Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

8704 levél
Válasz 15.05.30. 19:32 #556
davkar9
Aludtam rá egyet, hszeimet is visszaolvastam, mostanra nagyjából körvonalazódott az élmény. Vágjunk is bele!

Szóval a Witcher 3. Régen vártam már ennyire játékot. Mármint itt volt fél éve Dragon Age Inquisition, aminél az utolsó napok nagyon lassan teltek, de azért mégsem volt ugyanaz az érzés. Legutóbb a Mass Effect 3-ra voltam ennyire rápörögve, „év játéka”, „tökéletes lesz”, még a hajnali startot is bevállaltam érte - aztán tudjuk jól mi lett ennek a vége. Pontosan emiatt egy kicsit tartottam tőle, hogy a Witcher 3-nak is hasonló lesz a sorsa. A prológus és a kezdőterület azonban hamar eloszlatta minden kétségemet.

Bár a címben a 3-as szám szerepel ez a játék sokkal több egy egyszerű 3. résznél. Az első két résznek - inkább többé, mint kevésbé - sikerült megragadnia a könyvek világát és hangulatát. A Wild Hunt azonban tökéletes adaptáció, játék közben tényleg úgy éreztem mintha a korábban csak betűkben létező világ kelt volna életre. Bizonyos karakterek egyenesen a lapok közül létek elő. A történet egyben remek folytatása is könyveknek - ezzel persze lehet Sapkowski mester vitatkozna. A könyvekhez való még szorosabb kötődés talán negatívum is lehet, tapasztalatom szerint, azonban aki a játékokat megszerette az a könyvekbe is beleásta magát. Aki nem, hát kérdem én, mégis mire várt eddig?

Fő feladatunk, amit a játék ~elején (ez akár 8-10+ órát is jelenthet) kapunk, Ciri felkutatása lesz. Ki? Itt jön elő ugye a fentebb említett probléma. Könyveket nem olvasók, új játékosok vakarhatják a fejüket, számukra nyilván csak egy küldetés lesz. Az intro videót követően azért nagyjából felvázolják a viszonyokat, ha azonban valaki olvasta a könyveket és tisztában van a kapcsolatrendszerekkel, ismeri a visszatérő/felbukkanó karaktereket annak ez a csodálatos utazás tele lesz felejthetetlen élményekkel. Komolyan, nem is tudom mikor volt (volt-e egyáltalán), hogy egy játékban ennyire valóságos érzéseket adtak át. Nehéz erről spoilerek nélkül írni úgyhogy le is zárom a „majd ha odaértek, megértitek” klisével. Az egyébként remek szinkronmunkát az új Red Engine segíti. A karakterek arca kifejező, minden apró rezdülés, ajakgörbítés meglátszik (LA Noire elbújhat, ráadásul a mű érzés sincs meg), feszengő toporgás, ujjakkal babrálás, hajigazítás, van itt minden.

Az új motorral egy lenyűgöző világot hoztak létre. A növényzet nem feltétlenül a szél tényleges erősségének megfelelően reagál és a fű sincs szálról szálra részletesen lemodellezve, az összkép viszont gyönyörű. Szakadó esőben barangolni az erdőben, a hold fényénél hajókázni a hullámzó tengeren, ragyogó napsütésben küzdeni a mezőn egy déllidérccel - biztosan mindenki megtalálja azt a helyet és időpontot, amikor muszáj lesz megállnia és csak gyönyörködnie a tájban.

A Witcher játékokban eddig is elég nagy területeket járhattunk be, a 3-ban viszont egy hatalmas játszóteret kapunk. Nem, a hatalmas nem fejezi ki eléggé jól a bejárható terület méretét, de a gigászi és hasonló jelzőkkel sem írható le pontosan mekkora területről is van itt szó. A Skyrim többszöröse (nem is tudom, egyszer említették, 20 talán) teljesen reális. A tutorial „pályán” (kb az első rész 4. fejezetének mérete az összes területtel) kívül bejárhatjuk a háború sújtotta Velent, Novigrad szabad városát és a „helyi vikingek” szülőföldjét, a Skellige-szigeteket. Az Ubisoft féle sandbox játékok mintájára megy a felfedezés, a hirdetőtáblák megvizsgálása után kérdőjelek lepik el a környéket. Ezek lehetnek szörnyfészkek, banditák és áldozataik, érdekességek. A kérdőjelek korántsem jelölik be az összes felfedezhető helyet. Bár én igyekeztem mindent bejárni, biztosra veszem, hogy bőven akadnak még olyan elrejtett kincsnek vagy bokorban lapuló szörnyek, amikbe nem botlottam bele. Más nyitott világú játékokkal ellentétben a világ nem csak dísznek (/tölteléknek) van, a legtöbb pontnak megvan a maga kis története és legalább helyi jelentősége. Természetesen egy-egy banditatábor tényleg csak annyiból áll, mint amennyinek látszik; a tűz körül valami trágár tréfán vihorászó gazfickók levágása és zsákmányuk felszedése nem fog később kísérteni minket. A skellige-i vizeken elszórt csempészrejtekhelyek azért a töltelék kategória határán egyensúlyoznak, azonban ha jól osztjuk be őket, akkor a kényelmes hajózgatásnak köszönhetően ezek sem fognak unalomba fulladni. A kincslelőhelyeknél viszont többnyire mindig van valami kis történet, naplóbejezés, nem csak „nesze itt egy kék csizma, örüljél”. Az a szegény lány hiába szegült szembe apjával és szökött el, hogy a szerelmével lehessen, a part menti kukorixet az apjának írt búcsúlevél egyáltalán nem hatotta meg...

A szabad felfedezgetést a szintek valamennyire korlátozzák/szabályozzák. Főleg a veleni érkezésünk után ütközhetünk akadályokba, eleinte nehéznek is találtam a szintlépést. A játék úgy lett összeállítva, hogy a miénknél pár szinttel magasabban lévő küldetések azért még teljesíthetőek. Az 5-8. szinteken érdemesebb a főküldetésre ráfeküdni, elkóborolni csak a +1-esekért éri meg, főleg ha pont útba esnek. A napló jelöli az ajánlott szintet is, ezek egyedül a különleges kincsvadászatoknál vittek félre. A játékban 3 másik witcher iskola felszereléseit készíthetjük el a térkép különböző pontjain megtalálható tervrajzok segítségével. Volt amikor 15-ös szinten elkészíthető páncél megszerzéséhez egy 22-es küldetés tartozott, de olyan is előfordult amikor a 12-e szintű küldi egy 24-es kard megszerzésére szólt. Ezeknek olyan nagy jelentősége végül is nincs, én csupán jobban szeretem az egységes kinézetet. Az egyéb talált, vehető vagy elkészíthető páncélok és fegyverek között nincsenek teljes szettek és kicsit hülyén éreztem magam mikor witcher megbízásoknál bohóccsíkos zekében, kék kesztyűvel próbáltam alkudni az árra.

A játék egyik újítása a szörnyvadászat visszahozása. Az első rész ebben elég jó volt, a 2-ben kb. csak 5-6 szerződés akadt - de elnézhető, elvégre ott a nevünket kellett tisztára mosni. A hirdetőtábláról felkapott felhívás után megbízónkkal megegyezhetünk az árról (emlékszünk, hogy a 2-ben hogyan próbáltak átverni a troll ügyének elintézése után?). Pár érme és jelentős % között bármennyit hozzácsaphatunk az alapárhoz, ha azonban túl mohók vagyunk, előbb vagy utóbb elhajthatnak a fenébe. Igazából ez a játék korai szakaszában érdekes, amikor már 20-30k+ lapult a zsebemben nem volt szívem plusz koronákat kicsikarni szegény falusiakból. A korábbi részekben is biztos bevételi forrásnak számító minijátékok ezúttal is megvannak. Részt vehetünk ökölharcban, a pénz mellett a 3 nagy régióban bajnoki címét is elnyerhetjük. Az egyik új tevékenység a lóverseny, az öklözéshez hasonlóan itt is régiónként van 1-1. Érdemes ezeket is megcsinálni mivel győzelem esetén hasznos (noha boltokban is megszerezhető) felszereléseket szerezhetünk Keszegnek. Ja ő a lovunk, ismét egy olvasói +ismeret, Geralt minden lovát így nevezi el. Hátasunkra felszerelt nyeregtáskákkal az inventory méretét növelhetjük, a nyergekkel az állóképességét, amivel értelemszerűen tovább vágtathatunk, ezzel növelve esélyeinket a versenyeken.

A másik új minijáték a gwynt. Ez váltotta fel (sajnos) a kockapókert, egy törp kártyajátékról van szó. Ránézés alapján a Heartstone és társaihoz (nem ismerem, nem az én műfajom) tudnám hasonlítani. Kb. a játék feléig gyűlöltem, kezdeti próbálkozások és ronda elpicsázások hamar elvették a kedvem tőle. 2 mellékküldetés során kötelező vele foglalkozni - a kötelező alatt azt értem, hogy célszerű nyerni, ha jót akarunk. A gwynthez kapcsolódóan is van egy bajnokság, ahova tényleg csak akkor érdemes benevezni, ha már mind a 4 játszható frakció leg/erősebb kártyáit megszereztük és nagyjából a hozzájuk tartozó stratégiákat is megismertük. Miután többször sikerült nyernem és a paklim is vállalható lapokkal volt tele, akkor rákaptam az ízére. Mindenesetre, ha valaki az elejétől kezdve ezzel akar foglalkozni, annak lehet hasonlóan meggyűlik vele a baja. Sok tippem nincs, kitartás és érdeklődés kérdése. A fogadósoktól és kereskedőktől néhány újabb lapokat lehet venni, ezeket érdemes azonnal beszerezni, egyéb lapokért pedig játszani kell másokkal - árusokkal, fő és mellékkarakterekkel.

Nemcsak a kockapóker kikerülése jelenti az egyedül nagyobb változást, a skilltree is jelentős átalakításon esett át és nem feltétlenül a legjobbon. A 2 mintájára itt is külön füleket kapott a harc-mágia-alkímia. Az ezeknél megszerezhető képességeket viszont 12 képesség slotba kell beosztanunk. A dolgot tovább nehezíti, hogy ezek csak 2-2+ szintenként válnak elérhetővé és ez a bőséges kínálat miatt kevésnek tűnhet. Van azért benne logika, jól meg kell fontolni, hogy mit is akarunk fejleszteni. Én a magam részéről a Witcher 2-höz hasonlóan a hárítást elég használhatatlannak találtam, a harcstílusom gyors támadásokból és kitérésből állt, ehhez a harci fa és pár alapjel fejlesztése bőven elégségesnek bizonyult - igaz én könnyű fokozaton játszottam. A beosztott képességeinket mutagénekkel is erősíthetjük, jelekhez például kéket tásítva jelentős bónusz %-okat kaphatunk. Minél több skillhez kapcsolódik, maximum 3, annál erősebb lesz ez a bónusz. Mutagéneket szörnyek legyőzésével kapunk, lehetnek kicsik, amiket aztán hármasával még erősebb változattá gyúrhatunk össze, vagy szörnytípustól függő mutagének, amiket különleges főzetek elkészítéséhez is felhasználhatunk. Pl egy vámpíréból olyan főzethez juthatunk, ami az ellenség megtámadása esetén az életerőnket tölti. Ezek igen hosszú hatóidejű löttyök, fél vagy akár másfél órás bónuszokat is jelenthetnek, amit bizonyos alkímiai skillekkel még tovább növelhetünk. Ugyanakkor a mérgezési szintjük is elég magas szóval erre érdemes odafigyelni, főleg ha mást is innánk mellé.

A Witcher sorozat egyik különlegessége ugyebár mindig is a főzetek voltak, easyn én úgy ahogy megúsztam a szokásos fecskefőzettel, magasabb szinteken viszont alighanem az egzotikusabb italokhoz is hozzá kell nyúlni. Sajnos ebben a részben nem sikerült túl jól a kotyvasztás, korlátozott számban lehet csak nálunk egy-egy főzet. A 3 fecske felhörpintése - ami egy keményebb ellenfélnél bizony hamar megtörténik - után a készletünk „kiürül”, hiába van nálunk a megfelelő anyag (egy újabb nem túl szerencsés változtatás, hogy csak fix összetevőkből készülhetnek, nem pedig a korábbi „elég ha alkotóelemet tartalmaz” módon), csak meditáláskor tudunk újat keverni, de legalább ezt magától elvégzi. Én egy kis trükközéssel oldottam ezt meg, miután „elfogytak”, a tárgy ikonját kidobtam a táskából, így az alkímia fülön ismét elérhetővé váltak. Az első rész mintájára ismét helyben fogyaszthatóak, nem szükséges meditálnunk az iváshoz, így egy barlang előtt már nem kell azon töprengenünk, hogy vajon mivel is fogunk odabent találkozni.

A crafting sokat nem változott, ugyanúgy tervrajzok megszerzése után készíthetünk el dolgokat. Ezúttal meg is tanuljuk őket és nem a táskában foglalják a helyet. A nyersanyagokkal viszont meggyűlhet a bajunk. Nehéznek tűnhetnek, az eleinte apró inventory miatt akár pánikba is eshetnénk, hogy mégis mit lesz érdemes magunkkal cipelni, mire lesz szükség a későbbiekben. A CDP már megint beleesett abba a hibába, hogy indulásnál nem tartalmazta a játék a tárolót. Ennek egy használható alternatívája, hogy egy gyorsutazási pontot nevezünk ki tárolónak és fölösleges holminkat oda szórjuk le. A lakosság kedves, nem viszi el és az én végigjátszásom során egy bug se törölte ki az elhajított táska tartalmát. Ha mégis féltenénk az alapanyagainkat, eldobálás helyett elég, ha 20-30 darabot hordunk magunknál, az súlyban is 0.20-30at jelent a legtöbb tárgynál - matekosok akár a pontos számokat is jegyezgethetik. A tárgykészítőknél a fölösleges tárgyakat szét is bonthatjuk, sokszor van úgy, hogy jobban megéri, ha eladás helyett inkább ezt választjuk. A kézműveseknek is megvannak a maguk szintjei, bizonyos tervrajzokat csak bizonyos szintű egyének tudnak elkészíteni is, ami logikus, a Bűzöspocsolya sufnikovácsánál a városi mesterek sokkal jobb kardokat tudnak nekünk készíteni. Ha már kardok, a jól ismert acél-emberek, ezüst-szörnyek ezúttal külön jelöléseket kapott az ellenfél életerőcsíkjánál. Arzenálunk egy kézi nyílpuskával is bővült, repülő szörnyeket kényszeríthetjük vele igencsak fájdalmas landolásokra, azonban főleg a víz alatti harcokban fogjuk hasznát venni.

Óriási játékhoz képest durva bugokkal nem nagyon találkoztam. Egy alkalommal volt olyan, hogy az emberek kibújtak a bőrükből és a fejük kinyújtott karjuk előtt lebegett. Egyszer pedig láttam egy nagyon érdekes teremtményt is, ami eddig még nem került bele a bestiáriumba. Patchről patchre akadtak még megmagyarázhatatlan jelenségek is, egyik indításnál indokolatlanul hosszú töltési idők fogadtak, valamint egyszer egy mentés is teljesen más helyre dobott ki. Egy másik alkalommal pedig a hang vacakolt. A szív- és idegbajt is majdnem rám hozta, amikor egy jelenetnél nagyon megmakacsolta magát és driverhibával pár másodperc után mindig kirakott. Érdekes módon mindegyik hiba csak rövid ideig volt tapasztalható, így az előző részekhez képest ezen a téren is jobban szerepel a játék, amik egyesek állítása szerint csak több patch után váltak játszhatóvá - jóllehet nekem azokkal sem volt komolyabb problémám.

Nézem miket hagyhattam ki. Tudatosan kerültem, mert könnyen spoileres területre tévedhetünk, a döntések és következmények jelentőségét. Biowarenél mindig könnyen dobálóznak ezzel, általában eredmény nélkül, itt azonban tényleg otthagyhatjuk a világon a kezünk, vagy ha a helyzet úgy alakul, a kardunk nyomát. A főküldetés során egy szép és kerek történetet ismerhetünk meg. Ebből sokszor leválnak főmellékküldetések, amik a környék és a világ sorsára is kihatással lehetnek, máskor egy egyszerű mellékküldetés befolyásolhatja egy főküldetés alakulását. Bár „szidom” itt a Biowaret, azt el kell ismernem, hogy a mentésimport terén azért ők jobban jeleskedtek, persze nekik erre ott volt a Keep. Ha valakinek már nincsenek meg a mentései a 2. részből vagy esetleg valamelyik újgenerációs konzolon vágott neki Geralt utolsó(?) kalandjának, annak a prológus befejezése után lesz lehetősége korábban meghozott döntéseinek beállítására. Igényesen, egy játékbeli jelenetbe van ez beágyazva, nem egy táblázatban kell pipálgatni.

Na, szóval ez a Witcher 3. Abba is hagyom, kezd már hosszúra nyúlni. Régen koptattam már ennyit a billentyűzetet (és alighanem fölöslegesen), mégis úgy éreztem, hogy erre most szükség volt. Mert ez a játék valami más. Más, mint amit a többi AAA-s vagy annak csúfolt játék. A játék áráért elképesztő mennyiségű és minőségű tartalmat kapunk. Egyszerre tiszteleg az alapjául szolgáló világ előtt és folytatja azt mesterien, összefonva a könyvekben abbahagyott és a játékokban újra/megkezdett, majd továbbszőtt történetet. A grafika gyönyörű tájakat varázsol le elénk, a karakterek ennek és a kiváló szinkronnak köszönhetően szinte életre kelnek.

Ugye az az általános vélekedés, hogy tökéletes játék nincs. Ez egyben magában hordozza azt is, hogy igazából nem is lehet, nekem legalábbis mindig így hangzott. A Witcher 3 Wild Hunt sem az. Megvannak a maga kisebb és nem-olyan-nagy hibái. Azonban mégis több, mint amit általában kapunk. Ne a ponton akadjon meg a szemed. Végigolvastad most a fentieket, nem olvastad, egyetértesz, nem értesz. Csak idetekertél, mert hufaszommiezaszöveg. Mindegy, nem is fontos. Ülj le elé, engedd, hogy beszippantson ez a játék. Ez a játék, ami sokszor több is, mint egy játék. Egy mozgó olvasmány, egy életre kelt fantázia. Szóval ne ezt a kurva számot bűvöld. Ne számként gondolj rá. Legyen ez egy jelző inkább. Legyen a Witcher 3 egy mérce, egy követendő példa. Ha egy játékfejlesztő ilyen értékelésre vágyik, tudja, hogy mi az alapelvárás. Itt vagyunk 2015 lassan felénél, az újkonzolgeneráció hajnalán. Ha sikerülne elérni, hogy ez legyen a minimum, ha a legrosszabb AAA-s cím is „csak” ilyen lenne, akkor egy igencsak szép generációnak nézhetnénk elébe.

Ilyen nincs, mostantól mégis van. A Witcher 3 bizony egy bitang nagy

10/10

+
remek történet, valódi érzésekkel
döntések és következmények, (tényleg számítanak!)
hatalmas bejárható terület

-
körülményes az alkímia használata
nincs tároló
apró szintezési problémák
a könyveket nem ismerők hátrányban lehetnek
Simple. Eternal. Beige.
32060 levél
Válasz 15.05.29. 18:24 #555
Creativ3Form
Nekem azonnal észrevette. Beléptem, és bár azt ítja ki mindig, hogy felismerte a bill+egér kombót, de egyszer kíváncsiságból kontrollerrel kezdtem el irányítani és működött.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
8704 levél
Válasz 15.05.29. 17:54 #554
davkar9
GogG állítása szerint 108 óra. Nem tudom, hogy méri, nekem is volt amikor x órányi játék után is ugyanannyi volt, mint amikor elindítottam. Szóval +/-. A 200 óra is összejöhet, ahogy korábban már említettem én easyn játszottam és "rohantam" is. Úgy kb az 50. óra után rászoktam a gyorsutazásra, addig mindenhova gyalog-lovon mentem. Egyes területeken csak átvágtattam, nilfgaardi tábor környékén pl csak gyorsan felkaptam a kérdőjeleket és letudtam a kveszteket, a skelligei tölteléken is pontról pontra haladtam, nem sokat időztem a tengerben. Még így is biztos vannak fel nem fedezett helyek, teljesítetlen küldik ('then fuck off' vámpírba nem futottam bele) , meg nem tapasztalt következmények - utóbbihoz valószínűleg újból be kéne járni egyes területeket. Szintlépés és felfedezés is úgy ment, hogy ha valami már zöld volt azt bevállaltam, egy 7-10es területen 14 mocsári bula által őrzött kincshez később már nem sok kedvem lett volna visszalátogatni csak, hogy a szintemen tudjam levágni.

Befejezésnél most úgy érzem egy-két dolgot azért elbasztam, nem vagyok teljesen elégedett a döntéseimmel. Jöhet a tervezgetés yt alapján.
Simple. Eternal. Beige.
14 levél
Válasz 15.05.29. 16:48 #553
poorika
Nem tudja valaki hogy lehet rábirni a játékot,hogy észre vegye a kontrollert PC-n?Azzal szeretném irányítani.
32060 levél
Válasz 15.05.29. 16:12 #552
Creativ3Form
Mennyi lett a vége?
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
8704 levél
Válasz 15.05.29. 16:06 #551
davkar9
Ééés kész. Jöhet az emésztgetés, egy-két dolognak utána is kell néznem.
Simple. Eternal. Beige.
1436 levél
Válasz 15.05.29. 11:55 #550
-T0ng-
ooooooookéééééééé! Hivatalosan kijelentem, hogy béna vagyok ehhez a játékhoz! Egy csapat farkasfalka már a játék elején megevett reggelire....hm...lehet hogy mostanában az Assassin's Creed Unity sorukat kiváró ellenfelei kissé megkönnyítették az életemet?
8704 levél
Válasz 15.05.29. 09:03 #549
davkar9


(Egy bizonyos döntés következményei.)
Simple. Eternal. Beige.
11023 levél
Válasz 15.05.29. 08:19 #548
VodevilX
Levadásztam griff dolgokat, de az medium, nekem a cat kell majd. De nem panaszkodom felszerelésre, valahogy mindig sikerült találnom 1-1 nagyon jó rare kardot, mind2 félét. Kéz, gatya, csizma téren nem volt gond, egyedül jó könnyű páncélt találtam/cseréltem elég ritkán.
Én inkább szinteket akarok lépni, de azt nagyon nehéz, pedig csinálom becsülettel amit csak tudok.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
8704 levél
Válasz 15.05.29. 07:45 #547
davkar9
Bizony, kardok-páncélokért jól fizetnek a kovácsok. Skellige kérdőjelek felszedésével én már túlléptem a 100k-t is, ezek után fölöslegesnek érzem, hogy bármit is magammal cipeljek, vagy witcher megbízásoknál alkudjak az árra. Kedvenc árkülönbségem a trófeáknál volt, sima árusok 8 koronát fizettek volna egy lidércfejért, kupiban a mádám megvette 50-ért.
A mesterkovácsok ajándéka kicsit kiábrándító, a küldijeik arra jók, hogy a legjobb witcher cuccokat el tudd készíttetni. Minden másnak gyengébbek a statjai és 80%ban bohócruhákat lehet csináltatni. Na meg ezekből nincs is teljes set, aztán engem eléggé zavart mikor barna kabátban kék kesztyűvel és rózsaszín csizmával feszítettem. Annyit nem ér az a +1-2 a defensere. A witcher páncélok folyamatos legyártását javaslom, jól is néznek ki, szintenként követik egymást (griff->macska->medve), és a helyüket könnyű megtalálni ha a vidéki árusoknál megvesszük a róluk szóló feljegyzéseket, térképeket. Az ajánlott szint ne zavarjon, van ahol küzdeni kell, van ahol viszont ki lehet cselezni a közelben mászkáló őrzőt.
Simple. Eternal. Beige.
14 levél
Válasz 15.05.29. 07:33 #546
poorika
Köszönöm a választ!
591 levél
Válasz 15.05.29. 07:02 #545
nazgul
De,beragad,mert hiába nyomod olyakor a space t
12635 levél
Válasz 15.05.28. 21:51 #544
McCl@ne
Az mindegy, a lényeg, hogy meg van csinálva!
Kurva élet, már játszanám, de anno félbemaradt a 2. rész és most újrakezdtem. Hát, nem emlékeztem rá, hogy ennyire konzolos. Sajnos az irányítása és a harcok, illetve a mozgás és néhány megoldás (boss-fightok, anyádat) érezhetően a portolás(?) áldozata lett. Viszont minden más zseniális, kurva jó a sztori és a karakterek, párbeszédek, úgyhogy nem sírok, meg ahogy havernál láttam, a 3. rész már nem ilyen
Respect is not given. It's taken.
11023 levél
Válasz 15.05.28. 21:18 #543
VodevilX
Egyébként tényleg van különbség, ha eladsz dolgokat! Persze nem marha nagy, csak olyan mint a nyugdíjasoknak a nagy dilemma, hogy a pennyben vagy a lidliben olcsóbb a tej 10 forinttal
Néztem pl egy sárga kardot, amit a Corw's Perch-i kovács 45 pénzért vett, egy nagyjából mindenes árus a King of Beggars területén meg 77-ért, egy teljesen másik random árus meg 38ért. De nagyon nem oszt nem szoroz, hisz az árusok pénze véges, és még válogatnak is, hogy ki mifélét vesz meg.
Nagyon jó fegyvereket, páncélokat nem is árulnak, bár egy Hattori Hanzo (biztos van egy pár QT fan, ez már a második ) quest lesz majd asszem 24-es szintnél, nála lehetnek majd durva jó cuccok. Tényleg találni kell vagy még inkább tervet szerezni és craftolni! Másra meg nem nagyon megy el a pénz, mióta átléptem a 2000-es határt, azóta csak gyarapodik, addig még volt, hogy eleinte egy-egy recept megcsapta a kasszát.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
11023 levél
Válasz 15.05.28. 21:06 #542
VodevilX
Inventory-ban a 3x2 potion/bomba/egyéb helyen, a jobboldali egyéb helyek egyikébe behúzod, utána amikor kell Tab és kiválasztod alul, és középső egér gombbal tudod használni.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
14 levél
Válasz 15.05.28. 18:35 #541
poorika
Közölje legyen szives valaki,hogy hogy kell használni a csodalámpát meg a csengőt,mert hiába van a zsebben,sem a kecske nem követ sem a lámpa hatása nem tapasztalható.
32060 levél
Válasz 15.05.28. 18:26 #540
Creativ3Form
Jól van, "ugassál le" a 100 óráddal. Köszi a tippeket, meglesem.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
8704 levél
Válasz 15.05.28. 18:10 #539
davkar9
1. Ez jellemzően egy veleni városnév, esetleg próbáld meg a másik térképen.
2. Beszélgetésben is elhangzik, napló is írja, talán ha jobban odafigyelnél a játékra...
3. Skelligén.

Válassz.
Simple. Eternal. Beige.
32060 levél
Válasz 15.05.28. 15:09 #538
Creativ3Form
Hátha valaki megcsinálta ezt a mellékküldit...fekete gyöngy...egy fószernak kell segítenem megkeresnem egy fekete gyöngyöt. Miután lemegy vele a párbeszéd, azt írja ki a játék, hogy "találkozzak Nidas-al a leszakadt hídnál, Arinbjontól keletre." Hát már vagy 20 perce bolyongok és nem találom a helyszínt. Valaki?
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
19119 levél
Válasz 15.05.28. 10:01 #537
Peace
Szégyelld össze Magad a 100 óráddal!!! Irány a bánya!!! Vagy mit is szoktak manapság dolgozni az emberek? De ez már a pofátlanság netovábbja!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
8704 levél
Válasz 15.05.28. 09:38 #536
davkar9
Mai napi kópéság: 10 lépés után leolvad a driver (olyan nvidia kernel lófasz, mint anno a bf4nél, sosem tudom elcsípni rendesen az üzit), lerak asztalra, de a háttérben még fut a játék. Hang van, mozogni tudok, ha nyomok egy gyorsmentést akkor teljesen kilép a mentést pedig törli. Volt már ilyen 1-2 alkalommal, azonban tegnap este kezdett ebből rendszert csinálni. Először azt hittem, hogy valami 'ideje aludni' fícsör lépett működésbe. Ma fel is raktam hozzá a direktwitcher drivert, semmi javulás. Megpróbálom az újraújraújraindításos módszert. Lassan 100 óra benne van a kezdő beállítással, franc fogja most visszavenni. Ráadásul olyan helyeken csinálja ahol eddig lazán ment minden.

Az ilyen technikai és kényelmi (tároló!) dolgoktól függetlenül azért úgy néz ki, hogy összejön a 10/10.
Simple. Eternal. Beige.
19119 levél
Válasz 15.05.28. 06:33 #535
Peace
De már mikor! Én is feltettem őket tegnap. Amúgy mióta megjelent, úgy nézek ki, mint a rakás ***(nem mintha alapból szép látvány lennék). Szóval látják rajtam odabenn, hogy nem megy a pihenés. Pedig nem is vagyok fenn hajnalig, mert nem bírnék, de akkor is kivasalatlan az arcom, de úgy rendesen!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
32060 levél
Válasz 15.05.27. 23:54 #534
Creativ3Form
Megérkezett a 2 új DLC. New Quest - Contract: Missing Miners és az Alternative look for Yennefer. Már telepítettem is.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
11023 levél
Válasz 15.05.27. 23:49 #533
VodevilX
Nagyon rég élveztem ennyire játékot!!! Persze mindig jönnek mennek a szokásos AAA címek, jobbak rosszabbak. Várja az ember, tetszik meg elvan vele... De ilyen ami így beszippant, tényleg rég volt...
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
32060 levél
Válasz 15.05.27. 22:52 #532
Creativ3Form
Amúgy az nem beragad, hanem csak kiírja mit kell csinálni, és neked tovább kell nyomni. Amíg nem nyomod tovább a megfelelő gombbal (space), addig nem megy, nem enged tovább. Lesz még ilyen később is.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
591 levél
Válasz 15.05.27. 22:20 #531
nazgul
Na, sikerült, az oktató szöveg ragadt be mindíg, kikapcsoltam addig
19119 levél
Válasz 15.05.27. 22:06 #530
Peace
Triss !!! A kis riadt kutyus tekintet, meg kell zabálni! Elleszek én még jó ideig ezen a térképen, úgy érzem.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
19119 levél
Válasz 15.05.27. 20:19 #529
Peace
Én éppen hogy csak foglalkoztam a fő történeti szállal, és most 12-es vagyok, a fő történet meg 6-os. Nem lesz gond a fejlődéssel.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
78 levél
Válasz 15.05.27. 20:16 #528
Zotya06
Engem most játék közben kidobott már egy párszor, a nyelvet is minden alkalommal magyarra kell vissza állítsam jött valami szar pach vagy mi ?? Tegnap még jó volt nem volt gondom vele !!

A játék fő történeti szálját kövessem inkább vagy mit ajánlotok a szint növekedéséhez ??
591 levél
Válasz 15.05.27. 20:11 #527
nazgul
Nem tudom,mert nem láttam a receptet a listában,majd megnézem még Írok majd a fejleményekről
78 levél
Válasz 15.05.27. 19:49 #526
Zotya06
Elvileg tudsz csinálni,én is ezt a küldetést a napokban csináltam ! Fel kell készülni a harcra, alkimiával az adott főzetet kell legyártani,mondjuk én az nem használtam fel!

591 levél
Válasz 15.05.27. 19:37 #525
nazgul
Figyejetek már, gond van Amikor menni kéne levadászni a griffet, beszélek Vesemirreel, aztán lefagy egy tipp ablakkal, hogy csináljak villámfőzetet. Ahoz meg receptem sincs. Mit tudtok mondani?
10299 levél
Válasz 15.05.27. 17:26 #524
MattMatthew
Azért szuper, hogy egy videót néztem meg TeCsőn (amikor írtátok, hogy FemHawke Ciri hangja) és azóta itt dobálja ki nekem, hogy "Witcher 3 Ending Boss [kicsoda] [ki él] [kinek a halála után] [egyéb spoiler]".
Ha futna a gépemen a játék akkor most nagyon pipa lennk!
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
8704 levél
Válasz 15.05.27. 17:18 #523
davkar9
SPOILER
Most kaptam ebből egy hatalmas tállal. Bőszen kanalazgatom, de még mindig van belőle! Itt aztán van minden, sírás, nevetés!
Simple. Eternal. Beige.
19119 levél
Válasz 15.05.27. 17:11 #522
Peace
"nyomva tartott gyorstámadás"..... ez nem hangzik rosszul......
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
11023 levél
Válasz 15.05.27. 15:05 #521
VodevilX
Szerintem meg sokkal inkább arra van kihegyezve, hogy válasszon az ember egy fült, az alatt pár skill-t, és azt kell tápolni 5-5 ponttal, mikor ilyen 20 pontos feltételek vannak a még jobb skill-ekhez. Illetve a mutagen slot-ok is inkább egy fülre ösztönzik a játékost...
Megint csak azt tudom mondani, Witcher 2 rendszere. Ott minden pont konkrétan adott valami újat, ahhoz ha hozzádobjuk a Place of Power-es plusz pontokat az lenne a végeredmény, hogy annyi pontból több ágra is rámehetne az ember nyugodtan. A végére maradjon a nehézség vízválasztó, könnyebb fokozaton így is biztos terminátor lesz Geralt jól felfegyverkezve.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
8704 levél
Válasz 15.05.27. 14:31 #520
davkar9
Szerintem arra is számítottak, hogy az ember majd váltogatja őket. Pl látsz egy páncélosabb ellenfelet, átváltasz nehéztámadást erősítő skillekre. Szirének, egyéb repkedők - nyílpuska skillek, stb. Páncél típusa - úgy állítod be a passzív skillt. Én a könnyű sebzés és kritikus sebzésre raktam minél előbb, mert az én harci taktikám csapkodás+dodgeból áll. Ezekhez kötök egy piros mutagén, oszt csókolom (alkímiában kicsikből lehet nagyobbaakt csinálni). Amúgy van még axii a beszélgetések miatt és egy maxos alap igni+quen. Nemrég oldottam fel a nyomva tartott gyorstámadást, az eszi a staminát, de legalább szép akrobatikus és elég jól sebez.
Simple. Eternal. Beige.
14264 levél
Válasz 15.05.27. 14:23 #519
balays82
Szerintem sem a legjobb ez a rendszer, az új slotokat nem nyitó szintlépéseknek kb. semmi értelme így. De valószínűleg az sem lett volna jobb, ha minden képesség aktív, mert annyi van, hogy egy bizonyos szint után már legyőzhetetlen terminátorrá válna Geralt. Valami köztes megoldás kellett volna.

11023 levél
Válasz 15.05.27. 13:41 #518
VodevilX
Én szinte csak az alchemy-re tettem a pontokat, így legalább hatékonyabb a sok potion, persze a rendszere továbbra sem tetszik.
Ahogy maga a skill rendszer sem, sok pontot kell kevés helyre, és nagyon kevés az szintek/aktív skill-ek aránya is... 14-es szinten 7 slot, közben már 20-25 elköltött skill pont.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
19119 levél
Válasz 15.05.27. 11:18 #517
Peace
Jól hangzik! Igazából csak a piros skilleknek van értelme. Egyedül a meggyőzés és a pajzs képességeket fejlesztettem 3-ra, de innentől tanácstalan vagyok. Lehet lassú támadásokat is kellene használnom?
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
8704 levél
Válasz 15.05.27. 09:41 #516
davkar9
Kész van mind a 16 óra. Kicsit csalódás. Vannak benne jó részek és nyilván semmit nem von le a játék értékéből (max nazgulnál), na meg nem is kőkemény 18+os akciót vártam, de a látottak alapján tényleg lövésem sincs hogyan gyűlt össze nekik több órányi mocap anyag.
Simple. Eternal. Beige.
14264 levél
Válasz 15.05.27. 08:50 #515
balays82
Ha veszel Tisztítófőzetet (azt hiszem, ez a neve), újra tudod osztani a képességpontokat. Legalábbis töltés közben többször kiírta már ezt (van idő elolvasni ezeket), Keira cuccai között meg láttam is 1000 orenért, de biztosan van másnál is.
19119 levél
Válasz 15.05.27. 07:46 #514
Peace
Én végeztem a boszissal, és ugyanúgy ott van a lvl 10-es Triss küldi a listában. 12-es vagyok jelenleg.

Felment kicist a pumpa, mert direkt vettem képességet, hogy minden egyes könnyű páncél darab növeli a támadóértékeimet. Nem figyeltem oda, és legyártottam Griff witcher páncélt, ami közepes páncél. Apróság, és nem veszítettem vele sokat, max pár matit, de akkor is idegesít. Nagyon oda kell figyelni, hogy mit hogy mikor.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
11023 levél
Válasz 15.05.27. 07:13 #513
VodevilX
Szerintem teljesen tetszőlegesen haladhatsz bármikor bármivel! Főküldi téren biztos nem kell aggódni. De tegnap este pl én is visszamentem a városból a vadonba lvl 6os küldit csinálni lvl 14es Geralttal
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
32060 levél
Válasz 15.05.27. 03:03 #512
Creativ3Form
Az mindegy, hogy a főküldikben, hogyan haladok? Konkrét példa...SPOILER
arra gondoltam, hogy meglátogatom Triss-t, miután elértem a 10-es szintet. De aztán úgy döntöttem, hogy előbb megkeresem a boszikat, és ezáltal Cirit. Ha előbb ezt csinálom meg ezt, attól még Trisshez ugyan úgy eltudok majd menni? Nem fog ő idő közben eltűnni, vagy esetleg megnőni a hozzá kapcsolódó szint? Ő továbbra is várni fog engem Novigradban?
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
11023 levél
Válasz 15.05.26. 22:44 #511
VodevilX
Nekem pedig egyik patch-el sem volt bajom. Max annyi, hogy legutóbb visszaállította a default-ra a billentyűzet kiosztást
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
8704 levél
Válasz 15.05.26. 22:14 #510
davkar9
Ha majd elértek a **** küldihez, ne hagyjátok abba a piálást, megéri! Már vagy 5 perce a könnyeimet törölgetem a röhögéstől!
Simple. Eternal. Beige.
19119 levél
Válasz 15.05.26. 21:59 #509
Peace
Egyszerűen félelmetes, hogy mennyi energiát öltek bele!!!! A legapróbb részletekig kidolgozva a legalja kis eldugott mellékküldetés is! Imádom!!!!!!
Az 1.04 óta szerintem rosszabbul fut a játék, láthatóan. És a hanghibába én is belefutottam. A beszéd alig hallatszott, az effektek meg ordítottak.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
14264 levél
Válasz 15.05.26. 19:49 #508
balays82
A kártyákra emlékszem, de ennek ellenére nem tudom, pontosan mire gondolsz. Igaz, nekem értelemszerűen nincs is áthozott mentésem.
14 levél
Válasz 15.05.26. 18:52 #507
poorika
Mit kell csinálni,hogy ne játsza végig minden inditásnál a bevezető filmet?Hiába nyomogatom a Space-t.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.