Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Arma 3

Arma 3

Arma 3
A legutóbbi Arma 3 cikkek, hírek
899 levél
Válasz 13.12.15. 16:54 #222
sulyid
Szerintem Lacko a te embered, én most értem haza a kórházból (be kellett mennem az ügyeletre...). Pozitív oldala az egésznek, volt időm gondolkodni az esetleges iráni küldetéseken és akadna pár.
Például: iráni partmenti rajtaütés valamelyik kis faluban, mini-tengeralattjárós megközelítés, feljönni a partra, gyors rajtaütéssel elintézni az őrséget megszerezni egy fontos dokumentumot majd irány vissza a vízbe.

ui: privát ment.
3023 levél
Válasz 13.12.15. 14:09 #221
joccc
Csináltam egy olyan küldetést,amiben 1 páncélos+ 4 könnyű páncélos kocsit kell kísérni helikopterrel,amiben 3 fős csoport ül. A lényeg,h egy tisztet kell eljuttatni a célterületre,de aknák,tankok,teamek formájában rajtaütés történik félúton. Az a szopás ebbe a küldetéskészítésbe,h nem tudom,h h a fenébe lenne nekem újszerű egy ilyen küldetéssel játszani,mert hiába rakom randomra az ellenségek helyét,a waypointokat valamilyen szinten muszáj belőnöm,tehát megközelítőleg mindig tudom,h hol ütnek rajtunk. Az a gond,ha a waypointok radiusát is növelem,akkor meg lehet,h kijönnek a bozót fedezékéből,s a társak észreveszik,s úgy értelmét veszti a rajtaütés.
-
3023 levél
Válasz 13.12.15. 12:12 #220
joccc
Johet nyugodtan mindenfele, ami elvezheto a jatekosok szamara. Frakciotol fuggetlenul. Korabban csinaltam egyebkent egy konvoy rajtauteses kuldetest, eleg elvezetes volt.
-
899 levél
Válasz 13.12.15. 11:52 #219
sulyid
Ha akarod írok pár iráni küldit is, azokban elsősorban a rajtaütéses technika vinné a prímet.
899 levél
Válasz 13.12.14. 23:40 #218
sulyid
Írtam privátot...
899 levél
Válasz 13.12.14. 22:53 #217
sulyid
Nekem világnézeti okokból* eléggé a periférián vannak, de most eléggé jól eltudok szórakozni velük egyes szituációkban.

*ezt most nem fejtem ki nyíltan bővebben, nincs kedvem a szokásos anyázáshoz, ha kell privátban leírom.
3023 levél
Válasz 13.12.14. 22:11 #216
joccc
Én vmiért reflexből a nyugatiakkal vagyok. Nem tudom miért,de most h mondod ki is próbálom az iráni témákat.
-
899 levél
Válasz 13.12.14. 22:01 #215
sulyid
Ennyi.
Az a vicc, hogy a játékban jobban néz ki az iráni pilóta mint a nyugati és én eddigi fegyver teszteléseim alapján jobban is szeretem az perzsa SMG-t.
3023 levél
Válasz 13.12.14. 21:16 #214
joccc
Én pedig imádok földön is harcolni,de annál nálam nincs faszább érzés az A3-ban,mikor 5m magasan 230-al robogva a tenger felett megközelíted az ellenséges szigetet,s azon izgulsz,h észre ne vegyen a légelhárításuk,s utána pattognak kifelé a társak a tengerbe!
-
899 levél
Válasz 13.12.14. 21:14 #213
sulyid
Úgy tűnik hogy rokonlelkek vagyunk. Nekem a Mi-24-es volt az egyik (sőt A kedvencem) az A2-őbe, de alapvetően bármilyen repülőeszközzel bármilyen missiont elvállaltam csak repülhessek....
Hogy őszinte legyek a földi harcértékem sehol nincsen a légihez képest.
3023 levél
Válasz 13.12.14. 20:57 #212
joccc
Én is inkább a levegőben létet preferálom. Nagyon jó transzportálgatni az emberkéket,meg fedezőtüzet biztosítani nekik felülről. Óriási + élményt ad.
-
899 levél
Válasz 13.12.14. 20:52 #211
sulyid
De egyébként az egész arra ment ki, hogy megtudjam hogy pl 1000 méter zuhanása alatt hány méterrel tudom megváltoztatni a földet érésem helyét. Egyébként én is nagyon várom már a repülőket mivel én a levegőben vagyok igazán otthon...
3023 levél
Válasz 13.12.14. 19:47 #210
joccc
Akkor nem a köd miatt látok csak ennyit,oké. Ja szépen lehet dolgozgatni a levegőben. Várom már,h legyenek csapatszállító repülőgépek,mert azokból az igazi a kiugrás!
-
899 levél
Válasz 13.12.14. 19:32 #209
sulyid
Szar gépen van, 1200 méteres látótávval és a kísérletek azért kellettek hogy anélkül tudjam az elsodródás mértékét hogy látnom kellene az alattam lévő tájat...
3023 levél
Válasz 13.12.14. 18:50 #208
joccc
Milyen géped van ? Csak mert nekem 1,6 km látótávolság van beállítva,s úgy hozza a 60 FPS-t,de ugye akkor meg 1-1.2 km-nél magasabbról felesleges ugrani,mert lófaszt se látsz. Vagy csak benthagytam volna a minimális ködöt,amikor próbáltam ?
-
899 levél
Válasz 13.12.14. 18:27 #207
sulyid
Lene még ötletem, csak ma mással foglalkoztam és egy keveset ejtőernyőztem is. Konkrétan azt teszteltem, hogy milyen magasságból milyen messzire lehet eljutni, eléggé meggyőző eredményeket sikerült elérni relatív kevés munkával.
És mocskosul élveztem közben.
3023 levél
Válasz 13.12.14. 16:46 #206
joccc
Csináltam még egy túszos küldetést,mert találtam egy jó kis scriptet,ami arra jó,h ha a túsz kimegy 5 m-es távolságon kívülre egy ponttól,akkor lelőhetik. Ott is helikopterrel kell megközelíteni a célterületet.

2. öteleteden gondolkozok még,h h kéne megvalósítani.
-
899 levél
Válasz 13.12.14. 10:08 #205
sulyid
Szerintem még az NVG-t is vedd ki tőle és állítsd át a lehető legfényesebb estére a játékot. Sőt ha igazi köcsög vagy még a térképet és a rádiót is elveszed tőle így nem lesz a hogy megbeszéltek egy találkozpontot a térkép alapján ahol találkoztok hanem tényleg meg kell keresni a többieknek.

Időközben támadt még 2 koncepcióm:

1. Az amerikaiak 2 ejtőernyős mesterlövész csapatot dobnak ki a sziget felett azzal a célzattal hogy találkozzanak a földön lévő ellenállóval (szintúgy player). A zuhanás folyamán a mesterlövészek 2 db 2 fős teamra szakadnak szét és az ellenállóval való találkozás előtt a társaikat kell megtalálniuk. Logikai alapon mind a 3 unit (2 sniper team + a gerilla) pozíciója random generált. A regroup után irány a város ahol le kell lőni az ellenséges parancsnokot, ha kiszúrnak előtte az ellenségek akkor lőttek a pályának.

2. Itt egy iráni áruló játsza a főszerepet aki a különleges erőknél szolgál és úgy dönt hogy átakar állni ezért az amerikaiak beküldenek egy csapat SpecOps-ot hogy vegyék fel vele a kapcsolatot. Az iráni tiszt otthagyja a csapatát egy bázison és egymaga megindul a találkozópont felé. Közben az amerikaiakat partra rakják egy csónakkal és ők is elindulnak a találka helye felé. A találka helyén megállapodnak abban hogy együtt megszereznek egy fontos íratot de rajtuk ütnek és heves tűzharc következtében visszavonulnak a partelé, ahol a szemük láttára robban fel az őket partrajuttató hajó a személyzetével együtt. Ezután egy hajsza kezdődik, mely folyamán az amerikaiaknak az új LZ-be kell eljutniuk hogy kivonhassák őket.
3023 levél
Válasz 13.12.14. 00:32 #204
joccc
Ezt a tüzérségit is megcsinálom,de ezt már csak holnap. Most végeztem a helikoptercrashes témával.

Ez úgy néz ki,h Altis legnagyobb félszigetén játszódik,azon a délin. Pilóta katapultált,s egy szál NVG-vel van. Még azon gondolkozok,h el kéne vennem tőle a GPS-ét is,h addig ne lehessen meghatározni,h hol van,ameddig nem szerez felszerelést. S jelenleg kb 150-180 ember keresi 4 fős fire team csoportokra lebontva. Mindegyik flashlightal van felszerelve. Még egy helikoptert is beraktam nekik,ami szintén járőrözik.
-
899 levél
Válasz 13.12.13. 23:18 #203
sulyid
Elképzelt küldetés: partaszállás, ellenséges tüzérség elfoglalása, ellenséges bázis megtámadása ( 1 fő hátul maradt kezelni a tüzérséget, 4 fő pedig ment lerohanni a tábort), a szükséges információk begyűjtése, regroup a tüzérségi embernek és a támadó csapatnak, irány a kivonulási pont.
3023 levél
Válasz 13.12.13. 23:05 #202
joccc
Jaja ez sem rossz ötlet.

A tüzérség lőszereit ismerem,meg a kezelésüket is vágom,csak annyira nekem nem jönnek be,mint például egy UAV csapása,vagy egy helikopterekkel végrehajtott össztűz.

Bár nem is nekem kell szeretni,hanem majd a többiek közül valakinek. Biztos csinálok majd 1-2 ilyen küldetést is.
-
899 levél
Válasz 13.12.13. 22:39 #201
sulyid
ÉN valami mocskosul élem a tüzérkedést persze AC-vel, Nagyon könnyen megtanulható a használata mind a 155-ös önjárónak mind a kis aknavetőnek, illetve az abszolút overkill az a MLRS. Ami fontos ismerni kell a különböző fajtájú lövedékek használatát és akkor össze is lehet dolgozni, az egyik fő kilövi a 155-ös LR-es lövedéket, a másik pedig lézeres jelölővel célra vezeti.
Ami jó benne az az hogy élőerő ellen már az aknavető is kétségkívül halálos, míg a 155-ös és a rakéta eső hatását leírni sem lehet... A tesztek folyamán a pontosságot teszteltem illetve a könnyű és nehéz technika elleni hatásukra voltak kíváncsi de mint kiderült ugyanúgy overkill kategóriájúak mint gyalogság ellen. Legrosszabb esetben is legalább mozgásképtelenné teszik az ellenséges technikát míg nagyobb pontosság esetén harcképtelenné is.
Én a helyedben beraknám az egyik küldibe azt is hogy 2 fickó visz magával aknavetőt (ugye szétszerelhető és 2 ember által cipelhető a kicsike) aztán a megtámadandó bázis előtt összeszerelném és elkezdeném szórni őket mint az állat. Utána már csak a takarítás maradna. De ugyanezt akár 50-es géppuskával is ellehet sütni, mi már sütöttük el éles multiban, ketten vittük az 50-est, a támadás előtt kiraktuk a dombra, egy fő ottmarad és addig lőtt ameddig ki nem fogyott a lőszer v. őt le nem szedték a többiek pedig lerohanták a bázist különböző irányokból.
3023 levél
Válasz 13.12.13. 22:23 #200
joccc
Rendben koszi az otletet/otleteket. Sztem meg is csinalom ma ezt a lezuhanos temat. Bar meg 1-2 dolognak utana kell neznem, de sztem ossze tudom ezt vhogy rakni.

Es mire jutottal a tuzerseget illetoen egyebkent? En is nezegettem oket, de azt a kovetkeztetest vontam le, h artilerry computer hasznalata nelkul, meg talan egyebkent is player vs playerben nem tul sok ertelmet latom. Talan AI jobban tudja kezelni a temat, mint egy player, de egyebkent is sztem annyira nem nyujt nagy elmenyt, max tenyleg csak annak, aki elvezi a tuzerkedest.
-
899 levél
Válasz 13.12.13. 21:58 #199
sulyid
A UAV-ket akkor sem szokás nyílt szerón használni, játékosmérettől függetlenül és én sem nagyon szeretem őket (a való életbeli technológiája az érdekel mivel hatalmas haditechnika és repülés rajongó vagyok).

Másik multi ötlet: a kisszigeten lezuhan egy gép (1 player) és egy 4 fős mentőcsapatnak kell megmentenie őt (4 player). A lezuhanás helye random, az ellenséges őrjáratok helye random, a mentőcsapat kezdő helye random és mindezt éjszaka éjjellátó fénynél. Volt ilyen mission az A2-őhöz, kicsit kurva hangulatos, az a lényeg hogy pontosan megbeszéljetek egy találkozási helyet mert különben levadásszák a pilótát. Én már voltam pilóta és mentettek is ki.
Ami még fontos ennél a missionnál az az hogy abszolút nulla felszereléssel kezd a pilóta és lesz egy szintúgy random pont ahol találhat felszereléseket.
Miután a mentőcsapat és a pilóta találkoztak együtt elkell jutniuk egy kivonási pontra is happy end.

Még mindig akad pár ötletem de azokat majd holnap írom le mivel kezdek agyhalott állapotba kerülni, most is tartottam egy 1,5 órás tüzérségi gyakorlást és eléggé megölte az agyamat.
3023 levél
Válasz 13.12.13. 20:37 #198
joccc
Ez sztem nem helytálló,amit az UAV-okról mondasz. Abszolúte nem a játékosok teljesítményétől,megbízhatóságától függ,hanem szimplán játékelem,valamint hangulatelem. Az már más kérdés,ha nem szereted,s nem használod,de semmi köze a skillhez. Az égegyadta világon semmi.

Sajnos zárt,s lan only,mert többek között lesz egy teljesen új játékos,s őt is be kell tanítani,meg a kommunikáció miatt is. De gondolkoztam rajta,h invitálom a fórumtagokat,akik játszanak az A3-al,de a fentebb említett 2 ok miatt nehézkes lenne,főleg az első miatt.

De a jövőben semmi sincs kizárva.

Ez az ejtőernyős ötleted tetszik. Meg is csinálom,bár asszem teljesen át kell rendeznem a felszerelést,de marha jónak tűnik,tehát üsse kavics. A helikopteres is jó lenne,csak nem tudom teljesen az editorbeli hátterét sajnos.

Egyébként meg sztem nyugodtan leírhatod,mert egyrészt alig használjuk ki ezt a topikot,s legalább gyarapodna,másrészt meg sztem Lacko is merítene belőle,ha esetleg olvassa,mert jók az ötleteid.
-
899 levél
Válasz 13.12.13. 20:24 #197
sulyid
Mi multiban soha nem használunk UAV-t semmilyen formában. Szeretjük a kihívást és bízunk az embereink képességeiben.
Ami FONTOS ha multit akarsz csinálni, mindig random legyek az összes örség és egység mivel úgy végtelenségig lehet játszani az adott pályákat.
Amennyiben ignoráljuk a szokásos lopakodós részt, lehetne csinálni egy olyan mission, ahol van 1 páncélos is támogatása célzattal, körítésnek az is jó lenne hogy a merkava és a benne ülő gyalogosok a visszavonulás folyamán eltévedtek és most próbálkoznak eljutni a hazai csapatokhoz.

Egyébként van pár száz multi tervem.
Én a helyetekben elsütném az ejtőernyős érkezéses témát is, mondjuk 5000 méterről kezdenétek a zuhanást és 100 méteren nyitnátok, kiiktatnátok egy fontos célpontot v. felrobbantanátok valamit aztán valahol felvenne egy helikopter vagy egy csónak és vége.
Vagy lehetne akár olyan is hogy egy ellenséges helikopter akartok ellopni valamilyen célzattal (volt ilyen A2 küldi, nagyon ütött).
Később még írok pár multi ötletet.

ui: 100%-ig zárt lesz a party? Lan only?
3023 levél
Válasz 13.12.13. 19:35 #196
joccc
Ja,kötél híján az én küldetésemben is vízbe ugrálós téma van.

Nagyon jár az agyam,h milyen küldetéseket kellene csinálnom,mert 5-en lennénk majd. Egyelőre egy olyan van meg,h egy sziget déli részére viszem a csapatot helikopterrel,s ott kipattannak. Később én is csatlakozok majd hozzájuk hajóval. S végig kell menni a szigeten,majd kiszabadítani két túszt. Mindezt aknákkal,patrolokkal teli kis szigeten kell végrehajtani. Nappalra raktam az időszakot. Kb 16-20 AI ellen vagyunk + még egy tank is van náluk.

Az UAV használat meg mi a fenéért venné el az egész lényegét ? Pont hogy emeli a hangulatelemet. Nyilván nem minden egyes emberi ellenség ellen használjuk,hanem csak a tank ellen. De a tankhoz is közel kell kerülni,mert teli van körülötte emberekkel,valamint a szigeten a növényzet is marha sűrű.

Másik meg a már említett nádas téma Altis keleti részén.

Ha van még ötleted ilyen hasonló helikopteres,vízbeugrálós küldetésre,akkor leírhatnád,mert szívesen fogadom. Még factory támadást csinálok,de az olyan snassz. Most azt csinálom,h helikopterral járom Altist,s keresek 4-5 házból álló kistelepüléseket,vagy max 15-20. Mert ezeken a településeken szeretnék missizókat csinálni. Part mentén szoktam végigosonni,s sasolni ezeket.
-
899 levél
Válasz 13.12.13. 19:19 #195
sulyid
Én nem igazán szeretem a UAV használatot, elveszi az egész lényegét :S

Igen, AI ellen vannak. Abból indulj ki hogy ahol mi toltuk ott még a 2 pilóta is player volt tehát nem kellett nagyon scriptelni, igazából a NATO oldalon csakis player volt, míg a CSAT oldalon csak AI és random generált volt minden. Mi úgy csináltuk meg hogy 2 helikopterrel kitettek minket egy völgy aljában, aztán mikor 2 db 4 fős alakulatra felbontva felfejlődtünk elkezdtük a völgy két oldalán lévő irániak kiiktatását értsd, az én egységem lerohanta a jobboldalon lévőket, majd lefogó tűzzet adott a völgy baloldalán lévőkre míg lerohanták őket a másik 4 fős csapat emberei.

Vagy éppen egy másik multi, éjszakai felkelőkre vadászás éjjellátóval NATO oldalon (itt volt a már lentebb leírt pisztolyos eset). Helikopterrel kitettek minket a hegytől 300 méterre, utána mindenki hangtompítót fel és lerohantuk a hegyet védő kis köcsögöket. A hegy átkutatása után egy zsákmányolt ifrittel elindultunk a kis birtokra ahol voltak kb 15-20-an. A művelet alatt a felettünk lévő 'Hawk végezte a felderítő munkát, illetve a másik player aki a hawkon volt lőtte a földi célpontokat addig ameddig kényszerleszállást nem kellett végezniük. Mire lelőtték a helikopterünket mi az ifrit gépágyújával lőttük őket 500 méterről, majd centiről centire előrehaladva levadásztuk őket.

Másik példa, az is full random mission volt, én voltam a squad leader, szóltam mikrofonon az egységemnek hogy gyülekezzenek körém plusz jeleztem hogy kéne egy helikopter, rövid időn belül jött is a helikopter (jófej volt a player srác) aztán vitt minket az általunk megjelöl terület felé (tengerparti kis falu) mivel lőttek ránk és őt is hívták másfelé mondta hogy nem fog leszállni, hanem a víz felett ugorjunk ki, mi ezt megtettük és 2 percen belül szárazföldön is voltunk.

A negyedik helikopteres missionom 40 playeres bevetés volt AI ellen. Egy falut kellett elfoglalni ami szarásig volt ellenségekkel. Hogyan oldottuk meg? Full profik voltak így 6 fő csónakokkal, majd búvárruhában a tengerpart felől hajtott végre egy kis partraszállást közben a falu körül a fullra tömött helikopterek kirakták az embereket, mondták mikrofonba hogy támadás és mindenki megindul a falu felé egymást fedezvén, felettünk helikopterek húznak el és szórják a minigunokkal a falut szarásig mi pedig talpalunk a kis falu felé. Kibaszott hangulatos volt. Utána 40 fővel csapatgyűlés a falu főterén, megbeszélték a következő támadás tervét, repültek is a lila füstgránátok melyek jelezték az LZ-t a helikoptereknek, azokba beszálltak az emberek és mehettek is harcolni. Én csak a 3. fordulóba kerültem bele az egységemmel...

Amúgy az AI legtöbbször kézifegyvereket használ, illetve mi Goshawkokat repülünk. A kötélről csúszás nekem is hiányzik, de mi a vízbe ugrálással is kurva jól elvagyunk illetve a víz felőli támadások is eléggíé élvezetesek...
3023 levél
Válasz 13.12.13. 18:37 #194
joccc
Én el-elnézegettem még anno,de engem nemigen ragadtak magukkal.

Még a missziókhoz annyit,h én általában a küldetésemet úgy állítom össze,h helikopterrel kell eljuttatnom a csapatot a célterületre,tehát a helikopter élményt is kihasználom. Valamint még rakok be UAV operatort,s egy UAV-ot is a távolba.

Azok a helikopteres küldetések,amiket írtál AI ellen vannak ? Milyen arzenálja van az ellenfélnek azokban a missziókban ? Mert lehet csinálnék hasonló helikopteres küldetéseket. Valamint ti milyen helikopterekkel vagytok ?

Az egyedüli dolog,ami még nagyon hiányzik - a fegyver kitámasztása mellett - , az a helikopterről leereszthető kötél,amin gyorsan le lehetne csúszni. Ezt beleraknák,akkor nekem teljes lenne az élmény. Még csomó hasonló kis apróbb dologgal javíthatnák a hangulatot. Bár lehet,h ezt azért nem egyszerű megvalósítani. Nyilván nem én gondoltam erre elsőre,tehát biztos van valami akadálya.
-
899 levél
Válasz 13.12.13. 17:24 #193
sulyid
Most azon gondolkodom hogy unalmamban tesztelgetem már a játékban szereplő tüzérségi fegyvereket is...
3023 levél
Válasz 13.12.13. 17:19 #192
joccc
Így ismered meg igazán a játékot,meg annak mélységét az egyszer biztos!
-
899 levél
Válasz 13.12.13. 17:09 #191
sulyid
Ja, főleg időben rohadt sok, ha összesítve nézem ezt akkor durván 3-4 óra volt az A3-as teszt és még csak a tankokról volt szó... Ami időigényes az az hogy volt olyan hogy egy lövészetet 5x ismételtem meg mivel nem akartam elhinni az eredményt.

Az A2-ben ugyanezeket megcsináltam sokkal több tankkal és az összes IFV/APC-vel csak ott az olyanokat is teszteltem hogy mi van ha vegyes gyalogsági és AT aknamezőre megy, vagy ha mi van egyszerre több AT aknán megy át...stb tehát sokat unatkoztam és érdekelt a játék fizikája. Itt is ugyanez a helyzet mocskosul sok időt tudok eltölteni a játék fizikájában pusztán kísérletezési célzattal anélkül hogy éles tűzharcban vennék részt...
3023 levél
Válasz 13.12.13. 17:04 #190
joccc
Az szép teljesítmény bakker! Nem kevés időt igényelt az tuti.
-
899 levél
Válasz 13.12.13. 16:45 #189
sulyid
Egyébként ugyanezeket a teszteket megcsináltam az A2-ben is csak ott sokkal több járművel
3023 levél
Válasz 13.12.13. 16:38 #188
joccc
Merkava, a mi autónk! Köszönöm az információkkal teli választ!
-
899 levél
Válasz 13.12.13. 16:26 #187
sulyid
Asszem utoljára írtam ilyen kiselőadást bármiről is.
899 levél
Válasz 13.12.13. 16:16 #186
sulyid
A harckocsi tesztek (tényleg) rövid összefoglalója.
A játékban most 3 hk-van (Merkava alias Slammer, Kuma alias Leopard 2, illetve T-100 alias Black Eagle).

Az első tesztek egy nagyon egyszerű sémára épültek, bent ülsz a tankban és alattad robban egy robbanószer (tudjátok, a legnagyobb), ebben az esetben azonnali járműelhagyás ég 5 másodpercen belüli hasra vágódás egyet jelent az élettel, simán meglehet csinálni az összes típussal.

A második teszttípus azt kíséretezte, hogy mi van ha a jármű előtt robban a robbanószer durván 10 méterrel. Az eredmény ugyanaz, kiugrás futás 10 méterre és hasravágódás = élet.

A harmadik teszttípus a járműve aknaállóságára vonatkozott. A játékban ugye 2 féle AT akna van: a sima AT és a másik hi-tech cucc).
A sima AT akna egy nagyon nehéz és gyenge robbanódszer amely csak arra alkalmas hogy mozgásképtelenné tegye az ellenséges páncélosokat. Az iráni BE-t NEM képes mozgásképtelenné tenni, sérülnek a lánctalpak, de képes folytatni a harccselekményt. A görög leopárdot mozgásképtelenné teszi, de semmilyen más sérülést nem szenved el tőle, míg a merkavánál az orrmotor miatt nem csak a lánctalpak mennek tönkre, hanem a motor is komoly sérüléseket szenved, viszont a mozgásképtelenségen kívül ez is megőrzi a harcképességét és a személyzet életét.
A másik hi-tech at akna, amely relatív könnyű és erős kis játékszer úgy jellemezhető a legjobban hogy szerencsejáték vele harcolni. Miért? Mivel ha a jármű alatt robban be akkor ugyanolyan hatása van mintha nagy robbanószert használtál volna, viszont ha előtte robban be valamiért (márpedig szokta azt csinálni) akkor a jármű maximum a mozgásképesség tekintetében szenved károsodást és tovább folytathatja az ütközetet.

A negyedik kísérlet a járművek páncéltörő fegyverekkel szemben tanúsított ellenállásáról szólt.
Ennek az első részében a face-to-face teszt következett melyfolyamán kiderül hogy igazából semmi nem tud bennük komolyabb kárt okozni, nagy szerencsével mozgásképtelenné tehetők, de semmi nem üti át őket típustól függetlenül.
A második részében az oldalról érkező találatok kerültek kivizsgálásra. Oldalról a szabvány 30 millis páncéltörő gépágyú nem képes kárt okozni a merkavában és a BE-ben, ellenben a leopard 2-ben már komoly sérüléseket tud okozni. A következő alteszt az oldalról érkező páncéltörő rakétákkal szembeni ellenállásról szólt, mely folyamán kiderült hogy a BE viseli legkevésbé az sérüléseket (mozgásképtelenség + sérült test), míg a leopard enyhe lánctalp sérüléssel (de még mozgásképesen) a merkava pedig nulla sérüléssel megúszta a páncéltörő rakéta becsapódását.
A harmadik részben a hátulról érkező páncéltörő fegyverekkel szembeni ellenállás került letesztelésre. A 30 millis berobbantotta a merkavát, a leopárdot harcképtelenné tette míg a BE különösebb sérülések nélkül ment tovább. A hátulról jövő páncéltörő rakéta hatására a merkava berobbant, míg a másik két harckocsi csak mozgásképtelenné vált.

Az ötödik kísérlet szólt a páncélosok egymás elleni küzdelméről.
Itt az első alpont a merkava vs másik 3 tank témakörről szólnának. Szemtől szemben maximum a lánctalpot tudja leszedni a kollégákról, erre különösen érzékeny a leopard, míg a másik merkaván semmilyen hatást nem ért el a páncéltörő lövedéke. Oldalról a leo 2 és a BE is azonnal berobbant, míg a merkava csupán mozgásképtelenné vált a testvére lövésének hatására illetve a test szenvedett komolyabb sérüléseket (de a korlátozott harcképessége az megmaradt). Hátulról a két nyugati páncélos azonnal megsemmisült, míg a BE megúszta mozgásképtelenséggel.
Következzék a második alpont, amely a BE lövegének teljesítményét elemzi. Szemtől-szemben a merkaván nem képes sérülést ejteni, a saját rokonát is csak megkaristolja, ellenben a leopard 2 sajnos berobbant. Oldalról a leopard és a BE azonnal megsemmisül a találata hatására, ellenben a merkavát még legjobb esetben is csak megrongálni tudja (a testét nem tudja átütni, ellenben kis sikerrel a kiütheti a tornyot, persze ennek ellenére a merkava még megléphet mivel a mozgásképességét megőrzi és bármikor megjavíthatják). Hátulról ugyanolyan teljesítménye van, mint a merkavának a két nyugati megsemmisült míg a fivére csak mozgásképtelenné válik.
A harmadik alpont a sokak szívét megdobogtató leopard 2 körül forog, következzék hát az ő eredményei. Előről ha testre céloz egy lövéssel bármelyik páncélost berobbantja, ellenben toronyra célozva csupán a löveget üti ki így lehetőséget hagyva a későbbi megjavításra. Oldalról 1 lövéssel képes bármely tankot berobbantani, beleértve saját magát is. Hátulról hozza a szokásos eredményeket, a két nyugati robban a keleti pedig csak mozgásképtelenné válik.
A lövészekhez érdemes hozzátenni hogy face-to-face a toronyt ért találatok gyakorlatilag minden típusnál harcképtelenséget okoznak, míg a testet értek v. berobbantanak v. vígan koricálnak tovább.

És most elérkeztünk az összegzéshez:
Merkava: nagy előnye hogy képes csapatokat szállítani, illetve eléggé védett a páncéltörő rakéták + a harckocsi lövegek ellen de nagyon érzékeny a hátulról érkező találatokra. Páncélvédelme jobb mint a leo 2-é és sok helyzetben jobban is teljesít mint a BE DE nagyobb célpont is mellette.
Leopard 2: erős löveg, kielégítő mozgékonyság és gyenge páncél. Nagyon érzékeny a lánctalpára, nagyobb célpont mint a merkava.
Black Eagle: kicsi, a leopárd számára nagyon veszélyes, merkavák ellen már kevésbé. A páncélzata kielégítő, jobb mint a nála nagyobb célpontot nyújtó leo 2-őnek, ami előnye hogy sokkal kevésbé érzékeny a hátulról érkező támadásokra mint a többi, illetve a kis mérete nagy sebességgel párosítva.
3023 levél
Válasz 13.12.13. 15:08 #185
joccc
Sajnos ma nem sok időm lesz. Az ünnepekig kb heti szinten 1-2 órára redukálódik a játékra fórdítható időm.

Az NVG kivevéséhez még hozzáfűzöm, hogy úgy képzeld el, h teljesen ki van világítva az ellenséges bázis, és bázisként mindig olyat választok, amiket távolról nem lehet megtámadni, csakis kizárólag közvetlen közelről, mert olyan a földrajzi fekvése. ( gazdag növényzet, tereptárgyak körülötte) Tehát esélyed sincs távolabbról, mint 30-50 méter, NVG-vel kikapdosni őket.

Pont ezért is rakok jóval több ellenfelet, h ha netán még így is egyoldalú lenne a küzdelem, akkor a 3-4x túlerő kompenzálja. De igazából minden a taktikán múlik. Ha elég közel tudsz menni, és le tudsz rakni egy bombát jó helyre, akkor eléggé megnyírbálod őket, de nyilvan, ha eszrevesznek egybol veged.

Meg azert is jo kivenni az NVG-t, mert anelkul eselytelen lenne az, h kozelebbferkozz, es letakj egy bombat, ami kurva nagy hangulati elem. Azert eselytelen, mert en ugy epitem fel a bazisaimat, h egy taborban van 3-4 ember, s patrolozik kb 10-12 korulotte. Tehat oket NVG kiszedese nelkul megkerulni lehetetlen. Maximum akkor lehetne, ha egybefuggo lenne a suru novenyzet. Meg mivel teljesen ki van vilagitva a bazis, igy ha kozel vagyok lenyegtelenne valik az, h noncs NVG-juk.
-
899 levél
Válasz 13.12.13. 14:00 #184
sulyid
Elsőnek leszögezném hogy én nem vagyok SF és NM (night mission) fetises, jobban szeretem a nyílt harcot, nappal összfegyvernemi szinten. Ami nekem nagy kedvencem az a Air Assault harcmodor (2-3 helikopterrel meglepetés szerű támadás nappal, ilyen már csináltunk multiban több mint 40 emberrel, kibaszott látványos és élvezetes), illetve az ejtőernyős hadviselésnek is nagy rajongója vagyok, bár ott baj hogy nem lehet táskát cipelni tehát jól össze kell válogatni hogy mit viszel magaddal.

Én általában próbálom a küldetéshez igazítani a felszerelésemet, ami nekem alaptézis az az hogy semmilyen gránátot nem viszek magammal, ellenben még a WC-re is lézeres célmegjelölővel / távcsővel megyek amit egyébként simán előveszek tűzharc közben hogy ellenőrizhessem a távot az irányzék beállítása végett. Amennyiben mediccel vagyok logikus hogy a felszerelésem jelentős részét lőszer teszi ki mivel a hátamon lévő szép nagy táska telivan orvosi cuccokkal és így nagyon korlátozott hely marad. Amennyiben nem mediccel vagyok, hanem valamilyen rajtaütést kell végrehajtanunk és számíthatunk ellenséges könnyű, illetve nehéz technikával mindig viszek magammal egy RPG-t 2db AT gránáttal hátha szükség lenne rá, majd miután elfogott eldobom hogy ne terhelje a karit. De a dupla irányzék az kötelező felszerelés mindig mivel nem lehet tudni hogy mekkora távokon lesz a tűzharc.

A kedvedért itt van egy nagyjábóli felszerelés: szokásos egyenruha, ECM sisak, Carrier Plate mellény, GPS, NV, Lézeres távmérő/célmegjelölő + hozzá való elem, valamilyen hosszúcsövű MX ha idegenben vagyok (ha magyarokkal játszol megtudsz rá kérni valakit hogy vigyen a táskájában MG lőszert neked), duplairányzék + IR + hangtompító, legalább 1 pisztoly az ellenséges szabvány lőszerével*, hátizsák benne legalább 3-4 elsősegélykészlet és amennyiben MX szériás fegyóm van, abban az esetben durván 7-10 tár. Et a nagyjáboli felszerelésem normál bevetésen, de mindig a feladatkörhöz kötöm a pontos összeállítást. Ha pilóta vagyok akkor maximum annyi módosítást csinálok hogy az alap mellény helyett hozom a Carrier Platet a védelem miatt.

Az NVG kivételén, már bocsáss meg, de én csak röhögök mivel felesleges. Vívtam már éjszakai tűzharcot AI ellen player társakkal, ha mind a kettő félnek van NVG-je az legalább tartalmaz kihívást. Amennyiben nincs NVG az egyiknek úgy túl könnyű a vadászat (nekem).

Az álcázásról: amennyire nekem feltűnt a sniper ruhák adnak értékelhető plusz álcát, de ami tán még annál is fontosabb az a testtartás/testhelyzet illetve a hangtompító mivel tűzharcnál először be kell határolni hang alapján az ellenséget és csak utána lehet rendesen rálőni.

*volt olyan tűzharcom hogy éjszakai éjszakai erdőben ketten (Én + egy angol player) belefutottunk egy 12 fős ellenálló táborba aminek 15-20 perces tűzharc lett a vége és az AI valami brutálisan legyalázott. Először megszórt az LMG-vel hogy ne tudj kibújni a fedezékből és elcsavarogni, aztán két irányból elkezdte a bekerítést 3-4 emberrel oldalanként. A végén már mind a ketten egyszál pisztollyal harcoltunk mivel előttük az összes lőszert a gépkarabélyból. Én a pisztollyal 10-30 méter között szedtem le az utolsó két áldozatomat mielőtt leszedtek. Hogyan szedtek le? Eltaláltak és mivel nem akartam elvérezni megpróbáltam ellátni a sebemet amit az AI észrevett, odafutott elém és 1 méterről agyonlőtt...
ui: ma egy kis multira ráész? Kipróbálnám veled a kis házi pályáidat.
ui2: a tankos írást külön kommentbe írom.
3023 levél
Válasz 13.12.13. 13:34 #183
joccc
Uh egy nagyon fontos kerdes szamomra azoknak, akik otthon vannak az editorban: hogyan lehet azt megcsinalni, h egy triggernel a jatekos jelenletetol fuggjon a trigger aktivalasa? Mert az kene, h ha a p1-es nevu jatekos elhagyja az 50m-es zonat, akkor veszit. Tudom a radiust, loose-t, csak azt nem tudom, h mit kellene a conditionbe irni, mert ilyeneket nem talatam, h playername not present, vagy valami hasonlot. S az activationnel sem tudom kivalasztani, mert ott sincs csak player, hanem frakciok szerint van, ami megint nem jo, hiszen van masik ember is a a frakciobol a zonan belul. Remelem, h nem fogalmaztam hulyen.
-
3023 levél
Válasz 13.12.13. 13:23 #182
joccc
Nem vagyok gepkozelben, bocs az ekezetek, pontok hianyaert.

Tehat IR: jo h mondod el is felejtettem, h ez is benne van. Ejszakai kuldetesre kivalo. Hangtompitot azert hasznalom, mert a kuldeteseim 90%-ban mi tamadunk, s ejszaka van ---> levettem az ellensegrol az NVG-ket ---> durvan 15-20 m kozelre lehet menni. Ez a scope, amit irtam nagyon erdekes, mert konkretan jelzi az ellenseget NV modban. Lehet azert nincs hivatalosan feltuntetve, mert ez egy admin scope! :-

Tehat hangtompito ereje teljesen tokeletes nekem a 6,5-esre 100 m-ig. En is tavcso+ red dotot= reflexiranyzekot szoktam hasznalni.

A konnyebb tankok sebzeset en is vizsgalgattam meg anno a robbanoszerekkel kapcsolatban, de leirhqtnad, mert sztem mindenkit erdekel, aki ezt a topikot olvassa, ezt a jatekot jatsza, mert hasznos info.

Fegyverek penetration-rol, atutoerejerol korabban talaltam egy youtubeos videot, ahol a srac az osszes kaliberrel atlo 5 kulonbozo anyagot ezek: lemezes haz, fahaz, kohaz, dobozok, meg meg valami, ami nem jut eszembe.

Nekem a tuti "csomagom": 3 bomba( nem vagom melyik, de ami a legnagyobbat robban a jatekban) + 4 fust + 4 granat + 7 tar az MX hez.

Amire meg nagyon kivancsi vagyok, h mikor a legjobb az alcad, mennyirol lat meg az ellen, mennyit szamit ejszaka a sotetebb festesu fegyver, tehat ilyen alcazasi temakorben.

Mert altalaban olyanok a kuldeteseim, h zomeben ejszaka 3-4-5 jatekossal korbezartok egy ellenseges kivilagitott bazist, ahol az ellensegeknek nincs NVG-juk, majd leraktok 1-2 bombat, s a bombak robbbantasaval egyidejuleg 2-3 fust, valamint granat bedobasaval hirtelen, nagy ereju tamadast inditotok tobb iranybol. Altalaban minden ejszakai kuldetesen ekore a sema kore epul.
-
899 levél
Válasz 13.12.13. 12:51 #181
sulyid
Én tegnap 2 azaz kettő órán át teszteltem az A3 beli tankok egymás elleni sérülésrendeszerét illetve reakcióikat a különböző aknákra és robbanószerekre, plusz ha már ennyire belemerültem a tesztelgetésbe azt is megnéztem hogy a különböző páncéltörő fegyverek, IFV-APC-k fegyverei milyen típusú károsodást okoznak adott távokon, adott irányból... (Ha kell röviden összegzem az eredményeket.)
Azelőtt a különböző járművek vízbezuhanása utáni túlélési esélyeket tesztelgettem 1 órán át, illetve rászántam már 15-20 percet azt tesztelgetni hogy helikopterrel hogyan lehet jól vízre szállni illetve elhagyni sérülés esetén nyílt víz felett.

Kézifegyverek kapcsán: az SMG kategóriájú fegyverekkel ugyanaz a baj, mint a pisztolyokkal, mégpedig az hogy kis kaliberűek, ebből fakadólag gyenge a lőszer. Amennyiben hangtompítót teszünk rá, illetve SD lőszer szerzünk be mellé még gyengébb lesz az általunk választott fegyver mivel az SD lőszerek csökkentett lőpor töltettel működnek ezért lassabbak amiből következik hogy csökken a becsapódás ereje is. Annyi előnyük van, hogy könnyűek viszont a lőszer kaliberéből fakadólag max 50-100 méter között használhatóak értelmesen, afelett pontatlanok és gyengék. Személy szerint SMG-re egy kis távcső + red dor kombit raknék (itt több fajta is van, ezért nem írtam konkrét típust, de vigyázni kell, mert ezek relatív nehezek), a hangtompítót csak akkor raknám rá ha tényleg szükséges illetve mivel gondolom éjszakai bevetésről van szó így raknék rá IR-es célmegjelölőt is. Mivel feltételezem nem mesterlövészkedni akartok az éjszakába így a Thermal és NV távcsövek feltétele felesleges mivel azok igazán 200 méter környékén kezdenek hasznossá válni.
Amennyiben belefér a küldetés súlylimitébe (itt jegyzem meg hogy multiban soha nem szoktam 1/3-nál több súlyt rakni a karira mivel nagyon gyorsan fárad az pedig eléggé zavarú tud lenni tűzharc közben) érdemes az SMG helyett valamelyik rendes gépkarabély rövidített változatát használni (bár ez nehezebb fegyver és ami fontosabb nehezebb lőszert eredményez) és a fenti módon felszerelni bár a hangtompítás itt is negatív hatással van a lőszer hatásfokára és erre még az is rárakódik hogy alapból rövidebb a fegyver csöve ami szintúgy rossz hatással van a lövedék eredményességére.
De a legfontosabb továbbra is a súlylimit illetve az átlagos lőtávolság értéke, én multiban támogató karival medikusi feladatkörben amennyiben NATO csapatokkal voltunk mindig szereztem magamnak egy mesterlövész változatú (hosszú csövű, módosított válltámaszú) MX-et és arra raktam rá a szokásos IR jelzőt, illetve egy használhatóbb távcsövet hogy 400 méteren belül max 2 lövésen belül eltaláljam a mozgó ellenséges célpontokat + ha lehetőség volt raktam rá távcsövet is hogy minél nehezebben határolják be a helyzetemet miután találtam egy használható tüzelőállást.
Az LMG-ket alapvetően lefogó tűzre kell használni hármas sorozatokkal illetve egy nagyobb távcsővel 400-600 méter között egyes lövéssel lehet eredményes találatokat elérni. Ezzel a fegyverkategóriával a lőszer súlya a nagy probléma mivel alapvetően 2 tárat tudsz csak magaddal vinni mi 200-400 lövedék közötti lőszermennyiséget jelenet (ami még mindig nagyobb mint amit egyes gépkarabélyok mellé szokás vinni) ami egy nagyobb tűzharc során akár el is fogyhat tehát szükséges egy másik ember megkérni rá hogy a táskájában vigyen pár tárat a fegyveredhez ez viszont az ő állóképességére lesz megterhelő tehát csökkenti a harcértékét (erre jó megoldás hogy nem csak a te LMG-hez visz lőszert hanem az egység többi tagjának fegyvereihez is és így support feladatkörben a 2. vonalban kísérgetheti az adott egység medikusát illetve elláthatja lőszerrel a társait).

Ennyi lett volna a válaszom a kérdésedre, biztosan van olyan amit kihagytam, amennyiben érdekelnek a további részletek írj és szívesen kifejtem őket.

ui: Valaki megtenne nekem egy szívességet? Van az A3-ban egy bug a jenki szállítóhelikoptereknél mégpedig az hogy a doorgunner feladatot helicopter_pilot látja el, noha van egy külön helicopter_crew eltérő felszereléssel ami a valóságban ezt a feladatot látja el. Valaki jelentené ezt nekem a játék bug bejelentő oldalán? ( http://feedback.arma3.com/my_view_page.php )
3023 levél
Válasz 13.12.13. 12:07 #180
joccc
Az a durva, h ez elvileg nem is új. Majd írd már meg, ha találtál jó smg kombót, ami kellőképpen erős, valamint jól kezelhető, mert én leragadtam az MX-nél. Általában reflexirányzékos távcsővel, hangtompítóval szoktam használni. Sajnos marha lusta vagyok a fegyvereket egyenként tesztelgetni, pedig nagyon hasznos lenne az eredmény.

LMG nekem annyira nem kell, maradok a 30 körüli töltényes kisebb gépfegyvereknél, mert az LMG miatt nem férne el már a tatyóban a 3 bomba, ami elég fontos számomra. Altuson csináltam egy potenciális lanra küldetéseket, amin szintén kellenek a hasonló felszerelések.
-
899 levél
Válasz 13.12.13. 11:57 #179
sulyid
Én már láttam az új irányzékokat tegnap délután fegyver tesztelés közben... éppen a tökéletes SMG felszerelést kerestem. Sikertelenül :S
3023 levél
Válasz 13.12.13. 01:02 #178
joccc
optic_Nightstalker

Erre akadtam elkalandozva!
-
899 levél
Válasz 13.12.12. 17:37 #177
sulyid
A másik pedig az hogy rövid távon jobban lő mint én, pedig nem vagyok valami szar lövész....
3023 levél
Válasz 13.12.12. 16:23 #176
joccc
Mostantól ahogyan elnézem egész életképesek a patrolok. Nem laza 2 shotok már ők sem! Ez mindenféleképpen előny,s végre van értelme őket lerakni!
-
899 levél
Válasz 13.12.12. 13:50 #175
sulyid
Nekem az az új szuper AI tetszik nagyon... brutálisan jól összedolgozik már fireteam szinten is.
3023 levél
Válasz 13.12.12. 12:30 #174
joccc
Jaja,korrektek. Sokat javult az elmúlt pár patchben,updateben a játékélmény, AI, játékmechanika,s ennek még talán jobban is örülök,mint az új tárgyaknak.
-
899 levél
Válasz 13.12.12. 10:54 #173
sulyid
Nos tetszenek az új játékszerek?
És neked Lacko?

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.