Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2013

15990 levél
Válasz 13.04.13. 09:03 #348
ufodani
Vettelék beáldozták az időmérőt. Szinte minden a gumikról szól.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15990 levél
Válasz 13.04.13. 08:52 #347
ufodani
Webbernek elintézték a kevés benyával, h holnap ne idegesítse Sebát?..
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15990 levél
Válasz 13.04.13. 08:44 #346
ufodani
Q2-ben ugrott a vérnyomásom Massa miatt, azt gondoltam ismét eltaktikázzák. Aztán mégsem
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.04.12. 10:44 #345
balays82
Felipe Massa az élen Kimi Räikkönen előtt a második edzésen

Ez viszont már érdekesebb sorrend. Kezdem elhinni, hogy Massának tényleg jobban fekszik ez az autó, mint Alonsónak. Legalábbis ami az egykörös tempót illeti.
14264 levél
Válasz 13.04.12. 08:42 #344
balays82
Rosberg nyitott az élen Kínában

Tulajdonképpen érvényesült a papírforma. Én az időmérőn is a Mercedes (elsősorban Rosberg) győzelmére számítok.
11784 levél
Válasz 13.04.11. 16:21 #343
Ghoost
Én is nagyon unom már ezt, el sem olvasom az ilyen témájú cikkeket annyira nem érdekel. Jöjjön már a verseny aztán felejtsük el.
14264 levél
Válasz 13.04.11. 15:31 #342
balays82
A lehető legrosszabbkor jött ez a három hetes szünet, mert így nem elég, hogy a sajtó – egyéb téma hiányában – végig napirenden tartotta ezt a konfliktust (meg kisebb elánnal, de a Mercedes ügyét is), még a Kínai Nagydíjon is mindenki ezzel foglalkozik. Ha a maláj futam után egy héttel jött volna a következő, akkor mostanra már senkit nem érdekelne a téma.

Nem értem Vettelt, nem értem a Red Bullt sem, nem tudom, miért kellett még most is olajat önteni a tűzre. Ezek után tényleg reménytelen bármiféle csapatutasítással próbálkozniuk, legalább ezt belátták. Ha tényleg belátták. Ha meg esetleg rámegy az idei VB címűk erre a cirkuszra, majd levonják a megfelelő következtetéseket. Nem tudom, Webberrel hogyan lehet kihúzni ezt az évet, de valahogy ki kell. Utána meg talán érkezik Kimi, ahogyan arra egyre több minden utal.
31870 levél
Válasz 13.04.11. 14:58 #341
Creativ3Form
Vettel: Újra megelőzném Markot, nem érdemelt győzelmet
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.04.08. 15:45 #340
balays82
Készül már egy ideje ez a film, remélem, jó lesz. Én nagyon várom. Ron Howard neve elvileg garancia a minőségre, jó a szereplőgárda is, Daniel Brühl pedig tiszta Lauda. Mivel a 76-os szezon lesz a film középpontjában így sokat várok tőle, abból elvileg lehet egy hatásos drámát készíteni. Lauda szörnyű baleste, gyors felépülése, majd a szezonzáró japán verseny feladása és ezzel a VB elbukása Hunt ellenében, elég izgalmas időszak volt ez. A Forma 1-et ismerők számára sok váratlan fordulat persze nem lesz benne, de ha egy kicsit közelebb hozza a nézőhöz és emberi oldalról világítja meg a tényszerűen ismert eseményeket, akkor már lehet belőle egy jó mozi. A témában eddig nem született túl sok minőségi film, remélhetőleg ez az lesz. Bár attól azért tartok egy kicsit, hogy a hollywoodi szemlélet rányomja majd a bélyegét a végeredményre.
14264 levél
Válasz 13.03.29. 10:01 #338
balays82
Csalnak az emlékeid, Webber éppen a Brit Nagydíj után került Vettel elé a ponttáblázaton.

Ebből a szárnycserés sztoriból is csak az marad ki általában, hogy Webbernek tulajdonképpen jobban feküdt a régi szárny (meg is nyerte vele a versenyt), Vettel viszont az újat tartotta jobbnak. De így persze már kevésbé érdekes.
2550 levél
Válasz 13.03.29. 09:45 #337
Pomee
Javítom magam...
2010-ben kb. végig Webber volt a jobb... és ez az istenkirály csapat, mégis a kis fiatal gyereket nyomta, akinek még hátra volt/van sok-sok éve...
sebaj, (ne) tiszteld az öregebbet
Never underestimate the power of the Dark Side...
2550 levél
Válasz 13.03.29. 09:37 #336
Pomee
Én Kimi szurkoló vagyok, de nem baj...
Amúgy ha visszaemlékszel mi történt 2010-ben... mindkettő pilóta versenyben volt a VB címért, sőt ha emlékeim nem csalnak, Webber még előrébb is helyezkedett el a ponttáblán... egészen úgy féltávig, amikor is a csapat elkezdte kőkeményen tolni Vettelt...
Nálam itt kezdődött az utálat, de mint mondtam, ez kb. mindegyik sztárnál így volt nekem...
Legtöbbször nem is a pilótát utálom, hanem a csapatot, meg persze a sok balf**z szurkolóját, akik nem látnak a rózsaszín ködtől...

Ilyen kezdettel és az elkövetkező évek "szivatásai" miatt, meg én sem segítettem volna Webber helyében... amolyan "kabbe, majd a csapat úgy is segít neked" alapon!
Never underestimate the power of the Dark Side...
756 levél
Válasz 13.03.28. 17:30 #335
pb69
Teljesen egyértelmű, hogy ez az eset pont arra jó, hogy akik eddig is gyűlölködtek Vettellel szemben, most végre úgy érezhetik, hogy igazolódott az utálatuk és mindenben igazuk volt. Eddig csak a származása, kinézete, neve, sikere, sírása, hangja, stb. kerülhetett elő érvként, most van vmi értelmes indok is.

Vettel nem volt fair és korrekt, de azért elég sok dolog árnyalja a képet.
Egyrészt nézzünk már szét a többszörös világbajnokok, a F1 ikonikus alakjai közt. Milyen emberek voltak többségében? Mindenféle balhéktól és allűröktől mentes, szerény, visszahúzódó, talpig becsületesek, szentek?
Másrészt nézzük meg, manapság kik rajongói fröcsögnek leginkább Vettel ellen. Alonso, Hamilton... no comment, mert ők aztán példaképek.
Harmadrészt, mi is történt a Rosberg-Ham esetnél? Ott mindenki pontosan betartotta, amit kellett. Osztatlan siker is lett az eredmény, mindenki boldog. Ja, hogy mégsem?
Negyedrészt, ne felejtsük már el azt, hogy Vettel indult pole-ból, ő vezette a futamot, majd a RB kétszer is kicseszett vele és visszaesett 1-1 helyet. Aztán megnyugtatták, hogy MÉG korán van a már akkor is lassabb Webberrel csatázni. Aztán elegánsan rászóltak a végén is, hogy akkor itt vonatozás lesz.
Ötödrészt, Webber mikor is segítette önszántából Vettelt? Talán soha. Mindig csak a szárnycserés móka kerül elő, csak épp abban az ausztrálnak semmi szerepe nem volt. Amikor rajta múlott, akkor ott tett keresztbe, ahol csak tudott. Tavaly kis híján a vb cím múlott a suttyóságán. Ehhez képest Vettel mikor picsogott ennyit össze-vissza az esetek után? Ok, most beszólt, hogy takarítsák el az útból, meg anno Törökországban is hisztizett, de kb. ennyi. És Webber?
Hatodrészt, ha ennyire böki Webber csőrét, hogy palira veszik, akkor miért nem tolja el a bringát? Csak nem azért, mert elég hosszúra nyúlt pályafutása során soha nem sikerült épkézláb autóba kerülnie és konstans magas teljesítményt letennie az asztalra, most pedig örül, hogy egyáltalán vízhordónak megtűrik egy VB esélyes autóban? Csak mert ha netán tán ezért, akkor jobb lenne csendben maradnia.

Mindezt csak amolyan kontraként a Vettelt támadók figyelmébe.
14264 levél
Válasz 13.03.28. 14:57 #334
balays82
Mostantól Vettelt kell utálni - Szepangi Görbe Tükör

Szokás szerint kiváló írás, 99%-ban egyet is értek vele.
14264 levél
Válasz 13.03.28. 11:16 #333
balays82
Szerintem Schumi büntetése is nonszensz volt egyébként, de ez már egy másik téma.

Nayrobi:

Értem én, hogy mit mondasz, de ennek ellenére továbbra is fenntartom, hogy ha Webber szerint a csapatutasítást be kell tartani minden körülmények között, akkor neki is be kellett volna ott és akkor. Nyilván a Red Bull is tisztában volt azzal, hogy Vettel KERS-e meghibásodott, azzal is, hogy Webbert talán feltartotta így, mégis olyan utasítást kapott az ausztrál, hogy nem előzhet. Amit ő megszegett, mert próbálkozott az előzéssel, sikertelenül. Szóval, ha egyik esetben a körülményektől függetlenül be kell tartani az utasítást, akkor a másik esetben is be kellene, függetlenül attól, hogy éppen kedvezményezettje, vagy szenvedő alanya valaki. Szerintem.
2883 levél
Válasz 13.03.28. 10:47 #332
Nayrobi
Schumacher emlékeim szerint folyamatosan haladt a fal felé miközben Barrichello mellette volt, Webber pedig egyenesen ment és hagyott egy autónyi helyet, kicsit más.

Arra akartam utalni a kers problémával, hogy ugye akkor a 3. és 4. helyen mentek, ha Webber átugorja Vettelt, akkor mehetett volna az az első és második helyért is amire Vettelnek esélye sem volt, a hétvégén viszont a sorrendtől függetlenül 43 pontot zsebelt be a csapat, ezért én nem érzem ezt egyenlőnek.
PSN: nayrobi11
11784 levél
Válasz 13.03.28. 10:37 #331
Ghoost
Vettel előtt ott még bőven volt aszfalt amin mehetett, Schumi meg úgy szorította ki Barichellot, hogy ott már csak fű lett volna előtte, meg a falhoz is közelebb voltak. Itt bármilyen vizsgálódás vagy büntetés nonszensz lett volna, szerintem.
De amúgy meg szar szituáció ez az egész, hülye helyzet, hogy most a Forma1ben azon vitázunk, hogy lehet-e előzni vagy nem...
14264 levél
Válasz 13.03.28. 10:23 #330
balays82
Szerintem mindkét esetben érdemes elvonatkoztatni a körülményektől. Akkor marad az, hogy Webber nem fogadta el a csapatutasítást, annak ellenére is meg akarta előzni a csapattársát, amikor pedig rászóltak a boxból, nem reagált rá. Ugyanúgy, mint a hétvégén Vettel. Az, hogy ez éppen hányadik helyért ment a csata, szerintem lényegtelen, főleg akkor, ha a Vettelt támadók legfőbb érvéből indulunk ki, vagyis abból, hogy "a munkáltató utasítását minden körülmények között be kell tartani".

Én sem akarom amúgy védeni Vettelt, nem értek egyet azzal, amit csinált (viszont még kevésbé értek egyet az értelmetlen csapatutasításokkal), csak nem tetszik, ahogy lassan mártírt vagy angyalt csinálnak Webberből, Vettelből meg ördögöt. Tegyük hozzá, az előzés előtt Webber a célegyenesben olyan módon szorította a falhoz Vettelt, amiért Schumi pár éve a Hungaroringen komoly büntetést kapott, most meg még csak nem is vizsgálták az esetet. Ez a falhoz szorítás ráadásul egyébként is Webber kedvenc fegyvere. Szóval szerintem egyikük sem jobb vagy rosszabb semmivel a másiknál. Egyszerűen szét kell őket szedni, ahogyan szét kellett az Alonso-Hamilton párost is, mert előbb-utóbb a csapat teljesítményének rovására megy a viszonyuk.
2550 levél
Válasz 13.03.28. 09:40 #329
Pomee
Nem Vettel nyomja el, hanem az a rákos csapat... és ahogy olvastam a cikket, nekem az a "akkor kapjátok be a kukikámat" stílus jött ki Webberből... ami munkamorál szempontból hülye lépés... de akit a sor végén tartanak, attól ne csodálkozzanak ha "anyázik"

Ja és Webber azért nem megy sehova, mert
1. kell a kutyának egy vénember, amikor itt a sok kölyök
2. ennél csak jóval szarabb kocsiba kerülhet

Webber a másik oldal... max csak azért reklamálhat, hogy nincs fagyi...
Bár azért csak Kimi reklamálna

Továbbra sem mondom, hogy Vettel rossz, de pont a hasonlóak miatt gyűlöltem Schumit, Alonsot, Hamiltont... bazi nagy ego és minden és mindenki más mehet a 'csába.
Reméljük Vettel is kinövi majd ezt, mint a fent említettek...



Ps.: Azért kíváncsi lennék a két szituáció telemetriai adataira is
Bár az utóbbiét elvileg tudjuk...
Never underestimate the power of the Dark Side...
2883 levél
Válasz 13.03.28. 09:29 #328
Nayrobi
De ennél az esetnél azért volt lassabb Vettel, mert kers problémái voltak ha jól emlékszem, na meg nem is az első helyért ment, Webber akkor még előzhetett volna, tehát nem teljesen ugyanaz a szitu, bár nem védeni akarom.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 13.03.28. 09:13 #327
balays82
Kíváncsi vagyok, erre például emlékeztek-e:

Webber: Figyelmen kívül hagytam a csapatutasítást

Gondolom, igen, ha már az egy évvel korábbi szárnycserés eset mindig olyan gyorsan előjön. Akkor hogy is van ez? Ha én vagyok elől, akkor van csapatutasítás, ha meg hátul, akkor engem sem érdekel? A két eset között annyi a különbség, hogy Vettel meg is tudta csinálni, amit Webber csak megpróbált.

Azt kellene észrevenni (amit már egy párszor le is írtam), hogy kibékíthetetlen ellentét van a két pilóta között, egyáltalán nem tisztelik egymást, nem jó csapattársak. Nem csak állandóan mantrázni, hogy "Vettelke elnyomja szegény Webbert". Egyik versenyzőt sem kell itt félteni. Ha Webber annyira el lenne nyomva, már rég lelépett volna, mégsem tette. Vajon miért?
2550 levél
Válasz 13.03.28. 08:57 #326
Pomee
Akkor mennyünk ki az útra versenyezni, de te nem válthatsz 3asnál magasabb sebességbe... ennyire lennék én is "jobb"
Amúgy is a kis Vettelt mindig előnyben részesítették, pl. mikor tavaly előtt Webber kocsijáról leszerelték az új első szárnyat, mert szegény Vettel összetörte a sajátját... és ekkor Webber is vb esélyes volt...
Most meg csak szimplán nem bírta elviselni az agya, hogy pont Webbernek legyen hamarabb futamgyőzelme...
Valamint itt az összes pilóta DOLGOZIK! Nem hobbiból vezetgetnek... ergo ha a főnök a beosztottjának mond valamit, akkor annak lényegében úgy kell lennie... de itt lép a képbe Vettel giganagy arca... nagyon jól tudja, hogy a Red Bull-nál ő a sztár és kb. azt csinál amit akar... az meg már gerinctelenség, hogy ezt ki is használja, pláne a 2. futamon.
Legalább így is bővült a mondás: Szerelemben, háborúban... Formula 1-ben
Never underestimate the power of the Dark Side...
15990 levél
Válasz 13.03.26. 18:19 #325
ufodani
Pöti off

Vazze Kubi majdnem ugyanúgy járt mint akkor
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15990 levél
Válasz 13.03.26. 18:03 #324
ufodani
Gonooosz
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
2883 levél
Válasz 13.03.26. 17:05 #323
Nayrobi
Hát pont ez az, főleg, hogy Bottas most behozta 11-ik helyre, Maldonado meg kicsit szét van esve, de annyira nem gázos, szerintem a Sauber környékén lehetnek.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 13.03.26. 16:36 #322
balays82
A bármikor, az jelen állapotukban szerintem egy kicsit túlzás, de majd meglátjuk. Ki gondolta volna pl. tavaly ilyenkor, hogy Barcelonaban nyernek?
2883 levél
Válasz 13.03.26. 16:19 #321
Nayrobi
Szerintem a Williams bármikor jó lehet 1-2 dobogóra, meg mind1 is, ez lehet a legjobb rossz, vagy hogy szokták ezt mondani
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 13.03.26. 15:36 #320
balays82
645 levél
Válasz 13.03.25. 18:24 #319
4rc28
Szerintem az már régen rossz, hogy a pálya mellől határozzák meg a helyezéseket. Webber és Vettel között egy igazi versenyt láthattunk, nyert a jobbik is kész. Rögtön ellenpéldát is kaptunk a legutóbbi versenyben erre, így láthatjuk, hogy nincs jó döntés ebben. A legtisztább az lenne ha minden csapatnak egy versenyzője lenne, az már más kérdés, hogy ez mennyire kivitelezhető.
Néhányan talán még emlékeznek arra, amikor Schumacher úgy nyert, hogy csapattársa lefékezett a cél előtt, az se volt semmi. A lényeg, hogy az nem verseny ha kívülről mondják meg, hogy az adott pilóta előzhet-e vagy sem...
Ebben a párharcban egyébként is egyiküket sem kellett félteni, egyik sem hagyta magát.
"A gonosz győzelméhez csak annyi kell, hogy a jók tétlenek maradjanak."
14264 levél
Válasz 13.03.25. 16:48 #318
balays82
Oda biztosan. De a Williams mióta egy komoly csapat? Idén eddig kb. Toro Rosso szint. A venezuelai pénzcsap elzárásával meg talán még annál is gyengébb lenne.
2883 levél
Válasz 13.03.25. 16:41 #317
Nayrobi
Szerintem a Williamshez visszamehetne, ha nem jön több lóvé Venezuelából.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 13.03.25. 15:39 #316
balays82
Kicsit hatásvadász cím, mert konkrétan nem mondta, hogy a távozáson gondolkodik. Esetleg nem ártott volna egy kérdőjel a cikk címébe.
De nem is ez a lényeg. Elhiszem, hogy Webber ideges, valahol érthető is, de nekem azért furcsa, hogy pont most lett elege, amikor a csapat is teljes mértékben mellette áll, egyértelműen Vettel a bűnbak az ügyben. Közben meg a kettőjük viszonya kb. a 2010-es Török Nagydíjon történt ütközésük óta meg van mérgezve, csak időközben Vettel már egy háromszoros világbajnok klasszis, ő meg szépen felszedegette a lehullott morzsákat. Eddig ez is elég volt neki, nem lépett le más csapathoz, most meg hirtelen távozni akar? Én nem hinném. Kihúzza ezt az évet, aztán szépen visszavonul. Más komoly csapatba úgysem kell már.
15990 levél
Válasz 13.03.25. 15:13 #314
ufodani
Valszeg abból indultak ki(ahogy én is), h "hagyományosan" jól indulnak a ferrarik, ezt próbálták meglovagolni, csak hogy Alo ezt a ráfutással-nem 100-as odafigyeléssel- keresztbeverte.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.03.25. 14:30 #313
balays82
Ha az első kör végén kihozzák, akkor még inter gumit kellett volna feltenni az autóra, tehát a mezőny végéről kezdhette volna meg a felzárkózást, mindféle taktikai előny nélkül. Néhány pontot így is biztosan meg lehetett volna fogni, de szerintem most egy kicsit túlságosan éhes volt a Ferrari és Alonso is, úgy érezhették, jó az autó, van esély a győzelemre, így érdemes kockáztatni. Massa tempójából kiindulva nem biztos, hogy ebben is igazuk volt, de hozzá kell tenni, hogy Massa szokás szerint nem igazán érezte jól magát vizes körülmények között, csak a verseny második felében ment jó tempót, ami már kevés volt az első négyes eléréséhez. Alonso szerintem versenyben lett volna a dobogóért, ha nem ront az elején. Az ő részéről az igazi hiba a rajt utáni koccanás volt, türelmesebbnek kellett volna lennie, mert nem ott kell megnyerni a versenyt.
15990 levél
Válasz 13.03.25. 14:19 #312
ufodani
Ahha. Mindenesetre továbbra sem értem, hiszen látták, h a fittyenés miatt tiszta tüzijáték az autó eleje. Igen, valszeg kommunikáltak Aloval. Ez is örök tanulság.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.03.25. 14:09 #311
balays82
A Ferrari már vállalta a felelősséget Alonso kiesése miatt, Domenicali elmondta, hogy nem is hívták be őt szárnycserére, mert úgy gondolták, ki fogja bírni addig, amíg nem lehet slick gumikra váltani. Szerintem inkább közös döntés volt, de ilyenkor valóban a csapaté a felelősség nagyobb része, mivel sokkal több információ áll rendelkezésükre a sérülés mértékéről.
15990 levél
Válasz 13.03.25. 12:50 #310
ufodani
Belsőből jobban látható. Természetes reakció.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15990 levél
Válasz 13.03.25. 12:42 #309
ufodani
Nem volt szándékos az előzés... WTF !
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15990 levél
Válasz 13.03.25. 12:31 #308
ufodani
Jajaja
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
2883 levél
Válasz 13.03.25. 11:59 #307
Nayrobi
Nem, arra, ahogyan a végén ráhúzott, ezt nem mutatták a közvetítésben.
PSN: nayrobi11
15990 levél
Válasz 13.03.25. 11:44 #306
ufodani
Arra gondolsz, h Webber a pálya a csapattól távolabbi szélén futott be? Ha erre, akkor nem logikus, momentán csak Vettelre lehetne ideg.
Vagy más?
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15990 levél
Válasz 13.03.25. 11:26 #304
ufodani
Kár, h nem voltam itt élőben. Minden elhangzott már pro és kontra, csak ismételni tudok megállapításokat egy kicsit nyilván szimpátia függően, mert tegyük a kezünket a szívünkre, a megállapításokba ez is beleköp.
Ez botrány mindkét csapatnál. Az a csoda, h a hosszú évek alatt ezek a szituk és reagálások nem kerültek ENNYIRE NYILTAN a felszínre. Ebből is látszik, h a háttérben milyen feszkók rohangálnak. Ez most látványosan kipattant a nyilvánossághoz is és ezért hüledezik mindenki.

Én azt az oldalt támogatom aki azt mondja: amennyiben tényleg elhangzott(miért is falsoskodna Webber) olyan csapat utasítás, h ok vezettek, hozzátok be így a verdákat, akkor mi volt ez a Vettel öntörvényeskedés. Vettel egyszerűen anulálta apja kijelentését, kockáztatva azt is, h a csapat egy kövér 0 ponttal gazdagodjon. Webber betartotta azt az óhajt, h szépen így fognak becsorogni, nem hajtotta tovább magát. Amikor pedig eksönben volt, már késő volt, mert azért Seba jobb versenyző, ezt nem vitatom. Vettel a szememben egy erkölcsi vesztes, vki talán Bala mondta is, h ezzel többet bukott mint amennyi pontot nyert, ez nem is vitás. Leírta magát! És ezt nem csak azért mondom, mert álltalában az életben is a szimpatikus vesztes áll közelebb az ember szívéhez. Ezt semmissé tenni egy bocs gyerekek-kel messze nem lehet. Viszont ha magát a versenyszitut nézem, magát a manővert(eket), akkor Vettel nagyon komolyan és profin vitte véghez az előzést. Viszont profi volt Webber is, h nem szállt el ott helyben az agya, és a határon mozogva nem ütötte ki Sebát és minden mindegy alapon ezálltal saját magát is. Szóval a versenyszitu pöpec volt, de sajnos nem erről szólt a csatájuk, hanem Vettel unfrankójáról, arról, h nem tartotta be az utasítást. Csak nehogy precedens értékkel bírjon, mert akkor szabadulnak majd el a pályán az indulatok, a jól van mondjátok csak, aztán majd én eldöntöm szituk.

A másik botrány a Mercijé, Brown többszöri utasítása. Ezt talán annyira nem kell ragozni, hiszen hasonlók fordultak már elő korábban is szinte minden csapatnál. Csak én nem kamázom, ha hülyére veszik a nézőt: Ez Hambi versenytempója, tudna ő gyorsabb is lenni, de a benya miatt ennyit mehet csak. Jaaa! Tetszett volna jobban spórolni, mint mondjuk Rosberg. Nem vitatom, h Hambi is tudott volna jobban menni, de ha egyszer így alakult, h náne elég benya, akkor viselje a következményeit.
Mindenesetre Hambi, akit sosem csíptem, ma jelesre vizsgázott a dobogón a megnyilvánulásával, tudta ő, h honnan fúj a monszun.
Seba leírta magát nálam, míg Hambi közelebb férkőzött hozzám! A reális dobogó Webber-Vettel-Rosberg.

Alo pedig rossz döntést hozott. Nyilvánvalóan nem látta, h mekkora a gond és ezért önhibáján kívül rosszul mérte fel a helyzetet(azért azokat a "hegesztő" szikrákat érzékelhette volna). Lehet vhol már olvasható az, h a csapat mondta e neki azonnal, h kifelé, v egyébként is úgy gondolták, h rögtön kijön. vsz mindketten hibáztak, Alo is és a csapat is.
Massa barim rejtély, mint ahogy Kimi is.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.03.24. 15:03 #303
balays82
11867 levél
Válasz 13.03.24. 14:56 #302
RASTA guy
Webbernek respect
sakálemberek...
14264 levél
Válasz 13.03.24. 14:15 #301
balays82
És itt jön elő az a dolog, hogy a Forma 1 bármennyire is csapatsport, mégis sokkal inkább egyéni. Miközben VB-t nyerni csak egy jó és összetartó csapattal lehet. Vettel háromszoros világbajnokként talán úgy érzete, azt is megteheti, hogy nem veszi figyelembe a csapat érdekeit, Rosberg viszont még nyilván nem. Ezek után viszont kétlem, hogy Webber túl sok támogatást fog nyújtani Vettelnek, ha éppen arra lesz szükség, amikor pedig ezt bárki számon kéri rajta, a mai eset tökéletes ütőkártya lesz a kezében. Igaz, hogy Vettel nyert most 7 pontot, de összességében lehet, hogy többet vesztett, ha a szezon egészét nézzük. Ezt persze most még senki nem tudhatja.

pb69:

Én is említettem korábban, hogy Webber eddig sem az önzetlenségéről volt híres Vettel irányába. Az a helyzet, hogy ez a két versenyző szerintem kifejezetten utálja egymást, néha azt látom, hogy Webber egy kanál vízben is megfojtaná az általa kis taknyosnak tartott Vettelt, nem a mai volt erre az első példa. Nagyon nehéz lehet ezt csapaton belül kezelni. De tulajdonképpen Webber önként vállalta fel ezt a helyzetet, amikor inkább a versenyképes autót választva szerződést hosszabbított. Pedig ez a kapcsolat így nem igazán egészséges.
756 levél
Válasz 13.03.24. 14:10 #300
pb69
Tény, hogy Vettel nem fog fair-play díjat kapni ezért a megmozdulásáért, de néhány korábbi dolog azért igencsak elfelejtődött.

Egyrészt Webber "magától" SOHA nem segítette igazán Vettelt, csak ha már nem volt esélye ellentmondani. Pl. az elmúlt szezon végén teljesen egyértelműek voltak a vb esélyek. Ennek ellenére (talán) az utolsó előtti futamon úgy kellett berángatni a boxba Webbert, mert nem engedte el Vettelt, az idényzárón pedig valószínűleg nem is lett volna a Senna-féle baleset, ha Webber nem szorítja meg Vettelt. De az ausztrál többször nyilatkozta is, hogy nem igazán törődik Vettellel, harcoljon meg a címéért.

Másrészt a mai futamon Vettel indult a pole-ból, az időmérőn sokkal jobb volt csapattársánál. Vezetett is, amikor is rossz ütemben hozták ki a boxba, így Webber mögé jött vissza. Aztán a 2. cserénél is rosszkor hozták ki, még Ham is elé került. Mindkét esetben rácseszett a csapat döntéseire, forgalomba került és sokat kellett manővereznie, miközben Webber úszkálhatott a légüres térben. Ennek ellenére még a spórolás időszaka előtt utolérte Webbert, de rászóltak, hogy MÉG korán van, legyen türelemmel. A türelem újabb helyvesztést okozott (2. kerékcsere) és örülhetett, hogy egyáltalán a 2. helyre visszaküzdötte magát. Közeledett a verseny vége, de nem engedték menni, újra visszafogták.
Szóval Vettel nem eleve vert helyzetből indult a futamon, hanem ő volt a nyerő, amíg sorozatosan nem taktikázták el a kiállásait. Ezek után érezhette úgy, hogy kijár neki a győzelemért való harc, elvégre már futam előtt is ez volt a cél. Nyilván nem volt sportszerű Webber utolérése, a csatájuk már korrekt volt, ott már fullon mentek mindketten és a német nyert.
7503 levél
Válasz 13.03.24. 14:01 #299
Attila88
Mindenesetre nagyon érdekes párhuzamot produkált ez a befutó. Az első kettő nem tartotta be a vonatozást, láthattuk az okozott feszültséget, míg a mögöttük jövők betartották ezt, és ott is szemléletes volt a reakció.
Ebből látszik, hogy nagyon igazad van abban, hogy képtelenség minden szempontból jó döntést hozni ilyen szituációban.
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.