nem vonatkoznak a Sportszabályzat teszttilalomról rendelkező részei. Az időközben felszólaló Pirelli képviselő ebben a kérdésben természetesen a Mercedes pártján áll, szerintük is más szabályok vonatkoznak egy gumitesztre, mint egy tesztre.
756 levél
Válasz 13.06.20. 14:44 #538
pb69
Brawn egyébiránt a Ferrari-t próbálja pajzsként használni és őket is bemártani a dologba. Ugyanis úgy tűnik, mégse olyan egyértelmű az a szabály és a Ferrari ártatlansága. Hiába teszteltek régi autóval, a szabályban elvileg nem az van, hogy nem lehet tavalyi, idei és jövőévi autókkal tesztelni, hanem az, hogy semmilyen olyan autóval, amely kellően hasonlít ezekhez. Persze Brawn szerint pedig az a 2011-es Ferrari nagyon hasonlít a tavalyikhoz, így ők is szabálytalanok voltak.
Ennek ellenére tartok tőle, hogy a Ferrari biztosan, de még akár a Merci is kimagyarázhatja magát az egészből. Ha pedig arról van szó, amit balays82 írt, akkor az sokkal nagyobb gond bminél a F1-ben.
14264 levél
Válasz 13.06.20. 08:40 #537
balays82
Eljött a tárgyalás napja. Brawn egyedül fogja képviselni a Mercedest, a többiek nem mennek. Szó van egy levélről, amelyben Charlie Whiting engedélyt adott a teszt elvégzésére. A jól értesültek szerint mind Brawn, mind pedig Whiting feje a porba hull a bíróság döntése alapján, a helyükre Paddy Lowe és Giorgio Ascanelli (Jean Todt embere) kerül. Ha tényleg így alakulnak a dolgok, akkor egy újabb politikai játszma szemtanúi (és részben megvezetett áldozatai) leszünk, mert a tesztbotrány csak ürügy lesz ezekhez a cserékhez.
756 levél
Válasz 13.06.12. 00:10 #536
pb69
Nem arra kell gondolni elsősorban, hogy egyszer csak kivonul mindenki a RB mögül és másnapra már semmi nem marad a csapatból. Én pusztán azt mondtam, hogy más irányt vesz a F1, ami esetleg nem jön be a RBR csapatnak, lemaradoznak 1-2 évig, nem jönnek az eredmények, megbicsaklik 1-2 főszponzor és a góré ráun a kis játékszerére. Ez bármikor benne van a pakliban. Ettől még a csapat megmarad, más majd felkarolja, de ki tudja milyen szintre érnek fel megint.
Vettel meg hiába nagyon fiatal, de ő is öregszik. Ha a Ferrari-val igazán nagyot akar robbantani, akkor aligha érdemes egy gyengébb RB mellett is kitartani.
Egyébként azon is sok múlhat kit találnak Webber helyére. Nyilván Vettel lesz a domináns, de olyan kéne mellé, aki képes olyan eredményeket hozni, ami a csapatnak is biztosítja a sikereket, nem csak Vettel-nek. Viszont nem érdemes a németet megversenyeztetni, mert abból csak rossz jöhet ki, soha nem volt jó vége annak, ha nincs egyértelmű pilótasorrend. De arra is gondolni kell, hogy Vettel előbb-utóbb úgyis távozik és addigra valószínűleg a Webber-t követő csapattársa veheti át a helyét, mint bajnokaspiráns. Ahhoz meg spíler kell. Szóval nehéz dolog ez.
14264 levél
Válasz 13.06.11. 22:13 #535
balays82
Nem, hanem az, hogy esetleg úgy dönt Dietrich Matesitz, hogy tovább már nem érdekli őt a Forma 1. Ami egyébként szerintem sem most lesz, ráadásul nem is jelentené automatikusan a csapat megszűnését, mert valaki át is vehetné őket, akár a Nissan is.
12089 levél
Válasz 13.06.11. 21:53 #534
Gobiakos
A bikás márkának azért még egy jó darabig nem kell szerintem attól félni, hogy maholnap ki kell ülni a térre gitározni, hogy valaki dobjon egy huszast a tokba. Junó? Plusz ugye most már ott van pénzcsapként a Nissan is a csapat mögött (aka Infiniti), akik ugyan tényleg nem egy Ferrari, de attól még világ szinten ők is buzi sokat forgalmazhatnak, van ott is kess dögivel. Szóval ha valamin el is csúszik majd az RBR, az szvsz nem a lóvé lesz...
14264 levél
Válasz 13.06.11. 21:47 #533
balays82
Egyetértek. Ráadásul szerintem Vettel is tisztában van vele, hogy ha nagyon sokáig a Red Bull kötelékében marad, akkor könnyen rá lehet sütni, hogy csak az autó miatt volt sikeres. A 2015-ös hosszabbítás pont ideális abból a szempontból, hogy megnézi, hogyan alakulnak az erőviszonyok az új korszakban, aztán tud lépni, ha kell.

ufodani:

Szerintem Alonso maradása nagyban függ attól, hogy nyer-e addig vb címet a Ferrarival. Ha nem, akkor szerintem kizárt, hogy marad még tovább. Gondolj bele, 6 sikertelen év egy olyan csapatnál, amelyik megváltóként várta őt. Ha összejön a bajnoki cím, akkor bármi lehetséges, a kora alapján bőven lenne még ideje.
756 levél
Válasz 13.06.11. 21:39 #532
pb69
Ne felejtsük el, hogy jövőre igen komoly változások lesznek és állítólag a gyári csapatok elég komoly előnyben lehetnek ezek miatt.
Emellett idén lehet akár újra RB VB cím Vettel-nek, ami tovább élezné a konfliktust, miszerint a F1-ben változtatni kell, mert unalmas, hogy mindig Vettel nyer és új Schumi-éra veheti kezdetét.
Arról nem is beszélve, hogy a Ferrari nagyon rég nem nyert semmit, Alonso meg aztán pláne. Márpedig ők a F1 nyerőpárosának lettek kikiáltva, nagy blama lenne a teljes sikertelenség. Ráadásul azért egyre jobbak a vörösök, egyre jobb az autó.
A McLaren nagyon gyenge, átáll majd a Honda-ra, ki tudja mi lesz belőle. A Mercedes pedig kérdéses, hogy marad-e, ill. most nincsenek túl jó megítélésben.
Tehát bőven benne van a pakliban, hogy jövő évtől már tényleg bejön vmi a Ferka-nak. A RB-nál pedig kérdés mit tudnak majd megtartani ebből a szintből. Biztos, hogy nem lesznek évtizedekig ennyire versenyképesek, bármikor kifogyhat mögülük a pénzcsap és ellenségük is van bőven.
Vettel pedig nyilvánvaló, hogy az egyik legjobb autóban akar ülni. Emellett többször elmondta, hogy ő is (mindenki máshoz hasonlóan) Ferrari-ülésről álmodott. Ha a RB hosszabb távon nem bizonyul jobbnak a Ferrari-nál és megkeresik, akkor simán átülhet.
Persze sok múlik Alo-n, de inkább a Santander-en. A spanyol se lesz már fiatalabb és eddig akárhogy nézzük nem jött semmi eredmény. Ha egy Schumi-t vagy Kimi-t ki tudtak tessékelni a csapatból, akkor talán Alo-nak se lesz örökre bérelt helye.
15994 levél
Válasz 13.06.11. 21:16 #531
ufodani
Mert nem vagy F1-es pilóta
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
31905 levél
Válasz 13.06.11. 21:15 #530
Creativ3Form
Hát, pedig sztem tudni lehet, hogy egyszer Ferrari pilóta lesz. Ahogy Alonsónál is tudni lehetett, még a Renault-os időszakánál, pedig a Renault akkor a mezőny egyik legjobb verdája volt. Plusz ne felejtsd el, hogy ki is a mentora. Valamint a Ferrari is lehet még olyan jó, mint az RBR. Igen, jelenleg a legjobb helyen van...de ez nem garancia arra, hogy mindvégig ott is marad.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
12089 levél
Válasz 13.06.11. 21:13 #529
Gobiakos
Maradjon csak az RBR-nél. Sosem értettem ezt a "minden valamire való pilóta egyszer ül Ferrariban" elméletet. Szerintem ez marhaság! Ha az RBR továbbra is versenyképes tud maradni, akkor Vettelnek kábé a nyugdíjig ki sem kellene belőle szállnia.
15994 levél
Válasz 13.06.11. 21:06 #528
ufodani
Igen, előbb v utóbb ott lesz a Ferrarinál. Ezt az évszámot max Alo tudja kijebb tolni és sztem fogja is. Nem fog ő visszaesni, egy stabil versenyző(most hagyjuk, h milyen belül), egy nagyon jó pilóta. Ha jól megy még akkor is, miért cserélnék le.
Lényeg, h Alon múlik minden.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.11. 19:46 #527
balays82
A Red Bull bejelentette, hogy 2015-ig meghosszabbították Vettel szerződését. Utána meg mehet is Alonso helyére.
756 levél
Válasz 13.06.11. 18:10 #526
pb69
Részben igazad van. Valóban tisztában vagyok a második mondatodban leírtakkal.

Az viszont tévhit, hogy nekem bajom lenne a Ferrari-val vagy akármelyik másik csapattal. Ahogyan igazán szimpatikus csapatok sincsenek. A csapatok ugyanis nem egységesek, rengeteg ember szabja meg az arculatukat és ezen sok emberből a döntő többség becsületes mérnök, aki magas szinten teszi a dolgát és maximális tiszteletet érdemel. Teljesen mindegy, hogy milyen színű ruhában csinálja is mindezt.
A fejesek között pedig nem tisztem különbséget tenni. Olyan magas szinten kavarnak, hogy nem igazán tudunk róluk semmit. Meggyőződésem, hogy egyik sem jobb a másiknál. Mindenki csak és csupán a saját érdekeltségét lesi és nem érdekli milyen eszközökkel lehet elérni a sikert, mindent megtesz érte.

Én pilótáknak szurkolok, mert ők azok az emberek, akik viszonylag közelebb vannak hozzánk, akik a munkájukkal vannak reflektorfényben és akiket akár mi is meg tudunk ítélni.
Anno Schumi-nak szurkoltam, aki ugye elég sokáig tolta a vörösöknél. Amikor visszavonult, akkor az űrt Kimi töltötte be egészen Vettel-ig, akinek nem mellékesen a cipész a mentora.
Alonso-t rühellem, szintén nagyrészt Schumi miatt, de azért ezen kívül is sokat dolgozott érte a torreádor.

A lényeg, hogy nem Alo vagy a Ferrari miatt írtam, amit írtam. Hanem mert bennem vhogy az maradt meg, hogy a RB belekötött a Merci-be és utána mindenhol csak azt olvastam, hogy mert nekik most nem megy annyira és szemetek. Bezzeg a Lotus és Ferrari milyen jó autót csinált a gumikhoz és nekik jó is, nem picsognak mint vmi fürdős... Aztán láss csodát mi megy most.
15994 levél
Válasz 13.06.11. 17:39 #525
ufodani
Gondolom most a Ferrarival szembeni hidegrázás miatt mondod, h kimagyarázták magukat, hiszen más okod nem lehet. Nagyonis tisztában vagy azzal a nem elhanyagolható ténnyel, h ők 2011-es verdával + nem a 'frankó' pilótákkal gurulták a gumitesztet. Igazam van?
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.11. 16:24 #524
balays82
Fontos kiegészítés, hogy végül nem csak a Mercedes áll a bíróság elé, hanem a Pirelli is, mivel ők meg megszegték a köztük és az FIA között létrejött megállapodást. Ettől lesz igazán különleges az egész eljárás, mert a Pirelli ugye csak egy beszállító, ezért nem úgy vonatkoznak rájuk a szabályok, mint egy résztvevő csapatra, elvileg büntetni sem lehet őket. Kérdés, hogy akkor mégis mit akarnak tenni velük? Vannak olyan feltételezések, hogy a cél a Forma 1-ből való eltávolításuk, mert a háttérben már várakozik a visszatérésre a Michelin. Némileg ellentmond ennek, hogy a franciák ragaszkodnak a gumiháborúhoz, vagyis nem akarnak egyedüli beszállítók lenni.

Kíváncsi vagyok a szankciókra, én azt is el tudom képzelni, hogy a Mercedes kap egy rendkívül kemény büntetést (kizárás, eltiltás), viszont felfüggesztve. Így elkerülhető, hogy adott esetben kivonulással reagáljanak, bár kérdéses, hogy a többi csapat ezzel mennyire lenne elégedett, illetve mennyire érvényesülne a visszatartó erő. Ugyanez felvetődik egy komolyabb pénzbüntetés esetén is, mivel annak olyan üzenete is lehetne, hogy pénz ellenében lehetséges tesztelni. A konstruktőri pontok elvétele pedig nem csak presztízskérdés, hanem igen komoly pénzügyi is, hiszen év véggén a konstruktőri bajnokság alapján osztják a pénzt. Nehéz ügy ez azért.

Annyi pontosítás még, hogy a Ferrari nem csak most kel ki a Mercedes ellen, hiszen ők voltak azok, akik a Red Bull mellett rögtön panaszt nyújtottak be a titkos teszt miatt. Az tény, hogy azóta csendesebbek, de ezen kívül úgysem tudnának mást tenni, ráadásul a gumik terén is jobban állnak, mint a Red Bull, akik érthető módon jobban féltik a saját pozíciójukat.
756 levél
Válasz 13.06.11. 15:55 #523
pb69
A gumimizériához:
Szerencsére csak nem húzzák-halasztják tovább a dolgokat és 20-án lesz meghallgatás, ill. június végéig döntést is szeretnének hozni. A hírek irányultságából arra következtetek, hogy olyan nagy erőfeszítésekbe nem fog telni az ítélethozatal, mert elég egyértelmű a Merci bűnössége. Büntetések terén sincs túl sok logikus alternatíva. Az pedig teljesen normális, hogy minél hamarabb akarnak döntést. Semmi értelme tovább húzni a szappanoperát, az érintettek is csak lógnak a bizonytalanságban és a többiek is egyre frusztráltabbak és fröcsögnek.
Ami mondjuk említésre méltó, hogy most már a Lotus, sőt a Ferrari is kikelt a Merci ellen és felszólaltak az ügyben. Mivel ugye a RB volt megint az aljas meg a sportszerűtlen meg a picsogó, stb.. Aztán érdekes módon egy-egy rosszabb futam után csak beállt a Lotus is a sorba. No meg a Ferrari-nál is nagy lett az arc amióta kimagyarázták magukat a balhéból. Ezért mondtam már hetekkel ezelőtt, hogy vicces, amikor egymást fikázzák a csapatok meg szurkolóik, amikor egyik se jobb/rosszabb a másiknál, a saját érdekeikben minden követ megmozgatnak (ha szép, ha nem, ha illik, ha nem).
15994 levél
Válasz 13.06.11. 14:20 #522
ufodani
R.I.P.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.10. 15:29 #521
balays82
Van az esetről amatőr felvétel. Meg elég durva fotók is, de azokat inkább hagyjuk. Már özönlöttek be a pályára a nézők, lehet, hogy ez miatt kellet kapkodni. A versenyzők biztonsága a maximális szinte lett fejlesztve az utóbbi időben, a pályabírók azonban sokszor még mindig nagy veszélynek vannak kitéve. Bár ez egy olyan szerencsétlen eset volt, ami ellen nehéz lett volna bármit is tenni előre.
756 levél
Válasz 13.06.10. 15:03 #520
pb69
Igen, RIP!
Nagyon szerencsétlen eset volt. Olvastam olyat, hogy megbotlott és így esett be a daru alá, máshol azt írták, hogy a rádióért hajolt le és úgy ütötték el. Több, mint 10 éve nem volt haláleset a F1-ben, sajnos minden sorozat megszakad egyszer.
14264 levél
Válasz 13.06.10. 14:26 #519
balays82
Most olvasom, hogy Esteban Gutierrez Sauberjének mentésénél tegnap balesetet szenvedett egy pályabíró (átment rajta az autót szállító darus kocsi), majd a kórházba szállítás után az életét vesztette. Szörnyű tragédia, nyugodjék békében!
14264 levél
Válasz 13.06.09. 22:19 #518
balays82
Rosberg taktikáját nem értettem amúgy, furcsa volt, hogy két szett szuperlágy gumit használt fel. Az ő esetükben ennek semmi értelme nem volt. Aztán még ott volt az a nagyon durva elfékezés, ami miatt volt egy nem tervezett kerékcsere is. Ezek nélkül Rosberg ott lett volna Hamilton közelében, bár kétségtelen, hogy ma a britnek volt jobb napja.
756 levél
Válasz 13.06.09. 22:08 #517
pb69
Akkor csak jól hallottam a füttykoncertet? Nem akartam hinni a fülemnek...

Vettel tükörsima versenyt futott, sokat segített neki a tegnapi időmérő és a remek képességei esőben. Ellenben ma elég dekoncentrált volt. 2 igencsak súlyos hibája is volt, ami nem jellemző rá. Bár ma belefért, nem könnyű szó nélkül elmenni mellette. Ahogy a maximalizmusát ismerem, nem is fog.

Alonso-nál bejött, amit vártam, azzal kiegészítve, hogy a (ma egyébként kritikán aluli) lekörözöttek be-besegítettek neki. Szépen vezetett, kihasználta az adódó lehetőségeket, neki is jár a gratula.
Massa teljesítménye engem korántsem győzött meg. A Ferrari versenytempója TOP2-es volt, a vert mezőnyön könnyen át tudott lépni. Viszont minden komolyabb ellenfél igencsak kifogott rajta. Bár a végén Kimi ellen szép volt a manőver.

A Mercinél hol egyik, hol másik pilóta tud jó futamot menni, a másik csak szenved. Kétségtelenül van előrelépés gumi fronton, de azért még mindig ez a nagy gyengéjük. Hamilton látványosan nem érzi jól magát mostanában a bőrében.

Kimi peches volt és betlizett, ahogyan a McLaren-ek is. Sutil megint kaphat egy Schumacher-plakettet.

A lekörözések nagyon nem mentek, pedig volt belőle néhány. Azért annyira nem lenne lehetetlen ezen a pályán normálisan figyelni erre és nem szétcseszni mások versenyét. Az pedig, hogy még a 6. is kört kapott...
14264 levél
Válasz 13.06.09. 21:50 #516
balays82
Ez Vettel hétvégéje volt, magán kívül semmi ne veszélyeztette a győzelmét. A szezon felére szép kis előnyt kezd kiépíteni magának, ami nem jó hír a riválisoknak abból kiindulva, hogy tavaly mekkora hátrányból sikerült fordítania a végén.

Alonso a futam első felében szinte csak vegetált a pályán, aztán valahol találhatott még egy sebességet, mert nagyon elindult az autó, ismét bizonyítva, hogy a versenytempóban a Ferrari továbbra is rendkívül erős. Ami egy jó Red Bull ellen, gyenge időmérős teljesítménnyel nem mindig lesz elég.

Raikkönen a nap vesztese, nagyon sokat bukott összetettben is. A Lotus még mindig képes teljesen homály hétvégéket teljesíteni, így pedig nem lehet odaérni a végelszámolásnál az élre. Ilyenkor azt gondolom, érik az a Red Bull szerződés.

Vergne, di Resta és Massa is jó versenyt futott, a brazil esetében azonban így is inkább félig üres a pohár, mint félig tele. A csapattárstól kört kapni pedig minden körülmények között elég kínos.

A Mercedes helyzete rendkívül kényes, egyértelmű, hogy mindenki a gumitesztnek fogja tulajdonítani a jó helyezéseket, akár volt hozzá köze, akár nem. Ők tudják, hogy megérte-e ez nekik. Illetve talán még ők sem, de hamarosan megtudják.

szerk:

Vettelt rendesen kifütyülte a közönség, ez azért nem volt szép. Az ellene folytatott hadjárat - amit főként Hamilton és Alonso vezet - látszólag megtette a hatását.
31905 levél
Válasz 13.06.09. 21:44 #515
Creativ3Form
Hát ha nincs a Webberes szárny incidens, akkor valszeg csak bronz lett volna.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
15994 levél
Válasz 13.06.09. 21:39 #514
ufodani
Nahát nem gondolkodtam Ferka ezüstben, max bronzban. Jót ment végül is Alonso és Massa is, + vett el pontokat Kimitől Alonso szempontjából.
Ha tegnap tanár volt Seba, akkor ma tanszékvezető. Jó kis futam volt, Vettelen kívül nem unatkozott senki.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
31905 levél
Válasz 13.06.09. 21:35 #513
Creativ3Form
Na, Massa szép futamot megy. Örülök neki,rájár a rúd mostanság.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
15994 levél
Válasz 13.06.09. 21:30 #512
ufodani
Na és Massa tud segíteni Alonsonak?
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.09. 21:20 #511
balays82
Hát nem, mivel Alonso nagyon odalépett. Meglesz a második hely, amivel minimalizálni tudja a veszteséget.
14264 levél
Válasz 13.06.09. 21:12 #510
balays82
Na, kíváncsi vagyok Webber besegíte-e Vettelnek azzal, hogy megtámadja Alonsót. Közben Vettel is szépet rodeózott, pedig ezen a pályán nem szabad bealudni.
15994 levél
Válasz 13.06.09. 20:59 #509
ufodani
Éppen mondani akartam, h ósztrált még támadni sem tudja Alonso, pedig szinte fél elsővel szalad. Erre hiba után csak sikerült.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 13.06.09. 20:54 #508
ufodani
Rózsi büntiben van mert énekelt.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.09. 20:53 #507
balays82
Ez szép volt van der Garde. Stop&go
31905 levél
Válasz 13.06.09. 20:49 #506
Creativ3Form
Az úgy köszi, hogy Vettel már kört ad Raikkönenéknek...
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.06.09. 20:47 #505
balays82
Rosbergnek viszont szólhattak, hogy ideje egy kicsit lassulni.

Egyébként miközben a Mercedes körül alakult ki a nagy botrány, a Red Bull is nagyot lépett előre gumikezelés terén. Ha Vettel ezeket a futamokat is ilyen könnyen nyeri, akkor mi lesz a Tilke pályákon?
15994 levél
Válasz 13.06.09. 20:38 #504
ufodani
Ham aszongya, h már mindegy
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
31905 levél
Válasz 13.06.09. 20:34 #503
Creativ3Form
NA, Raikkönen amúgy se egyszerű futamát a szerelők még jobban elbaszták.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.06.09. 20:31 #502
balays82
Hamilton maradt kint legtovább az élmezőnyből. Ez felér egy beismerő vallomással. Alonso viszont eddig gyenge.
14264 levél
Válasz 13.06.09. 20:26 #501
balays82
Soha nem fogom tudni megérteni, hogy egy elmért féktáv miatt miért kell büntetést osztani.
31905 levél
Válasz 13.06.09. 20:19 #500
Creativ3Form
Na végre, Raikkönen lenyomta. Már rossz volt nézni.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.06.09. 20:15 #499
balays82
Egyelőre nagyon nem kopik az a szuperlágy a Mercedeseken. Barcelonában ilyenkor már régen átment rajtuk a fél mezőny.

Massa szépen kompenzálja eddig a tegnapi bénázását.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.