Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Rise of the Tomb Raider

51808 levél
Válasz 16.12.03. 23:40 #272
Barthezz
Ma befejeztem a Baba Yaga DLC-t. Nekem ez nagyon bejött! A bossfight sztem nem volt nehéz, viszont tény, hogy meglehetősen hosszú volt és sok részből állt, párszor pedig vissza kellett kapaszkodnom a terem aljáról, ha épp leestem. Nekem mindenesetre nagyon betalált, visszaidézete a régi TR játékok boss fightjait. A 2013-as remake-ben ezt elég gyorsan lerendezték és inkább QTE volt, szóval utoljára ilyen hosszú és összetett fight-ot az Underworld végén kaptunk. Maga a történeti csavar is bejött, csak kár, hogy idő előtt ellőtték, így a legvégén már nem ért akkora meglepetésként.

SPOILER
Pedig eléggé úgy tűnt, hogy most lépünk át a realitásból a misztikumba, de ezek szerint az új TR széria marad a földhöz ragadtabb elemeknél. Ügyes volt ez a Witch-es trükk. Nem mondom, hogy eredeti, filmekben ez sűrűn bevett klisé, de TR játékban még nem láttunk ilyet, az is biztos.


Ellenben a Wicked Wale 100%-ra kivitele eléggé felhúzott, mert majdnem annyi időt szarakodtam vele, mint amennyi az egész DLC volt, hogy aztán a youtube-ot segítségül hívva rájöjjek, hogy azért nem sikerül, mert nincs még meg egy eszközöm (grapple hook)... Erre azért figyelmeztethetett volna a játék és akkor nem cseszek el egy órát az időzítős feladvánnyal, aminek a végén így már értem, miért nem tudtam átugrani az utolsó szakadékot sehogysem... Nah meg van még 2 további doksi is olyan jelenleg még elérhetetlen helyeken, ahova feleslegesen próbálkoztam eljutni...

Most így nagyon kéne ez a grapple hook és a a szovjet zászlós challenge-hez a kés is, mikor kapom meg ezeket végre a történet során? Jó lenne, ha már végre úgy tudnék elhagyni egy helyszínt, hogy 100%-ra megvan és ne kelljen már később visszatérnem... Mert így tényleg végeláthatatlan időbe fog telni, mire 100%-ra kiviszem...
51808 levél
Válasz 16.12.01. 22:01 #271
Barthezz
"Memóriából is érdemes minél többet, ellenkező esetben nekiállhatsz főzni is töltés közben"

Jelentem, ez tényleg így van. Ahogy már írtam, én pont ezért a tábortüzek között lehetőség szerint gyalog közlekedem, mert gyorsabb, mint kivárni olykor 5 perc töltési időt. Viszont szerencsére ha már betöltött, utána folyamatos a játék az adott helyszínen belül, szóval ez még bőven elviselhető így és jobb is, mintha játék közben állna neki akadni és töltögetni.
9326 levél
Válasz 16.12.01. 12:11 #270
Kanduhrka
Videokari ennél a játéknál az egyik legfontosabb. 1 gigával semmi értelme nekivágni, még a 2-őt is simán be tudja zabálni. Memóriából is érdemes minél többet, ellenkező esetben nekiállhatsz főzni is töltés közben
horrorgeeks.blogspot.com
51808 levél
Válasz 16.12.01. 06:40 #269
Barthezz
Nézd, ha azt szeretnéd megtudni, elfut-e a gépeden, ott a "próbaverzió", hogy ezt leteszteld. Ennek hiányában tényleg csak találgatni lehetne. Az viszont tény, hogy minimumnak 2 GB-s kártya van előírva és több helyen is olyan infokat olvastam, hogy ez a legszűkebb keresztmetsztet a játék kritériumai között. De egy próbát ettől még simán megérhet. Nem tudom, a procid milyen és mennyi RAM-od van, de ha ezek a minimum felett vannak, akár kompenzálhatják is a videokártyád hiányosságait. Nekem ez a kettő ugyebár a minimum alatt van, a kártyám pedig megfelel az elvártnak és így pont határeset a játék futása, időnként sajnos így is beszaggat. Egy kicsit azért bennem van a félsz, hogy jön majd egy esetleges agyoneffektezett helyszín és ott megfekszik a gépem tőle, de valószínű be fogom tudni így fejezni.

Szóval sztem próbáld ki, nyomd végig az első 3 helyszínt minimum grafikán a lens flare effektet kikapcsolva (már amennyiben elindul) és el tudod dönteni, érdemes-e a jelenlegi gépedre megvenned.
307 levél
Válasz 16.11.30. 23:31 #268
CarRoy
Köszi szépen a részletes tájékoztatást. A legjobb tudomásom szerint a videókártyám csupán 1 GB-os, amin ezek szerint nem lenne igazán egészséges futtatni a játékot. Sebaj, majd egyszer úgyis sor kerül a cucc pótlására, tudok én addig várni vele.

Néztem videón, milyen ennek a jubileumi kiadásnak a kivitelezése, mert láttam, hogy van hozzá valamiféle albumszerűség és érdekelt ez hogyan is fest pontosan. Annyira mondjuk nem komoly, mint amilyenre számítottam, de hangulatos (főleg, hogy a DVD is abban foglal helyet) és az átlagos DVD megjelenésekhez még így is van benne legalább valami plusz.
51808 levél
Válasz 16.11.27. 15:18 #267
Barthezz
Adatlapomon megtalálod a pontos, jelenlegi konfigom (a budapesti gépemet nézd). Az MKX óta nem fejlesztettem semmit a gépemen (RAM-ot akartam venni az imént, de kiderült, hogy a jelenlegi alaplapommal gyakorlatilag lehetetlen 4 GB fölé húzni, így letettem róla). Viszont még az MKX előtt megvettem Crea eladóvá vált videokártyáját (GTX 760) és mellé egy erős tápot is. Nem tudom, te hogy állsz videokártya téren, de ha még egy régebbi darab lenne a gépedben, azt mindenképp cseréld (használt is jó, ahogy én is tettem), mert 2 GB alatti videokártya alatt meg sem érdemes próbálni a játékot, az nagyon kell neki. A többi régebbi hardver kompromisszummal, de elég neki, időnkénti beszaggatással, de így is a minimumnál eggyel erősebb, low grafikai beállítás mellett játszom, aminél már nem érdemes lejjebb venni. (Very low szinten ugyanis nagyon ronda a játék, low-on viszont majdnem olyan szép, mint medium-on és high-on.)

Ha tervezed a játék megvételét, várd meg sztem a karácsonyt, mert szinte biztos, hogy féláron lesz a teljes komplett, minden DLC-t magába foglaló jubileumi csomag. Nemrég egyik hétvégén 25 EUR volt így kompletten Steam-en, szóval esélyes, hogy karácsonykor is leakciózzák. Az meg tényleg nem pénz érte, pár hónappal ezelőtt minden DLC-vel együtt, az újakat még bele sem számolva 80 EUR lett volna a komplett pack.
307 levél
Válasz 16.11.27. 14:14 #266
CarRoy
Elgondolkoztam a játék megvételén én is, de az lenne hozzád a kérdésem, hogy fejlesztettél komolyabban gépet a Mortal Kombat X-es helyzethez képest? (bár ha jól tudom te később szerezted be azt a játékot) Mert ugye előtte ment itt fórumon a nagy diskurzus, hogy vajon elfut-e majd a játék a kicsivel a minimum alatti konfiguráción. A játék dobozán látam, hogy elég hozzá az i3-as proci, így inkább az a kérdés, hogy egy picit szerényebb RAM és videókártya mennyire számíthat itt. Olvastam a kommented végén, hogy elvileg szépen fut a lehetőségeidhez képest, csak gondoltam, így jobban betájolom, ha az MKX-hez viszonyítok.
51808 levél
Válasz 16.11.26. 23:23 #265
Barthezz
Csókoltatom az anyját annak, aki ezt a postagalamb vadászós melléküldetést kitalálta. Másfél órát b*sztam el rá, elképesztő mennyiségű galambot nyilaztam le tök feleslegesen és igyekeztem követni a térképen megjelenő zöld jel közepét, feltételezve, hogy a galamb mozgását mutatja. Végül kénytelen voltam a youtube-ot segítségül venni... Igazából az az idegesítő benne, hogy azért nem sikerült magamtól, mert teljesen félrevezetett a térképen mozgó zöld jel, mivel kurvára nem a galambot mutatta. Drága postagalambunk valójában olyan helyen volt, aminek a zöld jel a közelében sem járt. Onnan persze azonnal el is repült, amint becéloztam volna, méghozzá egy olyannyira lehetetlen helyre, ami youtube nélkül megint az életben nem lett volna meg. Nem tudom, ezt így, ebben a formában, teljesen félrevezető térképes jelöléssel, hogy gondolták a játék készítői, hogy meg lehet oldani...

Aztán a következő mellékküldetésnél megint átcseszett a térkép, ami miatt megint bele kellett lesnem egy 100%-os végigjátszásba. A térképen a melléküldetés helye fent a sziklák tetején egy lezárt, kinyithatatlan vasajtó mögött volt, itt is egy csomó időt csesztem el, hogy hogyan lehetne kinyitni, vagy valahogy bejutni mögé. Itt is utolsó tanácstalanságomban muszáj volt belelesnem egy végigjátszásba, ahol kiderült, hogy valójában tök más helyen van a küldetés kiindulópontja, ráadásul egy olyan barlangban, ahol már jártam és akkor még nem volt ott a két fickó, így eszembe se jutott visszamenni oda, pláne, hogy a térkép is tévesen jelölt megint...

A harmadik idegesítő dolog, hogy bár már automata fegyverem is régóta van, az alapfelszerelésnek számító kés még mindig nem szerezhető meg sehol, még a coin boltban sem lehet venni az árustól egy árva bicskát sem (van helyette persze mindenféle haszontalan szar), enélkül pedig nem lehet megcsinálni a szovjet zászlós challenge-et, mivel full hülyeség módon a csákánnyal nem vágható el a kötél, ahogy pisztollyal sem lőhető el, kizárólag a még nem létező késsel lehet elvágni a zsinórokat... Így mehetek majd vissza később ugyanide, ismét bejárva az egész területet, újra megkeresve a zászlókat, mert arra persze nincs lehetőség, hogy ha már a challenge nem megoldható egyelőre, legalább bejelölhessem a zászlók helyét magamnak a térképen és elmentsem őket... Fuck.


Ennyit a "negatívumokról", egyébként szédületes a játék, totálisan beszippantott magába és alig tudom abbahagyni. Ez a Soviet Installation egy olyan brutál nagy és összetett helyszín, hogy sok más játékban a teljes alaptörténet nem tesz ki ennyit. Amellett, hogy a fő szál is bejárja az egész területet, sorra kapom a mellküldetéseket, tele van továbbá megannyi rejtett hellyel, challenge tombbal, kriptával, collectable cuccal és még a Baba Yaga DLC is innen indul, amibe bele sem tudtam egyelőre kezdeni, plusz még mindig van a területnek egy olyan része, ahol nem jártam (majd a fősztori folytatódik itt, amit most jó időre félre is tettem a mellékágak miatt). Egyszerűen hihetetlen nagy a játék! Káprázatos világot alkottak meg a Square Enix-nél.

Mint látható, rágyúrtam végül a 100%-os végigjátszásra, ami így minimum duplázza, de inkább triplázza a játékidőt, szóval nem tudom mikor fogok a végére érni, mivel csak a Soviet Installation helyszínben vagy benne van eddig 8 óra játékidőm és még így is nagyon sok hátra van csak ebből a helyszínből. És állítólag lesz még egy ilyen giga helyszín később is a játékban a Geothermal Valley révén, szóval...

Egyébként szerencsére úgy néz ki, tényleg elég lesz hozzá a gépem, de csak éppenhogy. Általában akadás nélkül megy minden, viszont a mozgalmas események közepette elég rendesen beszaggat, de szerencsére még játszható marad. A gulágból menekülős résznél, amikor a helikopter szétlőtte körülöttem a terepet és robbant minden, nagyon durván leesett az FPS és meg is ijedtem, hogy mi lesz így, de szerencsére így is le tudtam hozni ezt a részt meghalás nélkül. Ilyenkor jön ki gondolom a procim gyengesége, ami a minimumot sem üti meg és ilyenkor a videokártya is kevés, hogy teljesen kompenzáljon. A RAM inkább a hosszabb töltési időkben jön ki, de ez még kibírható. Vélhetően lesz még ilyen látványos effektekkel telített akciórész, de ha ezeket túléli a gépem, akkor menni fog a végigjátszás.

Eddig masszív 10/10 a játék, a hsz-em elején írt bosszankodások ellenére is.
51808 levél
Válasz 16.11.22. 15:28 #264
Barthezz
Köszi, akkor sztem ha odaérek, útba ejtem, állítólag a teljesítés után kapott reward-ok is elég jól jönnek majd a játék során. Attól tartottam, esetleg olyan fightok lesznek, amihez a jelenlegi fegyvereim és állóképességem kevesek lennének, de szerencsére akkor nem így van.

A "külső" DLC-k esetén amúgy, mint pl. a Cold Darkness Awakens, vagy a két új Croft Manor-os DLC, jön majd át a karakterünk a main storyból a skillekkel és fegyverekkel, vagy nulláról indulunk ezekben? Az Endurance gondolom utóbbi, de a többinél is ez lenne a logikus.
4682 levél
Válasz 16.11.22. 14:40 #263
Christoph
Az a bossfight inkább ügyességi, olyan szempontból nehezebb, de meg lehet csinálni minimális felszereléssel is. Meg végig adogatja a felszerelést a pálya. A baba yaga viszonylag hosszú rész, arra készülj fel. Nem extrán, csak nem egy szokványos tomb.
Amúgy hangulatos rész, nekem az egész játékból az maradt meg leginkább, jól sikerült dlc.
51808 levél
Válasz 16.11.22. 10:41 #262
Barthezz
Vasárnap elég sokat toltam, kb. 5 órát egyhuzamban és szerencsére úgy néz ki, hogy egy-két ideiglenes beakadást leszámítva teljesen játszható a minimumnál eggyel erősebb grafikai szinten. Ez most végre kijött, mert a Soviet Base nagyon monumentális helyszín. A játék első elindításakor fél óra után előjövő brutális akadást így vélhetően a high grafika okozhatta, ott jöhetett ki a procim gyengesége, mivel azóta szerencsére nem produkált ilyet a játék. A kevés RAM jelenleg csak abban ütközik ki, hogy nagyon hosszú a töltési idő az új helyszínek és a fast travel esetén, amit azért még elviselek. Persze jellemező, hogy tényleg annyira sokat tölt ilyenkor, hogy inkább gyalog közlekedem a tábortüzek között.

A játék amúgy teljesen magába szippantott. Ez a Soviet Base pedig vmi brutálisan nagy helyszín, kb. mint az előző rész Coastal Village-e volt. A vasárnapi 5 órámból 3 és felet / 4-et itt töltöttem és kb. most lehetek a helyszín felénél. Persze igyekszem maxon csinálni, így amit lehet, összegyűjtök, valamint a mellékküldetéseket is megcsinálom és a tombokat is felderítem.

Megtörtént az első komolyabb történeti csavar is, kimondottan tetszett. A hátulütője ennek a fordulatnak, hogy most megint 0 felszereléssel vagyok, remélem nem véglegesen veszett el mindenem, mert nagyon sok nyersanyagot gyűjtöttem és a fegyvereket is sokat upgrade-eltem, a hangtompítót is pont az ominózus esemény előtt vettem meg...

Az Ancient Tomb pedig egy picit visszahozta a régi TR-ek hangulatát: Végre egy kissé összetettebb, hosszabb mechanikus puzzle képezte a lényeget, amiben egy kis ügyességi és időzítési rész is helyet kapott, pont mint régen.


Az lenne a kérdésem, hogy utánanéztem és nemsokára elérek ahhoz a ponthoz, ahol a Baba Yaga DLC jön. Ezt érdemes most menetközben beiktatnom minimális kifejlesztett skillel és az alapfegyverekkel, vagy inkább a játék végén érdemes majd visszatérni ide, mikor már kellően megerősödtem? Mert állítólag elég kemény a végén lévő bossfight, amihez még a játék kezdeti szakaszán attól tartok, gyenge lenne a karakterem.
51808 levél
Válasz 16.11.20. 09:26 #261
Barthezz
Köszi a tippeket, mondom, még az elején vagyok, ezért kérdeztem rá ezekre, hogy feleslegesen ne raboljam az időm végeláthatatlan farmolással és takarékoskodással. A 100%-os teljesítés viszont ettől még célom, ahhoz nem kellenek a fegyverfejlesztések és minden maxra felhúzása, hanem az egyes területek 100%-os teljesítése szükséges. Problémát ebben egyedül a challenge-ek okozhatnak, de elsőként éppen ezért azt a skillt fejlesztettem ki, ami survivor nézetben ezeket is megmutatja, meglátjuk, ez elég lesz-e. (Syriában magamtól a lelőhető bizbaszok felét találtam meg, pedig minden lehetséges helyen körbenéztem 360 fokban.) A coinokkal nem lesz gond sztem, mivel azok kivételesen a 100%-os teljesítéshez is kellenek, így azokat gyűjtöm és a térkép is egy idő után jelöli őket, ilyenkor meg bekapcsolható rájuk a waypoint és már meg is vannak. Vadászni viszont nem fogok így akkor, az őzeket, szarvasokat lehetetlen elejteni, mert kibírnak jópár lövést, aztán mindig elszaladnak.

A kontroller nekem az irányításra kézenfekvőbb, szóval azt meghagyom, viszont a nagyobb lövöldözős részeknél lehet visszakapcsolom a billentyűzet + egér kombót, ha a célzás máshogy nem megy. Másrészt muszáj is gyakorolnom ezt amiatt, ha vmikor egyszer Magyarországra is megérkezne a PC-s PS Live és az Uncharted széria. Ott csak a gamepad lesz az egyetlen irányítási opció. Persze ez még sztem évekre van.

Akkor már csak a gépem bírja ki a játékot a mozgalmasabb részeknél, mert úgy tűnik, nincs lehetőség a jelenlegi alaplapommal a 8 GB RAM bővítésre (ld. Új gép topic)...
8610 levél
Válasz 16.11.20. 08:14 #260
davkar9
Milyen ökörségeket írtok már. Open world és gyűjtögetés... Ez az elején egy crafting tutorial, a játék többi részében utána nem gyártottam magamnak lőszert. Tele van vele a pálya, ellenség is dob maga után, skillel pedig a nyilakat is szépen vissza lehet szedni. Felszerelést persze, hogy nem egyből tudod legyártani, de az is szépen jön majd. Itt is vannak skillek, amivel több nyersanyag jön. Úgysem akarsz mindent szóval elég ahhoz gyártani, amit használsz. Én még a legelső végigjátszásomnál farmoltam az elsőn a szarvasbőrt, de kiderült, hogy fölöslegesen mert egy másik nagy területen lesznek még, tehát csak azokat öld meg akik az utadba kerülnek, nem kell őket külön kergetni. Ami a te esetedben problémás az az érmegyűjtés. Feketepiaci pénz, az ott megvehetőek közül egy dolog van ami "szükséges", de mivel nem 100%ra mész ezért az is kihagyható. Fegyverfejlesztés 4. szintjéhez való kütyü, de az "időrablás" összeadódik, mert ahhoz salvage után is kell nézned. Ráadásul minden fegyver minden fejlesztése nem is oldható meg sima játékkal, ahhoz az utolsó zónában kell keményen farmolni. De megint az a helyzet, hogy ezek sem kellenek, ahogy Crea is írta az íjjal bőven el lehet lenni. Kontrollert dobd a fenébe, nincs itt kisezer gomb, fejesek osztogatásához viszont kell az egér.

tldr: haladj a magad nyugodt tempójával a történettel, csak azt szedd föl, ami az utadba esik, nyílvisszaszedős skillt szerezd meg, használj íjat és lopakodj, kontrollerről válts át bill-egérre.
Simple. Eternal. Beige.
51808 levél
Válasz 16.11.20. 01:06 #259
Barthezz
Köszi, megkeresem, a többit pedig meglátom. Nekem ilyen köztes harcmodor általában, ami fekszik, de még nagyon az elején tartok, hogy ezt felmérjem.

GustyX: Openworld-től azért messze van, a fő szál alapvetően lineáris és bár nagyon az elején vagyok, kb. hasonlónak tűnnek a területek felépítései is az előző részhez, szóval a térképet segítségül véve elveszni nem lehet a területeken. A gyűjtögetés terén viszont valóban nagyon elszálltak és én is attól tartok, hogy erre nem lesz időm. Kb. minden tárgyat, felszerelést úgy kell összerakni a 20 féle alapanyagból, olyan szinten, hogy még ruhaanyagot is lehet gyűjteni, amiből nagyobb táska készíthető, mert persze mindennek a max. mennyisége limitált, így előre bespájzolni se lehet, ha valamiből sokat találna az ember. De ezt egyelőre 3 helyszín után mondom, amiből ez a gyűjtögetősdi is csak a legutóbbin indult meg, szóval a többiek pontosabban tudnak erről nyilatkozni.

Jó a játék, de inkább survival ez is és nem a klasszikus akció-kaland Tomb Raider. Ha nem TR lenne, egy ilyen nagy fejszébe nem vágnék bele magamtól, az a 3-4 óra, amit hétvégente rá tudok összesen szánni, kevés lesz a gyors előrehaladáshoz.
6479 levél
Válasz 16.11.20. 00:26 #258
GustyX
A leírtak alapján ez nem az én jatekom, thx to god ez is idopazarlós-gyűjtögetős open World...
Köszi, erre sem idő, sem energia, sem hangulat.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
31878 levél
Válasz 16.11.19. 23:42 #257
Creativ3Form
Nem emlékszem már pontosan, de asszem az irányítás beállításoknál lehet ki és be kapcsolni a célrásegítést. A nyersanyag gyűjtés meg ha jól emlékszem, akkor attól is függ, hogy hogyan játszol. Én nem nagyon gyűjtöttem semmit, mivel én 90%-ban a hangtompítós stukival nyomultam, az íjat és a hozzá használatos robbanófejes, mérgező és egyéb nyilakat csak keveset használtam. De több olyan eset is lesz, amikor bizony vissza kell menned régebbi, a játék elején megismert területekre, és ott szétnézni. Én a képességekből először mindig a csaj bíróképességét gyúrtam fel. Több sebzést viseljen el, ha magasabbról esik le, az érkezésnél ne sérüljön annyira, ha a fáról, lesből ráugrik valakire, akkor azonnal kitudja végezni, illetve a közelharci, csáklyás képességeit fejlesztettem fel. Aztán jöttek a több lőszert tudjon cipelni képességek. De ez is embere válogatja. Asszem innen a fórumról is voltak többen, akik szinte csak az íjat használták, semmi mást.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
51808 levél
Válasz 16.11.19. 23:31 #256
Barthezz
Pedig pont egy fejlövést betaláltam ma. Igaz, állt egy helyben az ellenség és lesből lőttem le. Ezt a célzásrásegítést hol és milyen név alatt találom?

A gyűjtögetős kérdésemre is tudsz vmit mondani? Mert picit tényleg aggaszt, hogy még a sima mezei nyílvesszőhöz is kétféle alapanyag kell, így jelenleg azt látom, hogy nagyon be kell osztani mindent, ha nem akarok a következő harcban lőszer nélkül ott állni. Emellett pedig a fejlesztésekkel is jó lenne haladni, amihez szintén millió féle és számú alapanyag kell, ahogy átböngésztem a lehetőségeket.

Illetve skill pontok terén mire érdemes rágyúrni a játék elején? Itt is elég tanácstalan voltam, de végül a survival instinct-eket kezdtem el gyúrni.
31878 levél
Válasz 16.11.19. 23:19 #255
Creativ3Form
Lesznek nehezebb boss harcok, de amúgy a menüben be lehet állítani a célzásrásegítést. Az sokat segít. Fejlövéseket nem fogsz vele osztogatni, de a pontosságod nőni fog.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
51808 levél
Válasz 16.11.19. 23:13 #254
Barthezz
Ma letoltam a következő szakaszt, a Siberian Wilderness-t, szerencsére most nem akadt ki közben. Abban bízom, hogy így a 2. legalacsonyabb grafikai szinten, játék előtt újraindítva a gépet és semmi más programot el nem indítva végig fogom tudni játszani, de persze a mozgalmasabb helyszínek még gondolom hátravannak.

Eddig viszont nagyon feelinges a játék, tényleg leesik az állam sokszor a látványtól. Másrészt viszont az az érzésem, hogy sajnos ez a játék elsősorban olyanoknak készült, akiknek rengeteg idejük jut játékra, annyira sokrétű az egész. Épp emiatt az lenne a kérdésem, hogy ez a brutális mennyiségű kb. 20 féle gyűjtögetni való, amit fejben sem lehet tartani, mennyire okozhat problémát később az előremenetelben, ha teszem azt kifogyok az egyikből és pont nem találok belőle, amikor épp arra lenne szükségem? A medve megöléséhez pl. poison arrow kellett és mire a medvéhez értem, a 2 db-ot, amit a tábortűznél csináltam, ellőttem a Trinity embereire. Visszamentem a legelső barlangba, ahol gombát találtam, de nem termelődött újra a gomba, így az volt a szerencsém, hogy a medve barlangjában is végül adott a játék egy gombát. Szóval kell-e takarékoskodnom a nyersanyagokkal és fejben tartatnom precízen, hogy melyikből mit lehet készíteni és nem elpazarolni őket kevésbé hasznos dolgokra, vagy nyugodtan játsszam és ha vhol vmelyik mindenképp kell, akkor fog adni a játék, mint a medve előtt is tette? Csak mert ha előbbi a válasz, arra nekem ilyen minimális szabadidő mellett nem lenne energiám. Kissé sztem túlbonyolították ezt a dolgot, egy TR játékba sztem tizedennyi mikromenedzsment nem kellene, ez inkább egy RPG-be való.

A másik gondom, hogy egyelőre borzalmasan tudok célozni a gamepad-del. Lassú vagyok és pontatlan is, egyáltalán nem érzem úgy, mint az egeret. Viszont nem akarom billentyűzetről tolni, mert rengeteg action gomb van, ami meg gamepad-ről kezelhető sokkal inkább. Mennyire lesznek nehezek majd a későbbiekben a harcok? Végig lehet tolni úgy, hogy bénán lövök gamepad-del? Mert jelenleg mire végre becélzok és lövök, addigra tízszer lelőnek...
51808 levél
Válasz 16.11.14. 09:47 #253
Barthezz
Eddig nekem feelinges a hó, bár inkább a sivatagban voltam, mivel csak az első 2 helyszínt toltam le ugyebár. Egyiptom valóban jöhetne a következő játékban, sztem a legjobb TR helyszín, bár ehhez a túlélős vonalhoz sztem kevésbé passzol, Egyiptom inkább a profi kalandor Lara terepe. Másrészt a legutóbbi mellékág, a Lara Croft and the Temple of Osiris Egyiptomban játszódott végig, így nem hiszem, hogy egy ideig újra előveszik ezt a helyszínt.
9326 levél
Válasz 16.11.14. 00:24 #252
Kanduhrka
Én is pár hete vittem végig először a 2. részt. Csodálatos a játék grafikája és tényleg nagyon sok apróságra odafigyeltek a készítők. Viszont én azért remélem, hogy a 3. részben egy deka hó se lesz, mert a játék végére már komolyan depressziós hangulatom lett - sőt azt kell mondjam, hogy a játék eleji Szíria jobb lett volna, ha végig marad. Persze ettől még kurva jó játék, de na A folytatásban lehetne mondjuk Egyiptom
horrorgeeks.blogspot.com
51808 levél
Válasz 16.11.13. 19:02 #251
Barthezz
Nah, úgy tűnik, a high grafika és a háttérben futó Windows programok voltak tegnap a gond. GustyX tanácsa bevált és valóban arról volt szó, hogy menetközben tegnap hiába vettem lejjebb a grafikát, eleve így kell elindítani a játékot, előtte újraindított géppel. Szóval most low-on játszom és találtam neten egy olyan tanácsot is, hogy a lens flare nevű effektet kapcsoljam ki. Így viszonylag magas FPS-en, gyakorlatilag akadás nélkül játszottam másfél órát, egyedül Szíria végén szaggatott be picit, amikor megérkeztek az orosz katonák, de aztán helyreállt a játék. Ezen a szakaszon egyébként többször leestem, de pillanatok alatt visszatöltötte az autosave-et és azonnal ki tudtam lépni a Windows-ba a helyszín befejezése után. A RAM-ot azért megveszem, nem fog ártani neki.

Egyébként tényleg káprázatos a játék és minden apró részletre figyelnek. Szíria elején a szikláról lenézve más is észrevette a robbanásokat a közeli városban? Ezek szerint a játék már a polgárháború kitörése után játszódik.
51808 levél
Válasz 16.11.13. 13:58 #250
Barthezz
Tudom, de szerencsére a minimumnál az i3 szerepel, még ha az enyémnél egy erősebb széria is van feltüntetve. Az MKX-nél sem volt gondom, pedig ott a minimumnak volt előírva az i5. Viszont ha procit bővítek, akkor komplett új gépet veszek már, de ezt csak akkor fogom megtenni, ha már kompromisszummal sem fog elfutni ezen semmi, ami érdekel, ez pedig még pár év sztem, mivel a TR-en kívűl egyszerűbb, kevésbé gépigényes játékokkal játszom. A szabadidőmbe is azok férnek bele, itt csak lestem, amikor ránéztem az iventoryban az össz collectible típusra és mennyiségükre, szóval lehet, hogy mégsem a 100%-os teljesítés lesz a célom.
18826 levél
Válasz 16.11.13. 13:38 #249
Peace
Azért egy jóféle i5-ös nem árt a játékhoz a 8GB mellé.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
51808 levél
Válasz 16.11.13. 13:34 #248
Barthezz
Az a brutális, hogy még low grafikán is, amikor bementem a barlangba, lengedezett a pókháló a falon, ami szálanként kivehető volt. A tájról már nem is beszélve, amikor a szikla peremére kiállva körbenéztem. Sok különbséget nem vettem észre a high-hoz képest, de amennyiben tényleg a RAM a gond, akkor vissza fogom tudni lőni a grafikát, hiszen a high-t a játék javasolta a videokártyámat megvizsgálva, bár nem tudom, ilyenkor a procit is hozzánézi-e. Ma még teszek újra egy próbát vele, újraindított géppel, elölről kezdve a kampányt, hogy le tudjam tesztelni, valóban a visszatöltések okozzák-e a gondot (Szíriában nem igazán volt eddig olyan helyzet, ahol meghalhattam volna, a tutorial pálya több ilyen eshetőséget rejt és a cutscene is sokkal több közben), amennyiben megint beakad az x-edik visszatöltés után és játszhatatlanná válik ezután, akkor szinte biztos, hogy a RAM a probléma, azt meg könnyen orvosolni tudom (legalábbis remélem, hogy a kinézett példányt kezeli az alaplapom, mielőtt elhozom a boltból, azért rákérdezek).
18826 levél
Válasz 16.11.13. 12:45 #247
Peace
8 GB alsó hangon kell neki. De le a kalappal a fejlesztők előtt, mert HD7870-essel is nagyon szépen ment high detailen!!!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
51808 levél
Válasz 16.11.13. 09:06 #246
Barthezz
Játszottam most kb. 15-20 percet Szíriában, frissen újraindított géppel, semmilyen más alkalmazást nem futtatva közben, indítás előtt a még mindig szépnek mondható low grafikát beállítva és most akadás nélkül ment minden. Nem mondom, hogy hű de magas FPS-en, de folyamatos volt a játék. Azonnal ki tudtam lépni a Windowsba és itt is azonnal használható volt minden. Most viszont egyszer sem haltam meg és tegnap egy iylen visszatöltés után kezdődtek a gondok. Szóval nekem nagyon úgy tűnik, hogy RAM kell még neki. Bármi más lenne a probléma, akkor nem futhatna semennyit sem akadásmentesen a játék. Az elhalálozás utáni visszatöltések, cutscene-ek betöltése pedig a RAM-ot veszik igénybe. Úgyhogy jövő héten veszek bele 8 GB-t, ez a játéktól függetlenül is jót fog tenni a gépnek.
51808 levél
Válasz 16.11.12. 22:18 #245
Barthezz
Közben látom jött a többi válasz is. A videokártyám 2 GB RAM-os, annak elégnek kell lennie, bőven a minimum felett van. A procit is időközben megnéztem, nem i5 a minimum, hanem i3-2100, míg az enyém i3-540, ez sztem nem akkora különbség. Persze ha mégis a proci a gond, akkor buktam, mert nem fogok egy játék miatt új-procit + alaplapot + 'minden mást, amit magával ránt a csere' venni.

Egyébként az nem gond, ha high-on nem megy, még a low is szépnek tűnt, egyedül a very low az, amin már ronda a játék. De mint írtam, még high-on is szépen ment 10 percig, szal elvileg bírja a kártyám / procim.
5011 levél
Válasz 16.11.12. 22:14 #244
Gump
2 gigás 670 gtx elég highhoz full hd-ben, ha a proci és a 8 giga ram megvan.
51808 levél
Válasz 16.11.12. 22:13 #243
Barthezz
Igen, nekem is ez az erős tippem, főleg, hogy 10 percig high grafikán gyakorlatilag akadásmentesen, csodálatosan ment és a gleccseres rész sem akadt elsőre, a visszatöltés után viszont már csak diavetítést láttam itt és ez nem változott a grafikát minimumra véve sem.

Ami viszont elbizonytalanított, az a tutorial - Szíria közötti átvezető video eleje, amikor Lara nézegeti a fényképeket, feljegyzéseket és ez nekem tök fehérben jelent meg, mintha negatívban ment volna a kép, aztán egy idő után normalizálódott.

Viszont minden más a RAM-ra utal, az is, hogy a menü is akadt már és kilépés után a Windows is. Gondolom 10 perc játék után telt meg a RAM és mivel nincs SSD-m, a HDD-ről ezzel a sebességgel tudta már csak olvasni. Amúgy a minimum gépigény a 6 GB, csak nem gondoltam, hogy 2 GB mínusz is ennyit számíthat.

Sztem is ha ez proci - driver - stb. hiba lenne, akkor nem ment volna 10 percig teljesen jól a játék. Esetleg a Windows-om lehet még szemetes, nyilván megérne egy újrarakást ez is, de nem hinném, hogy önmagában ez okozta volna.
5011 levél
Válasz 16.11.12. 22:12 #242
Gump
*ram
Msi afterburnerrel lehet nézni a proci, memória és gpu kihasználtságot. A proci is lehet a memória mellett még szűk keresztmetszet, de inkább a ram talán. A gpu elég.
6479 levél
Válasz 16.11.12. 22:08 #241
GustyX
Kevés memória, mind ram, mind VGA tekintetében. Meg szerintem a "minimum előírt procit sem éri el az enyém" is lehet valasz.
De probald meg low beállításokkal is ugy, h elotte restartoltad a gépet.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
5011 levél
Válasz 16.11.12. 21:51 #240
Gump
2087 levél
Válasz 16.11.12. 21:15 #239
Shadowguard
Én RAM-ra gyanakszom. Munkahelyi gép produkált hasonlókat mikor a 2GB memóriából 1900MB-ot megevett a HotS. Aztán mikor belecsempésztem még kettőt megszűntek a problémák.
Azért várd meg más mit mondd, de én 95%-ra mondom, hogy RAM kell
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
51808 levél
Válasz 16.11.12. 19:37 #238
Barthezz
Ma eljutottam oda, hogy végre kipróbáltam én is és rögtön segítséget szeretnék kérni, hogy mi lehet nálam a probléma, mert mindenki azt mondja, hogy régebbi, gyengébb gépeken is megy. Hát nálam nem. Vagyis igen, de gyakorlatilag játszhatatlan.

Szóval elkezdtem a játékot, érdekes módon a High grafikát ajánlotta fel és kb. 10 percig teljesen gond nélkül ment minden a Tutorial havas pályán. Egyszer-kétszer leestem, ilyenkor is pár másodperc alatt visszatöltött. Még örültem is, hogy high grafikán iylen flottul megy.

Aztán jött az a rész, ahol Lara lecsúszik egy jeges lejtőn, majd megkapaszkodik a szélén és jön egy lavina. Ez elsőre elsodort, mert nem számítottam rá, hogy félre kell ugrani. És innentől kezdődött a probléma. A checkpointot kb. 1 perc szarakodás után töltötte vissza, majd totális diavetítéssel kezdődött újra ez a rész, de végül továbbjutottam, felmásztam egy falon, majd jött egy újabb lavina és ismét se kép se hang, teljesen beakadt a játék és eltűnt minden, majd végül behozott egy Croft Manor-os videot, ahol az elején csak fehérséget láttam kb. 1 percig, mire bejött bármi is. Utána kis szaggatásokkal, de lement az összekötő video. Jött Szíria és ahogy bemásztam a barlangba, itt is elkezdett egyre jobban szaggatni, végül teljes diavetítés lett itt is. Levettem a grafikát mindig egy-egy szinttel, a végén már a lowest beállításra raktam, ahol már bűnronda volt a grafika, de még mindig ugyanúgy brutálisan szaggatott és élvezhetetlen volt a játék. Még a menüben is meg-meg akadt pár másodpercre, ideiglenesen befagyasztva mindent. Úgyhogy kiléptem, de ez is percekbe telt.

Kilépés után a Windowsom is teljesen meghalt, itt is brutális módon belassult minden, egy böngészőablakot kb. egy perc alatt nyitott meg, a feladatkezelőt behozva is majdnem lefagyott, úgyhogy pár perc szarakodás után kénytelen voltam újraindítani a gépem.

Az alábbi a konfigom:

Intel Core i3-530
Kingmax 4GB 1333Mhz
Asus GTX760 2GB

A videokártyám erős, Creatól vettem tavasszal. Én nagyon arra tippelek, hogy a 4 GB RAM volt kevés neki, de mint tudjuk, a procim sem üti meg a játék által előírt i5 minimumot. Az is lehet persze, hogy a Windowst kéne újraraknom, bár amikkel eddig játszottam, azoknál nem volt gond, igaz, nem is olyan gépigényűek, mint a RotTR.

Ha a problémát a RAM okozza, akkor nyilván veszek még. Eredetileg is ez volt a terv, csak Crea RAM-ját nem ismerte fel, mert régi az alaplapom, aztán nem volt kedvem vacakolni vele, hogy a gépembe megfelelőt találjak, a 4GB eddig nekem végülis mindenhez elég volt. Ha viszont mégsem a RAM miatt van ez totális bekadás, hanem mondjuk a procim kevés neki, akkor viszont nem dobnám ki feleslegesen a pénzt RAM-ra.

Szerintetek mi okozhatta a fentieket?
105 levél
Válasz 16.08.20. 22:28 #237
Ricsi1976
Pc-m. Bocs, teló + aurocorrect
105 levél
Válasz 16.08.20. 22:27 #236
Ricsi1976
Az igaz. Én akkor rendesen bekaptam haragudtam a stúdióra nah... Látod, ilyen időtávlatból is milyen mély sebeket szakít fel.
105 levél
Válasz 16.08.20. 22:25 #235
Ricsi1976
Ideiglenes exkluzív vopt egész pontosan. De elhiheted, hogy csöpögött a nyálam utána mágegyszer: a ps-m anno max aknakeresőre volt kompatibilis.
469 levél
Válasz 16.08.20. 22:24 #234
Novae
Nyugi van.. aki(k)nek be kellett kapnia, mos már rég bekapták
105 levél
Válasz 16.08.20. 22:22 #233
Ricsi1976
Igen ps4-re vártam, pc-m nax aknakeresőre volt jó haragudtam a stúdióra nagyon. Eladták a lelküket. Node ilyen a világ. Volt az a pénz. Megértettem volna, ha egy új címmel teszik, de egy nagy sikerű multiplatformmal?
31878 levél
Válasz 16.08.20. 22:21 #232
Creativ3Form
Nem hülyének akartunk nézni, de még mindig nem értelek. A Rise of the Tomb Raider 1, de maximum 2 hónapig volt csak exkluzívnak bejelentve, ugyan is még bőven a ONE-os megjelenés előtt bejelentették a PC-s verziót is, csak egy jókora csúszással. A PS4-es verzió bejelentése pedig csak rátett egy lapáttal, így már duplán is el lehet felejteni az exkluzív jelzőt. Nálam azaz exkluzív, ami ténylegesen is csak egy adott platformra jött ki, és soha, semmilyen formában nem fog megjelenni a konkurens konzolra, vagy PC-re. Ilyenek a Sony játékai, és azon belül is a már említett Uncharted széria. Ez exkluzív. A Rise of the Tomb Raider pedig csak annak indult, de már a megjelenés előtt bukta ezt a státuszát tekintve, hogy a PC-s verzió is meg lett erősítve bőven a ONE-os verzió megjelenése előtt. Ez az én olvasatomban annyit tesz, hogy nem exkluzív. Az, hogy előbb jelent meg ONE-ra, még nem jelenti meg azt, hogy exkluzív.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
51808 levél
Válasz 16.08.20. 22:18 #231
Barthezz
Jahogy te PS4-re vártad. Másfél hónap és jön arra is, de tény, hogy ott az 1 év tényleg hosszú idő volt. Ezen a 2 hónapos PC-s csúszáson pedig nem tudom, miért vagy így fennakadva, a többség ponthogy örült neki, hogy az előzetes rémhírekkel szemben csak iylen rövid lett az exkluzív szakasz.

Egyébként még mindig nem álltam neki, pedig megtehetném minden gond nélkül, de én úgy vagyok vele, ha utóbb játszom ki, akkor is megkapom ugyanazt az élményt és semmiről nem maradok le. Szóval ha már ennyit vártam, most sem sietek vele és megpróbálom kivárni a jubileumi kiadást.
105 levél
Válasz 16.08.20. 22:09 #230
Ricsi1976
Pc-m meg nem volt amin elfutott, 2 hete újítottam. Ha ps4-re kitolták volna anno, megvettem volna. Így kapják be...
105 levél
Válasz 16.08.20. 22:07 #229
Ricsi1976
Ja, karácsonyra kitoltak Box one exkluzívra egy olyan populárus játékot, ami addig multiplatform volt. Ez szemétség a PC tulajokkal és az egyéb konzolos tulajokkal. Nem értem ezen mit kell magyaráznom. Volt ebből elég visszhang hazai és külföldi fórumokon. Az uc-t tivábbra sem értwm. Körtét hasonlítunk az almához.
51808 levél
Válasz 16.08.20. 22:00 #228
Barthezz
De hát az a fene nagy X1 exkluzivitás tartott összesen 2 és fél hónapig, januártól elérhető PC-n. Ezért nem értjük, hogy ez miért gátolt meg abban, hogy megvedd a játékot? Az Uncharted-ot pedig just kiddin' okból hoztam fel, direkt angol kifejezéssel írtam, hogy megértsd.
105 levél
Válasz 16.08.20. 21:55 #227
Ricsi1976
Amúgy az összes TR-t megvettem, kivéve ezt. Pont a leírtak miatt.
105 levél
Válasz 16.08.20. 21:51 #226
Ricsi1976
Srácok! Ne idegeljetek már ki! A Rise of the TR Xbox one exkluzívként indult. Utána jött ki pc-re Denuvo-val. Ps4 kiadás az idén jön. Megis mire gondoltam? Ne nézzetek már hülyének, mert azt nem szeretem. Az a mondabivalóm lényege, hogy egy örök multiplatform nagy sikerű játékot megvett a Microsoft az Xbox one felfuttatásához, a stúdió meg belement. Ezért haragszom rájuk. Semmi párhuzam nincs az UC-vel, mivel az PS exkluzív, nem csináltak pénzért segget a szájukból. Így tiszta? Denuvo meg ki lett kerülve nemrég. A többit össze lehet rakni
51808 levél
Válasz 16.08.20. 21:34 #225
Barthezz
Biztosan nem véletlenül biggyesztette a mondandója végére az "If you know what I mean" rejtélyesen sejtelmesen hangzó lezárást, valamit tényleg tudhat a srác.
31878 levél
Válasz 16.08.20. 21:32 #224
Creativ3Form
Igen, ezért is írtam, hogy lehet én nem értek valamit, mert tud a "demo" létezéséről, de utána meg azt írja, hogy One exkluzív, amire viszont nincs "demo"...
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
51808 levél
Válasz 16.08.20. 21:30 #223
Barthezz
Nah meg az is furcsa a gondolatmenetében, hogy ha X1 exkluzív lenne, akkor mégis miféle "demo"-ról beszélhetnénk PC-n? Ilyen jó törést még egyik csapat sem csinált. Bár ha létezne ilyen, szeretettel várnám az Uncharted-sorozatot.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.