Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2013

1133 levél
Válasz 13.03.24. 13:05 #298
Laccy93
Nem a közvetítésre gondoltam, hanem amiről utána beszéltek, a boxutca online. Mondták, hogy ott folytatják majd az elemzést, arra lettem volna kíváncsi, de sajnos nem tudtam megnézni.

Webber-Vettel szituhoz még annyit, hogy igaz, hogy Webber sem mindig segítőkész, de azért csak segített Vettelnek nem egyszer már. Vettel sem halt volna bele, ha most az egyszer valamit visszaad. Mind tudjuk, hogy Webbernek úgysem lesz reális esélye a VB címre (főleg így), de remélem akkor Vettel sem hisztizik majd, ha valami nem úgy sikerül, ahogy gondolta. Tényleg olyan volt most ez, mintha ő lenne a csapatért, s nem fordítva. Pedig azért csak alá rakják évek óta a legjobb kocsit. Nyilván nyerni is kell vele, s Webber is ugyanazzal megy, tehát érezhető a két pilóta közötti különbség, de a csapat érdekeit is néznie kellene. Most nem ezt kívánta az érdekük, de ő a saját feje után ment. Azért sokat köszönhet a Red Bullnak, szóval igazán megfogadhatta volna, amit mondanak neki Egyébként pedig nem tudjuk, hogy valójában ki milyen üzenetet kapott a rádión, bárki állíthat bármit. Webber próbálhatja beállítani magát áldozatnak, Vettel pedig csökkenteni a "bűnét". Picit a Red Bull is álszent, hiszen hiába hangoztatják, hogy nincs első számú pilóta, mindenki tudja, hogy valójában van

Nem most tűnt fel, csak nem szoktam ide írni nagyon, így most beleírtam a hszbe. Viszont valóban, lehet rosszul fogalmaztam. Úgy tűnik, hogy több előzés van, csak valahogy a presztízse tűnt el a dolognak. Mintha régebben nagyobb dolog lett volna átverekedni magad a komplett mezőnyön. Akkor is voltak osztálykülönbségek a járművek között, de mintha egy picit jobban számított volna a "tudás". Persze ez csak az én véleményem
Az utóbbi időben csak nagyon ritkán fejezem be, amit elk
14264 levél
Válasz 13.03.24. 13:04 #297
balays82
Ja, az lehet.

Egyébként a Mercedesnél hivatalosan nincs feszültség, Rosberg azt nyilatkozta, hogy megérti a csapat döntését, Hamilton sem tartozik neki semmivel (Lewis utalt rá, hogy törleszteni fog a maiért). Nem tudom mennyire PR szöveg ez, de Rosberg fagyos kiszólása a futam után Brawn felé, nem erre engedett következtetni. Hideg fejjel persze már visszafogja magát az ember, nem úgy mint Webber tette a dobogón.
11784 levél
Válasz 13.03.24. 12:50 #296
Ghoost
Szerintem ő nem a futamra gondolt, hanem arra, hogy mondták Zoliék, hogy a stúdió beszélgetés folytatódik, csak nem az m1 tv adásában, hanem a neten lehet követni.

A futamról, Alonso nagyon nagyot hibázott most, szerintem teljesen feleslegesen kockáztatott, és ráfázott... ebből tanulni fog legalább remélem.
Vettel-Webber akció, itt erkölcsileg nem hozható ki senki "győztesnek" szerintem, mert Vettel a csapatát köpte szebe, Webber meg magát a sportot, amikor elvárta, hogy ne engedjék Vettelnek, hogy támadja. De a pontokat amúgysem az erkölcsi győzelemért osztják hanem az igaziért.
Szerencsétlen, hogy a Merciknél is pont ennyire közbeszólt a végén a csapatutasítás, így teljesen eseménytelen volt az utolsó pár kör.
14264 levél
Válasz 13.03.24. 12:04 #295
balays82
Én úgy tudom, hogy a Forma 1 közvetítése le van tiltva online, nem lehet interneten nézni.

Massa szerintem nem volt szürke, inkább a Ferrari volt az.

A Webber-Vettel féle eset meg nagyon nehéz ügy. Az már biztos, hogy Webber igazat mondott, amikor arról beszélt a dobogón, hogy csapatutasítás volt, a motort letekerve be kellett volna gurulniuk a célba. Ezt a Red Bull is elismerte, ahogyan Helmut Marko is azt, hogy kicsúszott a kezeik közül az irányítás, vagyis Vettel megszegte ezt az utasítást és saját döntése alapján kezdte támadni Webbert. Ezért azóta bocsánatot is kért. Azért mondom ennek ellenére, hogy nehéz ügy, mert szerintem a nézők nem erre a csapatutasításos, vonatozós Forma 1-re vágynak, hanem a kerék-kerék elleni küzdelemre, akár csapaton belül is. Óriási volt, amit Vettel és Webber művelt, csak a körülmények miatt keserű egy kicsit a szánk íze. Azt tudjuk, hogy Webber minden őt ért vélt és valós sérelem esetén kiveri a hisztit, így történt most is. Hozzá kell tenni, hogy fordított szituációban ő sem szokott mindig annyira segítőkész lenni, lehetne erre is hozni néhány példát. Teljesen egyértelmű, hogy alapból is nagyon feszült a csapaton belüli viszony, nem is hiszem, hogy sokági fenntartható már, maximum az év végéig. Véleményem szerint tehát Vettel hibázott, amikor figyelmen kívül hagyta a csapatutasítást, de ezek a csapatutasítások a nézők és s port számára egyáltalán nem kívánatosak, így valamilyen szinten mégis tolerálható a tette. Vettel egy önző pilóta, de csak annyira, amennyi ahhoz kell, hogy valaki sikereket tudjon elérni ebben a sportban. Annyira, amennyire Senna, Prost, Schumacher is az volt, vagy éppen amennyire jelenleg Alonso is az.
Ez különbözteti meg őket egy Rosbergtől, aki fogcsikorgatva bár, de betartotta az utasítást. És ebből látszik a legjobban, hogy ilyen szituációban szinte lehetetlen jó döntést hozni csapaton belül, egyik versenyzőben úgyis ottmarad a tüske.

Ami az utolsó bekezdést illeti, én azon csodálkozom, hogy neked ez csak most tűnt fel. A DRS és a KERS bevezetése óta a párharcok ilyenek, védekezni szinte lehetetlen, akkora előnyt biztosítanak a hátulról támadónak. Nagyon ritka, amikor valaki olyan sokáig tudja tartani a mögötte érkezőt, mint Schumi Hamiltont két éve Monzában, jellemző, hogy utána módosították az ívváltásra vonatkozó szabályokat, hogy többet ne forduljon elő. Abban viszont szerintem tévedsz, hogy régen több volt az előzés, mostanában lett nagyságrendekkel több, köszönhető a DRS zónáknak. Azóta van olyan futam, hogy 100-150 előzés is van, csak a többségük annyira jellegtelen és sima, hogy szinte már fel sem tűnik.
756 levél
Válasz 13.03.24. 11:55 #294
pb69
Komoly kis futam volt ez is, ráadásul teljesen más, mint az előző.
A RB-t és Vettelt persze megint előveszik, pedig most ennél tisztábban nehezen lehetett volna megoldani a helyzetet. Eddig az volt a baj, hogy Vettelt nyomják, most nem ez történt, de így se jó. A németet kétszer is nagyon rossz ütemben hozták ki kerékcserére, így a sima vezető helyéről 2. lett majd még hátrébb esett. Aztán szóltak neki, hogy ne menjen Webber után, mert korán van. Persze később se nagyon akarták engedni, ő viszont nyerni akart és ez így van jól. Újra megmutatta, hogy tud küzdeni ha kell és azért az előzés is megy. Keményen, de sportszerűen csatáztak a helyért és Vettel nyert. Ennyi. Webber nyilván elvárta volna, hogy tartsák Vettelt mögötte (ld. Rosberg eset), de mégis mire fel?
A Ferrari és Alonso betlizett. Jó helyről indultak és egész jól sikerült a rajt, csak hát túl nagy volt a hév. Arról ugyanis elegánsan elfeledkeztek, hogy Alo ment neki Vettelnek, majd nem jött be szárnycserére. Eléggé uralja a vöröseket, általában az történik amit ő akar. Most ez visszanyalt. Az meg vicces, hogy megint beállítják áldozatnak és magasztalják a jó döntése miatt. A lényeg, hogy önhibából újfent 0 pont lett a "jutalma". Massa viszont a rossz rajt ellenére elég jól ment, legalább most tudott futni a tudása szerint.
A Mercedes a nap másik balekja. Végre van egy jól működő versenyképes autójuk két éhes és éles pilótával. Erre elkúrják a renoméjukat egy tök felesleges taktikai húzással. Indokolatlanul óvatoskodtak Brawnék, Rosberg sallangmentesen elment volna Ham mellett, nem lett volna nagy adok-kapok, mint a RB-nál. Ham viszont megint sokat nőtt a szememben, korrektül viselkedett. Nem nagyon láttam még ennyire égő arccal a dobogón, pedig erről aztán nem ő tehetett.
A McLaren továbbra is szánalmas. Az első adódó lehetőség lett volna egy épkézláb eredményre, ezt is jól elcseszték. A végén még Ham rám cáfol a döntésével (váltással).
A FI is alulmúlta az alulmúlhatatlant, Hülkenberg viszont parádésat ment.
A Lotus is eléggé visszaesett, bár Raikönnennek lehetett vmi gáz az autójával. Nem tűnt motiválatlannak (pláne az ideges rádiózás alapján, soha nem hallottam ennyire pipának), egyszerűen nem volt meg a tempó. Amúgy a gumikkal megint jól bántak.
1133 levél
Válasz 13.03.24. 11:39 #293
Laccy93
[Fél OFF]
Másnak működik az online felület az mtv-n? Nézni akartam, kíváncsi lettem volna a véleményekre a stúdióban, de az oldalt se tölti be valamiért... Vagyis ez így nem igaz, tölti, de ennél lassabb már csak akkor lehetne, ha nem töltene. Mire ezt megírtam betöltötte, csak nem indul. Great.

[ON]
Alonso kiesésével nem indult jól az én szempontomból a verseny, így utána Kiminek szurkolhattam teljes erőből, hiszen amúgy is kedvelem. Olyan sok örömöm ebben sem lehetett, nem jött ki a lépés neki ma. Buttonben még láttam fantáziát, gondoltam inkább nyerjen ő, mint esetleg Vettel, de sajnos ez sem jött be. Massa nagyon visszaesett, teljesen szürke volt ma. Alig maradt valaki, akinek szurkolhattam volna, így lényegében Vettel ellen szurkoltam, ahogy egyébként is szoktam. Hát ez sem jött be. Nicot sajnáltam, de valahol megértem Brawn döntését, mert a Red Bullnál sem örültek Vettel merész húzásának. Apropó Vettel, ha az történt, amit Webber elmondott a pódiumon, akkor én neki adok igazat. De persze ebben benne van az is, hogy nem igazán kedvelem a németet. Webbert se, de az részletkérdés. Ritka alkalom volt, de most leszámítva a verseny utolsó etapját, a verseny utáni részek tetszettek a legjobban. Azok a fejek, pricless

Más: Csak nekem van olyan érzésem néha, hogy régebben mintha több előzés és akció lett volna? Vagy legalábbis izgalmasabbak voltak a párharcok. Például annak is megvolt a maga bája, mikor valaki fantasztikusan védekezett, ma már szinte lehetetlen védekezni, még hasonló erősségű autók esetében is.
Az utóbbi időben csak nagyon ritkán fejezem be, amit elk
2883 levél
Válasz 13.03.24. 11:35 #292
Nayrobi
Ez a Red Bull fura egy csapat. 2010, Török Nagydíj. Szólnak Webbernek, hogy csavarja vissza a benyát, mert állítólag Vettel is ezt teszi, mi történik? Ütköznek. Eltelik 3 év, és ugyanezt előhúzzák. Hát ezek hülyék? Webber helyében elhúznék innen a picsába, bár többet nem is nyerne, az is tuti.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 13.03.24. 11:24 #291
balays82
Nehéz bármiféle párhuzamot vonni az első két futam között, akik Ausztráliában jók voltak (Lotus, Ferrari, Force India), azok most betliztek, de legalábbis gyengébben mentek, akiknek egy hete problémáik voltak (Red Bull, Mercedes), azok kerültek előre. De a szezon első felében ez szinte már megszokott.

Előzetesen arra lehetett számítani, hogy a Red Bull és Mercedes száraz körülmények között nem fog jól bánni a gumikkal, de ennek pont az ellenkezője történet. Igaz, a gumikkal senki nem bánt jól, mert azért nem semmi, hogy a kemény keverékkel is csak 12 kört lehetett menni, de mégis ez a két csapat volt most a legjobb ezen a téren. Szerintem két futam után ki lehet jelenteni, hogy a Mercedes sokat lépett előre aerodinamikai téren is, a motorerővel pedig eddig sem volt gond. Ráadásul most jön Kína, ami végképp hazai pálya számukra (főleg Rosberg számára), nem lepődnék meg, ha a dobogó felső fokára is fellépnének. Aztán meg kérdés, hogy az évközi fejlesztési versenyt hogyan bírják majd, de szerintem idén jobban, mivel nagyon komoly emberi és anyagi erőforrásokat összpontosítottak most a Forma 1-es programra, komolyabbat, mint az elmúlt 3 évben bármikor.

Massa véleményem szerint nagyjából kihozta a maximumot a Ferrariból, nem vagyok benne biztos, hogy Alonso képes lett volna előrébb végezni, ha versenyben marad, elég nagy volt a szakadék az első négy és a mezőny többi része között.

Räikkönen teljesítménye a verseny legnagyobb talánya, mert az egy dolog (bár meglepő), hogy a Lotus nem volt túl versenyképes ma, de Kimi csapaton belül is alul maradt, miközben a középmezőnyben szenvedte végig a futamot. Ilyet mondjuk tavaly is láttunk tőle néhányszor, ha azonban nem tudja állandósítani a formáját, akkor nem fog tudni VB címért menni az idén. Igaz, az még kérdéses, hogy erre a Lotus egyáltalán alkalmas-e.

A McLaren magához képest lépett valamennyit előre, de ez még mindig elég kevés. Kíváncsi lettem volna, hogy Button taktikája mire lett volna elég, de a csapat szokásos bénázása miatt ezt nem láthattuk.

Érdekes futam volt, de az biztos, hogy alapvetően nem Hamilton kerékcserés mutatványa miatt fogunk sokáig emlékezni rá, hanem a Red Bull és a Mercedes csapatán belül történt események miatt. Erről szerintem még sokat fogunk beszélni, de nem lesz egyszerű a két csapaton belül sem kezelni ezt a helyzetet.
6388 levél
Válasz 13.03.24. 11:19 #290
Beny12
Webber reakcióját teljesen megértem. Szezon eleje van, Vettel a második hellyel is átvette volna a vezetést, Webber meg folyamatosan a német mögött foglalt helyet csapaton belül. Ennyi kijárt volna neki.

A mercit se értem. Ahogy lentebb is írtad valszeg a marketing is szerepet játszott a döntésben, de megint azt mondom, hogy így az elején miért ne lehetett volna elengedni Rosberget? Ennyire rosszul nézett volna ki, hogy Hamiltont megelőzi Rosberg?

Egyébként Hamilton egyre szimpatikusabb, pedig nagyon nem szerettem, miután Massától elszedte a VB-címet. Ezzel kb arányosan csökkent Vettel iránti rajongásom... Egy csepp tisztelet nincs a csapattársával szemben, sőt néha az az érzésem, hogy úgy áll a dolgokhoz, mintha a csapat fölött állna, csak mert 3x-os bajnok.
14264 levél
Válasz 13.03.24. 11:00 #289
balays82
Webber ráöntötte az olajat a tűzre a nyilatkozatával, Hamilton viszont nagyon korrekt.
14264 levél
Válasz 13.03.24. 10:51 #288
balays82
A Red Bull és a Mercedes körül is rendesen megfagyott a levegő. Rosberg és Webber is meglehetősen ideges, de Vettel és főleg Hamilton boldogsága sem felhőtlen.

Attila88:

Igen, egyértelmű, hogy Hamilton ilyet nem kért volna a csapattól, nem ilyen versenyzőnek ismerjük őt.



7503 levél
Válasz 13.03.24. 10:51 #287
Attila88
Aaa, ez nagyon kemeny. Egy felmosoly nincs a dobogon...
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
7503 levél
Válasz 13.03.24. 10:49 #286
Attila88
Es ennek ertheto okokbol hamilton sem orul. Ez igy nagyon ciki. Ennyit az a harmadik hely nyilvan nem ert.
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
14264 levél
Válasz 13.03.24. 10:44 #285
balays82
Az meg különösen durva, hogy Rosberg kénytelen volt az üzemanyag spórolós Hamiltonhoz lassulni, pedig így már kockázat nélkül meg tudta volna előzni, ha hagyják. Úgy látszik, marketing szempontból jobban mutat Lewis a dobogón, de ezzel Nico csúnyán be lett árazva csapaton belül.
7503 levél
Válasz 13.03.24. 10:42 #284
Attila88
Ja, hogy uzemanyaguk sincs
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
7503 levél
Válasz 13.03.24. 10:41 #283
Attila88
Szanalmas a merci :/ Rosberg siman elmenne hamcsi mellett. Raadasul dobogorol van szo.
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
14264 levél
Válasz 13.03.24. 10:33 #282
balays82
Na, a Mercitől lehet, hogy vissza kell vonni. Ne már Brawn, hagy menjen már Nico, ha tud. Hamilton máris első számú?
14264 levél
Válasz 13.03.24. 10:26 #281
balays82
Óriási piros pontot érdemel a Red Bull és a Mercedes is, hogy hagyják a csapattársak közötti csatát. Még akkor is, ha a Hornerék és Brawnék is idegbajt kapnak közben.
8893 levél
Válasz 13.03.24. 10:24 #280
goodboy007
VETTEL WEBBER
8893 levél
Válasz 13.03.24. 10:09 #279
goodboy007
Nem értem, hogy amíg a kereket felrakó páros fel nem teszi a kezét, miért kell felemelni azt a kib@szott nyalókát.
14264 levél
Válasz 13.03.24. 10:08 #278
balays82
McLaren

Ez a csapat néha teljesen reménytelennek tűnik.
14264 levél
Válasz 13.03.24. 09:49 #277
balays82
A Force India nincs ma a helyzet magaslatán. Pedig most sem mentek rosszul.

Úgy tűnik, ez a hűvösebb idő most fekszik a Red Bull és Mercedes számára, pedig egy hete a Mercedes például a keményebb keveréket ette meg gyorsan, most meg a még keményebben is jól megy.

14264 levél
Válasz 13.03.24. 09:29 #276
balays82
Alonso a rajtnál belement hátulról Vettel autójába, amitől leszakadt az első szárnyának egyik oldala, de nem jött be a boxba, hanem megpróbálta kihúzni a kerékcseréig. Nem jött be a húzása, mert a célegyenesben a menetszél lekapta az egészet, így kiesett.

Massa meg egyszerűen csak lassú valamiért.
7503 levél
Válasz 13.03.24. 09:26 #275
Attila88
Azokat a pavlovi reflexeket, hogy "gyere, kerekcsere!", nehez mar ujrairni

Kicsit elaludtam, ferrarikkal mi tortent?
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
8893 levél
Válasz 13.03.24. 09:18 #274
goodboy007
Hamilton verseny közben a McLaren-hez igazolt, az igen .
14264 levél
Válasz 13.03.24. 09:18 #273
balays82
Hamilton bement a McLaren boxba!!!! Mint Button néhány éve.

goodboy007:

Az szerintem már nem csoda, az egyenesben elég komoly erők hatottak arra a sérült szárnyra.
8893 levél
Válasz 13.03.24. 09:17 #272
goodboy007
Úgy értve, hogy később, az egyenesben.
14264 levél
Válasz 13.03.24. 09:15 #271
balays82
Nem csavarodott a kocsi alá, "csak" leszakadt az egyik vége. Attól csavarodott a kocsi alá, mert Alonso kockáztatott.
8893 levél
Válasz 13.03.24. 09:10 #270
goodboy007
Pedig már a rajtnál látszott, hogy nekiment.
Minimálisan tolta meg, elég gáz, hogy egy ilyentől a kocsi alá csavarodik az egész szárny.
14264 levél
Válasz 13.03.24. 09:05 #269
balays82
Alonso szárnycsere! Webber meg kompenzálta a múltkori elrontott rajtot.

szerk:

Nem szárnycsere, hanem kiesés. De rossz döntés volt kint maradni ilyen szárnnyal.
14264 levél
Válasz 13.03.24. 08:53 #268
balays82
Természetesen a futamra megérkezett a délutáni monszun. Remélem, rendesen elindítják a versenyt és végig is tudják futni. Kíváncsi vagyok, mikor jön rá végre az FIA, hogy két órával előbbre hozva a rajtot, sokkal nagyobb eséllyel lehetne normálisan lebonyolítani a futamot. Ha az esőt nem is lehetne elkerülni, legalább a sötétedést igen. Azt sem hiszem, hogy az a reggel 7 óra olyan nagy érvágás lenne az európai nézőknek.

Annyi pozitívuma van a dolognak, hogy nem a gumi határozzák meg a végeredményt, legalábbis addig, amíg esetleg fel nem szárad a pálya.
15993 levél
Válasz 13.03.23. 22:58 #267
ufodani
Kibìrtam, h ne nézzem meg napközben sehol, csak nemrég a M2-őn láttam. Massa hatalmas volt ismét... A ferkának pedig óriási az esélye a győzelemre, a rajton Seba meg lesz reggelire . Holnap is csak az ismétlést látom
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
31900 levél
Válasz 13.03.23. 12:57 #266
Creativ3Form
Raikkönen 3 rajthelyes büntetést kapott, mert feltartotta Rosberget, így csak a 10. ről indul holnap.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 13.03.23. 10:05 #265
balays82
Massa-Alonso: 2:0 !

Vettel ilyen körülmények között is érinthetetlen volt, de az időmérő edzés megnyeréséért nem jár pont. Addig örülhetnek a vetélytársak, amíg eszik a gumit a Red Bullok. Főleg a Ferrari, akik nagyon jó pozícióban vannak. De tényleg nem sokat jelent az időmérő, mert a gumikopás úgyis átír holnap mindent.
14264 levél
Válasz 13.03.23. 09:41 #264
balays82
Jó esély van egy esős Q3-ra. Remélhetőleg még ma. A nagyok megúszták a Q2-ben megérkező esőt, meg Sutil is megint ott van köztük. Bianchi ismét hátul alázta le a vetélytársakat, egyre inkább a Willimas és a Toro Rosso nyakára ér vele a Marussia.
14264 levél
Válasz 13.03.22. 10:47 #263
balays82
Webber nyitott az élen Sepangban

Räikkönen állt az élre a második edzésen

A slick gumik állítólag most is durván gyorsan elkopnak, akár még az is elképzelhető, hogy nem marad elegendő a versenyre. Az első szabadedzésen így sem ment ki fél óráig senki a pályára, valószínűleg a gumispórolás miatt. Egyelőre a Red Bull a leghangosabb a témában, illetve egy meg nem nevezett csapat már a Pirellihez fordult extra garnitúra gumiért (lehet, hogy ők). Sajnos ugyanaz a helyzet, mint egy évvel ezelőtt, az nyeri a versenyt, akinek az autója jól bánik az abroncsokkal.

Közben bejelentették, hogy távozik a Mercedes ügyvezető-igazgatói posztjáról Nick Fry, feladatkörét Toto Wolff veszi át. Ahogyan az várható volt, lassan teljesen átszervezik a csapatot. Kíváncsi vagyok, Brawn meddig maradhat.

14264 levél
Válasz 13.03.20. 19:52 #262
balays82
Az időpont elvileg nem rossz, csak én pl. biztosan nem fogom tudni megállni, hogy ne nézzem meg addig a végeredményt. Akkor pedig már nem sok értelme van végignézni egy szabadedzést.
15993 levél
Válasz 13.03.20. 19:25 #261
ufodani
Igen, olvastam. Nekem az időpont tökéletes.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.03.20. 19:22 #260
balays82
A jó hír, hogy egész évben közvetíteni fogja az M1 a pénteki, második szabadedzéseket, a kevésbé jó, hogy soha nem élőben, hanem péntek éjszaka (22:40-től, a Maláj Nagydíj esetében 23:10-től).
14264 levél
Válasz 13.03.18. 19:58 #259
balays82
Igen, látszik, hogy Bianchi nem véletlenül szerepel a Ferrari hosszútávú tervei között. Az egész hétvégén kiemelkedett a sereghajtók közül, tényleg ő lehet az, aki szerencsés körülmények között pontszerző helyre viheti be az autót. Lehet, hogy a Marussia is jól járt, hogy le kellett cserélnie Raziát, bár sajnálom a brazilt is. Csapaton belül nem lesz nehéz dolga, Chilton tipikus pénzes hobbipilóta, sok vizet nem fog zavarni, lehet villogni mellette.
8893 levél
Válasz 13.03.18. 11:17 #258
goodboy007
Hát a középmezőny Sutil kivételével nem igen remekelt, Buttont is beleértve .
Sok új név van, Kobayashi-t nagyon sajnálom, hogy nem kapott helyet, tavaly nem voltak látványos előzései, de megbízható pilóta, nem igen okozott balesetet és egy jobb autóval ki tudja miket láthatnánk tőle, csak hát a pénz nagy úr ugyebár.

Egyelőre csodálkozom, hogy a Mercedes a McLaren előtt futott be, bár ez nem előbbi dicsősége, hanem utóbbi vérgyengesége miatt is lehetett. A Merci mellett is elég szépen elhúztak a ferkák.
Első verseny, tényleg nem lehet semmit sem levonni az erőviszonyokról, de Kimi szokásához híven nagyon agresszíven vezetett és megérdemelten nyert. Kár, hogy Sutil autója pár kör alatt megette a szuperlágyat, kíváncsi lettem volna, ha úgy működik, ahogy kéne, akkor mire képes vele.
Szujó Zolinak örülök, látszik, hogy nagyon lelkes és nem nézi totál hülyének a nézőket, hogy mindent 25000x mond el. Jó lesz ez, pláne, ha a győzelmek is úgy alakulnak, mint tavaly az első 8 versenyen .
2883 levél
Válasz 13.03.17. 21:45 #257
Nayrobi
Ja és az kimaradt, hogy övé volt a 11. leggyorsabb kör, hiába nem számít ez már annyit mint régen, azért ez nem nagyon fordult elő az elmúlt 3 évben.
PSN: nayrobi11
2883 levél
Válasz 13.03.17. 21:41 #256
Nayrobi
Én nem voltam eddig nagy Bianchi fan, de azért nem semmi, hogy Bottastól tizenvalahány másodpercre maradt csak el, Chiltont pedig majdnem lekörözte, a tapasztaltabb Picnek is adott fél percet, nem rossz, remélem a Marussia összeáll idén, nekem eddig is ők voltak a szimpatikusabbak, na meg Pat Symonds tavalyi kinevezésével nagyot húztak, remélem szereznek idén legalább egy pontot, nagy fricska lenne ez a Caterham számára.
PSN: nayrobi11
12089 levél
Válasz 13.03.17. 21:13 #255
Gobiakos
Most néztem meg felvételről a futamot, és azt kell mondjam, tetszett. Az isteni Kimi (ahogy Feki haverom hívja) tényleg nagyon jól ment, Alonso sem panaszkodhat, de én személy szerint Vettel 15 pontjának örülök a legjobban; még annak ellennére is, hogy ő nem tette. Szezonnyitón egyből egy 3. helyet húzott be, innen meg csak feljebb lesz ezután. Hajrá Vettel, hajrá RBR!
15993 levél
Válasz 13.03.17. 11:24 #254
ufodani
Kimi, volt valami a levegőben a verseny előtt? - "Igen, por."
Kimi, nagy bulit tervezel a győzelmed után? - "Nem, privát lesz."
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 13.03.17. 09:31 #253
balays82
A futam közben elhangzott, hogy a McLaren gondolkodik a tavalyi autóhoz való visszatérésen. Nem tudom, mennyi ennek a realitása, de ha megtörténik, az az utóbbi idők legdurvább fejlesztési malőrje lehet, legalábbis azok közül, amit nyíltan fel is vállal egy csapat. Lecserélték a tavalyi év végének leggyorsabb autóját egy olyanra, ami lehet, hogy fejlesztési zsákutca, miközben a szabályok lényegében nem változtak. És most már Paddy Lowe sincs náluk.
Sokan nem nem értettük Hamilton távozását, de lehet, hogy jól döntött. Főleg úgy, hogy a jelek szerint nem ő kapta meg Schumi tavaly autóját, hanem Rosberg.

Ghoost:
Egyre gondoltunk.
11784 levél
Válasz 13.03.17. 09:23 #252
Ghoost
Egy kis érdekesség: futamgyőzelmek tekintetében Kimi beérte a másik korábbi McLarenes menőt, Hakkinent, fejenként 20 nagydíjgyőzelmük van.
A McLaren szezonkezdése tényleg katasztrófa, állítólag már a futam előtt felmerült, hogy a tavalyi autót kellene inkább összetákolniuk, mert ez az új teljes kudarc, technikai zsákutca, a csapat másik fele meg gondolom abban bízik, hogy majd rájönnek mi a baj vele.
Ennél már csak a Sauberé volt nagyobb leégés, hogy még csak ki sem tudták állítani az egyik autójukat a rajtrácsra... ilyen még a HRT-vel se nagyon volt.
7503 levél
Válasz 13.03.17. 09:17 #251
Attila88
De jó, hogy visszajött Kimi, és de jó, hogy a Lotus ott van élen!

Ferrari versenytempója korrekt, redbull hihetetlen, hogy még mindig az időmérőn előtudja kapni az űridőt, amiből szerencsére versenyre nem sok marad.

McLaren lemaradása számomra érthetetlen. Előző idényben sikerült a leggyorsabb autót végül összerakniuk (igaz, a megbízhatóságról ne beszéljünk), erre idén meg a kanyarban sincsenek

Merci időmérőhöz képest talán kissé csalódás, de róluk se igazán lehet megállapítani, mennyi az annyi. A lágy gumival és teletankolt autóval tizenpár kört elment Hamcsi, aztán a keményebb keverékkel és kevesebb üzemanyaggal, alig bírta tovább, mint a lággyal.
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
756 levél
Válasz 13.03.17. 09:14 #250
pb69
Jó kis idénynyitó futam volt ez, jó látni mennyire együtt van a mezőny eleje. A RB és Merci az időmérőn, a Ferrari és a Lotus a versenyen dominált.

Kimi nagyon nagy versenyt futott, minden tökéletes volt. Azért az új évezredben úgy igazán F1 a F1, ha Kimi ott van az élmezőnyben, örülök, hogy a tavalyi év után sikerült még előrébb lépnie. Talán végig éles harcban lehet a vb címért.

Alonso is nagyot futott a Ferrarival, de Massa sem szégyenkezhet. Időmérőn még jobb is volt a brazil, kíváncsi vagyok mennyire folytatódik a tavalyi szezonvégi tendencia. Mondjuk érdekesen eltaktikázták Massa versenyét, pedig sokáig volt Alo előtt.
Azt azért remélem, hogy ezen futam után már nem kell az idény végiéig a ferraris bullshit dumát hallgatni (mint még a teszteknél is) a versenyképtelen autóról. Lényegében erőből lenyomtak mindenkit Kimin kívül.

Vettel megint egyedül vitte a RB-t, nem vmi fényesen. Látszott már az első néhány kör után, hogy nem sikerült kiautózni a megfelelő előnyt. Ez pedig nagyon ritkán kecsegtet jóval náluk. Elég sokat kellett furikázni a mezőnyben, így ő is bemutathatott néhány szép előzést.
Abból kiindulva, hogy az idények 2. fele fekszik inkább a RB-nek, nem vészes ez a -3 pont, lehetett volna rosszabb is (ld. Massa, Webber, Hamilton, Rosberg, stb.).

A Merci úgy tűnt sokat lépett előre, aztán szokás szerint kiderült, hogy mégse. Meglepően jól mentek szuperlágyon, aztán Rosbergnél kakukk és Ham is szenvedett a gumikkal. Ha nem visszafele fognak haladni, mint tavaly, akkor lehet bennük potenciál.

A McLaren kritikán aluli módon kezdte a szezont. Nem tudom mennyi időbe telik majd feljebb lépniük, de nem lesz egyszerű. A Ferrari és RB komoly lépéselőnyben, de a Lotus és Marci csapatban is ott az egy-egy extraklasszis pilóta, akik a maguk javára fordíthatják a küzdelmüket. Mert úgy érzem, hogy ez a McL csapatfelállás elég gyengécske, nincs igazán toppilótájuk.

Sutilt emelném még ki, aki elég komolyan robbant vissza a F1-be. Pechére (és a kiszámíthatatlan gumik miatt) végül is pont csapattársa előtt végzett, de nagy potenciál lehet benne. Di Restát meg könnyen lehet, hogy megint elverik csapaton belül, lassan ideje lenne már mutatnia vmit.
Abban meg továbbra sem vagyok biztos, hogy Hülkenberg jót lépett ezzel a sauberes váltással.

Összességében tehát jól indul a szezon. A Pirelli megint eléggé belekavart a képbe, remélem azért nem lesz olyan kaotikus moslék az idény eleje, mint tavaly.
Kialakulhat egy érdekes kontraszt az időmérő és a futam közt. Akár az is dönthet a vb címről, hogy melyik oldal tud közelíteni a másikhoz. A futammenők kerülnek egyre előrébb a rajtrácson, vagy az időmérő specialisták húzzák fel a versenytempójukat.

Lényegesen jobb a közvetítés Szujóval, látványosan lubickol mellette Wéber is. Ideje volt már egy értelmes párosnak, mert évtizedek óta megy a vegetálás ilyen téren.
Mondjuk azért a piros ködöt továbbra nem sikerült kiirtani a stúdióból, mert most épp Szujó nyelvének hegyétől sajoghatott Alonso alsóbb fertálya. De hát nem lehet minden tökéletes.
15993 levél
Válasz 13.03.17. 09:12 #249
ufodani
Nohát azt kaptam amit vártam, amire számítottam, már ami a szorosságot illeti.
Ok utólag okos a zember gyereke, de lefogadtam volna, h a Merci köhögni fog, voltak erre utaló jelek az elmúlt napokban.
Ami a tavalyt idézte az az, h az időmérő vagyis az 1 karika az továbbra is a RB-lé, míg a versenytempó továbbra is a Ferkának a menő. Ebbe a kettősségbe kavart bele Lotuskimi, aki egyértelműen azzal nyert, h a legjobban használja a gumit: 2 cserével is meg lehetett oldani a versenyt. 3 csere esetén Alonso lett volna a best.
Hogy még jobban haza beszéljek, nagyon örültem Massa stabil és hibamentes versenyének és annak, h nem sikerült a boxosoknak ill a versenymérnökének elkúrni a meccsét. Ezt is tegyük hozzá ahhoz a fejlődéshez, ami látható volt a tesztek során.
Nem nehéz kitalálni, h az idei szezon is szoros és izgalmas lesz. Viszont nem fog előfordulni az, -mint tavaly- h az első talán 8 futamon mindig más lesz a győztes. Hiába ez az első verseny és hiába más az ausztrál mint a többi, mégis ezt gondolom.
Szóval ez a mai mindenképpen frankó volt nekem, a Ferka nyomul és Kimi pedig győzött
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.