Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2014

15994 levél
Válasz 14.04.03. 13:21 #355
ufodani
Azért ez sem fair

Helmut Marko a későbbiekről : "Reméljük, feszültség alakul ki Rosberg és Hamilton között, és megelőzhetjük őket".
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.04.02. 10:04 #354
balays82
Először én is azt hittem, hogy erről van szó, de azóta kiderült, hogy akkor is megkapta volna a 10 rajthelyes büntetést, ha nem adja fel a versenyt, mivel alkottak egy ilyen szabályt erre az esetre. Másrészt abban az esetben, ha valaki kapott egy stop@go büntetést, de mondjuk a következő körben kiesett, eddig sem változtatták át neki másik büntetésre. Legalábbis azt hiszem, bár konkrét példa éppen nem jut eszembe erre vonatkozóan.

Más:

Hétvégén jön az első éjszakai bahreini futam, ahol a sok hosszú egyenes miatt mindenki nagy Mercedes fölényt jósol, ahogyan Kínára is. Ha igazuk lesz, akkor az európai idény kezdetéig túl sok izgalomra nem számíthatunk.
2883 levél
Válasz 14.04.02. 08:56 #353
Nayrobi
Azért azt is vegyül figyelembe Ricciardo 10 rajthelyes büntijénél, hogy megkapta a 10 mp stop&go-t, kiment letölteni és utána egyből betolták a boxba, vissza se ment a pályára, szóval olyan, mintha nem kapott volna semmit, így szerintem járt egy valós büntetés. Az már más kérdés, hogy a csapat hibájáért miért a pilótát büntetik, de a következetesség miatt muszáj nekik, ha nem így lenne, akkor meg ezért lenne szemét/köcsög/stb az FIA.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 14.03.30. 19:35 #352
balays82
A Red Bull csak megrovást kapott, mert az egyik szerelőn nem volt sisak az ominózus kerékcserénél.
679 levél
Válasz 14.03.30. 16:28 #351
SMBX-fan
Szegény Daniel. Nem elég, hogy kiesett, még büntetést is kapott annak ellenére, hogy ő nem tehet semmiről.
15994 levél
Válasz 14.03.30. 15:51 #350
ufodani
Tavaly pirelliztünk, idén FIA-ozunk. Szétbarmolnak szinte mindent, a kaloda és a spanyol csiklandozás ehhez képest kutyafasza. Kütyü kütyü hátán, túlszabályozás 4ever.
Élvezz úgy ahogy én akarom, mást úgysem kapsz...
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
756 levél
Válasz 14.03.30. 15:39 #349
pb69
Büntették 1x, mert rengeteget bukott a kiállással, büntették 2x, mert kapott 10 mp-es stop&go-t, büntették 3x, mert a következő futamra -10 rajthely. Remélem azért a RB kap még vmi pénzbüntetést is és a mai Vettel által gyűjtött pontokat is elveszik a csapattól.
Ricciardo meg örüljön, hogy ennyivel megúszta. Ki kellett volna zárni a szezon hátralévő részéről + a jövő év első 2 futamáról is. A helyére természetesen nem szállhatott volna be senki és a boxok rá eső részét minden pályán le kellett volna rombolni és felszórni sóval...

Ezen felül oda kéne figyelni kicsit jobban, mert a McLaren oldalán mintha lett volna néhány, az eredetitől eltérő színkódú fekete, a Merci-nél Ham túl könnyedén tette vissza a kormányt, ill. szabad szemmel úgy láttam, hogy a Williams-nél a guminyomás a mért értékek helyessége ellenére túl magas volt.
Arról nem is beszélve, hogy Kimi felelőtlen módon ledobta magáról a gumit. Alonso-nak illett volna bevárni és a lerepülő abroncsot visszavinni a boxba vagy ott tartani a csapattárs autóján, amíg vissza nem érnek.
14264 levél
Válasz 14.03.30. 15:24 #348
balays82
Pedig ez a hivatalos verzió, kétszer büntették meg. A csapat tönkretette Ricciardo versenyét, ezért az FIA tönkretette még neki a következő is. Nonszensz.
15994 levél
Válasz 14.03.30. 13:57 #347
ufodani
Számomra is kérdőjeles ez a dupla/tripla bünti.

Hát ez hasonló, ami a 3 csapás a fociban. Piros lap -> kiállítás -> 11-es, majd eltiltás.
A topikban ezt fikáztam is.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.03.30. 13:46 #346
balays82
Azt írják, hogy van egy olyan új szabály, hogy a nem biztonságos kiengedés automatikusan 10 helyes rajtbüntetést jelent a következő futamra. Megmondom őszintén, erre nem emlékeztem. Ha azonban így van, akkor miért kapott Ricciardo még egy 10 másodperces stop@go büntetést is? Kétszer büntetnek ugyanazért? Az aztán tényleg nagy baromság lenne, főleg, hogy vétlen versenyzőt sújtják kétszer, akinek jelen esetben a helyzetfelismerő képességén múlott, hogy nem lett nagyobb baj a rosszul rögzített kerékből.

Vagy nem inkább arról van szó, hogy nem töltötte le a 10 másodperces stop@go büntetés, ezért lett belőle 10 rajthelyes? Én ezt jobban el tudnám képzelni, feltéve akkor, ha átlépték azt a körszámot, ami alatt le kell tölteni a büntetést. Ebben az esetben a Red Bull hibázott ismét. Ha azonban még nem lépték át a körszámot, mielőtt Ricciardo kiállt, és ezért kapta a büntetést, az megint csak baromság.
756 levél
Válasz 14.03.30. 13:20 #345
pb69
Komolyan nem értem mi folyik a F1-ben mostanság...

Eleve minek kell a pilótát bárhogyan is megbüntetni, ha rosszul tesznek fel egy kereket??? Neki elég büntetés az, hogy el lett cseszve az adott futama. A csapatot felőlem büntethetik, lehet pénzbírság vagy vonjanak le a konstruktőrinél tőlük x pontot, nem érdekel, de ennek így semmi értelme.
Tudom, hogy ez régebb óta így van, de akkor is baromság. Az üzemanyagos meg az időmérős gumis hülyeségek (nem is beszélve a duplapontos futamokról) helyett talán foglalkozhatnának olyan szabálymódosításokkal, amiknek értelme is lenne...

Másrészt pedig Ric kiállt, aztán már vissza se jött. Ezek után mégis miért kell a következő futamra is büntetni? Nem töltötte le? Most komolyan, ezért még vissza kellett volna jönnie +1 körre? Röhej...
15994 levél
Válasz 14.03.30. 13:11 #344
ufodani
RIC 10 aranyos rajtbüntit kapott Bahreinre. A csapat nem csak ma fingatta, hanem megalapozta azt, h még dobogón se legyen 1 hét múlva.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 14.03.30. 12:47 #343
ufodani
Massát lehet az zavarta össze, hogy Alonso előtte volt, így szerinte nem volt kit elengednie

Nyárig az erősorrend
Mercedes
RB
Ferrari

Aztán a nagyszünettől max helyet cserél az első kettő.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
756 levél
Válasz 14.03.30. 12:40 #342
pb69
Nem volt egy nagy szám ez a futam se.

A Merci erősen dominálja a mezőnyt, ez szárazon szépen ki is jött. Rosberg nekem most csalódás volt, nagyon simán verte Ham és látszott, hogy csak az autó hozta be a 2. helyre. Kíváncsi lettem volna mennyire tudta volna megszorongatni Vettel, ha nem pont akkor ütött volna be a sárga zászló.
Az meg gyorsan elválhat ki a RB- vagy Vettel-fikázó és ki az, aki tényleg izgalmas futamokért szorít és nem csak ürügyként használja ezt. Most a szezon első harmadában megmaradhat a Merci fölénye, aztán lehet tovább is.

A RB nagyon sokat fejlődött a tesztekhez képest és ha még kicsit erősödnek, akkor egyértelműen ők lehetnek a 2. erő. Az kérdés, hogy most nem volt-e gond az átfolyással, de amúgy mindkét pilóta alatt egész jól muzsikált a kocsi. Kár, hogy Ric kiállását így eltoszták.

A Ferrari alapból nem olyan erős, mint illene, de itt a legmegdöbbentőbb a két autó közti különbség. Alonso gond nélkül 4. lett és max. Ric lett volna még előtte. Kimi meg egy Caterham vagy Lotus ellen is alig tudott fellépni. Ezt nem magyarázza a defekt és ennyire nem lehet indiszponált még a finn se.

A McLaren és a Williams is visszaesett kicsit. Annyira ajnározta őket mindenki, pedig simán benne volt a pakliban, hogy a körülmények tisztulásával fokozatosan le-lemaradoznak. Persze ezt még korai kijelenteni, de talán már nem tűnik olyan fényesnek a jövőjük.
A Williams-nél amúgy egyrészt rohadt nagy trollok vannak, másrészt elég tahók is. Ilyet rászólni Massa-ra tróger dolog volt. Pláne, hogy Bottas egyenesben DRS-sel se tudta megelőzni, akkor mégis mitől lett volna gyorsabb? Úgy tűnik Massa igazodik brazil elődjéhez és nem létezik olyan csapat, ahol ne a bohóc szerepében tetszelegne.

Hülk üde színfolt volt és az "újoncok" is szépen muzsikálnak.

Ez az üzemanyagos mizéria egyre jobban idegesít. Szujóék meg még élvezik is, hogy mennyire jó a fogyasztásokat nézegetni a futamon... Engem meg kiráz a hideg, hogy már nemcsak a helyszínen csapatoknál, de a közvetítésben is minden erről a baromságról szól.
Néha Wéber is átveszi Szujó hülyeségét. Most is okoskodik, hogy Button mennyire hálás lehet Massa-anak, pedig Bottas-nak se lett volna reális esélye támadni. A live-timing-on is minek annyit rugózni ha tudják, hogy szar? Még akkor is onnan mondják a fiktív infokat, amikor a képernyőn jól szerepelnek a dolgok.
11785 levél
Válasz 14.03.30. 12:39 #341
Ghoost
Szegény Massa, na ezért lett volna jobb, ha visszavonul, a rajongói örökre megnyugodhattak volna, hogy a gonosz Ferrari és Alonso nyomta őt el, így viszont...

Sajnos amúgy teljesen igaz, hogy a Mercedes az új Red Bull, de még Vettelék szerintem felzárkózhatnak rájuk, ha kicsit javul a Renault motor. A Ferrari és a McLaren viszont idén sem fog sok vizet zavarni, néha 1-2 dobogó leeshet nekik, de ennyi, legalábbis a jelenlegi állás szerint.
14264 levél
Válasz 14.03.30. 12:00 #340
balays82
Amúgy ez mekkora hülyeség már. Az év második futamán egy hetedik helyért csapatutasítás. Előzzön erőből a hátul lévő, ha meg nem megy, akkor így járt. Ez csak arra jó, hogy összeugrasszák a versenyzőket egymással. Massa esetében meg aztán kifejezetten bunkóság ez, mintha nem ismerték volna az előzményeket. Massa jól tette, hogy nem adta át a helyet.

A futam megint nem volt jó, csak néha villant fel az esély komolyabb összecsapásokra, de azokból sem lett semmi. A Mercedes fölénye nagyon nagy. Hamilton volt Vettel legnagyobb kritizálója, amiért a korábbi években rakétával ment, gondolom, ebben a felállásban már jobban el tudja viselni a helyzetet. Remélem, a Red Bull tovább tud majd javulni, meg a Ferrari és a McLaren is összekapja magát, mert egyébként rendkívül unalmas évünk lehet minden szabályváltozás ellenére.
14264 levél
Válasz 14.03.30. 11:41 #339
balays82
"Massa Valteri faster than you."

Na ne már, szegény Massa. A Williams lehetne egy kicsit tapintatosabb is, ezt mondatot inkább hanyagolni kellene.
15994 levél
Válasz 14.03.30. 11:41 #338
ufodani
Ez az Massa legyél tökös
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.03.30. 11:24 #337
balays82
Nem jellemző a Red Bullra.

Rosszul rögzített kerék, leszakadó első szárny, majd még egy 10 másodperces stop&go, mindez 5 percen belül. Ez aztán el tudja venni egy versenyző kedvét.
15994 levél
Válasz 14.03.30. 11:20 #336
ufodani
Na de ezt így elamatőrösködni...
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.03.30. 11:17 #335
balays82
Ricciardo

szerk:

Ráadásul nem is műszaki hiba, csak egy rosszul felrakott kerék. Ez bosszantó. Ő sem túl szerencsés eddig, két jó futam, nulla pont.
15994 levél
Válasz 14.03.30. 11:05 #334
ufodani
+1
Ráadásul esőt is tippeltem(ezt is lehet)
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.03.30. 10:59 #333
balays82
Jöhetne az eső, mert ez megint nem túl izgalmas futam. A mérnökök diktálják a tempót a versenyzők helyett.
14264 levél
Válasz 14.03.30. 10:32 #332
balays82
Szerintem már Ausztráliában is jobb volt. Ricciardo pedig nagyon szépen megy ma is. Viszont a Mercedes az új Red Bull,normális körülmények között utolérhetetlenek.
15994 levél
Válasz 14.03.30. 10:28 #331
ufodani
A RB bizony már most jobb mint a Ferka. Ez tisztán látszott abból, ahogy RIC otthagyta Alot.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 14.03.30. 10:10 #330
ufodani
Ááá..
A szabadedzésekből építkeztem, de az első két hely kivételével totó az egész. Ja és leggyorsabb kör HAM.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.03.30. 10:08 #329
balays82
Az a Raikkönen harmadik hely már nem nagyon fog összejönni. Egyelőre nagyon szerencsétlen szegény Kimi.
15994 levél
Válasz 14.03.30. 10:02 #328
ufodani
A tippversenyen ezt tettem még pénteken. Az időmérő elött befejeződött a lehetőség.

HAM
ROS
RAI
VET
ALO
RIC
MAS
BUT
BOT
PER
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.03.30. 09:58 #327
balays82
Szerintem sem tudott volna javítani, de az biztos, hogy meg akarta próbálni.

Szerintem hosszú verseny elé nézünk, jó eséllyel meg fog érkezni ma is az eső, de szerencsére száraz körülmények között indul a futam.
756 levél
Válasz 14.03.29. 11:41 #326
pb69
Mondjuk azok se tudtak érdemi kört menni, akik még felértek időben, tán egyedül Rosberg javított és ennyi. Amúgy Vettel elvette az utolsó mért körén, pedig őt nem tartották fel, de nem tudott javítani. Lehet amúgy se lett volna esélye lefaragni azt az 55 ezredet. Mindenesetre kíváncsi leszek a holnapi körülményekre és a RB-Ferrari páros versenytempójára.
14264 levél
Válasz 14.03.29. 11:03 #325
balays82
Vettel de szépen elcseszte a végét, hogy önhibájából nem ért fel még egy gyors körre. De ettől függetlenül jól ment ma, ha elkerülik a technikai hibák, akkor felveheti a versenyt a Mercedesekkel. Akik láthatóan minden körülmények között gyorsak. A Ferrari meg egyelőre semmilyen körülmények között nem igazán az, ráadásul ez eddig jól teljesítő Kiminek is eléggé betett ez az eső.


14264 levél
Válasz 14.03.29. 10:48 #324
balays82
Lentebb írtam, hogy szakadt az eső, azért csúszott 50 percet az edzés.

Én nem vonnék le messzemenő következtetéseket a mostani időkből, száraz körülmények között azért más lenne. Elég megnézni a Williams szenvedését, de a McLaren is tényleg nagyot esett vissza.
11785 levél
Válasz 14.03.29. 10:42 #323
Ghoost
Leültem a tv elé reggel, hogy na még a Q3-at épp elkapom, erre akkor kezdődött az egész, mi volt már megint? A nagy zuhé miatt nem engedték el a mezőnyt?
Úgy látszik a Red Bull kezd magára találni, a McLaren viszont lemaradni látszik a gyári Merci csapattól.
14264 levél
Válasz 14.03.29. 09:29 #322
balays82
Vagy még az lehet, hogy az egész mezőny altatja a Mercedest. Ne vedd rossz néven, de én is remélem, hogy nem látod, mert az azt jelentené, hogy végre elkezdik.
15994 levél
Válasz 14.03.29. 09:26 #321
ufodani
Vagy Kimi altat .

Mennem kell dolgomra, sajnos nem látom a mérőt.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.03.29. 09:15 #320
balays82
Mellesleg most látom, hogy a harmadik szabadedzésen már agyonverte a két Mercedes a mezőnyt, szóval van ott még előny. Nagyjából azt játssza a Merci, mint az elmúlt években a Red Bull.
14264 levél
Válasz 14.03.29. 09:05 #319
balays82
Már csak az a kérdés, hogy mikor derül ki? Lehet, hogy csak holnap. Kíváncsi vagyok, hány ilyen monszuneső kell még, hogy végre visszategyék helyi idő szerint 2 órára (vagy még korábbra) az időmérőt és futamot.
15994 levél
Válasz 14.03.28. 23:23 #318
ufodani
Ha ebből indulok ki akkor még szoros is lehet a verseny. Rosbergéknek szinte eltünt az előnyük. Az időmérön kiderül. Érzem, a Ferka nyomon lehet
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
679 levél
Válasz 14.03.28. 14:34 #317
SMBX-fan
http://wohoo.hu/post/26206
Dikmá'
Szerintem Ricciardo ügyét meg lehetne oldani úgy, hogy az 5. vagy 6. helyre teszik vissza, de a dobogót már nem kapná meg. Az üzemanyagszabály egy az egyben egy hülyeség.
14264 levél
Válasz 14.03.28. 12:01 #316
balays82
Mivel csak a Kínai Nagydíj előtt lesz döntés Ricciardo kizárása ügyében, ezért elvileg megtehetnék, feltéve, ha nagyon biztosak a dolgukban. De szerintem nem kockáztatják az esetleges újabb jó eredményeket. Az biztos, hogy az FIA nem változtat a mérési módszerén, ezt be is jelentették. A szenzort elvileg újrakalibrálták, de már a Red Bull és a Toro Rosso is jelezte, hogy mégis cserélni kellett az autóikban, és állítólag más csapatoknál is gondok vannak vele. Szóval lehet ebből még cirkusz a továbbiakban is.
31909 levél
Válasz 14.03.28. 11:34 #315
Creativ3Form
A Red Bull úgy néz ki megint (vagy még mindig) gyors. Kíváncsi vagyok az üzemanyag adagolást megoldották e. Nem lenne poén, ha újra elsütnék ugyan azt...egyszer is szar "vicc" volt.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 14.03.20. 19:39 #313
balays82
"Én súlyosabb gondnak érzem azt, hogy a verseny rovására megy/ment."

Én is arra utaltam, hogy a visszafogott teljesítményű autók között nem lehetett igazi verseny, tehát lényegében ugyanarról beszélünk.

pb69:

"és olyan dologra vezetnek be korlátozó szabályt, amit még mérni se tudnak rendesen"

Na igen, ez meg a másik. Kíváncsi vagyok, milyen döntés fog születni a Red Bull fellebbezése nyomán, bár sok reményt nem fűzök a dologhoz, meg kell védeni a mundér becsületét.
756 levél
Válasz 14.03.20. 18:44 #312
pb69
Egyetértek. Sőt, engem kifejezetten bosszant, hogy sok helyen az új hangon lovagolnak, mintha nem törpülne el a többi idióta újítás mellett. Elhiszem, hogy sokan vannak, akiknek a visítás/vonyítás jelentette a F1 sava-borsát, de (már elnézést) azok magukra vessenek.
Az öreg Bernie is ezen rugózik, miközben azért harcolt, hogy az utolsó 3 futam érjen dupla pontot és legyenek minél rosszabb gumik... Egyre több beállítást véglegesíteni kell a szezon elején, lassan a mérnököket szabadságra is küldhetnék az első futam után... Emellett irreális mértékben spórolni kell az üzemanyagon és olyan dologra vezetnek be korlátozó szabályt, amit még mérni se tudnak rendesen...
2745 levél
Válasz 14.03.20. 18:06 #311
dghost
"A benzinfogyasztás már más kérdés, mert tény, hogy a takarékos vezetés eddig is sokszor kifizetődő volt, de itt azzal van a probléma, hogy olyan mennyiséget állapítottak meg, ami a teljesítmény rovására megy."
Én súlyosabb gondnak érzem azt, hogy a verseny rovására megy/ment. És ez, a mi(nézők) szempontunkból lényegesebb. Az amit az első versenyen műveltek, több volt mint szánalmas. Jól mondta Véber Gábor, a futam nagyobbik fele olyan volt mintha felvezetőköröket néznénk.
Nem tudom milyen lesz később, de egyenlőre ez harmat gyenge...
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
14264 levél
Válasz 14.03.20. 17:27 #310
balays82
Autóverseny, nem koncert – Melbourne-i Görbe Tükör

Azzal én is egyetértek, hogy a halk motorhang nem tartozik a Forma 1 jelentős problémái közé, elv van túlozva, csak egy régi megszokáson alapul, de idővel hozzászokunk majd az új hangokhoz is. A benzinfogyasztás már más kérdés, mert tény, hogy a takarékos vezetés eddig is sokszor kifizetődő volt, de itt azzal van a probléma, hogy olyan mennyiséget állapítottak meg, ami a teljesítmény rovására megy. Ez szerintem elég lényeges különbség.
5613 levél
Válasz 14.03.19. 00:29 #309
csuvi
a hangról..
A szó a legerősebb kábítószer, amit ember valaha is használt
15994 levél
Válasz 14.03.18. 19:45 #308
ufodani
FIA kompetencia ugyan, de ha már ő is lázad, akkor talán...
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 14.03.18. 19:43 #307
ufodani
Üzemanyag és hang.
Bácsi plíz intézkedj
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
679 levél
Válasz 14.03.16. 19:43 #306
SMBX-fan
Sztem ha nem is hozzák vissza a régi korlátokat, legalább 120 kilóra lazítanák! :/

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.