Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

4682 levél
Válasz 16.06.24. 07:41 #1141
Christoph
Azt nem tudom szavakkal kifejezni, hogy a szintezést mennyire utálom egy RPG-ben (meg egyszerűen az olyan játékokban is ahol karakterépítés- fejlődés van). Itt egyszerűen elveszti a lényegét a fejlődési rendszer.
Merthogy úgyis odaszintez téged, buta gémert ha véletlenül máshogy haladnál. Ha jobb vagy ha rosszabb (a legbutábban a Dead Islandben oldották ezt meg, a zombik feje fölé is odaírték hogy xy szint - mindig a te szinteden volt minden - ez trehány fantáziátlan megoldása annak, hogy érdekessé tegyék a játékot hosszú távra).
A legjobb élmény volt számomra már a BG1-ben is amikor a játék bizonyos pontjain súlytalan volt a csapatom, pillanatok alatt szétkapták őket. Erre visszamentem, átszereveztem a dolgokat elmentem más területekre és visszamenve a problémás részre már volt keresnivalóm. Ez az az élmény hogy belefektetsz energiát valamibe, utána látod, hogy jól csináltad, működik. Számomra az egyik legfontosabb pont ez a mai napig.
Itt amúgy lehet persze értelme, ha játszhatatlanul nehéz a szinteltolódás miatt a kieg.

A másik vesszőparipám az a respawn. Ha egyterületet kipucoltam, akkor ne legyen tegyen be nekem mindig ugyanoda ugyanolyan ellenségeket. Ez egyébként a witcher 2-ben is bosszantott, bár elismerem, hogy nehézkes ezt máshogy megoldani. Úgy lehet megoldani hogy sok új területet csinálnak, új szörnyekkel. Az meg persze csomó meló.
Ezek talán apróságnak is tűnhetnek, de a játékélményt szerintem alapvetően határozzák meg. Manapság meg, hogy ne kelljen különösebben megizzadni egy játékban, félistennek érezhesd magad minden helyzetben (meg hogy állandó akció legyen - respawn), ezeket előszeretettel alkalmazzák.
10984 levél
Válasz 16.06.22. 16:48 #1140
VodevilX
Az mondjuk nagyon igaz, hogy a max nehézség sokszor az idióta irányítás miatt tényleg túlzottan frusztráló tud lenni az elején... de egy jó 10-15 szint után, itt is előjön, hogy te csak erősödsz a különbség meg csökken.
Amúgy én azt csináltam, hogy a tutorial után, ahogy rászabadulsz a világra, mentem egy nagy kört, összeszedni minden hirdetést. Utána könnyebb szemezgetni, hogy épp merre folytasd, a néhol lassabban kibontakozó főszál mellett.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
4682 levél
Válasz 16.06.22. 16:15 #1139
Christoph
Én most 3. nehézségen kezdtem neki. Egyelőre nem akarom magam direkt szívatni, szeretnék haladni is. Most inkább csak kikapcsolódni szeretnék, mint nagyon megizzadni .
12558 levél
Válasz 16.06.22. 15:49 #1138
McCl@ne
Ááá, itt szó nincs erről az Oblivion jellegű röhejről, illetve annyiban igen, hogy ha akarod, akkor bekapcsolhatod a szintezést, de ez csak egy opció, ami a legújabb DLC-vel jött, még nem próbáltam. Gondolom arra az esetre, ha már tényleg túl könnyű lenne a legnehezebb is.

Itt inkább neked van egy fejlődési/tanulási görbéd, amit ugye a bestárium is erősen támogat. Tehát death march-on konkrétan megdöglesz, ha nem tanulmányozod a harci leírásokat, a szörnyekhez adott tippeket, hogy mikor ilyen főzet vagy jel lesz a legmegfelelőbb. Viszont kényszer sincs, pl. egy lidércet szépen apránként is le lehet verni, vagy felcsapod a könyvet, elolvasod, hogy mi kell, és lényegesen hatékonyabban boldogulsz (de könnyű így sem lesz).

Nehéz visszaadni így írásban, mennyire eltalálták az egészet, de hidd el, iszonyatosan profi az egész.
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 16.06.22. 15:34 #1137
gothmog
A Gothic2 még élénken él az emlékezetemben! Az állatok és orkok hamar kiszámíthatóvá váltak, de a csontvázak közül a felturbózott típus, illetve némelyik neves emberkarakter komisz dolgokat tudott művelni egy-egy gyors és váratlan vágással K*rvaanyáztam ott rendesen helyenként, viszont mégis jó volt, sokat adott az élményhez, mert az ember kétszer meggondolta eleinte, hogy hova pofátlankodjon be... nem volt "godmode", meg "ideal difficulty curve for your character" érzés.

Egyedül azt nem szeretem, amikor a nehezítés azt jelenti, hogy egy mezei bandita a szar rozsdás bökőjével két szúrásból kibelezi a teljes vértben ácsorgó karakteremet, míg én a +5-ös extrahiperszupermágikus kétkezes karddal 20-szor kell, hogy eltaláljam a rongyokba öltözött testét, hogy végre kifeküdjön. Viszont, ha reális a dolog (adott helyzetben két vágástól Te is ugyanúgy megfekhetsz, mint az ellenfél), akkor jöhet majd
Endure. In enduring, grow strong.
12558 levél
Válasz 16.06.22. 13:59 #1136
McCl@ne
Nem kell parázni, sőt! Igazából még a bénaság (Peace ) sem számít, annál inkább a türelem, azzal meg neked nem lesz gondod. Sok játékban iszonyú balfaszul vannak belőve a szintek, de itt tökéletes a Death March nehézség: nem kell órákat gyepálni senkit, hogy meghaljon, ellenben téged sem üthetnek hosszasan, mert azonnal véged. Természetesen a realizmustól messze járunk, de az elején 2-3 nyílvesszős telitalálat a játék végét fogja jelenteni. Persze ezernyi lehetőséged van arra, hogy egy se találjon el
Magyarul aki a sztori miatt akarja végigvinni, annak simán jó egy normál, de aki szerepjátszani is akar, annak csak ez! Az emberi ellenfelek a kedvenceim death march-on: egy az egyben rendes párbaj alakul ki, tömeges harcnál pedig kőkemény taktika és időzítés. Persze emlékeim szerint viszonylag hamar felfejlődünk így is egy olyan szintre, ahol már nem lesz feszkó minden kirándulás a vadonba, de addig amolyan Gothic 2 hangulat fog uralkodni.

Egyébként én az alapjátékot végigvittem így, és egyetlen boss-t kellett újrakezdenem 3-4 alkalommal, azon kívül sima ügy volt minden.
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 16.06.22. 13:50 #1135
gothmog
Év vége felé tervezek majd egy végigjátszást a két nagy dlc-vel (első találkozásom lesz a 3-mal - egyelőre jegelem még a játékot). Tuti a legnehezebben kezdem akkor. Legfeljebb időnként heveny csuklási rohamod támad majd, ha sokat emlegetlek
Endure. In enduring, grow strong.
18829 levél
Válasz 16.06.22. 13:34 #1134
Peace
Én tuti kikészültem volna, mert mocskos béna vagyok. De egyszer lehet majd újra terítékre kerül és akkor megpróbálom úgy.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12558 levél
Válasz 16.06.22. 13:26 #1133
McCl@ne
Ja, ezt jó is, hogy mondtad, erősen ajánlottam és ajánlom most is mindenkinek: Witcher 3-at CSAK ÉS KIZÁRÓLAG legnehezebb nehézségi fokon szabad játszani! Ott annyira más, annyira kurva jó lesz az élmény, mintha egy egészen másik játékot tolnál Igaz, hogy 10-12. szint környékétől már ott is könnyebb lesz, mint kéne, de persze azért bármikor meg lehet halni fél perc alatt.

Van erről egy cikk is
Respect is not given. It's taken.
18829 levél
Válasz 16.06.22. 12:38 #1132
Peace
Rengeteg alkalom volt, hogy annyira belefeledkeztem a mellékküldetések pörgetésébe, hogy túlléptem a fő szálat 7-8 szinttel. De például a legutolsó DLC-ben visszamentem még 2x-es küldetéseket is csinálni, amik az alapjátékban kimaradtak, mert nem érdemes semmi kihagyni. Így is 53-as voltam azt hiszem a végére, és bőven erősebb bárminél, ami szembe jött. Mondjuk nem is a legnehezebb fokozaton toltam.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12558 levél
Válasz 16.06.22. 12:28 #1131
McCl@ne
Ezt nem fogod tudni jól csinálni A játék rendszere úgy van nagyjából kitalálva, hogy ha a fő küldetéseket, meg mondjuk a fontosabb mellékszálak felét megcsinálod, akkor mindig azon a szinten leszel, ahol "kell". Így viszont rengeteg jó küldetésről lemaradnál, úgyhogy szerintem ez nem a járható út. El kell engedni ezt a dolgot és érzésre játszani. Annyit esetleg figyelembe vehetsz, hogy nagyjából a fő küldetéseket az ajánlott szinten játszd végig, vagy esetleg +2-3 szinten belül, hogy kapj érte jó xp-t. A maradékot meg esetleg visszamenőleg, kevesebb xp-ért, nem fog zavarni, hidd el! A legutolsó mellékküldetés is van annyira érdekes, hogy le is szarod azt, ami érte jár
Respect is not given. It's taken.
4682 levél
Válasz 16.06.22. 11:43 #1130
Christoph
Megvettem a játékot - nézegettem már korábban videókat, de így kipróbálva is elképedtem a látványvilágán, a karakterek részletességén. Szóval le a kalappal így egy óra játék után is.
Az lenne a kérdésem, hogy a mellékküldetéseket hogy érdemes felvenni? Szeretnék mindent 100%-ra megcsinálni, de nem tudom hogy ez hogy megy egy openworld rendszerben. Attól félek, hogy lemaradok dolgokról, vagy előre nehezebbeket csinálok, miközben később meg csak a könnyebbek maradnak és nem lesz kihívás.
Ti hogy csináltátok, viszitek a főszálat és ami útbaesik mellékküldetés az nagyjából fedi a szintedet?
18829 levél
Válasz 16.06.21. 12:39 #1129
Peace
Semmi ilyen nem volt. Ahogy írtam is, látod, hogy jön fel, elugrasz, majd gyorsan vissza bukfenc, és két csapástól fekszik. Vipera szett hulladék, a Macskával sokkal komolyabb értékeim voltak, és akkor még nem is volt meg a nagymesteri!!! Azzal viszont meg már megállíthatatlan vagy.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
1349 levél
Válasz 16.06.21. 10:17 #1128
jawsika
Lehet félreértettetek. Nem az a baj, hogy komoly ellenfelek, közük nincs hozzám, az a baj, hogy sokáig tartanak. Próbáltam a jelekkel dolgozni, hellyel-közzel működik, meg valamivel gyorsabb is lezz, de nálam egy ütéstől lemegy az életük, nemtom huszada, szóval kell párat ütni beléjük, pedig full Viper gearben vagyok. De amint megütöm lemegy a föld alá, aztán 5 mp álldogálás, feljön, azonnal visszamegy, aztán megint, aztán feljön fennmarad, kap kettőt, elfekszik, akkor elugrok mert jön ugye az AoE, akkor megint lemegy. Én meg lassan kiégek...

Mindegy, alakul. A héten semmi időm nincs a game-re, a főszállal nem haladtam semmit, mióta megkaptam a kúriát, a mellékek mondjuk mennek lassacskán. Adja nagyon, kíváncsi leszek mi lesz a végére.

Csak az a két fránya failed quest ne lenne: a Novigrad bandái (túl későn vettem észre, hogy azt adott időben kell megcsinálni, különben már nem tudod, és 15 órát nem akartam újrajátszani miatta, és az Álmok barlangja, amivel meg hasonlóan jártam, csak ott buggolt picit, nem írta, hogy failed, csak nem volt ott senki, ahol lenni kellett volna, és akkor rá két patchre kijött, hogy az failed, mert meghalt az, akivel találkozni kellett volna. Azt bánom nagyon, de ott is valami 20-25 órányi gamet kellett volna újratolni, azt azért mégsem.
Talán majd újrajátszáskor.

Amúgy így, hogy mindent láttam, nekem a területek sorrendje:
1. Velen (toronymagasan a legjobb, nem csak a Witcherben, de talán minde terület közül, ahol valaha játszottam, pedig 98 óta gamelek, ha csak ott lennénk végig se bánnám, minden perce 10 pontos)
2. Fehér Gyümölcsöskert (tetszett ez is, kicsi, barátságos, jó beletanulni)
3. Toussaine (picit túl zöld, túl vidám, de azért ez is jó)
4. Novigrad (először azt hittem, ez lesz majd a kedvenc, hú, hatalmas város, de aztán visszavágytam Velenbe)
5. Skellige. Túl sok hegy, túl kevés látnivaló és a lényeg, túl túl túl túl sok víz. Utálom a vizes részeket, ott a kérdőjelek sincsenek meg, mert nem akarok egy lélekvesztőn 10 percekig harcolni pár szirénnel egy szaros sárga kardért. A szárazföldje okés, de a víz... Jaj de utáltam.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
18829 levél
Válasz 16.06.20. 08:10 #1127
Peace
Mikor látod, hogy túrja felfelé magát melletted, akkor elugrasz, majd gyorsan vissza bukfenc, és két vágásból halottak. Nem tart ez egy óráig.

Igen, csak egy lehet aktív.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
106 levél
Válasz 16.06.20. 05:43 #1126
Ricsi1976
Talán nem ártana egy kis olajat, jelet használni. Azér Igyad a főzetet is, mert azé' van!
19 levél
Válasz 16.06.19. 12:08 #1125
Montgisard
Nem tudom megcsinálni a lovagitornás küldit, ugyanis a 3.próbán mindig elbukom. 5 lovaggal állunk szemben, és akárhogy próbálkozom mindig elbukom a végén, nem engem hirdetnek ki győztesnek. Nem használok jelet,főzetet,bombát,olajat és hiába verem le az összeset, a végén ugyanaz nyer. Néztem videót, de nem látom mit rontok el. Kezdem meggyűlölni már a DLC-t miatta, pedig nagyon tetszett eddig. Valami ötlet esetleg? A választ előre is köszönöm.
106 levél
Válasz 16.06.11. 22:33 #1124
Ricsi1976
Használj rovarolajat és Q.
. Jelrlet, sokat segít! és igen, azokból amit említettél 1 lehet aktív.
1349 levél
Válasz 16.06.11. 21:10 #1123
jawsika
Két dolog:

Egy: aki kitalálta ezeket az óriási százlábúakat az szarjon sünt. Egy óráig tart velük minden harc, szörnyen frusztrálóak...

A másik: A mutáció részt nem annyira értem. Kifejlesztettem párat, de egyszerre csak 1 lehet aktív? Lvl 2-n is csak egyet enged aktívan tartani, és a főképen kinyitott két slotot, de oda csak alapképességeket enged rakni, szóval gondolom kkor max 1 lehet aktív az új cuccokból. Kár. :/
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
8613 levél
Válasz 16.06.11. 18:29 #1122
davkar9
Már a kérdésed is spoileres...

SPOILER
Az alapjáték befejezésétől függ. Ha Yent fűzted, akkor Yen, ha Trisst, akkor Triss. Ha egyikőjüket sem vagy pedig mindkettőnek csaptad a szelet és pórul jártál, akkor Ciri lesz ott witcherként vagy empressként.* Amennyiben pedig az alapban a rossz befejezést kaptad és egyik varázslónővel sem kavartál, akkor Dandelion fogad majd.

*Nekem a hármas románcom volt és Ciri császárnő lett, szóval elvileg neki kellett volna jönnie, a végén mégis Yen volt a házban. Utánaolvasás után kiderült, hogy ez a felállás jelenleg bugos, konzolparanccsal elő lehet csak hívni.
Simple. Eternal. Beige.
106 levél
Válasz 16.06.11. 18:20 #1121
Ricsi1976
Én a 3-as résszel léptem be a Witcher világába, de ma beszereztem a magyar szinkronos első részt is, kíváncsi leszek erre is. Mondjuk érdekes lesz, mert ps3, ps4 múltam után PC-n veretni kihívás lesz. Azért nyugtassatok meg, hogy lehet gamepaddel játszani.
18829 levél
Válasz 16.06.11. 17:58 #1120
Peace
Ohh....most nézem youtube-on. De lehet, csak mocskos béna voltam. Na mind1.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
1 levél
Válasz 16.06.11. 17:53 #1119
ssj411
Nagyon király lett ez a DLC is sok játék példát vehetne erről és nem agyatlan pénz lehúzós DLC-ket csinálnának. Annyit had kérdezzek a befejezéssel kapcsolatban spoiler mentesen persze a végén mi alapján dől el hogy ki lesz ott a házunkban? Konkrétan örülnék valakinek és hogy az a személy legyen ott. Köszi előre is a választ
18829 levél
Válasz 16.06.11. 17:53 #1118
Peace
Most szerencsés két napom volt. Nem messze nem 100%. A bunyók és a kártya küldik kimaradtak, mert teljes mértékben hidegen hagytak. A többit természetesen igyekeztem megcsinálni. 53-ason fejeztem be.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
31894 levél
Válasz 16.06.11. 17:38 #1117
Creativ3Form
Na mi van, pár napja még tippeket kértél, hogyan lehet párkapcsolat mellett játszani, erre most meg már kivitted? Very very nice. Remélem legalább 100%-ra, minden mellék, kincsvadász és witcher küldivel. Mert ha nem, akkor...
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
18829 levél
Válasz 16.06.11. 17:35 #1116
Peace
Csúcs volt ez a DLC is!!!!!!!

SPOILER
Azt hittem, hogy valahogy csak meglehet menteni a végén Anna-t, de bárhogy próbáltam, nem sikerült. Szomorú.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18829 levél
Válasz 16.06.11. 08:34 #1115
Peace
Utánaolvastam a "Csak egy maradhat" mellékküldinek, erre a szükséges küldetéseket már mind végigtoltam, és minden esetben a rossz opciót választottam.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
5011 levél
Válasz 16.06.10. 12:53 #1114
Gump
Kocsmákban tudsz venni kártyákat.
2048 levél
Válasz 16.06.10. 12:01 #1113
PanzerWolf
Köszi!
24%-nál vagyok, és 82 óránál. Elleszek egy darabig azt hiszem.
Ez a Gwynt eleinte annyira nem jött be.Eléggé primitívnak tűnt azokhoz a kártyákhoz amikkel régen játszottam élőben(M.A.G.U.S.,Trónok Harca)Most viszont egyre jobban tetszik.Kezdek rájönni,hogy vannak azért szépen kombók benne.Ahogy nézem rengeteg kártya van a játékba.Valamiből alig tudok venni és ez miatt nem jó a pakli.Meg most jöttem rá, hogy ha elverek valakit akkor az ad egy lapot.Nincsen esetleg a játékban kártyabolt?
Fenyeskardu Sturm 20W/Mo Feketebotos Necron 20N/Mo Ayzaz A Yazin 20Mo/Me Havas Jon 20R/Ri Vak Aemon 20Ri/Mo M A L B O R D U S 20E/Me D A R D A L I O N 20P/W Geor Dar Khordak 20A/E
18829 levél
Válasz 16.06.10. 09:59 #1112
Peace
Simán.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
31894 levél
Válasz 16.06.10. 09:39 #1111
Creativ3Form
Persze, hogy lehet. Illetve az új DLC-t még nem vittem ki, de ettől még sztem sinán lehet császkálni benne.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
2048 levél
Válasz 16.06.10. 09:27 #1110
PanzerWolf
Ha végigviszem a játékot, akkor utána lehet még bolyongani mint pl a Skyrimben?
Fenyeskardu Sturm 20W/Mo Feketebotos Necron 20N/Mo Ayzaz A Yazin 20Mo/Me Havas Jon 20R/Ri Vak Aemon 20Ri/Mo M A L B O R D U S 20E/Me D A R D A L I O N 20P/W Geor Dar Khordak 20A/E
106 levél
Válasz 16.06.09. 14:54 #1109
Ricsi1976
Tökéletes leírás!
2048 levél
Válasz 16.06.09. 12:58 #1108
PanzerWolf
Én még csak az alap játékban bóklászom.Ott tartok a fő küldetésben, hogy éppen Umát állunk neki visszaváltoztatni.Előző éjjel jól berúgtam a fiúkkal.Dőltem a röhögéstől(játéknál ennyire már régen). Ekkora marhákat a fejlesztőcsoportnál!
Fenyeskardu Sturm 20W/Mo Feketebotos Necron 20N/Mo Ayzaz A Yazin 20Mo/Me Havas Jon 20R/Ri Vak Aemon 20Ri/Mo M A L B O R D U S 20E/Me D A R D A L I O N 20P/W Geor Dar Khordak 20A/E
18829 levél
Válasz 16.06.09. 12:39 #1107
Peace
Nah úgy érzem nincs hiány szabadidőből.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
8613 levél
Válasz 16.06.09. 12:37 #1106
davkar9
Na ez is jó volt!

Szinte pont egy éve jelent meg a Witcher 3: Wild Hunt. A játék remek - és még lehetne sorolni a + jelzőket - lett, a CD Project Red megmutatta milyen is egy igazi 10/10-es játék. A lengyel srácok a dlckhez való viszonya jól ismert, így aztán elég furcsa volt, hogy már a megjelenés előtt bejelentettek egy expasion pass névre keresztelt csomagot is - ami a cseles névváltoztatás ellenére "csak" egy egyszerű season pass marad. Pont, pont mint a többiek, mondhatnánk. Az első "dlc", a Hearts of Stone, őszi premierjét kihagytam. Részben az akkori játékdömping, részben pedig a saját hülyeségem miatt. A kiegészítő fő karaktere ugyanis már az alapjáték első órájában ránk köszön és kikacsint, itt vagyok a lemezen, majd találkozunk. Pár hónapja pótoltam és valóban van egy kis kettősség, hiszen a HoS helyszenei egy az alapjátékhoz hozzátoldott kifli alakú terület, ami eddig csak egy láthatatlan fallal volt elválasztva - ismét előjön, mások is ezt csinálják. Címkézéstől függetlenül viszont bőven olyan tartalmat és minőséget adott, amit másoknál a teljes játék és a season pass együttvéve sem tud adni.

A csomag 2. tétele, a Blood and Wine esetében ilyen előzetes probléma már nem volt, a BaW ugyanis a régi idők kiegészítőjét idézi. Az alapjáték élményét adja, pár dolgot megváltozat, kicsit felrázva azt, de közben mégis ismerős marad. A HoS-nal ellentétben itt egy teljesen különálló területet kapunk, amit bármikor elkezdhetünk csak úgy önmagában, fix 30+os kezdő szinttel és egy szinthez illő felszereléssel. A naplónkba a Wild Hunt Dandelionhoz kapcsolódó küldetése után kerül be, de az ajánlott 34-es szint hiányában nem érdemes akkor még vele foglalkozni. A CDP többször is említette, hogy ez lesz Geralt utolsó kalandja, ezért hát a legjobb csak azután belevágni miután mindennel végeztünk - már csak az időrendiség miatt is.

Witcherünk a szokásos módon talál rá az új kalandra, egy hirdetőtáblán. Kifejezetten minket keresnek, na ez nem hétköznapi meló lesz. A találkozóhelyen régi ismerősök (sajnos a bemutatásuk a witcher saga utolsó kötetében kerül sor, erre itthon még várnunk kell) fogadnak, különleges megbízással érkeztek a messzi Toussiantból. Az uralkodó Anna Henrietta feladata papíron egyszerű, végezzünk a hercegséget fenyegető rejtélyes fenevaddal. A történetből hiányzik a WH érzelmi többlete, helyette viszont bőven lesz min gondolkodnunk. A fordulatokat néhányan talán kacifántosnak és logikátlannak találhatják, azonban ha valaki kellő odafigyeléssel játszik annak nem lesz ilyen gondja. A fő szál mellett ezúttal is rengeteg megbízás, kincsvadászat és mellékküldetés vár még ránk. Akadnak Vörös Báró és Egértorony minőségű komolyabb feladatok és viccesebb, rövid küldetések is. Kapásból 2 is eszembe jut, aminél az oldalamat fogtam a röhögéstől. Zseniálisak!

A főtörténet elején (kb. a 2-3. küldetés, érdemes legalább eddig elmenni) a díjazásunkról szóló beszélgetésben egy különleges előleget is kapunk, egy saját szőlősbirtokot. A kissé lepukkant házból és környékéből pénzzel és idővel egy olyan virágzó gazdaságot teremhetünk, amit még Ezio is megirigyelhet. A látványos változások játékmeneti bónuszokat is jelentenek. Otthonunkba ellátogatva 1-2 órás extrákat szerezhetünk, több hp, plusz tapasztalati pont, hasonlók. Az első adag felújítást követően egy alkimista labor is elérhetővé válik számunkra. Itt feltölthetjük főzeteinket és különleges főzetekhez és párlatokhoz használható szörny mutagéneket is átalakíthatjuk egyszerű piros-kék-zöld változattá. Erre az új fejlődési rendszer miatt lesz szükség.

Egy hamar elérhetővé váló mellékküldetés során már amúgy is mutáns hősünk további mutáción eshet át. A karakter fülön a képességeink alatt egy új hely válik elérhetővé. Ez a képességfa felépítését tekintve az első két részére emlékeztet, a belső körből kifelé haladva oldunk fel újabb dolgokat, képességpontok és mutagének felhasználásával. Egyszerre csak egy ilyen lehet aktív, ami érthető, hiszen elég tápos cuccok ezek. Fagyasztó hatás az aard jelnek, ellenség alacsony hps támadását hárítva azonnali kivégzés, főzetmérgezés esetén a sebeink mérgezik a támadót, stb. Az erejük mellett nagy előnyük, hogy további alap képesség helyeket is feloldanak, amik az aktív mutáció színétől függnek. Például jeleket erősítő esetén az extra helyekre csak jelekhez kapcsolódó képességet rakhatunk. Vannak többszínű mutációk és olyanok is, amik után színtől függetlenül pakolászhatunk. A költségek miatt a rendszer teljes kihasználására valószínűleg csak new game+ módban van lehetőség.

A karakterfejlődés mellett a népszerű minijáték, a gwent is bővült, méghozzá egy új frakcióval, a skelligeivel. A mutációhoz hasonlóan ez sem csak az ölünkbe lett hajítva, hanem ezt is egy külön küldetéssorozat vezeti be a játékba. A pakli kitalálója egy versenyt hirdet, amire mi is benevezhetünk, amennyiben hajlandóak vagyunk az új frakcióval indulni. Természetesen, az alapcsomag mellé még extra lapokat is érdemes beszereznünk, amit az alapjátékhoz hasonlóan másoktól nyerhetünk el. Bevezetés előtt álló frakcióhoz képest azért elég sokan, kb. 10-ből 8 ember, ezzel játszott. Elég aljasra sikeredett, egy húzással szerezhet akár több 10-en pontot is. A gyengeségét is itt kell valahol keresni, célszerű ezért egy felperzselés lapot is magunknál hordani, pont a kapcsolódó egységeik ellen lett kitalálva. Ja és ha lehet nem érdemes kihúzni a 3. körig, mert ekkor a frakcióképességükkel már eldobott lapokat idézhetnek vissza.

A térkép méretével kapcsolatban korábban azt ígérte a CDP, hogy nagyjából Skellige-szigetek lesz víz nélkül. Ez így is van, egy szép nagy területet kaptunk, ami ráadásul egy dombság, így könnyedén elláthatunk egyik végéből a másikba. Ismét igaz az "amit látunk, oda elmehetünk" szöveg. Hatalmas birtokok, erődök és a mindig, mindenhonnan látható főváros. Toussaint gyönyörű. Mármint az alapjáték is az volt, de ez valami egészen más. Élénk színek, napsütés, elképesztő. A design is teljesen eltér a megszokott szürke-koszostól. Minden, ami mediterrán. Egy kis spanyol hatás itt, egy kis olasz ott, tetejére egy kis francia. Az összkép nagyon adja. Fontos még megemlíteni a zenéket is. Átdolgozott Wild Hunt dallamok, új, fülbemászó számok. Sok sikert kívánok az főmenüs zene kiűzéséhez.

Egyetlen problémám volt csak a játékkal, ami már WH-ban is megvolt, a szintezés. A napló írja ugyan a küldetések ajánlott szintjét, de sokszor az oda vezető út egy annál magasabb küldetésen/helyszínen vezetett át. Kerültek be új witcher felszerelés receptek is, amik elsőre jól hangzanak a 40-es szintjükkel. Némelyik megszerzése kissé bajos, vannak olyan részek, amik 4-5 szinttel magasabb helyen találhatóak. Mire idejutunk addigra nagy valószínűséggel már esett egy jobb kard vagy a magasabb szintünk miatt legyárthatóvá vált egy korábban megszerzett, esetenként jobb felszerelés. Annyi előnyük viszont van, hogy fajtától függően 3 és 6 darab viselése esetén szett extrákhoz jutunk. Pl. a farkasnál az olajak hatóideje tovább tart. Az is lehet, hogy a mutációhoz hasonlóan ezek is inkább a ng+-ra lettek méretezve. A mutációhoz kapcsolódóan egy csúnya bugot is kifogtam, az otthoni alkimista labort nem lehetett használni egy idő után (2. adag fejlesztés talán?), ami igencsak megnehezítette a mutagének beszerzését. Maradt a hagyományos esik vagy nem esik módszer, illetve lett volna még lehetőség az alkímia fülön színt színre alakítani, de én ezt kicsit drága mulatságnak találtam pár egzotikus összetevő beszerzése miatt.

A Blood and Wine újabb remekül sikerült CDP alkotás lett, ilyennek kell lennie egy igazi kiegészítőnek. Sajnos játékon kívül és belül is hangsúlyozták, hogy ez lesz Geralt utolsó kalandja, ezért a Witcher világához visszatéréssel kapcsolatos mikor, miként vagy az egyáltalán kérdések várhatóan hosszú időre megválaszolatlanok maradnak. Mindenesetre kedvenc szörnyvadászunk ebben a formában egy tökéletes lezárást és búcsúztatást kapott. Köszönjük!

9/10

+
újabb hatalmas és gyönyörű terület
fülbemászó zenék
zseniális mellékküldetések
egy remek utolsó kaland

-
az alapjátékhoz képest kicsivel több bug
továbbra is meglévő szintezési problémák
ez volt az utolsó kaland
Simple. Eternal. Beige.
18829 levél
Válasz 16.06.09. 09:02 #1105
Peace
Meg kéne!!! Persze volt sokszor, mikor leült nézni a sorozatait vagy Ő is játszott kicsit. Majd visszaterelgetem erre az útra.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
106 levél
Válasz 16.06.09. 08:56 #1104
Ricsi1976
Sejtettem, hogy nem egyszerű, csak van egy olyan képzetem, hogy régen, mármint az alapjátékban könnyebb volt. Nekiestem egy 47-esnek, 41 szintemmel, persze halálfej volt felette. 10x minimum meghaltam, majd bátran elfutittam, mint Sír Robin. A feleségem is kockul közben, ez a meholdás. Ha meg valaki nem torelálha a hobbydat, az gáz. Meg kell találni az egyensúlyt.
18829 levél
Válasz 16.06.09. 08:02 #1103
Peace
Volt ma 15 percem reggel, sikerült megcsinálnom egy mellékküldetést!!!!!!! Igazából csak kínomban nevetek.
Beszéljünk inkább arról, hogy kinek hogy sikerül időt kisajtolnia játékra egy párkapcsolatban.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
10984 levél
Válasz 16.06.08. 22:04 #1102
VodevilX
Most hogy újrázom úgy tűnik, hogy vagy olvasol róla, vagy megölöd az elsőt az adott szörnyből és utána megjelenik.
Más kérdés, hogy talán a játék egyik legnagyobb hibája, hogy witcher kibaszott 3. része lévén kurva recepteket kell keresni mindenhez... az amnézián már túl vagyunk, meg két játékon ahol ezeket már tudtuk... erre csomó minden kb máktól függ, hogy megtalálod-e mindet... az is milyen mikor a sima recept megvan utána meg a legjobb, de a középső hiányzik és azért van cumi. Így valamilyen szinten kötelezve vagy, hogy tényleg minden kérdőjel/quest/kavics alá benézz, és még akkor is szerintem előfordult már, hogy valamit nem lootoltam ki... Ezt egyszerűen úgy kellett volna megcsinálni, hogy egyre ritkább alapanyagokat kell beszerezni az egyre jobb verziókhoz.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
106 levél
Válasz 16.06.08. 21:40 #1101
Ricsi1976
Arra tud valaki megoldást, hogy a bestenáriumban miért nem jelenik meg az "élőlény" amelyiknek bátran nekiesek? Hogy megnézzem mi jó ellene, olaj és jel? Régen mindig lehetett látni.
31894 levél
Válasz 16.06.08. 21:38 #1100
Creativ3Form
Ha belépsz a küldetés menübe, ráállsz az egyikre, akkor meg fog jelenni alatta, hogy "Blood and Wine" vagy, hogy "Hearts of Stone". Attól függően ugye, hogy melyik DLC küldetéséről van éppen szó. De amúgy a Hearts of Stone küldetéseit kékkel, a Blood of Stone küldetéseit meg pirossal jelzi.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
106 levél
Válasz 16.06.08. 21:37 #1099
Ricsi1976
Ki lesz írva, nagy logó ha rámész a küldetésre középen megjelenik.
2048 levél
Válasz 16.06.08. 21:33 #1098
PanzerWolf
Hogyan fogja jelezni, hogy ez most a kieg küldetése?
Fenyeskardu Sturm 20W/Mo Feketebotos Necron 20N/Mo Ayzaz A Yazin 20Mo/Me Havas Jon 20R/Ri Vak Aemon 20Ri/Mo M A L B O R D U S 20E/Me D A R D A L I O N 20P/W Geor Dar Khordak 20A/E
2048 levél
Válasz 16.06.08. 17:02 #1097
PanzerWolf
Rendben, köszi! Ebben reménykedtem. Akkor lehet megveszem a másik kieget is majd.Az kimaradt.
Fenyeskardu Sturm 20W/Mo Feketebotos Necron 20N/Mo Ayzaz A Yazin 20Mo/Me Havas Jon 20R/Ri Vak Aemon 20Ri/Mo M A L B O R D U S 20E/Me D A R D A L I O N 20P/W Geor Dar Khordak 20A/E
10984 levél
Válasz 16.06.08. 16:41 #1096
VodevilX
Egyáltalán nem zavar be, minkét pack beleágyazódik az alapjátékba, egyértelműen feltüntetve hogy melyik quest melyik kieghez tartozik.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
2048 levél
Válasz 16.06.08. 16:02 #1095
PanzerWolf
Blood and Wine kieget felrakhatom szerintetek anélkül, hogy összekuszálná a mostani állásom?
Fenyeskardu Sturm 20W/Mo Feketebotos Necron 20N/Mo Ayzaz A Yazin 20Mo/Me Havas Jon 20R/Ri Vak Aemon 20Ri/Mo M A L B O R D U S 20E/Me D A R D A L I O N 20P/W Geor Dar Khordak 20A/E
2048 levél
Válasz 16.06.07. 15:58 #1094
PanzerWolf
Akkor jól tippeltem.köszi!
Fenyeskardu Sturm 20W/Mo Feketebotos Necron 20N/Mo Ayzaz A Yazin 20Mo/Me Havas Jon 20R/Ri Vak Aemon 20Ri/Mo M A L B O R D U S 20E/Me D A R D A L I O N 20P/W Geor Dar Khordak 20A/E
20332 levél
Válasz 16.06.07. 15:14 #1093
Z-Master
A főküldetés fog oda vinni. Utána bármikor meglátogathatod Morhent.
2048 levél
Válasz 16.06.07. 15:05 #1092
PanzerWolf
Kaer Morhenbe hogyan lehet elmenni?Vagy majd csak úgy,hogy egy fő küldetés odavisz?A farkas iskola felszerelése miatt szeretnék odamenni.
Fenyeskardu Sturm 20W/Mo Feketebotos Necron 20N/Mo Ayzaz A Yazin 20Mo/Me Havas Jon 20R/Ri Vak Aemon 20Ri/Mo M A L B O R D U S 20E/Me D A R D A L I O N 20P/W Geor Dar Khordak 20A/E

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.