Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Divinity: Original Sin

4133 levél
Válasz 14.11.02. 11:15 #61
gothmog
Na igen, ott én is meglepődtem kissé... (39-es hsz-ben említettem)
De meg lehet csinálni, csak az első két-három kört próbáld meg túlélni/elkezdeni visszagyógyítani az embereket. Ha ez megy, akkor onnan már meg lehet oldani a dolgot. Jahan jeges dolgai ott is jól fognak jönni majd. (Ha jól emlékszem, a bosst is sikerült lefagyasztanom egyszer-kétszer.)

Egyébként ez a játék egyik legkeményebb csatája szerintem. Később lesznek ugyan nagyobb/grandiózusabb harcok, de a magasabb szint és több skill/varázslat miatt annyival jobb/több taktikai lehetőséged lesz, hogy ha gondolkozik az ember és jól fejlesztette a karaktereket, akkor valamennyit gond nélkül lehet abszolválni. (Legfeljebb az lehet majd, hogy egy-egy ellenfél húz valami váratlanul szívatót, amiből load game lesz a vége, de mivel másodjára már számítasz erre/tudni fogod, hogy ilyet is tud, így készülhetsz majd rá.)
Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 14.11.02. 10:41 #60
MattMatthew
Twins megvan, most jöhetne a négyes bossfight, ott az első körben, mielőtt még ránk kerülne a sor Braccus tűzlabdával szinte nullára vágja az egész csapat életerejét.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 14.11.01. 13:37 #59
gothmog
Én spoilereztem magamnak anno a játék előtt.

Van még egy árus a piacon valahol; nála elég sok varázskönyvet lehet venni.

És rákerestem a tűzelementálra: Íme (Tehát elvileg már 6-os szinten tanulható.)
Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 14.11.01. 12:41 #58
MattMatthew
Mintha föld és jég elementál skillbookot találtam volna árusnál, azok 13-asak voltak ha jól emlékszem. De lehet, hogy a tűzelementál elkerülte a figyelmemet Ahrunál.

Volt egy elég hosszú cikk ami kezdésről meg arról írt, hogy mire érdemes figyelni, abban írták, hogy lovagot meg víz/levegő speces varit lehet találni rögtön, ezért direkt nem ilyeneket hoztam.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 14.11.01. 11:19 #57
gothmog
Nem tudom. Rugó/íjász vonalon nincs semmi tapasztalatom. Én közelharcos (lovag) és varázsló párost csináltam. Erre ugye kiderült, hogy Madora lovag, Jahan pedig varázsló Bár legalább az utóbbinál szerencsém volt, mert a sajátom tűz/föld specialista volt, míg Jahan pedig levegő/víz.

Hmm, valamiért úgy emlékeztem, hogy tűzelementált viszonylag hamar meg lehet tanulni. Sőt, talán ezt lehet a leghamarabb. De ha nem tudsz tűzelementált lepakolni, de pókot vagy farkast tudsz idézni, akkor azok is jók (főleg az utóbbi tud kemény lenni a sok támadás/viszonylag jó sebzése miatt).

Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 14.11.01. 11:00 #56
MattMatthew
Köszi! Eső aktív szokott lenni, de tanknak fire elemental scrollt megpróbálok beszerezni. Sajnos a elementál idéző varázslatok 13-as szintűek.

Íjász alap sebzése gondolom piercing miatt ilyen élőhalott monsztákra nem jelentős. Egyébként spéci mágikus vesszőkkel tud operálni, de azok sem olyan hatékonyak, legalábbis élőholtak ellen nem tudtam sikerrel bevetni őket. Van még egy charm vesszőm amit ellőhetnék, de mivel tűzsebzést meg égést okoznak az ő támadásaik ezért csak gyógyítanák egymást ha egymásra támadnának.

Gondolkozom rajta, hogy újraosztom az íjászt és rugót csinálok belőle, hátha az hasznosabb. Azzal milyen tapasztalaitok voltak?
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 14.11.01. 09:11 #55
gothmog
Én csak annyira emlékszem, hogy nem volt ott problémám, illetve, hogy a saját fire/earth kombós varázslóm sebző spelljei tényleg nem értek ott sokat (talán az earth alapúak jók voltak?)
Ami rémlik... Mindig legyen aktív az eső spell a területen. Ez "eloltja" az ellenfeleket, nem lesznek folyamatosan égő státuszban. Jahan nagyon jól tud így fagyasztani. Emlékszem, hogy még a nagy dögöt is be tudta fagyasztani egyszer-kétszer. A nagy dögre (dögökre, volt ott valami nagy totem-szerűség is) kell rámenni, míg meg nem halnak, a kicsiket próbáld csak inkább korlátozni.

Ha jól emlékszem, valamennyi ellenség tűzzel sebez. Ez azt jelenti, hogy ha beküldesz közéjük egy tűzelementált, az úgy fog tudni tankolni, mint a gép (ugyanis gyógyítani fogják minden ütésükkel). Csak arra ügyelj, hogy te se üsd őket a tűzelementáloddal

Az íjász taktikai lehetőségeit nem ismerem, mert nem volt ilyen karakterem.
Endure. In enduring, grow strong.
10258 levél
Válasz 14.11.01. 08:46 #54
MattMatthew
Egy kis segítséget szeretnék kérni!
9. szint, ikreket próbálom lenyomni, már csak ők vannak, illetve a templomi 4-es boss fight. Viszont már az ikrekkel sem boldogulok, arra meg gondolni sem merek, hogy mi lesz Rexnél.

Van egy íjászom akinél kevesebbet csak a fire/earth(/witchcraft) speces varázslóm ér. Utóbbi Madora felboostolása után csak malmozni tud, mert többi varázslata csak gyógyítaná ezeket. Jahan egész jól sebez, csak neki is a nyakára jönnek és szétkapják. Van még egy jég elementálom ami sokat sebez, de hamar megölik azt is.
Ötletek? Szerintetek mit csináljak velük?
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
10258 levél
Válasz 14.10.13. 21:52 #53
MattMatthew
Honnan van ennek az Evelynnek ennyi AP-je?! Szörnyű...
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
10258 levél
Válasz 14.10.08. 12:05 #52
MattMatthew
Jahan jött, meg Madora is, csak azon gondolkoztam, hogy elég-e az az egy heal spell.
(Rajtuk kívül van egy föld/tűz vari meg egy íjász.)

Kösz kipróbálom úgy az osztást.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4065 levél
Válasz 14.10.08. 08:40 #51
xeLaR
Ha lesznek csapattársaid, akkor Jahan (levegő-víz varázslatokkal operál) lehet a healer és craftoló. Ha meg nem fogadsz fel senkit, akkor sincs nagy baj, mert a városokban/településeken lesznek emberek, akiktől pár gyógyitalt vagy ahhoz szükséges alapanyagot beszerezhetsz.

Gyógyitalok készítéséhez csak egy üres fiola és pennybun mushroom kell, a gyógyital erősítéséhez pedig augmentort kell hozzáadni. Nemtom pontosan, hogy mennyi pontot kell ezért craftingra áldozni, de elvileg lesz annyi pont, hogy ki tud maxolni a karaktered.

A több részre osztás pedig vagy a shifttel van, vagy pedig a ctrllal, próbáld ki mindkettőt
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
10258 levél
Válasz 14.10.08. 08:20 #50
MattMatthew
Lenne pár kérdésem!
Mennyire fogok szívni, ha nem viszem túlzásba a craftolást? Eddig pár nyílvesszőt dobtam össze, de nagyon nem vonz a könyvböngészéses móka.

Föld/tűz speces varázslónak érdemes 1pontot vízre tenni és gyógyítást tanulni v. ne pazaroljak rá és lötyivel gyógyuljak?

Talán a leggyökerebb kérdés: Hogy lehet a tucat gyógylötyit több részre osztani?
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4685 levél
Válasz 14.09.20. 20:44 #49
Christoph
Off: Én a trilogyval nem játszottam, nem is lenne türelmem egy huzamban végigjátszani az egészet. De miért nem az Enhanced editionnel próbálkozol? Jókat mondanak róla, szebb lett, több karakter, mellékküldetések stb.
Én a kettőt azt hiszem négyszer játszottam végig, de az elsőt egynél többször nem tudtam. Nekem mániám, hogy mindent feltérképezek mindent megcsinálok, a BG 1-ben ez öngyilkosság, mert tele van üres területtel.

Nagyon sajnálom, hogy a Divinityt nem tudom kipróbálni, de jelenleg nincs hozzá megfelelő gépem.
4065 levél
Válasz 14.09.20. 14:46 #48
xeLaR
Befejeztem...uhh...már-már túlságosan is elnyújtották a végjátékot. Már sztem a második map végén is befejeződhetett volna a játék, vagy legalábbis egy Neverwinter Nights-kaliberű cucc biztosan.SPOILER
Úgy értem barangolás egy elemi síkon, menekülés legyőzhetetlen élőholtak elől, egy pókkirálynő szétcsapása és egy démoni invázió után kissé fura volt, hogy visszatértünk orkokhoz, meg idióta belviszályokhoz. Szerencsére azért a harmadik map második fele kárpótolt mindenért, de kicsit bénának érzem.
A sztori, ahogy már az elején gondoltam, nem a játék erőssége, de így is hoz egy teljesen elfogadható szintet. A társaknak is van egy sztoriszáluk, ami mondjuk faék egyszerű, de legalább kis érdekességet adott a végső pályarészre. A játékmenet viszont még mindig érdekes és jó volt, főleg mikor az egyik végén lévő boss úgy gondolta, hogy alkalmazza azt a technikát, amivel én tettem el láb alól pár erősebb ellenfelet Meg aztán szembesültem azzal is, hogy mennyire tápok lehetnek bizonyos kasztok. Általában mindig egy tolvaj karakterrel szoktam kezdeni RPG-kben, így ebben is csináltam egy ilyet, de az első mapon olyannyira szenvedtem vele, hogy inkább adtam egy íjat a kezébe, és inkább csak a különféle tolvaj képességeit használtam. A második map fele tájékán (olyan 12-13 szinten) viszont megint kezébe adtam egy tőrt, vettem neki 2-3 képességet, és lényegében ő lett a csapat mészárosa. Úgy értem a játék végére kissé nevetségessé vált, hogy speckó fegyverével egy 2000hp-s szörnyet lefelezett a hátbaszúrásaival. A többiek meg kb. csak támogatták, nehogy megüssék, mert akkor ott murdel meg

Szal ja, nagyon élveztem a játékot. Kíváncsi leszek milyen lesz lone wolfosan, de most egy darabig inkább hanyagolom.
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
4133 levél
Válasz 14.09.13. 23:33 #47
gothmog
A trilógia modot nem ismerem, de ezek valóban azt tudják rendszerint, hogy BG1-et gyakorlatilag BG2 módon játszhatod (vagyis spéci karakter alosztályok, jobb felbontás, gyorsabb gyaloglási sebesség stb.). Ha alapból nincs a csomagban, akkor érdemes külön wide screen modot is keresni (már ha 4:3-as aránytól eltérő monitort használsz). Ezzel gyakorlatilag bármilyen felbontást adhatsz a játéknak.

Én egy ideje (legutoljára is) egy EasyTuTu nevű konverziós modot használok/használtam, kiegészítve néhány további moddal (BG2 típusú, csapatagokkal beszélgetős modot, Bg2-ben is néhány hibát kijavító, illetve apróságokat ésszerűbbé tévő modot stb.) Ezeknél - részben a saját káromon tanulva - már kitapasztaltam, hogy mit érdemes berakni a választékból és mit nem, mire kell odafigyelni, mit milyen sorrendben kell telepíteni. (Most nem tudom megnézni a gépen, mert már csak a BG2+ToB van fent.)

De a trilogy mod az EasyTuTu-nál újabb és valószínűleg "fejlettebb" is. Mindenesetre a readme-jét mindenképpen bújd majd át, hogy mit tud, illetve ha valami más modot is tennél fel mellé, akkor azzal kompatibilis-e teljesen vagy lehetnek problémák (ezeket le szokták írni).

Na, offolást befejezem
Endure. In enduring, grow strong.
12568 levél
Válasz 14.09.13. 22:25 #46
McCl@ne
Köszi a tippeket, megfogadom őket, holnapig csak észben tartom!
Offolok még picit, nem nagyon zavarunk senkit vele: Baldur's Gate-et én csak egyszer vittem végig teljesen (az elsőt kb. 3-szor), az ősidőkben, de most úgy tervezem, hogy a trilógia modot használva játszanám végig, mert sok helyen javasolták, meg eleve jónak is tűnik. Erről van esetleg valami tapasztalatod? Ugye átviszi a BG2-ben használt AD&D-t a BG1-re, plusz a grafikai motort is, meg ilyenek, nagyon jó cucc(nak tűnik)!
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 14.09.13. 22:11 #45
gothmog
Wasteland 2-őt már "bezsákoltam", és várom a szeptember 19-et

Baldur's Gate teljes végigjátszás nálam is állandóan tervben van. Tulajdonképpen a BG1 + Tales of the Sword Coast duót teljesítettem is még valamikor - talán - kora tavasszal. Át is vittem a karaktert BG2-be, de szegény azóta is a játékot indító "börtönben" ácsorog (Majd, ha megjön az ihlet egyszer, akkor onnan folyt. köv.)

Divinity ügyben egy tanács: a spoileredben jelzett harcot/harcokat (illetve azt és az onnan északra lévő, lávával tarkított területet) szerintem hagyd akkorra, amikor már a térkép többi részén megoldható többi főbb és mellékküldetéssel megvagy. Azok ugyanis - érzésem szerint - a legkeményebb részek a Luculla Forestben. Plusz egy nagyon minimálisan spoileres tanács, feltéve, hogy a bányát még nem jártad be (ha igen, akkor pedig már te is tudod): néha hasznos a futás (vagy alternatív opcióként a sunyítva lopakodás).
Endure. In enduring, grow strong.
12568 levél
Válasz 14.09.13. 21:20 #44
McCl@ne
Én alig várom a holnapi napot, amit teljes egészében újra a játékkal tölthetek!
Közben végigjátszottam a Tomb Raidert, de ilyen 1-1.5 órás blokkokban, amire nem akartam a D: OS elé ülni, mert ahhoz nekem kell a 3-4 óra, hogy elmerüljek benne, annyi meg most egyszerűen nem volt.
Szóval ott tartok, ahol tartottam, de hamarosan folytatom és majd beszámolok én is.
De az a helyzet, hogy már most a következő játékukat várom, ahol kijavítják azt a pár dolgot, amit te is, meg mindenki más felsorolt. Mert az alapok fantasztikusak és egy közel letehetetlen játékot eredményeztek!

OFF: Amúgy Baldur's Gate trilógia végigjátszást tervezek most, még a Pillars of Eternity alatt, de egyszerűen nem lesz rá több 100 órám, úgyhogy valószínűleg marad a Wasteland 2, ha beváltja - legalább nagyjából - a reményeket.
Respect is not given. It's taken.
10258 levél
Válasz 14.09.13. 20:40 #43
MattMatthew
Folyamatosan próbálom rászánni magam, de nehéz felvenni az ütemét. Úgyhogy többnyire csak az itteni élményeket olvasom.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4133 levél
Válasz 14.09.13. 13:41 #42
gothmog
Játszik még vele valaki?

Én ma értem a végére: 103 óra (Steam szerint), 22. szintű karakterekkel fejeztem be.

Egyetlen gyengéje a történet: egyáltalán nem rossz (egy átlagos szintet bőven hoz), de a kezdeti érdekfeszítő, kellemesen sötétben tapogatózós, nyomozós vonal egy idő után átcsap világmegmentős "dzsenerál fentözi"-be, amely különösebb érzelmi csúcspontok és váratlan izgalmak nélkül, mondhatni kissé lagymatagon kísér végig a fináléig. Plusz nekem hiányoztak az igazán emlékezetes NPC-k is. Persze kicsit azért igazságtalan vagyok, mert a történet és npc-k szempontjából most gondolatban az utóbbi évtized Bioware játékaival hasonlítom össze, amelyek durván magasra tették a lécet. (Csak sajnos ezzel párhuzamosan nagyon le is egyszerűsödtek szinte minden más szempontból.)

A kraftoláson szintén finomíthattak volna, mert ugyan elképesztően sok dolgot lehet különféle, látszólag mihaszna kacatok megfelelő kombinálgatásával előállítani, és már önmagában azzal rengeteg játékórát el tud szórakozni az ember, hogy kísérletezget, majd jókat röhög az alkotók szellemességén, hogy mi mindenre gondoltak Ugyanakkor értelme csak totálisan felhúzott skillel van a dolognak; különben a talált holmik szinte minden tekintetben messze jobbak lesznek a saját alapanyagokból előállítható variánsoknál, vagyis értelme nem sok van a kísérletezgetésnek. (Magas (5+) crafting skill mellett azért már durván tápolhatók pl. a fegyverek és erősíthetők a páncélok.)

Minden más szempontból viszont egyszerűen aláz a Divinity: Original Sin! Nem akarom részletekbe menően ajnározni,de a harcrendszerét muszáj megemlítenem, mert szerintem per pillanat ez a legjobb, legötletesebb és legsokoldalúbb, amit valaha is cRPG keretein belül gépre alkottak! Plusz, amit még kiemelnék, az a KREATIVITÁS (így, csupa nagybetűvel), ami keresztül-kasul átszövi a játékot a rendszer egészétől a legapróbb részletekig.

Egy méregerős történettel és karakterekkel simán benne lehetne minden idők top3 cRPG-jében, de így is ott van azért az utóbbi bő 10 év legjobbjai között.

Az idén megjelenő címek közül nagyon drukkolok a Wasteland 2-nek, valamint a Pillars of Eternity-nek, de szerintem a Divinity: Original Sin - mindent egybevetve - verhetetlen lesz idén.
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 14.09.04. 20:35 #41
gothmog
Én kicsit hátrébb járok még, de a jelek szerint már nem lehetek olyan sokkal lemaradva. SPOILER
Hiberheimet fejeztem be, banya kiszabadíva, Luculla Forest déli része kipucolva, most próbálok majd eljutni a bányába

A harcokkal nem volt problémám idáig, egy-egy visszatöltésem volt, amikor meggondolatlanul szaladtam bele valamibe. A történet, az újabb és újabb felmerülő kérdésekkel nekem idáig tetszik, és a "nagyobb volumen" bevonása sem zavar, inkább érdekesebbé teszi az egészet. Persze kíváncsi leszek a végére, mert bugyutaság is kisülhet a dologból, ez benne van a pakliban.
Endure. In enduring, grow strong.
12568 levél
Válasz 14.09.04. 19:38 #40
McCl@ne
Hát, egy picit most csökkent sajnos a lelkesedésem, de remélhetőleg ez majd változik.
Mind történetben, mind harcok terén van egy-két - talán csak számomra - idegesítő dolog...
Luculla Forest közepe táján járhatok nagyjából:
Harc.
SPOILER
Faszomat a pókokba. Nem arról van szó, hogy nem tudom leverni őket (bár a királynőjükkel egyelőre nem bírok, igaz, még eggyel a szintje alatt vagyok), hanem kurva idegesítő ez a szerintem csalásnak minősülő stílus, amiben nyomják. Lemegy a föld alá a halál faszában és felbukkan mellettem, belém ver kettőt, majd visszamegy a halál faszába, de olyan messzire, hogy a 15-ös perceptionnel megáldott íjászom nem tud belelőni egy normálisat. Arról nem is beszélve, hogy action pont alig van, mert ugye muszáj homokviharban szenvedni, hogy esélye se legyen az embernek. Még így is kinyírom őket, mint a szart, de csak úgy, hogy látóterükön kívülre megyek, rákényszerítve őket arra, hogy közelebb jöjjenek. Ráadásul mindez rohadt körülményes és idegesítő, hosszadalmas és egysíkú. Ja, és persze ahhoz már hülyék, hogy charmed állapotban ne méreggel üssék (valójában: gyógyítsák!!!) egymást, végleg szétszopatva ezzel engem. Ááá, elég bosszantó!

Sztori.
SPOILER
Ez lehetett volna minden idők legjobb szerepjátéka, ha kibírja, hogy olyan földhözragadt marad, mint ahogyan indult. Mi szükség van zsebdimenzióra, isteni múltra (oké, a cím, a sorozat, de AKKOR IS), rejtélyeskedve pofázó goblinra, stb? Egyszerűen súlytalanná teszi a nyomozós, "való világban játszódó" részeket az alternatív, sokkalta nagyobb horderejű sztorival megáldott történetszál, és azt az érzetet kelti, mintha csak piszmognánk a valódi játék helyett. Már rühellek visszamenni oda, hiába vagyok kíváncsi rá, hogy mi kerekedik ki belőle. Sokkal jobban élveztem az egészet addig a nagyon korai pontig, amíg először el nem látogattunk az alternatív univerzumba/másik létsíkra/fasztudjahova. Arról nem is beszélve, hogy ott aztán végképp mindenki ezt a kurvára cirádás és érthetetlen angolt beszéli, aminek ugyan ki tudom hámozni a lényegét, de távol járok attól, hogy szó szerint értsem. Érdekes, hogy anno a Baldur's Gate-nek is nehéznek éreztem (sok-sok éve) a nyelvezetét, de mégis inkább tűnt autentikusnak, mint öncélúan nyakatekertnek.

Szóval ezek a dolgok most nem is sürgetik annyira a folytatást, fel is dobtam a zseniális Tomb Raidert, hogy PS3 után PC-n is végigjátsszam. Tökéletes arra, hogy kiengedjem a fáradtgőzt.
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 14.08.30. 18:51 #39
gothmog
Ma én is a végére értem az első térképnek. 10-es szintű vagyok, ahogy utánaolvastam most, minden mellékküldetést megcsináltam, semmit sem hagytam ki (maximum két-három "tiltott" szobába nem mentem be a városban, így az azokért feltételezhetően járó pár 100 XP-től estem csak el). Szóval, nem tudom, hogy miként lehet valamiféle exploit nélkül 12. szintre felszaladni? (Esetleg átment az illető a következő helyszínre, ott is tett és vett, majd ezután tért vissza befejezni az első térképet?)

Egyébként 9-es szinten még akadtam össze 2. szintű ellenféllel is (a templom körüli sírok kiásásánál), és jár XP ilyen szintkülönbségnél is. A kapható XP-t, több mint valószínű, csak a legyőzött ellenfél szintje szabja meg, már tényező nem számít.

A térkép uccsó csatája elsőre meglett. Azonban az első körben majdnem összepisáltam magam, amikor a "főellen" csak úgy egy csuklómozdulattal elsütötte azt a kis tüzes áldását (ez remélem, nem nagy spoiler azoknak, akik esetleg még nem tartanak itt), és a négyből két karakteremnek instant kb. 20% alá csökkent a hp-je, de a másik kettő sem állt sokkal jobban náluk. (És persze mindenki intenzíven égő állapotban) Már majdnem a quickload gomb felé nyúltam, de aztán inkább azt mondtam, nézzük, mit lehet kihozni a dologból, és végül senki sem halt meg a csapatból. Nem úgy az ellenfelek
Vicc, de a csata végére, illetve a helyszín átkutatása után úgy álltam 9. szinten, hogy konkrétan 10 XP kellett mindenkinek a 10. szinthez! De a városban a légió kapitányával, valamint Arhuval beszélve még közel 20.000 XP-t be lehetett kasszírozni, így meglett végül a 10. szint.
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 14.08.30. 12:28 #38
gothmog
Here lies Roko. This is the last hole he filled.

Ezen a sírfeliraton nyerítve röhögtem fel
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 14.08.29. 10:08 #37
gothmog
Óvatosan belenéztem egy végigjátszásba, kizárólag csak azon részébe, amit elvileg már teljesítettem, és a jelek szerint eddig nem hagytam ki egyetlen mellékküldetést sem. Úgyhogy kíváncsi leszek én is arra, hogy hányas szinten fejezem be majd az első térképet! De pont azt látva, hogy mennyivel nő az xp igény, valahogy nem hiszem, hogy 10-nél feljebb tudnék kapaszkodni. Majd kiderül.

Egyébként félelmetes, hogy egy-két szint különbség már mennyire befolyásolni tudja a dolgok menetét egy-egy csatában. Abban az ominózus küzdelemben, ahol frissen 6-os szintre lépve olyan csúfosan elvéreztem, 8-as szinten már konkrét mészárlást rendeztem tegnap.
Endure. In enduring, grow strong.
12568 levél
Válasz 14.08.29. 09:22 #36
McCl@ne
Valaki azt írta, hogy 12-es szinten ért végére az első térképrésznek, amit erősen kétlek. Persze tényleg lehet, hogy kimaradt ez-az, de itt már elég sok xp kell majd egy-egy szintlépéshez és az itt kapható küldetések és ellenfelek egyszerűen már nem dobnak eleget, alacsony hozzá a szintjük. Ha te pl. 10-esen megölsz egy 6-os ellenfelet, az sem biztos, hogy kapsz érte egyáltalán valamit, de ha kapsz is, nagyon keveset.
Na mindegy, most már 2 napja nem volt időm játszani, elvonási tüneteim is vannak, hétvégén is dolgozok, de hozom a mentéseimet laptopra és folytatom, mert már nem bírom Kibaszott függő lesz az ember, és nem holmi tárgyhajszolás miatt, hanem a sztori hajt, az események, tudni akarom, mi van a háttérben! Áááá, annyira jó! Valahogy be kéne fejezni, mire jön a Wasteland 2 (bár valamiért úgy érzem, hogy meg sem tudják majd közelíteni ezt a szintet)
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 14.08.28. 22:48 #35
gothmog
Nekem mázlim volt eddig a "sorrendiséggel", egyedül ez az ominózus csata késztetett visszatöltésre, majd későbbre hagyásra. Most következnek a várostól keletre eső térképrészek (ha megtalálom a templomot, akkor utoljára hagyom majd, köszi!), ott még kicsit felszívhatom magam vszg. Most 8 év feles szint környékén járok. Gyanítom, olyan 10 körül lesz a térkép vége, de majd még kiderül addig.
Endure. In enduring, grow strong.
12568 levél
Válasz 14.08.28. 22:22 #34
McCl@ne
Szép
Mindent pucolj ki és nézz át, mielőtt bemész a templomba! Ez remélem nem volt spoiler, csak jótanácsnak szántam, én kihagytam ezt-azt és úgy lett volna teljesebb az élmény, ha oda megyek utoljára (persze rugalmas a játék annyira, hogy mehess akármikor akárhova)
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 14.08.28. 21:32 #33
gothmog
Miután bejártam/kipucoltam a DNY-i területeket SPOILER
Black Cove és környéke
, visszatértem a korábbi agyvérzést okozó csatához, és ezúttal ronggyá aláztam őket.SPOILER
értsd: Evelynéket
Még gyógyító varázslat/gyógyital sem kellett. Gyakorlatilag kivégeztem őket! Úgyhogy most megvolt az elégtétel
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 14.08.27. 15:03 #32
gothmog
Kell, hogy legyen valamiféle varázslati úton történő bűvölési lehetőség is, mert pl. az Enchanter osztályt úgy reklámozza a játék, mint aki egymásnak ugrasztja az ellenfeleket stb. Csupán nem találkoztam idáig ilyen varázslattal. (Nem is tudom most fejből, hogy van-e az enchanter számára valami külön varázslati iskola, úgy, mint pl. a default witchnek a witchcraft.)

OFF: A Pillars of Eternity-t én is nézegettem/nézegetem. Béta gameplay videót talán még linkeltem is a topikjába. Azóta láttam egy kb. félórás videót a karakteralkotásról is, ahol rendesen végigpörgette az illető a választékot, így gyakorlatilag minden faj/alfaj/kaszt infó elolvasható volt. A fajok maguk elég sótlannak - "dzsenerál fentözinek" - tűntek, ugyanakkor a karakteralkotás többi része nagyon bejövős. Egyébként szerintem is egy BG és IWD közötti keresztmetszet fog adni a játék, remélhetőleg némi Fallout vagy Arcanum elemekkel a párbeszédek/questek megoldási lehetőségeit tekintve. (A párbeszédeknél a béta videójában láttam egy-két erre utaló megoldást, ami mindeképpen ígéretes dolog.)
Viszont belekóstolni majd csak a megjelenés táján fogok.
Endure. In enduring, grow strong.
12568 levél
Válasz 14.08.27. 13:17 #31
McCl@ne
Érdekes amúgy, én az gyilkosság megoldásakor azt hittem, hogy ő lesz az első rész főellenfele (akivel most nem megy a csata, lusta vagyok spoiler-tagezni), aztán később kiderült, hogy neki is van főnöke, az azonban egészen meglepett, hogy ki lett végül az első terület boss-a! Ugyanis addigra olyan kaliberű beharangozást kapott, hogy a játék fő-fő-főellenfelének is lazán elment volna. Mondjuk szopatott is rendesen

Na, ez viszont érdekes, hogy charm nincs a mágusoknál! Hiányozna keményen, nagyon szeretem használni nyílvessző és képesség formájában is, amúgy is passzol a karakteremhez. Amúgy sokszor eszembe jutnak az Icewind Dale I-II csatái, meg a Baldur's Gate 2-é is, utoljára ott volt ilyen kaliberű választék! Szerencsére ezt hamarosan visszakapjuk a Pillars of Eternity formájában! (amiből már van nem-annyira zárt béta is )
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 14.08.27. 12:50 #30
gothmog
Nincs íjászom. Bár szemezgettem a rangerrel is a karakteralkotásnál, de végül egy klasszikus, első végigjátszáshoz ideálisnak tűnő knight/mage párost indítottam, miközben persze nem tudtam arról, hogy Cyseal városában felfogadható két karakter is knight és mage... (Bár nekem legalább föld/tűz alapú varázslóm van, míg a másik mágus levegő/víz specialista.)
De jól elvagyok velük, nem is keresgéltem a "zsebdimenzóban" felfogadható segítők között.

A felfogadott varázsló (Jahan) egyébként értene valamennyire a számszeríjakhoz, de szerepjátékos megfontolásból nem adok ilyet a kezébe.

Charmolást még nem tudtam megtanulni varázslatként, de talán nem is lesz ilyen az elemi varázslatok között... majd kiderül.

Na majd akkor a térkép utolsó csatájára (azt már sejtem, ki ellen kell majd) felkötöm a gatyámat. Bár egyelőre lesz még addig néhány, mert ahogy néztem, a térkép kb. harmada még felfedezetlen.
Endure. In enduring, grow strong.
12568 levél
Válasz 14.08.27. 11:27 #29
McCl@ne
Állítólag lesz majd a szobros quest kifutásának folyománya később, bár még ott nem tartok én sem.
Amúgy ugyanennél a fightnál ugyanígy jártam én is, benéztem, rápróbáltam, esélytelennek éreztem (gondold el, 2 emberrel mennyi esélyed van ott, varázsló nélkül ), aztán később visszamentem, igaz, nem sokkal később, egy szintet léptem még, és úgy.
Nagyon nagy segítség, hogy ha van a csapatodban íjász (vagy hasonló képességű varázsló, nem tudom, van-e ilyen, gondolom igen), akkor egy jól elhelyezett charming arrow/Charm képesség hatalmasat fordíthat a csatán. Ugyan itt picit csal a játék, de ha másra nem, arra jó, hogy begyűjthetsz passzívan pár action pontot, vagy éppen felgyógyulhatsz, esetleg előkészíthetsz egy komolyabb támadást, pozíciót válthatsz, amíg az "átpártolt" társukat ütik az ellenfelek.

Lesz egy még nehezebb csata is majd, elvileg az utolsó azon a térképen, hát oda sok szerencsét Nem akarlak beparáztatni, de sokan az első körben elhaláloztak ott a teljes csapattal Szerintem én is csak a Lone Wolf áldásos hatása (+ hp) miatt nem feküdtem meg, de utána jött még a java!
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 14.08.27. 10:25 #28
gothmog
No, tegnap megvolt az első olyan csata, ami először nagyon felb@szta az agyamat, miután ötször futottam neki, és ebből az egyiknél ugyan hajszál híján sikerült megnyerni, de végeredményben elbuktam mind az öt próbálkozásnál. SPOILER
Evelyn és haverjai a titkos laboratórium végében.
Nagyon dühös lettem, mert eddig gond nélkül vettem minden akadályt, de azután rájöttem, hogy egyszerűen csak annyiról van szó, hogy talán kissé korai volt még odakeverednem, úgyhogy inkább a környéken néztem szét. Ez kicsit helyrerázta a karaktereimbe vetett hitemet, mert az ottani ellenfelekkel - SPOILER
Dietmar és emberei, rablóbanda tábora, a beszélő szobrok démonai stb.
nem volt semmi gond. Még feltámasztás tekercset se kellett használatba vennem a játék alatt. (Sőt, mindeközben léptem egy szintet is, így még elnézek a várostól DK-i irányba lévő tengerparti területekre, ahol nem jártam (csak a sírós orkig mentem el, akivel beszéltem, de a szintjét látva - és jelzés értékűnek felfogva - akkor még inkább nem mentem beljebb arrafelé, és utána irány vissza abba a csatába. Akkor már nem lesz semmi gond vele )

A szobros quest egyébként nagy poén. Tetszik, hogy mennyi visszautalás van a korábbi játékaikra (itt konkrétan az Divinity2: Ego Draconis-ra). Bár én már amikor először olvastam, hogy JAKE (kancellár), akkor röhögni kezdtem, mert a Divine Divinity-ből is régi jó ismerős Jake barátunk. (Akinek nem kell virág a sírjára, különösképpen a feleségétől nem ).
Endure. In enduring, grow strong.
10985 levél
Válasz 14.08.25. 15:01 #27
VodevilX
Én nem vagyok ennyire keményvonalas rpg-s. Egyedül meglehet hogy végeztem volna már, de sokkal rövidebb idő alatt, mint a steam szerinti 45 óra/ játék kb 70%-a, ahol most járunk.
Engem elsősorban a harc, végre egy normális körökre osztott rendszer fogott meg, (az első Fallout is ezért tetszett elsősorban) egy rendkívül jó víz, tűz, stb mechanikával, ami tényleg feldobja az egészet! Ez hajtana, nem az hogy minden követ megmozgassak, és semmi se kerülje el a figyelmemet, én tényleg nem az a játékos vagyok.
Az más kérdés, hogy utána meg az nyűgözött le, hogy az egész játszótér telistele van meglepetésekkel.
De nekem így pont jó!
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
12568 levél
Válasz 14.08.25. 14:04 #26
McCl@ne
El tudtok olvasni minden könyvet, feljegyzést, sírkőfeliratot, háttérben futó párbeszédet, stb. így? Én nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen mesterműnek elsőre co-opban fussak neki, de persze ettől még lehet jó.
Respect is not given. It's taken.
10985 levél
Válasz 14.08.25. 13:58 #25
VodevilX
Coop-ban, nyáron nem igazán halad a dolog mindig terv szerint, de szerintem a 2/3 tájékán járunk.
Egyedül azt nem értem, miért kellet némelyik lénynek ilyen idióta dizájn, mikor van egy csomó nagyon fasza!
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
12568 levél
Válasz 14.08.25. 13:52 #24
McCl@ne
Wasteland 2 és a Pillars of Eternity lesznek még azok, amik említésre érdemesek, főleg az utóbbi, de ez persze csak az egyéni véleményem. Aki anno szerette a Baldur's Gate-et, az Icewind Dale-t és a Planescape: Tormentet (ez utóbbi nekem sajnos kimaradt, tudom, tudom ), az örülhet, mert ezek összegyúrása lesz.
De szinte biztos vagyok benne, hogy ezek ellenére is igazad van, az Original Sin felülmúlhatatlannak tűnik!
Respect is not given. It's taken.
4065 levél
Válasz 14.08.25. 13:23 #23
xeLaR
"Játssza ezt a játékot valaki?"
Igen, és köszi, hogy pár hónapja megemlítetted a játékot. Bár valszeg az augusztusi blogbejegyzésemben próbálom majd jobban kifejteni a véleményemet a játékról, bár rendes értékelés nem lesz tekintve, hogy még mindig az első mapon vagyok olyan 15-20 óra után.

Lényeg az, hogy ez egy nagy műfaji előrelépést képvisel. Nem elég, hogy próbálja jobban elmélyíteni az igazi szerepjátékos elemeket (pl. karakter interakciók terén), de még grafikailag és játékmenetileg is újít (pl. ahogy az égő területeket/karaktereinket esővel eloltjuk, vagy pont felgyújtjuk őket, stb.). És nehéz is, vagy legalábbis az elején lényegesen szenvedtem a harcokban, és köcsög taktikákat kellett alkalmazni. Néha még mindig rájuk szorulok, de most már lényegesen könnyebben megy. Ám bármilyen taktikát alkalmazok, teljesen beszippant a harc, egyszerűen elképesztő. Az is segít, hogy a két karakterem teljesen más mentalitású, és rengetegszer ellentmondanak egymásnak, ami sok érdekes pillanatot eredményez. Amit még jobban ki kell próbáljak, az a crafting, mert pár nyílon kívül nem sokat sikerült csinálni. Jelenleg sztorija sincs igazán, de valszeg majd ha kicsit előrehaladok, akkor kiderülnek majd dolgok.

Afelől viszont nincs kétségem, hogy idén jöhet még bármilyen RPG-nek nevezett vmi, de a Divinity: Original Sint nem fogják überelni.
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
12568 levél
Válasz 14.08.25. 13:22 #22
McCl@ne
Küldetéseket kell csinálni, szerintem még nálam is kimaradt ez-az, de ha minden küldetést megcsináltál és minden ellenfelet megöltél, akkor ott kell, hogy tarts szintben, ahol én (lvl 10), szóval sanszos, hogy kimaradtak dolgok!
SPOILER
A NY-i oldalon tanyázó orkok mögötti Black Cove-ot is kipucoltad? Titkos átjárók, Source szörnyek, a fej nélküli szellem lányának küldetése, a King's Crab-beli macska által (Unsinkable Sam) keresett nyaklánc? A 4 kő, ami kívánságokat "teljesít"? A két föld alatti barlang, ahol szinkronban kell előhívni a csatákat az elementálkövek kombinációjával? A világítótorony szellemének története? Ezek mind megvoltak?
Respect is not given. It's taken.
18846 levél
Válasz 14.08.25. 12:35 #21
Peace
Az a baj, hogy minden fel van derítve, minden dögöt kipucoltam, amit meg lehetett ölni. Nem tudom honnan lehetne még xp-t harácsolni, de majd jobban belemélyedek egyszer. Az utóbbi hetek nagyon rohangálósak voltak.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
16067 levél
Válasz 14.08.25. 12:35 #20
david139
Ja és tip of the day: lopjatok el minden festményt, abból lehet megélni
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
16067 levél
Válasz 14.08.25. 12:33 #19
david139
Mi co-opban játszottuk a játékot, a 2. térképen jártunk már, amikor tönkre ment a laptopom, és ez azért volt probléma, mert nálam voltak a mentések. Újra kezdeni nem lenne erőm, de majd valahogy kimentem a mentéseket, csak egyelőre nem úgy alakult.

Maga a játék eszméletlen nagy királyság, erről már nincs értelme írni sokat, McCl@ane legtöbb szavával egyetértek, egyedül a crafting az, ami nem tetszik különösebben, bár ennek köze van ahhoz is, hogy coopban nem igazán tehetem meg, hogy neki állok 1-2 órát kísérletezni, a társam meg addig halálra unja magát. Mivel nálam voltak a mentések, ezért néha beléptem egyedül is, és próbálkoztam vele, de még guglival sem sikerült túl nagy előrelépést elérnem. Asszem 5-ös szintre vittem, de mégis minden craftom szarabb volt, mint ami rajtam volt, egyedül az élezésnek volt értelme, meg van az a piros kő, amit bele lehet rakni cuccokba, na azt keményen durva.

Amit még negatívumként éltem meg, hogy nem nagyon volt karakter respecc-re lehetőség. Azzal teljesen egyetértek, hogy egy RPG játékban ezt minimalizálni kell, de olyan lvl 3-5 környékén szerintem belefért volna egy lehetőség, hogy a kezdeti hibákat, amikor még fingod nem volt semmiről, ki lehessen javítani. (emiatt asszem 3x kezdtük elölről a játékot )
Ehelyett van az a módszer, hogy olyan lvl 13 körül némi pénzért bármikor respeccelhetsz, de elveszik minden spell, és az ára sem jön vissza, utána kurva nehéz összeszedni mindent spellbookot újra, úgy olvastam, hogy van, amit nem is lehet.
Éltem a lehetőséggel, A kardos pajzsos tank lovagomat átraktam íjászra, de tesztelni még nem volt idő.
Erre az volt az indokom, hogy a közelharci hős kifejezetten unalmas. A fele időben csak sétálgatok, meg kapom a sebzést, míg a társam a fire mage-ével szét b*ssza az összes ellenséget 10 kilóméteres körzetben, illetve velük együtt gyakran engem is Szóval kicsit unalmasnak és gyengének értem meg, főleg, hogy a varázsló nagyon burtálisan erősebb bármi másnál.

Szólóban is kipróbáltam, először nem lone wolffal, de én arra jutottam, hogy 4 karaktert menedzselni már túl sok nyűg, és nem is alakul ki olyan kötődés, mint 1-2 karakterrel, úgyhogy újra kezdtem lone wolffal. Szerintem a nehézségen nem sokat változtat semelyik irányban, kevés ellenfél ellen sokkal erősebb így a kompozíció, sok ellenfél ellen gyengébb. De erre megoldás az, hogy rakni kell pontot a crowd control törő statokra.

I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
12568 levél
Válasz 14.08.25. 12:00 #18
McCl@ne
Amúgy azt érzem, hogy a varázslatok nagyját képes vagyok reprodukálni nyílvesszőkkel és egyéb alternatív megoldásokkal. Láttam, hogy van olajfolt varázslat, de a játék azért segít annyit, hogy ha jól jön, akkor úgyis lesz a közelben pár, azokat a jó erőben lévő harcos lazán bebassza a tömegbe, az íjász meg csuklóból lövi is szét. Ugyanez vizes hordóknál, aztán bele a stunning arrow, ha jól emlékszem, és már bassza is őket a magasfeszültség De van külön static cloud arrow is, ami szintén nem rossz, mert bebénít, és bár a harcos sem tud bemenni, de ugye bedobni tud ezt-azt, ami nem javít a bentiek kedélyállapotán
De van még charming arrow is, ami kb. a leghasznosabb, a lehetetlennek tűnő csatákon is nagyot fordíthatsz vele egyetlen lövésből.
Egyedüli kivételt/engedményt a telekinézis képez nálam, ugyan pontokból nem megy rá semmi, de a tárgyak által adott plusz miatt szoktam használni, bár mintha a játék is külön kezelné, nem igazán varázslatként, inkább amolyan elmetrükk. A harcosnál van rajta 2-3 pont cuccokból, és ilyenkor automatikusan használja is. Annyit tehetek "ellene", hogy ellenfeleket nem dobálok vele, csak legyőzöm őket szépen, a hagyományos úton.

Amúgy most olvasom, hogy vannak, akik 4 fős csapatta, easy-n is szenvednek, hát nem tudom, hogy ők mi a faszt csinálnak
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 14.08.25. 11:40 #17
gothmog
Ja, a varázslatokat nem kritizálásképpen említettem. Szerintem is tök jó, amikor az ember kitűz maga elé egy elképzelést/célt, és próbálja magát ahhoz tartani, kvázi tényleg egy szerepet játszik. (Anno a Skyrimben pl. mindent magamnak gyártottam le, a magam által bányászott, gyűjtött, lőtt dolgokból, és szerintem sokkal nagyobb élmény is volt így végigvinni, mint a hagyományos, csak megveszem a legjobb cuccokat az árusnál módon.)

Csak azt akartam jelezni, hogy érdemes lesz kipróbálni egyszer majd a varázslatokat is (kombókat gyártani, időjárási viszonyokat figyelembe véve taktikázni stb.), mert őrült jó dolgokat lehet művelni velük.

Én a kraftolással is tök jól elkísérletezgetek. Ugyan csak az egyik (felfogadott) karakternek van rajta pontja, így bizonyos műveletekre kiírja a program, hogy még kevés vagyok hozzá, de próbálkozom bőszen mindenfélével (És nagy élmény, ha valami sikerül, ha valami új dologra rájövök, főleg, hogy direkt nem spoilerezek magam előtt semmit mindenféle walkthrough leírásokkal)
Endure. In enduring, grow strong.
12568 levél
Válasz 14.08.25. 11:08 #16
McCl@ne
Nagyon szívesen segítek bármiben, bár nem tudom, a fő küldetésben hogyan lehet elakadni, de lehet, hogy csak szerencsém volt, mert másokat is láttam panaszkodni.
Azt viszont hirtelen nem is tudom, milyen erőtér van a katedrális alatt, pedig tegnap csináltam meg azt a részt.

szerk.: Amúgy az a 7-es szint kevéske nagyon, én 10-esen mentem át a 2. területre, és neked is ezt javaslom, tessék felderíteni minden szart, mert fel fog ültetni különben a játék a szopórollerre.
Respect is not given. It's taken.
18846 levél
Válasz 14.08.25. 11:02 #15
Peace
Az első térképet én is kipucoltam, talán 7-es szint körül jár a 4 fős csapatom. A probléma csak az, hogy nagyon nem haladtam még semmi főküldivel, és csak pislogok. Se a gyilkosság ügyében nem jutottam még semmire, de a katedrális alatti erőtér nyitásához nincs hatszögalakú(azt hiszem annyit írt) tárgyam. És a neten sem igazán találtam választ erre. De majd egyszer ha ismét lesz időm, akkor újra elmerülök a kalandban. Egyébként zseniális a játék, rég nem találkoztam ennyire korrektül összerakott alkotással!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12568 levél
Válasz 14.08.25. 10:41 #14
McCl@ne
Félreértés ne essék, nincs semmi bajom a varázslatokkal, teljesen biztos vagyok benne, hogy lesz még egy végigjátszásom, amiben emelek a nehézségen és 4 fős partival tolom majd, hogy ne maradjak ki semmiből. Ott pedig lesznek varázslók is, csak alapból ez áll hozzám közelebb (mindig és mindenben, kivétel a KotOR 1-2, ott mentek a Jedi trükkök keményen! ), az első végigjátszásom általában ilyen szokott lenni.
Pl. Arcanumban sosem volt még varázslóm és nem is lesz! Annyi tech-ág van, hogy azokkal is bőven elég végezni, de ez már off itt.

Ja, egy negatívum a Divinity-hez, nem olyan nagy dolog, de azért említést érdemel mindenképpen: a párbeszédrendszer lehetne sokkal interaktívabb és alkalmazkodóbb. Az még annyira nem is baj, hogy újra lehet olvasni mindig mindent (bár valahogy elrejtettem volna egy "previously" fül alá), de inkább csak hallgatóság vagyunk, nem tudunk reagálni semmire, elmondanak a karakterek ezt-azt, aztán véleményezés vagy ellenkezés helyett általában tudomásul vesszük és megyünk a dolgunkra. Nem változtatni akarok a küldetéseken, nem alapjaiban változtatnám meg az egészet, csak az amúgy fasza jellemrendszerben itt is mehetnének a pontok minden megnyilvánulás után. Nem tudom, ez így világos-e, hogy mire gondolok, de amúgy mellékküldetésekre nem jellemző ez, ott nincs ilyen gond.
Persze ez aztán minimális hülyeség csak, jobban belegondolva egy Witcher (EE verzió beli) rendezett inventory fontosabb lenne
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 14.08.25. 10:27 #13
gothmog
Én rövid leszek (főképpen, mert munkahelyről írok).

Múlt hét kedden vettem meg (most lett rá időm), szerdán kezdtem bele a Source Hunterek kalandjába.
Azóta - a Steam szerint - 27 órát raktam bele.
(Gyakorlatilag, amikor nem volt valami más dolgom, ültem a gép előtt, és ezt toltam.)

És még csak Cyseal térképének kb. harmadát jártam be. (5. szinten van jelenleg a csapat). Nálam rendes, négyfős parti van (a lovagnő a fogadóból és a mágus a polgármester könyvtárából). A paranoiás, mindenben Source-ot látó knight beszólásai is toppon vannak egyébként, de következő végigjátszásra majd én is egy kétfős "magányosfarkasos" verziót tervezek.

Szerintem a varázslatok megfelelő használata is oltári nagy poén, és nagyon durván lehet taktikázni velük, de amúgy 100%-ban egyetértek veled. Nagyon komoly lett a játék!
Nem olyan pörgős, nem olyan "mozis", mint az újabb kor divatjának megfelelő alkotások, nincs benne románc, meg színezd egyedire a páncélodat módi, ellenben a valódi felfedezés élményét nyújtja minden tekintetben, és végtelenül intelligensen rakták össze az egészet, úgy ahogy van.

(Na, megyek vissza dolgozni...)
Endure. In enduring, grow strong.
12568 levél
Válasz 14.08.25. 09:50 #12
McCl@ne
Játssza ezt a játékot valaki?
Kb. hihetetlen, hogy alig vannak kommentek, pedig azért nem kevés rpg rajongó van a fórumon, ha jól tudom! Persze írhattam volna én is, de gondoltam, először letudok belőle egy komolyabb darabot, ami alapján már lehet értelmes véleményt alkotni, és ez most, kb. 35 óra játék után talán már menni fog.
Szeretek dobálózni a nagy szavakkal, de általában azért nem a levegőbe, most pedig nem is kell szerencsére! Én 2000 óra erősítem a PC-sek táborát, de úgy '95-ig visszamenőleg játszottam a nagyobb nevekkel, megvolt a Baldur's Gate "trilógia", az Icewind Dale-ek, Fallout-ok, stb., de mégsem ezek közül került ki az igazi kedvencem, mert az az Arcanum volt. A (rühellt) high-fantasytől messze rugaszkodó steampunk világ és a lehetőségek kb. végtelen tárháza azóta is hiányzik nekem mindenből, és bár a steampunkra még várni kell, de a Divinity: OS most talán még a trónt is kikövetelheti magának.

Egyszerűen nem lehet betelni vele, minden pillanatban meg tud lepni valamivel! Először kicsit tartottam tőle, hogy a minden kritikában erősen emlegetett humor komolytalanná teszi a játékot, de szerencsére erről szó sincs, vérbeli komoly cucc ez! Az említett humor persze jelen van, de szerencsére irónia és cinizmus formájában, aktuális példánál maradva: talán a Guardians of the Galaxy jutott most róla eszembe, ez pedig erősen pozitív!
Óva intettek többen, hogy elsőre felvegyen a Lone Wolf perket mindkét kezdőkarakternél (ilyenkor az általunk generált 2 karakter mellé már nem vehetünk fel társakat, és bár kapunk némi extrát szintlépéskor, lényegesen nehezedik a játék), de miután utánaolvastam, hogy nem rendelkeznek saját sztorival és komolyabb személyiséggel, így belevágtam a nehezebb úton. Hát, voltak pillanatok, amikor elbizonytalanodtam, hogy ez most menni fog-e így, de itt jött ki a játék igazi ereje! Ugyanis minden harc abszolválható 2 karakterrel is, csak kicsit jobban meg van kötve az ember keze, hogy merre induljon, milyen sorrendben végezze a dolgát. Persze linearitásról nem beszélhetünk még így sem, mindössze jobban fel kell(ett) kötni a gatyát, ha új irányba indultam.
Egy crpg-nél nálam elsődleges, hogy tudok-e valóban szerepjátszani, vagy kénytelen vagyok a készítők által bejárt utat róni. Tehát van-e valós döntési jogom, legyen szó akár a karakterbuildről, akár a történetről. Tudok-e indítani és életben tartani egy mindenféle varázslatokat megvető párost, egy kardos-pajzsos lovagot és egy rangert, aki ért a csapdákhoz és kommunikál az állatokkal, miközben netszerte azzal vannak tele a fórumok, hogy varázsló nélkül halott ügy az egész.

Na kérem, lehet Megfelelően átgondolt koncepciók működnek, és kurva élvezetes velük a játék! Nem mondom, hogy egyszerű, de legalább rákényszerülök arra, hogy kihasználjam a játék minden lehetőségét, a zseniális craftrendszertől kezdve az alternatív megoldások felkutatásáig! A nagydumás, karizmatikus lovag (aki mellesleg kovács is!) kipofázza magát a kellemetlen helyzetekből, megtöri a beszélni nem igazán akarókat, felfogja harcban a támadásokat, miközben az állatok nyelvét is értő ranger sorra gyártja magának gyógyfüvekből és útközben felszedett alapanyagokból a robbanó, területre ható vagy épp kábító nyilakat, messziről szórja az áldást és felsegíti társát, ha kell! Mindennemű varázslattól elhatárolódik a páros és még egyszer használatos tekercsekhez sem folyamodik, tehát a lángoló erdőre nem esővarázslatot hív, hanem vízzel teli hordók szétrobbantásával tör utat magának!

Nem mondom, hogy nem kell töltenem néha, de egy körökre osztott harcú rpg-nél ez nem igazán újdonság: a nehézségi szintet hívjuk így "vállalható"-nak, aminél kevesebbel vétek beérni, mert az igazi ízét ennek a játéknak a kihívás adja! Ez persze nem csak a harcra igaz, legalább ennyi időt fogunk eltölteni nyomozással és felderítéssel is, ami szintén kurva jól sikerült. Elszakadhattunk ugyanis a "nesze baszd meg, ott egy piros nyíl, azután menj!" vonaltól, amitől nekem konkrétan hányingerem volt mindig is. Nem, itt el kell olvasni a szövegeket, sokszor könyvekből, versekből, nehezen előcsalható párbeszédekből kapjuk meg azokat a részinformációkat, amikkel megoldunk egy-egy küldetést! Persze a főküldetés és minden fontosabb dolog naplózásra kerül, de egy egészen természetesnek tűnő (mintha ténylegesen feljegyzések lennének!) módon, ami abszolút nem zökkent ki minket! Sőt, a térképünkre is csak úgy kerülnek fel jelek, ha egy karakter konkrétan bejelöli azokat, tehát megemlíti a párbeszédben, hogy "megmutatom a térképeden!". Nincsenek plusz infók, mindent neked kell összerakni, megy is a hiszti a neten, mert ugye "mikor lesz már magyarítás?", meg "miért nem mutatja, hova kell menni?", pedig rendes szerepjátékkal csak az tudott igazán játszani mindig is, akinek ment rendesen az angol. (legalábbis ritka a megjelenésre lefordított cucc)
Na, amúgy grafika lélegzetelállítóan szép, de nem csak az összkép, hanem elemeiben is, hihetetlen, hogy egy Kickstarterből befejezett játék ilyen látványt produkáljon! (esőben csillognak a páncélok, stb.) Zenéje fantasztikus, az érdeklődők jó eséllyel belefutottak már valamilyen formában, elképesztően hangulatos dallamok szólalnak meg mindenhol, megunhatatlan. A játékidő pedig valami brutális lehet, legalábbis a magamfajta, minden kő alá benéző maximalistának! Az első térkép kipucolása 35-40 órát vett el, igaz, nem vettem igénybe semmiféle segítséget, szóval volt benne bóklászás bőven, de akkor is minimum 30 óra, és 4(!) térkép van! Szóval szerintem a 100 óra garantált, főleg így, hogy a nehézség is csak minimálisan csökken, ahogy haladok előre

Ez kurva hosszú lett, de azért olvassátok el, hátha pont ennyi kell ahhoz, hogy beleugorjatok! Óriási élmény lesz, garantálom!
Respect is not given. It's taken.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.