Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2013

12091 levél
Válasz 13.05.12. 11:47 #398
Gobiakos
Dettó, én is erre teszem a voksomat:

Iceman-Vettel-Alonso
15994 levél
Válasz 13.05.12. 11:33 #397
ufodani
Jó, akkor a dobogó nálam
Kimi-Seba-Alo
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
11785 levél
Válasz 13.05.12. 10:20 #396
Ghoost
Sztem sima Vettel győzelem, de örülnék, ha a megszokott barcelónai futamoknál egy kicsit izgalmasabbra sikeredne a mai.
15994 levél
Válasz 13.05.12. 09:46 #395
ufodani
Van egy érzésem. Ma Kimi behúzza. A Merci parázik a gumik miatt, a RB sem volt haj de nagyon meggyőző, és a Ferka is csak a szokásos versenytempóban bízhat. Kimi gyors volt és + a leghatékonyabb gumi használó.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 13.05.11. 17:06 #394
ufodani
Massa és Gutierrez is 3 helyes rajtbüntetést kapott, így Massa a 9.helyről indul.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 13.05.11. 15:48 #393
ufodani
E szitu miatt kaphat feltartásért büntit Massa holnapra. És vajon hová húzódhatott volna egy kanyarban..?
Mercedes aratás az időmérőn.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 13.05.11. 12:08 #392
ufodani
Massa a hétvége legjobb idejével hozta a 3.szabadot. Csííz
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.05.10. 12:10 #391
balays82
14264 levél
Válasz 13.05.09. 16:41 #390
balays82
Kidolgozták a büntetőpontrendszer tervezetét

Bevallom, hogy erről most hallok először, nem is tudtam, hogy ilyen pontrendszert terveznek.
Értem az elgondolás logikáját, csak az a baj, hogy az elmúlt évek büntetési gyakorlata miatt adott esetben nagyon szubjektív alapon fog működni maga a pontozás is. Ami az egyik futamon feltartás, vagy kiszorítás, az a másikon már nem. Így viszont egyből értelmetlen az egész rendszer. Arról már nem is beszélve, hogy egy szankcióként eltiltást alkalmazó büntetési rendszerben maga az eltiltás is pontot ér, ráadásul a legtöbbet. Ha valakit mondjuk eltiltanak 3 futamról, akkor az 15 pont, ami egy újabb eltiltást von maga után. Mivel azonban az eltiltás is pontot ér, így az eltiltásokért kapott eltiltásért is jár az újabb 5 pont a jelek szerint. Azért remélem, gondolkoznak még ezen egy kicsit.
2883 levél
Válasz 13.04.28. 12:06 #389
Nayrobi
Vagy 14:40-től a dunán hdben Knézivel és Kiss Pál Tomival
PSN: nayrobi11
15994 levél
Válasz 13.04.28. 10:39 #388
ufodani
Pöti off:
Michelisz Norbi 14.30-kor ma az eurosporton. Szlovák nagydíj.
Az első futamon a 3.helyről, a 2.-on a 8. helyről indul. Sanszos a dobogó akár mindkét futamon.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.04.22. 17:11 #387
balays82
Oké, Button a futam közben és közvetlenül utána egy kicsit zaklatott volt, de Whitmarsh állítása szerint később megbeszélték a dolgot, és teljesen normálisan reagált. Perez meg egyszerűen kényszerhelyzetben volt, meg kellett mutatnia, hogy képes jól teljesíteni, ehhez pedig most a saját csapattársán kellett átverekednie magát. Így viszont most már a mezőny lúzere címet a másik mexikói, Gutierrez egyedül birtokolja, aki eddig elég nagy csalódás. Úgy tör-zúz a pályán, hogy Grosjean és Maldonado is előre köszön neki, ráadásul még lassú is.
756 levél
Válasz 13.04.22. 16:57 #386
pb69
A RB jelenleg egyáltalán nem a legjobb autó. Előző futamon pl. Alo oktatott mindenkit, korábban Kimi. Elég kiegyensúlyozott jelenleg ilyen tekintetben az élmezőny.
A nyers tempója talán a Mercinek a legjobb, de a gumikkal nem tudnak mit kezdeni, így esélytelenek a futamon. Tempóban a Ferrari-RB duó követi őket. Előbbi jobban bánik a gumikkal, utóbbi megbízhatóbb. Ez egy érdekes dolog, mert a korábbi idényekhez képest ez egyfajta szerepcsere. A Lotus pedig a legjobb a gumik terén, így sokszor képes a semmiből megfricskázni a többieket. Ezen 4 csapat különböző dolgokban kiemelkedő, így a pálya karakterisztikája, az időjárás és a gumikeverékek függvényében mindig másnak van nagyobb esélye.

A McLaren mindig is szimpatikus volt a pilótáik közti egyenlősdit tekintve, de meg lehet nézni milyen sikereket értek el ezzel eddig. Lényegében csak akkor tudtak az egyenlősdi mellett vb-ok lenni, amikor drámaian kiemelkedő volt az autójuk, de ez nem mostanság volt. Legutóbb Hamilton volt ott vb, de akkor egyértelműen első számú pilótaként.
Bármennyire is bicskanyitogató tud lenni egy-egy csapatutasítás és a pilótasorrend, de be kell látni, hogy enélkül esély sincs VB-t nyerni. Láttuk mi történt a McLaren-nél is, amikor Alo és Ham egymást gyepálták. Egy biztos VB cím ugrott.
Anno Kanadában Ham és Button torzsalkodott és ha a felügyelők korrektek, akkor utóbbit simán megbüntették volna, amiért felkente Ham-t a falra. Ott is egy futamgyőzelem ugrott volna. De a RB-nál is láttuk hogyan lehet "példamutatóan" több tucat pontot kivágni az ablakon. Most Perez és Button akadtak össze, ami miatt értékes pozíciókat vesztettek mindketten. A futamra vetítve többször is.
Tehát ilyen húzásokat csakis egy olyan csapat engedhet meg magának, amely reálisan nincs harcban a VB címért és fontosabb a szimpátia kivívása. A McLaren idén ilyennek tűnik, tehát akár beleférhet, de így se bölcs dolog.
Azt mondjuk nem állítanám, hogy Button annyira jól kezelte volna a dolgot. Elég keményen lehordta csapattársát és annak vezetési stílusát.
14264 levél
Válasz 13.04.22. 16:15 #385
balays82
Ez ebben a formában azért nem teljesen igaz, mert tulajdonképpen a Red Bull a mezőny egyik leglassabb autója. Feltéve persze, ha a végsebességekből indulunk ki. Igaz, hogy ennek ellensúlyozásaként nagyon nagy az autó mechanikai tapadása a kanyarokban, így a riválisoknál jobban tudnak kigyorsítani. Az előzéshez pedig a fizika törvényszerűségei alapján az kell, hogy a hátul lévő autó gyorsabb legyen, mint az előtte levő, másként nem nagyon megy. Itt inkább Vettel helyzetfelismerő képessége dicséretes, ahogyan Alonso előzése után rögtön visszatámadott (annak tudatában, hogy a DRS használatának engedélyezése után hátrányba kerülhet), illetve nagyon tiszta körülmények között tudta megelőzni a spanyolt és Rosberget is.

A McLaren hozzáállása meg nézői szemmel tényleg abszolút szimpatikus, viszont elég sokat veszítettek azért ezzel a nyílt csatározással. A mögöttük jövő rögtön utolérték őket, Button meg annyira elkoptatta a gumikat, hogy egy nem tervezett kerékcserére is szükség volt, amivel elbukott jó néhány pozíciót. Most ez belefér, mert még mindig nem túl jó a McLaren, de feltételezem, hogy dobogós pozíciókért hajtva azért nem lett volna ilyen engedékeny Martin Whitmarsh sem. Viszont el kell ismerni, hogy a futam után is teljesen jól kezelte a szituációt mind a csapat, mind pedig a két pilóta.
944 levél
Válasz 13.04.22. 14:31 #384
Lord of Destruction
abszolut elismerem Vettel tudasat,de pont a DRS nelkuli elozeseknel atszott, hogy mennyivel gyorsabb a Redb Bull. Szoval mikor kiallt elozni hirtelene elcsodalkoztam, hogy megis hogy kapcsolta be a DRS-t a masodik korben? ettol fuggetlenul ez nem szegyen, nem von le semmit a nemet tudasabol.

a McLaren ebben mindig is szimp volt: hagytak gyurodni a pilotaikat. anno Hamiltonek is ugyanezt csinaltak
hands into a fist,static in my head.now i'm sitting face to face with loneliness... - by Finch
15994 levél
Válasz 13.04.22. 11:41 #383
ufodani
Éjszaka visszanéztem. Hát elszomorító volt a Ferka balszerencse cunamija, ráadásul egymástól teljesen független hibák miatt. Biztos vagyok benne, Alonso két versenyen szaladt betlije még sokba fog kerülni . Minden jel arra mutatott, h most talán mindketten dobogón végezhettek volna.
Seba olyan simán győzött mint legutóbb Alonso. Senki nem tudott vele vitatkozni, úgy hogy gratula. Mercedes a "megszokott", míg lassan Kimire is ezt a jelzőt lehet akasztani persze ellenkező előjellel. Viszont gumik ide, gumik oda, jó volt látni, h verseny folyik a pályán.

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.04.21. 16:32 #382
balays82
Szerintem Button "leszorító" manővere teljesen szabályos volt, ahogy Perezé is, amikor Alonso ellen megcsinálta ugyanazt. Nem is vizsgálták egyik esetet sem.
8894 levél
Válasz 13.04.21. 16:26 #381
goodboy007
Na igen, én mindenképp megvártam volna az újabb kerékcserét és azelőtti körben próbáltam volna ki a DRS-t újra, aztán ha úgy marad, akkor a boxban ráérnek megbizirgálni.

Ez a McLaren párharc nagyon ott volt, végre nem hímestojásként, hanem ellenfélként tekintettek egymásra.

Másrészt nem értem, hogy jobb kanyarnál, mikor Button van jó íven és így pont a kerékvetőn, ezért Perez a pályát elhagyni kényszerül, az miért Button sara, nehogy már neki kelljen elvenni a gázt, hogy a másik elférjen, ennél jobban nem tudott volna beljebb kanyarodni, mert elég szűken fordult.
14264 levél
Válasz 13.04.21. 16:04 #380
balays82
Nem gondoltam volna, hogy Vettel ilyen sima győzelmet arat ma. Biztosan lesznek sokan, akik ezt is kizárólag az autónak tulajdonítják majd. Kétségtelen, hogy nagyon jó volt a Red Bull versenytempója is, de azért nem lehet figyelmen kívül hagyni a Rosberg és Alonso ellen bemutatott DRS nélküli előzéseket is, igazi klasszis megoldások voltak. Egyébként is elég sok olyan akciót lehetett ma látni, amit nem DRS zónában hajtottak végre, többet az átlagnál.

A Ferrari borzalmasan peches versenyt futott, amihez hozzátették még a saját hibáikat is. Alonso esetében értelmetlen kockázat volt a hátsó szárny másodszori kinyitása, nagyon sok pozíciót buktak ezzel. Nem biztos, hogy a győzelemre esélye lett volna, de a dobogóra mindenképpen. Massa esetében meg az volt érthetetlen, hogy az eltérő gumitaktikát nagyon gyorsan elvetették, bár ott nagyon komoly gondok lehettek a sorozatos jobb hátsó defektekből kiindulva.

A Mercedes számára bosszantó lehet, hogy bár az autó nyers tempója az egyik (ha nem a) legjobb a mezőnyben, de a gumikezelési gondokat már negyedik éve nem tudják megoldani. A Lotus meg éppen ennek az ellenkezője, nagyon jól tudják kompenzálni a gyenge időmérős teljesítményüket azzal, hogy meg tudják kímélni a gumikat a futamon. Az, hogy Grosjean is versenyképes volt, alátámasztja az elképzelést, hogy a kasztni rejtett hibája okozta az eddigi gyengélkedését.

A McLaren megérdemel egy közönségdíjat, nagyon sok szórakoztató pillanatot okoztak ma nekünk, különösen a két versenyző egymás elleni csatáival, jó volt ezt látni a botrányos malajziai események után. Egy hete írtam, hogy nem ártana, ha Perez és Grosjean végre villantana valamit, mindketten meg is tették ma. Na meg persze Di Resta is, kár, hogy nem jött össze neki a dobogó, de minden relatív, mert Sutil sokkal többet veszített a verseny eleji ütközéssel. Úgy néz ki, a Force India a 2013-as Sauber, ami nem rossz ahhoz képest, hogy a szezon előtt még a csőd veszélye lebegett a fejük felett.

Jöhet a szezon európai része, ami mindig egy új fejezetet jelent a csapatok számára, a Spanyol Nagydíjra többen is komoly fejlesztési csomagot visznek majd. Az eddigiek alapján egy Vettel-Raikkönen-Alonso VB csata kezd kibontakozni, ami sok izgalmat ígér az év hátralévő részére.
3310 levél
Válasz 13.04.21. 14:38 #379
Kemloth
A Ferrari ma annyira szerencsétlen, hogy szinte már én is kezdem őket sajnálni. Szinte.
12091 levél
Válasz 13.04.20. 14:07 #378
Gobiakos
Rosberg királyuls szúrta, Vettel második hely.
944 levél
Válasz 13.04.19. 13:20 #377
Lord of Destruction
Megvannak a jegyek a hungaroringre
hands into a fist,static in my head.now i'm sitting face to face with loneliness... - by Finch
14264 levél
Válasz 13.04.19. 11:21 #376
balays82
Nem elég az évközi teszttilalom, lassan a szabadedzések sem érnek semmit, mert mindenki spórol.
15994 levél
Válasz 13.04.19. 11:18 #375
ufodani
Nagyon nem szédült meg senki, alig szaladtak pár kört.
Tavaly Hambi nyerte az elsőt 1:33.572-vel. Ettől azért szépen elmaradt most Massa az 1:34,487 mp-vel.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 13.04.19. 11:09 #374
ufodani
És vajon ki a fotós? Háromra van terítve, vsz Alonso csaja.
Eddig tetszik a szabadedzés
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.04.19. 10:44 #373
balays82
Nem is tudtam, hogy Alonso és Webber együtt járnak.

Massa és Alonso vezetésével indult a Bahreini Nagydíj

Kíváncsi vagyok, valójában kinek fog kedvezni, hogy a Pirelli a tervezett lágy keverékű helyett a közepes gumit vitte el Bahreinbe. Elvileg a Red Bull és a Lotus lehet a változtatás legnagyobb nyertese, majd meglátjuk.
15994 levél
Válasz 13.04.18. 20:20 #372
ufodani
Jó estét. Mit hozhatok Önöknek?
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 13.04.15. 17:04 #371
ufodani
WOW
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.04.15. 15:56 #370
balays82
Egy kis érdekesség:

Kínai Nagydíj 2012 - 1. Nico Rosberg 1:36.26.929

Kínai Nagydíj 2013 - 1. Fernando Alonso 1:36:26.945

Vagyis 16 ezrednyi különbség nagyjából 96 perc után. Nem semmi.
756 levél
Válasz 13.04.14. 19:17 #369
pb69
Érdekes egy futam volt ez. Alonso, Vettel, Button, Hamilton és Raikkönen szépet mentek, Massa, Webber és Rosberg megint a pálcika másik végét fogták.

A RB, mint csapat dilettantizmusa most már nagyon feltűnő. Nem is tudom mikor volt utoljára olyan futam, amit normálisan meg tudtak szervezni taktikailag. Tavaly év végén is többször azért került komoly veszélybe Vettel vb címe, mert a csapat idióta döntéséket hozott. Az utolsó futamon pl. minden lehetséges hibát elkövettek. De a benzinkifogyásos sztori is amatőr volt.
A legutóbbi futamon 3-ből 2-szer hozták ki Vettelt rossz időben, mindkét eset -1 hely. Aztán a csapatutasításos ökörködés. Most meg úszott az időmérő, aztán ott lett volna a reális esély a kisebb csodára. Erre mi történik? Pont úgy hozzák ki Vettelt kerékcserére a végén, hogy esélye se legyen megelőzni Hamiltont, csak épp utolérni. Azért ne gondoljuk, hogy ennél gyorsabban be lehetett volna érni az angolt, ahogy Vettel megtette. +1 köt bőven elég lett volna. Már akkor kihozhatták volna őt is, amikor Buttont. Az meg külön röhejes, hogy még meg is indokolták mekkora ökrök, amikor mondták Vettelnek, hogy semmi kockázat nincs abban ha elkopnak a gumik, mert senki nincs a közelükben.
Ha a versenymérnökök és "főnöki" stáb csak fele annyira lenne nagy szakember, mint Newey, akkor ki tudja ki állíthatná meg őket.
14264 levél
Válasz 13.04.14. 15:07 #368
balays82
Én többször is leírtam már, hogy olyan Forma 1-et szeretnék látni, amelyben a gumik az autókban rejlő teljesítmény kihozatalában segítenek, nem pedig akadályozzák azt. Most akadályozzák, ami akkor sem tetszik, ha maguk a versenyek egyébként sokszor tényleg szórakoztatóak ettől (is). A gumiháború pont azért ért véget, mert túl nagy szerepük lett az eltérő tulajdonságú abroncsoknak. Erre most egyetlen gyártóval talán még rosszabb a helyzet.

A motoros dologban viszont teljesen egyetértünk. A Cosworth nem lassan hal ki, hanem lényegében ki is halt, mivel valószínűleg nem fognak V6-os turbó motorokat fejleszteni, illetve mindegy is, hogy fognak-e, mert a Marussia is más partnert fog választani. Így marad jövőre a Ferrari, a Mercedes és a Renault, illetve jön még talán valamikor a Honda. Ami elvileg még nem lenne baj, az már inkább, hogy a szabályok teljesen kiegyenlítették az erőviszonyokat, mellette maximalizálták a megbízhatóságot, így kis túlzással mindegy is, ki milyen erőforrást használ. Remélem, a V6-os átállás egy kicsit felkavarja majd az állóvizet, annak ellenére, hogy ezek az új motorok amúgy egyáltalán nem szimpatikusak. És valóban jó lenne, ha az aero terén is új korszak következne be 2014 után, de sajnos itt már most visszalépés látszik az FIA részéről a korábbi radikálisabb elképzelésekhez képest.

2222 levél
Válasz 13.04.14. 13:09 #367
gary007
Jó, a Q3-at adom, mert bár nem tetszett, de azt csinálták a csapatok, ami szerintük a legmegfelelőbb volt. Azt viszont továbbra is tartom, hogy ettől nem lett rosszabb a F1, mint ahogy az általad felhozott KERS és DRS se rontott rajta. Persze, abban igazad van, hogy nem ez a legjobb megoldás, mert nyilván az lenne a legideálisabb, ha az autókat fejlesztenék vissza aerodinamikailag, csak az meg ellene van a mostani szellemiségnek (bár Bernie papa csak lelép már előbb-utóbb).
Mondjuk nekem a legnagyobb vesszőparipám az, hogy a motoroknak mennyire nincs már jelentősége. Van 3 db szállító, ha a Cosworth-ot nem számoljuk, mert lassan ők is kihalnak. Ez nagyon aggasztó tendencia szerintem, tekintve, hogy jó 10 éve még szinte minden csapatnak saját motorja volt.
14264 levél
Válasz 13.04.14. 12:36 #366
balays82
Jönnek a büntetések. Webber -3, Gutiérrez pedig -5 rajthely a következő futamra. A sárga zászlónál DRS-t használókat állítólag nem büntetik, mert az FIA rendszere nem működött megfelelően.
14264 levél
Válasz 13.04.14. 11:55 #365
balays82
Valószínűleg a nézők többsége úgy gondolkodik, mint te, ezért is alakult ki ez a helyzet. Elég a szemfényvesztés, elég a mesterségesen generált izgalom. Nem baj, hogy az előzések 95%-a mögött nincs ott a pilóta teljesítménye, a KERS és a DRS gomb megnyomásán kívül, csak legyen sok előzés.
A Q3-as óvatoskodásról meg annyit, hogy nyilván az összes csapat hülye volt, nem azért alakult ki az a helyzet, mert fogalmuk sincs, mennyit bírnak a gumik. Amúgy a Pirellinek sem, mert ők sem nagyon tudják eltalálni. Nem véletlenül lesz még egy szett a barcelonai futamtól, hogy legalább merjenek kísérletezni.
2222 levél
Válasz 13.04.14. 11:47 #364
gary007
Szerintem túl van már nagyon lihegve ez a gumikérdés, ez sem semmivel sem rosszabb, mint az az időszak, amikor 2 gyártó is volt. Akkor tényleg nagy előnybe kerülhetett az egyik csapat a másikhoz képest, most meg legalább egyenlőek a feltételek, legalábbis nagyjából.
Arról nem is beszélve, hogy az előző évtizedben egyfolytában arról volt szó, hogy mekkora szar a modern F1, unalmasak a versenyek stb, most meg legalább izgalom van végig. Nézői szempontból ez a legfontosabb, a többivel meg elég, ha a pilóták és a csapatok foglalkoznak.
Egyébként ez a tegnapi óvatoskodás, amit Q3-ban lenyomtak most még röhejesebbnek tűnik, mert ma abszolút az igazolódott be, hogy a jó rajthely sokkal fontosabb, mint a gumival való taktikázás. Van egy olyan érzésem, hogy ha a Red Bull rendesen megcsinálja az időmérőt, akkor 1-2 lett volna megint. Az Alo-Rai páros meg remélem letaszítja már a trónról a németet, semmi kedvem megint végignézni egy újabb Schumacher korszakot.
14264 levél
Válasz 13.04.14. 11:28 #363
balays82
Talán akkor is behúzta volna, ha Pic lekörözése miatt nem kellett volna túl nagy féktávot vennie. Így nem tudta támadni Hamiltont a hosszú egyenesben. Jellemző, hogy a Red Bull még így is a tapadás elveszítésével számolt a legvégén, ami végül nem következett be.
12091 levél
Válasz 13.04.14. 11:23 #362
Gobiakos
Ha egy körrel hamarabb pattintják fel Sebinek a lágy keveréket, és ugyanígy a szart is kitaposta volna belőle, akkor behúzta volna a dobogót.
14264 levél
Válasz 13.04.14. 11:04 #361
balays82
Miután már a futam elején kiderült, hogy a Merci a vártnál jobban eszi a gumikat, illetve a Lotus sem jobb a többieknél ezen a téren, kb. el is dőlt, hogy Alonso nyeri a futamot. Massa ezzel szemben ma nagyon gyengén ment. Igaz, hogy a Ferrari is mindent elkövetett, hogy a kerékcserékkel eltüntesse őt az élmezőnyből (először túl későn, másodszor túl korán hívták ki), de ez sem magyarázza a lassú tempót.

Vettel az elrontott időmérő után mentette, ami menthető. Azt gondoltam, hogy az utolsó 6-7 körre be merik vállalni a lágyat, de sajnos túlságosan óvatos volt a Red Bull, látszik mennyire nem bíznak a Pirellikben, nekik vannak az élmezőnyben a legnagyobb problémáik gumikezelés terén.

Kimi nagyot ment a lebontott szárnyú és orrkúpú autójával, nem gondoltam volna, hogy nem kapják le nekik a kerékcsere során, de látszólag nem rontotta a menetteljesítményt a sérülés. Ami azért érdekes, ha belegondolunk, hogy a mérnökök mennyit trükköznek az aerodinamikával minden egyes megnyerhető ezredért. Kimi baromi jó, Grosjean sehol sincs hozzá képest, ráadásul mivel most már a rajtnál sem okoz balhékat, így abszolút észrevehetetlen lett. Nem úgy tűnik, hogy meg tudja hálálni a belé vetett bizalmat.

Ki lehet mondani azt is, hogy a Mercedes felzárkózott az élmezőnyhöz. Ha Scuminak tényleg lett volna maradása a csapatnál, akkor rosszul döntött, hogy nem vállalt még legalább egy évet. De ez már a múlt, Hamilton pedig a jelen. Az viszont furcsa, hogy a tavalyi év nagy részét műszaki hiba nélkül letudó Rosberg most kb. annyit szív a technikával, mint Schumacher tavaly. Három futam, két kiesés.

A McLaren már három hete is életjelet adott magáról, ma meg már pontokra is tudták váltani ezt. Más kérdés, hogy ez inkább csak Button híresen gumikímélős vezetési stílusának köszönhető. Perez ma sem volt sehol, pedig az elmúlt években ő is hasonló erényeket villogtatott, de egyre valószínűbb, hogy ez akkor is inkább a Sauber érdeme volt. Valamit mutatnia kellene már a mexikóinak, mert hiába nem jó a McLaren, előbb-utóbb elfogy a türelem.

Azt meg továbbra sem lehet szó nélkül hagyni, hogy a gumik mennyire determinálják az egyes futamok végkimenetelét. Amit Vettel produkált az futam utolsó köreiben, az volt az igazi autóverseny, csak amikor erre csak 4-5 körön keresztül van lehetőség (más gumitaktikával sokszor még ennyi ideig sem), akkor az nem az igazi. A pénteki extra gumiszett pedig semmit nem old meg ezen a téren.
15994 levél
Válasz 13.04.14. 11:01 #360
ufodani
Kiváncsi vagyok milyen büntiket szórnak ki a verseny után, de szerintem csak dádák lesznek.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 13.04.14. 10:41 #359
ufodani
Basszus 1 kanyaron múlt . Mekkorát ment az uccsó pár körben - igaz lágyon.
/bár ez nekem így jóó /

Alonso - Kimi - Hambi.
Alo tökéletes versenyt futott viszont egy ilyen perfect Ferrari láttán Massa csalódás.
Jó meccs volt.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
12091 levél
Válasz 13.04.14. 10:36 #358
Gobiakos
15994 levél
Válasz 13.04.14. 10:15 #357
ufodani
Kimi ezt h csinálja. Túrja a levegőt az orrkúpja, de ő fut egy leggyorsabb kört
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 13.04.14. 09:57 #356
ufodani
Azért Alonso nagy mágus. A DRS érzékelési ponton még 2., majd a kanyarban előz és az egyenesben nyithatja a hátsó szárnyat úgy, h nincs elötte senki. Eddig ezt 2x csinálta meg
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 13.04.14. 09:45 #355
ufodani
Mozgalmas Webbernek elgurul a jobb hátsója(box egyes), értelemszerűen out. Kimi koccan, majd sérült orrkúppal megelőzi Hambit! Massa még az elején azzal, h 1 körrel később hívják ki, veszít 5 helyet. Rosberg is out.
Vettel, Alo, Button a terv szerint. Lehet ez lesz a dobogó?...Még 32 kör.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
12091 levél
Válasz 13.04.14. 09:45 #354
Gobiakos
Király meccs a mai, sok történés, a pirelli meg nyaljon sót!
15994 levél
Válasz 13.04.14. 09:03 #353
ufodani
Borítékolhatjuk, a győztes és egyben a vesztes a Pirelli.

Aki a legjobb taktikával bír az lesz a győztes-dobogós.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 13.04.13. 09:15 #352
ufodani
Igen, Te a radikálisabb verziót mondod, én a lájtosabbat. A gurulás nálam sem jelentett volna hajtást.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.04.13. 09:10 #351
balays82
Mellesleg, ha a Lotus tényleg olyan jól bánik a gumikkal, akkor holnap sima Kimi győzelem lesz.

ufodani:

Szerintem meg az egész időmérő alatt a boxban kellett volna maradnia mindenkinek, hátha abból már értettek volna az érintettek.

15994 levél
Válasz 13.04.13. 09:09 #350
ufodani
Vsz ha mindenki csak kigurult volna(legszívesebben ezt tették volna) a fehérrel, a világ botránya lett volna, de miért is nem tették meg? Ez a sztrájk lett volna az ütő a Pirelli ellen.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.04.13. 09:05 #349
balays82
A Pirelli kinyírja az időmérőket ezekkel a gumikkal. Ez nem gyorsasági verseny, hanem megbízhatósági.

A tippem csak félig jött be, mert a Mercedes pole megvan, csak Rosberg helyett Hamilton hozta össze. Rosberg hibázott, de ez van, amikor egy körre vannak kényszerítve a pilóták. Vettel sem így tervezte nyilván. Nonszensz az is, hogy nem éri meg hajtani a jó időmérős pozícióra, mert úgysem jelent semmit a versenyen.


A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.