Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Mass Effect: Andromeda

3081 levél
Válasz 16.12.02. 20:44 #122
Sucee
Ó, ez tetszik. Jól sejtettem, hogy kapunk itt is egy Citadelt, de nem zavar egyáltalán a hasonlóság (ha nagyon akarjuk, történet szempontból is totál érthető, hogy egy már meglevő dolog alapján terveznek újat ). Durván sok időmet fogja elfogyasztani és megemészteni ez a játék, na.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
3081 levél
Válasz 16.12.02. 20:37 #121
Sucee
Az a baj, hogy ez a "milyen fegyver jelenik meg" egy olyan dolog, amire gondolom könnyebb nem odafigyelniük. Igazából a BW is elérte azt a szintet a játékaival (egy bizonyos szemszögből csak), mint az Assassin's Creedek: oké, oké, szeretjük, de ideje pár dolgot kidobni, és sokkal jobbra csinálni.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
8624 levél
Válasz 16.12.02. 20:35 #120
davkar9
Közben befutott egy új videó: Arks and Nexus Briefing



Thank you for using Avina. Have a pleasant day!
Simple. Eternal. Beige.
8624 levél
Válasz 16.12.02. 20:22 #119
davkar9
Nemrég fejeztem be a búcsúzó femShep végigjátszásomat. Vanguard-adept-adept. A 2-ben valamit nagyon rosszul csinálhattam, mert egy csomószor haltam easyn. Csak ilyen pár mpre kint vagyok a fedezékből, átfutok innen oda, de uhh, nem volt jó. A 3-nál viszont átestünk a ló másik oldalára, szinte már szégyelltem magam, olyan könnyű volt. Végül is nem nyúltam hozzá, m8 és pisztoly kombóval pont jó volt a súly-recharge time arány. M8 kötelező volt, mert azt annyira utáltam a trilógiában, hogy van nálam egy fegyver, de minden/több alkalommal is ezekre a default cuccokra vált az átvezetőkben. Bízom benne, hogy a MEA ezen a téren fejlődött valamit. Bár ki tudja, DAI-ban mindig lefejelem az asztalt a skyhold intronál amikor Solas percenként staffot cserél...
Simple. Eternal. Beige.
3081 levél
Válasz 16.12.02. 13:20 #118
Sucee
Én legutóbbi újrajátszásomnál rájöttem, hogy ME2-3 élmény legnehezebben az igazi, pedig sose voltam nagy hardcore játékos, legtöbbször csak a történetért játszom. Bár elsőre én se tolom fel Andromeda esetén a dolgot, főleg, hogy ez már konzolos élmény lesz valószínűleg, ott nekem kicsit nehezebb átszokni egyik shooterről a másikra.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
8624 levél
Válasz 16.12.02. 12:32 #117
davkar9
Ez egy pofátlan vanguard promó volt. Kíváncsi vagyok élesben meddig lehet így húzni, bár mondjuk úgyis easyn játszom majd. Multiban már érdekesebb lesz a helyzet, oda is hasonló élményt szántak. Alaposan átalakítja majd a kempelünk a sarokban taktikát ez a sok repkedés.

Tong: én nagyon remélem, hogy tényleg semmi közük nem lesz a trilógiához. Reaperek kukázva, se fenyegetés, se technológia. Az Andromeadában így nincsenek mass relayk, tehát kizárólag a helios clusterre korlátozódunk, itt pedig legyen 4-5+ rendszer, pár nagyobb (minimum DAI hissing wastes méret) és több kisebb (~storm coast) "bejárható" bolygóval. A lényeg az, hogy élet legyen rajtuk, ne pedig azok a nagy üres terek, mint ami a DAI-ban volt. Fontosabb helyeket nagyjából a western apporach mintájára tudom elképzelni: megaboss, ellenséges bázis, be/lakható zóna, pár érdekesség.

Andromeda idegenek annyira nem jönnek be. Ezek a nyúlhalkutya lények nem tetszenek, Kett szikla designja se annyira megnyerő (a kardsuhintós résznél lehet is látni egy pillanatra). Az élet alakulása is fura, itt is a 3 ujj, hátratört vádli jellemző az intelligens életformáknál. Jó lett volna valami idegenebb külső, ez így kicsit olyan protián megoldás (lebegő kopasz csáposizék retkonja átalakított collector skinre).
Simple. Eternal. Beige.
18846 levél
Válasz 16.12.02. 09:46 #116
Peace
Mindenképpen abban fogom nézni!!!!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
3081 levél
Válasz 16.12.02. 09:08 #115
Sucee
Combat alatt amúgy folyamatosan csak az járt a fejemben, hogy "menj már fedezékbe, használj már fedezéket". Azért a végleges játékban gondolom nem fogjuk ennyire vidáman nyelni az össztüzet a tér közepén.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
1432 levél
Válasz 16.12.02. 08:29 #114
-T0ng-
Pont az az érzés kapott, mint az első rész első videói esetében: Pokolian gyorsan jöjjön már!

A hangulat, a látvány, a hangok és a táj! Én arra vagyok igazán kíváncsi, hogy ekkora tájakkal és egyedi bolygókkal hány helyszínre számíthatunk. Persze nem vagyok elégedetlen, mert hát annak idején ha jól számolok a 3 részben egyenként volt max. 5 nagyobb helyszín, plusz a második és harmadik részben volt egy-egy kisebb helyszín, amit be lehetett járni.

Ha itt csak annyi bolygót kapunk, mint ahány bejárható helyszín anno a DAI-ban volt én már kezet csókolok a készítőknek
8624 levél
Válasz 16.12.02. 08:13 #113
davkar9
4K-ban nézzétek, nagyon adja! Abszolút nem számítottam erre, és bár ez még mindig nem rendes gameplay demó, de elérte a kívánt hatást! ME1 ME3 játékmenettel, DAI alapokon, tökéletes keverék!

Jól hallom, hogy az a karakter Vivienne? Pontosan ilyen szinkron átjárásokra vágytam.

Na és a lényeg, turian női csapattag! FemGarrus, aka Vetra. We'll bang, ok?
Simple. Eternal. Beige.
8624 levél
Válasz 16.12.02. 06:01 #112
davkar9
>
Simple. Eternal. Beige.
18846 levél
Válasz 16.12.02. 05:30 #111
Peace
MASS EFFECT: ANDROMEDA – Official Gameplay Trailer - 4K
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
8624 levél
Válasz 16.12.01. 22:54 #110
davkar9
VGA, látványfényes műmájerkedés, mert ez a kúl és ettől lesz show. Ide demót nem lehet hozni, nem az a fórum. Rossz a megjelenési dátum. Ha nyár vége-ősz lenne (és ez még előfordulhat), akkor ezzel a visszafogott, már-már titkolózós tempóval pont jó időben lenne az E3. Ott durrantanak, állak a földön stb, stb. #92-ben érdemes átfutni a GI hubot, az összefésülve a cikkből kiszivárgott infókkal mind mind nagyon finom, de most már tényleg jó lenne valami kézzelfoghatót is látni belőle. Az a 3 perces 4k videó az egekbe tolta a hypeot. Ha egy 10-30 perces változatot kaphatnék, pofázással, mindenből egy kicsit mutatással...

TLDR: reggel kiderül mit kapunk, de az az érzésem, hogy már megint csak "csalódás" lesz a trailer és megint mondanak egy "ekkor már lesz valami érdemleges is" dátumot. (esetleg február magasságában egy multi béta?)
Simple. Eternal. Beige.
3081 levél
Válasz 16.12.01. 21:05 #109
Sucee
Ah, I see. Azt hittem, volt valami infómorzsa, amiből kiderült ilyesmi, mert gondolkoztam pont, hogy trailert kapunk, vagy a 4K bemutatóhoz hasonló kommentált cuccot.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
8624 levél
Válasz 16.12.01. 20:39 #108
davkar9
Inquisition gameplay trailer. Szerintem itt se kapunk igazi, hudos gameplayt.

Lesz megint a támadó gömbkőbikaizé és az oldalnézetes biotic jump, figyeld meg.
Simple. Eternal. Beige.
3081 levél
Válasz 16.12.01. 20:27 #107
Sucee
Második mondatot mire alapozod?
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
8624 levél
Válasz 16.12.01. 20:26 #106
davkar9
A ripacskodó műszarság, aka vg awards itthoni idő szerint hajnalban lesz, így a gameplayre holnapig várhatunk. Mondjuk úgyis csak egy másfél-2 perces videót kapunk olyan "gameplay" részekkel, mint amihez hasonlót eddig is láthattunk már pár mp-re...

Valami érdemi is legyen: megvan PB hangja: Christine Lakin. Leginkább a Walking Dead 2. évadából (játék) lehet ismerős, ő volt Jane (a rövid hajú csaj). Vagy esetleg a Heroes 6-ból Irinaként.
Simple. Eternal. Beige.
8624 levél
Válasz 16.11.13. 22:14 #105
davkar9
Készítem elő a terepet a csalódásnak/egyre jobban rápörgök a játékra. Rohadt nagy lehetőség ez az Andromeda. Ha ügyesek, akkor simán megcsinálhatják Dragon Age-esre a világot. Arra gondolok, hogy most lemegy szépen ez a rész és utána ebből építkezhetnek tovább. X évvel később, új főhős, stb, mint a DA-ban. Ott nagyon jól működik ez a dolog és a BW van annyira ügyes, hogy játékonként egy-egy új kedvencet tegyen le az asztalra. Pheobe (nem fogom pisiméhnek hívni...) és a többi hosszú életű karakterrel gond nélkül lehet összekapcsolni a különböző részeket. Bedobnak hozzá még egy Keepet is és akkor nagyon a mentésimporttal se kell vacakolniuk.
Simple. Eternal. Beige.
8624 levél
Válasz 16.11.08. 13:24 #104
davkar9
Pontosabban az azt megelőző/alatti/épp, hogy csak elkezdődött időben. Azért érdekes, a Cerberus csilliárdokat költ Shep újraélesztésére, mások galaxisokat átszelő bárkákra. Mondjuk még galaktikus megaproject viszonylatban is nehezen hiszem, hogy 9 év alatt összehozzák a pénzt, technológiát, kiképzést egy ilyen útra. Mindegy, ez ilyen van is meg nem is magyarázat, még határon belül van.
Simple. Eternal. Beige.
1432 levél
Válasz 16.11.08. 08:57 #103
-T0ng-
Na azért a történetet itt a fórumon nagyjából csak belőttük. Valahogy én is sejtettem, hogy a ME3 eseményeit csak úgy lehet elkerülni, ha az új rész karakterei már korábban eltűnnek a Tejút rendszerből, de arra valahogy nem gondoltam, hogy az ME2 eseményeit követően teszik ezt meg.

Érdekes, hogy bár az előző trilógia nekem hatalmas kedvencem, mégis a DAI az ami alapján nagyon várom. Ha csak annyit kapok, mint ott és akkor, már elégedett leszek.

Az infókat olvasva kifejezetten érdekel, hogy hova alakítják a világot. Ahogy látom nagyon nagy hangsúlyt fektetnek a "teljesen új kezdés" szlogenre, mintha csak kinyitnák a Mass Effect világát egy teljes franchise-ra (aminek én csak örülök).

Az kicsit még mindig aggodalommal tölt el, hogy bár nagy hangsúlyt akarnak helyezni a felfedezésre, a kapcsolatteremtésre (a la Star Trek). Ha csak annyi nyílt helyet raknak bele, mint anno a DAI-ba elveszik ennek az értelme, ha viszont többet raknak bele, de kisebb méretekben megint fennáll a veszélye, hogy az ember elveszti annak érzetét, hogy tényleg felfedez.

Tetszik a Paragon/Renegade rendszer elvétele is. Mindig is hiányoltam, hogy morálisan helyes döntést hozhassak. Aki emlékszik annak idején a KOTOR 2-ben volt egy nagyon jó jelenet, talán mikor az Oberon-ra szállunk le. Kreia mondja ott, hogy a legjobb döntés nem biztos, hogy azt az eredményt hozza, amit várunk. (és volt ott egy nagyon ütős bejátszás egy megsegített koldusról). Ami viszont nálam már most nyerő: Clancy Brown, mint Alec Ryder
8624 levél
Válasz 16.11.08. 07:51 #102
davkar9


Abban bízom, hogy így már a kasztot is be lehet majd venni a történetbe. DA ezeket jól csinálta, igaz most a DAI-ból nem jut eszembe ilyen (~"ajtók" kinyitása), de pl awakeningben a mother megölése, vagy a 2-ben a sárkány. Apró kis animáció eltérések, szeretem. DA-ban ilyen nagyobb átalakítást a 4 után tudok elképzelni, sztori-lore alapon akkor tudnék elhelyezni egy hasonló soft-rebootot. Plus az idő alapján azt már tökéletesre csiszolt/lehetőségek maximálisan kihasználva frostbite 3, talán már frostbite 4 hajtja majd.

Ez a nagy titkolózás érdekes, DAI is ugyanazokat a demókat tolta és csak az utolsó E3-tól fölfele jöttek érdekesebb trailerek. Persze, ott legalább volt demó, itt meg még mindig semmi, ami érthetetlen, hiszen már fél éve is volt hír, hogy játszható. ~Márciusi megjelenéssel jó lenne már látni valamit (állítólag majd dec1...)

Ettől függetlenül - és biztos megbánom - de egyre jobban kezdem várni. BW fejlődésben bízom. DAI olyan volt, amilyennek a ME3-nak kellett volna lenni, ez pedig az eddig látottak és ezek az infók alapján (javított) DAI in space tűnik. + tisztára ME1 hangulatot áraszt.
Simple. Eternal. Beige.
3081 levél
Válasz 16.11.08. 00:26 #101
Sucee
The 'Kett' are the main enemy
Azért remélem nyávogni nem fognak.

Szerk.: Még én se dolgoztam fel, hogy ezt tényleg leírtam. Mindenesetre a classválasztás eltörlése nekem nagyon szimpatikus, őszintén Dragon Age-ben is egyre jobban zavar, hogy "miért nem tud egy mágus megtanulni egy zártörést". Baromi kíváncsi leszek ezekre (legalábbis nagyrészükre, azért lássuk be, irreálisan sok jót ígérnek itt) gyakorlatban, remélem, a nagy titkolózás után nem fognak megjelenésig átesni a másik oldalra, és mindent elspoilerezni.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
8624 levél
Válasz 16.11.07. 23:09 #100
davkar9
Infók

Na így mindjárt más!
Simple. Eternal. Beige.
6483 levél
Válasz 16.11.07. 21:24 #99
GustyX
Tessék, steelbook.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
31909 levél
Válasz 16.11.07. 20:21 #98
Creativ3Form
Benéztem na. Erről beszéltem amúgy. Amikor először megláttam, mondom ejjj, de faja kis fémtok...gyorsan jöttem is ide kommentelni. De azóta már leesett, hogy ez nem fémtok.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
3081 levél
Válasz 16.11.07. 20:18 #97
Sucee
Crea beszélt fémtokról, azért kérdeztem rá én is, hogy mire gondol, mert amúgy nem volt ilyesmiről szó sehol.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
6483 levél
Válasz 16.11.07. 19:58 #96
GustyX
Arra a techdemora gondolsz?
Az gameplaynek minden szempontból kevés.

Ismét csalódás, bár a trailerből nekem annyi lejött, hogy most minden badassebb lesz. Várom, mint a messiást.

update: milyen fémtokról beszéltek? Tuti azt veszem
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
31909 levél
Válasz 16.11.07. 19:39 #95
Creativ3Form
Azt már kaptunk hónapokkal ezelőtt. Igaz, rohadt rövid volt, és lófasz nem történt benne.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
18846 levél
Válasz 16.11.07. 19:31 #94
Peace
Nem tudtunk meg sok mindent, majd egy kis gameplay videó kellene lassan.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
3081 levél
Válasz 16.11.07. 19:04 #93
Sucee
Nagyon meh. Megnéztem többször, hátha... De nem, ez megint egy sima reveal trailer, és nem a jobb fajta. A játékot ugyanúgy várom, tudom, hogy ugyanúgy meg fogja enni a fél évemet, de mint trailer, sokkal jobbat vártam, mert tudom, hogy képesek sokkal jobbra.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
8624 levél
Válasz 16.11.07. 18:31 #92
davkar9
Hát ja, hónapokig tologatják és csak annyi? BW fórumot is pörgetem, csurgadoznak az infók, de ide egy rendes fél órás E3-ra való bemutató kellett volna...

Honlapon van egy eligazítós videó (ugyanez YT-n)

Gameinformer kapott már híreket, ide lesz majd érdemes visszanézelődni. Ryder tesók Scott és Sarah, visszatérnek a ME2 féle loyality küldik. Viszont kihagyhatók/nem fontosak, szóval szerintem olyasmi lesz, mint a DAI companion küldik.
Simple. Eternal. Beige.
31909 levél
Válasz 16.11.07. 18:12 #91
Creativ3Form
Hm...nos...nem mondom, hogy rossz, mert nem az, de nem dobtam akkora hátast, mint vártam.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
8624 levél
Válasz 16.11.07. 18:02 #90
davkar9
Trailer
Simple. Eternal. Beige.
31909 levél
Válasz 16.11.07. 17:42 #89
Creativ3Form
Azt, és nekem nagyon adja. Egyszerű, de nagyszerű. Illetve várj...én akkor összekevertem, mert én az alapverzióra értettem. Amin nem egész alakos szereplőt látunk, hanem csak a sisakját szinte.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
3081 levél
Válasz 16.11.07. 17:13 #88
Sucee
Eddigi videók alapján én azt hittem, az a... konstrukció afféle hubként szolgál majd, többször megjelent már. Szóval elég furcsa volt hirtelen így látni...

Te Crea, amúgy fémdobozos alatt a deluxe editiont érted? Mert szerintem az ritka semmilyen ezt a fent említett wtf dolgot leszámítva.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
8624 levél
Válasz 16.11.07. 17:09 #87
davkar9
Én is néztem, azért is nem linkeltem. Gondolkodtam rajta, hogy esetleg a citadel, de ahhoz meg túl békés a kép többi része és egyéb dolgok sem stimmelnének. Valószínűleg a videó mellé lesz majd valami infó erről és máris nem lesz spoiler. Csak hát ezek a fránya leakek...

Még valami olyat tudok elképzelni, hogy ez csak a prológus papaRyderrel. Bár azt sem értem, hogy miért vele reklámozzák a játékot, ha a kölkökről fog szólni. Oké, N7-Shep-Mass Effect.
Simple. Eternal. Beige.
3081 levél
Válasz 16.11.07. 16:54 #86
Sucee
Első ránézésre nekem inkább fanmade-nek tűnt. De az a deluxe ed. borító most komolyan spoilerezni akar?
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
31909 levél
Válasz 16.11.07. 16:37 #85
Creativ3Form
A fémdobozos változat borítója elég tetszetős.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
8624 levél
Válasz 16.11.07. 16:26 #84
davkar9
EA... Már ki is került a dobozkép.

Mikor jön a "bejelentés", 7 körül? Lesz valami reveal stream vagy csak bedobnak egy 2 perces trailert?
Simple. Eternal. Beige.
8624 levél
Válasz 16.11.01. 21:33 #83
davkar9
Készülj feliratkozni minden közösségi szirszarra videó

Teaserhez képest egész hangulatos. Ha jól értem az Andromeda ME +600 lesz?
Simple. Eternal. Beige.
10258 levél
Válasz 16.09.18. 10:34 #82
MattMatthew
Xenofób, nem rasszista...
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
8624 levél
Válasz 16.09.18. 09:15 #81
davkar9
Nem tudom, nálam azért 99%ban elsőre megvan a jó döntés (/kiderül, hogy későbbi hatását tekintve jól döntöttem). Spoileres rész is

SPOILER
jobb megölni, a falusiaknak úgyis el van már cseszve az életük a banyák miatt. A kis csapat gyerek ugyan a kondérban végzi, viszont a feleség megmenekül és a báró kap egy viszonylag boldog befejezést, de legalább a reményt a gyógyulásra, békülésre.


Igen, sajnos? a ME és a bw játékaiban úgy általában a kék oldalt van kidolgozva és a piros sem a rossz, hanem többnyire a bunkó vonal. Ha árnyalni szeretné az ember a karaktert, na az rémálom. Érdekes módon egyébként pont a ME3 befejezés "döntésén" ültem (első alkalom, EC előtt, szivárvány ismerete nélkül) a legtöbbet a trilógia alatt. Meg talán a legeslegelső Kaiden-Ash választásnál, bár ott viszonylag hamar megvolt, hogy Kaidenért megyek, mert Ash később került az egységhez, rasszista, és amúgy is Liarát szeretem.
Simple. Eternal. Beige.
1432 levél
Válasz 16.09.16. 12:37 #80
-T0ng-
A Witcher 3-hoz méregetést én is inkább a történet és a dialógusok mélysége, a döntések hatása szempontjából kívántam elővenni. (egyébként elég nehéz dolga lenne a Mass Effect-nek, bármennyire patent kis kánont raktak hozzá össze annak idején)

Abban is igazad van, hogy kivehető a döntésből egy jó és jobb döntés, de nem biztos, hogy az akkor jó döntés a világban is jóként jön le és ezzel utána a világban érezhetően találkozol.

SPOILER
Pl. Mikor a Witcher 3-ban az ember elvállalja, hogy segít a falunak a fa szellemétől megszabadulni. Dönthetsz úgy, hogy kiszabadítod, vagy elpusztítod. Ha elpusztítod jót cselekszel, de a falun rajtamarad az átok, ha segítesz neki, a falut többé nem sújtja az átok, de egy ősi gonoszt szabadítasz el.


Ehhez képest, visszagondolva a Mass Effect döntéseire nem éreztem ennyire húsba vágónak, vagy mélynek az én döntésemet. Persze a végén eldöntöm, hogy él-e vagy hal a csapattársam, hogy mennyire lesz sikeres a küldetésem, de nem érzem, hogy ez egyben komoly morális dilemma lenne.Hogy egyszerűsítsem, nekem a Mass Effect-be mindig egyértelmű volt, hogy a kék választ akarom adni, mert mindig tudtam az ad kedvező végkifejletet. A Witcher-be hatmilliószor gondolkodtam el egy-egy gyors döntés után, hogy most a szívemre kellett volna hallgatnom, vagy az eszemre. (vérfarkas dilemma)

Várom már azt a november 7.-t....tűkön ülök
8624 levél
Válasz 16.09.16. 11:38 #79
davkar9
Na pont ezért kell Talit választani. Vagy Liarat.

A bioware nem tud már jó történetet írni. Kotor téma (gyűjtsd össze a csapatot, végén álld körül a főgonoszt) van újrahasznosítva újra és újra és újra. Ami nem baj, mert ha nem is egy eredeti, de ez egy viszonylag stabil váz. Amiben nagyon jók azok a karakterek, rájuk építenek és az esetek 90%-ban betalálnak. A ME trilógiában túl jó munkát végeztek, pont ezért volt bajuk az embereknek (nekem legalábbis) a végével. Rendes lezárás kellett volna a kis csapatnak, a galaxis többi része igazából le van szarva. És csak ők is érezték, hogy rohadtul nincs ez így rendben - lásd citadel dlc - ami mondjuk már túl későn jött és az utolsó küldin ez sem változtat.

Annyiból "örülök" ennek az egész ME3 balhénak, hogy a DA részleg emiatt rendesen odatette magát és egy játék alatt egy olyan csapatot hoztak össze, mint amilyen a MEs volt. A trespasser, na az meg aztán csúcs volt (és bizonyította, hogy a DA-nek érdemes inkább visszatérni a zártabb pályákra ) A bw 'játékról játékra tanulós' módszere miatt bízom benne, hogy a ME csapat most a DAI hibáiból/t ért kritikákból okulva sokkal élettel telibb open world pályákat rak majd le az asztalra. Hogy ha nem/nem teljesen, akkor sincs baj, itt már lesz mako.

Witcher 3-hoz való méregetést én nem nagyon érzem fairnek, a szembetűnő fantasy setting és az undok feketehajú varázslónőn kívül azért olyan sok összehasonlítási alap nem nagyon van. Na meg azért a witcherben is megvannak a kék-piros döntések és bár jól be vannak szürkítve, az esetek többségében kivehető a "jó"/jobb/kevésbé rossz választás.

ME3 döntések egyébként érdekesek. Legutóbbi renegát végigjátszásomban a krogan ellenes voltam. Az ő küldijükben a végkifejlet, animációk minden egyezik a paragon vonallal, de a részelemek miatt más hangulata volt az egésznek. Alapból ugye Wrex helyett Wreav van, aki egy pöcs, őt persze, hogy átverem. Kutatás nélkül Eve is halott, nem lesz, aki mentse a menthetőt. Mordin így élhet, egyetért, elmegy kagylózni. A hajón biccentés és pacsi a dalatrass-szal. Full renegade vonalon egyébként ez volt csak kiemelkedő, többi részében csak a bunkózás és a kiabálás maradt...
Simple. Eternal. Beige.
3081 levél
Válasz 16.09.16. 09:49 #78
Sucee
Nem gondoltam volna, hogy bárki kedvelte Ashleyt.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
1432 levél
Válasz 16.09.16. 09:04 #77
-T0ng-
Érdekes, ezt a románc opciót a Bioware játékaiban én sem éreztem kényszernek, sőt azt sem éreztem, hogy maga a téma tolakodó lenne a játékban. Nekem az első rész óta Ashley volt egyértelműen a kedvencem és pont miatta tapasztaltam meg az egyik legnagyobb hibáját az első résznek.

Van egy kifejezett döntési helyzet a játékban, mivel én úgy döntöttem a második részben lépek inkább románcra Mirandával gondoltam Ashley-t hagyom az első részben. Aztán annál a pontnál rájöttem, hogy nincs semmi, ami a románcon kívül motiválna a döntésemben. Azt hiszem ez volt a játék legnagyobb hibája, hogy hiába voltak döntési helyzetek benne (és persze a folytatásokban is) azok kimerültek abban, hogy jól akarsz cselekedni, vagy épp rosszul vagy ne adj isten a románc kedvéért.

Pont ezért szeretem a Witcher 3-at: Mikor döntési helyzetbe kerülök, ott is két opció van adott esetben, mégis képes a moralitásomra hatni. Nem a jó vagy a rossz döntést hozom, hanem a számomra morálisan elviselhetőbbet. Ennek megfelelően remélem, hogy hasonlóan lesz megcsinálva az Andromeda is.

Legyen a helyzet olyan, hogy az ember azon filózzon taktikailag melyik a jobb: Megmenteni valakit és elhúzni, vagy végrehajtani a küldetést tudva, hogy hátrahagyod az egyik társadat. Segítesz a bolygón élőknek és ezzel beavatkozol valamibe, amiből később baj lehet, vagy hagyod a dolgot, de ezzel a döntéseddel később ellenséget szerzel.

A Mass Effect 3 ilyen szempontból a legkellemetlenebb. A döntéseid csak arra irányulnak, hogy sikerrel megmented-e a galaxist, vagy elbuksz, nem pedig arra, hogy a megmentést minek az árán éred el.

Kifejezetten dicséretesnek érzem, hogy a Bioware követi a Fallout4 példáját karakterkészítés terén. Az, hogy két testvér közül választasz hitelesebbé teszi a karaktergenerálást, történet szempontjából és persze reklám szempontjából pedig nem kell magyarázkodni.

Abban pedig egyet kell értenem pb69-el, hogy a DAI megoldása sem volt a legjobb. Tetszett a nagyobb (nem nagy csak nagyobb) nyílt terek kidolgozottsága, de amint végigrongyoltál rajta gyakorlatilag nem marad semmi, amiért odamenj. Persze nyersanyagért érdemes, de egy idő után nem motiváció csak azért bejárni ugyanazt a tájat, hogy szerezz magadnak valami alapanyagot. Ráadásul azzal, hogy élettelenné és sterillé tették a tájakat elveszett az a plusz is, amiért szívesen végigmentél rajta.

Witcher 3-ban máig kedvencem végiglovagolni az utat A-ból B-be még akkor is, ha iszonyatosan sok idő, mert nézni ahogy elfut pár szarva az erdőbe, megjelenik pár bandita, kisüt a nap vagy épp vihar jön, vagy épp mikor rám esteledik és azt figyelem milyen rémségek várnak rám, olyan hangulatot ad, amit a DAI minden erejével sem volt képes megragadni.

Ettől függetlenül, ha egy DAI szintű munkát kapunk az Andromeda személyében már többet kapunk, mint a 3. rész, ami pedig több mint a semmi
471 levél
Válasz 16.09.14. 22:43 #76
Novae
Én az új résztől teljesen új történetet várok - nyilván várhatóak átkötések, de nem szeretném, hogy a történetvezetést valamiféleképpen függővé tegyék az előző részektől.
Amúgy a BW is erősítette annó, hogy valami teljesen újat fogunk kapni a személyeket/kalandokat illetően.
davkar9; "Corteznél pedig ha nem tartottad oda magad, akkor jöttek a renegát pontok."
Én arra emlékszem, hogy ha meghallgattad a történeteit, és pusztán csak megértést tanúsítottál, ezekután a játék nem kényszerített arra, hogy "jó" pontokért bármi nem kívánatos ügybe/dologba belekeveredj - én legalábbis nem éreztem kényszert - de az is igaz, hogy nálam a választásom/véleményem dominált, nem a várható kék/piros pontok gyűjtése.


756 levél
Válasz 16.09.13. 19:12 #75
pb69
Nem hinném, hogy akkora összefogás kéne ehhez, ami csak Shep tettei nyomán jött létre a 3-ra. Voltak azért nagyobb szabású közös projektek előtte is. A Normandy pl. turián-ember gyártású hajó, de eleve ez az egész tanácsosdi és galaktikus rendszeresdi egyfajta nagy összefogás. Miért ne gondolhatták volna úgy,hogy megéri egy új galaxis felfedezésére áldozni?

Ennek lehetnek biztonsági (a jövő bebiztosítása) okai is, akár a reaper-ek miatt is. De lehet, hogy csak a puszta kíváncsiság vagy a felfedezőszellem táplálta a dolgot. Még az is lehet, hogy ez nem a galaktikus kormányzat projektje, hanem valami nagyobb vállalaté. Láttuk, hogy a Cerberus mivé nőtte ki magát, egy hasonló (csak nem idegengyűlölő) cég akár egy ilyen kaliberű projektet is felvállalhat.

Nem tudom, nekem nem rémlik, hogy bármi bajom lett volna Cortez-zel. Mindig jóarc voltam vele és "lelkiztünk" is párszor, elejtett pár fura megjegyzést, de nem vettem komolyan. Nyomasztónak meg soha nem éreztem a közeledését, szóval a buzulástól fényévekre jártunk, mégis működött a dolog, nem kellett bunkózni vele vagy ilyesmi. Kaiden nálam a sok végigjátszás ellenére soha nem élte túl az első részt, így erről nem tudok nyilatkozni.
8624 levél
Válasz 16.09.13. 18:57 #74
davkar9
Tavalyi N7 teaserben femShep búcsúztatta az Andromédásokat. Lehet, hogy bekerül a játékba a beszéd, lehet, hogy csak promó cucc volt. Továbbra is azt mondom, hogy túl nagy project ez ahhoz, hogy titokban készüljön. Galaktikus összefogás kell ilyen hajók legyártásához, ami csak Shep tettei következtében jött össze. Oké, turiánt és kvariánt az eddig kiadott anyagokban nem láttam (a bioware utálja a dextrokat, búúúú).

Homokozás: Corteznél pedig ha nem tartottad oda magad, akkor jöttek a renegát pontok. Ugyanez volt a baj andersszel is a da2-ben. Dorianban az a jó, hogy simán lehet az inqi legjobb barátja anélkül, hogy ráerőltetné magát. Kaident azért utáltam meg a 3-ban, mert egy szempillantás alatt váltott csapatot, közben pedig az első részben még ment a nagy drámai sztori a török lányról, aki miatt bezúzta szöcske őrmester arcát.
Simple. Eternal. Beige.
756 levél
Válasz 16.09.13. 16:54 #73
pb69
Én nem látom akadályát annak, hogy Shepard tevékenységével párhuzamosan induljon az Andromeda-projekt. Lehetett éppen valamivel korábban is, mint ahogy a ME játékok eddigi eseményei beindultak volna,de akár közben is.

Az 1-2-3-ban nyilván Shep van a középpontban és egyre fontosabb szerep is hárul rá, főleg a 3-ban. Sokszor kell lényegében politikai szerepet betölteni és a fejeseknél kilincselni, sokszor a színfalak mögé látunk utunk során. Ettől függetlenül azért Shep se tud mindenről, még komolyabb projektek is a háttérben maradhatnak, ha azt bizonyos figurák úgy akarják.
Ráadásul másik galaxisba felfedezőket küldeni majdani kolonizálás céljából egy erősen más jellegű megoldás és kontextus, mint amiben Shep mozog. Az is simán elképzelhető, hogy tud a projektről, ahogyan minden más fontosabb szereplő is, de ez a Tejút kapcsán irreleváns. Attól még ezt a galaxist is meg akarják menteni és a reaper-harc nem lesz felesleges.

A homo-téma meg szerintem kissé túl van lihegve. Igen, össze lehet hozni a karakterünkkel meleg viszonyokat, de ez csak egy lehetőség. Engem egészen addig nem zavar, amíg nem érzem úgy hogy próbálnának efelé terelni vagy a készítők ezt preferálnák.
NPC-k esetében ez a motívum már jóval kevésbé került előtérbe, annyira legalábbis semmiképp, hogy frusztráljon. A 3-ban már megkerülhetetlen volt a téma, de Cortez-zel is simán lehetett haverkodni és jó viszonyt ápolni úgy is, hogy nem lett homokozás a vége.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.