Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2013

31907 levél
Válasz 13.06.09. 20:09 #498
Creativ3Form
Jó ez a fej kamera. Kíváncsi vagyok, a következő F1 játékba beleteszik e.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
15994 levél
Válasz 13.06.09. 19:57 #497
ufodani
Hmm. Úgy tűnik nekem, h ez a megállapodás segít a Mercin 40 akárhány nap múlva... Persze kapnak büntit de lehet enyhébbet. Pölö nem zárják ki a csapatversenyből őket, viszont komoly pénzbünti és ? Brawn sorsa.
Most pedig gyerünk Ferka!
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.09. 19:51 #496
balays82
A csapatok megállapodtak arról, hogy jövőre ismét lesznek szezon közbeni tesztek. Négy alkalommal, két nap, az előre kijelölt európai pályákon, a futamokat követő kedden és szerdán. Állítólag a Hungaroring is esélyes helyszín.

Egyelőre úgy néz ki, a futamon nem fog esni. Egyelőre.
15994 levél
Válasz 13.06.09. 13:38 #495
ufodani
Rosberg ezért semmit? Vagy a szabadedzésen szabadon lehet tekeregni?
Igen emléxem Kimire, itt is vonal gondja volt + az indulás után is a kivezető festés továbbra is jobbra volt tőle.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.09. 13:13 #494
balays82
15994 levél
Válasz 13.06.08. 23:24 #493
ufodani
Meg is történt. Két aranyos rajtbüntit kapott Ricciardóval együtt.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.08. 22:32 #492
balays82
Ráadásul Kimit még meg is büntethetik, amiért a Q2-ben és a Q3-ban is szabálytalanul jött ki a bokszutcából (előzött).
14264 levél
Válasz 13.06.08. 21:47 #491
balays82
Na igen, Kanadában az előrejelzés gyakran nem sokat ér.

Száraz körülmények között Alonso nagyon jó lehet, ráadásul az idei sormintát követve most jó eredményt kell elérnie. Vettel száraz pályás versenytempója azonban így is lehet olyan jó, hogy nehéz lesz elkapnia. Kimi meg nagyon messze van, neki már szerintem egy dobogó is komoly siker lenne. De egy kanadai verseny esetében tényleg nem nagyon érdemes papírformáról beszélni.
756 levél
Válasz 13.06.08. 20:26 #490
pb69
Érdekes időmérő volt.
Nem semmi, Vettel mit tud esőben, nagyon keni a témát. Bottas-nak nagy gratula. Azt pedig tudtuk, hogy Ham esőben jobb, mint Rosi.
Nem tudom holnap milyen idő lesz, de Alonso is elégedett lehet, mert csalóka az a 6. hely. Dupla DRS zóna, ráadásul egyetlen mérési ponttal... Webber amúgy se fog nagyon erőlködni, Bottas hamar vissza fog esni, ha pedig melegebb lesz, akkor a Mercik alól is kifogyhatnak a gumik. A Ferrari versenytempója pedig amúgy is nagyon erős, itt is biztató volt.
McLaren kakukk, Massa nemkülönben. Nem értem hogy eshetett megint ennyire szét az az ember. Kimi lesz megint a sötét ló, bármi kisülhet még belőle.
3023 levél
Válasz 13.06.08. 20:21 #489
joccc
Elvileg hnap végig száraz körülmények lesznek. Elvileg.
-
15994 levél
Válasz 13.06.08. 20:11 #488
ufodani
Seba nagyon tanár volt, Bottas pedig lol.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.08. 20:11 #487
balays82
Azta, Bottas nagyon jó kis időmérőt hozott össze. Ha holnap is esni fog, akkor jöhet a szokásos kanadai flúgos futam, ahol bármi megtörténhet. Ilyen körülmények között a Lotus és a Ferrari előnye rögtön hátránnyá válik, ők biztosan nem várják az esőt.
15994 levél
Válasz 13.06.08. 19:52 #486
ufodani
Áá túlsiette magát, nagyon nem érzi
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.08. 19:41 #485
balays82
Massa, Massa, mi a fene van veled? Piros zászló.
15994 levél
Válasz 13.06.06. 21:21 #484
ufodani
Monaco előtt? Na akkor erre rosszul emlékeztem.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.06. 21:07 #483
balays82
Ha a Red Bull és a Ferrari panaszára gondolsz, amiből az egész ügy indult, akkor azt még a verseny előtt tették meg, pont azért, hogy nem tűnjön úgy, hogy a monacói végeredményét akarják megtámadni. Sőt, hangsúlyozták is, hogy a Mercedes jó eredményét nem a tesztnek tulajdonítják, Alonso még annak nyilvánosságra kerülése előtt azt mondta, hogy ha csak egy futamot nyer idén a Mercedes, akkor az Monacóban lesz.

Ami durva, hogy Rosbeg Kanadában nemrég azt nyilatkozta, hogy tudta, milyen gumikat tesztel éppen, holott a Pirelli és a Mercedes is az ellenkezőjét állította. Sőt, állítólag a tesztről is ő maga mesélt Vettelnek először. Kicsit nagy itt már a fejetlenség.
15994 levél
Válasz 13.06.06. 20:27 #482
ufodani
Azt ne felejtsük el, h a feljelentés a monacói győzelem után történt ill azért h egyik versenyről a másikra pont 0 problémája lett a gumikkal. Szóval én tartom azt, ha visszafogottak lettek volna, nem figyeltek volna fel a riválisok. És később pedig "megtalálhatták volna" a megoldást a kopásukra.
Persze ez csak teória.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
756 levél
Válasz 13.06.06. 20:19 #481
pb69
Nem hinném, hogy néhány futam elalibizése megoldás lett volna a Merci problémájára. Egyrészt a feljelentgetések miatt már hivatalból is el kell járni az ügyben, pláne hogy ekkora médianyilvánosságot is kapott. Másrészt pedig akármikor akármilyen értelmesebb eredményre ugrottak volna a többiek. Legyen szó akár egy kanadai dobogóról, akár majd egy hónapokkal későbbi brazil győzelemről.

A magabiztosság pedig ilyen esetekben fontos. Ugyanis az ítélet egyáltalán nem ezen fog múlni. Teljesen mindegy, hogy kapnak-e büntetést, vagy nem, az nem ettől függ. Más szempontból viszont sokkal hitelesebben tudják majd kikérni maguknak az esetleges negatív végeredményt, ill. megnyugtatni a szurkolókat. Mi úgyse látunk bele a részletekbe, ha magabiztosak, akkor még a semlegeseknek is bebeszélhetnek bmilyen maszlagot.
Anno a BrawnGP, a Ferrari vagy a RB is hasonló mentalitással lépett fel a kritikákra és vizsgálódásra.
14264 levél
Válasz 13.06.06. 19:42 #480
balays82
Nekem még az nagyon furcsa, hogy a Mercedes a kezdettől fogva nagyon magabiztos, most is annyit reagáltak, hogy állnak a bírósági eljárás elébe, de nem tartanak tőle. Most vagy tudnak valamit, amit rajtuk kívül senki más, vagy pedig csak blöffölnek, aminek azonban most már nem sok értelme, mert mindenképpen vizsgálat lesz. Nagyon kíváncsi vagyok a történet végére, kár, hogy nem mostanában fogjuk megismerni. Nem szerencsés, hogy kb. 2 hónapig húzódik ez az ügy. Ha meg Kanadában is jó lesz a Mercedes (állításuk szerint nem lesznek azok), akkor főleg.
15994 levél
Válasz 13.06.06. 17:34 #479
ufodani
Azt nem értem továbbra sem, h mit gondolt a Merci akkor ill mire (nem)számított, amikor az idei géppel és a frankó pilótákkal álltak oda. Jaa sejtem. Hiszen a Pirelli kérte őket fel és gondolom ez fogja képezni a védekezés alapját. Viszont a Ferka áprilisban szintén felkérésnek tett eleget(legalábbis gondolom), viszont ők nem mertek kockázni.
Persze a gumisok azt mondják, h a '14-eseket próbálgatták, ami valszeg igaz is, viszont ki ellenőrizte, h a Merci milyen aerodinamikai v más fejlesztést próbálgatott. E szempontból sok a kétely. Nyilvánvaló, h a következő szezonra ezzel a teszttel nem tehetnek szert előnyre, ez igaz, mivel szinte teljesen más gépet kell mindenkinek építenie.
Lesz egy állításuk, h nem, nem pakoltunk fel semmit a gépre, sőt még le sem szedtünk. Ezt bizonyítani lehetetlen. Így hát marad a szabályban foglalt tiltás és ezáltal a bünti, h nem lehet idei géppel teszttilalom alatt gurulni. Amely bünti -lefogadom-, a konstruktőriből való out lesz, + lehet kap eltiltást Brawn is.
Tudod mit tettem volna? Nem nyertem volna Monacóban csak úgy dobogó közelben végeztem volna. Sőt még Kanadában sem pipiskedtem volna, hanem szép lassan, mondjuk 3 verseny után értem volna az első helyre -persze már ha sikerül-, illetve mondtam volna, h kiküszöböltük a gumikopás problematikáját. Kutya nem ugatott volna.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.06.06. 11:52 #478
balays82
Itt tartunk most:

Hivatalos: A Mercedesnek a Nemzetközi Bíróságon kell magyarázatot adnia a tesztre

Az most már egyértelmű, hogy bajban van a Merci, és csak ők. Az a kérdés, hogy mekkorában.
756 levél
Válasz 13.05.29. 21:38 #477
pb69
Igen, mindig derülnek ki ilyen és ehhez hasonló "érdekességek". Ezért is unom, hogy most mindenki a RB-on (de korábban meg a Brawn és az évezred eleji Ferrari-n vagy a jóval régebbi Benetton-on) kattog mennyire csaló hordák voltak meg siránkoznak, stb..
Mindenki megpróbálja úgy feszegetni a határokat, hogy abból a legjobban jöjjön ki. Keresgélik a kiskapukat, aztán vki beljebb lesz, vki meg kijjebb. Aki pedig épp alul van, az kezd el nyafogni, de ha változik a helyzet, akkor a másik fél sem rest kinyitni a száját. Aztán a szelektív hallású drukkerek mindig arról értesülnek csak, ami a szeretett csapatuknak kedvező és az ellenlábasnak kellemetlen.

A gond most ezzel az, hogy ezt a Pirelli nagyon jól használja ki. Senkinek nem jók ezek a gumik, de vannak, akiknek kevésbé rossz. És mivel a Lotus, ill. Ferrari gumikezelés terén eléggé megközelíthetetlen, nyers tempóban, aerodinamikában és más összetevőkben viszont verhető, így nyilván kötik az ebet. A Merci és RB viszont lázad, mert előbbinek sokéves szenvedés után úgy tűnik a gumikopás maradt az egyetlen érzékeny darab a puzzle-ben, utóbbi pedig tudja, hogy minél minimálisabb hátránnyal érkeznek a Tilke-pályákra, annál nagyobb az esély a címvédésre.

A Pirelli viszont szerintem túl messzire ment, mert Bernie papát is megpróbálják kigolyózni és ez irányú sikereikkel kapcsolatban már kétségeim vannak. Mert jó ez a duma, hogy ő kért ilyet meg ultimátumot adnak neki és hasonlók, de azért nagy "maffiózó" az öreg, vele talán nem éri meg sz@rozni. De majd kiderül.
Én mondjuk csak örülnék neki ha a Pirelli eltolná a biciklit a gumikkal együtt.
14264 levél
Válasz 13.05.29. 20:50 #476
balays82
A tesztbotrány után én sem merném bevetni élesben a helyükben. Szerintem ez nem azért van, mert nagyszerűnek tartják a gumit, el is ismerik, hogy a futófelület leválásának az esélye így továbbra is fennáll.
Montreal mondjuk nem a legalkalmasabb hely a próbálgatásra, itt nagyon el lehet szállni adott esetben. Az acélmerevítésű gumi legalább nem durran el azonnal, míg a kevlármerevítésű igen. Remélem, nem lesz semmi komoly baj.

Az is milyen "vicces" már, hogy a Mercedes a hétvégén megcserélte a hátsó kerekeket, mert a futómű átállításával együtt adott esetben jobban működnek és kevésbé kopnak így, mintha a Pirelli ajánlásának megfelelően raknál fel. Utána pedig az is kiderült, hogy erre már a téli tesztek során is rájöttek egyes csapatok.

További érdekes adalék, hogy Raikkönen versenymérnöke, Mark Slade tavaly a Pirelli mellett dolgozott a teszteken, most meg a Lotus bánik legjobban a gumikkal. Véletlen egybeesés lenne?
756 levél
Válasz 13.05.29. 19:48 #475
pb69
Na most megint meggondolta magát a Pirelli és az újszerű, biztonságosabb abroncsokat mégse akarják bevetni az időmérőn és futamon (Kanadában), csak a szabadedzéseken.
Komolyan mondom röhej ez az egész...
Remélem nem gondolják azt, hogy ez a rendhagyó (SC, félbeszakítás, stb.) monacoi futam bizonyíték volt a gumik nagyszerűségére és tartósságára.
756 levél
Válasz 13.05.28. 21:47 #474
pb69
Nem láttam az esetet, így nem tudom mennyire mondta komolyan. Csak ugye a korábbi Villeneuve, Verstappen meg Barrichello nyilatkozatok után én már mindenről elhiszem, hogy full komolyan adták elő.
14264 levél
Válasz 13.05.28. 21:10 #473
balays82
Ha jobban belegondolok, akkor lehet, hogy 80 helyett 90%-ot mondott, de egyébként ja, ezt. Coulthard amúgy elég jó fej, amióta a BBC-nél dolgozik, és ezek szerint szorult belé némi önkritika is.
756 levél
Válasz 13.05.28. 20:22 #472
pb69
Kajakra ezt nyilatkozta?
Ó, kenyér... Erről csak vmi filmidézet jut eszembe: aki lúzer, az örökre az is marad...
14264 levél
Válasz 13.05.28. 19:17 #471
balays82
Erről jut eszembe, Coulthard nemrég elmondta a véleményét arról, hogy mostanában a gumik miatt a versenyzők csak a valós tudásuk kb. 80%-át nyújtják. Szerinte ezzel nincs különösebb gond, ő például az egész pályafutása alatt csak ennyit adott ki magából. Hát kb. ezért nem ő, hanem Häkkinen lett kétszeres világbajnok a McLaren színeiben.
11785 levél
Válasz 13.05.28. 18:08 #470
Ghoost
Szerintem is jól látjátok, Webber egy tipikus 2. vonalbeli pilóta, Massával, Coultharddal, Barichellóval és társaikkal. Mind egytől egyig kiváló autóversenyzők, és egy körön / versenyen belül gyakran előfordult, hogy megállíthatatlanok voltak, de az különbözteti meg őket az igazán nagy menőktől, hogy a lendületük 2-3 futamig tartott ki, aztán jött egy hullámvölgy, majd, megint egy kis siker, és így tovább, de a hullámvölgy szinte mindig hosszabb volt, mint az, amikor jól teljesítettek.

Amúgy Massánál szerintem jobb lenne amúgy a Ferrariban, de erre bizonyítékom soha sem lesz
756 levél
Válasz 13.05.28. 17:01 #469
pb69
Utólag persze idesoroljuk, de feltűnésekor komolyabb jövőt jósoltak neki, ahogy nagyjából az összes többi szereplőnek is. Pl. Bari-t (ha jól rémlik) már sokkal korábban is akarta a Ferrari és végül helyette szerződtették Schumi-t.
Az egy más dolog, hogy végül a "vízhordó" (élesebben a balek) szerep jutott nekik. Én idetenném Kovalainen-t vagy Massa-t is.
14264 levél
Válasz 13.05.28. 16:32 #468
balays82
Ha Webber valóban folytatni akarná, akkor szerintem nem csak a Ferrari, hanem a McLaren, a Mercedes vagy a Lotus esetleges szerződési ajánlatát is elfogadná. Csakhogy ilyen ajánlatokat szinte biztosan nem kap már. Schumi sem kapott, akkor ő mire kapna? Alább meg tényleg nem érdemes adnia, akkor már jobb választás a Le Mans széria, vagy bármelyik másik sorozat.
Szerintem egyébként a képességeihez mérten nem rossz pályafutás az övé, én soha nem tartottam VB alkatnak, inkább a Coulthard, Barichello, Irvine, Fisichella féle vonalhoz lehetne sorolni őt. Tehetséges versenyzők, akik megkapták a versenyképes autót, de mellette olyan csapattársat is, akivel nem tudták felvenni a versenyt. Leesett ugyan néhány futamgyőzelem, néha kicsit közel kerültek a tűzhöz is, de kb. ennyi.
756 levél
Válasz 13.05.28. 16:12 #467
pb69
Persze, ez rendben is van így. Csak sokan írogatták itt-ott, hogy majd ott tesz keresztbe Vettel-nek ahol csak tud, akár a csapat vagy saját kárára is. Utóbbi kettőt én sosem tartottam igazán valószínűnek, előbbit pedig már évek óta magas fokon műveli.
Most hallottam futam közben, hogy gyengébb csapathoz nem akar menni. Így csak a Ferrari jöhetne szóba, amit említett is, de aligha vinnék oda már ilyen korban. Semmivel nem jobb Massa-nál, aki mellett sokkal mélyebb stádiumában is kiálltak és Alonso is tökéletesen elégedett vele.
Szóval valóban nagyon úgy tűnik, hogy visszavonul. Összességében korántsem sikerült kihozni a pályafutásából, ami benne volt, vagy amit jósoltak neki. Gyengébb autókban volt 1-2 kirívó eredménye, de mire igazán erős csapatba került, már késő volt a fejlődéshez. Képtelen volt hosszabb távon egyenletes teljesítményt nyújtani. Lehet jönni persze a RB-fikázó elméletekkel, de ha mélyen magunkba nézünk, akkor Vettel már 20-as évei elején is jobb pilóta volt, tapasztalat ide vagy oda. Ami szembetűnő volt, hogy sokkal higgadtabbnak, érettebbnek és kiegyensúlyozottabbnak kellett volna lennie fiatal csapattársánál, de egyik sem jött össze.
6388 levél
Válasz 13.05.28. 16:05 #466
Beny12
Azért megmaradt még a büszkesége is, a minap olvastam egy szalagcímet, hogy "Webber csak nagy csapathoz igazolna".
11785 levél
Válasz 13.05.28. 15:41 #465
Ghoost
Szerintem is jól tudja már ő, hogy vége a dalnak, és igazából sztem nem is bánja annyira. Eljárt felette az idő, a csapat sem favorizálja, és akármilyen jó az autója, akkor is lesz a mezőnyben egy autó amelyik mindig gyorsabb lesz nála, úgyhogy sztem semmi értelme folytatnia.
14264 levél
Válasz 13.05.28. 15:24 #464
balays82
Lehet, hogy ezt sem tudjuk meg soha, nyilván ezek után Massa sem fog kiállni azzal, hogy másodszor is ő volt a hibás. Csak tényleg furcsa, hogy két ennyire hasonló baleset eltérő okból következzen be. Ahogyan már az is, hogy két ennyire hasonló baleset egyáltalán bekövetkezik egymás után.

Ami Webbert illeti, egyetértek, én nem is vártam tőle semmi kétes akciót ezen a pályán. Nem tudom, hogy a szezon végi visszavonulás, vagy pedig egy újabb szerződéshosszabbítás-e a célja (utóbbira elég kevés az esély), de egyik esetben sincs szerintem semmi értelme a törlesztésnek. Azt látom, hogy nem is nagyon foglalkoznak ők már egymással, csak amennyire nagyon muszáj.
11785 levél
Válasz 13.05.28. 15:11 #463
Ghoost
Indiában is ugyanúgy összetörte edzésen meg futamon is az autót, amikor valamelyik kerékvetőt támadta túlzottan, szerintem simán lehet, hogy igazad van, és itt sem volt semmi gond az autóval, de nem tudom, nehéz elképzelni, hogy tényleg pont ugyanott és ugyanúgy kövesse el ugyanazt a hibát Massa, akit ha nem is tartok sokra, mégiscsak egy profi F1es plóta, és sok száz kört teljesített már Monacóban hiba nélkül.

pb69: Webber meg van annyira profi szintén, hogy ne itt akarjon törleszteni Vettelnek, indokolatlanul nagy kockázatot jelentett volna a csapat számára, ha bármivel is megpróbálkozik.
756 levél
Válasz 13.05.28. 14:47 #462
pb69
Mondjuk arra mindig is kényesen ügyelt a Ferrari, hogy Alonso pozícióját ne fenyegesse. Persze már amikor kellett, mert nem maga a brazil "ügyelt" erre az impotens teljesítményével.

Az amúgy "feltűnt" vkinek, hogy Webber az ominózus eset óta először került hosszútávon közvetlen Vettel mögé? Én személy szerint régóta vártam erre, de nem történt semmi. Nem tudom, hogy Webber volt annyira intelligens, hogy ne próbálkozzon semmivel, vagy esetleg befenyítették a csapattól, hogy eszébe ne jusson semmi.

Ezen kívül hosszú idő óta ez volt az első futam, ahol a RB nem követett el komolyabb taktikai hibát, sőt kifejezetten jól reagáltak a SC fázisokra. Hamilton átugrása szép húzás volt. Mondjuk ezen a pályán nem is fért volna bele a szokásos -1-2 hely/kiállás.
14264 levél
Válasz 13.05.28. 13:58 #461
balays82
El tudom én is képzelni, hogy a Ferrarinál csak le akarták venni a terhet Massa válláról, ezért mentették ki, de mivel Alonso esetében szinte mindig csípőből így tesznek (idén már háromszor is), ennyit igazán megérdemelt a brazil is. Jó úton jár, úgy erős, hogy közben Alonso pozícióját egyáltalán nem veszélyezteti, nyilván nem szeretnék, ha megint letérne erről az útról.
15994 levél
Válasz 13.05.28. 13:38 #460
ufodani
Annál is furább a Massa esés, h egy profi hogy a bánatba tud 2x ugyanabba a cipőbe lépni, ami ugye az első eset után már várhatóan büdös. Józan munkás ésszel is már nyilván óvatósabb az ember gyereke ugyanott. Vmi rémlik, h ott van vmi hupli, amit "illik" kikerülni. Nem nagyon hiszek a felfüggesztés storyban, hiszen centire ugyanott csak most hiba miatt...
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
756 levél
Válasz 13.05.28. 13:09 #459
pb69
Lehetséges, hogy két ennyire látszólag egyforma balesetnél az egyiknél műszaki hiba volt a ludas? Vagy már a szabadedzésen is a felfüggesztéssel volt a baj? Kicsit gyanús ez nekem. Annak ellenére, hogy sajnálom a kis brazilt (ahogyan korábban írtam is). Az eset után azért még annak fizikai hatásai is közrejátszhattak az összezuhanásban. Lelkileg se felemelő nyilván, de az elmúlt években voltak sokkal rendszeresebb baklövései is. Mostanában elég jól ment, senki se tolja hiba nélkül (lásd csapattárs).

Ehhez az 100 km-es ügyhöz meg már tényleg nem is akarok semmit szólni. Általánosságban a gumihelyzetről már leírtam a véleményem, ez a konkrét eset meg csak annak egy újabb negatív következménye szerintem.
14264 levél
Válasz 13.05.28. 12:52 #458
balays82
A tárgyalás időpontja még nincs kitűzve, addig szerintem nem is várható semmi hivatalos. Mindenki ragaszkodik a saját igazához. Állítólag Charlie Whiting jóváhagyta a tesztet, volt FIA felügyelő is helyszínen, legalábbis a Mercedes szerint. Sőt, még Ecclestone is tudott a dologról. Ennek ellenére az FIA büntetni akar, akkor pedig a Mercedes lesz a hunyó. Az lenne a legnagyobb gond, ha a Kanadai Nagydíjig nem lenne döntés, ott meg jól szerepelnének a németek. Attól csak tovább forrnának az indulatok, hiszen egy gumigyilkos pályáról van szó.

Nem tartozik a témához, de azt is közölte a Ferrari, hogy Massa vasárnapi balesetét a felfüggesztés hibája okozta. Gondolom, ez jót tett a szegény brazil lelkivilágnak is, mert nagyon össze volt zuhanva az eset után.
15994 levél
Válasz 13.05.28. 12:36 #457
ufodani
Tud vki hírt az 1000 kiláról? Nagyon megy a tanakodás..
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 13.05.28. 12:25 #456
ufodani
Neem, meg sem fordult a fejemben a nagyarcúskodás részedről. Amennyiben igen, azt úgy is kifejtettem volna Bár a 'szintemre' kifejezésből tényleg lejöhet ez is. De még1x mondom nem.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.05.28. 11:46 #455
balays82
Ez érdekes, mert én téged pont abba a csoportba sorollak, akinek van véleménye szinte mindenről, aktívan részt vesz a topik életében, életben tartja azt. A nagy átlaghoz viszonyítva mindenképpen. Az, hogy valaki szimpátiától függően mondja el a véleményét, teljesen természetes, mi itt mindannyian szurkolók vagyunk, nem független szakértők. Amíg volt Schumi, az én kommentjeimet is alapvetően meghatározta, igyekeztem a végletekig kiállni mellette, védeni őt az esetleg, általam alaptalannak tartott támadásoktól. Ma már nincs ilyen versenyző a mezőnyben, de az időközben kialakult Vettel szimpátiám, illetve a lassan már egy évtizede tartó Alonso unszimpátiám, még most is sokszor befolyásolja a véleményem.

És itt most tényleg nem arról van szó, hogy senki nem ér fel a "szintemre", nem képzelem magam egyáltalán szakértőnek, egy lelkes rajongó vagyok lassan már 25 éve (na, ezt leírni is durva), aki tényleg sokat olvas a témában, az átlagnál talán többet. Nem akartam, hogy a nagyképűség jöjjön le az írásomból, elnézést, ha mégis így történt. Csak ahogyan pb69 is írja, ha nincs kivel megvitatni a dolgokat, ha nincs visszajelzés, akkor csökken a lelkesedés is. Az, hogy egy tartalmasabb írásra nem érkezik reakció, jelentheti azt is, hogy mindenki bólogat a monitor előtt, de azt is, hogy senki nem kíváncsi arra az írásra. Előbb-utóbb óhatatlanul is a második lehetőségre kezd gondolni az ember.

pb69:

A hétvégi futam után direkt figyeltem, hogy fellépsz-e, amikor ez megtörtént, akkor vártam, hogy jöjjön a szokásos, jól összerakott összefoglaló tőled, de nem jött semmi. Aztán megint láttalak fent, de megint semmi. Pont arra gondoltam, hogy te is azon vívódhatsz, hogy van-e értelme bepötyögni a szokásosat, ezek szerint tényleg így volt. Örülök, hogy más is hasonlóan vélekedik a kialakult helyzetről, bár nem csodálkozom, mert te is szereted elég részletesen alátámasztani a véleményedet, ráadásul úgy vettem észre, hogy még a Forma 1 dolgairól is elég hasonlóan gondolkodunk sokszor. Ezt a szakértelem dolgot meg tényleg hagyjuk, ahhoz nagyon messze vagyunk a tűztől, itt maximum tájékozottak lehetünk, de szakértők nem.

756 levél
Válasz 13.05.27. 21:03 #454
pb69
Megmondom őszintén, én sem véletlen írok kevesebbet mostanság. Hasonló a helyzet, mint balays82 esetében, noha szakértelem tekintetében meg se közelítem.
Szeretem a F1-et, nézem a futamokat, de igencsak sűrű az élet, így szelektálnom kell. Az időmérőket már régóta nem nézem, mert érdektelen és nem éri meg áldozni rá. Csak a legfontosabb híreket szoktam átbogarászni a témáról, de sokszor lenne kedvem kifejteni a véleményem. Viszont az adott oldalak fórumai hemzsegnek a trolloktól.
Ezért is próbálkoztam régebben itt, még volt rá némi "kereslet" és reakciók. Aztán annyira alábbhagyott a nép lelkesedése, hogy ez elgondolkodtatott. Előző idény végén vázoltam, hogy viszonylag részletesen végigmennék az egyes csapatok teljes szezonos értékelésén és összefoglalnám a véleményem. Ebből talán az első két részt írtam meg (lehet csak az elsőt), de kb. semmi nem történt. Először úgy gondoltam csak többet várok köztük, de napok múltán se volt semmi. Aztán nekem is egyre több dolgom lett, úgyhogy feladtam.
Tegnap is a futam után többször voltam itt és akartam hozzászólni, aztán inkább hagytam. Este csak úgy gondoltam, mégis iderittyentek vmit, hátha, de nem... Annál pedig kevesebb a szabadidőm, hogy csak a tárhely foglalásáért írogassak. Még ha ennek ellentmondani is látszik a mostani komment is.
Félreértés ne essék, nem támadni akarok senkit és nem is a sértődött primadonnát játszom, de ha már szóba került a dolog, akkor gondoltam talán nem teljesen felesleges leírni erről a véleményem.
15994 levél
Válasz 13.05.27. 20:17 #453
ufodani
Nem hogy sejtettem, de tudtam, h erről van szó. Már akkor, amikor 2 hete egy hangot sem mondtál.
Az, h nem érünk fel a 'szintedre' az nagyban függ többek között attól is, h ki mennyit olvas utánna. Gondolva itt arra többek között, h mi történik a futamok között. És mivel én is meg vagyok szólítva elmondanám, h igen, nem ásom bele magam a milliméterekbe, a felszínt, a nagyját átfutom különböző side-okon, és a mélyebb összefoglalókat pedig Tőled itt. Ez engem kielégít, mivel úgy fogom fel mint egy labdarúgó fordulót. Drukkolok a csapatomnak, szimpátiától függően (viszont nem realitás mentesen) mondok ezt azt. És mivel majdnem 100-ra igenelek magamban a megállapításaidra ezért mincs is mivel, és v miért vitázni. Ha sületlenségeket főznél biztos többen ugranának.
Láthatóan itthon vagy itt, érdekel h a proton miért így és a neutron miért amúgy. Nyilván nem véletlenül Te indítottad a topikot, sőt ha jól emléxem(nem néztem utánna) még apró poént is eldobtam az elején Veled kapcsolatban. Szal nem véletlen a nyitás, azt diktálná az ésszerűség -az összes topikot beleértve-, h az nyissa aki úgy érzi-tudja, h ő van a leginkább otthon az adott témában. Ez ebben a topikban áll is. Ennyi.
Na mindegy nem ragozom, úgy is tudod, h miről beszélek.
Korábban pébé és néha Madrac vette még fel a ritmust Veled. Én maradok lelkes F-1 rajongó de nem több. Arra itt vagy Te
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.05.27. 19:02 #452
balays82
Valahogy éreztem, hogy amennyiben érkezik is reakció, akkor erre a félmondatra vonatkozik majd.

Egyébként nagyjából pont ez miatt. Az utóbbi években többször is leírtam már, hogy sajnálatos módon nagyon visszaesett az aktuális topik forgalma. Régen sokkal nagyobb volt itt a pezsgés, most pedig a két futam között szinte megáll az élet, ha valaki esetleg feldob egy témát, akkor nem, vagy csak alig érkezik bármi reakció rá. Téma pedig lenne bőven, párbeszéd azonban ennek ellenére nem nagyon, pedig a Forma 1 nem csak az időmérőt és a vasárnapi futamot jelenti. Kevesen maradtunk, sokszor egymás mellett, vagy egymás mellé beszélünk, vita szinte nincs is már (és itt nem az egy időben többször előforduló anyázás hiányzik, a legkevésbé sem). Csak néhány ember hajlandó összetettebb formában véleményt megfogalmazni, egyébként meg olyan twitter szinten csordogál a topik. Ez nem kritika akar lenni, önmagában nincs ezzel semmi baj, csak én pl. jobban szeretem a vélemények, álláspontok ütköztetését, amiből korábban is igyekeztem alaposan kivenni a részem. Ha azonban végignéz az ember egy topikon, és azt veszi észre, hogy a hozzászólások kb. 40%-a az övé, a 90%-a meg 4-5 emberé, akkor érdemes átgondolni a dolgokat. Én átgondoltam, aztán arra jutottam, hogy sok más fórumtársamhoz hasonlóan kiszállok. Ami mellesleg hosszú hetek óta fel sem tűnik senkinek, tehát valahol igazolja is a döntést. Ez nem végleges, a változtatás jogát fenntartom. Máshová meg nem megyek, mert a fanatikus Alonso, Raikkönen, Vettel, Hamilton, Ferrari, Red Bull stb. drukkerek uralják a terepet mindenhol, rájuk meg nem lenne energiám, néha olvasni is kegyetlen fárasztó őket. Szóval nagyjából ennyi a lényeg.
15994 levél
Válasz 13.05.27. 17:36 #451
ufodani
Miért is nem akartál többet ide írni?
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.05.27. 10:18 #450
balays82
Nem nagyon akartam már ide írni, de ez a tesztbotrány olyan horderejű ügy lett, hogy mégis kivételt teszek, ráadásul nem is leszek rövid.

Véleményem szerint (az eddigi zavaros, néha egymásnak is ellentmondó információk alapján) a botrány kirobbanásáért elsősorban maga az FIA a felelős, másodsorban a Pirelli, végül pedig – legkisebb részben – a Mercedes. Ezzel szemben érzésem szerint a felelősség megosztása fordított arányú lesz, sőt még annál is aránytalanabb.

FIA:

Azt látjuk, hogy az FIA érintettből máris kivizsgálóvá lépett ellő, innentől kezdve nyugodtan játszhatja a hülyét, aki nem tudott semmiről, a Nemzetközi Bíróság a saját szervezete, így nagy valószínűséggel a vizsgálat soránmaga számára nem is fog feltenni kellemetlen kérdéseket. Miről is van szó? Arról, hogy létrejött egy megállapodás az FIA és a Pirelli között, amelynek értelmében BIZONYOS FELTÉTELEK KÖZÖTT az olasz gumigyártó elvégezhet egy 1000 km-es gumitesztet, egy kiválasztott csapattal, abban az esetben, ha a részvétel lehetőséget mindegyik csapat számára biztosítja. Úgy tűnik, feltétel volt még, hogy az autókat a Pirellinek kell futtatni, bár nem tisztázott, hogy ez pontosan mit jelent. Egyes vélemények szerint csak azt, hogy a telemetriai és egyéb adatokat csak a Pirelli mérnökei láthatják, a tesztelő csapat nem, mások szerint azonban a pilótákat sem biztosíthatta volna a Mercedes, hanem a gumigyártó tesztpilótáinak kellett volna autóba ülniük. Azt viszont biztosan tudjuk, hogy Rosberg és Hamilton vezetett. Erre vonatkozóan az FIA is homályosan fogalmaz, hiszen a kiadott közleményében ez szerepel:

„Az FIA a Pirellinek és a Mercedes AMG-nek is azt tanácsolta, hogy lehetséges egy ilyen fejlesztési célokat szolgáló teszt, amennyiben a Pirelli végzi el azt, ellentétben a csapattal, mely az autót és a sofőrt biztosítja, és akkor, ha minden csapat számára biztosítva vannak ugyanezek a lehetőségek a tesztre, mellyel garantált az egyenlőség és a sportszerűség”

Az autót és pilótát a csapat biztosítja, amiből nagyon úgy tűnik, hogy a két Mercedes versenyző részvétele szabályos volt. Majd meglátjuk.

Ami igazán durva mosakodás, hogy az FIA arra hivatkozik, hogy a megállapodást követően nem kaptak semmiféle információt sem a Pirellitől, sem pedig a Mercedestől, sem pedig arról, hogy felajánlották-e a tesztlehetőséget a többi csapat számára. Itt azonban felmerül a kérdés, hogy ők maguk miért nem kérdeztek rá ezekre a dolgokra, a teszt megkezdése előtt miért nem ellenőrizték le, hogy a megállapodás legutolsó feltétele is teljesült-e, egyáltalán miért nem voltak ott megfigyelőként magán a teszten is, felügyelve annak szabályosságát? Jelenleg minden a gumikról szól, a csapatok marják egymást és a Pirellit, hetek óta robbanással fenyegető feszültség uralkodik a sportágban, erre ilyen hanyag módon kezelik a szituációt, amelyben ráadásul a gumikkal legkevésbé jól bánó csapat is érintett. Amikor meg bekövetkezik a robbanás, egyszerűen átállnak a semmiről sem tudó kivizsgáló oldalára, ami szerintem nem túl tisztességes dolog, még akkor sem, hogy az írott szabályok szerint elvileg így kell eljárni.

Pirelli:

Mint a tesztről szóló megállapodás másik érintettje, nekik szintén tisztában kellett lenni a feltételekkel, így ugyanaz elmondható velük kapcsolatban is, ami az FIA esetében. Addig hozzá sem foghattak volna a teszteléshez, amíg a megállapodás legapróbb feltétele nem teljesült. Ők azt állítják, hogy maga a teszt szabályos körülmények között zajlott, ők üzemeltették az autókat, ők látták az adatokat, a Mercedes még azt sem tudta, pontosan milyen gumival megy éppen. Ez amúgy egybecseng azzal, amit Ross Brawn állított. Ez a dolog egyszerűbb része, a kényesebb pedig az, hogy valóban felajánlották-e minden csapat számára a tesztlehetőséget, vagy sem. Állításuk szerint igen, egyes csapatok szerint nem, tehát egyértelmű, hogy valaki nem mond igazat ezzel kapcsolatban. Mivel azonban nyilván nem szóbeli felajánlásokról volt szó, így dokumentumokkal elvileg nagyon egyszerűen bizonyítható, hogy mi az igazság. Ha mégsem volt egyetemleges felajánlás, akkor viszont felvetődik az a kérdés, hogy a Pirelli miért pont azt a csapatot választotta, amelyik a (Red Bull mellett) a leghangosabban követeli a gumik módosítását, amelyik csapat a gumiproblémák megoldásával jelen állás szerint a mezőny élére ugorhatna versenykörülmények között is, komolyan eséllyel beszállhatna akár még az egyéni és konstruktőri VB címért folyó harcba is. Erre persze azt mondja a Pirelli, hogy a Mercedes volt az egyetlen önként jelentkező, ezt azonban nagyon nehéz elhinni jelen körülmények között, amikor mindenki a gumik megértésén fáradozik (még a Lotus és a Ferrari is), amikor egy ilyen teszt még akkor is egyértelmű előnyökkel jár a résztvevő csapat számára, ha nem is ők üzemeltetik az autókat. Kipostázták a meghívót 11 csapat számára, erre – állításuk szerint – voltak olyanok, akik még válaszra sem méltatták őket. Nehezen hihető, de ezt nekik kell majd bebizonyítani.

Mercedes:

Sokan arra hivatkoznak, hogy a Mercedes részvétele önmagában azért szabálytalan, mert 2013-as szabályoknak megfelelő autóval vettek részt egy pályateszten, ami az általános teszttilalom alapján nem lehetséges. Ez az álláspont véleményem szerint biztosan nem állja meg a helyét, mert az FIA és a Pirelli megállapodása egyértelműen kivételt jelent az általános tilalom alól. Ha ugyanis ez nem így lenne, akkor egyetlen csapat sem vehetne részt rajta, vagyis maga az FIA által engedélyezett különteszt sem lenne végrehajtható. Az már egy másik kérdés, hogy egy ilyen megállapodás egyáltalán köthető-e a Sportszabályzat vonatkozó rendelkezései alapján. Ha nem, akkor az megint kizárólag az FIA sara, ahhoz a Mercedesnek semmi köze.

A Mercedes az elmúlt években nagyon sokszor egy fogalmatlan csapat benyomását keltette, akik csak gyűjtik össze a jobbnál-jobb szakembereket, ennek ellenére mégsem tudnak rátalálni a fejlesztés helyes útjára. Így van az idén is, sorra születnek az érthetetlennek tűnő döntések, sokszor látványos a csapaton belüli fejetlenség. Jó példa erre, amikor a jövő évi teszttilalom feloldásáról kellett szavazni a Ferrari javaslatára, de erre nemmel szavaztak, utólag azonban kiderült, hogy tulajdonképpen igennel akartak. Ennek fényében pedig különösen pikáns, hogy most mégis ők teszteltek, bár a két eset azért nincs olyan szoros összefüggésben egymással, hiszen nem az idei évről kellett szavazni.

A Mercedes tehát kapott egy felajánlást, amit jelenlegi helyzetében nyilván készségesen el is fogadott, ezért igazán nem lehet hibáztatni őket. Azon viszont talán nekik is érdemes lett volna elgondolkodni, hogyan lehetséges az, hogy rajtuk kívül senki nem élt ezzel a lehetőséggel. Talán nem ártott volna ezeket a kérdéseket tisztázni akár a Pirellivel, akár az FIA-val, akár a többi csapattal. Ha pedig megbizonyosodtak volna róla, hogy minden rendben van, csak akkor gurultak volna ki a pályára. Azzal, hogy ezt nem tették, ráadásul sokáig a teszt elvégzését is titokban tartották, a kívülálló számára rögtön úgy tűnhet, hogy sárosak az ügyben.
Érdekes ugyanakkor, hogy azt mondják, a teszt már akkor megkezdődött, amikor a többi csapat még a barcelonai pályán tartózkodott, ha pedig ez így volt, akkor nehezen tudtak volna titkolózni bármiben is. Ha azonban a többi csapat is látta, hogy elkezdenek körözni a pályán, akkor mégis hogyan lehetséges, hogy csak két héttel később robban ki a botrány? Addig meg senkit nem érdekelt, hogy mit is csinál a Mercedes, miközben ők éppen pakolnak össze. Ez szintén egy nagy furcsaság az egész ügyben.

Összegezve:

Az FIA papíron egészen biztosan jól fog kijönni az ügyből, ez nem is lehet kérdés. Az más kérdés, hogy a tekintélye megint elég nagy csorbát szenvedhet, de ezen téren úgysem nagyon tudnak már lejjebb süllyedni.

A Pirelli helyzete nagyon kényes. Éppen egy új szerződésre várnak, szeptembertől már a jövő évi gumin kellene dolgozniuk, ráadásul az őket érő sorozatos támadások miatt már így is kivonulással fenyegetőznek. Ha most komolyan megbüntetnék őket, akkor erre akár sor is kerülhetne, a Forma 1 meg gumik nélkül maradna a következő évre, mivel egyrészt szinte lehetetlen ilyen rövid idő alatt megfelelő színvonalú beugrót találni a helyükre, másrészt nem is biztos, hogy ilyen körülmények között egyáltalán bárki is vállalná a gumiszállító szerepét. Véleményem szerint ők is biztosítva vannak egy komolyabb szankcióval szemben.

Marad a Mercedes, akikre rá lehet húzni a vizes lepedőt. Már most is arról szólnak a hírek, hogy bajban vannak, bár nagy kérdés, hogy pontosan mekkorában. A kizárás, a konstruktőri pontok elvétele is szóba került, mint legsúlyosabb szankció, de én ezeket túlságosan aránytalannak érezném az ügyben betöltött szerepük alapján. Egy komolyabb pénzbüntetésre jóval nagyobb az esély, kérdés, hogy ez mennyire elégítené ki a közvéleményt, illetve a többi csapatot, bár nyilván egy büntetést soha nem ezekhez az igényekhez kell szabni. Azt nehezen tudom elképzelni, hogy mindenféle szankció nélkül lezárja majd az ügyet az FIA, az csak olaj lenne a tűzre. Arra meg még kevesebb esélyt látok, hogy a többi csapat számára is tesztlehetőséget engedélyeznek majd, mert ezzel lényegében saját elveikkel mennének szembe. Bár mondhatják akár azt is, hogy az összes csapat beleegyezésével (és a Mercedes kizárásával) sor kerülhet a tesztre, nem hiszem, hogy a németek meg mernék vétózni.

Kíváncsian várom a fejleményeket, egyúttal nagyon sajnálom, hogy már megint a Forma 1 politikai oldala került előtérbe, nem pedig a pályán zajló nagyszerű küzdelemről, egy kiélezett világbajnokság esélyeiről kell beszélni.
756 levél
Válasz 13.05.26. 23:36 #449
pb69
Megint egy olyan monacoi futam volt ez, ahol a felelőtlenségek és hibák okozták az izgalmak 90%-át. Mondjuk erre az időmérő eredménye után kiemelten lehetett számítani.
Ha nincs az első SC-os szakasz és Ham ominózus boxkiállása, akkor jó eséllyel végigkocsikáztak volna a Mercik mögött. Vhol meg is érdemelte volna a FIA és Bernie, hogy felfogják végre mi a különbség a gumispóroló- és az autóverseny között.
Szörnyű volt megint azt látni, hogy ilyen v.d.Garde meg Gutierrez szintű figurák hozzák a leggyorsabb köröket, mert az élen tötymörgés megy.
De ehhez kellett alkalmazkodni és ezt a 2 Merci és RB szépen megtette, jár nekik a gratula. Bár Ham peches volt, talán ő sajnálhatja az egészet onnan elölről. Külön megemlíteném viszont a nyilatkozatát, amiben magát teszi felelőssé a történtek miatt és nem a balszerencsét. Komolyan egyre szimpatikusabb a tag, talán tényleg benőtt a feje lágya.
Aki külön kiemelendő az Sutil és Perez. Előbbi megmutatta hogyan lehet rendesen versenyezni, anélkül, hogy mások versenyét kockáztatná. Utóbbit viszont én továbbra sem vagyok hajlandó elismerni. Amit a mexikói csinál az NEM versenyzés, hanem rombolás. Pedig jól indult a dolog, nagyon komolyat ment a futam első elején. Addig még meg is emeltem a kalapom előtte. Csak aztán megint elgurult a gyógyszer és nem bírt magával. És nem először idén. És nem egyszer ma is. Van aki ezt férfiasnak és tökösnek tartja, én gerinctelennek. "Ha nekem nem számít, akkor lesz@rok mindenkit, felkenem őket a falra". Anno Ham vagy Maldonado is ilyen volt. Undorító lárva magatartás. Lassan kijárna már neki 1-2 futam kihagyása.
Szegény Kimi-t nagyon sajnálom. Perez már nem először rombolja le ész nélkül, most jobban megütötte a bokáját a finn. Perez meg kiesett, de neki teljesen mindegy volt, ellenben Kimi-nek nagyon hiányozhatnak még később ezek a pontok.
Alonso és Button nekem ma nagy csalódás volt. Mintha nem is ők vezették volna az autóikat, mintha máshol jártak volna. Olyan helyeken és helyzetekben firkálták meg őket többször, ahol azért vb-okat nemigen szoktak. És amíg ez az angolnak kb. mindegy, addig Alo-nak sokba kerülhet még.
Massa, Grosjean, Chilton...no comment... A brazilnak azért jobbulást! Mire végre magára talált volna hosszabb távon is, megint lecsúsztatta magát.

A Mercedes-Pirelli ügyhöz csak annyit, hogy minden csapat belekeveredik a fosba. A RB és Merci minden lehetőséget megragad a zárkózásra gumikezelés terén, sokszor nem túl sportszerűen. A Ferrari és Lotus tartaná a frontot, de ésszerűtlen állásponton vannak. A FIA és Bernie csapdában, mert állítólag ők kértek ilyen gumikat, szerintük meg azért nem pont ilyet. Mindenkinek csak rossz ez az egész mizéria, mg a Pirelli-nek is. Főképp, hogy a fenyegetőzéseikkel még hülyét is csinálnak magukból. De a legtöbbet a nézők és rajongók vesztik ezzel az egésszel. Engem már majdhogynem hidegen hagy mi lesz a Merci sorsa az ügyben, csak végre jussunk már legalább oda, ahol tavaly is voltunk és legyen verseny.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.