Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Konzolok, konzolos játékok

»» Kormányok next-gen konzolokhoz

14264 levél
Válasz 14.10.06. 12:50 #11
balays82
Értem, köszi. Mondjuk a Grid mindhárom részét csak kormánnyal játszottam, így nem tudom, ott milyen a gamepados irányítás, de a lényeg, hogy el lehet boldogulni azzal is. A héten meg már úgyis kiderül, pontosan mennyire.
998 levél
Válasz 14.10.06. 10:25 #10
Sityi
Ahogy írtam az EGX összefoglalómban, nem rossz - engem leginkább a Grid 2/Autosport irányítására emlékeztetett, csak itt mintha nehezebbek lennének az autók. Persze pár kör alapján nehéz mélyenszántó és részletes véleményt alkotni...

Más: Kicsit kutakodtam, és lehet, hogy megvan a megoldás. Ez a kütyü ugyanis elvileg csatlakoztathatóvá tesz bármilyen USB-s beviteli eszközt a konzolokhoz. A Force Feedback támogatásra nem találtam még választ, de jó alternatívának néz ki a régebbi / nem támogatott kormányok behackeléséhez.
14264 levél
Válasz 14.09.30. 20:35 #9
balays82
Arról el lehet árulni valami kis infót, hogy a DriveClub hogyan viselkedik gamepaddal? Ilyen szegényes kormány támogatással nem ártana, ha azzal is élvezhető lenne.
2883 levél
Válasz 14.09.30. 18:14 #8
Nayrobi
A psblogon ezt írta az imént az egy admin:

We love racing with wheels and will add more into DRIVECLUB as and when they become compatible with PS4.

Reménykedjünk. De ezt beszéltük is, itt áll a fasza G27 a sarokban, megveszem az összes versenyjátékot ps4-re és kénytelen leszek gamepaddal játszani. Teljesen kiakaszt. FB nélküli kormányt biztos nem vennék, se olyat, ami a konzol árának másfélszerese. Szóval marad a remény, hogy a későbbiekben kiadnak egy fw frissítést a Logitech cuccokhoz.

A másik dolog ami még bosszant, hogy nincs olyan közép-felső kategóriás kormány, ami mindkét nextgen konzolt támogatja, pedig akkor elgondolkodnék egy X1 vásárlásán is.
PSN: nayrobi11
3006 levél
Válasz 14.09.30. 14:58 #7
gregmerch
Hidd el, nekem is hiányzik a FFB, de még mindig jobb anélküli kormánnyal, de kormánnyal játszani, mint vezérlővel. Van játék, amelyben se perc alatt javultak nagyságrendileg az eredményeim már az első próbálkozáskor.

Ezek a kormányok mozognak 100 EURO környékén, és ez az alja manapság (amelyeket vettem). Középmezőny nincs, a felső osztály pedig a konzol árával vetekszik. Én is várok egy rendes funkciókkal felvértezett darabra, de félek, az nem ma fog érkezni (és ha minden aktuális platformot tudni fog, nem 100 EURO lesz sajna az ára - lásd Fanatec Porsche Design).Addig viszont jók ezek is, jobbak mint a kontroller.
i7-4790, Asus Maximus VI Gene, 2x8Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, ASUS GTX 970 2xSLI; i7-3770K, Gigabyte GA Z77X-UD3H, 4x4Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, Gigabyte GTX TITAN ; PS, XB, ND, AND
851 levél
Válasz 14.09.30. 14:03 #6
fZolee
Durva, hogy milyen araik vannak az uj kormanyoknak.
es nincs kozepkategoria, az olcso kormanyok kb annyiba kerulnek mint a Logitech DF GT, de annal joval egyszerubbek(FF hianya pl), a felso kategoria viszont a csucs G27 aranak is lazan a masfelszerese....

Varok akkor hatha lesz driver a regebbi Logitech kormanyokhoz, ha pedig nem, maradok a kontrollernel.
i5-4570, 16gb RAM, Geforce GTX 660 DirectCU II OC
998 levél
Válasz 14.09.30. 13:46 #5
Sityi
A Logitech Driving Force Prot nem kell bemutatsd, 7 éve dolgozik nálam egy. Az bitang jó vétel volt anno 120 Euróért.
A 900 fok egy kicsit sok ugyan, de még mindig jobb, mint mondjuk a 270 (szerintem olyan 540 az ideális). A kuplung hiánya nem zavar, de az FFB-t én nem nagyon tudom nélkülözni - azért a gamepaddel ellentétben itt konoly információt is ad a kormány, nem csak az élmény miatt rezeg (már ha az adott játékban jól csinálták meg). Ha valamelyik gyártó venné a bátorságot, hogy egy ilyen kormányt (540 fok, pillangóváltó, FFB, PS4/X1/PC támogatás) belőne a 100 Euro körüli árszintre, tarolná a piacot.
3006 levél
Válasz 14.09.30. 13:21 #4
gregmerch
EZ a T80-as hivatalos oldala.

Ez pedig a Ferrari 458 Spideré.

Ez pedig a teljes mostani terméklista összehasonlítás végett.

Nagyon durva az árszakadék, amit a tudásbeli különbség sem indokol. Annak idején a Logitech GT Driving Force 40k körül mozgott (szekvenciális váltókar, 900 fokos forgás, 30+ cm átmérő, remek kialakítás, Gran Turismo és Sony hivatalos Licence, Force Feedback stb.), míg a drágábbik G27-es (6 fokozatú váltókar plusz az előzőhöz hasonló jóságok) 80+ ezer forintba fájt. De legalább volt opciód, hogy melyiket is vedd meg, mert habár az sem volt olcsó, a GT DF is nagyon jól használható minden játékkal PS3-on, PS2-n és PC-n. Azt pedig, hogy aki megvette mondjuk a Fanatec valamelyik Porsche Design kormányát 200+ ezerért most mennyire anyázik, el sem akarom képzelni. A Logitech a mai napig ezt a fenti két modellt gyártja és árulja - no meg vadul próbálja rábírni a Sony-t arra, hogy ugyan má', hadd tehessék fel azt a nyomoronc drivert, ami a támogatásukhoz kéne (állítólag már meg is van, de a Sony valami chip inkompatibilitásra hivatkozva nem enged a 28-ból).

Kíváncsi leszek, mi lesz a meccs vége, de gyanítom az, hogy végül ki-ki kénytelen lesz új modelleket kifejleszteni, gyártani és persze megvenni. Addig meg itt vannak az egyeduralkodónak tűnő Thrustmasterek nem túl széles, de annál drágább választéka. (no meg talán a hivatalos MS licencet és gyártási jogot birtokló MadKatz is csinált már valamit X1-hoz, de másról egyelőre nem tudok.)
i7-4790, Asus Maximus VI Gene, 2x8Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, ASUS GTX 970 2xSLI; i7-3770K, Gigabyte GA Z77X-UD3H, 4x4Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, Gigabyte GTX TITAN ; PS, XB, ND, AND
3006 levél
Válasz 14.09.30. 13:03 #3
gregmerch
Ez a legolcsóbb PS4-hez (amit vettem) , és nagyon is használható (ha nem zavar a FB és a rezgés hiánya).

i7-4790, Asus Maximus VI Gene, 2x8Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, ASUS GTX 970 2xSLI; i7-3770K, Gigabyte GA Z77X-UD3H, 4x4Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, Gigabyte GTX TITAN ; PS, XB, ND, AND
998 levél
Válasz 14.09.30. 12:36 #2
Sityi
Durva... Én is erősen csodálkozom azon, mennyire gyér a kormányfelhozatal az új konzolokhoz. PS4-hez úgy látom, ez a legolcsóbb opció, bár a használhatóságát, kényelmét én erősen kérdésesnek tartom. X1-hez nincs olcsóbb, mint amit ajánlottál. Talán az autós játékok eladási statisztikái esetleg árcsökkentést hoznak hamarosan...
3006 levél
Válasz 14.09.30. 10:56 #1
gregmerch
Elég durvának tartom, hogy a méregdrágán beszerzett, full extrás, előző generációs konzolokhoz gyártott kormányaimat nem támogatják az új masinák. A Logitech például régóta próbálkozik a jelenleg piacon lévő két kormányának hozzáadásával a PlayStation 4-es által támogatott perifériák listájához, de a Sony eddig ellenállt ennek. (Egy mezei driver kellene csak hozzá.) Az eredeti Microsoft Wireless Racing Wheel sem támogatott X1-on, de állítólag némi handicappel azért működik a Forzákkal (nagy holtjáték, force feedback és rezgés teljes hiánya).

Mivel az idei év meglehetősen erős autós fronton (Forza 5 - ez ugyan tavalyi, de idehaza csak most jelent meg hivatalosan, Forza Horizon 2, Driveclub, The Crew, F1 2014 stb.), és számos cím érinti a next-gen konzolokat (Forzák, Driveclub) tartottam egy kis piackutatást. Jelenleg a Thrustmaster termékeit támogatják a gépek (gondolom áll mögötte némi nemű vérszerződés meg egy jókora nokiás doboz), amelyek nagyon jók ugyan, de a tudásukban is minden igényt kielégítő darabok bizony annyiba (vagy többe) kerülnek, mint maga a konzol. 110-120k körüli áron lehet kapni a T300-ast PlayStatin 4-hez, ugyanennyiért a Ferrari 458 Italia Edition-t Xbox One-hoz, és ott van még a T500-as 160k-ért szintén PlaySationhöz. Plusz ugye állvány (az nagyon jó választás hozzájuk, a wheelstandpro termékei kiválóan alkalmasak a kényelmes karosszékünkből való autózásra akár a szoba közepén is, a lakás átrendezése és a 350k körüli pilótafülkék beszerzése nélkül is), ami még nagyjából 35k per darab, már ha nincs akkora mákunk, hogy ugyanaz a modell támogassa mindkét vezérlőnket.

Tegnap éppen ezen szívtam a fogam (kb. 300 ezret senki nem fog rááldozni egy kis autókázásra, még ha kontrollerrel sokkal gyengébb is az élmény - habár a Forzák remekül irányíthatók velük könnyebb fokozatokon), mikor a Thrustmaster honlapján megakadt a szemem két olcsó, igaz a többinél jóval szerényebb tudású modellen. Végül találtam egy boltot, ahol összesen 73k-ért tudtam volna beszerezni (ha nem ismernének, és nem lennék törzsvásárlójuk) két új kereket, mindkét next-gen konzolomhoz (a Wii U nálam külön kategória, meg azon nem is igen autózom). PlayStatin 4-hez (és 3-hoz) a Thrustmaster T80-asat választottam (25cm átmérő, remek fogás, automatikusan középre áll, minden asztalon és egyeben remekül stabilizálható) - és lesz belőle riveclub Edition, ami csak a közepén található logóban különbözik tőle -, Xbox One-hoz pedig a Thrustmaster Ferrari 458 Spider-t (az említett autó eredeti, valós kormányának 7/10-es másolata, piros gumiborítás, Kinect érzékelés, remek gombkiosztás, automatikus középre állás, bármilyen asztalra rögzíthető). Végül az ismeretség miatt egy év garival 57k-ból megvolt a kettő . És ami a legjobb az egészben az, hogy a wheelstandpro-tól évekkel ezelőtt vásárolt állványom (amely a Logitech GT Driving Force és a Microsoft Wireless Racing Wheel kormányaimhoz lett véve)jó mindkettőhöz! (A mostani, V2-es modell egy csomó kormányt támogat, többek között a GT-t is, így nem is kellett újat vennem hozzájuk.)

Rendben, nincs sem force feedback, sem rezgés (azért azt megjegyezném halkan, hogy egy anno hasonló árú Logitech GT DF-ban mindez benne volt, plusz szekvenciális váltókar plusz 900 fokos fordulat), de remekül működnek, nagyon jó vezetési élményt adnak, és nem kerülnek egy zsír új konzol árába. Mindkettő teljes PlayStation 4 (és 3), illetve Xbox One támogatást élvez a megfelelő masinán (eredeti licenc, plusz a Ferrari verzió még az említett autógyártónál is be van jegyezve), így várhatóan minden játék támogtani fogja (a mostaniak támogatják, az már tegnap kiderült).

Egyszóval: aki szereti az autós játékokat, hozzászokott a kormánnyal történő vezérléshez, a régi kerekei nem kompatibilisek a mostani konzolokkal és nem áll Dareiosz összes kincse a bankfiókjában, remek boltot csinálhat - már amennyiben képes némi kompromisszum megkötésére a vezérlők tudása és teljesítménye terén. Az erővisszacsatolás nekem is hiányzik, de túl tudok lépni a hiányán, és kárpótol mindezért a sokkal valósághűbb vezetési élmény. Aztán majd ha lesz elfogadható árú FB-es kerék, majd meggondolok egy upgrade-et. Addig is nem érzem úgy, hogy ne érte volna meg a befektetést, főleg ennyi kedvezménnyel és a régi állványommal valló kompatibilitással.
i7-4790, Asus Maximus VI Gene, 2x8Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, ASUS GTX 970 2xSLI; i7-3770K, Gigabyte GA Z77X-UD3H, 4x4Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, Gigabyte GTX TITAN ; PS, XB, ND, AND

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.