Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2014

15994 levél
Válasz 14.03.16. 17:34 #305
ufodani
900 paci?
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.03.16. 17:29 #304
balays82
Össze is lehet keveredni rendesen. Itt ugye az egyik szabály szerint csak 100 kg üzemanyagot lehet elhasználni a futamon, illetve a verseny után vissza is kell tudni térni a boxutcába, a másik (ezzel lényegében összefüggő) előírás szerint az üzemanyag áramlási sebessége nem haladhatja meg a 100kg/órát, amit folyamatosan mérnek. Ez utóbbin bukott meg a Red Bull.
11785 levél
Válasz 14.03.16. 16:52 #303
Ghoost
Akkor én tévedésben voltam, bár megmondom őszintén, ezeket az újabbnál újabb, értelmetlen, bonyolult szabályokat nekem már nincs is kedvem követni.
14264 levél
Válasz 14.03.16. 16:46 #302
balays82
Azon okkal, de Ricciardo nem azért kapott büntetést.
11785 levél
Válasz 14.03.16. 16:36 #301
Ghoost
Szerintem ezen a 100 kilós hülyeségen van mindenki kiakadva, én legalábbis azon vagyok
14264 levél
Válasz 14.03.16. 16:09 #300
balays82
De mi a gond lényegében ezzel a szabállyal? Mármint azon kívül, hogy valaki most szívott miatta, ha azonban nem így lett volna, fel sem tűnik senkinek, hogy létezik. Mert amúgy létezik már egy ideje, mégsem volt miatta ilyen mértékű felháborodás, mint most. Szerintem semmi gond nincs ezzel a szabállyal (sokkal inkább a 100 kg-os korlátozással), szépen be kell tartani mindenkinek. Az már nagyobb gond, hogy a mérési eszközök finoman fogalmazva is problémásak jelenleg, pedig az FIA korábban azt mondta, hogy már megoldotta ezeket a problémákat.
12091 levél
Válasz 14.03.16. 16:02 #299
Gobiakos
Óriási plusz egy!

Kibaszás ez a szabály, pedig a futam alatt még elhittem, hogy ennek kapcsán majd mekkora királyság lesz, hogy az élen állók nem húznak el olyan gyorsan/annyira, és több lesz a potenciális előzés, de a futam végére rá kellett jönnöm, hogy ez nem igaz.
Szegény Ric!
14264 levél
Válasz 14.03.16. 15:16 #298
balays82
Az FIA hivatalos dokumentumából:

"The FIA technical representative observed thought the telemetry during
the race that the fuel flow was too high and contacted the team, giving them the
opportunity to follow his previous instruction, and reduce the fuel flow such that it
was within the limit, as measured by the homologated sensor – and thus gave the
team the opportunity to be within compliance. The team chose not to make this
correction."

Tehát szóltak a Red Bullnak, hogy csökkentsék az átfolyást, de nem tették meg. Arra hivatkozással, hogy hibás a szenzor, ők pedig a saját méréseik alapján bizonyítani tudják, hogy nem lépték túl a határt. Ez még akár igaz is lehet, de nem értem, hogy gondolta a Red Bull, hogy ezt elnézik majd nekik. Teljesen esélytelen a fellebbezésük.
6388 levél
Válasz 14.03.16. 14:59 #297
Beny12
Kib*szott ideges vagyok, és most nem csak a RB és Ricciardo miatt. A srác így is bebizonyította, hogy nem szar. Még ha a többletfogyasztás miatt talán lehetett egy kis tempóelőny. De ezt a szabályt ki a qrva anyja találta ki? Siralmas ahová tart ez a sport a hülyébbnél hülyébb korlátozásaival és szabályaival.

Őszintén szólva nekem a mai verseny nem tetszett. (habár nyilván a csapatok óvatossága miatt) egy normális előzés nem volt, csak a teljesítménykülönbségből fakadó körbeautózás.
14264 levél
Válasz 14.03.16. 14:36 #296
balays82
Na, akkor most tartunk ott, hogy Ricciardo hivatalosan is ki lett zárva, de a Red Bull fellebbezett, így hivatalos végeredmény továbbra sincs.
14264 levél
Válasz 14.03.16. 12:18 #295
balays82
Igen, én is most olvasom. Állítólag már tegnap cserélték a mérőműszert Ricciardo autójában, sőt a szabadedzéseken is többen átlépték a megengedett értéket. Talán jobb lenne most hagyni az egészet a fenébe, aztán akkor büntetni, ha normálisan tudják mérni az átfolyást.
15994 levél
Válasz 14.03.16. 12:14 #294
ufodani
35 perces hír.
Ezt kicsit elkapkodták/tuk: a németek - többek között az RTL is - hivatalosra vették a kizárást, majd mi is. Jelenleg is zajlik a tárgyalás, egyeztet az FIA és a Red Bull. NEM HIVATALOS, hogy kizárták volna a Ricciardót, mivel még nincs verdikt.

Lehet ráverik a mérőműszer beszállítójára...
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
11785 levél
Válasz 14.03.16. 12:01 #293
Ghoost
Kvjat a legfiatalabb pontszerző, Vettel rekordját döntötte meg.
14264 levél
Válasz 14.03.16. 11:35 #292
balays82
Hát igen, ilyenkor mindig a versenyzők szívnak, ahogyan pl. a veszélyes kiengedésnél is. Bár az még egy fokkal rosszabb, mert bár itt sem tehetett semmiről Ricciardo, viszont előnyt szerzett a nagyobb átfolyási sebességgel.

Ahhoz képest, hogy tavaly egyetlen dobogós helye sem volt a McLarennek, idén máris kettő van. Jelen állás szerint.
14264 levél
Válasz 14.03.16. 11:31 #291
balays82
Kobajasi viszont nem kapott büntetést, mert bizonyítani tudták, hogy fékhiba miatt ütötte ki Massát. Ez a brake by wire rendszer is elég potenciális hibaforrás még jelenleg.
11785 levél
Válasz 14.03.16. 11:29 #290
Ghoost
Idióta egy szabály, de be kell(ett volna) tartani, nagyon sajnálom Ricciardót, hazai pályán remekül vezetett és egy ilyen kis hülyeség miatt lett ez a veszte, ő biztos nem tehetett róla.
15994 levél
Válasz 14.03.16. 11:28 #289
ufodani
Alo helyezését így telibevertem
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.03.16. 11:18 #288
balays82
Még biztosan nem tény, mert fellebbezés alatt van az ügy. De szerintem ki fogják zárni őt. Hogy a fenében lehet ilyen hibát elkövetni, amikor hónapok óta tudja mindenki, hogy ezt szigorúan fogják nézni?

szerk:

És mire leírtam ezt, már tényleg hivatalos lett.
15994 levél
Válasz 14.03.16. 11:17 #287
ufodani
És már hivatalos.
Na jóó van tényleg tipli ennek a 100kg-nak!
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
12091 levél
Válasz 14.03.16. 11:05 #286
Gobiakos
Facebook-ról:

"Boxutca
MEGJ.: A Twiteren írtak szerint egyelőre várni kell a döntésre - többen azonban tényként közölték a kizárást:

Daniel Ricciardo az első áldozata az üzemanyagspórolásnak! Az ausztrált kizárták a versenyből, pontjait elvették, így Jenson Button 50. pódiumát ünnepelheti távolról...

Sajnáljuk a mindig vidám Ricciardót..."
679 levél
Válasz 14.03.16. 10:54 #285
SMBX-fan
Belgiumban káosz lesz. :/
756 levél
Válasz 14.03.16. 10:48 #284
pb69
Elég sajnálatos, hogy pont akkor jött be jó pár szigorúbb "spórolós" szabály (motorok, üzemanyag stb.), amikor teljesen új technikai körülmények vannak. Ilyen esetben én még több lehetőséget is adnék a csapatoknak, de semmiképp se kevesebbet.
Ebben, az új érát nyitó évben még nem kellettek volna a korlátozások, majd csak jövőre, amikor már mindenki kiismerte az újdonságokat és a megbízhatóság reálisabb követelmény lehet. Mi értelme van annak, hogy már az első futamon ki kell hívni vkit, mert tartalékolni kell a motorral?
Eleve ez a benzinspórolás röhejes. Most nem a gumik miatt kell sétakocsikázást nézni, hanem emiatt. A F1-nek az autóversenyzés technológiai csúcsának kéne lenni, nem kéne feleslegesen korlátozni. Érdekes módon a gumiknál nem szempont a környezetvédelem és spórolás, ott gyártsanak csak olyan fost, amit 3-4x kell cserélni...

Konkrétan a futam elég felemás volt, minden szempontból. A Lotus és a Williams láthat viszonylag tisztán, csak épp ellenkező előjellel. A többi komolyabb csapat zavarban lehet. A Mercedes tempóbeli dominanciája vitathatatlan, de Ham alól elszállt a kocsi. A RB örülhet annak, hogy a rengeteg előszezoni gond ellenére (a Merci-t leszámítva) versenyképesek, de ott meg Vettel bukott bele a technikai hibába. A Ferrari és a McLaren megbízhatónak tűnik, viszont nem elég gyorsak. Az olaszok megint belekeveredhetnek egy olyan helyzetbe, hogy a legmegbízhatóbb technika nem elég a végső sikerhez.
A másik érdekes dolog, hogy a Merci és a RB esetében is lényegében a 2. sz. pilóták nyitottak masszív eredménnyel, a csapattársaik nulláztak. Még pár ilyen technikai tréfa vagy baleset miatti kiesés és nehéz helyzetben lehetnek a pilótasorrenddel.

Ricciardo, Magnussen, Bottas és Kvyat jól nyomták. Sajnáltam a Koba-Massa balesetet. Kimi nekem nagy csalódás. Az autója se az igazi, ő se tudja jól vezetni és amúgy is sok egyéni hibával tarkítva vezetett egész hétvégén. Jobb lesz, ha összekapja magát, mert így Alo hamar ellép tőle és onnan már lesz mindenféle baj.
15994 levél
Válasz 14.03.16. 10:40 #283
ufodani
Óránként maximum 100 kilogram üzemanyag folyhat át a rendszeren és az FIA mérőműszerén, és a 3-as rajtszámú autó “folyamatosan túllépte” ezt az értéket.

Jo Bauer a stewardok elé továbbította az ügyet, aminek következményei lehetnek. Ricciardo a második helyen ért célba. A csapat képviselőinek kell jelentenie és magyarázattal szolgálni.

Az FIA a futam előtt kijelentette, nem tolerálják a fogyasztástúllépést.

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
2883 levél
Válasz 14.03.16. 09:40 #282
Nayrobi
Kicsit tényleg unalmas volt a közepe, viszont kezdésnek nem volt olyan rossz, biztos vagyok benne, hogy túlzottan óvatos volt a legtöbb csapat, szerintem eltelik egy pár futam és elkezdik feszegetni a határokat.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 14.03.16. 08:52 #281
balays82
A vártnál talán unalmasabb volt ez a szezonnyitó, érdekes dobogóval. Én is azt gondolom, hogy a 100 kg-os szabályt nem kellett volna most bevezetni, mert a túlzott üzemanyag spórolás kompenzálta a többi változás miatt izgalmakat. Senki nem hajtotta túl a technikát, amit jól jelez a sok célba érő, illetve az, hogy a műszaki hibák leginkább a futam elején érték el az autókat.

A végeredmény azonban nagyjából igazolta a teszteken látottakat, a Mercedes, a McLaren és a Williams versenytempója a legjobb, melléjük csatlakozott még a Red Bull is. A Williams akár többre is képes lett volna, ha Massát nem tarolja le Koba már az elején, illetve Bottas nem hibázik bele Alonso üldözésébe (ahogyan pár éve Maldonado is ugyanott).

Magnussen bemutatkozása Hamilton szintű volt, van egy újabb tehetség a Forma 1-ben, aki a megfelelő technikát is megkapta a bizonyításhoz, Button bajban lehet vele, ha ezt a szintet tudja majd hozni. Ahogyan Ricciardo szerepe sem lesz így annyira egyértelmű, ahogyan azt sokan már előre elkönyvelték.

A Ferrari gyenge, Raikkönen még annál is inkább, nagyon nem érzi még ezt az autót.
15994 levél
Válasz 14.03.16. 08:43 #280
ufodani
A lényeg, én nem megbízhatósági versenyt akarok nézni.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 14.03.16. 08:34 #279
ufodani
Másképpen látom.
Túl van az egész szabályozva, elvették a F1-től(de ez már nem is az), az autóversenyzés lelkét, a versenyt. Autó van, élvezet semmi. Ilyen erővel egy robotpilótát is beültethetnének, itt szinte már minden az elektronikáról, a rengeteg kütyüről szól.
Legalább a 100 literes szabályt ne találták volna ki, senki nem mer menni, csak a spórolás, a vigyázás. NINCS AUTÓVERSENY.
Na jól van passz, kidühöngtem magam.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
4065 levél
Válasz 14.03.16. 08:32 #278
xeLaR
Sztem meg rendben van. Van sok előzés, kiesés, meg volt több banális hiba is, szal legalább történik vmi.
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
15994 levél
Válasz 14.03.16. 08:10 #277
ufodani
De megbántam már, h élőben akartam nézni. Ez az egész egy nagy foslék!
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
6388 levél
Válasz 14.03.15. 18:53 #276
Beny12
Én eddig úgy voltam vele, hogy nem lesz bajom vele, de ma miután huzamosabb ideig hallgattam, nagyon zavart. 5-6. sebességben is úgy búg, mint a V8-as a box utcában a sebességkorlátozással.
14264 levél
Válasz 14.03.15. 18:32 #275
balays82
Ez így igaz, de a lényeg, hogy délelőtt az intermediate és az esőgumit is tesztelték. Olyan körülmények persze nem voltak, mint a mai időmérőn.
12091 levél
Válasz 14.03.15. 13:49 #274
Gobiakos
Nagyon jó kis időmérő volt a mai. Az autók még láthatóan nem 100%-osak, de ez nyilván az idő előrehaladtával változni fog pozitívan. A mercik bitang erősek, de hál' Istennek az RBR sem muzsikál olyan nagyon rosszul, mint azt várni lehetett. Ricciardo pedig külön meglepetés, nagyon örültem neki, de ő sokkal jobban meglepődött szerintem, mint bárki más.
2883 levél
Válasz 14.03.15. 12:08 #273
Nayrobi
Ez is igaz, de azért nem ugyanaz, ha csak fellocsolják a pályát vagy ha esik. Azt hiszem a második jerezi napon mentek vizes körülmények között, de még a teszt kezdése előtt elállt az eső.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 14.03.15. 11:42 #272
balays82
Ez így ebben a formában nem igaz, mentek már idén esőben, a jerezi teszten. Sőt, ha nem esett volna,akkor is fellocsolták volna az utolsó napon a pályát, az esőgumik kipróbálása érdekében.
11785 levél
Válasz 14.03.15. 10:18 #271
Ghoost
A sokak által kritizált motorhanggal nekem nincs semmi bajom, tekintélyt parancsolóbb ez a mély morgás, mint az eddigi vinnyogás, élőben kéne mondjuk meghallhatni...
A Mercedes nagyon jó, ahogy várható volt, de mögötte nem sokkal van lemaradva a RedBull, Ferrari, Mclaren, és versenytempóban a Williams is erős lehet állítólag, bár szerintem a dobogóra nincs esélyük, max a 4-5. helyig tudnak felkúszni,
15994 levél
Válasz 14.03.15. 09:12 #270
ufodani
Új verdák, első időmérő, Q3, megfejelve esővel. A vége Hambit és Rosberget kivéve, vsz másképpen alakult volna ha nincs eső. Persze korcsolyázni is tudni kell, viszont idén még nem mentek esőben. Pl sztem ha nincs eső, Alo a dobogón van. Mindettől függetlenül, Ricciardo elött kalap.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
2883 levél
Válasz 14.03.15. 08:59 #269
Nayrobi
Koba rulz! Tegnap nem is ült autóban, ma pedig simán betáncolt a Q2-be. Ha kiesnek a fél mezőny, akkor ő meg Bianchi igazán szerezhetnének pár pontocskát. Ez a Lotus pedig egy rakás guano.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 14.03.15. 08:12 #268
balays82
Ricciardo a nap hőse, nagyon nagyot ment az időmérőn. A Red Bull valószínűleg tényleg visszatért az élmezőnybe. Érdekes, hogy Vettel, Massa és Button is kikapott a kevésbé tapasztalt csapattársától, bár Vettel esetében valószínűleg valami komolyabb műszaki hiba okozta ezt, tehát még mindig nem minden tökéletes náluk. Kimi továbbra is szenved, bár Alonso is csak ott tart, ahol eddig, az időmérős tempója a Ferrarinak nem az igazi. Azt mondjuk nem tudjuk, mi lett volna száraz körülmények között. Magnussen és Kvyat bemutatkozása is nagyon jól sikerült.
14264 levél
Válasz 14.03.14. 12:05 #267
balays82
Meg néhány új alkatrész és egy áttervezett karosszéria.
15994 levél
Válasz 14.03.14. 11:05 #266
ufodani
Hogy mit nem tesz egy új szoftver.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.03.14. 08:49 #265
balays82
Alonso Button és Bottas előtt nyerte az első szabadedzést

Kettős Mercedes-siker a második edzésen

Nem beszélt mellé a Red Bull és a Renault, tényleg hatalmasat léptek előre a teljesítmény terén, már csak a megbízhatóság a kérdés. De az ugye mindenkinek. A Lotus katasztrófa, ahogyan az várható is volt, de ezen kívül - az első két szabadedzés alapján - nem is borult fel túlságosan a tavalyi erősorrend. Egyelőre a Mercedes fölénye sem akkora, amekkorára a tesztek alapján számítani lehetett.
Mindig nagyon várom, hogy elkezdődjön végre a szezon, de idén különösen, teljesen kiszámíthatatlan versenyre számítok vasárnap.

2883 levél
Válasz 14.03.13. 17:26 #264
Nayrobi
Fene tudja, ha a nagyobb cégeknek tényleg megérné, hogy ott virítson a logojuk egy győztes autón évi 30-40 millióért cserébe, akkor a Renault/Lotus már talált volna főszponzort, az ING lelépése óta nincs nekik, ők pedig ha jól számolom 2009 szeptemberében hagyták ott őket. Nem lehetnek ennyire töketlenek, bár a McLaren más tészta, de azért az is jelzés értékű, hogy bő év alatt nem írtak alá semmit, hiszen már a tavalyi szezon kezdete előtt lehetett tudni, hogy a Vodafone lelép.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 14.03.13. 12:33 #263
balays82
Szerintem erre azért lenne nekik, ha nagyon akarnák. Feltéve, ha úgy számolnak, hogy a Forma 1 reklámértéke miatt hosszabb távon ők is jól jönnek ki a dologból. Gondolom, azért nincs ott még egyik autón sem a logójuk, mert ez nem olyan egyértelmű számukra.
Mindenesetre úgy tűnik, a McLaren alapvetően így is stabil anyagilag, tehát nekik sem feltétlenül sürgős a megegyezés. Jövőre meg (vagy talán már most is) a Honda úgyis tovább erősíti ezt a stabilitást, ahogy mondod.
2883 levél
Válasz 14.03.13. 12:22 #262
Nayrobi
Nem tudom, elég nagy gáz van állítólag a Sonynál évek óta, nem hiszem, hogy lenne erre több tízmillió dollárjuk.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 14.03.13. 11:24 #261
balays82
Ki tudja, lehet, hogy lesz még narancssárga is az idén. Egyébként állítólag továbbra is napirendben van a Sony mint főszponzor, csak még nem sikerült megállapodni velük. Ők mondjuk a Honda mellé is illenének.
2883 levél
Válasz 14.03.13. 11:09 #260
Nayrobi
Elég gáz, hogy egy ekkora csapat a Honda szerződéssel a zsebében nem tud szponzort találni, vagy csak erre az évre keresnek mert 2015-től megvan, de lényegtelen, ez így tényleg elég szürke, a narancssárgának jobban örültem volna.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 14.03.13. 08:49 #259
balays82
Itt a McLaren végleges festése. Mármint az Ausztrál Nagydíjra, mert utána változhat majd, főleg, ha sikerül főszponzort szerezni végre. Azért egy kis színt rakhattak volna még bele, elég szürke lett így.
15994 levél
Válasz 14.03.11. 23:33 #258
ufodani
Biztonsági pipa ofkorsz, az esőnél megvárom a szabadedzést.
A többi toto egyértelmű
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.03.11. 23:27 #257
balays82
Az esőre (majdnem biztosra mondják) és a biztonsági autóra tedd oda az ikszet, hogy legyen néhány biztos találatod. Mert a többi finoman szólva képlékeny.
15994 levél
Válasz 14.03.11. 23:21 #256
ufodani
F1 tippjáték
Ezt is tolom
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.