Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2014

14264 levél
Válasz 14.03.06. 14:12 #255
balays82
Mármint rajtad kívül? Mert látszólag szakértője vagy a témának. De pl. én is szeretem. Massa, Martini, idén tényleg Williams szurkoló leszek.
15994 levél
Válasz 14.03.06. 13:13 #254
ufodani
Diszkriminatív!
ROSSO/D'ORO/DRY/ROSATO/. Ők hol vannak
Meg egyálltalán iszik még vki Martinit?
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
31908 levél
Válasz 14.03.06. 13:09 #253
Creativ3Form
Adom, tényleg szép ez a verda festésileg és formailag is.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 14.03.06. 13:03 #252
balays82
Bemutatták a Williams hivatalos festését, a Martinival történő főszponzori megállapodás után:

kép1

kép2

kép3

Nem csak gyors és megbízható, hanem most már szép is ez az autó szerintem.
15994 levél
Válasz 14.03.05. 20:53 #251
ufodani
Végsebességek Bahreinben

1. Ferrari 339,6 km/óra
2. Williams-Mercedes 334,3
3. Mercedes 332,3
4. Caterham-Renault 331,2
5. McLaren-Mercedes 330,2
6. Toro Rosso-Renault 324,3
7. Force India-Mercedes 322,3
8. Red Bull-Renault 317,6
9. Sauber-Ferrari 314,8
10. Lotus-Renault 313,0
Marussia-Ferrari 313,0
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.03.04. 20:38 #250
balays82
Zsinórban négy VB cím könnyen el tudja kényelmesíteni az embert. Amúgy megvan a rutin, most is vágtak lyukakat, kb. annyira mentek vele, mint 2006-ban.
15994 levél
Válasz 14.03.04. 20:33 #249
ufodani
Akkor viszont tényleg nem értem. Hol az a bizonyos rutin
Ilyeneket meg hogy találsz meg..
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
2883 levél
Válasz 14.03.04. 20:16 #248
Nayrobi
A Red Bull már a múltban is szeretett lyukakat vágni az oldaldobozba Valamelyik nap jutott eszembe ez az eset, csak nem rémlett, hogy melyik évben történt.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 14.03.04. 19:17 #247
balays82
De miért éppen tőlem? Én szeretem a Ferrarit, csak éppen most fel van függesztve ez a szeretet. Még egy kis időre.
15994 levél
Válasz 14.03.04. 19:08 #246
ufodani
Ez az. Tőled viszont vártam egy kontrát..
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.03.04. 19:05 #245
balays82
Persze, hiszen benne van a nevükben is.
15994 levél
Válasz 14.03.04. 18:58 #244
ufodani
A Ferrari fer.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.03.04. 15:30 #243
balays82
Mindenesetre érdekes, hogy a Ferraritól nem olvashattunk még ilyen fényező nyilatkozatot, pedig az elmúlt években ők szívtak a legtöbbet a Red Bull dominancia miatt, illetve nekik lenne a legnagyobb elégtétel, ha végre legyőznék őket. Meg a pályán kívüli verbális küzdelem élharcosai is voltak Alonso vezetésével.
A másik, hogy Helmut Marko tegnap szinte szó szerint megismételte Button és Hamilton szavait, tehát, hogy a saját méréseik szerint kanyarokban most is ők a leggyorsabbak. Ami persze - ahogy mondod - önmagában semmit sem ér.
756 levél
Válasz 14.03.04. 15:06 #242
pb69
Persze, nagy gázban van a RB, de azt se felejtsük el, hogy másokat is érhetnek meglepetések. Ahogyan Te is írtad, most minden elég képlékeny és homályos. Ezért is van az, hogy ezekből a tesztekből lehet okoskodni, de nem biztos, hogy túl sokat ér.

Egyébként valamelyik nap büszkélkedtek vele, hogy most nem a gumik fognak dönteni. Szerintem a gumimizériánál jóval nagyobb botrányba fulladhat a F1 idén. A teljesen új szabályokra és technológiákra teszttilalom, valamint szigorúbb fejlesztési, költségvetési és megbízhatósági korlátozások vannak. Nem a gumik miatt nem fog róluk szólni a F1, hanem mert most még rájött néhány lutrifaktor, így pláne érdekes orosz-rulett veheti kezdetét.

Na de ez az "amikor éppen működött az autó" egy vicces megközelítés. 2010-ben is mindenki elhitte, hogy a RB a legjobb, mert aero-ban így volt. Meg kell érteni, hogy egy autó minőségének csak egy összetevője a sebesség. Nagyon fontos, de nem minden. Eleve az is kettébontható az egyenesekre és kanyarokra, de ott vannak a rajtok, a kigyorsítások, a megbízhatóság, a stabilitás, a végsebesség, az üzemeanyag- és gumikezelés, az aero stb.. Ezek össze is függnek persze, de minden együtt adja a kocsi jóságát.

Az elmúlt évek nyilatkozatai alapján én nem tudok mást elképzelni. Egy rossz RB-t megverni nyilván nem nagy dicsőség, pont ezért kell a porhintés. Sok bohóc el fogja hinni, hogy ez most is egy rakéta, csak van néhány apróbb gond, amit ha megoldanak minden kisimul és a pilóták érdemeitől függetlenül magától nyerik a futamokat. Ha így lesz, már előre fel is készítették a szurkolóikat a későbbi kifogásokra. Ha meg nem így lesz, akkor jöhet egyrészt a kárörvendés, másrészt pedig elő lehet adni, hogy bizony a látszat ellenére erős RB-t győztek le.
14264 levél
Válasz 14.03.04. 14:44 #241
balays82
"Egyrészt a riválisok fosnak tőlük, mert az elmúlt szezonokban is többször előfordult, hogy nem kezdték túl jól az idényt vagy végig sok műszaki hibával küzdöttek, a végén mégis learatták a babérokat."

És olyan hányszor volt, hogy egyetlen teljes versenytávot sem tudtak megtenni egyetlen tesztnapon sem? Soha. Ekkora gondban szerintem rövid fennállása során még nem volt még a Red Bull. A legjobb megoldás számukra jelenleg talán az lenne, ha egy aerodinamika szempontjából jelentősen lebutított, de a jelenleginél jóval nagyobb hűtést biztosító kasztnival vágnak neki a szezonnak, így próbálva minimalizálni a veszteségeket, óvni a hajtásláncot. Aztán vagy sikerül bevetni a gyorsabb autót az év során, vagy nem. Newey tervezett már olyan McLarent, amit nem sikerült, szóval még ez sem lenne egyedi eset. De ne feledkezzünk meg arról a csodálatosan ésszerű szigorításról sem, hogy most már az egész szezonban csak öt motor használható fel büntetés nélkül, utána meg jönnek a 10 rajthelyes büntetések. Ha továbbra is ilyen ütemben főnek meg a Renault motorok, akkor egyes csapatok nagyon gyorsan kifuthatnak a keretből, onnantól pedig lehetetlen helyzetbe kerülnek. Miközben a Mercedes motorok azért mentek tönkre sorozatban az utolsó tesztnapon, mert elérték, vagy akár meg is haladták a tervezett 3000 km-es élettartamot. Óriási ez a különbség, úgy meg főleg, hogy a Renault motorok jelentősen visszafojtva bírnak annyit, amennyit.

Szerintem el kell felejteni a korábbi évek erősorrendjét, idén bármi megtörténhet. Hosszútávon persze helyreáll majd a rend, mert a pénz beszél, de nem tudni, mikor történik ez meg. A Brawn GP esetleges VB címét sem gondolta komolyan senki 2009-ben, mégis olyan erősen kezdtek, hogy hiába estek később vissza, nem lehetett utolérni őket. Ilyen kiemelkedő csapat most nincs, a Williams sem az persze, de az könnyen előfordulhat, hogy sokáig az élmezőnyben maradnak. Nem csak gyorsak, de övék a legjobban tűnő motor, nekik volt a legkevesebb technikai hibájuk a teszt során, ezek pedig ebben a szezonban nem elhanyagolható tényezők. Egy biztos, a csapatok szinte teljesen vakon vágnak neki a szezonnak, még a saját erejükkel sem nagyon lehetnek tisztában, nemhogy másokéval. Ebből pedig bármi kisülhet. Azzal amúgy egyetértek, hogy a Mercedes potenciális VB esélyesnek tűnik, a McLaren szintén visszatérhet az élre, a Ferrari meg bizonyos értelemben a sötét ló, mert ők fedték fel legkevésbé a lapjaikat a tesztek során. Ha azonban mégis a valós teljesítményüket láttuk, akkor nem állnak jól most sem.

Én továbbra is tartom, hogy nem a taktikai harc jegyében fényezik a Red Bullt. Button arra alapoz, hogy amikor éppen viszonylag működött az autó, akkor Ricciardo úgy autózta őt körbe az egyik kanyarban, hogy alig hitte el. A Mercedes meg ki is számította a Red Bull kanyarsebességét, és ők is elég meglepő adatot kaptak. Button mellesleg a Marrussiat is nagyon megdicsérte, de nehezen hinném, hogy tőlük is tartana.
A Red Bullt elverni egyébként is csak akkor lesz dicsőség, ha az kiélezett küzdelemben történik, ha azonban azért sikerül, mert önhibájukból (és a Renault miatt) nem lesznek versenyképesek, akkor annak a sportértéke szerintem nulla. Ha meg a valószínűsíthető gyenge kezdés után annyira feljönnek, hogy a végén mégis megint ők nyernek, akkor mondhatnak bármit a riválisok, arra úgysem lesz mentség.
756 levél
Válasz 14.03.04. 13:59 #240
pb69
Érdekes eredmények születtek a teszteken, de messzemenő következtetéseket nem vonnék le belőlük. Nyilván körvonalaz bizonyos ideiglenes erőviszonyt a szezonkezdetre, de nem lehet tudni hosszabb távon mi sül ki ebből.

Például nehezen tudom elképzelni azt, hogy egy Williams vagy FI végig versenyben legyen a dobogóért, a TR előrébb végezzen a RB-nál vagy hasonlók. Ezek a csapatok, ha jól is kezdenek, a szezon folyamán alighanem visszacsúsznak majd.
Az látszik, hogy a RB és Lotus elég kellemetlen helyzetben van, de előbbi esetében (utóbbinál először az anyagi gondoknak kéne) megoldódhatnak a problémák és a szezon harmadára akár már újra erősek lehetnek.
A McLaren és a Mercedes bizakodhat, mert egyelőre erősnek tűnnek és a hátterük is megvan ahhoz, hogy a fejlesztési versenyben se maradjanak le. A Ferrari meg nekem nagy kétely, minden szempontból.

Amúgy a RB totál indokolatlan "fényezését" én is röhejesnek tartom, de egyszerű a helyzet.
Egyrészt a riválisok fosnak tőlük, mert az elmúlt szezonokban is többször előfordult, hogy nem kezdték túl jól az idényt vagy végig sok műszaki hibával küzdöttek, a végén mégis learatták a babérokat.
Másrészt pedig megint mehet az egész idényen átívelő kamuszöveg, miszerint a RB-lal versenyezni teljesen egyenlőtlen és csodát kell tenni ellenük és rakétájuk van stb... Ha elverik őket, akkor feljebb tudják magasztalni magukat, ha meg idény közben megint átrendeződnek a viszonyok és jó lesz a RB, akkor lesz mire fogni az esetleges pofonokat, valamint megint vissza lehet majd vetíteni az egész szezonra, hogy bizony itt végig a RB dominált.
31908 levél
Válasz 14.03.04. 12:12 #239
Creativ3Form
Hát ja, nagy az esély rá, hogy mire javítanak minden hibát, hiába lesznek gyorsak, nem fognak sokra menni vele.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 14.03.04. 11:59 #238
balays82
Én nem látok semmi ellentmondást Vettel és Button szavai között, szerintem mindketten ugyanazt mondják. Jelenleg gyenge a Red Bull, de sokkal jobbak lehetnek, ha megoldják a fennálló gondokat. Inkább Helmut Marko nyilatkozata aggasztó, azt ugyanis el tudom képzelni, hogy erre rámegy az idei évük.
31908 levél
Válasz 14.03.04. 11:53 #237
Creativ3Form
Vettel szerint lassú a Red Bull, Button ezt cáfolja
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
2883 levél
Válasz 14.03.03. 22:23 #236
Nayrobi
Kamuzott a Renault. Meglepődtem
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 14.03.03. 14:24 #235
balays82
Lauda is megerősítette a halasztási kérelem tényét, amit annak rendje szerint le is szavaztak. Tehát a Renault nem mondott igazat.
Közben egyre inkább tisztul a kép a problémák forrását illetően, mint kiderült a hajtáslánc részegységeit többen tervezték és gyártották. A Renault csak magát a motort, az energiatárolókat a Red Bull, az ERS-t megint más. Ezek után nem is csoda, hogy összerakva nem működik a rendszer.
14264 levél
Válasz 14.03.02. 22:51 #234
balays82
Barcelonáig valószínűleg nagy csodát nem lehet tőlük várni, az akkorra elkészülő első komoly fejlesztési csomag segíthet talán. De ugye ott van még az egyenletben a Renault is, akiknek szintén jelentősen javulni kell. Kérdés, hogy a megbízhatóság rendbetétele után mekkora erő lesz a motorban.
A Red Bull még ezen a héten is mindenféle szellőzőket hegesztett (szó szerint) az oldaldobozra, ezek nyilván nem lehetnek majd rajta élesben. És még így is állandóan megfőtt az autó. Az lehet a szerencséjük, hogy az elején bárki kieshet bármikor, így van rá esély, hogy senki nem tud komolyabb előnyt kiépíteni. Kivéve talán a Williams.
4187 levél
Válasz 14.03.02. 22:47 #233
Madrac
Azt mondtak csak hogy baromi jok a kanyarokban, az egyenesekben meg tolni kell oket, mi van akkor?
Quoth the raven, `Nevermore.'
6388 levél
Válasz 14.03.02. 22:40 #232
Beny12
Épp ezért. Nekem olyan nagynak tűnik ez a kontraszt, hogy nem tudom komolyan venni. Olvastam én is, hogy jók a kanyarokban (Button féle ámulat), de a folyamatos leállások ironikussá teszik ezt az egészet. Minden esetre bízok benne, hogy a szezon elejére helyre tudják pofozni a kocsit.
14264 levél
Válasz 14.03.02. 21:47 #231
balays82
Miért lennének nevetségesek? Ők ott vannak a helyszínen, látják mit tudnak az autók, és egyre többen mondják azt, hogy a kanyarokat megint sokkal gyorsabban veszi be a riválisoknál a Red Bull (csak általában nem jut el addig, hogy be tudja venni). Ez a korábbi években is nagy erősségük volt, ha pedig az új szabályok és a megnyirbált aero ellenére is meg tudták tartani, az nagyon komoly fegyvertény. Hogy a motor és az energia visszanyerő rendszer jelenleg vacak (illetve nincs összhangban a kasztni felépítésével), az tény, azt sem tudni, hogy mikorra lehet ezt rendbe tenni. Annak nem sok értelmét látom, hogy megpróbálják szavakkal felemelni a Red Bullt, mert ha közben meg nem tudják teljesíteni a versenyeket az osztrákok, akkor senki sem fogja nagy dicsőségnek tartani a legyőzésüket, bármit is mondott Hamilton vagy Button egy februári teszt során.
6388 levél
Válasz 14.03.02. 20:43 #230
Beny12
Hamilton: A Red Bullnak hihetetlen autója van Azért ezek a nyilatkozatok elég nevetségesek most már. Kiemelnék egy facebookos hozzászólást: "szerintem "felemelik" az RB-t és így nagyobb lesz a dicsőség, ha nyernek!"

Jelenleg láthatóan szar kocsijuk van. Ha megoldják a problémákat, akkor valszeg már veszélyesek lehetnek, de előbb meg kell oldani a problémákat. Lehet csak én nem látok ennyire a távolba, de szvsz nem mindegy, hogy mikor oldják meg azokat a problémákat, márpedig az idő vészesen fogy, és a többiek már több versenytávot is teljesítettek, erősebb motorral.
14264 levél
Válasz 14.03.02. 17:00 #229
balays82
Az utolsó tesztnapon 8 piros zászló, és még ennél is több technikai hiba. Lesz mit csinálni a csapatoknak a hátralévő két hétben, nem lesz sok alvás.
14264 levél
Válasz 14.03.01. 19:43 #228
balays82
Szerintem a Red Bull jobban teszi, ha el sem utazik Ausztráliába, nem ér annyit az egész. Caterham 117 kör, Toro Rosso 81, ezt már nem lehet csak a motorra fogni. A Williams viszont a mezőny sötét lova, nagyon jó érzékkel váltottak Mercedes motorra, bennük van a meglepetés. Mekkora lenne már, ha Massa lenyomná a Ferrarikat. Én mindenesre ennek fogok szurkolni idén.
4187 levél
Válasz 14.03.01. 17:26 #227
Madrac
Bar nem tettem oda most a szokasos jelet de nem gondoltam igazan komolyan.
Quoth the raven, `Nevermore.'
15994 levél
Válasz 14.03.01. 16:05 #226
ufodani
Ez volt a nap funnyja
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
4187 levél
Válasz 14.03.01. 15:57 #225
Madrac
Meglatjuk ezt meg, lehet hogy mar tenyleg jo minden es csak altatnak.
Quoth the raven, `Nevermore.'
15994 levél
Válasz 14.03.01. 15:02 #224
ufodani
Ma Seba 1 kör...
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
15994 levél
Válasz 14.02.28. 21:44 #223
ufodani
Én is erről tudok.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.02.28. 20:06 #222
balays82
Rob White mindenesetre tagadta, hogy így volt, de ki tudja.
2883 levél
Válasz 14.02.28. 19:38 #221
Nayrobi
Állítólag kértek halasztást, csak a többiek leszavazták őket.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 14.02.28. 18:14 #220
balays82
Úgy látszik, minden mindegy alapon most már feltekerte a motort a Red Bull is. Azt már legalább tudják, hogy elvileg tudnak gyorsan menni, kérdés, hogy meddig. A mai 66 kör is tisztességes magukhoz képest. A Ferrari is teljesítette az első versenyszimulációt, állítólag nem túl sikeresen. Ma a Mercedes küzdött elég sok problémával. Közben az is kiderült, hogy a Renault nem kért halasztást, tehát éjféltől nem lehet a motorokhoz nyúlni teljesítménynövelés céljából.
31908 levél
Válasz 14.02.28. 16:01 #219
Creativ3Form
Sergio Pérez az utolsó előtti után az utolsó tesztnapját is az élen zárta az idény előtti Formula–1-es felkészülés során, így bizakodva utazhat az idénynyitóra. Annál is inkább, mert ismét több mint 100 kört teljesítette a Force Indiával. A második Fernando Alonso és a harmadik Daniel Ricciardo eredménye mutatja, hogy a Ferrari és a Red Bull is tud gyors lenni – csak éppen az utóbbi esetében továbbra is kérdéses, hogy meddig tud menni? A Mercedes és a McLaren ma gyengélkedett, ahogy a Lotus is. Pastor Maldonado valamire való tesztelés nélkül várja a 2014-es szezont.

F1-ES TESZT, SZAHÍR, 2. NAP
1. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:35.570 (108 kör)
2. Alonso (spanyol, Ferrari) 1:35.634 (122)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:35.743 (66)
4. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:36.507 (103)
5. Button (brit, McLaren-Mercedes) 1:36.901 (52)
6. Bianchi (francia, Marussia-Ferrari) 1:38.092 (75)
7. Hamilton (brit, Mercedes) 1:39.041 (89)
8. Vergne (francia, Toro Rosso-Renault) 1:39.636 (61)
9. Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari) 1:39.976 (106)
10. Maldonado (venezuelai, Lotus-Renault) 1:41.613 (31)
11. Ericsson (svéd, Caterham-Renault) 1:42.516 (55)
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
14264 levél
Válasz 14.02.28. 10:43 #218
balays82
Ma éjfélig a gyártóknak véglegesíteni kell a motorokat, ami azt jelenti, hogy innentől teljesítmény növelésére irányuló fejlesztéseket már nem végezhetnek rajta, csak olyat, ami a megbízhatóságot növeli. A Renault motor viszont se nem gyors (becslések szerint kb. 160 lóerővel gyengébb a riválisoknál), se nem megbízható, ezért állítólag kérvényt nyújtottak annak érdekében, hogy a határidőt hosszabbítsák meg legalább 2-3 (!) hónappal. El lehet képzelni, mekkora bajban lehetnek. A gond ezzel az, hogy ebben az esetben a Stratégiai Csoport (Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren, Lotus, Williams) dönt, de vétójog van, tehát egyetlen nem szavazat esetén is el kell utasítani a kérelmet. Most képzeljük el, hogy a Ferrari vagy a Mercedes a négy szűk Red Bull esztendő után segít a franciákon. Nem valószínű. Pedig a sportág érdeke ezt diktálná, mert egyébként jó eséllyel még azelőtt kört fognak kapni a Renault motoros autók minden futamon, mielőtt elfüstölnének. Azt pedig szerintem senki nem szeretné, hogy a Forma 1 nevetség tárgyává váljon. Nehéz ügy.

Nem értem egyébként, hogy miért kellett egyszerre ennyi hajtásláncot érintő új szabályt bevezetni, ha bevezették, miért nem lehetett többet tesztelni, ha nem lehetett, akkor meg miért kell befagyasztani a fejlesztéseket. De azt sem értem, hogy a turbómotorok terén elég nagy tapasztalattal rendelkező Renault hogyan csúszhatott el ennyire a fejlesztés során. Persze gondok máshol is vannak, a Mercedes és a Ferrari sem annyira megbízható még. Nagyon érdekes lesz az Ausztrál Nagydíj, kíváncsi vagyok beér-e egyáltalán annyi autó a célba, ahány pontszerző hely van.
14264 levél
Válasz 14.02.21. 20:30 #217
balays82
Azt azért lehetett tudni, hogy egyenesben gyorsak lesznek az autók a nagy extra teljesítményt leadó ERS miatt. Ahol viszont jelentősen visszaesett a tempó, azok a kanyarok, illetve a kigyorsítások. A turbómotor nyomatéka ugyan nagy, de ezt jelenleg még nem tudják átvinni az aszfaltra, mert nem elegendő a tapadás. Amivel még szintén sokat küzdenek a csapatok, az az új fékrendszer. Ennek a lényege, hogy csak elől hidraulikus, hátul pedig elektronika vezérli a féket, amit a mérnököknek kell programozni, de vannak még vele gondok.
Hogy a Mercedes mennyire jól áll, mutatja, hogy Kobajasi szerint egyenesekben 20-30 km/h-s hátrányban van a Renault hozzájuk képest, ami óriási hátrány. A másik, hogy a helyszíni beszámolók szerint a Mercedes és a Williams sokszor kb. 60 méterrel rövidebb féktávot vesz, mint a többiek, ami még durvább adat. Van rá esély hogy az első futamokon jelentős különbség lesz az autók között és nem feltétlenül azok lesznek elől, akik eddig. Izgalmas lesz.
15994 levél
Válasz 14.02.21. 19:43 #216
ufodani
Persze. De végre vmi azok után, h mindenki fikázza az idei gépeket. Vmi, ami végülis csak annyi, h mivel versenygépekről lévén szó, mégiscsak a sebesség az amitől úgy álltalában leesik az állunk. Egy csúcsgép ami ráadásul még autó is, menjen kiba gyorsan. Nem?
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
11785 levél
Válasz 14.02.21. 19:32 #215
Ghoost
Jó is lenne, ha végre ismét ott körül mennének
679 levél
Válasz 14.02.21. 19:28 #214
SMBX-fan
Valahun olvastam, hogy a Mercedes nem akar túl sok infót adni a McLaren számára, nehogy átadja a Hondának és ezzel bukjanak.
15994 levél
Válasz 14.02.21. 19:20 #213
ufodani
Szinte minden más és új az idei autókon, de egyvalamitől nem kell tartani. Gyorsaság tekintetében jobbak lesznek. Pl a Ferrari tegnap 336.4-el kocogott a célegyenesben(RB 301,5). Rosberg pedig: Pokoli gyorsak vagyunk az egyenesekben. Úgy tippelem, hogy Monzában meg sem állunk a 360 km/óráig. -> -<
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.02.21. 15:52 #212
balays82
A 3. nap:

1. Lewis Hamilton Mercedes W05 1:34.263, 67 kör
2. Jenson Button McLaren-Mercedes MP4-29 1:34.976, 103 kör
3. Felipe Massa Williams-Mercedes FW36 1:37.066, 60 kör
4. Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari C33 1:37.180, 96 kör
5. Sergio Pérez Force India-Mercedes VJM07 1:37.367, 57 kör
6. Kimi Räikkönen Ferrari F14T 1:37.476, 44 kör
7. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault STR9 1:38.974, 57 kör
8. Pastor Maldonado Lotus-Renault E22 1:39.642, 26
9. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault RB10 1:40.781, 28 kör
10. Marcus Ericsson Caterham-Renault CT04 1:42.130, 98 kör
11. Max Chilton Marussia-Ferrari MR03 1:46.672, 4 kör
12. Valtteri Bottas Williams-Mercedes FW36 idő nélkül, 55 kör

Nagyon komoly Mercedes erődemonstráció. A Red Bull és Lotus továbbra is szenved, de ma a Ferrarinál is voltak komoly műszaki gondok, nem működött a telemetria. Bottas 55 kört ment mért idő nélkül, ez valószínűleg valamiféle rekord lehet.
14264 levél
Válasz 14.02.20. 15:51 #211
balays82
Mai végeredmény:

1. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes MP4-29 1:34.910, 46 kör
2. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes VJM07 1:36.445, 59 kör
3. Fernando Alonso Ferrari F14T 1:36.516 1.606, 97 kör
4. Nico Rosberg Mercedes W05 1:36.965, 85 kör
5. Valtteri Bottas Williams-Mercedes FW36 1:37.328, 116 kör
6. Kamui Kobajasi Caterham-Renault CT04 1:39.855, 66 kör
7. Sebastian Vettel Red Bull-Renault RB10 1:40.340, 59 kör
8. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault STR9 1:40.609, 58 kör
9. Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari C33 1:40.717, 55 kör
10. Romain Grosjean Lotus-Renault E22 1:41.670, 18 kör
11. Max Chilton Marussia-Ferrari MR03 1:42.511, 17 kör

Végre beindult a Red Bull és Toro Rosso szekere is (szó szerint), látványosabb gondok nélkül tudták le a mai napot. Most inkább a Mercedes motorokkal akadtak problémák, viszont továbbra is nagyon gyorsnak tűnnek az azokat használó csapatok. A köridők már egészen jók, igaz állítólag felkerültek a szuperlágy gumik is, pedig korábban arról van szó, hogy ilyen nem visz a tesztre a Pirelli.
15994 levél
Válasz 14.02.19. 21:59 #210
ufodani
Jó, a mai nappal és az infókkal nem voltam képben. Annyit tudtam amit tőled olvastam. Gondolok itt elsősorban a melegedésre.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.02.19. 21:51 #209
balays82
De, én úgy tudom, hogy még mindig az a gond. Vettel azt mondta, hogy ma is azért állt meg a pályán, mert ismét túlhevült az autó, még ki is gyulladt.
A Renault kapcsolata pedig azért nem olyan szoros a Red Bullal, mert még másik három csapat igényeit is ki kell elégítenie (nem sok sikerrel). A Mercedes és a Ferrari motorrészlege ezzel szemben elsősorban a saját gyári csapata számára fejleszt, a többi partnere meg azt kapja, ami náluk működik. Ez jelentős különbségnek tűnik most.
15994 levél
Válasz 14.02.19. 21:01 #208
ufodani
Ezekszer nem csak a múltkor tapasztalható túlmelegedés/szellőzés/hűtés trió a gond. Mert ezt kommunikálták. Erre gondolom találtak gyógyszert, viszont jött egy kis egyébb.
És vajon miért nincs -ahogy felveted- v miért nem olyan szoros a motorgyártó és a RB kapcsolata mint a többijé. Ez vsz annyira evidensnek kellenne lennie, h nagyon.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
14264 levél
Válasz 14.02.19. 20:46 #207
balays82
Az egyáltalán nem kizárt, hogy ez a Red Bull is jól van megrajzolva, akár még a leggyorsabb is lehetne, ha tudna menni. Ez az, ami eddig még nem derült ki. És itt jön ki annak az eredménye, hogy amíg a Ferrari és a Mercedes is a saját motorrészlegével együtt tudott dolgozni az elmúlt időszakban, addig a Renault és a partnercsapatai valamilyen szinten külön utakat jártak, még a Red Bull és franciák együttműködése sem lehetett olyan szoros, mint a két gyári csapat esetében. Ebből adódik, hogy amíg ők úgy mentek neki a teszteknek, hogy az kasztni és a motor már egészen jól össze volt hangolva (amiből a partnercsapatok is profitáltak), addig Renault ezt az összehangolást csak most végzi el, miközben erre már nem igazán van idő. Szerintem ez most már behozhatatlan hátrány számukra, de majd meglátjuk.

Talán sokáig senki nem hitte el komolyan, hogy a Red Bull kiüthető a nyeregből a szabálymódosításokkal, de most már ez kezd realitásnak tűnni. Érdekes módon éppen az utóbbi nagy szabálymódosítás után törtek az élre, leszámítva a Brawn GP meglepetés VB címét, bár már ott is második erő voltak. Akkor azonban új motor nem volt a képletben, a hatékony aero annál inkább. Szerintem most olyan problémákkal szembesült a Red Bull, amelyeket Newey és a mérnöki részleg egyedül nem képes megoldani, így nem is lesz gyors megoldás.
Az lesz az érdekes, ha tényleg a McLaren lesz a szabálymódosítások nagy nyertese, Button pedig produkál egy hasonló évet, mint 2009-ben. Bár én még mindig inkább a Mercedesre fogadnék.
15994 levél
Válasz 14.02.19. 16:57 #206
ufodani
Én nem te vagyok
De nincs ez még lefutva sztem. Az meg milyen győzelem(ja és még hol a többi csapat, merci, mclaren), ahol a tervezés miatt buta egy csapat. Báár az elmúlt években pont a tervezés miatt volt okos a RB.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.