Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Megnéztük a DayZ-t [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Megnéztük a DayZ-t
A gamescomon a hatalmas sikerű zombis mod új változatára is pillantást vethettünk.

DayZ

DayZ
A legutóbbi DayZ cikkek, hírek
1349 levél
Válasz 13.09.24. 09:51 #10
jawsika
Tartom itt a frontot, míg te lazítasz Pesten
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
314 levél
Válasz 13.09.23. 23:45 #9
szabolint
Szívemből szóltál
1349 levél
Válasz 13.09.22. 09:06 #8
jawsika
Igen, tényleg. Ezen mi is gondolkodtunk anno, sok mod van ilyen jelleggel (mármint a belakható, védhető épületek), de mind elbukik valamin. Pl. hiába szerelsz fel sok munkával megkeresett szögesdrótot, homokzsákot, ha a zombik belülre is ugyanúgy bespawnolnak, illetve a playerek meg egyszerűen átvágják. A járművekkel is hasonló a helyzet, teljesen mindegy mid van, úgy nem tudod elrejteni, hogy az első arra járó ne szúrja ki és vigye el. Ezért amit nem tudsz magadnál tartani kilogoláskor, azt nem érdemes gyűjtögetni sem.

Anno találtunk egy helikoptert, végigrepültünk vele a pálya szélén, és az egész pálya széle mindenhol tele van autókkal, mert odarejtik a playerek. Viszont a játék motorja olyan, hogy fentről mindent látsz, mert a fák fogpiszkálónak néznek ki, a talaj meg tök egyszínű, így minden jármű és sátor kiszúrható.

A playerek többsége most is egyből lelövi egymást. Ha nincs felszerelése és a másik nem szúrta ki, azért próbálja lelőni, ha van neki akkor meg azért, hogy a másiknál hátha lesz egy bandage vagy egy konzerv. Meg csak seggfejségből is. Emlékszem egyszer találkoztam valakivel, ráírtam még nem szúrt ki, mondta "friendly, friendly dont shoot" odamentem adtam neki egy kaját, antibiotikumot, italt ilyesmit, erre mikor megfordultam lelőtt és kifosztott. Azóta én is kill on sight-olok. De az ember már tapasztaltabb, meg ghillie-ben van, meg sniperrel lehetőség szerint.

Utolsó dolog: a zombiknál csak a mindenhol jelenlévő hackerek idegesítőbbek. Ez nem CS, hogy ha meghalsz 1 min és éledsz pénzzel és fegyverrel, így ha valaki odaTPzik és hátbalő, meg az egész szervert szaggattatja (van ilyen szó?), hogy mindnekit instantkilleljen az hihetetlenül kiborító. Sok köcsög ruszki.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
16062 levél
Válasz 13.09.22. 00:27 #7
david139
Lehet azért nem kezdenek bele ilyesmibe, mert lehetetlennek érzik. Amiben van is valami, mert rengeteg dolog van, amit meg kellene oldani, ahhoz hogy tényleg olyan játékot kapjunk, amit mindenki szeretne. Ugye az lenne a cél, hogy minél inkább hasonlítson a dolog egy real life zombi apokalipszisre, de eleve bukott a dolog, ha az emberek szó nélkül lelövik egymást. Illetve brutálisan hatalmas óriási gigantikus pálya kéne rendesen bejárható és rendesen berendezett épületekkel, ami szintén hatalmas munka. Szerintem az is fontos lenne, hogy el lehessen foglalni épületeket és belakni, védeni, de ennek is rengeteg az akadálya.

tl;dr: szerintem mindenki tudja, hogy ez mekkora siker lenne, de nem biztos, hogy megvalósíthatónak tartják.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
1349 levél
Válasz 13.09.21. 16:20 #6
jawsika
Igen, tényleg elszomorítóan trágya mű lett. Azt gondolom egyébként, hogyha egy battlefield 3, vagy skyrim minőségű játék készülne, az hihetetlen bevételt termelhetne. De senkinek nincs benn bizodalma.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
401 levél
Válasz 13.09.21. 14:04 #5
Zoo_Lee
A WarZ miatt amúgy a mai napig lelkiismeret furdalásom van néha, mert anno a béta alapján még megdicsértem, és vártam is a végleges változat kiadását, annak ellenére, hogy eleve csak egy DayZ másolat volt. A készítők viszont gyakorlatilag éppen befejezték az első pályát, és elkezdték árusítani úgy, hogy az ígéreteik nagy részét nem valósították meg, és maga a program ugyanabban a béta állapotban volt, mint amikor először próbáltam. Tulajdonképpen hazudtak a vásárlóknak a tartalommal kapcsolatban, hivatalosan is vita alakult ki köztük, és a DayZ készítői között, nem sokkal az indulás után több hackertámadást is elszenvedtek, nem mellesleg minden idők leggyengébb pontszámait söpörték be, Steamről hosszú időre levették őket, és végül még egy pert is kaptak a nyakukba, mert elvileg a cím túlságosan hajazott a Brad Pitt-féle World War Z filmre, ezért kellett a változtatás. Azért nem írtam róla a végén pontozós tesztet, mert a megjelenéskor igazságtalannak éreztem a dolgot, olyan lett volna, mintha egy bétát értékelnék, de ahogy elnéztem a dolgokat, a játék a mai napig nem lett több semmivel annál az állapotnál. Negatív példa az ötletlopásra, ha rendesen csinálják, keményen megizzaszthatta volna mind a modot, mind a standalone DayZ-t, így csak egy teljesen felejthető és felesleges klón maradt.
Eladó G-Vírust vagy Progenitor vírust keresek saját felhasználás céljából.
401 levél
Válasz 13.09.21. 13:55 #4
Zoo_Lee
A cikkben is említettem, hogy a zombikat nulláról írják újra, ha jól emlékszem, Dean konkrétan említette is, hogy ez alatt elsősorban azt kell érteni, függetleníteni fogja őket az ARMA civil modellektől, és sokkal szebbek, jobbak, realisztikusabbak lesznek mozgás, támadás, viselkedés terén is (viszont olyannyira átdolgozás alatt állnak, hogy még csak a régi verziójukat láthattam mozgásban, azt is kicsit lebutítva). A modban behatárolta őt az alapjátéktól függés, az összes kis hibát, ami ennek köszönhető, javítani akarja a standalone-ban.
Eladó G-Vírust vagy Progenitor vírust keresek saját felhasználás céljából.
1349 levél
Válasz 13.09.21. 10:39 #3
jawsika
Igen, tudom. Azt hiszem a szaggató cikkcakkozó sprint is azért van, mert a menekülő civilek mozgását rakták át. Megértő vagyok én, csak elvárásaim is vannak.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
16062 levél
Válasz 13.09.21. 10:37 #2
david139
Bár nem sokat tudok a DayZ-ről, de emlékeim szerint ezek a hibák csak azért fordulnak elő, mert vannak dolgok, amiket egy mod keretein belül nem lehet változtatni (pl. a zombik attack range-ét nem lehet elég kicsire venni, hogy ne üssenek át a falon keresztül, stb.), szóval egy önálló játékban szerintem nem várhatóak teleportáló zombik.

Ha tényleg zombie survival lesz, és nem MMOFPS, mint a Warz (amit már Infestation: Survivor Stories-nak hívnak!), akkor tuti vétel.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
1349 levél
Válasz 13.09.21. 10:07 #1
jawsika
Jó cikk, egy dolgot tudok csak mondani. Aki játszott a mod-dal huzamosabb ideig, az tudja, hogy a játék rengeteg apró hibával küzdött, amik azonban zömmel megbocsájthatóak voltak. Azonban a zombik mozgása nem "kis szépséghiba", hanem egy tökéletes rohamkiváltó.

Pl. már 4-5 napja életben vagy, van fegyvered, ellátmányod, orvosi cuccaid, kajád, és meghalsz, mert a teleportáló, szaggató, gepárd-gyorsaságú teljesen életszerűtlenül és röhejesen mozgó zombik elintéznek. Mivel mozgás közben nem tudsz lőni, nem tudsz lőni rájuk, mert akkor megütnek, ami jó esetben vérzést, rosszabb esetben lábtörést, eszméletvesztést okoz.

Ha a standaloneban minden ugyanúgy marad, de a zombik jobban mozognak (ebben pl a WarZ jobb volt) már megvettek engem. De arról továbbra is nagyban hallgatnak. Láttam jó pár gameplay videót, mindenről volt szó, csak erről nem. Pl lőttek fejbe zombit, de az nem volt beaggrozva. És ez aggasztó azért...
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.