Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Mi a legtöbb hiba a mai újságokkal

5959 levél
Válasz 01.10.08. 19:26 #98
Mephisto
Tudod ez nem a Te hibád, Hancu koma! Itt te áldozat, és nem bűnös vagy. Elmondom mi történt.

Szólok Istennek, aszondom sör kéne, aszongya küldök valakit, itt a cím: www.pcdome.hu.
felnézek, hát nem pont Hancu koma bőrébe bújt a Jóisten?

Áldjon meg a szent szűz, Hancu, írom a címem, jöhet a sör (egy rekesz/raklap/konténer/raktár) pcs@hakkinen.net
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
51 levél
Válasz 01.10.08. 14:22 #97
Hancu
Óh barátom, hol van már az a sör...
(egyébként miért van az, hogyha belepofázok egy topicba, ott előbb-utóbb a sör lesz a téma?!
3553 levél
Válasz 01.10.08. 06:48 #96
The Lord
akármilyen jó a guru, én tuti hogy maradok mégis az 576-nál, mert mostanában rájöttem, hogy nincs olyan, hogy legjobb újság mindegyiknek megvan a maga hibája, és mindegyik hónapban más viszi el a pálmát, persze ez nagyban függ a tartalomtól. Másrészt azért maradok az 576-nál, mert azt még vékony tárcám megtudja fizetni havonta...
"Félelmetes amúgy, hogy tőled állandóan csak elégedetlenkedő levelek jönnek..." A köbön!
77 levél
Válasz 01.10.06. 18:57 #95
Pip-Boy
A PC Guru a király Magyarországon pont.
25 levél
Válasz 01.10.06. 18:05 #94
LY
1. Már megitta.
2. Már miért is járna neked?
5959 levél
Válasz 01.10.06. 17:09 #93
Mephisto
A sört inkább én kérném! Mondd meg Hancunak, hogy nekem küldje!
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
20761 levél
Válasz 01.10.04. 23:04 #92
Eric
3x-os AGP-n fut a balegérgombod?
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
25 levél
Válasz 01.10.04. 21:16 #91
LY
Angol szakkifejezésekről...

Az antialiasing sajnos nem fordítható élsimításnak, ugyanis jóval többről van szó. Az "aliasing" egy általános megnevezése az alulmintavételezési hibajelenségeknek, ami jelentkezik pl. a textúráknál is.

A pixel shader még vidámabb eset, ugyanis a "shader" egy már létező szakkifejezés. A nem valós idejű számítógépes grafikában hívják így azokat a programokat, amelyek egy felület árnyalását elkészítik, beleértve ebbe a geometria módosításától kezdve a textúrázáson át a bevilágításig sok mindent. Ezt talán le is írtam már, így hirtelen nem emlékszem.

Egyébként meg ismétlem, a kritika tudomásul véve, és próbálok majd ügyelni erre a jövőben.
25 levél
Válasz 01.10.04. 20:41 #90
LY
Off:

Mundérvédésért sört? És még te nevezel engem érdekembernek, mi?

Kritikát meg vettem, meglássuk mit lehet tenni. Amúgy a kolléga jól vázolta az indokokat, szal a végén még tényleg drink lesz belőle...
51 levél
Válasz 01.10.04. 09:26 #89
Hancu
Izé, Dino csináld má' meg, hogy csak egy példányban látsszon, annyira azér' nem volt nehéz szöveg, hogy háromszor kelljen elolvasni a megértéshez.
51 levél
Válasz 01.10.04. 09:17 #88
Hancu
* Azokat a hardver cikkeket előtte is megírták valahogy, csak mostanában túlsúlyba került az idegen nyelvű szak bla-bla.

Tán mert azóta 1. sokkal gyorsabban fejlődik a technika eme ága, gyorsabban jönnek-mennek a szakkifejezések, mire egy magyar megfelelő gyökeret eresztene, már rég elavult, és senki sem beszél róla. 2. azokat a cikkeket író emberek is fejlődtek, profibbak lettek, így a cikkeik is nagyobb szakmai mélységekbe ereszkednek.

* pl. odaírni magyarul, és az első megjelenésnél zárójelben angolul is, hogy aki még nem ismerte a magyar kifejezést, az is tudja tenni valahova.

* szerintem is illene mellé írni legalább azt, hogy ez akkor most mit is akarna jelenteni.

Ez szerintem úgy történik, hogy amikor kijön egy új technika és a hozzátartozó szakkifejezések, akkor az azt bemutató-kielemző cikkben nagyon részletesen elmagyarázzák, hogy mit is jelent az adott dolog - és innentől úgy veszik, hogy az olvasó megrágta, megemésztette, megértette, eztán lehet használni külön magyarázkodás nélkül. Gondoljátok el, kijön a Radeon 2-ben az új, 1.4-es pixel shader, ikszipszilon nekiáll erről cikket írni. Két lehetősége van: elmagyarázza mi is az a pixel shader, majd rátér arra, hogy az 1.4-es miben más és jobb a réginél, vagy úgy tekinti, hogy az olvasó vágja a témát, és csak az újról beszél, a régit csak említés szintjén mutatja be. Természetesen az első a "szebb" megoldás, de egy papír-újságnál ilyesmire egyszerűen nincs hely. Vagy minden egyes hardver-rovatban le kéne vezetni a számítástechnika fejlődését Neumann Jánostól meg az ENIAC-tól, hogy mindenki mindenben képbe kerüljön?

* Amiért ez igazából érdekes az az, hogy a srác dobálózott a latin kifejezések garmadájával, de ezeket igyekezett magyarra "lefordítani".

Mert hülyeség lett volna feltételeznie rólad, hogy most jössz a latin nyelvvizsgáról vagy az sotés államvizsgáról. Egy nem feltétlenül kezdők számára íródott hardveres rovat írójától viszont nem hülyeség feltételezni azt, hogy nem most látsz életedben először PC-t.

Egyébként igazatok van, előfordulnak túlkapások, de szerintem nem vészes mennyiségben. Viszont> az utóbbi években rettentő sokat javult a magyar játék-témájú lapok nyelvezete! Nézzetek csak bele egy 4-5 évvel ezelőtti újságba, dőlni fog a szleng, az ordító magyartalanság és a nagyon durva hejessirási hibbákok. Nem mondom, hogy itt van már a Kánaán és Grétsy tanár úr Guru-olvasással húzza ki magát a depresszióból, de lássuk be, fejlődik a dolog.

Uff.
A Laayoshtól meg behajtok egy sört, nemá' ingyen védjem itt a becsületét a mundérjának.
51 levél
Válasz 01.10.04. 09:16 #87
Hancu
* Azokat a hardver cikkeket előtte is megírták valahogy, csak mostanában túlsúlyba került az idegen nyelvű szak bla-bla.

Tán mert azóta 1. sokkal gyorsabban fejlődik a technika eme ága, gyorsabban jönnek-mennek a szakkifejezések, mire egy magyar megfelelő gyökeret eresztene, már rég elavult, és senki sem beszél róla. 2. azokat a cikkeket író emberek is fejlődtek, profibbak lettek, így a cikkeik is nagyobb szakmai mélységekbe ereszkednek.

* pl. odaírni magyarul, és az első megjelenésnél zárójelben angolul is, hogy aki még nem ismerte a magyar kifejezést, az is tudja tenni valahova.

* szerintem is illene mellé írni legalább azt, hogy ez akkor most mit is akarna jelenteni.

Ez szerintem úgy történik, hogy amikor kijön egy új technika és a hozzátartozó szakkifejezések, akkor az azt bemutató-kielemző cikkben nagyon részletesen elmagyarázzák, hogy mit is jelent az adott dolog - és innentől úgy veszik, hogy az olvasó megrágta, megemésztette, megértette, eztán lehet használni külön magyarázkodás nélkül. Gondoljátok el, kijön a Radeon 2-ben az új, 1.4-es pixel shader, ikszipszilon nekiáll erről cikket írni. Két lehetősége van: elmagyarázza mi is az a pixel shader, majd rátér arra, hogy az 1.4-es miben más és jobb a réginél, vagy úgy tekinti, hogy az olvasó vágja a témát, és csak az újról beszél, a régit nem mutatja be. Természetesen az első a "szebb" megoldás, de egy papír-újságnál ilyesmire egyszerűen nincs hely. Vagy minden egyes hardver-rovatban le kéne vezetni a számítástechnika fejlődését Neumann Jánostól meg az ENIAC-tól, hogy mindenki mindenben képbe kerüljön?

* Amiért ez igazából érdekes az az, hogy a srác dobálózott a latin kifejezések garmadájával, de ezeket igyekezett magyarra "lefordítani".

Mert hülyeség lett volna feltételeznie rólad, hogy most jössz a latin nyelvvizsgáról vagy az sotés államvizsgáról. Egy nem feltétlenül kezdők számára íródott hardveres rovat írójától viszont nem hülyeség feltételezni azt, hogy nem most látsz életedben először PC-t.

Egyébként igazatok van, előfordulnak túlkapások, de szerintem nem vészes mennyiségben.
51 levél
Válasz 01.10.04. 09:15 #86
Hancu
* Azokat a hardver cikkeket előtte is megírták valahogy, csak mostanában túlsúlyba került az idegen nyelvű szak bla-bla.

Tán mert azóta 1. sokkal gyorsabban fejlődik a technika eme ága, gyorsabban jönnek-mennek a szakkifejezések, mire egy magyar megfelelő gyökeret eresztene, már rég elavult, és senki sem beszél róla.

* pl. odaírni magyarul, és az első megjelenésnél zárójelben angolul is, hogy aki még nem ismerte a magyar kifejezést, az is tudja tenni valahova.

* szerintem is illene mellé írni legalább azt, hogy ez akkor most mit is akarna jelenteni.

Ez szerintem úgy történik, hogy amikor kijön egy új technika és a hozzátartozó szakkifejezések, akkor az azt bemutató-kielemző cikkben nagyon részletesen elmagyarázzák, hogy mit is jelent az adott dolog - és innentől úgy veszik, hogy az olvasó megrágta, megemésztette, megértette, eztán lehet használni külön magyarázkodás nélkül. Gondoljátok el, kijön a Radeon 2-ben az új, 1.4-es pixel shader, ikszipszilon nekiáll erről cikket írni. Két lehetősége van: elmagyarázza mi is az a pixel shader, majd rátér arra, hogy az 1.4-es miben más és jobb a réginél, vagy úgy tekinti, hogy az olvasó vágja a témát, és csak az újról beszél, a régit nem mutatja be. Természetesen az első a "szebb" megoldás, de egy papír-újságnál ilyesmire egyszerűen nincs hely. Vagy minden egyes hardver-rovatban le kéne vezetni a számítástechnika fejlődését Neumann Jánostól meg az ENIAC-tól, hogy mindenki mindenben képbe kerüljön?

* Amiért ez igazából érdekes az az, hogy a srác dobálózott a latin kifejezések garmadájával, de ezeket igyekezett magyarra "lefordítani".

Mert hülyeség lett volna feltételeznie rólad, hogy most jössz a latin nyelvvizsgáról vagy az sotés államvizsgáról. Egy nem feltétlenül kezdők számára íródott hardveres rovat írójától viszont nem hülyeség feltételezni azt, hogy nem most látsz életedben először PC-t.

Egyébként igazatok van, előfordulnak túlkapások, de szerintem nem vészes mennyiségben.
336 levél
Válasz 01.10.04. 08:49 #85
Qper
Hancu: szerintem is illene mellé írni legalább azt, hogy ez akkor most mit is akarna jelenteni.

Ezzel kapcsolatban szembe jutott egy történet, lehet hogy off, sajnálom: Múlt héten vittem el az állatklinikára az egyik kutyakölykömet, a doki alaposan megvizsgálta (röntgen , ultrahang,). A vizsgálat után behívott a szobába, és elmesélte részletesen a röntgen ill. ultrahang segítségével, hogy a kölyök milyen betegségben szenved. Amiért ez igazából érdekes az az, hogy a srác dobálózott a latin kifejezések garmadájával, de ezeket igyekezett magyarra "lefordítani".

Az eredmény az volt, hogy a pénzemért kaptam egy pontos,érthető diagnózist.
Nem hiszek a női nemben....Csak a női igenben
2580 levél
Válasz 01.10.03. 20:30 #84
AriAmi
Bevallom, nem emlékeztem magamtól, a múltkor pakolgattam, és akkor találtam rá, te pedig vmelyik topicba leírtad, hogy megírtad ama könyvet. Szal elkezdtem olvasgatni, és nem egy magyartalan kifejezést találtam.
5454 levél
Válasz 01.10.03. 20:08 #83
Dino
De jó, van, aki még emlékszik a PC-s játékok könyvekre De régen is volt már az... 12 Sierra kalandjáték végigjátszása az érettségi előtti félévben.
Ha jól tippelek, elsősorban Dada hardware cikkeire gondolsz
5454 levél
Válasz 01.10.03. 20:04 #82
Dino
Alapvetően igazad van, de azért ahol már van elterjedőben lévő magyar szó, lehet, hogy élen kéne járni azok népszerűsítésében (pl. odaírni magyarul, és az első megjelenésnél zárójelben angolul is, hogy aki még nem ismerte a magyar kifejezést, az is tudja tenni valahova).
Az antialiasra például szerintem nagyszerű szó az élsimítás.
Amúgy az említett pixel-shaderben is szereplő shade szó, valamint a hasonló írású shadow két olyan dolog, amit szívesen szoktak összekeverni fordítás során, pedig két különböző fogalomról van szó. (árnyalás és árnyék)
20761 levél
Válasz 01.10.03. 18:22 #81
Eric
Szerintem itt nem erről van szó. Azokat a hardver cikkeket előtte is megírták valahogy, csak mostanában túlsúlyba került az idegen nyelvű szak bla-bla.
Vagyis amire van magyar megfelelő, azt igenis írják le magyarul!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
51 levél
Válasz 01.10.03. 18:16 #80
Hancu
Hardveres cikkeknél, vagy témában sajnos muszáj az angol szakkifejezéseket használni, mert egyszerűen nincs helyettük magyar. Persze lehet nyelvújítóst játszani, de ha pl. lefordítod a pixel shadert "képpont-árnyaló"-ra, abból alighanem közröhej lesz. Vagy az antialiasingot "recézettség-mentesítés"-nek. Vagy a plug-int... hm, azt inkább le sem fordítom.

Amit lehet, illik magyarul használni (ha mondhatjuk, hogy nyomtató, ne mondjuk, hogy printer), de csak a magyarság kedvéért erőltetni nem. Mármint imho. Vagyis szvsz.
2580 levél
Válasz 01.10.03. 16:02 #79
AriAmi
Ez sajna igaz. Lassan engem is kezd zavarni, hogy ma már a magyar újságírók nem tudnak magyarul. DE ezt az elangolosodást, megsúgom, nem csak a Guruban tapasztaltam, hanem más magazinokban, sőt, Dino(+pár spanja) egyik régi könyvében(PC-s játékok 2.) is feltűntek már nem magyar szavak...
336 levél
Válasz 01.10.03. 15:39 #78
Qper
A Guru télleg nagyon ott van a szeren, de szvsz Shoebaron, Tig, Laa-Yosh és a többiek hardware-cikkei egy kicsit eldurvultak az utóbbi időben. Kb. csak minden ötödik szó magyar, a maradék pedig valamilyen angol szakkifejezés, az is rövidítve. Lehet hogy én vagyok egy barom tuskó állat, de nekem ez már egy kicsit túlzás.
Nem hiszek a női nemben....Csak a női igenben
2580 levél
Válasz 01.10.03. 15:15 #77
AriAmi
(Nocsak, The Lord első értelmes topicja, nekem ebbe kötelező írnom!

Szal kezdjük:

576: ez ama csávóknak való, akiknek nem kell CD. Mivel egy 576-om sincs, nem mondok róla véleményt.

GameStar: ehh, ez amolyan "B" kategóriás újság. Jó is meg minden, de túl sok benne a beégés.

PC.Games: biztos jó kis újság, de ilyenem sincs, ehe.

PC Format: 2 Formatom van összesen, azt kell hogy mondjam, szerintem nagyon lefikázzák a legjobb játékokat. Ha a max. felbontása 640*480, akkor az már náluk -30%-ot jelent, ennyit erről. Amúgy jó sok oldalas, meg a CD-n is vannak hasznos dolgok.

És végezetül a legjobb, vagyis a Guru: na itt a lényeg! Van poszter, jók a cikkek, rulezek a teljes játékok, jó sok dolog a CD-n, és mindezek mellett még (viszonylag)olcsó! Szal Guru rulez!
7034 levél
Válasz 01.10.03. 12:55 #76
Aruns
Szerintem a teljes játék ötlet nem rossz, főleg azért, mert szoktatja a gamer társadalmat a másolt CD-k helyett az eredeti programokra, de sajna elég sok vacak van köztük.
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
64 levél
Válasz 01.10.03. 09:48 #75
Immoteph
Lord: osztom a véleményedet!!!
+ szerintem a teljes játékok nem kellenének hozzájuk.Akinek kell vegye meg 1999.- Ft-ért bármelyik kisebb boltban!Ezekre a Cd-kre rakhatnának még 1-2 demot v. mindenféle extrát stb.Mind a régi szép időkben: 1 democd +1 program. Az úgy volt jó
A pokolban uralkodni, vagy a mennyben szolgálni...
3553 levél
Válasz 01.10.02. 22:15 #74
The Lord
nahh 3-4 honap tesztelés után megvan az értékítéletem, ja és közlöm eza saját vélemény, lehurrogást anyázást, szal mindennemű nemteccésnyilvánítás jöhet:

PC Guru - újság: mai legjobb, eccerűen szuper
cd: nagy szar, számomra semmi jo cucc nincs rajta

GS: újság: hááááááát, ööö énnem dolgozhatnék nálatok?
cd: ezen nagyon szupi dolgok vannak, király a cdtek!

576: hol 2-3 hónapig király aztán 2-3 hónapig szar, azaz változó

PC Games: első szám után: lesz ez jobb is, de nekem nem kell

nabazz akkor most mejiket is vegyem? asszem egyiket se
"Félelmetes amúgy, hogy tőled állandóan csak elégedetlenkedő levelek jönnek..." A köbön!
2175 levél
Válasz 01.07.15. 16:59 #73
Raptor
Sorry tényleg, Hancu tesztelte....
"Find out who you really are"
1719 levél
Válasz 01.07.15. 16:46 #72
TheHolyOne
Szerintem sem, de korábban azt vettem, így csak ahhoz tudtam hasonlítani.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
811 levél
Válasz 01.07.13. 08:29 #71
Magellan
Most én vetnék fel valamit. Nemrég belenéztem az utolsó CoVboy-os 576-ba és láttam a bevezetőben azt a kis táblázatot és arra gondoltam oda kéne adni a mai 576-os fiúknak. Arra gondolok ahol le volt írva hogy "0-50% nem teszteljük mer olyan gagyi"
"50-60% sok hiba...." stb.
Mer a mai 576-ban picit nagyok a százalékok, picit. Pláne ha belegondolsz 80-85°abszolút nem rossz sőt... (85% os matek doga az má valami .
De erről Stöki és Hancu véleményét kérdezem (persze mindenkiét) mer ők akkor ott "dolgoztak" .
Nintendo - Nintendo - Nintendo - Nintendo - Nint...
811 levél
Válasz 01.07.13. 08:24 #70
Magellan
Ha ekkora eltérés van százalékban akkor ált. az 576 téved. Ha elolvasod mindkét cikket látod hogy mit felejtett el az aki nagyot adott.
Nintendo - Nintendo - Nintendo - Nintendo - Nint...
75 levél
Válasz 01.07.12. 23:41 #69
Stöki
Raptor:
Azt nem én teszteltem...
"Így megy ez." - Kurt Vonnegut
2175 levél
Válasz 01.07.12. 22:09 #68
Raptor
A PCFormatot hagyjuk ki ebből szerintem, mert az tényleg nem játéklap...
"Find out who you really are"
1719 levél
Válasz 01.07.12. 19:08 #67
TheHolyOne
A százalékokra egy példa: a PCF-ben a Soulbringer 25%-ot kapott és utána lesz*rták az egészet, a Guru pedig még GamingGuideot is írt hozzá.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
2175 levél
Válasz 01.07.12. 18:33 #66
Raptor
Stöki: akkor hány kamion sört ajánlottál Sasának az X-com tesztelésérért?
"Find out who you really are"
3553 levél
Válasz 01.07.12. 18:16 #65
The Lord
Még vissza 1 picit a százalékokra. Olvastam a 576ban vmi Ducati motorversenyt és asszem 93%ot kapott, a GS meg a citromba tette 17%al. Nem nevetséges ez egy kicsit? Mert ahogy BS is monnya különbözőek vagyunk, de akkor is 2 kritika nem lehet ennyire különböző!! Mija megoldás? Rossz embernek adták oda a tesztelésre szánt gamét. Szal értitek ha már 2 újság ugyanazt teszteli és 30-50% különbség van a végítélet között, akkor ott már vmi nem stimmel...
"Félelmetes amúgy, hogy tőled állandóan csak elégedetlenkedő levelek jönnek..." A köbön!
3127 levél
Válasz 01.07.12. 08:51 #64
Blade Runner
Tanulságosnak érzem ezt a kis vitát, ami ebben a levélváltásban folyik. Teljesen egyetértek, hogy nem lehet abszolút objektív véleményt adni egy-egy játékról, mint ahogy sörről, vagy nőröl sem lehet, kinek ez tetszik/ízlik, kinek az. Ami a legfontosabb az az, hogy meg kell próbálni objektívan leírni, mi van a játékban, milyen hibák vannak benne, miben hasonlít és különbözik egy közismert hasonló jellegű játéktól, és ezek alapján a jó és rossz arányában kialakítani egy százalékot. Hasonlóan ahhoz, hogy egy embert is lehet jellemezni, hogy magas, karcsú, jó humora van, stb, ennek ellenére mondjuk én útálom, de más még attól szeretheti. Ebből következik az is, hogy amikor valaki az újságban a cikkeket nézi, ne csak azt olvassa el, hogy mittomén 56% vagy 92%, hanem el kell olvasni az egész cikket, hogy kiderüljön, hogy a cikkíró mit és miért szeretett, mit nem, és a cikk valamint a százalék együtes figyelembevételével lehet kialakítania mindenkinek a saját értékítéletét, függően attól, hogy ő maga mit szeret, és mit nem. (Pl. Nekem az a tény, hogy valamelyik játék fordulónkénti stratégia, kb. 20% plusz pontot jelent. ). A másik jó megoldás pedig az, ha megpróbálunk több újságot elolvasni (tudom, hogy ez pénz kérdés is), így több, azonos játékról írott cikk alapján sokkal könnyebb lesz objektív véleményt kialakítani, mint egy cikk alapján. Ha pl. minden cikk nyekereg a hemzsegő programhibák miatt, akkor szinte biztosak lehetünk, hogy tényleg bug-os a progi.
Persze a fentiekkel nem azokat a cikkeket védem, amelyek játékkal egyértelműen ellenséges, vagy kritikátlanul rajongó állásponttal íródtak. Az ilyen cikkek írói előbb-utóbb úgy is elvesztik a hitelüket. Az olvasónak pedig azt is meg kell értenie, hogy a cikk nem azért íródott, hogy az aktuális kedvenc játékát a mennyekbe magasztalja, és ha a progi "csak" 85%-ot kap, az már árulás az emberiség ellen, hanem azért, hogy az adott játékot nem ismerők lehetőleg tárgyilagos információt szerezzenek a döntésükhöz, ha megvásárolják a játékot, akkor valószinűleg szeretni fogják, vagy nem. Egy olyan újság senkinek sem segítene, ahol minden játék 100%-ot kap, mert biztosan van valaki, akinek ez a játék a legjobb. (Ha másnak nem, hát a játék írójának biztosan. ).


Blade
Blade
811 levél
Válasz 01.07.12. 08:34 #63
Magellan
Sajnos megint csak egy "régi" 576-os példát tudok felmutatni. Emlékeztek az első 3-4 száz oldalas számban majdnem minden cikk mellett volt egy "kotnyél" című dobozka. Itt az újság többi cikkírója is kifelythette a játékkal kapcsolatos véleményét ami nemritkán különbözött a cikkírójéval. Így nem csak egy pillanatnyi véleményt olvashattunk hanem egy másikat is (pl. egy olyan személyét aki nem volt az adott játékstílu nagy fan-je). Ezt a megoldást már láthattuk a Guruban is pl.: Diablo II vagy asszem az említett Q3 team A-nál is (ami szerintem is 75°%lot ér).
Raptorral egyetértek a Stöki+Hancu+Hancu+Stöki témában, szerintem is új, kellemes színfolt az újságban, bár én 576-fan voltam (mostmá csak veszem) szóval már régebb óta olvasom a cikkeiket.
Nintendo - Nintendo - Nintendo - Nintendo - Nint...
75 levél
Válasz 01.07.12. 07:46 #62
Stöki
BS:
"Különben a véleményedre már egy jó ideje nem adok (bár néha azért egyezik az enyémmel)"

- Bocs', kicsit nyers voltam. Csak azt akartam valahogy megfogalmazni, hogy ha nem olvasnám azt a cikket, aminek nem adok hitelt, akkor - többek között - a BS-írások felett is átsiklanék. Azonban ez nem így van, és ennek amúgy sincs semmi köze cikkírói tehetségedhez (amit egyébként nem vitatok). Sorry, ha nem voltam elég finom, nem az volt a szándékom, hogy onba billentsem a flame flag-et.

Raptor:
"Belegondolva nem is lenne jó mert akkor "harc" lenne egy játék teszteléséért.... Bár ki tudja én még nem jártam szerkesztőségben... "

- Nincs harc, a játékrovatért felelős szerkesztő (Gurunál Sasa, GS-nál BS, 576-nál nemtomki') osztja ki stuffokat az írók között. Persze, lehet náluk kuncsorogni/fenyegetőzni/ládasörrelmegvesztegetni...

"Hancu-Stöki (vagy Stöki-Hancu) páros"

- Inkább maradjunk az utóbbinál... Egyébként köszi a dicséretet mindkettőnk nevében!

Szittyo:
"...a Guru teszterének tetszett a játék, míg Ender-nek nem tetszett!"

- Erről van szó, kedves olvasók! Ha körülnéztek egy kicsit a neten, biztosan találtok olyan kritikát, ami 40 alatti %-ot ad a játékra, és olyat is, ami 100 fölöttit... Hogy is mondta BS? "Különböző emberek vagyunk, különböző véleményekkel."
"Így megy ez." - Kurt Vonnegut
3553 levél
Válasz 01.07.11. 23:44 #61
The Lord
Egyelőre fáratt vagyok ezé csak rapee és a team arena: 576, guru 90 fölött adott rá, nemtom GS mennyit, de aza game annyira sovány, nem azt mondom hogy 48, sztem kb 70-75-t ér, de télleg nem nagy eresztés az
"Félelmetes amúgy, hogy tőled állandóan csak elégedetlenkedő levelek jönnek..." A köbön!
185 levél
Válasz 01.07.11. 22:19 #60
Szittyo
Persze a "nem mindegy" után kérdőjel akart lenni
185 levél
Válasz 01.07.11. 22:16 #59
Szittyo
Na megint a Q3-Team Aréna!!!!
Srácok valaki megnézte, hogy ezt a játékot hányan játsszák manapság pl. neten vagy LAN-on???
Raptor: A főszerk elolvassa a cikkeket (én elolvasom, s szerintem a többi újság is így dolgozik!)

Nem egyértelmű!!!, és a Team Aréna-ra ez még inkább igaz!!!, hiszen valószínűleg a Guru teszterének tetszett a játék, míg Ender-nek nem tetszett! ennyi és nem több! Az már más kérdés, hogy az idő kit igazol, de nem egyértelmű!!!
Ugyan azt tudom leírni, amit eddig írtam, úgyhogy had ne ismételjem magam. De ha leír valaki valamit, legalább próbáljon meg egy kicsit objektív lenni!
Képzeljétek én olvasom a Gurut és az 576-ot és a GS-t is, és van olyan cikk ami bizony a konkurens lapokban jobban tetszik, mint a sajátomban, valamit pedig a sajátomban tartok jobbnak, de szerintem ezzel minden főszerk. így van! Tudjátok olyan ez mint a CS-sek meg a Q3-sok vitája, hogy melyik jobb játék!!! Hát nem mindegy. A lényeg, hogy játszunk, és mindenki egyre jobb újságot csináljon, amiben sokat inspirálnak a konkurens lapok.
2175 levél
Válasz 01.07.11. 21:53 #58
Raptor
Szerintem azért jó ha van egy ilyen "szakosodás" a cikkírók körében, mert azt gondolom nem lehet megoldani hogy mindenki mindennel játszon! Belegondolva nem is lenne jó mert akkor "harc" lenne egy játék teszteléséért.... Bár ki tudja én még nem jártam szerkesztőségben...
Mivel én nagy Guru fan vagyok ott már sejtem mi lehet a beosztás vagyis hogy ki mivel szeretne játszani a beérkező játékok közül! Direkt így írtam és nem úgy hogy "ki mivel játszik" mert tuti hogy van másmilyen stílusú játék is a gépén és hogy nem egy ember játszik egy "peremier"-es játékkal. Sokszor előfordult már velem mikor olvastam egy cikket az éppen aktuális számban hogy kitaláltam a cikk íróját! Az ember már úgy érzi hogy annyira ismeri a cikkírót mint egy jóbarátot, amikor ez nem így van! Szóval a cikkek nem csupán "szárazon bemutatom" stílusúak, hanem ennél többek amítől úgy érzi ember hogy tényleg megismerte az írót. Azt lehet is érezni az írásban hogy hogy épp milyen hangulatban íródott és hogy tetszett-e a cikkírónak a játék. Ha nem tetszett neki, akkor a hangulat is egy kicsit visszább van mintha elnyerte volna a tetszését. Ezt is lehet érezni. Ilyenkor általában egy kicsit unalmas szokott lenni a cikk, de volt már olyan, hogy jókat szórakoztam a bugokon meg a játék hibáin és azon hogy hogyan cseszi le az egészet. Asszem ilyen volt a Force Commander... Szóval az szerintem tény hogy a játék minőségétől lehet jó és "kevésbé" jó (hogy meg ne bántsak senkit se me!) cikket írni! És az is tény hogy mindenkinek más az ízlése, szóval lehet hogy most nagy hülyeséget írtam! Hogy épp sikerült-e jó cikket írni a sokmindentől függ, de főleg az írótól és a hozzásálástól meg még pármillió dologtól de azt lejebb már tisztázták.
Naszóval, akkor térjünk vissza ahhoz hogy fel lehet ismerni a cikkről az íróját! Mivel mostanában csak gurut tudtam szerezni, (vagyis azt hozza a póstás bácsi) ezért most csak velük foglalkozok. Az elsődleges szempont persze a játék tipusa, de ez sokszor csalóka lehet. Ennyit a változatosságról, de azért a legtöbbször az a személy vagy személyek egyike írja a cikket akitől én azt várom, vagy várnám. De ha mégsem az írja akire számítottam akkor sincs baj ilyenkor jó cikkek születnek. Naszóval hamár itt van 2 kiemelkedő cikkíró a gurutól kezdem velük. Hancu és Stöki cikkeit hamar fel lehet ismerni, mert ők viszik szerintem az írásba a legtöbb humort, poénokat amin akár nevetni is lehet, persze a cikk minősége ennek nem látja kárát. Azt már nem mindíg sikerül eltalálni hogy melyikük írta a cikket, de azt igen hogy a Hancu-Stöki (vagy Stöki-Hancu) páros egyike készítette azt. E két egyén felvétele egy ténylegesen új színt vitt a Guru színskálájába. Ennek csak örülök és vegyétek elismerésnek! Ha egy FPS-t mutatnak be akkor azt legtöbbször Sasa vagy Chris esetleg Hancu vagy Stöki vagy mittom én ki írja, kalandjátékok után legtöbbnször Bird nevét látom, RPG után Lily és Mocsy neve szokott szerepelni, RTSnél Mocsy általában. Dauby meg Tasnádi az autós cikkeket szokta írni, de Dauby nevét sokmáshol is látni! Persze lehet hogy tévedtem, mert annyira nem ismerem a szerkesztőséget... Jópár stílust kihagytam, mert lehetettlen lenne általánosítani hogy ki miről ír/írhat. És akkor ez még csak a játékok voltak....

A százalékos értékelés már egy kényesebb dolog. Kezdjük ott hogy a cikkírót nem egy gumiszobából szedik, vagyis valami fogalma biztos van a dologról. De szerintem azért nem annyira szubjektív a dolog mert egy cikk nem csak a cikkíró véleményét hanem az egész újság véleményét fogalmazza meg, mert nincs még egy írás ugyanarról a játékról. Magyarán ha valamelyik játékot nagyon lehúz az író akkor nem úgy említik hogy ő húzta le hanem hogy az az újság (most mindegy hogy melyik). Ezért ha a kedvenc játékod nem tetszik az írónak vagyis az író képviseli a lapot, szóval lapnak akkor azt hiszed hogy ott barmok vannak akik nem játszanak a játékkal vagy éppen a gumiszobából jöttek. E probléma kiküszöbölésre vannak szerintem az újságírótársak meg a főszerkesztő esetleg a korrektor, meg a tördelőszerkesztő. Ha úgy érzi a cikkíró hogy neki ez nagyon nem jó akkor megkérdezi a másikat hogy neki ez hogysmint megy (vagy nem ). Erre volt jó példa az egyik újságban (asszem a GS) az Amazons & Aliens vagy mi a franc, amiben a cikkíró pont azt húzta le ami másiknak tetszett és azt oda is írta egy kis infoboxba.
Magyarán ha valami ennyi és ennyi pontot/százalékot ért el akkor az biztos nem véletlen volt. Mert van olyan dolog hogy föszerkesztő aki átolvashatja a cikkeket mielőtt bekerülnének az újságba. Vagy lehet hogy nem és már megint csak én képzelődök, de szerintem az is a dolga lenne. Ha egy cikk ezen a szűrön is átesett akkor nem hiszem hogy nagy hülyeség lenne benne. De volt már erre is példa pl. a Q3:TA a GS-ban asszem ott eléggé lehúzták és 48%ot kapott ugyanez a guruban 90 fölött teljesített. Na akkor most kinek higyek? Egyértelmű....

Na itt befejezem, mert szerintem sok hülyeséget írtam amiért előre is sokszor bocsika. Nem akarom tovább feszíteni azt a bizonyos húrt, mertmég a végén szétpattan....
"Find out who you really are"
811 levél
Válasz 01.07.11. 19:17 #57
Magellan
Ja jól beszélsz testvér. Csómó cikkben említenek 1-2 hibát és mégis 70%. Ez főleg a pcguruban jellemző.
Nintendo - Nintendo - Nintendo - Nintendo - Nint...
1719 levél
Válasz 01.07.11. 19:16 #56
TheHolyOne
Teljesen más a cikknek a hangulata, ha olyan ember készíti, aki szereti az adott játékstílust. Pl.:a mostani Guruban Chris írt egy cikket az IW2:EoC-ról. Stöki, javíts ki ha tévednék, de "sugárzott" a cikkről, hogy imádja a szimulátorokat. Sokkal másabb a hozzáállása, mint egy FPS fannak, jobban össze tudja hasonlítani a többi játékkal ugyanabban a műfajban (mert valószínüleg azokat is próbálta).
magamból kiindulva: én a stratégiai és szerepjátékokat szeretem (ez utóbbit csak mostanában "kóstolgatom"). De ha ideadnak nekem egy szimulátort, hogy vigyem végig és írjak róla egy kritikát, hááát......
Valószínűleg összecsapnám, mert kín lenne vele játszanom, akármennyire korszakalkotó és forradalmi a játék.
Summázva: a cikkből (és a játékból) sokkal többet lehet kihozni, ha az író szereti ill. jártas az adott stílusban.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
3553 levél
Válasz 01.07.11. 18:39 #55
The Lord
Bad Sector és a szagértés: hát sztem pedig akko is vhogy így kellene csinálni, nem arra gondolok, hogy te csak flipperezhecc, me én adventureös vagyok, de emellett az NHL sorozatért megőrülök, és 1-2 lövöldözős játék is letud kötni, szal ezzel azt akarom mondani, hogy vhogy mégis kategorizálódni kellene sztem, pl.: amiko GyZ írt az 576ban a Genesys cikket asszittem elröhögöm magam, láccott is azon, hogy megnézte az introt és szenvedett a játékkal 5 percet, majd miután nemment neki, me ijenekkel nem jáccik, gyorsan uninstall és ráb*szott 40 akárhány %ot. Szal ezeket kéne elkerülni, me aza game télleg nem nagy cucc, de hogy 60-70et tuti ér.

Gurunál is a Necronomicon: az író említ 1-2 hibát, dehogy attól simán ér 80-82t és nem 71et (asszem annyit adott rá).
"Félelmetes amúgy, hogy tőled állandóan csak elégedetlenkedő levelek jönnek..." A köbön!
811 levél
Válasz 01.07.11. 18:15 #54
Magellan
Hehhe, tisztára óriások csatája nem...
Szóval asszem BadSector fogalmazta meg leginkább a lényeget. Minden teszter azt teszteljen (lehetőség szerint) amihez ért és amit szeret, persze ez nem mindig jön öszze.
Elég "pengéntáncolós" ez a munka: ne legyen se túl szakbarbár se túl freestyle.

Thx Hancu! Jóvan bocs nem nálatok van jaj...
Nintendo - Nintendo - Nintendo - Nintendo - Nint...
75 levél
Válasz 01.07.11. 18:01 #53
Stöki
"attól még NEM lesz élvezetesebb, vagy tartalmasabb mondjuk egy FPS-ekről szóló cikk, hogy olyasvalaki írja, aki orrba-szájba csak Quake-ezik. (Sőt...)"

- Azér' a keménymagnak egy ilyen ember több infot tud adni, mint egy "kocakvéker". Szerintem egy FPS-specialista jobban képben van az engine-eket, elvárható felbontás/framerate-értékeket, multimódokat stb. illetően. Szóval, alapvetően jó dolognak tartom az ilyen törekvéseket (és ahogy látom, a legtöbb külföldi lap is így van ezzel), csak nem szabad túlzásba vinni. Ezeket a "specialistákat" egyébként nem kijelölni szokták (ennyiben rossz a flipperes hasonlatod), hanem önkéntes alapon műxik a dolog. Például olyan emberkék lesznek RPG-guruk, akik szeretik az RPG-ket. A kecske-káposzta hasonlattal egyébként abszolút egyetértek.

"Stöki hozzászólásával nagy részben egyetértek (pedig volt egy-két pengeváltásunk mostanában... )"

- Ha már szóba hoztad: nem pengeváltásként éltem meg, hanem egy heves, de azért viszonylag kulturált vitaként, amelynek voltak számomra igen hasznos tanulságai. De ne untassuk ezzel a fórumtagokat, beszéljük meg mailban azt, ami magánjellegű.

"Nekem például a "celluloid mocsoxar" Tomb Raider aránylag tetszett, úgyhogy Stöki valószínűleg tőlem sem olvas el többet egy sort sem..."

- Valamit nagyon félreolvastál, éppen azt írtam, hogy "...de attól még el fogom olvasni a cikkeit". Szóval, igenis továbbra is végigolvasom majd az írásaidat. Különben a véleményedre már egy jó ideje nem adok (bár néha azért egyezik az enyémmel), de mint mondtam, ennek semmi köze ahhoz, hogy milyen újságíró vagy. Lásd még Uj Péterről írt pár soromat, nem akarom magamat ismételni.
"Így megy ez." - Kurt Vonnegut
319 levél
Válasz 01.07.11. 17:23 #52
Bad Sector
Némileg off...
Azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy ha jól emléxem, anno CovBoy is írt az 576-ban egy istenien élvezetes cikket a Messiah-ról: marha jókat röhögtem rajta. Ja és neki is tetszett a stuff...

Némileg on...
Hmmm... szagértés...
Szóval elég nagy kiszúrás lenne a cikkírókkal, ha közölném velük, hogy: "Petya, te holnaptól csak flipperről írhatsz, mert mindenre kell egy szagértő és én téged jelöltelek ki erre a megtisztelő feladatra."
Miért gondoljátok, hogy aki egy bizonyos játéktípushoz ért, az nem érhet a másikhoz is? Egy bizonyos tudás persze szükséges, de attól még NEM lesz élvezetesebb, vagy tartalmasabb mondjuk egy FPS-ekről szóló cikk, hogy olyasvalaki írja, aki orrba-szájba csak Quake-ezik. (Sőt...)
Gyakran előfordulhat például, hogy vki egy adott stílusba (pl fantasy) szerelmesedett bele, és minden olyan játék érdekli (FPS, TPS, stratégia stb.) ami ebben a KÖRNYEZETBEN játszódik.
Az pedig elég ritka, hogy vki perhecc például autóversenyről írjon, pedig marhára utálja ezt a stílust.

Stöki hozzászólásával nagy részben egyetértek (pedig volt egy-két pengeváltásunk mostanában... ) csak annyit tennék még hozzá, hogy a cikkírónak azt is fel kell mérnie, hogy mi az az infó, ami egy átlagolvasó átlagos befogadóképességének átjön. Az egyes cikkek NEM az ízig-vérig hardcore-macho olvasóknak szólnak, mert akkor egy jéghoki rajongó sohasem venné meg a lapot, csak amikor az NHL legújabb része megjelenik, hiszen a többi cikk kizárólag olyan információt hordoz, amely számára érdektelen. Ez a cikkírósdi valahogy olyan kecske-káposzta buli: úgy érdemes írni, hogy az egyszerű érdeklődő figyelmét is felkeltse, de a kemény mag is megkapja a szükséges infókat.

Gátló tényező még a szűkre szabott hely: néha vérző szívvel kell bizonyos mondatokat kiszednünk, csakhogy a megadott karakterszámba beférjen a szöveg.

Szubjektivitás/objektivitás:
Ez egy elég érdekes dolog, én részemről úgy gondolom, hogyha valaki érvekkel ALÁ TUDJA TÁMASZTANI, hogy egy játék miért jó vagy rossz, akkor rossz munkát végezne, ha nem írná le cikkjében, csak azért, hogy egyes emberkék lelkivilágába ne taposson bele. (Én pl. tutira visszadobnám az ilyen írást.)
Nem nagyon szeretem egyébként az olyan baromságokat olvasni, hogy én régen mindent leqrtam. Részben azért mert ez nem igaz, ergo a reflektáló azt a minimális fáradtságot sem vette, hogy utánanézzen állításának. Elég kényelmes vagyok, úgyhogy most csak maradjunk az említett Messiah-nál...

Különböző emberek vagyunk, különböző véleményekkel. Nekem például a "celluloid mocsoxar" Tomb Raider aránylag tetszett, úgyhogy Stöki valószínűleg tőlem sem olvas el többet egy sort sem...

Amúgy pedig kegyetlenül unalmas lenne, ha hasonló véleményeket írnánk le, és szerintem valahol kilógna a lóláb...
Viszont remek topic-okat lehetne indítani különböző fórumokon "Miért olvasom mindenhol ugyanazt??!!" címmel....
"God is dead, and no one cares. If there is a Hell, I'll see you there" - Nine Inch Nails
319 levél
Válasz 01.07.11. 16:29 #51
Bad Sector
The Holy One: Köszi, egyetértünk.
"God is dead, and no one cares. If there is a Hell, I'll see you there" - Nine Inch Nails
319 levél
Válasz 01.07.11. 16:12 #50
Bad Sector
Eddig csak az elejét olvastam a topic-nak, de mindjárt reflektálnék Halott emberre:

"minden játékot úgy írt le midha egy nagy adag szarral lenne egyenlő"

Nem tudom egyébként, hogy rám gondoltál-e, mert én Bad Sector-nak írom a nevem, de amennyiben igen, ez így kijelentve úgy f@szság, ahogy leírtad.
Túlságosan vitatkozni sem akarok vele, mert még értelme sincs...

Csáó
"God is dead, and no one cares. If there is a Hell, I'll see you there" - Nine Inch Nails
51 levél
Válasz 01.07.11. 14:16 #49
Hancu
VZ ott van a Playtime-nál, de az nem "nálunk" van, lévén én nem vagyok ott. CoVboy szintén ott van és főszerkeszt. TJ webdesignol meg bannereket rajzolgat egy portálnál.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.